Landing Page Nedir, Nasıl Hazırlanmalıdır?
Dijital reklam çalışmalarında başarılı olmak için müşterinin ilgisini çekmek ve bu şekilde dönüşüm elde etmek gerekir. Landing page kullanarak bu amaca ulaşmak mümkündür. Dijital reklam çalışmalarında sık kullanılan bir öğe olan landing page reklama tıklayan kullanıcının ilgisinin sürekli hâle getirilmesini sağlar. Bu yöntemi uygulayarak ürünlerinizle ve markanızla ilgilenen kullanıcılarla etkin bir iletişim sağlayabilirsiniz.
İÇİNDEKİLER
Sizin için kaleme aldığımız bu yazıda “Landing page nedir?” sorusunun detaylı bir yanıtını verdik. İçeriğimizi okuyarak bu unsurun pazarlama, reklam ve SEO açısından önemi hakkında bilgi edinebilirsiniz.
Landing Page Nedir?
Landing page kavramı Türkçe’ye açılış/varış sayfası olarak çevrilebilir. Herhangi bir linke ulaşmak için tıklanan sayfa bu şekilde adlandırılır. Landing page, internet sitesinde yayınlanan spesifik bir ürünü, reklam kampanyasını, hizmeti ya da konuyu barındıran bir sayfadır. Diğer web sayfalarından farklı olarak landing page dönüşüm sağlamak amacıyla inşa edilir.
Landing page tasarımı kullanıcıyı diğer sayfalara yönlendirmek için yapılır. Örneğin; bir ürün için reklam kampanyası yapılıyorsa, landing page satış ve bilgi edinme sayfalarına yönlendirmelidir. Bu sayfalar belli bir mesaj ekseninde inşa edilir ve içerikleri bu şekilde oluşturulur. Tasarımın temel amacı dönüşüm sağlamak ve ziyaretçiyi müşteriye dönüştürmektir.
Landing Pageler Nasıl Çalışır?
“Landing page ne demek?” sorusunu yanıtlarken bu sayfaların nasıl çalıştığını açıklamak faydalı olur. Sayfanın işlevini yerine getirmesi için öncelikle kullanıcının sosyal medya veya Adwords reklamlarına tıklaması gerekir. Reklam bağlantısından landing page sayfasına yönlendirilen kişi burada bir form doldurur. Bu işlem tamamlandıktan sonra ürün bağlantısına veya ana sayfaya otomatik yönlendirme yapılır.
Landing Pagelerin Hazırlanması Sırasında Nelere Dikkat Edilmesi Gerekir?
Tasarım, landing page sayfalarında dikkat edilmesi gereken konuların başında gelir. Sitenin göze hitap eden ve kullanıcı dostu bir dizaynı olmalıdır. Renk ve görsel planlaması bu açıdan oldukça önemlidir. Formu ve içeriği ön plana çıkaran minimal bir dizayn ile etkili bir sonuç almak mümkündür.
Sayfaya yönelen kullanıcıyı aksiyona çağırmak için bir mesaj olmalıdır. Bu çağrı iyi düşünülmeli ve doğru yerde kullanılmalıdır. Örneğin; moda ürünleri satan siteniz için landing page tasarladıysanız “Sezon indirimlerini kaçırma!” gibi bir call to action cümlesi kullanabilirsiniz.
Landing page için üretilen içeriğin ikna edici olması da önemli bir konudur. Kullanıcıyı formu doldurmaya teşvik etmek için bunu yaparak sağlayacağı avantajlardan bahsetmek gerekir. Satış linkine yönlendirme yapıldıysa ürünün özelliklerinden ve içeriğinden detaylı bir biçimde bahsedilmelidir. Başka bir biçimde ifade etmek gerekirse; landing page hazırlarken “kullanıcı ürün/hizmet/avantajla neden ilgilenmeli?” sorusunu detaylı bir biçimde yanıtlayabilmek gerekir.
Güven unsuru landing page çalışmalarında büyük önem teşkil eder. Kullanıcının sitenizle veya ürünlerinizle ilgilenmesi için güven verebilmeniz gerekir. Müşteri deneyimlerine sayfanızda yer vermek bu konuda etkili olabilir. Ürünü veya markayı daha önce deneyimleyen kullanıcıların yorum ve puanlamalarını landing page içerisine yerleştirerek güven unsuru oluşturabilirsiniz.
Landing Pagelerde Uygun Form Kullanımı Nasıldır?
Landing page için form hazırlarken hedef odaklı olmak önemlidir. Site tasarımı yaparken müşteriden hangi bilgileri istediğinize karar vermeniz ve formu buna göre dizayn etmeniz gerekir. Amacınıza hizmet etmeyen, gereksiz bilgiler formda yer almamalıdır. Landing page şablonları arasında birçok form bulunabilir. Bu öğeleri, doğrudan sonuç getirecek biçimde düzenleyerek etkin bir çalışma yapabilirsiniz.
İnternette vakit geçiren bir kullanıcı çok sayıda dikkat dağıtıcı unsura maruz kalır. Landing page tasarımları arasından bir seçim yaparken bu hususa dikkat etmek gerekir. Müşterinin formu birkaç saniye içinde doldurabilmesi dikkatinin başka bir yere gitmemesi açısından önemlidir. Kısa ve net bir form oluşturarak kullanıcının ilgisinin sürekli olmasını sağlayabilir ve iyi bir sonuç elde edebilirsiniz.
Landing page tasarımında yer alan form sayfanın ana unsuru olmalıdır. Burada yer alan içeriklerin, görsellerin ve metinlerin müşteriyi forma yönlendirmesi gerekir. Arka plan renginin ve diğer görsel öğelerin bu unsurla uyumlu olması önemlidir.
Form hazırlarken büyük butonlar kullanmak müşterilerin ilgisini çekmenizi sağlar. Böyle bir tasarım aynı zamanda mobil kullanımda da avantaj yaratır. Estetik ve dikkat çekici bir form tasarımı yaparak müşterinin dikkatini çekebilir, bilgilerini paylaşmasını sağlayabilirsiniz.
Landing Pagelerde Seo Çalışması Nasıl Yapılmalıdır?
“Landing page nasıl yapılır?” sorusunu yanıtlarken SEO çalışmalarından bahsetmek faydalı olur. Tek sayfadan oluşan sitelerde optimizasyon çalışmaları diğerlerine göre biraz zaman alabilir. Bunun sebebi, içeriğin ve diğer öğelerin tek bir sayfada yer almasıdır. Etkin bir çalışma yürüterek landing page sitesini arama motorlarında görünür hâle getirmek mümkündür. Bu sitelerde yapılan SEO çalışmalarının başlıca unsurları şunlardır:
- Anahtar kelime optimizasyonu
- Site hızı
- Meta açıklamalarının yazılması
- URL ve başlık inşası
- Backlink kullanımı
- Mobil kullanılabilirlik kontrolü
- Görsel ve teknik optimizasyon
Kaliteli içerik barındıran bir landing page arama motorlarında avantaj kazanır. Sitenizin bu mecralarda görünür hâle gelmesi için gereken bilgileri site içi seo başlıklı içeriğimizi okuyarak öğrenebilirsiniz.
Anahtar Kelime Optimizasyonu
Arama motorlarında görünür olmak için belli terimlerle yapılan aramalarda listelenmeniz gerekir. SEO çalışmaları anahtar kelime olarak bilinen bu terimler üzerine inşa edilir. Ürünleriniz ile ilgili arama yapan kullanıcıların landing page sayfanıza ulaşması için anahtar kelime çalışmasını detaylı bir biçimde yapmanız gerekir.
Google Analytics, Keywordtool, Ahrefs gibi araçları kullanarak sektörünüz ile ilgili anahtar kelimeleri öğrenebilirsiniz. Bu terimlerin, sitenin yapısında ve hazırladığınız içeriklerde yer alması gerekir. Keywordler, sayfanızdaki h1 etiketleri arasına yerleştirilmelidir. Bu sayede sitenizin arama motorlarında listelenmesini ve görünür olmasını sağlayabilirsiniz.
Site Hızı
Site hızı, SEO açısından önemli bir kriterdir. Web siteniz yeterince hızlı açılmadığında bu durum kullanıcının ilgisini kaybetmesine sebep olur. Reklama tıklayan bir kullanıcı siteye ulaşamıyorsa bu durum potansiyel bir müşterinin kaybedilmesi anlamına gelir. Site hızınızda iyileştirme yaparak bu tür durumları önlemek mümkündür.
Google Page Speed aracını kullanarak site hızını ölçebilirsiniz. Bu tür araçlarla sayfanızın açılış ve işlem hızını kötü etkileyen faktörleri tespit edebilirsiniz. Web sitenizin açılış süresini azaltmak kullanıcı deneyimini iyileştirir ve markanızın tercih edilme ihtimâlini arttırır. Bu yüzden, sitenizi yayına sokmadan önce hız konusunu kontrol etmeniz tavsiye edilir.
Meta Açıklamalarının Yazılması
Web siteniz arama motorlarında meta açıklamasıyla listelenir. Bu metinde sayfanın özet bilgileri yer alır. Herhangi bir terimi aratarak sitenize rastlayan kullanıcı söz konusu metni okuyarak sitenize yönelme konusunda karar verir. Meta açıklamasının doğru ve detaylı bir biçimde yazılması bu açıdan önemli bir konudur.
Meta açıklamalarının anahtar kelimeleri içermesi gerekir. Bu metinler özgün bir biçimde kaleme alınmalı ve kesinlikle kopya içerik kullanılmamalıdır. İyi oluşturulmuş bir meta açıklamasıyla kullanıcıların sitenize yönelmesini sağlayabilir ve trafiğinizi arttırabilirsiniz.
URL ve Başlıkların Doğru Oluşturulması
URL inşası SEO açısından önemli bir konudur. Landing page sitesi oluştururken linkin konuyla ilgili kelimeleri içerdiğinden emin olmanız gerekir. Örneğin; siteadi.com/uruncekilisi şeklinde bir URL inşası landing page için uygun olabilir. Link metninin anahtar kelimeleri içermesi optimizasyon bakımından avantaj sağlar.
Sayfada yer alan başlıklar da SEO açısından önem taşır. Bu başlıkların konuyla ilgili keywordleri içermesi gerekir. Seçilen başlıklar, sayfada anlatılan konuyla alakalı olmalı ve kullanıcıyı forma yönlendirmelidir. Bu öğelerde h1, h2 ve h3 etiketleri kullanılmalıdır.
Backlink Eklenmesi
Otoriter kaynaklara referans vermek sitenizin SEO puanını arttırır. Landing page için oluşturduğunuz içeriklerde backlink vererek sayfanızın arama dizininde iyi bir sıraya sahip olmasını sağlayabilirsiniz.
Backlinklerin rastgele kullanılmaması ve doğru yerlere yerleştirilmesi önemlidir. Örneğin; sayfaya uzun ve açıklayıcı bir içerik ekleyerek, linkleri bu metindeki ilgili kelimelere gömebilirsiniz. Böylece metni okuyan kullanıcıların doğru yönlendirilmesini sağlayabilirsiniz. Bu çalışma, arama motorlarının sitenizi güvenilir olarak tanımlamasını sağlar ve SEO puanınızı arttırır.
Mobil Kullanılabilirlik Kontrolü
Günümüzde web trafiğinin büyük bir kısmı akıllı telefon ve tablet gibi mobil cihazlar üzerinden sağlanır. Kullanıcı deneyimini iyileştirmek için landing page sayfanızı bu cihazlarda görüntülemeye uygun biçimde dizayn etmeniz gerekir. Responsive olarak da bilinen tek sayfalık tasarımlar bu açıdan uygun olacaktır. Landing page örnekleri arasında kolaylıkla bulabileceğiniz şablonları kullanarak mobil uyumlu bir web sitesi tasarlayabilirsiniz.
Görsel ve Teknik Optimizasyon
Landing page sayfanızdaki görsel öğelerin uyumlu olması önemli bir konudur. Bu öğelerin kullanımı sayfayı estetik açıdan zenginleştirir ve kullanıcıların daha çok vakit geçirmesini sağlar. Fotoğraf, grafik, infografik ve video gibi görsel unsurlar siteye giren kullanıcının dikkatini çekecek biçimde seçilmeli ve konumlandırılmalıdır.
Üst bölümde yer alan içerikler ve eyleme çağrı butonlarının da ilgi çekici biçimde tasarlanması gerekir. Başka bir biçimde ifade etmek gerekirse, görsel tasarım sitenize ilk defa giren bir kullanıcıyı ikna edecek biçimde olmalıdır.
İyi bir kullanıcı deneyimi landing page sayfanıza olan ilgiyi arttırır. Sitenizi görsel ve teknik açıdan optimize etmek için seo analizi yapabilir, sayfanızı iyileştirmek için gereken bilgileri bu şekilde edinebilirsiniz.
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların içeriklerinde ve tasarımlarında dikkat edilmesi gereken ortak özellikler bulunur.
Landing Page nedir?
Öncelikle Landing Page’in tanımıyla başlayalım. Türkçe’de Varış Sayfası olarak isimlendirilen bu sayfalar, belli bir ürünü, reklam kampanyasını, belli bir hizmet ya da konuyu barındıran ve internet sitesi üzerinde kullanıcıların ulaştıkları sayfalardır. İnternet sitesi üzerindeki diğer sayfalardan farklı olarak bu sayfaların belli bir mesajı vardır ve bu mesaj üzerinden geri dönüşüm sağlamak için internet kullanıcıları bu sayfalara yönlendirilirler.
Landing Page’ler farklı amaçlar ve farklı konuları öne çıkartmak için kullanılabilirler. Sosyal medya ya da Adwords kampanyaları ile kullanıcılar bu sayfalara yönlendirilebilir ve böylelikle ziyaretçilerden bir geri dönüşüm sağlanmaya çalışılır.
Landing Page hazırlanırken dikkat edilmesi gerekenler
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere oldukça etki etmesinden dolayı, bu konuya oldukça detaylı bir şekilde değineceğiz. Bu rehber serimizde bu sayfaların;
- temel özelliklerine,
- güven konularına,
- SEO çalışmalarına,
- hazırlamasındadan önce bilmeniz gerekenlere,
- kampanyasının bitişinden sonra neler yapacağınıza,
- tasarımla ilgili detaylarına,
- ve içeriğindeki form kullanımlarına değiniyor olacağız.
Temel Özellikler
Landing Page tasarımlarında dikkat etmeniz gereken bir takım temel özellikler bulunuyor. Bu temel özelliklerin bu sayfalarda bulunmaması, sayfa üzerinden beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olabilir.
Reklam kampanyalarınızla sayfa içeriğiniz örtüşsün. Bir reklam ile kullanıcıları bu sayfalara çekerken reklam içeriğiniz ile varış sayfanızın içeriğinin birbiriyle örtüşmesi gerekir. Reklam ile gelen kullanıcılar reklamın içeriğini görmek için bu sayfaya gelirler. Bu sebeple de sayfa içeriğinizin doyurucu ve reklamla örtüşmesi gerekir.
Sürekliliği koruyun. Reklam ve sayfa üzerindeki içeriğin bir bütün olması, reklamda verilen mesajın, varış sayfası üzerinde detaylandırılarak anlatılması ve kullanıcılara verilen mesajın sürekliliğinin sağlanması, sayfadan alınacak geri dönüşümlerin de artmasını sağlar.
Konuyu uzatmadan mesajınızı verin. Kullanıcıları sıkmamak ve onları daha hızlı bir şekilde eyleme geçirmek için sayfa içeriğinizi uzatmadan, doğrudan mesajınızı vermeniz gerekir. İçeriği gereksiz detaylarla uzatmak, ziyaretçileri kaçırabilir. Sayfanın başında doğrudan gerekli mesajı vererek, eyleme çağrı ifadelerinizi kullanabilir, sayfanın alt bölümlerinde detaylı bilgileri paylaşabilirsiniz.
Çarpıcı başlıklar kullanın. Başlıklarınız da önemli bir rol oynar. Doğru başlıkları kullanmak ve mesajınızı çarpıcı bir şekilde vermek, ziyaretçilerin dikkatini çekmenizi sağlar.
Gereksiz detayları sayfadan çıkartın. Bu sayfalarda mesajınızı net bir şekilde vermeniz ve kullanıcıların odağını bu mesajda tutmanız önemlidir. Bu sebeple de bu sayfa üzerinde gereksiz detayları ve ilgisi olmayan mesajları kaldırmanız ve sayfayı sadeleştirmeniz önemlidir.
Uzun sayfalarda eyleme çağrı ifadelerinizi tekrarlayın. Detaylı bilgiler verdiğiniz uzun sayfalarda eyleme çağrı ifadelerinizi tekrarlamakta fayda vardır. Kullanıcıları belli bölümlerde yakalayarak, onları tekrar eyleme geçmeye yönlendirebilirsiniz.
Güven
Varış sayfaları üzerinde ziyaretçilere güven vermeniz de bir hayli önemlidir. Bu konuda yapabileceğiniz çalışamalar ise şu şekildedir:
İletişim bilgilerinizi paylaşın. İletişim bilgilerinizin bu sayfa üzerinde olması kullanıcılarda bir güven duyusu oluşturur. Bunun yanı sıra konuyla ilgili detaylı bilgi almak isteyenler, size nasıl ulaşacaklarını da bilirler.
Klişe satış cümlelerinden kaçının. Klişeleşmiş satış cümleleri hem güven duygusunu sarsabilir hem de içeriğin ilgi çekiciliğini kaçırır. Kandırmaya yönelik ya da güven vermeyen mesajlar vermeniz, kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olabilir.
Gerçek veriler kullanın. Konuyla ilgili veriler paylaşmayı planlıyorsanız, gerçek ve kanıtlanabilir veriler kullanın. Yanlış ve gerçeği göstermeyen bilgilerler tüketicileri kandırmaya çalışmak marka imajınızı kötü bir şekilde etkiler ve ürüne olan güvenin sarsılmasına neden olur. Elinizdeli verileri kanıtlayabiliyor olmanız gerekir.
İhtiyacınız olmayan bilgileri istemeyin. Landing Page üzerinde formlar kullanırken, kullanıcılardan sadece gerekli bilgileri isteyin. İhtiyacınız olmayan kullanıcı bilgilerini istemeyin. Bu kullanıcıları kaçırabileceği gibi şüpheli bir davranış olarak da algılanabilir. Bunun yanı sıra kullanıcıları hızlı bir şekilde eyleme geçirmeniz gerekir; bu nedenle de kısa formalar kullanmak geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur.
Sertifikalarınızı gösterin. Ürün ya da sayfa içeriği ile ilgili herhangi bir sertifikanız bulunuyorsa, bu sayfa üzerinde bunları da gösterebilirsiniz. Bu sertifikaların kullanımı güven duygusunu artıracaktır.
Kullanıcı yorumlarını paylaşın. İlgili ürün ya da hizmeti daha önce kullanmış olan kullanıcılar bulunuyorsa, bu kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmetler hakkında yaptıkları yorumları bu sayfada paylaşmak, güven unsurunu öne çıkartırken, ziyaretçilerin ürüne olan bakış açılarını da olumlu bir şekilde değiştirmenizi sağlar.
Popüler Videolar