Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler

1 Haziran 2020
Ferad Osman Sali
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler

E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner hazırlama ve yayınlama işlemini sadece kendi e-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz gibi farklı dijital yayınlar üzerinde de bu reklam bannerlarını kullanabilirsiniz. Etkili bir banner hazırlamak için yapmanız gerekenleri de burada ele alacağız.

İlgili rehber: Display reklamları mı yoksa Arama (Seacrh) reklamlarını mı tercih etmelisiniz?

Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler

En yaygın banner ölçülerini kullanın

Banner ölçülerinde genel olarak kullanılan ve standartlaşmış görsel boyutları bulunmakta. Birçok web site üzerinde bu boyutlar standart olarak kullanıldığı gibi Adsense üzerinde reklamlar oluşturduğunuzda da bu standart ve yaygın kullanılan ölçülerin kullanılması istenir.

Reklamlarınızın doğru alanlarda düzgün görüntülenebilmesi için bu standart ölçüler üzerinden ilerlemeniz gerekir. En çok kullanılan banner ölçüleri ise şöyle

  • 728x90px
  • 300x600px
  • 300x250px
  • 336x228px

Hiyerarşiyi koruyun

Banner hazırlamak için görsel ögeler arasındaki hiyerarşiyi de korumanızda yarar vardır. Bu hiyerarşi, bannerın etkisini artıracaktır. Hiyerarşik ögeler marka bilinirliğini artırırken, verilmek istenen mesajı karşı tarafa iletir ve geri dönüşümleri artırma da etkili rol oynar. Etkili bir banner hazırlamak için 3 temel ögeye önem vermeniz gerekir.

  • Logo:Logonuz banner üzerinde mutlaka bulunmalı. Marka bilinirliğinizi artırmak ve kampanyanın hangi firma tarafından hazırlanmış olduğunu göstermesi açısından önemlidir.
  • Mesajınız ve/ya kattığınız değer: Banner hazırlama sürecinde, içeriğin üzerine mesajınızı, tanıttığınız ürünün özelliğini ya da tüketiciye neler kattığınızı da yerleştirmelisiniz.
  • Eyleme çağrı ifadesi: Banner üzerinde bir buton ile kısa bir eyleme çağrı ifadesi de bulunmalı. İçeriği göre kullanıcıları bir eyleme davet etmeniz, alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Sadelik her zaman önemli

Tasarımlarınızı sade tutmanız da geri dönüşümlerinize yarar sağlar. Karmaşık, iç içe geçmiş yazıların olduğu ve bir bakışta anlaşılmayan bannerlar, kullanıcıların dikkatinden kaçacağı gibi kafa da karşıtıracaktır. 2010’dan beri tasarımlarda kullanılan Flat Tasarım konsepti, banner hazırlamak için de kullanılabilir. Sade tasarımlar, boş alanların kullanımı ve sade fontlarla kullanıcıya kolay anlaşılabilir tasarımlar sunmak bu süreçte önemli.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?

Buton kullanımına dikkat edin

Etkili bir banner hazırlamak için buton kullanımına da önem vermeniz gerekir. Doğru tasarlanmış ve konumlandırılmış butonlar, tıklama oranlarını etkilemektedir. Buton tasarımı yaparken, arkaplanla zıtlık oluşturacak ve göze çarpacak renkler kullanmaya dikkat edin.

Buton konumu olarak da yatay görsellerde mesajınızdan sonra, sağ tarafı tercih edebilir; yatay olanlar da mesajınızın altına sağa hizalı ya da tasarıma göre ortalanmış bir şekilde kullanabilirsiniz.

Aynı reklam seti içerisinde farklı ölçülerde reklamlar hazırlıyorsanız, buton tasarımı ve konumlandırması olarak da tutarlı davranarak aynı tasarımı ve düzeni tüm setler içerisinde kullanmaya özen gösterin.

Metinleriniz rahat okunabilmeli

Etkili bir banner hazırlama sürecinde metinlerinizin üzerinde de çalışmanız gerekir. Bannerdaki yazılarınızı ve mesajınızı kısa tutmanız önemlidir. Metinlerinizi, asıl mesajınızı başlık olarak, açıklamanızı da alt metin olarak ikiye ayırabiliriz. Asıl mesajınız yani başlığınızın font büyüklüğü, açıklama metninizden daha büyük olmalıdır. Böylelikle asıl vurgu cümle ya da kelimesi doğrudan göze batabilir. Kalın fontlar da kullanara bu mesajı daha da vurucu yapabilirsiniz. Açıklama metnini ise daha ince küçük boyutlu fontla yazarak, detay bilgiyi orada vererek, kullanıcıları bilgilendirebilirsiniz.

Animasyonlardan yararlanın

Banner hazırlamak, sadece düz görseller hazırlayacağınız anlamına gelmemekte. Animasyonlu görseller de hazırlayarak, bannerlarınızın daha dikkat çekici olmasını sağlayabilirsiniz. Animasyonlu görseller hazırlarken flash tasarımlar yerine HTML5 tasarımlara yönelmeniz ise daha doğru olacaktır. Flash tasarımlar günümüzde pek tercih edilmemektedir.

Animasyonlu bannerlar hazırlarken de hareketli görüntü süresini maksimum 15 saniye olarak belirleyin. Animasyonun sonuna göze çarpan bir eyleme çağrı ifadesi ekleyebilirsiniz. Animasyon en fazla kendini 3 kere tekrarlamalı. Fazlası gözü yoracağı için tercih edilmemektedir.

Aciliyet hissini vurgulayın

Kampanya mesajlarınızda aciliyet hissini vurgulamak da bannerınızın etkisini artırmanıza yardımcı olacaktır. Aciliyet hissi, tüketicilerin daha hızlı eyleme geçmelerini sağladığı için etkili olduğunda, tasarımlarınızdaki mesajlarınızda bu hissi vermeniz de önemli.

Sınırlı sayıda ürün, kampanya için belli bir tarih aralığı gibi ifadeleri eyleme çağrı mesajlarınızın üzerine eklemeniz bu aciliyet hissini tetikleyecektir. Aşağıdaki rehberimzide bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Renk uyumuna dikkat edin

Renk uyumu da banner hazırlama sürecinde üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Birbiriyle uyumlu olan renkleri kullanmanız, bannerın göze iyi görünmesini sağlayacaktır. Birbiriyle zıt olabilecek renkleri kullanmak, metinlerde farklı renkleri ve arkaplan üzerinde rahat okunabilecek renkleri seçmek, mesajlarınızı öne çıkartır.

Renklerin psikolojisinden yararlanarak, vermek istediğiniz mesajın hissiyatını bu renklerle de verebilirsiniz. Bunun yanı sıra renk seçiminde, ürünün renk temasına uyum sağlayabileceğiniz gibi birbiriyle uyumlu renk paletlerini de kullanarak, görsel olarak tamamlayıcılık sağlayabilirsiniz.

Adobe color sayfası üzerinde ücretsiz olarak karşıt renkleri görebilir, kendi renk paletlerinizi oluşturabilir veya hazır renk paletlerinden yararlanarak, banner hazırlama sürecini kolaylaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Dosya boyutlarınızı küçük tutun

Etkili bir banner hazırlamak aynı zamanda web site üzerinde de hızlı açılan bir banner oluşturmak da demek diyebiliriz. Dosya boyutunuzun yüksek olması, dosyanın geç yüklenmesine neden olacaktır. Dosyalarınızın çıktısını alırken, “Web için Kaydet” özelliğinden yararlanabilirsiniz. İdeal olarak dosya boyutlarınızın 150 kb altında olması önerilmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Google Analytics 4 ile Web Sitelerinizi İzlemek İçin Adım Adım Kılavuz
Google Analytics 4 ile Web Sitelerinizi İzlemek İçin Adım Adım Kılavuz
İçindekiler; Google Analytics 4 Nedir ve Neden Kullanılmalıdır? Google Analytics 4'ün Özellikleri ve Avantajları Google Analytics 4'ün Eski Sürümlerinden Farkı Nedir? Google Analytics 4 Kurulumu Nasıl Yapılır? Google...
2 Haziran 2023
Ulaş Kaygusuz
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Ferad Osman Sali
Facebook sayfa yönetim ipuçları
Facebook sayfa yönetim ipuçları
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Ferad Osman Sali
Medikal Sağlık Ürünleri Satan E-Ticaret Sitesi Açmak
Medikal Sağlık Ürünleri Satan E-Ticaret Sitesi Açmak
Sağlık insan hayatında en değerli şeydir. Bu nedenle medikal sağlık ürünleri de büyük bir öneme sahiptir. Çünkü yaşamın farklı zamanlarında bunlara gereksinim duyulabilir. Eğer bu sektörde çalışan bir işletme veya...
31 Mart 2023
Ferad Osman Sali
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Ferad Osman Sali
E-İhracatta Kullanılabilecek Ödeme Şekilleri Nelerdir?
E-İhracatta Kullanılabilecek Ödeme Şekilleri Nelerdir?
Yurt dışına internet üzerinden satış yapmak ya da diğer bir deyişle e-ihracatla uğraşmak, pek çok açıdan oldukça avantajlı bir iş modelidir. Özellikle döviz olarak gelir elde etmeyi geleneksel yöntemlerle kıyasla çok daha basit...
23 Mart 2022
Savaş Çetinkaya