İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri

6 Kasım 2020
Sinan Oypan

Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen firmaların farklı içeriklerle Tiktok üzerinde çalışmalar yapmaları gerekiyor. Şuan yaş olarak küçük bir kitleye hitap ediyor gibi görünse de globalde birçok firma bu platform üzerinde boy göstermeye başladı. Bu platforma erken giriş yapmak, rekabette bir takım avantajlar sağlayacağı için şimdiden stratejilerinizi oluşturmanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?

İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri

Müziklerle ürünlerinizi gösterin

TikTok video ve müzik odaklı bir platform olduğu için ürünlerinizi gösterirken farklı müziklerden yararlanabilirsiniz. Müzik eşliğinde senkron geçiş ve görüntülerle videolarınızı düzenleyerek, farklı konseptler oluştururken, bir yandan da ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

Kısa ipuçları ve rehberler paylaşın

TikTok içerik fikirleri arasında kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de kullanıcılara ürün ve hizmetlerinizle ilgili kısa ipuçları vermek olacaktır. Ürün kullanım alanlarını göstermek, belli bir konuda rehber olmak ve takipçilerinizi bilgilendirmek de takipçi kazanımınızı artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Video içerikleri pazarlama stratejinize nasıl entegre edebilirsiniz?

“Hashtag challenge” başlatın

Kullanıcıları belli bir eyleme geçirmek ve onlarla etkileşimlerinizi artırmak için “Hashtag Challenge” başlatabilirsiniz. Bu meydan okumalarda, kullanıcılardan sizin oluşturduğunuz belli bir hashtag’ı kullanmalarını ve hashtagle ilgili video içerikler üretmelerini isteyin. Sıradan ürün kullanımı odaklı meydan okumalar yerine, bir zıtlık ekleyerek, kullanıcıların yaratıcı içerikler üretmelerini de sağlamanız bu meydan okumaya katılımları da artıracağı gibi marka bilinirliğinizi de doğrudan etkileyecektir. Yaratıcı ve eşsiz fikirlerle bu tür meydan okumaları yapmanız daha fazla kişinin dikkatini çekmenizi sağlar.

Üretim aşamalarınızı gösterin

Kendi ürünlerinizin üretimini yapıyorsanız, ürünlerinizin nasıl hazırlanıdığını ve üretim aşamasının sahne arkasını da kısa videolarla TikTok üzerinde paylaşabilirsiniz. Üretim aşamaları kullanıcıların bir hayli ilgisini çektiği için yeni kitlelere ulaşmak için bu tür TikTok içerik fikirleri ile paylaşımlarınızı yapabilirsiniz. Bu format aynı zamanda ürünlerinize talep yaratma konusunda da etkili olduğu için ürün tanıtımlarında da bu paylaşımlarndan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Markanızı tanıtın

TikTok içerikleri fikirleri arasında kullanabileceğiniz formatlardan biri de markanızla ilgili tanıtım içerikleri hazırlamaktır. Kullanıcılar markanızı yakından tanıtmak, şirket kültürünüzü göstermek ve şirketinizin iç yüzüyle ilgili enteresan konuları paylaşmak için bu içeriklerden yararlanabilirsiniz. TikTok kullanıcılarla samimi olabileceğiniz, daha rahat bir platform olduğu için burada şirketinizin doğal halini paylaşma imkanınız olur. Şirketinizin kişiliğini ortaya koymanız ve takipçilerinizle yakın ilişki kurmanız, etkileşimlerinizi artırmada önemli rol oynar.

Ekibinizi tanıtın

Yine şirket içi paylaşımlardan biri olarak ekip üyelerinizi de gösterek video paylaşımları yapabilirsiniz. Ofis ve çalışma ortamını eğlenceli bir halde videoya alarak hem ekibinizi tanıtmış olursunuz hem de takipçilerinize farklı bir içerik sunmuş olursunuz.

Hazırlanan siparişleri gösterin

TikTok içerik fikirleri arasında siparişleri nasıl hazırladığınızı da gösterebilirsiniz. Siparişin kullanıcıya nasıl ulaştığını, siparişin hazırlanma sürecini paylaşarak ürünlerinizin tüketicilere ulaşırken geçtiği süreyi gösterebilirsiniz. Tüketiciler, siparişin nasıl hazırlandığını da görmekten keyif aldıkları için ara sıra bu tür içerikleri de paylaşabilirsiniz.

Ürünlerin kullanım alanlarını gösterin

Kısa videolar eşliğinde ürünlerinizin kullanım alanlarını da burada paylaşabilirsiniz. Farklı konsetplerde farklı ürünleri göstererek, takipçilerinizi ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Farklı platformlarda farklı içeriklerle ilgili hedef kitleye yönelik paylaşımlar yapmanız, daha geniş kitlelere ulaşmanızı sağlar. Herbir platformun kendine has bir kitlesi olduğu için, ne kadar farklı kanal üzerinde pazarlama çalışması yaparsanız, ulaşacağınız kitle de o kadar genişleyecektir.

İlgili rehber: Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?

Tiktok’a özel kampanyalar hazırlayın

TikTok içerik fikirleri arasında kullanabileceğiniz alternatiflerden biri de sadece TikTok takipçilerine özel kampanyalar ve fırsatlar hazırlamaktır. Bu platforma özel kupon kodları ve indirimler tanımlayarak, buradaki takipçilerinizin sayısını artırabilir ve kullanıcılara sizi takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz. Bu kupon kodu ve fırsatları belli bir süreliğine sunmanız da kullanıcıların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayacaktır. Bu tür çalışmalara aciliyet hissini katmanız, alacağınız geri dönüşümleri artırma da size yardımcı olur.<7p>

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan