Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler

1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler

E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner hazırlama ve yayınlama işlemini sadece kendi e-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz gibi farklı dijital yayınlar üzerinde de bu reklam bannerlarını kullanabilirsiniz. Etkili bir banner hazırlamak için yapmanız gerekenleri de burada ele alacağız.

İlgili rehber: Display reklamları mı yoksa Arama (Seacrh) reklamlarını mı tercih etmelisiniz?

Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler

En yaygın banner ölçülerini kullanın

Banner ölçülerinde genel olarak kullanılan ve standartlaşmış görsel boyutları bulunmakta. Birçok web site üzerinde bu boyutlar standart olarak kullanıldığı gibi Adsense üzerinde reklamlar oluşturduğunuzda da bu standart ve yaygın kullanılan ölçülerin kullanılması istenir.

Reklamlarınızın doğru alanlarda düzgün görüntülenebilmesi için bu standart ölçüler üzerinden ilerlemeniz gerekir. En çok kullanılan banner ölçüleri ise şöyle

  • 728x90px
  • 300x600px
  • 300x250px
  • 336x228px

Hiyerarşiyi koruyun

Banner hazırlamak için görsel ögeler arasındaki hiyerarşiyi de korumanızda yarar vardır. Bu hiyerarşi, bannerın etkisini artıracaktır. Hiyerarşik ögeler marka bilinirliğini artırırken, verilmek istenen mesajı karşı tarafa iletir ve geri dönüşümleri artırma da etkili rol oynar. Etkili bir banner hazırlamak için 3 temel ögeye önem vermeniz gerekir.

  • Logo:Logonuz banner üzerinde mutlaka bulunmalı. Marka bilinirliğinizi artırmak ve kampanyanın hangi firma tarafından hazırlanmış olduğunu göstermesi açısından önemlidir.
  • Mesajınız ve/ya kattığınız değer: Banner hazırlama sürecinde, içeriğin üzerine mesajınızı, tanıttığınız ürünün özelliğini ya da tüketiciye neler kattığınızı da yerleştirmelisiniz.
  • Eyleme çağrı ifadesi: Banner üzerinde bir buton ile kısa bir eyleme çağrı ifadesi de bulunmalı. İçeriği göre kullanıcıları bir eyleme davet etmeniz, alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Sadelik her zaman önemli

Tasarımlarınızı sade tutmanız da geri dönüşümlerinize yarar sağlar. Karmaşık, iç içe geçmiş yazıların olduğu ve bir bakışta anlaşılmayan bannerlar, kullanıcıların dikkatinden kaçacağı gibi kafa da karşıtıracaktır. 2010’dan beri tasarımlarda kullanılan Flat Tasarım konsepti, banner hazırlamak için de kullanılabilir. Sade tasarımlar, boş alanların kullanımı ve sade fontlarla kullanıcıya kolay anlaşılabilir tasarımlar sunmak bu süreçte önemli.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?

Buton kullanımına dikkat edin

Etkili bir banner hazırlamak için buton kullanımına da önem vermeniz gerekir. Doğru tasarlanmış ve konumlandırılmış butonlar, tıklama oranlarını etkilemektedir. Buton tasarımı yaparken, arkaplanla zıtlık oluşturacak ve göze çarpacak renkler kullanmaya dikkat edin.

Buton konumu olarak da yatay görsellerde mesajınızdan sonra, sağ tarafı tercih edebilir; yatay olanlar da mesajınızın altına sağa hizalı ya da tasarıma göre ortalanmış bir şekilde kullanabilirsiniz.

Aynı reklam seti içerisinde farklı ölçülerde reklamlar hazırlıyorsanız, buton tasarımı ve konumlandırması olarak da tutarlı davranarak aynı tasarımı ve düzeni tüm setler içerisinde kullanmaya özen gösterin.

Metinleriniz rahat okunabilmeli

Etkili bir banner hazırlama sürecinde metinlerinizin üzerinde de çalışmanız gerekir. Bannerdaki yazılarınızı ve mesajınızı kısa tutmanız önemlidir. Metinlerinizi, asıl mesajınızı başlık olarak, açıklamanızı da alt metin olarak ikiye ayırabiliriz. Asıl mesajınız yani başlığınızın font büyüklüğü, açıklama metninizden daha büyük olmalıdır. Böylelikle asıl vurgu cümle ya da kelimesi doğrudan göze batabilir. Kalın fontlar da kullanara bu mesajı daha da vurucu yapabilirsiniz. Açıklama metnini ise daha ince küçük boyutlu fontla yazarak, detay bilgiyi orada vererek, kullanıcıları bilgilendirebilirsiniz.

Animasyonlardan yararlanın

Banner hazırlamak, sadece düz görseller hazırlayacağınız anlamına gelmemekte. Animasyonlu görseller de hazırlayarak, bannerlarınızın daha dikkat çekici olmasını sağlayabilirsiniz. Animasyonlu görseller hazırlarken flash tasarımlar yerine HTML5 tasarımlara yönelmeniz ise daha doğru olacaktır. Flash tasarımlar günümüzde pek tercih edilmemektedir.

Animasyonlu bannerlar hazırlarken de hareketli görüntü süresini maksimum 15 saniye olarak belirleyin. Animasyonun sonuna göze çarpan bir eyleme çağrı ifadesi ekleyebilirsiniz. Animasyon en fazla kendini 3 kere tekrarlamalı. Fazlası gözü yoracağı için tercih edilmemektedir.

Aciliyet hissini vurgulayın

Kampanya mesajlarınızda aciliyet hissini vurgulamak da bannerınızın etkisini artırmanıza yardımcı olacaktır. Aciliyet hissi, tüketicilerin daha hızlı eyleme geçmelerini sağladığı için etkili olduğunda, tasarımlarınızdaki mesajlarınızda bu hissi vermeniz de önemli.

Sınırlı sayıda ürün, kampanya için belli bir tarih aralığı gibi ifadeleri eyleme çağrı mesajlarınızın üzerine eklemeniz bu aciliyet hissini tetikleyecektir. Aşağıdaki rehberimzide bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Renk uyumuna dikkat edin

Renk uyumu da banner hazırlama sürecinde üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Birbiriyle uyumlu olan renkleri kullanmanız, bannerın göze iyi görünmesini sağlayacaktır. Birbiriyle zıt olabilecek renkleri kullanmak, metinlerde farklı renkleri ve arkaplan üzerinde rahat okunabilecek renkleri seçmek, mesajlarınızı öne çıkartır.

Renklerin psikolojisinden yararlanarak, vermek istediğiniz mesajın hissiyatını bu renklerle de verebilirsiniz. Bunun yanı sıra renk seçiminde, ürünün renk temasına uyum sağlayabileceğiniz gibi birbiriyle uyumlu renk paletlerini de kullanarak, görsel olarak tamamlayıcılık sağlayabilirsiniz.

Adobe color sayfası üzerinde ücretsiz olarak karşıt renkleri görebilir, kendi renk paletlerinizi oluşturabilir veya hazır renk paletlerinden yararlanarak, banner hazırlama sürecini kolaylaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Dosya boyutlarınızı küçük tutun

Etkili bir banner hazırlamak aynı zamanda web site üzerinde de hızlı açılan bir banner oluşturmak da demek diyebiliriz. Dosya boyutunuzun yüksek olması, dosyanın geç yüklenmesine neden olacaktır. Dosyalarınızın çıktısını alırken, “Web için Kaydet” özelliğinden yararlanabilirsiniz. İdeal olarak dosya boyutlarınızın 150 kb altında olması önerilmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
IdeaSoft
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft