Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi

22 Şubat 2020
Sinan Oypan

Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı önemli unsurlara dikkat etmeniz gerekiyor. Peki, bu önemli unsurlar neler?

Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi

Ürünlerinizi iyi tanıyın

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızı verimli bir şekilde yapabilmek için sattığınız ürün ya da hizmetlerinizi en iyi şekilde tanımanız gerekiyor. Ürünün teknik özelliklerinin yanı sıra bu ürünün, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü, pazarda nasıl bir şekilde konumlandırılacağı ve kimlere ulaşacağı gibi soruların yanıtlarını biliyor olmanız önemlidir.

Ürününüzü iyi tanımamanız durumunda, reklam ve pazarlama çalışmalarınız için ne tür içerikler hazırlayacağınıza, ne tür reklam modelleri kullanacağınıza, nasıl hedeflemeler yaparak reklam performansınızı artıracağınıza karar veremezsiniz. Bu nedenle de öncelikli ürünlerinizi iyi tanıyarak işe başlamanız önemli.

Hedef kitlenizi belirleyin

Bir sonraki adımınız ise hedef kitlenizi belirlemek olmalı. Reklam stratejisi üzerine çalışırken hedef kitleniz hakkında da detaylı bilgi sahibi olmanız gerekiyor. Reklamlarınızın doğru kişilere gösterilmesi için doğru hedeflemeleri yapmanız gerekir. Bunu yapabilmek için de hedef kitlenizi ve ideal müşteri profilinizi belirlemeniz önemlidir.

Dijital pazarlama çalışmaları yaparken ve reklam kampanyaları oluştururken, farklı reklam mecraları üzerinde farklı hedefleme özelliklerinden yararlanırsınız. Kullanıcıların demografik bilgilerinin yanı sıra ilgi alanları, maddi durumları ve konumları gibi bilgilerin de girişini yaparak reklamlarınızın doğru kitlelere gösterilmesini sağlarsınız.

Bütçenizi belirleyin

Reklam stratejisi hazırlarken, yıl içerisinde pazarlama ve reklam çalışmaları için harcayacağınız reklam bütçesini de belirlemeniz gerekir. Yıllık plan yapmanız, uzun vadede reklam kampanyalarınızı yönetirken daha verimli hedeflemeler yapmanızı ve reklam içeriklerinizi daha iyi oluşturmanıza yardımcı olur.

Yıl içerisinde çıkacağınız hem dönemsel hem de sürekli reklamlarınız için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı belirleyerek, reklamlarınıza ne kadarlık harcama yaptığınızı ve reklamlarınızın nasıl bir getiri sağladığını görebilirsiniz.

Reklam bütçenizi belirlerken, farklı dijital kanallara ve bu kanallar üzerinde çıkmak istediğiniz kampanyalara göre dallandırmanız ve kategorilere ayırmanız gerekir. Böylelikle farklı projeler için farklı kanallara yatırım yaparak, elinizdeki bütçeyi daha etkin bir şekilde kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler

Hangi dijital kanallara yatırım yapacağınızı belirleyin

Dijital pazarlama çalışmalarınızı hangi kanallar üzerinde yoğunlaştıracağınızı da belirlemeniz önemlidir. Böylelikle sadece hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı kanallar üzerine bütçe ve iş gücü ayıracak reklam stratejisi belirleyebilir ve elinizdeki bütçeyi daha verimli bir şekilde yönetebilirsiniz.

Hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı mecraların dışına çıkmak, iş gücünüzü verimsiz kullanmanıza neden olacağı gibi ayırdığınız bütçeden de elde edeceğiniz yatırım getirisini düşürecektir. Bu sebeple de analizlerinizi iyi yapmanız, hedef kitlenizi iyi tanımanız ve onların hangi mecralar üzerinde vakit geçirdiklerini araştırmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

İçerik planınızı oluşturun

Reklam stratejisi üzerinde çalışırken içerik planınızı da hazırlamalısınız. Son detayları belli olmasa dahi yılın hangi dönemlerinde ne tür içerikler hazırlayacağınızı, dönemsel kampanya içeriklerinizi ve bu içeriklerin çeşitlerini belirleyerek işe başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Bunun yanı sıra organik olarak da ne tür paylaşımlar yapacağınızı ve markanızı organik yollardan nasıl büyütebileceğinizi de araştırmanız gerekiyor. Bunun için de hem yazılı, hem görsel hem de video içerik planlarınızı oluşturmanız ve bunları reklam kampanyalarınızla eş süreçli yönetmeniz, uzun vadede daha planlı bir şekilde stratejilerinizi geliştirmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Reklam stratejisi ile ilgili sık sorulan sorular

Reklam kampanyalarında hedef kitle nasıl belirlenir?

Reklam stratejisi oluştururken hedef kitle üzerine çalıştığınızda, markanızı ve ürünlerinizi kime ulaştırmak istediğinizi belirlemelisiniz. Bununla beraber ürününüzün hangi sorunları çözdüğünü ve hangi tüketici grubunun bu üründen yararlanabileceğiniz analiz ederek hedef kitlenizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri

Dijital kanallar üzerinde kullanabileceğiniz birçok farklı reklam türü bulunuyor. Banner (Display) reklamlar, SEO ve SEM, sosyal medya reklamları, doğal (Native) reklamlar, Retargeting, influencer pazarlama, video reklamlar bu reklamlar türlerinden bazılarıdır.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri

Reklam metinleri nasıl yazılır?

Reklam metinlerinizin ilgi çekici olması gerekir. Bunun için mesajınızı uzatan ve gereksiz olan cümle ya da kelimeleri kullanmamaya özen gösterin. Tüketicinin sorununu nasıl çözdüğünüzü anlatacak yapılarak kullanırken, pozitif bir yaklaşımınız olsun. Bununla beraber klişe cümle kalıplarından uzak durarak, kullanıcılara reklamınıza tıklamaları için bir neden vererek eyleme çağrı ifadelerinizi kullanın.

İlgili rehber: Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan