Kurumsal Kimlik Nedir?

Yazar: Savaş Çetinkaya
Güncellenme Tarihi: 12.07.2024
Kurumsal Kimlik Nedir?

Dünyanın en büyükleri olarak anılan markalar düşünüldüğünde akılda birtakım görsel ögeler canlanır. Bu ögeler kimi markalar özelinde o kadar baskındır ki görüldüğü anda, o markanın faaliyet gösterdiği sektörden ya da ürün yelpazesinden çok daha fazlasını çağrıştırır.

Apple’ın ısırılmış elmasını gördüğümüzde, firmanın piyasaya sürdüğü mobil cihaz ya da bilgisayarların da ötesine taşan bir kalite ve yenilikçilik algısı oluşur.

Coca Cola’nın kırmızısı sadece içecek değil, koca bir popüler kültür ikonunu hatırlatır. Peki bu algı nasıl oluşturuluyor? Markalar bu seviyede bir farkındalık seviyesini yaratabilmek adına nasıl bir yol izlediler?

Sayısı daha da artırılabilecek bu sorunların temelde tek ve net bir cevabı var: Özenli bir çalışmanın sonucu olarak tasarlanmış bir kurumsal kimlik!

Kurumsal Kimlik Nedir?

Kurumsal kimlik; belirli aşamalardan oluşan özenli bir sürecin sonunda yaratılmış, markanın genel anlayışını ve tavrını ifade eden unsurlar bütünü olarak tanımlanabilir. Bu unsurların en önemli ayağını görsel öğeler oluşturur.

Kurumsal kimlik çalışması sonucu yaratılmış tüm öğeler, markanın müşterileri ve genel anlamda dış dünya ile iletişime geçmesi noktasında öncelik araçlardır. Bu nedenle görsel unsurların, markanın ürün ya da hizmetlerini desteklemek için yaratmak istediği algıya doğrudan hizmet ediyor olması gerekir.

Bu çerçevede ilk akla gelenler, renk seçimleri ya da akılda kalıcı marka logosu gibi görsel araçlar olsa da kurumsal kimliği bunlarla sınırlamak büyük bir hata olur. Çünkü kurumsal kimlik tanımı, görsel unsurların yanında kurumsal iletişim ve kurumsal davranış kavramlarını da içerir.

Bu iki kavram, markanın hitap etmeyi hedeflediği kitle ile temasa geçmesini kolaylaştıran birçok faktörü ifade eder. Kurumsal davranış, fiyatlandırma politikalarından sosyal sorumluluk projelerine kadar birçok alt başlığa ayrılırken kurumsal iletişim ise kurumun kendi içinde ve çevresiyle girdiği bilgi alışverişin kapsar.

Tüm bu faktörler, markanın görsel çalışmalarla oluşturulan imajını destekler. Bunlar olmadan, sadece görsel açıdan yaratılmaya çalışılan bir kurumsal kimlik, eksik kalmanın da ötesinde temeli sağlam kurulmadığı için zaman içinde etkinliğini yitirecektir. Bunlar ışığında kurumsal kimlik tasarımının bütünlüklü bir persona oluşturma işi olduğu söylenebilir.

Neden Kurumsal Kimlik Oluşturulmalıdır?

Ticaret, günümüzde her zamankinden daha sert bir rekabet ortamına dönüşmüş durumda. Kurumsal kimlik de önemi her geçen gün artan bir kavramdır. Bu zorlu koşulların gerekliliklerini yerine getirmeyen markalar, zaman zaman anlık parlamalar gösterse de orta veya uzun vadede rakiplerinin gerisinde kalmaya mahkûmdur. Bu koşullara bağlı olarak tutarlı ve başarılı bir kurumsal kimlik oluşturmak, es geçmemeniz gereken bir değer hâline gelmiştir.

Özellikle görselliğin ön planda olduğu dijital mecralarda faaliyetlerinizi sürdürüyorsanız bu konuya gereken önemi göstererek rakiplerinizi geride bırakabilirsiniz. E-ticaret marka bilinirliğini artırma konusunda kurumsal kimlik, en işlevsel enstrümanlarınızdan biri olacaktır.

KonuAçıklama
RekabetÖzellikle dijital mecralarda rekabet sert, kurumsal kimlik önemli.
Özgünlük ve FarklılıkMarkanıza yönelik algıyı güçlendirir, rekabette öne çıkmanıza yardımcı olur.
Müşteri İlişkileriMüşterilerin marka ile kurduğu ilişkiyi sağlamlaştırır, sadakat oluşturur.
Çalışan BağlılığıKurum kültürü oluşturur, çalışan bağlılığını artırır.

Kurumsal Kimlik Oluştururken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Kurumsal kimlik, hazırlanırken dikkat edilmesi gereken unsurlardan oluşan bir bütündür. Bu süreçte düşülecek bir hata, telafisi çok zor sonuçlar doğurabilir. Kurumsal kimliğin oluşturulması sırasında dikkat edilmesi gereken başlıca konular aşağıdaki tabloda açıklanmıştır.

KonuAçıklama
ÖzgünlükRakiplerinizin ve bilinirliği yüksek markaların imajlarına benzer kimlikler oluşturmak markanıza zarar verecektir. Unutulmamalı ki taklitler asılları yaşatır.
UzmanlıkKonunun uzmanları ile çalışılmalıdır. Markanızın imajını oluşturacak kişiler kurumsal kimlik oluşturma konusunda deneyimli kişiler olmalıdır.
BütünlükMarkanın genel yapısı, sektörü, ürünleri, vizyonu gibi unsurlarla uyumlu olmalıdır.

Başarılı bir marka kurmak için Marka Nasıl Kurulur? Adlı içeriğimizi inceleyin!

Kurumsal Kimliğin Başlıca Unsurları Nelerdir?

Kurumsal kimlik yaratım sürecini daha etkili ve başarılı kılmak için göz önünde bulundurulması gereken birtakım unsurlardan söz edilebilir. Bu unsurlar, birbiriyle iç içe geçer ve diğerlerini de daha değerli hâle getirir. Başlıca kurumsal kimlik unsurları şunlardır:

  • Vizyonunuzu belirleyen marka kimliği ve amacı
  • Akılda kalıcı bir logo
  • Kimliğinizi öne çıkaran bir slogan ya da motto
  • Görsellerin etkisini artıracak renk paleti
  • Profesyonel görünümü destekleyen font (yazı tipi)ailesi ve tipografi
  • Diğer unsurları özellikle dijital dünyada destekleyecek grafikler

Bu unsurların ışığında hazırlanmış görsel öğeler, markanızın dışarı ile temas ettiği her noktada kullanılmalıdır. Faturalar, zarflar, antetli kâğıtlar, kartvizitler ve kaşeler gibi kurumsal enstrümanlar, kimliğinizi yansıtacak şekilde düzenlenmelidir. Reklam ve tanıtım projelerinizdeki tüm görsel materyaller, kimlik kurallarının içinde kalmalıdır. Bu şartı, promosyon amacıyla kullanacağınız bez çantalar, kupalar, stickerlar, broşürler, e-posta bültenleri ve sosyal medya kanallarını da içine alacak şekilde genişletebiliriz.

Kurumsal Kimlik Oluşturma Aşamaları Nelerdir?

Kurumsal kimlik oluşturma, bütünü tek bir aşamada tamamlanabilecek bir süreç değildir. Bu süreç, kendi içinde dört farklı aşamaya ayrılır.

Kurumsal Kimlik Oluşturma Aşamaları

AşamaAçıklama
Tasarım AşamasıMarkanın yansıtmak istediği imajı tasarım ekibi ile paylaşılır.
Zamanlama AşamasıÖngörülen tarihler içerisinde ilk kurumsal kimlik ortaya çıkarılır.
Sunum AşamasıHazırlanmış tüm kurumsal kimlik kurumun karar vericilerine sunulur.
Düzeltme AşamasıSunumun ardından revize ve iyileştirmeler yapılır, son haline getirilir.

Kurumsal Kimlikte En Başarılı Şirketler Hangileridir?

Kurumsal kimlik konusunda çok başarılı olan kimi şirketlere bakmak, buraya kadar paylaştıklarımızın daha net anlaşılmasına yardımcı olacaktır. Marka değeri çok yüksek olan bu şirketler, başarılarının çok büyük bir kısmını özenle yaratılmış kurumsal kimliklerine borçludur.

Kurumsal Kimlikte En Başarılı Şirketler

ŞirketNeden Başarılı
Coca ColaRenk kullanımı ile yaratılan fark, marka kimliğine katkı sağlar.
AmazonLogosunda A'dan Z'ye her şeyi bulabileceğine dair bir mesaj ve müşteri memnuniyetini vurgular.
AppleLogosu yaratıcılığı ve yeniliği simgeler. Sadeleşmiş fakat etkili.

Marka Tescili ile ilgili daha fazla bilgi almak için tıklayın!

IdeaSoft’un Kurumsal Kimliği Nasıldır?

2005 yılından bu yana hizmet veren, Türkiye’nin e-ticaret altyapıları konusundaki lider firması IdeaSoft, 12.000’den fazla aktif kullanıcıya sahiptir. Bu başarı da özenli bir kurumsal kimlik çalışmasının sonucudur. IdeaSoft’un kurumsal kimliği, marka değerleri üzerine inşa edilmiştir.

Marka Değerleri

IdeaSoft’un benimsediği marka değerleri, kurumsal kimliğin oluşmasında çok önemli bir rol oynamıştır. Bu değerler, markamızın e-ticaret sektörünün en saygın ve başarılı kurumlarından biri olmasını sağladığı gibi bu pozisyonumuzu korumamıza da yardımcı olmaktadır.

Güven

IdeaSoft, müşterileri ile her zaman güven odaklı bir ilişki kurar. Güven anlayışımızı tecrübe ve profesyonellikle harmanlayarak ülkemizdeki başarımızı yurtdışına doğru genişletiyoruz.

Müşteri Odaklılık

IdeaSoft’un benimsediği müşteri odaklı hizmet anlayışı, tüm beklentileri karşılamak üzere oluşmuştur. Müşteri beklentilerini karşılıksız bırakmamak, başarımızın altından yatan en önemli faktörlerden biridir.

Çalışan Odaklılık

Çalışanların mutlu olmadığı bir firmanın, başarısını devam ettiremeyeceğinin farkındayız. 200 kişiyi aşkın çalışanımızdan oluşan geniş ailemizin memnuniyetini en üst seviyede tutarak kurum kültürümüzü daha da güçlü kılıyoruz.

Yenilikçilik

E-ticaret, her zaman değişim ve dönüşüm hâlinde bir sektördür. Sektördeki gelişmeleri yakından takip ederken kendi ar-ge çalışmalarımız ile her zaman en iyi ve en yeniye ulaşmayı hedefliyoruz.

Markalaşma Nedir? Adlı içeriğimizi keşfetmek için tıklayın!

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Savaş
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler