Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler

1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler

E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner hazırlama ve yayınlama işlemini sadece kendi e-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz gibi farklı dijital yayınlar üzerinde de bu reklam bannerlarını kullanabilirsiniz. Etkili bir banner hazırlamak için yapmanız gerekenleri de burada ele alacağız.

İlgili rehber: Display reklamları mı yoksa Arama (Seacrh) reklamlarını mı tercih etmelisiniz?

Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler

En yaygın banner ölçülerini kullanın

Banner ölçülerinde genel olarak kullanılan ve standartlaşmış görsel boyutları bulunmakta. Birçok web site üzerinde bu boyutlar standart olarak kullanıldığı gibi Adsense üzerinde reklamlar oluşturduğunuzda da bu standart ve yaygın kullanılan ölçülerin kullanılması istenir.

Reklamlarınızın doğru alanlarda düzgün görüntülenebilmesi için bu standart ölçüler üzerinden ilerlemeniz gerekir. En çok kullanılan banner ölçüleri ise şöyle

  • 728x90px
  • 300x600px
  • 300x250px
  • 336x228px

Hiyerarşiyi koruyun

Banner hazırlamak için görsel ögeler arasındaki hiyerarşiyi de korumanızda yarar vardır. Bu hiyerarşi, bannerın etkisini artıracaktır. Hiyerarşik ögeler marka bilinirliğini artırırken, verilmek istenen mesajı karşı tarafa iletir ve geri dönüşümleri artırma da etkili rol oynar. Etkili bir banner hazırlamak için 3 temel ögeye önem vermeniz gerekir.

  • Logo:Logonuz banner üzerinde mutlaka bulunmalı. Marka bilinirliğinizi artırmak ve kampanyanın hangi firma tarafından hazırlanmış olduğunu göstermesi açısından önemlidir.
  • Mesajınız ve/ya kattığınız değer: Banner hazırlama sürecinde, içeriğin üzerine mesajınızı, tanıttığınız ürünün özelliğini ya da tüketiciye neler kattığınızı da yerleştirmelisiniz.
  • Eyleme çağrı ifadesi: Banner üzerinde bir buton ile kısa bir eyleme çağrı ifadesi de bulunmalı. İçeriği göre kullanıcıları bir eyleme davet etmeniz, alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Sadelik her zaman önemli

Tasarımlarınızı sade tutmanız da geri dönüşümlerinize yarar sağlar. Karmaşık, iç içe geçmiş yazıların olduğu ve bir bakışta anlaşılmayan bannerlar, kullanıcıların dikkatinden kaçacağı gibi kafa da karşıtıracaktır. 2010’dan beri tasarımlarda kullanılan Flat Tasarım konsepti, banner hazırlamak için de kullanılabilir. Sade tasarımlar, boş alanların kullanımı ve sade fontlarla kullanıcıya kolay anlaşılabilir tasarımlar sunmak bu süreçte önemli.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?

Buton kullanımına dikkat edin

Etkili bir banner hazırlamak için buton kullanımına da önem vermeniz gerekir. Doğru tasarlanmış ve konumlandırılmış butonlar, tıklama oranlarını etkilemektedir. Buton tasarımı yaparken, arkaplanla zıtlık oluşturacak ve göze çarpacak renkler kullanmaya dikkat edin.

Buton konumu olarak da yatay görsellerde mesajınızdan sonra, sağ tarafı tercih edebilir; yatay olanlar da mesajınızın altına sağa hizalı ya da tasarıma göre ortalanmış bir şekilde kullanabilirsiniz.

Aynı reklam seti içerisinde farklı ölçülerde reklamlar hazırlıyorsanız, buton tasarımı ve konumlandırması olarak da tutarlı davranarak aynı tasarımı ve düzeni tüm setler içerisinde kullanmaya özen gösterin.

Metinleriniz rahat okunabilmeli

Etkili bir banner hazırlama sürecinde metinlerinizin üzerinde de çalışmanız gerekir. Bannerdaki yazılarınızı ve mesajınızı kısa tutmanız önemlidir. Metinlerinizi, asıl mesajınızı başlık olarak, açıklamanızı da alt metin olarak ikiye ayırabiliriz. Asıl mesajınız yani başlığınızın font büyüklüğü, açıklama metninizden daha büyük olmalıdır. Böylelikle asıl vurgu cümle ya da kelimesi doğrudan göze batabilir. Kalın fontlar da kullanara bu mesajı daha da vurucu yapabilirsiniz. Açıklama metnini ise daha ince küçük boyutlu fontla yazarak, detay bilgiyi orada vererek, kullanıcıları bilgilendirebilirsiniz.

Animasyonlardan yararlanın

Banner hazırlamak, sadece düz görseller hazırlayacağınız anlamına gelmemekte. Animasyonlu görseller de hazırlayarak, bannerlarınızın daha dikkat çekici olmasını sağlayabilirsiniz. Animasyonlu görseller hazırlarken flash tasarımlar yerine HTML5 tasarımlara yönelmeniz ise daha doğru olacaktır. Flash tasarımlar günümüzde pek tercih edilmemektedir.

Animasyonlu bannerlar hazırlarken de hareketli görüntü süresini maksimum 15 saniye olarak belirleyin. Animasyonun sonuna göze çarpan bir eyleme çağrı ifadesi ekleyebilirsiniz. Animasyon en fazla kendini 3 kere tekrarlamalı. Fazlası gözü yoracağı için tercih edilmemektedir.

Aciliyet hissini vurgulayın

Kampanya mesajlarınızda aciliyet hissini vurgulamak da bannerınızın etkisini artırmanıza yardımcı olacaktır. Aciliyet hissi, tüketicilerin daha hızlı eyleme geçmelerini sağladığı için etkili olduğunda, tasarımlarınızdaki mesajlarınızda bu hissi vermeniz de önemli.

Sınırlı sayıda ürün, kampanya için belli bir tarih aralığı gibi ifadeleri eyleme çağrı mesajlarınızın üzerine eklemeniz bu aciliyet hissini tetikleyecektir. Aşağıdaki rehberimzide bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Renk uyumuna dikkat edin

Renk uyumu da banner hazırlama sürecinde üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Birbiriyle uyumlu olan renkleri kullanmanız, bannerın göze iyi görünmesini sağlayacaktır. Birbiriyle zıt olabilecek renkleri kullanmak, metinlerde farklı renkleri ve arkaplan üzerinde rahat okunabilecek renkleri seçmek, mesajlarınızı öne çıkartır.

Renklerin psikolojisinden yararlanarak, vermek istediğiniz mesajın hissiyatını bu renklerle de verebilirsiniz. Bunun yanı sıra renk seçiminde, ürünün renk temasına uyum sağlayabileceğiniz gibi birbiriyle uyumlu renk paletlerini de kullanarak, görsel olarak tamamlayıcılık sağlayabilirsiniz.

Adobe color sayfası üzerinde ücretsiz olarak karşıt renkleri görebilir, kendi renk paletlerinizi oluşturabilir veya hazır renk paletlerinden yararlanarak, banner hazırlama sürecini kolaylaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Dosya boyutlarınızı küçük tutun

Etkili bir banner hazırlamak aynı zamanda web site üzerinde de hızlı açılan bir banner oluşturmak da demek diyebiliriz. Dosya boyutunuzun yüksek olması, dosyanın geç yüklenmesine neden olacaktır. Dosyalarınızın çıktısını alırken, “Web için Kaydet” özelliğinden yararlanabilirsiniz. İdeal olarak dosya boyutlarınızın 150 kb altında olması önerilmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
IdeaSoft
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştiren ve online alışverişin ciddi bir piyasa oluşturmasını sağlayan en önemli unsurlardan biri pazayerleridir. Her konuda geleneksel yöntemlerden beslenen e-ticaret sektörü,...
29 Mayıs 2021
Markethinkers
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
Nace Kodu Nedir? Fransızca açılımı “Nomenclature des Activités Économiques dans la Communauté Européenne” olan NACE “Avrupa Topluluğunda Ekonomik Faaliyetlerin Sınıflandırılması” anlamına gelmektedir. NACE kodu ise...
22 Haziran 2021
Markethinkers
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin