Trendyol SEO ile Satışlarınızı Nasıl Artırırsınız?

25 Aralık 2023
Ferad Osman Sali
Trendyol SEO ile Satışlarınızı Nasıl Artırırsınız?

Bir pazaryeri üzerinden satış yapmak istiyorsanız, buna yönelik olarak tercih edebileceğiniz pek çok platform vardır. Trendyol da onlardan biridir. Trendyol SEO konusunda fikir sahibi olmak ürünlerin daha fazla ön plana çıkmasına; böylece satışların da artmasına olanak tanır.

Bugün pek çok kişi Pazaryeri üzerinden ürün alırken satıcıya göre değil, ürünün fiyatı ve özelliklerine göre tercih yapmaktadır. Örneğin bir tüketici bir laptop almak için Trendyol’a girmişse amacı X işletmesinden değil; uygun fiyatlı ve isteğine uygun bir laptop satın almaktır. Üst sıralarda yer alan ürünler, daha fazla tercih edilmektedir.

Trendyol’da daha üst sıralarda olmak istiyorsanız Trendyol SEO nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir gibi konular bilmeniz gereken önemli detaylardır.  

Trendyol SEO'nun Önemi ve Temel İlkeler

Trendyol SEO çalışması yapmanın önemini bilmeniz, özellikle ilk kez Pazaryerinde satış yapıyorsanız oldukça önemlidir. Çünkü öneminin bilincinde olmanız çalışmalarınıza çok daha önem vererek, etkili biçimde satış yapmanıza olanak tanımaktadır. Trendyol SEO’nun önemi şu şekildedir:

  • SEO ile Trendyol içerisindeki ürünleriniz daha ön sıralara çıkar.
  • Ön sıralarda yer alan ürünleri müşteriler çok daha kolay bir şekilde görebilir.
  • İnsanların sizi daha fazla görmesi, satışlarınızı da olumlu bir şekilde etkiler.

Trendyol Mağaza Optimizasyonu İpuçları

Peki Trendyol SEO çalışması nasıl yapılır? Bu kapsamda dikkat etmeniz gereken birçok önemli ipucu bulunmaktadır. Bu ipuçlarının neler olduğu detaylı bir şekilde aşağıdan tek tek inceleyebilirsiniz.

Ürün Başlığını Dikkatli Şekilde Yazmak

Trendyol içerisine ürün eklerken başlığı her zaman doğru girmelidir. Bu esnada uzun olmayan başlıklar anlaşılır olması sebebiyle şarttır. Böylece tüketiciler satın alacakları ürünün ne olduğunu daha iyi bir şekilde anlayabilir. 

Ayrıca başlığın içerisine ürünle alakalı olan anahtar kelimeleri eklemeniz de eklemeniz tavsiye edilir. Bu sayede sadece Trendyol değil aynı zamanda Google ya da Yandex, Bing gibi bir platform üzerinde yapılan  sorgulamalarda daha fazla ön plana çıkmanız mümkündür. 

Ürün başlığı içinde ürünün kısa özelliklerine de yer vermeniz faydalı olacaktır. Yani laptop satıyorsanız RAM bellek, HDD özellikleri gibi konular başlık içinde bulunabilir.

Doğru Fiyatlar Verilmesi

Doğru fiyatlar verilmesi de Trendyol satışlarını arttırmak isteyenler için önem taşımaktadır. Çünkü tüketiciler bir ürün almadan önce her zaman farklı seçenekler arasında bir değerlendirme yapmaktadır. Burada sadece avantajları değil, ürün fiyatı da devreye giren bir konudur. Fiyatların rekabetçi olması önemli olsa da ürünün minimum - maksimum değer aralığını bilmek şarttır.

Sattığınız ürünün kalitesi dürüst şekilde değerlendirilerek, buna göre bir fiyat belirlenmelidir. Ancak bu konuda dikkat edilmesi gereken bir diğer detay, fiyatın piyasa aralığında olmasıdır. Çok düşük ya da çok yüksek fiyatlar, müşteri güvenini zedeleyebilir.

Ürün Açıklamalarını Girmek

Trendyol SEO yaparken ürün açıklamaları hayati öneme sahiptir. Açıklamaların açıklayıcı uzunlukta olması, ürün ile ilgili en çok aranan anahtar kelimeleri içermesi mutlaka gereklidir.

Trendyol SEO kapsamında unutulmaması gereken bir diğer önemli detay ürünün özelliklerini doğru bir şekilde yazmaktır. Unutulmaması gereken konu e-ticarette satış temsilcilerinin olmadığıdır. Yani insanlar ürün hakkında merak ettiği bir konuyu danışamaz.

Açıklamalar, burada devreye girerek insanların merak ettiği soruları cevaplamaktadır. Böylece ürün nedir, ne işe yarar, avantajları nelerdir, hangi özellikleri ile öne çıkmaktadır, nasıl kullanılır, temizliği nasıl yapılır gibi konulara yanıtlar alınabilmektedir.

İnsanların bu gibi detayları açıklamada görmesi, ürünü tercih etmesi için önemli bir detaydır. Trendyol SEO yaparken açıklamalar, her zaman müşterilerin beklentilerine yanıt verecek yapıda olmalıdır.

Ürün Fotoğrafları Eklemek

Ürün fotoğrafları eklemek Trendyol SEO kapsamında bilinmesi gereken önemli konulardan bir tanesidir. Böylece insanlar satın almadan önce ürünün görüntüsünü net olarak inceleyebilir ve karar verebilirler.

Dikkat etmeniz gereken en önemli detay, fotoğraf kalitesidir. Yüksek çözünürlüklü bir fotoğraf tüketicilerin ürünü daha kolay bir şekilde incelemesine de imkan tanımaktadır. Ayrıca ürünün farklı açılardan çekilen fotoğrafları yukarıdan, sağdan, soldan ve alttan incelenmesine de yardımcı olmaktadır.

Ek olarak mümkünse video içerikleri de hazırlanmalıdır. Örnek olarak çanta satıyorsanız çantanın özelliklerini ve kullanımını anlatan bir video potansiyel müşterinizin satın almasını sağlayabilmektedir.

Sorulara Yanıt Vermek

Tüketiciler zaman zaman satıcılara ürün ile alakalı sorular sorabilmektedir. Böyle bir durumda en kısa sürede yanıt vermeniz, Trendyol SEO çalışmaları kapsamında oldukça önemlidir. Bu durum insanları satın almaya daha kolay bir şekilde ikna edebilmektedir.

Tüm bu ipuçlarına özen göstermeniz, platform üzerinde satışlarınızı olumlu şekilde etkileyebilecek olan önemli hususlardır.

Trendyol'da Anahtar Kelime Araştırması ve Kullanımı

Trendyol SEO çalışması yaparken, anahtar kelimelere ekstra özen gösterilmelidir. Semrush ve Ahrefs gibi araçlarla analiz edebileceğiniz anahtar kelimeleri, başlık ve ürün açıklamasında mutlaka kullanmalısınız.

Bu araçlar daha ayrıntılı olarak arama yapmanıza; böylece hangi anahtar kelimenin ne kadar arandığını öğrenmenize olanak tanımaktadır.

Anahtar kelimeleri böylece bulduktan sonra metin içinde ve ürün başlığında kullanılması gerektiğini ifade etmiştik. Böylece Trendyol üzerinde yapılan bir aramada, ürününüz daha üst sıralarda görülecektir. Bu süreçte şu konulara da özen vermelidir:

  • Anahtar kelimeyi çok fazla sayıda kullanılmamalısınız. Aksi halde arama motorları ve Trendyol bunu spam olarak algılayabilir.
  • Anahtar kelime aynı şekilde çok düşük sayıda da olmamalıdır. Her zaman dengeyi başarılı şekilde kurmak önerilmektedir.
  • Rakiplerin hangi anahtar kelimeleri kullandıklarını bilmeniz, buna yönelik stratejiler geliştirmeniz için önemlidir.
  • Anahtar kelime kullanıldığı yerde doğal olmalı, yapay bir görünüme sahip olmamalıdır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Ferad Osman Sali
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Ferad Osman Sali
Tüzel Kişi Nedir? Tüzel Kişi Ünvanı Alan Oluşum Çeşitleri Nelerdir?
Tüzel Kişi Nedir? Tüzel Kişi Ünvanı Alan Oluşum Çeşitleri Nelerdir?
E-ticaret maceranızda sıkça “tüzel kişi” terimi ile karşılaşabilirsiniz. Çünkü sizin de tüzel kişi olma ihtimaliniz vardır. Sadece ticarette değil, her alanda hukuksal yapı, bireyler yani kişiler üzerine kurulur. Ticaret...
20 Ocak 2022
Savaş Çetinkaya
Avrupa'ya E-İhracat Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Avrupa'ya E-İhracat Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ticaret ile uğraşanların pek çoğu yurt dışına açılmak ister. Çünkü ihracat yapmak hem kârı artırır hem de markanın global bir prestije sahip olmasını sağlar. E-ticaret ise küçük ölçekli işletmelere bile ihracat yapma...
28 Şubat 2022
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Antrepo Nedir Neden Önemlidir? Antrepo Yönetimi Nasıl Yapılır?
Antrepo Nedir Neden Önemlidir? Antrepo Yönetimi Nasıl Yapılır?
Ticari malların depolandığı, gümrük işlemlerinin gerçekleştirildiği ve taşımacılık süreçlerine hizmet veren tesisler olan antrepolarda; gümrük vergileri, ithalat ve ihracat işlemleri, depolama, etiketleme, paketleme gibi lojistik...
11 Şubat 2024
Ferad Osman Sali