Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi

22 Şubat 2020
Sinan Oypan

Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı önemli unsurlara dikkat etmeniz gerekiyor. Peki, bu önemli unsurlar neler?

Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi

Ürünlerinizi iyi tanıyın

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızı verimli bir şekilde yapabilmek için sattığınız ürün ya da hizmetlerinizi en iyi şekilde tanımanız gerekiyor. Ürünün teknik özelliklerinin yanı sıra bu ürünün, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü, pazarda nasıl bir şekilde konumlandırılacağı ve kimlere ulaşacağı gibi soruların yanıtlarını biliyor olmanız önemlidir.

Ürününüzü iyi tanımamanız durumunda, reklam ve pazarlama çalışmalarınız için ne tür içerikler hazırlayacağınıza, ne tür reklam modelleri kullanacağınıza, nasıl hedeflemeler yaparak reklam performansınızı artıracağınıza karar veremezsiniz. Bu nedenle de öncelikli ürünlerinizi iyi tanıyarak işe başlamanız önemli.

Hedef kitlenizi belirleyin

Bir sonraki adımınız ise hedef kitlenizi belirlemek olmalı. Reklam stratejisi üzerine çalışırken hedef kitleniz hakkında da detaylı bilgi sahibi olmanız gerekiyor. Reklamlarınızın doğru kişilere gösterilmesi için doğru hedeflemeleri yapmanız gerekir. Bunu yapabilmek için de hedef kitlenizi ve ideal müşteri profilinizi belirlemeniz önemlidir.

Dijital pazarlama çalışmaları yaparken ve reklam kampanyaları oluştururken, farklı reklam mecraları üzerinde farklı hedefleme özelliklerinden yararlanırsınız. Kullanıcıların demografik bilgilerinin yanı sıra ilgi alanları, maddi durumları ve konumları gibi bilgilerin de girişini yaparak reklamlarınızın doğru kitlelere gösterilmesini sağlarsınız.

Bütçenizi belirleyin

Reklam stratejisi hazırlarken, yıl içerisinde pazarlama ve reklam çalışmaları için harcayacağınız reklam bütçesini de belirlemeniz gerekir. Yıllık plan yapmanız, uzun vadede reklam kampanyalarınızı yönetirken daha verimli hedeflemeler yapmanızı ve reklam içeriklerinizi daha iyi oluşturmanıza yardımcı olur.

Yıl içerisinde çıkacağınız hem dönemsel hem de sürekli reklamlarınız için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı belirleyerek, reklamlarınıza ne kadarlık harcama yaptığınızı ve reklamlarınızın nasıl bir getiri sağladığını görebilirsiniz.

Reklam bütçenizi belirlerken, farklı dijital kanallara ve bu kanallar üzerinde çıkmak istediğiniz kampanyalara göre dallandırmanız ve kategorilere ayırmanız gerekir. Böylelikle farklı projeler için farklı kanallara yatırım yaparak, elinizdeki bütçeyi daha etkin bir şekilde kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler

Hangi dijital kanallara yatırım yapacağınızı belirleyin

Dijital pazarlama çalışmalarınızı hangi kanallar üzerinde yoğunlaştıracağınızı da belirlemeniz önemlidir. Böylelikle sadece hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı kanallar üzerine bütçe ve iş gücü ayıracak reklam stratejisi belirleyebilir ve elinizdeki bütçeyi daha verimli bir şekilde yönetebilirsiniz.

Hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı mecraların dışına çıkmak, iş gücünüzü verimsiz kullanmanıza neden olacağı gibi ayırdığınız bütçeden de elde edeceğiniz yatırım getirisini düşürecektir. Bu sebeple de analizlerinizi iyi yapmanız, hedef kitlenizi iyi tanımanız ve onların hangi mecralar üzerinde vakit geçirdiklerini araştırmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

İçerik planınızı oluşturun

Reklam stratejisi üzerinde çalışırken içerik planınızı da hazırlamalısınız. Son detayları belli olmasa dahi yılın hangi dönemlerinde ne tür içerikler hazırlayacağınızı, dönemsel kampanya içeriklerinizi ve bu içeriklerin çeşitlerini belirleyerek işe başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Bunun yanı sıra organik olarak da ne tür paylaşımlar yapacağınızı ve markanızı organik yollardan nasıl büyütebileceğinizi de araştırmanız gerekiyor. Bunun için de hem yazılı, hem görsel hem de video içerik planlarınızı oluşturmanız ve bunları reklam kampanyalarınızla eş süreçli yönetmeniz, uzun vadede daha planlı bir şekilde stratejilerinizi geliştirmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Reklam stratejisi ile ilgili sık sorulan sorular

Reklam kampanyalarında hedef kitle nasıl belirlenir?

Reklam stratejisi oluştururken hedef kitle üzerine çalıştığınızda, markanızı ve ürünlerinizi kime ulaştırmak istediğinizi belirlemelisiniz. Bununla beraber ürününüzün hangi sorunları çözdüğünü ve hangi tüketici grubunun bu üründen yararlanabileceğiniz analiz ederek hedef kitlenizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri

Dijital kanallar üzerinde kullanabileceğiniz birçok farklı reklam türü bulunuyor. Banner (Display) reklamlar, SEO ve SEM, sosyal medya reklamları, doğal (Native) reklamlar, Retargeting, influencer pazarlama, video reklamlar bu reklamlar türlerinden bazılarıdır.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri

Reklam metinleri nasıl yazılır?

Reklam metinlerinizin ilgi çekici olması gerekir. Bunun için mesajınızı uzatan ve gereksiz olan cümle ya da kelimeleri kullanmamaya özen gösterin. Tüketicinin sorununu nasıl çözdüğünüzü anlatacak yapılarak kullanırken, pozitif bir yaklaşımınız olsun. Bununla beraber klişe cümle kalıplarından uzak durarak, kullanıcılara reklamınıza tıklamaları için bir neden vererek eyleme çağrı ifadelerinizi kullanın.

İlgili rehber: Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan