Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi

14 Eylül 2021
Markethinkers
Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi

Sosyal medya, artık sadece takip ettiğimiz hesapların paylaşımlarına bakarak bazen iyi vakit geçirdiğimiz bazen de yeni bilgiler edindiğimiz bir mecranın çok ötesinde bir anlam taşıyor. Hemen hemen herkes gününün çok büyük bir kısmını sosyal medyada geçiriyor. Sosyalleşmekten alışverişe kadar birçok ihtiyacını bu kanallar üzerinden gideriyor. Hâl böyleyken sosyal medya kaçınılmaz olarak bir iş sahasına dönüşmüş durumda.

E-ticaretin büyük bir parçası olduğu bu dönüşüm, yeni iş yapma şekillerinin doğmasını sağlıyor. Reklam ve pazarlama faaliyetlerini sosyal medyaya taşımak da bu yeni iş yapma şekillerinden biri. Fakat bu süreç, zaman zaman farklı nedenlerle karmaşık hâle gelebiliyor. Bu yazıda bu tür faaliyetlerinizde kullanabileceğiniz, size çok yardımcı olacak bir aracı inceleyeceğiz: Facebook Business Manager.

Facebook Business Manager Nedir?

Sosyal medya kavramını hayatımıza sokan Facebook, özellikle gençler arasında eski popülaritesini kaybetmiş gibi görünse de hâlâ çok geniş bir kullanıcı havuzunu barındırıyor. Platforumun aktif kullanıcı sayısı, internetlivestats.com’un sağladığı güncel verilere göre 2,9 milyarın üzerinde. Bu rakam, diğer sosyal medya mecralarının kullanıcı sayılarından katbekat fazla ve Facebook üzerinden ulaşılabilecek potansiyel müşteri sayısının boyutları hakkında fikir verir nitelikte. Buradan hareketle Facebook’un, e-ticaret firmaları için çok büyük bir fırsat sunduğu söylenebilir. Sosyal medyadaki bu en büyük platform üzerinden reklam vermek, ürün ve hizmetlerinizin kullanıcılarla buluşmasını sağlamak adına son derece efektif bir hamledir. Bu tür sosyal medya reklamları için Facebook Business Manager olarak bilinen uygulama oldukça kullanışlıdır. Bu uygulamada nasıl hesap açacağınıza ve nasıl reklam vereceğinize geçmeden önce Facebook Business Manager’ın ne olduğuna bakalım.

Temel olarak Facebook Business Manager, bu sosyal medya mecrası üzerinden yürüttüğünüz reklam ve pazarlama faaliyetlerini yönetip kontrol edebileceğiniz bir paneldir. Bu noktada şunu belirtmekte fayda var: Potansiyel müşterilere ulaşmak için son derece etkili bir sosyal medya platformu olan Instagram, 2012 yılında Facebook tarafından satın alındı ve artık çalışmalarını bu çatı altında yürütüyor. Dolayısıyla Facebook Business Manager, Instagram üzerinden verilebilecek reklamları da kontrol etme olanağı sunar.

Facebook Business Manager, kişisel Facebook hesabınızı kullandığınız arayüzden farklı bir paneldir. Sosyal medya mecrasındaki ilgili bağlantılara tıkladığınızda tamamen farklı bir sayfaya geçiş yaparsınız. Kişisel hesabınız ve ticari faaliyetleriniz bu sayede birbirlerinden net şekilde ayrılır.

Facebook Business Manager’ı kullanarak yapabilecekleriniz, şu şekilde toparlanabilir:

  • Tek bir merkez üzerinden; Facebook işletme sayfası, Instagram hesabı ve ürün kataloğu gibi birden fazla alana kolaylıkla erişim sağlayabilir ve bu alanları yönetebilirsiniz.
  • Sayfalarınız, uygulamalarınız ve reklam hesaplarınızla ilişkili çalışan kişilerin erişim izinlerini kontrol edebilirsiniz.
  • Reklam harcamalarınızı ve görüntülenmelerini, basit arayüzü sayesinde rahatlıkla takip edebilirsiniz. Genel ve detaylı görünüm ayarları ile Facebook ve Instagram reklamlarınızın performanslarını istediğiniz şekilde inceleyebilirsiniz.

Facebook Business Manager’ın Sunduğu Kolaylıklar Nelerdir?

Sosyal medyanın bir iş sahası hâline gelmesi ile Facebook reklamı vermenin önemi gittikçe artmaktadır. Buna bağlı olarak verilebilecek reklam türleri çeşitlenmiş, odaklanılması ve takip edilmesi gereken detaylar çoğalmıştır. Facebook Business Manager kullanarak bu karmaşık görünen süreci daha kolay kontrol edebilir, çalışmalarınızı daha etkili hâle getirebilirsiniz. Peki Facebook Business Manager işletmelere ne gibi kolaylıklar sağlar?

  • Facebook, Instagram ve bu mecraların ortak oldukları diğer kanallardaki reklam ve kampanyaları tek bir çatı altında toplayarak takip ve yönetimi kolaylaştırır.
  • Ortaklarınıza, birlikte çalıştığınız taşeron ve ajanslara vereceğiniz izinlerle çalışmalarınızı daha kompakt hâle getirirken varlıklarınızın kontrolünü kendiniz sağlamaya devam edebilirsiniz.
  • İnternet sitenizden alınan çeşitli aksiyonlara göre (sayfa görüntüleme, butona tıklama, sepete ekleme, ürün satın alma vb) hedef kitleler oluşturabilirsiniz.
  • Hesabınız ile ilgilenen kişilerin yönetebileceği sayfaları, onların yaptıkları işe göre kolayca düzenleyebilirsiniz. Böylece çalışanların performanslarını güvenlik riski almadan izleyebilirsiniz.
  • Birlikte çalıştığınız kişiler, şahsi bilgilerinize ulaşamaz; sadece isminiz, e-posta adresiniz gibi temel bilgileriniz ile yaptığı iş doğrultusunda reklam ve sayfaları görebilirler.
  • Ticari faaliyetleriniz ile kişisel profilinizi net bir şekilde ayırır. Böylece işlerinize odaklanmanız kolaylaşırken yanlış alanda paylaşım yapma gibi riskler ortadan kalkar.
  • Her ne kadar basit ve kolay anlaşılır arayüze sahip olsa da Facebook Business Manager kullanımı sırasında zaman zaman teknik problemler ortaya çıkabilir. Böyle durumlarda sunulan hızlı teknik destek sayesinde karşılaştığınız sorunlar en kısa sürede çözülür.
  • Facebook Business Manager, bünyesindeki ileri düzey araçları kullanıcılara tamamen ücretsiz olarak sunar.
  • Artık sizinle çalışmayan kişilerin, izinlerini kolaylıkla iptal etmenize imkân verir. Çalışan sirkülasyonunun yüksek olduğu işletmeler, bu özellik sayesinde güvenlik problemi yaşamaz.
  • Bu uygulama ile farklı reklam kampanyaları için özel hedef kitleler belirleyebilirsiniz. Bu fonksiyon, özellikle birden fazla müşteriyle çalışan ajanslar ve farklı ürün ve hizmetlerle farklı kitlelere odaklanan işletmeler için oldukça kullanışlıdır.
  • Facebook Business Manager, teknik anlamda da pek çok kolaylık sağlar. Facebook Conversion API (Dönüşümler API’si), bu uygulamaya kolaylıkla entegre edilebilir. Bu özellik Facebook Pixel kullanma gerekliliğini ortadan kaldırdığı için Facebook reklam performansı ölçmeişlemini çok daha kolay hâle getirir.

Kimler Facebook Business Manager Kullanmalıdır?

Facebook ve sosyal medyanın önemli bir reklam alanı hâline gelmesi ile Facebook Business Manager, birçok işletme için kullanılması gereken bir araca dönüşmüştür. Özellikle reklam ve pazarlama stratejileri e-ticaret alanında gelişmek ve söz sahibi olmak amacıyla belirlenmiş işlemler için Facebook Business Manager kilit önem taşır.

Facebook ve Instagram’da kapsamlı hedef kitleler ile reklam vermek ve verdiğiniz reklamları detaylı analiz etmek istiyorsanız Business Manager kullanmalısınız.

İşletmenizin pazarlama ve reklam işlerini, siz değil de bir ekip yönetiyorsa Facebook Business Manager kullanmanız, sürecin yönetimi konusunda size yardımcı olacaktır. Bu şekilde, pazarlama işleri ile ilgilenen personelin çalışmalarını daha yakından takip edebilirsiniz ve ekipteki kişilere belirli işleri atamanız kolaylaşır.

Firmanızın sosyal medya reklamlarını ya da Facebook sayfasını yönetmesi için bir ajansla çalışıyorsanız Facebook Business Manager kullanmanız oldukça önemlidir. Bu sayede hesap bilgilerinizi ilgili kurum ya da kişilerle paylaşmanıza gerek kalmaz. Varlıklarınızın sahipliği ve şifreleri sizin elinizde olur.

Farklı kuruluş ve işletmelerin Facebook ya da Instagram hesapları ile sosyal medya pazarlama süreçlerini yürüten ajansların bu uygulamayı kullanması gerekir. Bu sayede birden fazla hesaba ya da kampanyaya yönelik işlemler kolaylıkla, birbirleri ile karışma riski olmadan yürütülebilir.

Facebook Business Manager ile Hangi Tür Reklamlar Verilebilir?

Facebook Business Manager reklam verme işlemi için kullanabileceğiniz alternatif yöntemler sunar. Bu alternatifler, farklı özellikleri sayesinde potansiyel müşterilerinize farklı şekillerde etkileşime girmenize sağlar. Dolayısıyla düzenlenecek kampanyalara, yürütülecek tanıtım faaliyetlerine başlamadan önce Facebook Manager üzerinden verebileceğiniz reklam türlerine dair bilgi sahibi olmak, ulaşmak istediğiniz hedefe varabilmeniz açısından büyük önem taşır. Şimdi bu reklam türleri ve onların özelliklerini inceleyelim.

Görsel Reklamları

Bu reklam türü, adından da alışabileceği üzere belirlenen görselin Facebook kullanıcılarının önlerine düşmesini hedefler. Facebook Business Manager kullanılarak verilebilecek en basit reklam çeşitlerinden biridir. Yapısı gereği basit olması, görsel reklamlarının etkisiz olacağı anlamına gelmez. Renkleri iyi düzenlenmiş, çarpıcı tasarımı ile verilmek istenen mesajı doğru şekilde öne çıkaran bir görsel, her zaman potansiyel müşterilerin ilgisi çeker.

Video Reklamlar

Video reklamlar, Facebook kullanıcılarının ana sayfalarına düşebilecek ya da Hikaye kısımlarından gösterilecek şekilde verilebilir. Şu yöntemi tercih ederek markanızı, ürün ya da hizmetinizi eğlenceli ve yaratıcı videolarla tanıtabilirsiniz. Görece daha uzun olan video reklamlar, Facebook Watch bölümüne de yönlendirilebilir. Bu şekilde verilen reklamların, sadece klasik biçimde hazırlanmış videolar olması gerekmez. Bilgisayar ortamında hazırlanmış, GIF benzeri animasyonlar da bu anlamda oldukça işlevsel olabilir.

Döngü Reklamlar

Bu reklamlarda, ürün ve hizmetlerinizi gösteren 10 adete kadar görsel ya da video kullanıcılara sunulur. Bu format ile aynı ürünün çeşitli özelliklerini gösterebileceğiniz gibi farklı ürünleri de bir arada tanıtabilirsiniz. Döngü reklamlarda her görsel ya da video, kendine dair bir linke sahip olur ve kullanıcı o linke tıklayarak istediği ürüne özel hazırlanmış satış sayfasına gidebilir.

Slayt Gösterisi Reklamları

Slayt gösterisi şeklinde düzenlenmiş reklamlar, temelde video reklamlara benzer ama onlara göre çok daha kolay yüklenebilir özelliktedir. Dolayısıyla düşük internet hızına sahip kişilerin cihazlarında dahi kolaylıkla görüntülenebilir. Kullanılacak slaytlar görsel, metin ya da kısa video klipler şeklinde olabilir.

Hızlı Deneyim Reklamları

Hızlı deneyim reklamları da sadece mobil cihazlar için geliştirilmiştir. Kullanıcı bu şekilde verilmiş bir reklama dokunduğunda markanız ya da ürününüzü tanıtmak için düzenlenmiş video tam ekran formatında görüntülenir. Bu reklam tipinin avantajı, Facebook dışındaki mobil bir internet sitesine kıyasla 15 kat daha hızlı yüklenmesidir.

Koleksiyon Reklamları

Sadece mobil cihazlara uyumlu olan koleksiyon reklamları, bir ana görsel ya da video ile beş küçük görselden oluşur. Ana öğe, ürüne dair detaylı bilgiler sunarken bunun altına yerleştirilmiş olan diğer görseller kullanıcıya doğrudan ürünlere ulaşma imkânı sunar. Hızlı deneyim reklamları ile birlikte kullanılabilir.

Yönlendirme Reklamları

Bu reklam türü, kullanıcıların iletişim bilgilerini fazla zahmete girmeden verebilmeleri için özel olarak tasarlanmıştır. Markaların e-posta bültenleri için abone kazanmaları konusunda oldukça etkilidir.

Dinamik Reklamlar

Bu tür reklamlar, kullanıcı davranışlarına göre şekillenir. Kullanıcı bir ürünün sayfasını görüntülediyse ya da onu sepetine ekleyip satın almayı sonlandırmadıysa dinamik reklamlar, o ürünü kullanıcıya yeniden gösterir. Bir tür hatırlatma etkisi yapar. Bu reklam tipi, özellikle potansiyel müşterilerinizi satın almaya teşvik etmek için çok kullanışlıdır.

Messenger Reklamları

Facebook’un kendi açıkladığı rakamlara göre her ay 1,3 milyar kişi Messenger uygulamasını kullanmaktadır. Messenger reklamlarını kullanarak bu kitleye ulaşabilirsiniz. Bu reklam türünde, ürün ya da markanız Messenger içerisinde bir konuşma gibi gösterilir. Böylelikle ürünleriniz hakkında bilgi almak isteyen kullanıcılar ile markanızın müşteri hizmetleri birimini kolaylıkla buluşturabilirsiniz.

Hikaye Reklamları

Instagram’ın ardından Facebook’ta da kullanılmaya başlayan Hikaye özelliği, dikey formatlı ve tam ekran videolar ile tanıtım yapmak için oldukça elverişlidir.

Anket Reklamlar

Bu reklamlar, sadece mobil cihazlara yönelik olarak verilebilir. Kullanıcının bir görsel ya da videoya eklenmiş iki seçenek arasından seçim yapması mantığına dayanır. Kullanılacak görsel ya da video ile birlikte seçeneklerin marka hedefler doğrultusunda seçilmesi, bu interaktif reklam türünü etkili kılar. Çünkü oy kullanan ve oylamanın sonucuna göz atan kullanıcı, artık o reklamın bir unsuru hâline gelir. Verilmek istenen mesajı direkt şekilde alır.

Facebook Business Manager ile Instagram Reklamı Oluşturulur mu?

Facebook Business Manager Instagram reklam verme işlemi için de kullanılabilir. Instagram, pazarlama ve reklam açısından her geçen daha önemli hâle gelen bir mecra konumundadır. Bu sosyal medya mecrasındaki kullanıcıların %80’i en az bir işletmenin hesabını takip etmektedir. Ayrıca Instagram’ın marka etkileşimi Facebook’a kıyasla 10 kat daha yüksektir. Dolayısıyla Instagram’da Facebook Business Manager üzerinden reklam vererek satış performansınızı gözle görülür düzeyde artırabilirsiniz. Instagram’da görsel, video, döngü ve slayt gösterisi türlerinde reklam vermeniz mümkündür.

Facebook Business Manager Nasıl Kullanılır?

Facebook Business Manager’ın ne olduğunu ve bu platform ile neler yapılabildiğini inceledikten sonra sıra nasıl kullanıldığında. Şimdi Facebook Manager giriş aşamasından itibaren nasıl kullanılır ona bakacağız.

Adım 1: Facebook Business Manager Hesabınızı Oluşturun

Facebook Business Manager açma sürecinin ilk aşaması, hesap oluşturmaktır. Bu aşamada kimliğini doğrulamak adına kişisel hesabınızı kullanmanız gerekir. Facebook Business Manager hesap açma için öncelikle business.facebook.com adresine girilir ve sağ üstteki “Hesap oluştur” butonuna tıklanır. Açılan ekranda işletme ismi, isim ve e-posta gibi alanlar doldurulur. Sonrasında hesabınızı özelleştirmek adına adres, telefon ve web sitesi adresi gibi bilgileri girmeniz gereken sayfaya yönlendirilirsiniz. Bu bilgileri de onaylayarak Facebook Business Manager oluşturma işleminin ilk aşamasını tamamlamış olursunuz.

Adım 2: Facebook Business Manager İşletme Varlığınızı Seçin

Hesabınızı oluşturmanızın ardından sıra platform üzerinden yöneteceğiniz varlıkları seçmeye yani Facebook Business Manager sayfa ekleme kısmına gelir. Bunun için “Business Manager’ınızı Oluşturun” ifadesinin altındaki Sayfa Ekle” butonuna tıklamanız gerekir. Bu noktada karşınıza üç adet farklı seçenek çıkar. Bunlar; “Size ait olan bir Sayfayı ekleyin”, “Başka birinin Sayfasını ekleyin” ve “Yeni bir Sayfa oluşturun” seçenekleridir. Bunlar arasından size uygun olanı seçerek bir sonraki aşamaya geçebilirsiniz.

Adım 3: Facebook Business Manager Reklam Hesaplarınızı Ekleyin ve Ayarlayın

Bu aşamada, sayfa ekleme adımındakine çok benzer şekilde üç seçenek karşınıza gelir. Daha önceden almış olduğunuz reklam hesabını eklemek için ilk, bir ajanssanız ve müşterinize ait hesaba erişim istiyorsanız ikinci seçeneği seçmelisiniz. Henüz oluşturulmuş bir hesabınız yoksa üçüncü seçeceği tıklayarak Facebook Business Manager reklam hesabı oluşturma adımına geçebilirsiniz. Bu işlemi ilgili yönlendirmeleri takip ederek çok kısa sürede tamamlayabilirsiniz.

Adım 4: Facebook Business Manager İş Varlığınızı Yönetin

İlk üç aşamayı tamamladıktan sonra Facebook Business Manager hesabınız kullanmaya büyük ölçüde hazırdır. Uygulamanın kullanımı son derece kolay olan arayüzünün sol tarafında bulunan menülerden istediğiniz işlemleri yapabilir, iş varlıklarınızı yönetebilirsiniz.

Sayfalar

Facebook Business Manager panelinin sol tarafındaki Sayfalar kısmından hesabınıza eklediğiniz sayfaları yönetebilirsiniz. İhtiyaç hâlinde yeni sayfaların eklenmesi de yine bu kısımdan yapılır.

Reklam Hesapları

Sayfalar menüsüne benzer şekilde, reklam hesaplarınızı buradan yönetebilirsiniz. Artık kullanmak istemediğiniz reklam hesaplarını “Dondur” seçeneği ile kullanım dışı bırakabilirsiniz.

Uygulamalar

Facebook’un Geliştiriciler kısmında sizin işletmeniz için yaratılmış bir uygulama varsa bu kısımdan ekleyebilirsiniz. Bu fonksiyonu sadece işletme yöneticisi konumdaki kişiler kullanabilir. Eklenmek istenen uygulamaya ait kodun ilgili alana girilmesi ile bu işlem gerçekleştirilir.

Ürün Katalogları

Facebook Business Manager katalog oluşturma işlemi, “Veri Kaynakları” menüsünden gerçekleştirilir. Buradaki “Kataloglar” başlığına tıklayıp yeni kataloglar oluşturarak ürün ekleyebilir, bu katalogları yönetecek kişileri atayabilir ya da hazırlanmış bir katalogu silebilirsiniz. Kataloglarda ürünlerinize dair; fiyat, açıklama ve çeşit gibi detaylara yer verebilirsiniz. Eklediğiniz bilgiler, birden fazla ürün tanıtabileceğiniz dinamik ya da dönen gibi reklam çeşitlerinde kullanılır.

Adım 5: Facebook Business Manager’a Yardımcı Kişiler Ekleyin

Facebook Business Manager uygulamasının ana panelindeki “Kişiler” alanından, reklam faaliyetlerinde size yardımcı olacak yeni kullanıcılar ekleyebilirsiniz. Kişilere, yapacakları iş doğrultusunda gerekli alanlara giriş izinleri buradan verilir. Facebook Business Manager yönetici atama işlemi de yine bu kısımdan gerçekleştirilir.

Adım 6: Facebook Piksel ve Dönüşümler API’sini Ayarlayın

Facebook Piksel, sizin için özel olarak oluşturulmuş bir koddur. Facebook tarafından oluşturulan bu kodu internet sitenize ekleyerek dönüşümleri takip edebilir, reklamlarınızı daha etkili hâle getirebilir ve hedef kitlenizi daha isabetli bir şekilde belirleyebilirsiniz.

“İşletme Ayarları” başlığı altındaki “Veri Kaynakları” menüsünden bu ayarlamayı yapacağınız “Pikseller” seçeneğini bulabilirsiniz. Piksel eklemenizi yaparken size ilk etapta isim ve internet sitenizin adresi sorulur. Bu bilgileri girdikten sonra devam butonuna tıklayıp gelen ekrandaki “Pikseli Şimdi Oluştur” butonu ile kurulumu tamamlayabilirsiniz.

Facebook Pixel’in yanında daha gelişmiş bir çözüm olan Dönüşümler API’si ile de sitenizden alınan aksiyonları ve reklam performansınızı ölçümleyebilirsiniz. Neden kullanmanız gerektiğini ve IdeaSoft ile kurduğunuz e-ticaret sitenize Dönüşümler API’sini nasıl entegre edebileceğinizi anlattığımız Facebook Dönüşümler API (Conversion API - CAPI) Ne İşe Yarar? Nasıl Kurulur? yazımızı inceleyebilirsiniz.

Adım 7: Facebook Business Manager ile İlk Projenizi Oluşturun

Facebook Business Manager üzerinden sahip olduğunuz varlıkları bir araya getirerek daha bütünlüklü ve çok yönlü kampanyalar oluşturabilirsiniz. Bunun için “İşletme Ayarları”ndan “Hesaplar”ı seçerek “İşletme Varlığı Grupları” tıklanır. Açılan ekranda “Ekle” butonuyla grubu oluşturabilirsiniz. Bu projeler ile Facebook sayfaları, Instagram hesapları, kataloglar gibi varlıklar birlikte kullanılmaya hazır hâle getirilebilir.

Adım 8: Reklam Kampanyaları Oluşturun

Bu aşamaları tamamladıktan sonra sıra ilk reklamınızı oluşturmaya geldi. Bu işlem için, “İşletme Yöneticisi”ne tıklayıp orda “Reklam” sekmesine geçilir. Ardından yeşil renkteki “Oluştur” butonuna basılır. Buradan kampanya amaçlarınızı, hedef kitlenizi, bütçenizi, takviminizi ve reklam tipinizi seçerek ilk reklamınızı verebilirsiniz.

Adım 9: Facebook Business Manager Ödeme Yönteminizi Oluşturun

Facebook Business Manager ile yürüteceğiniz işlemlerin bütçesini karşılamak adına bir ödeme yöntemi oluşturmanız gerekir. “İşletme Ayarları” altındaki “Ödemeler” bölümünden kullanacağınız kredi kartının bilgilerini girip istenilen bilgileri ekleyerek bu son adımı tamamlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
IdeaSoft
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
İçinde bulunduğumuz çağa “bilgi çağı” denmesinin oldukça haklı sebepleri vardır. Çünkü teknoloji bir yandan hayatı kolaylaştırırken bir yandan da kolaylaştırdığı hayat ile ilgili her şeyi öğrenir. Örneğin cep...
26 Nisan 2021
Markethinkers
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan