fbpx

Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu ölçümlemeleri yapamadığınız için markanız için doğru stratejileri belirlemez ve bu sebeple de uzun vadede reklam bütçenizi boşa harcayabilirsiniz. Peki, reklam analizi yaparken bilmeniz gerekenler neler?

Reklam analizi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Erişim ve görüntülenmeyi ölçün

Dijital kanallar üzerinde reklam verdiğinizde, yaptığınız kampanyaların sonuçlarını, reklam platformu üzerinden detaylı bir şekilde takip edebilirsiniz. Öncelikli olarak ölçümlemeniz gereken metrikler ise erişim ve görüntülenme olacak.

Erişim: Reklam içeriğinizin toplamda kaç kişiye ulaştığıdır. Örneğin Facebook reklamınız toplamda 100 kişiye ulaşmışsa, erişiminiz 100’dür.

Görüntülenme: Görüntüleme ise reklamınızın kaç kişi tarafından görüntülenmiş olduğudur. Erişiminiz 100 olsa dahi bu kişiler reklamınızı iki kez görmüş olabilir. Bu durumda da görüntülenmeniz 200 olmuş olur.

Reklamlarınızı optimize ederken, aynı kullanıcılara sürekli olarak aynı reklamı göstermeyecek şekilde ayarlamanız önemlidir. Aynı reklamı tekrar tekrar gören kullanıcıları sıkabilirsin ve bu da kötü bir izlenime neden olabilir.

Etkileşim oranlarını ölçün

Reklam analizi yaparken etkileşim oranlarınız da bir hayli önemlidir. Etkileşim oranı, paylaştığınız gönderinin ne kadar ilgi çekici olduğunu ve hedef kitlenizin bu gönderiyi ne kadar dikkate aldığını göstermektedir. Etkileşim oranını ölçümlemek için şunlara bakmanız gerekir:

  • Beğeniler
  • Paylaşımlar
  • Yorumlar
  • Kaydetmeler

Etkileşim oranı yüksek olduğunda, gönderileriniz sosyal medya platform tarafından da değerli bulunur ve böylelikle erişim oranlarınız yükseltilir. Reklam kampanyası dahi çıkıyor olsanız etkileşim oranları düşük olduğunda, reklamlarınızın genel performansı düşük olacağı için alacağınız geri dönüşümler de önemli ölçüde düşük olacaktır.

Tıklama oranlarını ölçün

Reklam analizi yaparken tıklama oranlarını da dikkate almanız gerekir. Çünkü etkileşim ve erişim tek başına yeterli bir metrik değildir ve geri dönüşümünüzü ölçmek için tıklama oranlarını da ölçmelisiniz.

Etkileşim ve erişim oranlarınız yüksek olsa dahi eğer reklamınız yeterli sayıda tıklama almamışsa, kullanıcılar ürününüz ya da mesajınızla ilgilenmemişlerdir. Onları web sitenize çekmeniz gerekir. Bu nedenle de reklamlarınıza kaç kişinin tıkladığını ölçümlemelisiniz.

Sosyal medya yönlendirme trafiğini ölçün

Reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini görmek için takip etmeniz gereken metriklerden biri de sosyal medya yönlendirme trafiğidir. Bazen reklam platformu üzerinde gördüğünüz istatistiklerle Google Analytics üzerinde aldığınız trafik rakamları değişiklik gösterebiliyor.

Bu nedenle de Google Analytics üzerinden de bu verileri kontrol etmeniz önemlidir. Reklam çıktığınız platformlar üzerinden gelen trafiği ölçümleyerek, verilerinizi karşılaştırabilirsiniz.

Sayfada kalma süresini ölçün

Reklam analizi yaparken, reklam kampanyanızına tıklayarak sitenize gelen kişilerin, sayfada ne kadar süre kaldıklarını da takip etmelisiniz. Bu veri sayesinde reklam içeriğinizin ne kadar ilgi çekici olduğunu görebilir ve aynı zamanda reklam çıktığınız ürün ya da hizmete olan ilgiyi de takip edebilirsiniz. Eğer kullanıcılar sayfa üzerinde kısa vakit geçiriyorlar, sayfa içeriğiniz yeterli olmayabilir. Bu durumda ürün açıklamalarını geliştirmeli, ürün fotoğraflarını düzenlemeli ve video içerikler oluşturarak, kullanıcıların sayfa üzerinde daha fazla kalmalarını sağlamalısınız.

Sayfa içeriğiniz kapsamlı ancak sayfada geçirilen süre yine az ise bu durumda da reklam içeriğinizde bir sorun olabilir. Reklam metniniz, eyleme çağrı ifadeleriniz ya da görselleriniz sayfa içeriği ile uyumlu olmayabilir. Bu durumda da reklam içeriğinizi gözden geçirmeniz gerekebilir.

Sayfayı terk etme oranını (Bounce Rate) ölçün

Sayfada geçirilen süre ile beraber sayfayı terk etme oranı da önemli bir metriktir ve ikisi birbiriyle ilgilidir. Kullanıcılar sayfayı hızlı bir şekilde terk ediyorlarsa, reklam içeriğiniz ve yönlendirme yaptığınız sayfa içeriği birbiriyle ilgili olmayabilir ya da reklam metninde sunduğunuz mesaj, yönlendirme yaptığınız sayfa içeriğinizde bulunmuyor olabilir. Bu tık avcılığı şeklinde algılanacağı şekilde kullanıcıların sayfayı hızlı bir şekilde terk etmelerine neden olacaktır. Bu sebeple de reklam içeriğiniz ile reklamını yaptığınız sayfa içeriğinin/ürünün ilişkili olması oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Hemen çıkma oranı (Bounce Rate) nedir ve buna neden olan durumlar nelerdir?

Reklam analizi ile ilgili sık sorulan sorular

Reklam fotoğrafları nasıl seçilir?

Reklam analizi yaptığınızda reklam içeriklerinizin de performansını ölçmüş olursunuz. Bu nedenle de doğru fotoğrafları kullanarak reklam vermeniz de fayda vardır. Doğru fotoğrafları seçerken kaliteli, yüksek çözünürlüklü fotoğraflar tercih edin. Buna ek olarak görsellerinizde insanların yer alması reklamın etkisini daha da artırmaktadır. Fotoğraflarda duyguları ön plana çıkartarak, canlı renklere de yönelebilirsiniz.

İlgili rehber: Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Video reklamlar nasıl ölçümlenir?

Video reklamalarınızın da analizini yapmanız gerekir. Bu durumda da takip etmeniz gereken metrikler biraz daha değişmektedir. Video reklamlarınızın performansını ölçerken: video izlenme sayısı, videonun toplam izlenme süresi, hedef kitle, etkileşim oranı, yönlendirme trafikleri, paylaşım sayısı ve kazanılan takipçi ya da abone sayısı gibi metriklerin ölçümlemesini yapmanız gerekiyor.

İlgili rehber: Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler

Reklam stratejileri nelerdir?

Reklam analizi öncesinde reklam stratejilerinizi belirlemeniz gerekir. Doğru reklam stratejileri olmadan yatırım getirinizi artıramazsınız. Bunun için öncelikli olarak dönemsel ve yıllık pazarlama ile reklam planlarınızı oluşturarak, bu çalışmalar için kullanacağınız bütçeyi belirleyin. Reklam stratejilerinizin verimli olabilmesi için tüketicilerin satın alma süreçlerini de anlamanız ve onlara ulaşmak için doğru kanalları da belirlemeniz gerekir. Aşağıdaki rehberimizden konuya ilişkin detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan