fbpx

E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

3 Aralık 2018
Sinan Oypan

Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur.

E-ticaret teması seçerken, belli başlı konulara dikkat etmek bu nedenle de önemlidir. Tema seçimlerinde bilinmesi gerekenlere geçmeden önce, e-ticaret teması nedir ve ne amaca hizmet eder onu ele alalım.

E-ticaret teması nedir?

E-ticaret teması, web sitenin tasarımı ve tasarımında kullanılan öğelerin tamamına verilen bir isimdir. E-ticaret sitesinin tasarımında belli bir konseptin kullanılması, site arayüzü üzerindeki öğelerin nerede nasıl konumlandırılacağı, hangi renklerin kullanılacağı, butonların büyüklükleri ve renkleri, yazı fontları, fontların büyüklükleri, sepet ikonları, ürün, kategori ve varış sayfalarının tasarımlarının nasıl yapıldığı, web sitenin temasını belirler.

Bir süreklilik sağlamak ve bir konsepte uyum sağlaması için bu tasarım öğelerinde standart yaklaşımlar sergilenerek, sitenin tamamında aynı temanın uygulanması sağlanır.

Tasarımsal değişiklikler, işin hangi sektörle ilgili olduğuna; ulaşılacak hedef kitleye, satılacak ürünlere göre değişiklik gösterebilir. Bu nedenle de birçok farklı e-ticaret teması bulunmaktadır.

Temalar, hem ücretsiz hem de ücretli e-ticaret yazılımlarında mevcuttur. İnternet üzerindeki e-ticaret site temalarını inceleyerek, kendi e-ticaret siteniz için bir konsept belirleyebileceğiniz gibi e-ticaret altyapı sağlayıcılarının hazır e-ticaret şablonlarından yararlanabilir ya da bu sağlayıcıların size özel tema hazırlamalarını talep edebilirsiniz.

İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini tercih eden müşterilerimiz, farklı site temaları arasından, kendi işlerine uygun bir e-ticaret teması seçebilecekleri gibi, dilerlerse kendilerine özel olarak hazırladığımız temalardan da yararlanabilirler. İdeaSoft konsept tasarımlar sayfasından size özel yaptığımız temalar hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. E-ticaret altyapı paketleri sayfası üzerinden de altyapı paketlerimizi inceleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

E-ticaret teması seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Tema seçimi kullanıcı deneyimi ve teknik konuların yanı sıra sitenize duyulan güven açısından da önemlidir. Kolay kullanım, göze hitap edilicilik ve trendlere uygunluk da temalarda dikkat edilmesi gereken noktalar arasındadır. Temel olarak tema seçiminde dikkat etmeniz gereken unsurları da şu şekilde sıralayabiliriz:

Göze hitap edicilik

Seçtiğiniz temanın tasarımının göze hitap etmesi oldukça önemli. Site tasarımlarının tüketicilerin siteye güvenmesinde önemli bir rolu bulunur. Göze hitap etmeyen, kolay anlaşılmayan ve karmaşık tasarımlar günümüzde tercih edilmediği gibi tüketicilerin güvenini kazanma konusunda da negatif bir etkiye sahiptir.

Seçtiğiniz temanın göze hitap etmesi ve kolay anlaşılabilir olması ziyaretçileri e-ticaret sitenizde tutabilmek için önemli bir faktördür. Göze hitap edicilikle beraber tasarım trendlerine uyumluluk da sitenizin günceli yakaladığını gösterdiği için pozitif bir etki yaratır.

Renk dağılımı ve tasarımda renklerin kullanımı

Renk seçimi, firmalar için oldukça önemlidir. Renklerin psikolojisi sayesinde tüketicilerin bilinçaltına farklı mesajlar verilebildiği gibi renkler geri dönüşümlerde de önemli bir rol oynar.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Bu nedenle de site tasarımınızda renklerin dağılımı, bu renklerin nerede ve nasıl kullanıldığı oldukça önemlidir. Web site tasarımlarında en fazla 3 ana renk kullanılması ideal bir yaklaşımdır. Çok fazla renk kullanımı, verilmek istenen renk psikolojisinin önüne geçebilmektedir. Tabii ki farklı sektörlerde bu kuralın dışına çıkılabilir. Örneğin çocuklara yönelik bir sektörde daha fazla renk kullanmak uygun olabilir.

Tema üzerinde, buton renkleri, sepet ikon rengi, logo renkleri, menü çubuğundaki aktif öğelerin renkleri, ara çizgi renklerinin birbiriyle uyumlu olması gerekir. Özellikle sepete ekleme ve satın alma butonlarının renklerinin dikkat çekici olması da gerekir. Ziyaretçileri belli bir eyleme geçirebilmek ve onlara kolaylık sağlamak için bu noktalara özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Marka ve ürünlerinize uyumluluk

Her tema ve tasarım her marka için uyumlu değildir. Tasarımda kullanılan fazı fontları, renkler, menü kullanımları firmadan firmaya, yapılan işe ve satılan ürünlere göre değişiklik gösterebilir.

Örneğin, birçok farklı kategoride geniş bir ürün yelpazeniz bulunuyorsa kategori görünümü ve navigasyonu kolay olan ve birçok ürünü aynı anda gösterebilecek bir tasarıma yönelmeniz daha doğru olacaktır.

Ya da niş bir pazarda az ürünle yer almayı hedefliyorsunuz, kategori görünümünden çok mevcut ürünlerinizi daha fazla öne çıkartacak tasarımları seçmeniz daha doğru bir yaklaşım olur.

Tema seçimi konusunda rakip veya sizinle benzer sektörde olan firmaların web sitelerini incelemeniz, tasarım konusunda sizin de nasıl bir adım atmanız gerektiği konusunda size bir takım fikirler verecektir.

Ürün ve kategori sayfaları

Ürün ve kategori sayfalarınız e-ticaret sitenizin en önemli sayfaları arasında yer alır. Bu sebeple de bu sayfaların kullanışlığı ve göze hitap ediciliği çok önemlidir. Tüketiciler ürün sayfalarınızı incelediğinde ürünleriniz hakkında gereken detayları rahatlıkla görebilmeli, ürün fotoğraflarınız inceleyebilmeli ve kolay bir şekilde ürünü sepetlerine ekleyebilmeli ya da doğrudan satın alabilmeliler.

Ürün kategori sayfalarında ise ürünlerin listeleniş şekli, ürün fiyatlarının nasıl göründüğü, ürün fotoğraflarının boyutu ve ürünleri filtreleme özelliklerinin olması gerekir. Böylelikle herhangi bir kategori üzerinde ziyaretçiler rahatlıkla aradıkları ürünlere ulaşabilirler ve tüm ürünlerin fiyatlarını da bu sayfalar üzerinden görebilirler.

Mobil görünüm

Tema seçerken dikkat etmeniz gereken noktalardan biri de web sitenizin mobil cihazlarda nasıl göründüğü ve ne kadar kullanışlı olduğudur. Mobil cihaz kullanımının ve mobil arama sorgularının artması, mobil cihaz trafiklerinin de artmasında önemli bir etken oluyor. Bu nedenle de ziyaretçileriniz Google aramaları ya da reklamlarınız sonrasında web sitenizi mobil cihazlardan ziyaret edebilir. Mobil kullanıcı deneyiminin iyi olması, sitenin mobil cihazlarda düzgün görüntülenebilmesi ve kolay anlaşılarak, kolay bir şekilde kullanılabilmesi önemlidir. Bu nedenle de tema seçimlerinizde farklı mobil cihazlardaki görüntülerin de nasıl olduğunu incelemeniz önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan