E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

3 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret teması seçerken, belli başlı konulara dikkat etmek bu nedenle de önemlidir. Tema seçimlerinde bilinmesi gerekenlere geçmeden önce, e-ticaret teması nedir ve ne amaca hizmet eder onu ele alalım.

E-ticaret teması nedir?

E-ticaret teması, web sitenin tasarımı ve tasarımında kullanılan öğelerin tamamına verilen bir isimdir. E-ticaret sitesinin tasarımında belli bir konseptin kullanılması, site arayüzü üzerindeki öğelerin nerede nasıl konumlandırılacağı, hangi renklerin kullanılacağı, butonların büyüklükleri ve renkleri, yazı fontları, fontların büyüklükleri, sepet ikonları, ürün, kategori ve varış sayfalarının tasarımlarının nasıl yapıldığı, web sitenin temasını belirler. Bir süreklilik sağlamak ve bir konsepte uyum sağlaması için bu tasarım öğelerinde standart yaklaşımlar sergilenerek, sitenin tamamında aynı temanın uygulanması sağlanır. Tasarımsal değişiklikler, işin hangi sektörle ilgili olduğuna; ulaşılacak hedef kitleye, satılacak ürünlere göre değişiklik gösterebilir. Bu nedenle de birçok farklı e-ticaret teması bulunmaktadır. Temalar, hem ücretsiz hem de ücretli e-ticaret yazılımlarında mevcuttur. İnternet üzerindeki e-ticaret site temalarını inceleyerek, kendi e-ticaret siteniz için bir konsept belirleyebileceğiniz gibi e-ticaret altyapı sağlayıcılarının hazır e-ticaret şablonlarından yararlanabilir ya da bu sağlayıcıların size özel tema hazırlamalarını talep edebilirsiniz. İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini tercih eden müşterilerimiz, farklı site temaları arasından, kendi işlerine uygun bir e-ticaret teması seçebilecekleri gibi, dilerlerse kendilerine özel olarak hazırladığımız temalardan da yararlanabilirler. İdeaSoft konsept tasarımlar sayfasından size özel yaptığımız temalar hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. E-ticaret altyapı paketleri sayfası üzerinden de altyapı paketlerimizi inceleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

E-ticaret teması seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Tema seçimi kullanıcı deneyimi ve teknik konuların yanı sıra sitenize duyulan güven açısından da önemlidir. Kolay kullanım, göze hitap edilicilik ve trendlere uygunluk da temalarda dikkat edilmesi gereken noktalar arasındadır. Temel olarak tema seçiminde dikkat etmeniz gereken unsurları da şu şekilde sıralayabiliriz:

Göze hitap edicilik

Seçtiğiniz temanın tasarımının göze hitap etmesi oldukça önemli. Site tasarımlarının tüketicilerin siteye güvenmesinde önemli bir rolu bulunur. Göze hitap etmeyen, kolay anlaşılmayan ve karmaşık tasarımlar günümüzde tercih edilmediği gibi tüketicilerin güvenini kazanma konusunda da negatif bir etkiye sahiptir. Seçtiğiniz temanın göze hitap etmesi ve kolay anlaşılabilir olması ziyaretçileri e-ticaret sitenizde tutabilmek için önemli bir faktördür. Göze hitap edicilikle beraber tasarım trendlerine uyumluluk da sitenizin günceli yakaladığını gösterdiği için pozitif bir etki yaratır.

Renk dağılımı ve tasarımda renklerin kullanımı

Renk seçimi, firmalar için oldukça önemlidir. Renklerin psikolojisi sayesinde tüketicilerin bilinçaltına farklı mesajlar verilebildiği gibi renkler geri dönüşümlerde de önemli bir rol oynar. İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik) Bu nedenle de site tasarımınızda renklerin dağılımı, bu renklerin nerede ve nasıl kullanıldığı oldukça önemlidir. Web site tasarımlarında en fazla 3 ana renk kullanılması ideal bir yaklaşımdır. Çok fazla renk kullanımı, verilmek istenen renk psikolojisinin önüne geçebilmektedir. Tabii ki farklı sektörlerde bu kuralın dışına çıkılabilir. Örneğin çocuklara yönelik bir sektörde daha fazla renk kullanmak uygun olabilir. Tema üzerinde, buton renkleri, sepet ikon rengi, logo renkleri, menü çubuğundaki aktif öğelerin renkleri, ara çizgi renklerinin birbiriyle uyumlu olması gerekir. Özellikle sepete ekleme ve satın alma butonlarının renklerinin dikkat çekici olması da gerekir. Ziyaretçileri belli bir eyleme geçirebilmek ve onlara kolaylık sağlamak için bu noktalara özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Marka ve ürünlerinize uyumluluk

Her tema ve tasarım her marka için uyumlu değildir. Tasarımda kullanılan fazı fontları, renkler, menü kullanımları firmadan firmaya, yapılan işe ve satılan ürünlere göre değişiklik gösterebilir. Örneğin, birçok farklı kategoride geniş bir ürün yelpazeniz bulunuyorsa kategori görünümü ve navigasyonu kolay olan ve birçok ürünü aynı anda gösterebilecek bir tasarıma yönelmeniz daha doğru olacaktır. Ya da niş bir pazarda az ürünle yer almayı hedefliyorsunuz, kategori görünümünden çok mevcut ürünlerinizi daha fazla öne çıkartacak tasarımları seçmeniz daha doğru bir yaklaşım olur. Tema seçimi konusunda rakip veya sizinle benzer sektörde olan firmaların web sitelerini incelemeniz, tasarım konusunda sizin de nasıl bir adım atmanız gerektiği konusunda size bir takım fikirler verecektir.

Ürün ve kategori sayfaları

Ürün ve kategori sayfalarınız e-ticaret sitenizin en önemli sayfaları arasında yer alır. Bu sebeple de bu sayfaların kullanışlığı ve göze hitap ediciliği çok önemlidir. Tüketiciler ürün sayfalarınızı incelediğinde ürünleriniz hakkında gereken detayları rahatlıkla görebilmeli, ürün fotoğraflarınız inceleyebilmeli ve kolay bir şekilde ürünü sepetlerine ekleyebilmeli ya da doğrudan satın alabilmeliler. Ürün kategori sayfalarında ise ürünlerin listeleniş şekli, ürün fiyatlarının nasıl göründüğü, ürün fotoğraflarının boyutu ve ürünleri filtreleme özelliklerinin olması gerekir. Böylelikle herhangi bir kategori üzerinde ziyaretçiler rahatlıkla aradıkları ürünlere ulaşabilirler ve tüm ürünlerin fiyatlarını da bu sayfalar üzerinden görebilirler.

Mobil görünüm

Tema seçerken dikkat etmeniz gereken noktalardan biri de web sitenizin mobil cihazlarda nasıl göründüğü ve ne kadar kullanışlı olduğudur. Mobil cihaz kullanımının ve mobil arama sorgularının artması, mobil cihaz trafiklerinin de artmasında önemli bir etken oluyor. Bu nedenle de ziyaretçileriniz Google aramaları ya da reklamlarınız sonrasında web sitenizi mobil cihazlardan ziyaret edebilir. Mobil kullanıcı deneyiminin iyi olması, sitenin mobil cihazlarda düzgün görüntülenebilmesi ve kolay anlaşılarak, kolay bir şekilde kullanılabilmesi önemlidir. Bu nedenle de tema seçimlerinizde farklı mobil cihazlardaki görüntülerin de nasıl olduğunu incelemeniz önemlidir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
Yaşanan dijital dönüşüme paralel olarak günümüzde pek çok işlemi internet üzerinden gerçekleştiriyoruz. Bu durum kendini gündelik hayattaki etkisini daha çok alışveriş, eğlence ya da sosyalleşme gibi farklı mecralar üzerinden...
5 Ocak 2022
Markethinkers
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
İnternet Üzerinden Kitap Satışı Nasıl Yapılır? Online Kitap Satışı Yöntemleri Nelerdir?
İnternet Üzerinden Kitap Satışı Nasıl Yapılır? Online Kitap Satışı Yöntemleri Nelerdir?
Bugün dünyanın en büyük şirketlerinden biri olarak kabul edilen, online alışveriş deyince akla gelen ilk isim belki de Amazon. Fakat Amazon ile ilgili zaman zaman unutulan bir gerçek var. O da, bu sitenin 1994 yılında kurulduğunda...
10 Şubat 2022
Markethinkers
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın