Renklerin Anlamları, E-ticaret Satışlarını Artırmak İçin Renklerin Psikolojisini En Verimli Kullanma Rehberi

Yazar: Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 05.02.2024
Renklerin Anlamları, E-ticaret Satışlarını Artırmak İçin Renklerin Psikolojisini En Verimli Kullanma Rehberi

Pazarlama alanında ve markalaşma sürecinde, temel hedef satışların daha çok kişiye ulaşması ve yükselmesidir. Satışları yükseltmek için birçok satış politikası denenir. 

Müşterilerin ilgisini çekmek için uygulanan yöntemlerden biri de renk psikolojisinden faydalanmaktır. Renklerin psikolojisi, hayatımızın birçok alanında etkili olmakta. Özellikle de bir ürün ya da hizmet alırken, oluşturduğu etki sayesinde firmalar hedeflediği satışlara ulaşabiliyor. 

Renkler, duygusal açıdan herkes için farklı anlam ifade etse de e-ticaret satışlarını artırma konusunda birçok kişi için ortak duyguyu çağrıştırmaktadır. Alışverişe yönlendirme, yiyecek hizmetinden faydalanma, kampanyaları kaçırmama, doğayı koruma gibi birçok duyguyu ifade eden renkleri Ideasoft farkıyla bu içeriğimiz sayesinde öğrenebilirsiniz. Renklerin psikolojisini verimli kullanmak için bu içeriğimiz size yardımcı olabilir!

renklerin psikolojisi

E-ticarette Satışları Yükseltmek İçin Kullanılan 12 Rengin Anlamı

  • Sarı
  • Kırmızı
  • Mavi
  • Mor
  • Turuncu
  • Siyah
  • Beyaz
  • Yeşil
  • Gri
  • Pembe
  • Kahverengi
  • Multi Renkler

1) Sarı

Sarı, e-ticaret satışlarını olumlu yönde etkileyen bir renktir. Bu rengin pozitif düşünmeye yönlendirme etkisi vardır. Reklamlarda ya da afişlerde kullanılan sarı, kişileri satın almaya yönlendirecek duygu oluşturur. Bu nedenle, hizmet ya da ürün satışlarında renk odağı sarı olursa daha çok kişinin dikkati çekilebilir.

2) Kırmızı

Kırmızı, tüketicinin dikkatini çeken bir renktir. Reklamlarda ve ürün tanıtımlarında kırmızı kullanıldığında kişilerde merak duygusu kısa sürede oluşur. Sıcak ve dinamik bir renk olduğundan, ürün ya da hizmet pazarlamasında alıcıyı kendine kolayca çekebilir. İndirim, outlet, özel kampanya süreçlerinde dikkat çekmek ve merak uyandırmak için kırmızıdan faydalanılır.

Kırmızının, kan basıncını artırma etkisi de vardır. Kırmızıya uzun süre baktığınızda acıkma hissine kapılabilirsiniz. Bu nedenle, yiyecek ve içecek sektörleri, reklamlarında kırmızıyı kullanmayı tercih eder. Kişilerin acıkmasını ve gıda alanında satışların yükselmesini sağlar. Yemek siparişi verilen sitelerde kırmızı ve turuncu bir arada olduğunda, günün her anında tok olsanız dahi acıktığınızı hissedebilirsiniz.

3) Mavi

Mavi, pazarlama alanında güven ve huzur duygusunu çağrıştırır. Resmi alanlarda ve sağlık hizmetleri veren kurumlarda mavi renginden faydalanılır. E-ticarette maviyi kullanarak müşterilerin güvenle alışveriş yapabilmesi için psikolojik ortam hazırlanır. 

Özellikle de sağlık hizmetleri, sağlık araçları satışı yapan firmalar, bankacılık hizmetleri gibi alanlarda mavi sayesinde satışlar daha da yükselebilir.

4) Mor

Mor, kalite ve lüksü temsil eden renklerden biridir. Bu rengi özellikle de giyim ve kozmetik alanlarında kullanarak satışların artmasını sağlayabilirsiniz. Rekabetin yoğun olduğu bir alanda hizmet veriyorsanız, mor rengi kullanarak dikkatleri üzerinize çekebilirsiniz. 

Romantik bir his uyandıracağı için takı, aksesuar, kozmetik, parfüm, giyim ve hediye satışlarının yapıldığı e-ticaret platformlarında mor rengi kullanmayı tercih edebilirsiniz.

5) Turuncu

Sıcak ve dinamik bir renk olan turuncu, müşteriler üzerinde telaş duygusunu uyandırır. Bu nedenle, turuncunun yer aldığı reklam ve tanıtımlarda, kullanıcılar bir an önce alışveriş yapmak isteyebilir. 

Özellikle de indirim ve kampanya döneminde, enerji vermek için kullanılan turuncu, satışların artmasını sağlayabilir. Rakiplerinize göre bir adım öne çıkmak ve daha çok satış yapmak isterseniz, e-ticaret alanında turuncudan faydalanabilirsiniz.

6) Siyah

Güç, özgüven, disiplin, kudret, resmi işleri temsil eden siyah daha lüks hizmet veren alanlarda kullanılır. Özellikle de e-ticarette senelerdir yer alan firmalar, belirli bir itibar kazandığı için dikkat çekmekle uğraşmaz ve siyahı kullanır. 

Müşteri profili belli olan firmalar, siyahı kullanarak ağırlığını e-ticarette gösterir. Araba firmaları, lüks giyim firmaları ve aksesuar satışı yapan firmalar siyah sayesinde satışlarını yapmaya devam eder.

7) Beyaz

Beyaz, saflığı ve güveni temsil eden bir renktir. Dijital pazarlama alanında beyaz sıkça kullanılır. Kişilere güven verdiği için e-ticarette çok fazla beyaz kullanımı görülür. Satış yapan firmaların güvenilir olduğu hissi uyandırılır. Kullanıcılar, beyaz sayesinde doğru ve mantıklı kararlar alabilir. 

Dinlendiren ve düşündüren bir renk olduğu için satışların artmasını destekleyen bir renktir. Özellikle de ürün tanıtımı için beyaz fon olarak kullanılabilir.

8) Yeşil

Yeşil, doğayı hatırlatan, doğallığı vurgulayan bir renktir. Doğal beslenme ürünlerinde, çevre dostu eşyaların satışında ve bitkisel içerikli sağlık ürünlerinin e-ticarette öne çıkmasını kolaylaştırmak için kullanılır. 

Yeşilin kullanıldığı alanlarda, kişiler çevre bilincini hatırladığı için daha çok ilgilenmek ister. Bu rengi kullanarak, hizmet verdiğiniz sektörde daha çok kişiye ulaşıp satışlarınızı yükseltebilirsiniz.

9) Gri

Resmi ve diplomatik alanlarda, iletişimdeki dengeyi uyandıran bir renktir gri. Finansal ve hukuki alanlarda hizmet veren kurumların sıkça tercih ettiği renk olarak bilinir. 

Gri sayesinde, karşı tarafa ciddiyet ve güven duygusu aktarılır. Daha çok kişiyle iletişime geçmek, resmi işleri güvenli bir ortamda sürdürmek için e-ticarette griden faydalanabilirsiniz.

10) Pembe

Pembe romantik ve duygusal bir renktir. Ticari alanda kadınlara yönelik satışı yapılan ürünler için kullanılır. Çocuk giyiminde, kadın giyimi ve aksesuarlarında, takı firmalarında pembe dikkat çeker. 

Hizmet verdiğiniz sektör daha çok kadınlara hitap ediyorsa, tanıtımlarınızda pembe tonlarını kullanarak hedef kitlenize daha kolay ulaşabilirsiniz. Dikkat çektiğinden, satışlarınızın da yükselmesini sağlayabilir.

11) Kahverengi

Doğanın bir rengi olan kahverengi, doğallığı ve macerayı temsil eder. Özellikle de seyahat ve gezi sektöründe kahverengiden çok faydalanılır. Bu rengin kullanımı kişilerde gezme ve öğrenme isteği uyandırabilir. 

Sakin bir renk olduğundan, kişilerde nötr duygu oluşturur. Heyecan vermez ancak kararlı alışveriş yapmaya yönlendirebilir.

12) Multi Renkler

Birden fazla rengin kullanımı, pazarlamada oldukça yaygındır. Özellikle de e-ticaret alanında birden fazla marka ile çalışan kurumlar, çoklu renk kullanımı sayesinde yeniliğe açık olduğunu yansıtır. Böylece, her kesime ve her zevke hitap ederek satışlarını yükseltebilirler. 

Zıt renklerin kullanımı ile kontrast oluşturarak dikkat çeken görseller sağlanabilir. Bu yöntem sayesinde, hedef kitlenin ilgisi kolayca çekilebilir. Ayrıca, farklı duyguları aynı anda hissettireceği için de satışların üzerinde olumlu etki bırakabilir. 

e-ticaret ve renkler

Pazarlama ve E-ticarette Renkler Nasıl Kullanılmalıdır?

Renklerin psikolojik etkilerinden, e-ticarette faydalanmak için etkili kullanmaya dikkat etmelisiniz. Satışlarınızın çoğalmasını, daha geniş kitleye hitap etmenizi istiyorsanız, Ideasoft’un size önerdiklerini uygulayabilirsiniz.

  • Markanızın değerini ve karakterini yansıtan renkleri seçmeye özen gösterin.
  • Logonuzu öne çıkaran tonlardan faydalanın.
  • Zıt renkleri uyumlu şekilde bir araya getirerek dikkat çekmeyi sağlayın.
  • Hedef kitlenin kültürel değerlerine hitap edecek renkleri kullanın.
  • Ürünler ile kullanıcılar arasında iletişimi sağlamak için duygusal renkleri tercih edin.
  • Kampanya ve indirim dönemlerinde dinamik renkleri kullanmayı deneyin.
  • Web sitenizde butonları canlı renklerle tasarlayın böylece kişileri harekete geçirebilirsiniz.
  • E-ticaret için kullandığınız sosyal medya platformları ile web sitenizi uyumlu renklerle hazırlayın.
pazarlamada renklerin kullanımı

Pantone Son 10 Yılın Renk Seçimi

Tabloda gördüğünüz renkler, Pantone Renk Enstitüsü tarafından her sene seçilen "Yılın Rengi" olarak belirlenir. Son 10 yılın renkleri sizin için listelenmiştir.

YılRenkKodAnlamı
2014Radiant Orchid18-3224Yaratıcılık, büyüme ve sağlıkla ilişkilendirilen canlı bir mor tonu
2015Marsala18-1438Doğal, güçlü ve güven veren bir kırmızı-kahverengi tonu
2016Rose Quartz13-1520Şefkat, hoşgörü ve iç huzur ile ilişkilendirilen pastel pembe tonu
2016Serenity15-3919Huzur, dinginlik ve sakinlik hissi veren pastel mavimsi tonu
2017Greenery15-0343Canlılık, taze başlangıçlar ve doğayla bağlantıyı simgeleyen yeşil
2018Ultra Violet18-3838Gizem, keşif ve ilhamla ilişkilendirilen derin mor tonu
2019Living Coral16-1546Sıcaklık, neşe ve enerji yayan mercan tonu
2020Classic Blue19-4052Güven, istikrar ve sakinlik hissi veren klasik mavi tonu
2021Illuminating13-0647Neşe, iyimserlik ve pozitif enerji yayan canlı sarı tonu
2021Ultimate Gray17-5104Sağlamlık, güvenilirlik ve dayanıklılık hissi veren gri tonu
2022Very Peri17-3938Hayal gücü, mistisizm ve dinginlik hissi veren mor-mavi tonu
2023Aurora Yellow15-0840Enerji, canlılık ve hareketlilik hissi veren parlak sarı tonu

Renk Seçiminin Markalar Üzerindeki Etkisi Nedir?

E-ticarette satışı arttırmak için kullanılan renkler, oldukça önemlidir. Renklerin psikolojisi sayesinde, kullanıcılar harekete geçer ve ilgili alanda satışlar kolayca artabilir. 

Günümüzde en popüler firmalar kırmızı, mavi ve gri rengini kullanarak satış politikalarını devam ettirmektedir. Bu renklerin, kullanıcılar üzerinde etkili olduğu bilinir. Özellikle de web satışlarını kısa sürede yükseltmek isteyen, yeni girişimcilerin bu renkleri kullanması önerilir.

Markanın tanınmasını kolaylaştıran, iz bırakan ve dikkat çeken renkleri kullanarak e-ticaretteki satışlarınızı Ideasoft yardımıyla daha kısa sürede yükseltebilirsiniz!

renklerin markalar üzerindeki etkisi

İlginizi Çekebilir:

Eticaret Hakkında Dinlemeniz Gereken En İyi 6 Podcast

E Ticaret Nedir ve Nasıl Yapılır? Elektronik Ticaret Rehberi

E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi

İnternette En Çok Satılan Ürünler

İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler Nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler