Instagram Gönderileri İçin En Uygun Paylaşım Saatleri

Yazar: Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 22.12.2023
Instagram Gönderileri İçin En Uygun Paylaşım Saatleri

Instagram, günümüzde çok popüler şekilde kullanılan sosyal medya platformlarından biridir. Milyonlarca kişinin bir ya da birden fazla hesabı bulunan Instagram’da gönderi ve hikaye paylaşımları, çok fazla ilgi çekmektedir. Hem gelir elde etmek hem de sosyal bir alan oluşturmak için kullanılan Instagram’da gönderilerin yüklenme zamanına dikkat edilmelidir. Çünkü, Instagram kullanıcılarının ilgilendiği özel zaman dilimlerinin olduğuna dair analizler yapılmıştır.

Zaman geçirmek, yeni bir şeyler öğrenmek, yolculuklarda stres atmak ya da alışveriş yapmak gibi birçok konuda yardımcı olan Instagram, yoğun gönderiler sayesinde aktif bir trafiğe sahip. Bu trafiği en iyi şekilde kullanmak ve gönderilerinizi daha çok kişiye ulaştırmak isterseniz, hazırladığımız bu yazıyı inceleyebilirsiniz. Instagram sayfanızın daha aktif ve dikkat çekici konuma gelmesine yardım edecek bilgiler, sizi burada bekliyor!

İnstagram paylaşımları için en uygun saatler

Instagram Paylaşımları İçin En Uygun Gün ve Saatler

Pazartesi

Instagram hesabınızı severek kullanıyorsanız ya da işletme hesabı olarak gönderi paylaşıyorsanız, pazartesi gününü fırsata çevirebilirsiniz. Birçok kişi haftanın ilk gününde sendrom yaşadığını ifade eder ve bunun için sosyal medya kanallarında zaman geçirerek stresini atmak ister. Bunun için Instagram gönderilerinizi, pazartesi günü atarak daha fazla kitleye ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Gönderi içeriklerinde pazartesi motivasyonuna yer vererek saatleri verimli şekilde değerlendirebilirsiniz.

Pazartesi gününde, Instagram gönderileri için sabah 07:30 ile 09:30 arasını değerlendirebilirsiniz. Böylece, toplu taşımada ya da serviste geçen zaman içinde birçok kişi gönderilerinizi görebilir. Reels ya da post olarak paylaşım yaparsanız, pazartesi gününü verimli şekilde geçirebilirsiniz.

Aynı şekilde, akşam birçok kişinin dinlenme saati olan 20:00 ile 22:00 arasını da tercih etmelisiniz. Akşam olduğunda, gönderileriniz akışa daha hızlı düşebilir. Bu saatleri dikkate alarak gönderi paylaşabilirsiniz.

Salı

Instagram paylaşım saatleri üzerine yapılan analizlere göre, salı günü iyi bir gün. Salı gününü değerlendirmek için sabah ve öğle saatlerini değerlendirmek gerekir. Özellikle de öğle molasının başladığı 12:00 ile 13:00 arasında, birçok kişi dikkatini dağıtmak için Instagram’da zaman geçirmektedir. Bu zaman dilimlerinde dikkat çekmek için hedef kitleye yönelik paylaşımlar yapmaya dikkat edebilirsiniz.

Gün sonunda, iş ve okul telaşı bittiğinde pek çok kişi yine Instagram’da zaman geçirmeye devam eder. Bu zaman dilimleri ise 21:00 ile uyku öncesi 23:00 olabilir. Bu süreler içinde, hem işletme hem de şahsi sayfanızı aktif şekilde kullanarak daha çok kişiye hitap edebilirsiniz.

Çarşamba

Haftanın ortası kabul edilen çarşamba gününde, Instagram’ı verimli şekilde kullanmak için sabahı değerlendirebilirsiniz. Otobüs ve kahvaltı saatlerini tercih ederek gönderilerin dikkat çekmesini sağlayabilirsiniz. Bunun için 08:00 ile 11:00 arasında sıkıcı olmayacak şekilde gönderi paylaşabilirsiniz.

Mesai bitimi olarak 17:00 ve sonrasında da gönderi paylaşmayı deneyebilirsiniz. Çünkü çarşamba gününde, mesai çıkışınca pek çok kişi Instagram akış sayfasını gezmek ister. Yolculukların daha keyifli geçmesi ve günün yorgunluğunun atılması için iş çıkışı saatlerinde, Instagram daha sık kullanılır. Kapanış gönderilerinizi 23:00 ile 00:00 arasında yaparak günü sonlandırabilirsiniz.

Perşembe

Perşembe, Instagram için özel bir gündür. Çünkü #tbt etiketi ile birçok gönderi atılır. Bu etiketin anlamı ise #ThrowbackThursday olarak ifade edilir. Geçmiş perşembelere ait bir fotoğraf ya da video paylaşılan özel bir etikettir. Bu nedenle, perşembe gününü çok iyi değerlendirmeniz tavsiye edilir.

Hemen hemen günün her saatinde paylaşım yapmanız doğru olabilir. Çünkü etiketi kullanan milyonlarca kişi, gün boyu nelerin paylaşıldığını takip eder. Bu akışta siz de yer almak istiyorsanız, #tbt etiketini sabah, öğle ve akşam saatlerinde kullanarak gönderi paylaşabilirsiniz. Örneğin satış yapıyorsanız, geçmiş perşembe günlerinde neler sattığınıza dair gönderi oluşturabilirsiniz. Instagram’da nostalji hissettiren bu akıma dahil olarak gönderileri daha çok kişiye ulaştırabilirsiniz.

Cuma

Cuma, Instagram gönderilerini iyi değerlendirebileceğiniz bir gün. Çünkü pek çok iş grubu için son iş günü. Motivasyonun yüksek, enerjinin hissedildiği bir gün. Cuma günü için, hesap kriterlerinize uygun paylaşımlar yaparak birçok kişinin ilgisini çekebilirsiniz. Özellikle de güne başlarken atacağınız gönderilerin, kişilere ulaşma şansı daha yüksek.

Cuma, öğle tatili saatlerini değerlendirebilirsiniz. 12:00 ile 13:30 arasında reels ya da gönderi atmayı unutmayınız. Aynı şekilde gün sonunda, iş çıkışında gönderilerinizi paylaşabilirsiniz. Instagram kullanıcıları, eve varana kadar atılan gönderileri inceleyebilir. Yemek yeme, evdeki işleri tamamlama gibi sorumluluklar bittiğinde 22:00 sonrasında Instagram’da yoğun bir trafik başlar. Bu saatleri değerlendirip gönderileri en uygun zaman diliminde yükleyebilirsiniz.

Cumartesi

Hafta sonu geldiğinde, Instagram akışlarında yavaşlama görülebilir. Bunun nedeni, kullanıcıların sosyalleşmesi ve çevresine daha çok zaman ayırmasıdır. Bu nedenle cumartesi günlerinde gün içinde gönderi atmak yerine, sayfanızı dinlendirebilirsiniz. Şahsi hesapların, gittiği ve gördüğü yerleri paylaşıp telefonu sessize aldığı bir gün olarak düşünebilirsiniz.

Cumartesi akşamı olduğunda ise gönderi trafiği değişmeye başlar. Tüm işler halledildikten sonra kullanıcılar, alışveriş planlarını yapmak için akıllı cihazlarına kavuşur. Özellikle de işletme hesaplarının cumartesi günü 20:00 ile 23:00 arasında gönderi atması önerilir. Bu zaman diliminde, gönderiler daha çok dikkat çeker ve akışa düşer.

Pazar

Instagram paylaşım saatlerinin en sakin geçtiği gün pazar günüdür. Pek çok kişi, pazar günü paylaştığı gönderilerin pasif kaldığını düşünebilir. Hedef kitleye ulaşma konusunda başarılı sonuçlar yaşanmayabilir. Çünkü pazar günü, hafta içine ait pek çok işin planladığı bir gündür. Özellikle de aileler, Instagram’ı pazar günü daha az kullanmaktadır.

Pazar gününde, uyku öncesinde ya da çay saati sonrasında gönderi atmaya dikkat edebilirsiniz. Bunun için pazar akşamları 22:00 sonrasını değerlendirebilirsiniz. Yapılacak işler bittiğinde, akıllı cihazlar açıldığında  Instagram gönderileri daha rahat incelendiği için günün son saatleri, verimli geçebilir. Pazar sabahı, kalabalık kahvaltıların ve sosyal planların başladığı zaman dilimi olduğu için mümkünse 08:00 ile 09:00 arasında gönderi paylaşılmalıdır.

Tüm hafta için genel olarak bir saat vermemiz gerekirse, sabah 08:00 ile 10:00 arasını tercih edebilirsiniz. Akşam gönderileri için ise 17:00 idealdir.

İnstagram paylaşımı için en uygun günler

Instagram’da Etkileşim Nasıl Artar?

Yukarıda belirttiğimiz Instagram paylaşım saatlerini dikkate alırsanız, gönderilerin etkileşimini kolayca artırabilirsiniz. İşletme ya da sosyal bir hesap kullanıyorsanız, daha fazla etkileşim sağlamanız gerekebilir. Bunun için size ideasoft olarak en önemli tüyoları hatırlatalım:

  • Instagram sayfanızda, dikkat çekici görsel düzen oluşturun.
  • Gönderilerinize hesabınızın adını ekleyerek özgünlüğünüzü ifade edin.
  • Gönderi içeriğine göre etiket kullanmaya özen gösterin.
  • Gelen yorumlara mutlaka yanıt vererek daha çok kişinin akışına düşmesini sağlayın.
  • Gönderi, reels, hikaye gibi diğer araçları kullanmaya dikkat edin.
  • Görsel kalitesine dikkat ederek ilgi çeken paylaşımlar yapın.
  • Satış odaklı sayfa yönetiyorsanız, mutlaka ürünler hakkında bilgilendirici notlar ekleyin.
  • Sponsorlu reklamları değerlendirerek içerikle ilgilenen kişilere daha kısa sürede ulaşın.
  • Hafta içi ve hafta sonu gönderi paylaşım saatlerini takip ederek daha fazla kişiye kolayca ulaşın.
  • Takipçilerinizi çok sıkmayacak miktarda paylaşım yapmaya dikkat ederek etkileşimi kolayca artırabilirsiniz.
Etkileşim Nasıl Arttırılır?

İlginizi Çekebilir:

Sosyal Medyada Influencer Pazarlaması Yapmak

E-Ticaret Markanız için Kullanabileceğiniz 5 Sosyal Medya Stratejisi

Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri

Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler