İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri

6 Kasım 2020
Ferad Osman Sali
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri

Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen firmaların farklı içeriklerle Tiktok üzerinde çalışmalar yapmaları gerekiyor. Şuan yaş olarak küçük bir kitleye hitap ediyor gibi görünse de globalde birçok firma bu platform üzerinde boy göstermeye başladı. Bu platforma erken giriş yapmak, rekabette bir takım avantajlar sağlayacağı için şimdiden stratejilerinizi oluşturmanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?

İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri

Müziklerle ürünlerinizi gösterin

TikTok video ve müzik odaklı bir platform olduğu için ürünlerinizi gösterirken farklı müziklerden yararlanabilirsiniz. Müzik eşliğinde senkron geçiş ve görüntülerle videolarınızı düzenleyerek, farklı konseptler oluştururken, bir yandan da ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

Kısa ipuçları ve rehberler paylaşın

TikTok içerik fikirleri arasında kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de kullanıcılara ürün ve hizmetlerinizle ilgili kısa ipuçları vermek olacaktır. Ürün kullanım alanlarını göstermek, belli bir konuda rehber olmak ve takipçilerinizi bilgilendirmek de takipçi kazanımınızı artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Video içerikleri pazarlama stratejinize nasıl entegre edebilirsiniz?

“Hashtag challenge” başlatın

Kullanıcıları belli bir eyleme geçirmek ve onlarla etkileşimlerinizi artırmak için “Hashtag Challenge” başlatabilirsiniz. Bu meydan okumalarda, kullanıcılardan sizin oluşturduğunuz belli bir hashtag’ı kullanmalarını ve hashtagle ilgili video içerikler üretmelerini isteyin. Sıradan ürün kullanımı odaklı meydan okumalar yerine, bir zıtlık ekleyerek, kullanıcıların yaratıcı içerikler üretmelerini de sağlamanız bu meydan okumaya katılımları da artıracağı gibi marka bilinirliğinizi de doğrudan etkileyecektir. Yaratıcı ve eşsiz fikirlerle bu tür meydan okumaları yapmanız daha fazla kişinin dikkatini çekmenizi sağlar.

Üretim aşamalarınızı gösterin

Kendi ürünlerinizin üretimini yapıyorsanız, ürünlerinizin nasıl hazırlanıdığını ve üretim aşamasının sahne arkasını da kısa videolarla TikTok üzerinde paylaşabilirsiniz. Üretim aşamaları kullanıcıların bir hayli ilgisini çektiği için yeni kitlelere ulaşmak için bu tür TikTok içerik fikirleri ile paylaşımlarınızı yapabilirsiniz. Bu format aynı zamanda ürünlerinize talep yaratma konusunda da etkili olduğu için ürün tanıtımlarında da bu paylaşımlarndan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Markanızı tanıtın

TikTok içerikleri fikirleri arasında kullanabileceğiniz formatlardan biri de markanızla ilgili tanıtım içerikleri hazırlamaktır. Kullanıcılar markanızı yakından tanıtmak, şirket kültürünüzü göstermek ve şirketinizin iç yüzüyle ilgili enteresan konuları paylaşmak için bu içeriklerden yararlanabilirsiniz. TikTok kullanıcılarla samimi olabileceğiniz, daha rahat bir platform olduğu için burada şirketinizin doğal halini paylaşma imkanınız olur. Şirketinizin kişiliğini ortaya koymanız ve takipçilerinizle yakın ilişki kurmanız, etkileşimlerinizi artırmada önemli rol oynar.

Ekibinizi tanıtın

Yine şirket içi paylaşımlardan biri olarak ekip üyelerinizi de gösterek video paylaşımları yapabilirsiniz. Ofis ve çalışma ortamını eğlenceli bir halde videoya alarak hem ekibinizi tanıtmış olursunuz hem de takipçilerinize farklı bir içerik sunmuş olursunuz.

Hazırlanan siparişleri gösterin

TikTok içerik fikirleri arasında siparişleri nasıl hazırladığınızı da gösterebilirsiniz. Siparişin kullanıcıya nasıl ulaştığını, siparişin hazırlanma sürecini paylaşarak ürünlerinizin tüketicilere ulaşırken geçtiği süreyi gösterebilirsiniz. Tüketiciler, siparişin nasıl hazırlandığını da görmekten keyif aldıkları için ara sıra bu tür içerikleri de paylaşabilirsiniz.

Ürünlerin kullanım alanlarını gösterin

Kısa videolar eşliğinde ürünlerinizin kullanım alanlarını da burada paylaşabilirsiniz. Farklı konsetplerde farklı ürünleri göstererek, takipçilerinizi ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Farklı platformlarda farklı içeriklerle ilgili hedef kitleye yönelik paylaşımlar yapmanız, daha geniş kitlelere ulaşmanızı sağlar. Herbir platformun kendine has bir kitlesi olduğu için, ne kadar farklı kanal üzerinde pazarlama çalışması yaparsanız, ulaşacağınız kitle de o kadar genişleyecektir.

İlgili rehber: Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?

Tiktok’a özel kampanyalar hazırlayın

TikTok içerik fikirleri arasında kullanabileceğiniz alternatiflerden biri de sadece TikTok takipçilerine özel kampanyalar ve fırsatlar hazırlamaktır. Bu platforma özel kupon kodları ve indirimler tanımlayarak, buradaki takipçilerinizin sayısını artırabilir ve kullanıcılara sizi takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz. Bu kupon kodu ve fırsatları belli bir süreliğine sunmanız da kullanıcıların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayacaktır. Bu tür çalışmalara aciliyet hissini katmanız, alacağınız geri dönüşümleri artırma da size yardımcı olur.<7p>

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Stok Kodu Nedir, Stok Kodu Hakkında Tüm Bilmeniz Gerekenler
Stok Kodu Nedir, Stok Kodu Hakkında Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
26 Eylül 2022
Savaş Çetinkaya
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Stok kodu bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçmektedir. Özlellikle depo yönetimini ve özellikle...
18 Ocak 2019
Ferad Osman Sali
E-Ticaret Hukuku Hakkında Bilmeniz Gerekenler
E-Ticaret Hukuku Hakkında Bilmeniz Gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında her şey bu mini e...
4 Temmuz 2022
Savaş Çetinkaya
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Savaş Çetinkaya
Perakendecilik Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Perakendecilik Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Perakendecilik, ürün veya hizmetlerin doğrudan tüketiciye satışını gerçekleştiren işletmelerin faaliyetlerini içeren bir ticaret sektörüdür. Perakendecilik sektörü, ürünleri toptan alan ve bunları son tüketiciye ulaştıran...
18 Ocak 2024
Ferad Osman Sali
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Ferad Osman Sali