Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler

1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler

E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner hazırlama ve yayınlama işlemini sadece kendi e-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz gibi farklı dijital yayınlar üzerinde de bu reklam bannerlarını kullanabilirsiniz. Etkili bir banner hazırlamak için yapmanız gerekenleri de burada ele alacağız.

İlgili rehber: Display reklamları mı yoksa Arama (Seacrh) reklamlarını mı tercih etmelisiniz?

Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler

En yaygın banner ölçülerini kullanın

Banner ölçülerinde genel olarak kullanılan ve standartlaşmış görsel boyutları bulunmakta. Birçok web site üzerinde bu boyutlar standart olarak kullanıldığı gibi Adsense üzerinde reklamlar oluşturduğunuzda da bu standart ve yaygın kullanılan ölçülerin kullanılması istenir.

Reklamlarınızın doğru alanlarda düzgün görüntülenebilmesi için bu standart ölçüler üzerinden ilerlemeniz gerekir. En çok kullanılan banner ölçüleri ise şöyle

  • 728x90px
  • 300x600px
  • 300x250px
  • 336x228px

Hiyerarşiyi koruyun

Banner hazırlamak için görsel ögeler arasındaki hiyerarşiyi de korumanızda yarar vardır. Bu hiyerarşi, bannerın etkisini artıracaktır. Hiyerarşik ögeler marka bilinirliğini artırırken, verilmek istenen mesajı karşı tarafa iletir ve geri dönüşümleri artırma da etkili rol oynar. Etkili bir banner hazırlamak için 3 temel ögeye önem vermeniz gerekir.

  • Logo:Logonuz banner üzerinde mutlaka bulunmalı. Marka bilinirliğinizi artırmak ve kampanyanın hangi firma tarafından hazırlanmış olduğunu göstermesi açısından önemlidir.
  • Mesajınız ve/ya kattığınız değer: Banner hazırlama sürecinde, içeriğin üzerine mesajınızı, tanıttığınız ürünün özelliğini ya da tüketiciye neler kattığınızı da yerleştirmelisiniz.
  • Eyleme çağrı ifadesi: Banner üzerinde bir buton ile kısa bir eyleme çağrı ifadesi de bulunmalı. İçeriği göre kullanıcıları bir eyleme davet etmeniz, alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Sadelik her zaman önemli

Tasarımlarınızı sade tutmanız da geri dönüşümlerinize yarar sağlar. Karmaşık, iç içe geçmiş yazıların olduğu ve bir bakışta anlaşılmayan bannerlar, kullanıcıların dikkatinden kaçacağı gibi kafa da karşıtıracaktır. 2010’dan beri tasarımlarda kullanılan Flat Tasarım konsepti, banner hazırlamak için de kullanılabilir. Sade tasarımlar, boş alanların kullanımı ve sade fontlarla kullanıcıya kolay anlaşılabilir tasarımlar sunmak bu süreçte önemli.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?

Buton kullanımına dikkat edin

Etkili bir banner hazırlamak için buton kullanımına da önem vermeniz gerekir. Doğru tasarlanmış ve konumlandırılmış butonlar, tıklama oranlarını etkilemektedir. Buton tasarımı yaparken, arkaplanla zıtlık oluşturacak ve göze çarpacak renkler kullanmaya dikkat edin.

Buton konumu olarak da yatay görsellerde mesajınızdan sonra, sağ tarafı tercih edebilir; yatay olanlar da mesajınızın altına sağa hizalı ya da tasarıma göre ortalanmış bir şekilde kullanabilirsiniz.

Aynı reklam seti içerisinde farklı ölçülerde reklamlar hazırlıyorsanız, buton tasarımı ve konumlandırması olarak da tutarlı davranarak aynı tasarımı ve düzeni tüm setler içerisinde kullanmaya özen gösterin.

Metinleriniz rahat okunabilmeli

Etkili bir banner hazırlama sürecinde metinlerinizin üzerinde de çalışmanız gerekir. Bannerdaki yazılarınızı ve mesajınızı kısa tutmanız önemlidir. Metinlerinizi, asıl mesajınızı başlık olarak, açıklamanızı da alt metin olarak ikiye ayırabiliriz. Asıl mesajınız yani başlığınızın font büyüklüğü, açıklama metninizden daha büyük olmalıdır. Böylelikle asıl vurgu cümle ya da kelimesi doğrudan göze batabilir. Kalın fontlar da kullanara bu mesajı daha da vurucu yapabilirsiniz. Açıklama metnini ise daha ince küçük boyutlu fontla yazarak, detay bilgiyi orada vererek, kullanıcıları bilgilendirebilirsiniz.

Animasyonlardan yararlanın

Banner hazırlamak, sadece düz görseller hazırlayacağınız anlamına gelmemekte. Animasyonlu görseller de hazırlayarak, bannerlarınızın daha dikkat çekici olmasını sağlayabilirsiniz. Animasyonlu görseller hazırlarken flash tasarımlar yerine HTML5 tasarımlara yönelmeniz ise daha doğru olacaktır. Flash tasarımlar günümüzde pek tercih edilmemektedir.

Animasyonlu bannerlar hazırlarken de hareketli görüntü süresini maksimum 15 saniye olarak belirleyin. Animasyonun sonuna göze çarpan bir eyleme çağrı ifadesi ekleyebilirsiniz. Animasyon en fazla kendini 3 kere tekrarlamalı. Fazlası gözü yoracağı için tercih edilmemektedir.

Aciliyet hissini vurgulayın

Kampanya mesajlarınızda aciliyet hissini vurgulamak da bannerınızın etkisini artırmanıza yardımcı olacaktır. Aciliyet hissi, tüketicilerin daha hızlı eyleme geçmelerini sağladığı için etkili olduğunda, tasarımlarınızdaki mesajlarınızda bu hissi vermeniz de önemli.

Sınırlı sayıda ürün, kampanya için belli bir tarih aralığı gibi ifadeleri eyleme çağrı mesajlarınızın üzerine eklemeniz bu aciliyet hissini tetikleyecektir. Aşağıdaki rehberimzide bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Renk uyumuna dikkat edin

Renk uyumu da banner hazırlama sürecinde üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Birbiriyle uyumlu olan renkleri kullanmanız, bannerın göze iyi görünmesini sağlayacaktır. Birbiriyle zıt olabilecek renkleri kullanmak, metinlerde farklı renkleri ve arkaplan üzerinde rahat okunabilecek renkleri seçmek, mesajlarınızı öne çıkartır.

Renklerin psikolojisinden yararlanarak, vermek istediğiniz mesajın hissiyatını bu renklerle de verebilirsiniz. Bunun yanı sıra renk seçiminde, ürünün renk temasına uyum sağlayabileceğiniz gibi birbiriyle uyumlu renk paletlerini de kullanarak, görsel olarak tamamlayıcılık sağlayabilirsiniz.

Adobe color sayfası üzerinde ücretsiz olarak karşıt renkleri görebilir, kendi renk paletlerinizi oluşturabilir veya hazır renk paletlerinden yararlanarak, banner hazırlama sürecini kolaylaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Dosya boyutlarınızı küçük tutun

Etkili bir banner hazırlamak aynı zamanda web site üzerinde de hızlı açılan bir banner oluşturmak da demek diyebiliriz. Dosya boyutunuzun yüksek olması, dosyanın geç yüklenmesine neden olacaktır. Dosyalarınızın çıktısını alırken, “Web için Kaydet” özelliğinden yararlanabilirsiniz. İdeal olarak dosya boyutlarınızın 150 kb altında olması önerilmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
IdeaSoft
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Markethinkers
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bazen kullanıcılar e-ticaret sitenize girer ve çıkar. Evet; girer, hiçbir aksiyon almaz ve hemen çıkar. Bu müşteri grubunu, fiziksel mağazanızın önünden geçerken sadece tabelanızı okuyan kişiler olarak tanımlayabilirsiniz. Ama...
2 Nisan 2021
Markethinkers
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın