fbpx

Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi

22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi

Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı önemli unsurlara dikkat etmeniz gerekiyor. Peki, bu önemli unsurlar neler?

Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi

Ürünlerinizi iyi tanıyın

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızı verimli bir şekilde yapabilmek için sattığınız ürün ya da hizmetlerinizi en iyi şekilde tanımanız gerekiyor. Ürünün teknik özelliklerinin yanı sıra bu ürünün, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü, pazarda nasıl bir şekilde konumlandırılacağı ve kimlere ulaşacağı gibi soruların yanıtlarını biliyor olmanız önemlidir.

Ürününüzü iyi tanımamanız durumunda, reklam ve pazarlama çalışmalarınız için ne tür içerikler hazırlayacağınıza, ne tür reklam modelleri kullanacağınıza, nasıl hedeflemeler yaparak reklam performansınızı artıracağınıza karar veremezsiniz. Bu nedenle de öncelikli ürünlerinizi iyi tanıyarak işe başlamanız önemli.

Hedef kitlenizi belirleyin

Bir sonraki adımınız ise hedef kitlenizi belirlemek olmalı. Reklam stratejisi üzerine çalışırken hedef kitleniz hakkında da detaylı bilgi sahibi olmanız gerekiyor. Reklamlarınızın doğru kişilere gösterilmesi için doğru hedeflemeleri yapmanız gerekir. Bunu yapabilmek için de hedef kitlenizi ve ideal müşteri profilinizi belirlemeniz önemlidir.

Dijital pazarlama çalışmaları yaparken ve reklam kampanyaları oluştururken, farklı reklam mecraları üzerinde farklı hedefleme özelliklerinden yararlanırsınız. Kullanıcıların demografik bilgilerinin yanı sıra ilgi alanları, maddi durumları ve konumları gibi bilgilerin de girişini yaparak reklamlarınızın doğru kitlelere gösterilmesini sağlarsınız.

Bütçenizi belirleyin

Reklam stratejisi hazırlarken, yıl içerisinde pazarlama ve reklam çalışmaları için harcayacağınız reklam bütçesini de belirlemeniz gerekir. Yıllık plan yapmanız, uzun vadede reklam kampanyalarınızı yönetirken daha verimli hedeflemeler yapmanızı ve reklam içeriklerinizi daha iyi oluşturmanıza yardımcı olur.

Yıl içerisinde çıkacağınız hem dönemsel hem de sürekli reklamlarınız için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı belirleyerek, reklamlarınıza ne kadarlık harcama yaptığınızı ve reklamlarınızın nasıl bir getiri sağladığını görebilirsiniz.

Reklam bütçenizi belirlerken, farklı dijital kanallara ve bu kanallar üzerinde çıkmak istediğiniz kampanyalara göre dallandırmanız ve kategorilere ayırmanız gerekir. Böylelikle farklı projeler için farklı kanallara yatırım yaparak, elinizdeki bütçeyi daha etkin bir şekilde kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler

Hangi dijital kanallara yatırım yapacağınızı belirleyin

Dijital pazarlama çalışmalarınızı hangi kanallar üzerinde yoğunlaştıracağınızı da belirlemeniz önemlidir. Böylelikle sadece hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı kanallar üzerine bütçe ve iş gücü ayıracak reklam stratejisi belirleyebilir ve elinizdeki bütçeyi daha verimli bir şekilde yönetebilirsiniz.

Hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı mecraların dışına çıkmak, iş gücünüzü verimsiz kullanmanıza neden olacağı gibi ayırdığınız bütçeden de elde edeceğiniz yatırım getirisini düşürecektir. Bu sebeple de analizlerinizi iyi yapmanız, hedef kitlenizi iyi tanımanız ve onların hangi mecralar üzerinde vakit geçirdiklerini araştırmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

İçerik planınızı oluşturun

Reklam stratejisi üzerinde çalışırken içerik planınızı da hazırlamalısınız. Son detayları belli olmasa dahi yılın hangi dönemlerinde ne tür içerikler hazırlayacağınızı, dönemsel kampanya içeriklerinizi ve bu içeriklerin çeşitlerini belirleyerek işe başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Bunun yanı sıra organik olarak da ne tür paylaşımlar yapacağınızı ve markanızı organik yollardan nasıl büyütebileceğinizi de araştırmanız gerekiyor. Bunun için de hem yazılı, hem görsel hem de video içerik planlarınızı oluşturmanız ve bunları reklam kampanyalarınızla eş süreçli yönetmeniz, uzun vadede daha planlı bir şekilde stratejilerinizi geliştirmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Reklam stratejisi ile ilgili sık sorulan sorular

Reklam kampanyalarında hedef kitle nasıl belirlenir?

Reklam stratejisi oluştururken hedef kitle üzerine çalıştığınızda, markanızı ve ürünlerinizi kime ulaştırmak istediğinizi belirlemelisiniz. Bununla beraber ürününüzün hangi sorunları çözdüğünü ve hangi tüketici grubunun bu üründen yararlanabileceğiniz analiz ederek hedef kitlenizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri

Dijital kanallar üzerinde kullanabileceğiniz birçok farklı reklam türü bulunuyor. Banner (Display) reklamlar, SEO ve SEM, sosyal medya reklamları, doğal (Native) reklamlar, Retargeting, influencer pazarlama, video reklamlar bu reklamlar türlerinden bazılarıdır.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri

Reklam metinleri nasıl yazılır?

Reklam metinlerinizin ilgi çekici olması gerekir. Bunun için mesajınızı uzatan ve gereksiz olan cümle ya da kelimeleri kullanmamaya özen gösterin. Tüketicinin sorununu nasıl çözdüğünüzü anlatacak yapılarak kullanırken, pozitif bir yaklaşımınız olsun. Bununla beraber klişe cümle kalıplarından uzak durarak, kullanıcılara reklamınıza tıklamaları için bir neden vererek eyleme çağrı ifadelerinizi kullanın.

İlgili rehber: Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan