Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu ölçümlemeleri yapamadığınız için markanız için doğru stratejileri belirlemez ve bu sebeple de uzun vadede reklam bütçenizi boşa harcayabilirsiniz. Peki, reklam analizi yaparken bilmeniz gerekenler neler?

Reklam analizi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Erişim ve görüntülenmeyi ölçün

Dijital kanallar üzerinde reklam verdiğinizde, yaptığınız kampanyaların sonuçlarını, reklam platformu üzerinden detaylı bir şekilde takip edebilirsiniz. Öncelikli olarak ölçümlemeniz gereken metrikler ise erişim ve görüntülenme olacak.

Erişim: Reklam içeriğinizin toplamda kaç kişiye ulaştığıdır. Örneğin Facebook reklamınız toplamda 100 kişiye ulaşmışsa, erişiminiz 100’dür.

Görüntülenme: Görüntüleme ise reklamınızın kaç kişi tarafından görüntülenmiş olduğudur. Erişiminiz 100 olsa dahi bu kişiler reklamınızı iki kez görmüş olabilir. Bu durumda da görüntülenmeniz 200 olmuş olur.

Reklamlarınızı optimize ederken, aynı kullanıcılara sürekli olarak aynı reklamı göstermeyecek şekilde ayarlamanız önemlidir. Aynı reklamı tekrar tekrar gören kullanıcıları sıkabilirsin ve bu da kötü bir izlenime neden olabilir.

Etkileşim oranlarını ölçün

Reklam analizi yaparken etkileşim oranlarınız da bir hayli önemlidir. Etkileşim oranı, paylaştığınız gönderinin ne kadar ilgi çekici olduğunu ve hedef kitlenizin bu gönderiyi ne kadar dikkate aldığını göstermektedir. Etkileşim oranını ölçümlemek için şunlara bakmanız gerekir:

  • Beğeniler
  • Paylaşımlar
  • Yorumlar
  • Kaydetmeler

Etkileşim oranı yüksek olduğunda, gönderileriniz sosyal medya platform tarafından da değerli bulunur ve böylelikle erişim oranlarınız yükseltilir. Reklam kampanyası dahi çıkıyor olsanız etkileşim oranları düşük olduğunda, reklamlarınızın genel performansı düşük olacağı için alacağınız geri dönüşümler de önemli ölçüde düşük olacaktır.

Tıklama oranlarını ölçün

Reklam analizi yaparken tıklama oranlarını da dikkate almanız gerekir. Çünkü etkileşim ve erişim tek başına yeterli bir metrik değildir ve geri dönüşümünüzü ölçmek için tıklama oranlarını da ölçmelisiniz.

Etkileşim ve erişim oranlarınız yüksek olsa dahi eğer reklamınız yeterli sayıda tıklama almamışsa, kullanıcılar ürününüz ya da mesajınızla ilgilenmemişlerdir. Onları web sitenize çekmeniz gerekir. Bu nedenle de reklamlarınıza kaç kişinin tıkladığını ölçümlemelisiniz.

Sosyal medya yönlendirme trafiğini ölçün

Reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini görmek için takip etmeniz gereken metriklerden biri de sosyal medya yönlendirme trafiğidir. Bazen reklam platformu üzerinde gördüğünüz istatistiklerle Google Analytics üzerinde aldığınız trafik rakamları değişiklik gösterebiliyor.

Bu nedenle de Google Analytics üzerinden de bu verileri kontrol etmeniz önemlidir. Reklam çıktığınız platformlar üzerinden gelen trafiği ölçümleyerek, verilerinizi karşılaştırabilirsiniz.

Sayfada kalma süresini ölçün

Reklam analizi yaparken, reklam kampanyanızına tıklayarak sitenize gelen kişilerin, sayfada ne kadar süre kaldıklarını da takip etmelisiniz. Bu veri sayesinde reklam içeriğinizin ne kadar ilgi çekici olduğunu görebilir ve aynı zamanda reklam çıktığınız ürün ya da hizmete olan ilgiyi de takip edebilirsiniz. Eğer kullanıcılar sayfa üzerinde kısa vakit geçiriyorlar, sayfa içeriğiniz yeterli olmayabilir. Bu durumda ürün açıklamalarını geliştirmeli, ürün fotoğraflarını düzenlemeli ve video içerikler oluşturarak, kullanıcıların sayfa üzerinde daha fazla kalmalarını sağlamalısınız.

Sayfa içeriğiniz kapsamlı ancak sayfada geçirilen süre yine az ise bu durumda da reklam içeriğinizde bir sorun olabilir. Reklam metniniz, eyleme çağrı ifadeleriniz ya da görselleriniz sayfa içeriği ile uyumlu olmayabilir. Bu durumda da reklam içeriğinizi gözden geçirmeniz gerekebilir.

Sayfayı terk etme oranını (Bounce Rate) ölçün

Sayfada geçirilen süre ile beraber sayfayı terk etme oranı da önemli bir metriktir ve ikisi birbiriyle ilgilidir. Kullanıcılar sayfayı hızlı bir şekilde terk ediyorlarsa, reklam içeriğiniz ve yönlendirme yaptığınız sayfa içeriği birbiriyle ilgili olmayabilir ya da reklam metninde sunduğunuz mesaj, yönlendirme yaptığınız sayfa içeriğinizde bulunmuyor olabilir. Bu tık avcılığı şeklinde algılanacağı şekilde kullanıcıların sayfayı hızlı bir şekilde terk etmelerine neden olacaktır. Bu sebeple de reklam içeriğiniz ile reklamını yaptığınız sayfa içeriğinin/ürünün ilişkili olması oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Hemen çıkma oranı (Bounce Rate) nedir ve buna neden olan durumlar nelerdir?

Reklam analizi ile ilgili sık sorulan sorular

Reklam fotoğrafları nasıl seçilir?

Reklam analizi yaptığınızda reklam içeriklerinizin de performansını ölçmüş olursunuz. Bu nedenle de doğru fotoğrafları kullanarak reklam vermeniz de fayda vardır. Doğru fotoğrafları seçerken kaliteli, yüksek çözünürlüklü fotoğraflar tercih edin. Buna ek olarak görsellerinizde insanların yer alması reklamın etkisini daha da artırmaktadır. Fotoğraflarda duyguları ön plana çıkartarak, canlı renklere de yönelebilirsiniz.

İlgili rehber: Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Video reklamlar nasıl ölçümlenir?

Video reklamalarınızın da analizini yapmanız gerekir. Bu durumda da takip etmeniz gereken metrikler biraz daha değişmektedir. Video reklamlarınızın performansını ölçerken: video izlenme sayısı, videonun toplam izlenme süresi, hedef kitle, etkileşim oranı, yönlendirme trafikleri, paylaşım sayısı ve kazanılan takipçi ya da abone sayısı gibi metriklerin ölçümlemesini yapmanız gerekiyor.

İlgili rehber: Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler

Reklam stratejileri nelerdir?

Reklam analizi öncesinde reklam stratejilerinizi belirlemeniz gerekir. Doğru reklam stratejileri olmadan yatırım getirinizi artıramazsınız. Bunun için öncelikli olarak dönemsel ve yıllık pazarlama ile reklam planlarınızı oluşturarak, bu çalışmalar için kullanacağınız bütçeyi belirleyin. Reklam stratejilerinizin verimli olabilmesi için tüketicilerin satın alma süreçlerini de anlamanız ve onlara ulaşmak için doğru kanalları da belirlemeniz gerekir. Aşağıdaki rehberimizden konuya ilişkin detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
İnternetten ne satabilirsiniz?
İnternetten ne satabilirsiniz?
E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün...
25 Nisan 2014
Seyhun Özkara
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan