Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)

1 Haziran 2020
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner hazırlama ve yayınlama işlemini sadece kendi e-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz gibi farklı dijital yayınlar üzerinde de bu reklam bannerlarını kullanabilirsiniz. Etkili bir banner hazırlamak için yapmanız gerekenleri de burada ele alacağız.

İlgili rehber: Display reklamları mı yoksa Arama (Seacrh) reklamlarını mı tercih etmelisiniz?

Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler

En yaygın banner ölçülerini kullanın

Banner ölçülerinde genel olarak kullanılan ve standartlaşmış görsel boyutları bulunmakta. Birçok web site üzerinde bu boyutlar standart olarak kullanıldığı gibi Adsense üzerinde reklamlar oluşturduğunuzda da bu standart ve yaygın kullanılan ölçülerin kullanılması istenir.

Reklamlarınızın doğru alanlarda düzgün görüntülenebilmesi için bu standart ölçüler üzerinden ilerlemeniz gerekir. En çok kullanılan banner ölçüleri ise şöyle

  • 728x90px
  • 300x600px
  • 300x250px
  • 336x228px

Hiyerarşiyi koruyun

Banner hazırlamak için görsel ögeler arasındaki hiyerarşiyi de korumanızda yarar vardır. Bu hiyerarşi, bannerın etkisini artıracaktır. Hiyerarşik ögeler marka bilinirliğini artırırken, verilmek istenen mesajı karşı tarafa iletir ve geri dönüşümleri artırma da etkili rol oynar. Etkili bir banner hazırlamak için 3 temel ögeye önem vermeniz gerekir.

  • Logo:Logonuz banner üzerinde mutlaka bulunmalı. Marka bilinirliğinizi artırmak ve kampanyanın hangi firma tarafından hazırlanmış olduğunu göstermesi açısından önemlidir.
  • Mesajınız ve/ya kattığınız değer: Banner hazırlama sürecinde, içeriğin üzerine mesajınızı, tanıttığınız ürünün özelliğini ya da tüketiciye neler kattığınızı da yerleştirmelisiniz.
  • Eyleme çağrı ifadesi: Banner üzerinde bir buton ile kısa bir eyleme çağrı ifadesi de bulunmalı. İçeriği göre kullanıcıları bir eyleme davet etmeniz, alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Aşağıdaki örnekte farklı banner boyutlarında, bu hiyerarşiyi içerisinde bulunan bir tasarımı görebilirsiniz.

Sadelik her zaman önemli

Tasarımlarınızı sade tutmanız da geri dönüşümlerinize yarar sağlar. Karmaşık, iç içe geçmiş yazıların olduğu ve bir bakışta anlaşılmayan bannerlar, kullanıcıların dikkatinden kaçacağı gibi kafa da karşıtıracaktır. 2010’dan beri tasarımlarda kullanılan Flat Tasarım konsepti, banner hazırlamak için de kullanılabilir. Sade tasarımlar, boş alanların kullanımı ve sade fontlarla kullanıcıya kolay anlaşılabilir tasarımlar sunmak bu süreçte önemli.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?

Buton kullanımına dikkat edin

Etkili bir banner hazırlamak için buton kullanımına da önem vermeniz gerekir. Doğru tasarlanmış ve konumlandırılmış butonlar, tıklama oranlarını etkilemektedir. Buton tasarımı yaparken, arkaplanla zıtlık oluşturacak ve göze çarpacak renkler kullanmaya dikkat edin.

Buton konumu olarak da yatay görsellerde mesajınızdan sonra, sağ tarafı tercih edebilir; yatay olanlar da mesajınızın altına sağa hizalı ya da tasarıma göre ortalanmış bir şekilde kullanabilirsiniz.

Aynı reklam seti içerisinde farklı ölçülerde reklamlar hazırlıyorsanız, buton tasarımı ve konumlandırması olarak da tutarlı davranarak aynı tasarımı ve düzeni tüm setler içerisinde kullanmaya özen gösterin.

Metinleriniz rahat okunabilmeli

Etkili bir banner hazırlama sürecinde metinlerinizin üzerinde de çalışmanız gerekir. Bannerdaki yazılarınızı ve mesajınızı kısa tutmanız önemlidir. Metinlerinizi, asıl mesajınızı başlık olarak, açıklamanızı da alt metin olarak ikiye ayırabiliriz. Asıl mesajınız yani başlığınızın font büyüklüğü, açıklama metninizden daha büyük olmalıdır. Böylelikle asıl vurgu cümle ya da kelimesi doğrudan göze batabilir. Kalın fontlar da kullanara bu mesajı daha da vurucu yapabilirsiniz. Açıklama metnini ise daha ince küçük boyutlu fontla yazarak, detay bilgiyi orada vererek, kullanıcıları bilgilendirebilirsiniz.

Animasyonlardan yararlanın

Banner hazırlamak, sadece düz görseller hazırlayacağınız anlamına gelmemekte. Animasyonlu görseller de hazırlayarak, bannerlarınızın daha dikkat çekici olmasını sağlayabilirsiniz. Animasyonlu görseller hazırlarken flash tasarımlar yerine HTML5 tasarımlara yönelmeniz ise daha doğru olacaktır. Flash tasarımlar günümüzde pek tercih edilmemektedir.

Animasyonlu bannerlar hazırlarken de hareketli görüntü süresini maksimum 15 saniye olarak belirleyin. Animasyonun sonuna göze çarpan bir eyleme çağrı ifadesi ekleyebilirsiniz. Animasyon en fazla kendini 3 kere tekrarlamalı. Fazlası gözü yoracağı için tercih edilmemektedir.

Aciliyet hissini vurgulayın

Kampanya mesajlarınızda aciliyet hissini vurgulamak da bannerınızın etkisini artırmanıza yardımcı olacaktır. Aciliyet hissi, tüketicilerin daha hızlı eyleme geçmelerini sağladığı için etkili olduğunda, tasarımlarınızdaki mesajlarınızda bu hissi vermeniz de önemli.

Sınırlı sayıda ürün, kampanya için belli bir tarih aralığı gibi ifadeleri eyleme çağrı mesajlarınızın üzerine eklemeniz bu aciliyet hissini tetikleyecektir. Aşağıdaki rehberimzide bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Renk uyumuna dikkat edin

Renk uyumu da banner hazırlama sürecinde üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Birbiriyle uyumlu olan renkleri kullanmanız, bannerın göze iyi görünmesini sağlayacaktır. Birbiriyle zıt olabilecek renkleri kullanmak, metinlerde farklı renkleri ve arkaplan üzerinde rahat okunabilecek renkleri seçmek, mesajlarınızı öne çıkartır.

Renklerin psikolojisinden yararlanarak, vermek istediğiniz mesajın hissiyatını bu renklerle de verebilirsiniz. Bunun yanı sıra renk seçiminde, ürünün renk temasına uyum sağlayabileceğiniz gibi birbiriyle uyumlu renk paletlerini de kullanarak, görsel olarak tamamlayıcılık sağlayabilirsiniz.

Adobe color sayfası üzerinde ücretsiz olarak karşıt renkleri görebilir, kendi renk paletlerinizi oluşturabilir veya hazır renk paletlerinden yararlanarak, banner hazırlama sürecini kolaylaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Dosya boyutlarınızı küçük tutun

Etkili bir banner hazırlamak aynı zamanda web site üzerinde de hızlı açılan bir banner oluşturmak da demek diyebiliriz. Dosya boyutunuzun yüksek olması, dosyanın geç yüklenmesine neden olacaktır. Dosyalarınızın çıktısını alırken, “Web için Kaydet” özelliğinden yararlanabilirsiniz. İdeal olarak dosya boyutlarınızın 150 kb altında olması önerilmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan