Call to Action (CTA) Nedir? Ne İçin Kullanılır?

11 Mart 2022
Markethinkers
Call to Action (CTA) Nedir? Ne İçin Kullanılır?

Başta e-ticaret siteleri olmak üzere pek çok yerde karşınıza bazı klişe kelime öbekleri çıkabilir. E-ticaret sitesi sahibi olarak kullandığınız ya da online alışveriş müşterisi olarak karşılaştığınız bu sık kullanılan kelimeler, “call to action” olarak adlandırılır. Kullanıcıların harekete geçmesi, ilgili site için oldukça önemlidir ve CTA cümleleri ile bu hareketliliği sağlamak oldukça popüler bir yöntemdir. Yaygın bir şekilde kullanıldığı için uygulaması basit gibi görünen bu yöntem, aslında büyük bir hassasiyet gerektirir. Peki tam olarak CTA nedir, nasıl oluşturulur?

Call to Action (CTA) Nedir?

CTA (call to action), web sitelerinde bulunan herhangi bir aracın anında teşvik yaratması ve kullanıcıların harekete geçmesini sağlamak amacıyla kullanılan bir pazarlama yöntemidir. Temelde birkaç kelimelik bir mesajdır fakat site içerisinde çeşitli tasarımlarla kullanıcıya gösterilebilir. Blog, kategori, ürün açıklaması gibi site için metinlerde, bazı cümlelerin finalinde CTA mesajı bulunur. Reklam görsellerinde de sıkça kullanılan bu mesajlar, site içerisinde dikkat çekici bir butonun üzerine de yazılabilir.

CTA şeklinde kısaltılan call to action, bire bir çeviri yapıldığında Türkçede “eylem çağrısı” olarak karşılık buluyor. Fakat bu modelin kullanım amacı, bir çağrı yapmaktan çok daha fazlasıdır. O nedenle Türkçede daha çok “harekete geçirici mesaj” olarak kullanılır. Amaçlanan etkiyi yaratabilmesi için varlığı net olmalıdır ve bir çeşit emir ifadesi içermelidir.

Call to Action Ne İçin Kullanılır?

CTA, pazarlama iletişimi sürecinde önemli bir parça olarak kullanılır. Pazarlama iletişimi, mevcut ve potansiyel müşterilere, satın alma amacı güderek ulaşmak için planlanan tüm eylemleri kapsar. Call to action cümleleri de tam olarak bunun için kullanılır. Mesaj metni olarak tüketici ile iletişim kuran bu mesajlar, satın almaya yönelik bir teşvik içerir.

Tek kullanım amacının satış olduğunu söylemek de mümkün değildir. Çünkü kullanıcıyı herhangi bir eylem için harekete geçirmeyi amaçlayan tüm metinler, butonlar ve görseller, CTA olarak kabul edilir. Harekete geçirici mesajlar ile kullanıcılar üye olmaya, iletişime geçmeye, kampanyaya katılmaya ya da bilgi paylaşmaya davet edilebilir.

Call to Action Neden Önemlidir?

CTA mesajları, bir sitenin sadık kullanıcılar edinmesinde önemli rol oynar. Bir haber ya da blog sitesi söz konusu olduğunda üye toplamak önemlidir ve bu CTA ile sağlanabilir. Söz konusu e-ticaret sitesi olduğunda ise harekete geçirici mesajların önemi daha çok artar. Çünkü alışveriş siteleri, sadece satış yaparak hayatına devam edebilir. Bu nedenle satışa teşvik eden her uygulama önemlidir.

Call to action mesajları ile çeşitli bildirimler yapılarak o an sitede bulunan bir kullanıcının, satın alma eylemi gerçekleştirmesi sağlanabilir. Örneğin indirimli bir ürünü sepetine eklemiş olan kullanıcıya, indirimin kısa bir süre sonra biteceğini bildiren bir CTA, ilgili sepetin ödeme almasını sağlayabilir. Bu yöntem, sitede aktif olmayan kullanıcılara yönelik bir şekilde de kullanılabilir. Sepetinde ürün olmasına rağmen bir süredir alışveriş yapmayan müşteriye özel bir indirim tanımlayarak harekete geçirici mesaj göndermek de etkili olabilir. Kısaca CTA, e-ticarette satış rakamları için çok önemlidir.

Etkili Call to Action Nasıl Oluşturulur?

CTA kullanımı oldukça eski ve yaygın bir pazarlama yöntemidir. Dolayısıyla kullanıcılar, sürekli aynı mesajları görmekten sıkılmış olabilir. Bu da harekete geçirici mesajların etkisini minimuma indirir ve yapılan çalışmadan olumlu sonuç alınamayabilir. Bu nedenle call to action çalışmalarına önem verilmeli ve doğru yöntemler izlenmelidir. Trendleri takip ederek müşterilerin dikkatini çekebilmek önemlidir. Ayrıca metin, buton ve görsel çalışmalarını farklı bir şekilde planlayıp bir bütün olarak sunabilmek de gereklidir.

Tasarıma Önem Verin

Buton ve görsel şeklindeki CTA çalışmalarında mesaj kadar tasarımın da önemi vardır. Çünkü kullanıcılar sadece ne mesaj verildiğine değil, o mesajın nasıl verildiğine de dikkat eder. Dikkat çekmeyen bir butonun harekete geçirme gücü elbette düşük olacaktır. Buton tasarımına önem verip mesajı o şekilde yerleştirmek gerekir. Görsel tasarımlarda ise renk seçimi ile birlikte görselin boyutuna da dikkat edilmelidir. Ekranı gereğinden fazla kaplayan CTA görsellerinden olumlu sonuçlar alınmayabilir.

Yazı Tipi Boyutunu Düzenle

Yazı tipi boyutu hem metin hem de görsel çalışmalar için önemlidir. Bilgi verici bir blog içeriğinde CTA cümlesi kullanmak oldukça faydalıdır. Fakat bu cümleyi metnin genelinden daha büyük ya da daha küçük yazmak hatalı bir eylem olabilir. Son derece doğal ve metnin içindeymiş gibi bir izlenim verilmelidir. Buton tasarımlarında yazı tipi boyutu, şeklin dışına çıkmayacak şekilde ayarlanmalıdır. Görsel tasarımlarda ise söz konusu görselin dikkat çekici detaylarını kapatmayacak bir boyut seçilmelidir.

Kullanılan İfadeler Anlaşılır ve Güvenilir Olmalı

CTA mesajlarında yer alan her bir kelime, özenle seçilmelidir. Son derece net mesajlar vermek çok önemlidir. Örneğin kullanıcıyı “Satın alabilir misin?” gibi tartışmalı cevapları olan bir cümle ile harekete geçirmek zordur. Bu nedenle CTA çalışmalarında daha çok emir cümleleri kullanılır. “Satın Al” şeklinde bir mesaj verildiğinde, kullanıcının ilgili ürüne olan ihtiyacına da bir çağrışım yapılmış olur. Mesajda bir bilgi varsa güvenilir olmasına da dikkat edilmelidir. Bu durum özellikle indirim çağrısı yapan butonlar için önemlidir.

Duygu Veya Ünlem İçeren Sözcükler Kullanılmalı

CTA çalışmalarında yer verilen harekete geçiren sözlerin duygulara da hitap etmesi gerekir. Yaratıcılık, bu metinler için son derece önemlidir. Klasik bir şekilde “satın al” mesajı vermenin etkisi eskisi kadar yüksek değildir. Duygu veya ünlem içeren CTA’lar söz konusu olduğunda hızlı yemek sipariş uygulamaları örnek olarak gösterilebilir. Örneğin “Hemen sipariş ver, sıcak sıcak ye!” şeklindeki bir mesaj, sıcak bir yemek yemenin vereceği güzel duyguyu vurgular. Tüketici ise bunu düşündüğünde o yemeği yemek ister ve call to action çalışması satın alma ile sonuçlanır.

Call to Action Oluşturmanın Sağladığı Yararlar Nelerdir?

Call to action oluşturmanın çok sayıda faydası vardır. Öyle ki CTA çalışması yapmayan bir e-ticaret sitesi bulabilmek neredeyse imkânsızdır. Kullanıcıları e-ticaret sitesine çekmek, harekete geçirmekten daha kolaydır. O nedenle siteye trafik çekme girişimleri site dışı çalışmalarla sınırlı bırakılmaz ve harekete geçirici mesajlar ile bu trafiklerin olumlu sonuçlanması sağlanır. CTA kullanmanın faydaları şu şekilde sıralanabilir:

  • Satın almaya yönelik eyleme geçme çağrısı yapıldığında potansiyel müşterileri, reel müşterilere çevirir.
  • Satışların artmasında önemli bir rol oynar.
  • E-ticaret sitesine daha aktif bir şekilde trafik çeker.
  • Hedef kitledeki kullanıcıların, hedeflenen eylemleri gerçekleştirmesine yardımcı olur.
  • Sosyal medyada kullanıldığında yorum ve beğeni gibi etkileşimleri artırır.
  • Tüketiciler ile iletişim kurma konusunda müşteri memnuniyetini artırıcı etkisi vardır.
  • Yönlendirici olarak kullanıcıların bazı sayfalara ulaşmasını kolaylaştırır.

Call To Action Örnekleri Nelerdir?

Call to action örnekleri incelendiğinde, verilen mesajların kullanıcıları cezbettiği görülebilmektedir. Sınırlı süreli teklifler ve indirimler için “%20 indirim için gece yarısından önce sipariş ver!” ve “Sadece ilk 100 kişi indirim kuponu kazanacak, acele et!” gibi örnekler verilebilir. İndirimli ürün söz konusu olduğunda stok bilgisi de CTA için bir konu olabilir. “Sınırlı sayıda ayakkabıları 149,99’a almak için hemen tıkla!” gibi bir mesaj ile müşterinin satın alma eylemini daha hızlı gerçekleştirmesi sağlanabilir.

CTA mesajları satış dışında bilgi verme amacıyla da kullanılabilir. Ki bu da satışlara önemli oranda etki eder. Örneğin özelleştirilebilir ürünler için “Renk seçin, beden seçin” gibi mesajlara yer verilmesi, kullanıcının işini kolaylaştıracağı için satın alma ihtimali de artar. Çalışma sistemini ya da kampanyaları anlatma yoluyla da müşterileri satın alma konusunda ikna etmek mümkündür. Yapılan bir kampanyanın detayları ile ilgili bir video hazırlanabilir ve “Detaylı bilgi için aşağıdaki videoyu izleyin!” gibi bir CTA kullanılabilir. Üye ve abone toplama sürecinde ise “İndirim kuponu kazanmak için üye ol!” tarzı harekete geçirici mesajlar popülerdir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
İşletmeler İçin Google Drive Kullanma Rehberi
İşletmeler İçin Google Drive Kullanma Rehberi
Dijital belgeler, görseller ve bilgisayar ortamında kullanılan daha birçok dosya ya da veri türü, günümüz koşullarında çalışma hayatının olmazsa olmazları arasında yer alır. Gerek e-ticaret gerekse diğer sektörlerde ihtiyaç...
14 Şubat 2022
Markethinkers
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
Tüketici Hakları Hakkında Bilinmesi Gerekenler Nelerdir?
Tüketici Hakları Hakkında Bilinmesi Gerekenler Nelerdir?
Müşteri ya da diğer bir ifade ile tüketici, her türden alışveriş sürecinin tek bir tarafıdır. Satıcı konumundakilerin sunduğu ürün ya da hizmetleri belirli bir ücret karşılığında alan bu kişiler, şirketler için büyük önem...
8 Nisan 2022
Markethinkers
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-İhracat İçin 5 Önemli Reklam Stratejisi
E-İhracat İçin 5 Önemli Reklam Stratejisi
E-ticarette reklam ve tanıtım yapmak bir tercihten ziyade zorunluluktur. Rakibin çok, rekabetin ise yoğun olduğu bu ortamda pazarlama faaliyetlerine yeterli önemin verilmesi gerekir. Online alışverişte seçenek ve avantaj çok olduğu için...
25 Şubat 2022
Markethinkers
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın