CPM (Cost Per Mille) Nedir? Bin Gösterim Başına Maliyet Hesaplama
Günümüzde reklamcılık, hemen hemen her yerde karşınıza çıkabiliyor. Özellikle de dijital ortamda sıkça gördüğünüz reklamlar, pek çok kişi ve kurum için gelir kaynağı olmuş durumda. Satışların artmasına yardım eden reklamlar sayesinde firmalar ürünlerini daha çok kişiye ulaştırma şansını yakalıyor. Reklamların izlenmesi, kazançları da dolaylı yoldan etkiliyor.
Reklamcılık alanında CPM kavramı son günlerde çok merak ediliyor. Çevrimiçi reklamlarda önemli olan CPM kavramının ne olduğunu siz de merak ediyorsanız, Ideasoft öncülüğünde bu kavrama dair bilinmesi gerekenleri içeriğimizde görebilirsiniz. İlerleyen günlerde daha sık duyacağınız Gösterim Başı Maliyet konusunu, bu içeriğimizde detaylı şekilde sizin için inceledik.
Özellikle de e-ticaret ile ilgilenen kişilere rehber olacak bu yazımız sayesinde reklamlarınızı profesyonel şekilde kontrol edebilirsiniz!
CPM (Gösterim Başı Maliyet) Ne Anlama Gelir?
CPM Cost Per Mille kelimelerinin baş harflerinden oluşan özel bir dijital reklamcılık kodudur. Bu kod, reklamcılıkta kullanılan bir ölçütü temsil eder. Bin gösterim başına maliyet anlamını ifade etmektedir. "Mille" kelimesi Latince "bin" anlamını taşır. Bu nedenle, bin gösterim üzerine odaklanan bir terim olarak dijital pazarlamada kullanılır.
CPM, bir reklamın 1000 kez gösterilmesi karşılığında ödenen maliyeti ifade etmek için kullanılır. Reklamveren firmalar, genellikle reklamlarının ne kadar çok kişiye ulaştığını analiz etmek ister. Bununla beraber, kaç kez görüntülendiğini de notlarına almak isterler. Çünkü reklamların gösterimi, hedef kitleye ulaşma konusunda önemli bir ölçüttür.
Bu sebeple CPM, reklamverenlerin reklam stratejilerini değerlendirmeye büyük oranda yardım eder. Kurum ve firmaların reklam bütçelerini yönetmek için önemli bir metrik olarak kullanılır ve CPM oranına göre ödemeler belirlenir. Özetlemek gerekirse, bir reklamın site üzerinde 1000 defa görüntülenmesinin maliyeti, CPM olarak ifade edilir.
CPM Niçin Önemlidir?
- Bütçe Yönetimine Yardım Eder
- Erişim ve Görüntülenme Verimliliğini Yükseltir
- Reklam Performansının Değerlendirilmesini Sağlar
- Reklam Stratejilerini Optimize Eder
CPM, çevrimiçi reklamcılıkta oldukça önemlidir. Önemli olmasını sağlayan birçok faktörden söz edilebilir. Bu konuya açıklık getirmek için, CPM önemini detaylı şekilde açıklayabiliriz.
Bütçe Yönetimine Yardım Eder
CPM, reklamverenlere reklamlarının maliyetini belirleme konusunda ve bütçelerini yönetme durumunda yardım eden bir kavramdır. Reklamlar karşılığında ödenecek ücretleri adil şekilde belirler.
Erişim ve Görüntülenme Verimliliğini Yükseltir
CPM, yayına giren reklamların ne kadar geniş bir kitleye ulaştığını sistematik şekilde hesaplar. Ayrıca reklamların günlük ve haftalık olarak kaç kez görüntülendiğinin analizini yapar. Böylece reklamların erişimini kolaylaştırır.
Reklam Performansının Değerlendirilmesini Sağlar
Reklam performansını değerlendirmede bir ölçüt olarak kullanılan CPM, reklamların dijital ortamdaki etkisini hesaplar. Reklamlara tıklama oranlarını analiz eder ve risk durumları hakkında bilgi verir.
Reklam Stratejilerini Optimize Eder
İlgili alanda, var olan reklamların analizini yaparak size yönlendirme sağlar. Rakip reklamlar arasındaki farkların belirlenmesini kolaylaştırır.
CPM Nasıl Hesaplanır?
Reklamların gösterimi, etkileşim oranı ve reklam için hazırlanan maliyet, CPM hesaplaması ile ilgilidir. Reklam bütçesini belirlemek için CPM oranlarını iyi şekilde analiz etmeniz gerekir. Ödediğiniz reklam ücretlerinin adil şekilde dağılmasını sağlayan CPM, gösterimlerin verimini de yansıtır. CPM hesaplamak istediğinizde, önerdiğimiz yöntemleri deneyebilirsiniz.
- Öncelikle, çevrimiçi reklamın gösterim sayısını not alın.
- Reklam için ödediğiniz maliyeti belirleyin.
- Elinizdeki verileri, standart formül üzerinden hesapalayın.
- CPM = Maliyet / Gösterim Sayısı x 1000 olarak formülü kullanın.
- Bu demektir ki reklam için ödediğiniz maliyeti, reklam gösterim sayısına bölün ve kalan sonucu 1000 ile çarpın.
- Çıkan sonuç, CPM maliyetidir.
CPM Neye Göre Belirleniyor?
Çevrimiçi reklamverenlerin ilgilendiği ve kazançlarını etkileyen bir terim olan CPM, belirli kriterlere göre sonuçlanmaktadır.
- Reklamverenin gösterim hedefleri, CPM değerini belirlemede önemlidir.
- Reklamın türü, biçimi ve içeriği CPM değerini şekillendirmektedir.
- Reklamın gösterimi için hedeflendiği kitle CPM değerini etkilemektedir.
- Farklı platformlar, farklı maliyetlere sahip olacağı için reklamın yayınlandığı platformun kuralları ve itibarı CPM değerini değiştirmektedir.
- Reklam talebi yoğun ve sık olduğunda, CPM değeri genellikle yükseleceğinden arz talep alakası burada da kendinden söz ettirir.
CPM Hesaplarken Dikkat Etmeniz Gerekenler
Reklam içeriklerinizi ve etkileşimlerini kontrol etmek için CPM hesaplamasında dikkatli davranmanız gerekir. Dikkat edeceğiniz önemli detayları, bu başlık altında görebilirsiniz.
- CPM hesaplarken, reklam maliyeti ve gösterim sayısı gibi doğru verileri kullanırsanız daha net ve doğru sonuçlar alabilirsiniz.
- Verilen reklamın gerçek gösterim sayısını doğru bir şekilde ölçerseniz, hesaplama sonucunu da doğru rakamlarla görebilirsiniz.
- En doğru sonuçlara ulaşmak adına, güvendiğiniz bir kaynaktan gösterim verilerini almaya dikkat ediniz.
- Reklam verdiğiniz platformun kullandığı para birimine göre hesaplama yapmayı unutmayınız.
- Reklamın süresi, yayınlandığı platform, hedeflenen kitle gibi önemli bilgilere göre hesaplama yaparsanız daima doğru sonuçlar alabilirsiniz.
- Sonuçlarınızı tahmine göre değil elinizdeki değerlere göre hesaplamaya dikkat etmelisiniz.
CPM, CPC, CPA Arasındaki Farklar Nelerdir?
Dijital pazarlamada sözü geçen üç terim, farklı fiyatlandırma sistemlerini ifade eder. Bu konuya açıklık getirmek için şu bilgileri gözden geçirebilirsiniz.
- CPM, adı en çok duyulan reklam fiyatlandırmasıdır. 1000 görüntülenme başına maliyeti ifade eder.
- CPC, ‘Cost Per Click’ yani “Tıklama Başına Maliyet” için belirlenen fiyatlandırmayı temsil eder.
- Kullanıcıların reklama tıklaması, CPC maliyetlerini ve verimini etkiler.
- CPA modeli ise ‘Cost Per Action’ olarak ifade edilir. Burada, kullanıcıların reklama tıklaması çok önemlidir ve satın alma başına maliyeti ifade eder.
- Tıklamanın ardından reklam üzerinden alışveriş yapması da etkileşimi ve kazancı etkiler.
- Reklama tıklama ve alışverişe yönlendirme, reklamlandırma fiyatlarına yansır.
CPM Avantajlı Mıdır?
Reklamverenler için CPM avantajlı olabilir. Çünkü reklamın gösterim oranı, satışları ve hizmetleri de etkiliyor. Geniş bir kitleye ulaşmayı hedefleyen firmalar için avantajlarından söz edilebilir.
Eğer bir pazarlama kampanyası düzenliyorsanız, CPM sayesinde kampanyanın nasıl ilerlediğini görebilirsiniz. Markanızın adını duyurmaya yardım edeceğinden size kazanç sağlar. Bu nedenle, CPM pazarlama alanında oldukça avantajlıdır.
Görsel8
CPM’nin Avantajları
Reklamverenler İçin CPM Oranı Yükseltme Tüyoları
CPM oranlarını etkileyen faktörlerle ilgili bilginiz varsa, oranları istediğiniz yönde değiştirebilirsiniz. Bunun için size, Ideasoft olarak birkaç önemli tüyo vermek istiyoruz:
- Çevrimiçi reklamlarınızı sık sık kontrol ederseniz, izlenme oranlarında oluşacak riskleri önleyebilirsiniz.
- Web sitesi güncellemelerinden sonra, reklam kodlarını kontrol etmeye dikkat ediniz.
- Reklamların en doğru ve dikkat çekici konumda yerleşmiş olmasına dikkat etmelisiniz.
- Görüntülü reklamlarınızı hem web üzerinden hem de mobil cihazlar üzerinden izlenmesi için gerekli altyapıyı sağlamalısınız.
- Tek bir sayfa içinde kalabalık reklamlar vermekten kaçının.
- Reklam içeriklerinizi dikkat çekici şekilde hazırlayarak kişilerin reklamdan hemen çıkmasını önleyin.
- Pratik kullanılan web sitelerine ve dikkat çeken içeriklere reklam vermeye dikkat edin.
- Bu yöntemleri deneyerek reklamların izlenme oranlarını yükseltebilirsiniz.
CPM Çalışma Sistemi Nedir?
Reklamveren firma ya da şahıslar, reklamlarının izlenmesi karşılığında ödeme yapar. Bir reklamın aldığı 1000 izlenme ya da gösterim için belirli bir ödeme yapılır. Ödeme rakamları, içeriğe ve politikaya göre değişir.
Örneğin bir reklamveren CPM fiyatını 2 dolar olarak sunarsa, reklamın her 1000 izlenmesi için 2 dolar ödeme yapar. Reklam sayısı katlandıkça, ödeme değeri de yükselir.
CPM Örnekleri
Online platformlarda, çeşitli CPM örnekleri ile karşılaşmak mümkün. Reklamverenin tercih ettiği alana göre, bu örneklerden bahsedebiliriz. Markanın tanınması, reklam odaklı pazarlama stratejisi oluşması için CPM önemlidir. Bu önemi yansıtan örneklerden bahsedelim:
- Herhangi bir web sitede göreceğiniz banner reklamlar, bir örnek olabilir.
- Video içerikli web sitelerinde ya da Youtube üzerinde, CPM örnekleri karşınıza çıkabilir.
- Mobil uygulamalarda sunulan reklamlar için CPM ödemesi yapılır.
- Facebook, Instagram, Twitter gibi sosyal medya seçeneklerinde CPM ödemeleri için zemin vardır.
- Reklamverenler, e-posta gönderimlerinin bin kişiye ulaşması için ödeme yaptığından, e-posta da bir örnek olarak sunulabilir.
- Amazon’un sesli reklamları da CPM odaklı satıldığından bu örnekler arasında yer alabilir.
İlginizi Çekebilir:
E-ticaret Yazılımı Nedir ve Hangisini Seçmelisiniz
Google Analytics 4 ile Web Sitelerinizi İzlemek İçin Adım Adım Kılavuz
E-İhracatta Pazar Araştırması Yapmak Neden Önemlidir?
Google Merchant Center Nedir? E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
Popüler Videolar