E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?

18 Ocak 2017
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır.

Tabii ki iyi bir logo yapmanın da kendine has yöntemleri ve uzmanlığı bulunmaktadır. Profesyonel bir grafik tasarımcıyla çalışabilir ve kendinize bir logo hazırlatabilirsiniz. Ancak bu işlemler için ayıracak çok fazla bütçeniz bulunmuyorsa, kendi logo tasarımlarınızı da yapmanız mümkün.

İlk etapta kendi logonuzu yapabilmek için de bazı önemli noktaları bilmeniz gerekiyor. Bu rehberimizde de bu püf noktalarını sizlerle paylaşacağız.

Sektörünüzdeki firmaların logolarına bakın

Bazı fikirler edinmek ve sektördeki firmaların ne tür logolar kullandıklarını görmek için, farklı firmaların logolarını inceleyerek işe başlayabilirsiniz. Hangi renkleri kullanıyorlar, nasıl bir yazı stilleri var. Logoları sade öğelerden mi oluşuyor yoksa karışık öğeler mi kullanıyorlar?

Bu araştırmaları yapmak, kendi logonuz için size bir takım fikirler vermeye başlayacaktır. Tabii ki logonuzun orijinal olması oldukça önemli. Fikirler edinirken, bunları farklılaştırmanız ve şirketinizle bağdaştırarak, özgün bir logo tasarımı oluşturmaya özen göstermelisiniz.

Mesajınız açık, net ve akılda kalıcı olsun

Logonuza mesajınızı da ekleyebilirsiniz. Bu mesajınızı bir simge veya öğe kullanarak da verebilirsiniz. Çünkü metin olarak bu mesajı vermeye çalışmak, logonun akılda kalıcığını zorlaştırabilir. Bu sebeple de logonuzda kullanacağınız simge ve öğeler mesajınızı iyi bir şekilde yansıtabilmeli.

Buna örnek olarak Amazon ve FedEx’in logolarını gösterebiliriz. Amazon’un logosunun altında bulunan ok, A’dan Z’ye uzanmaktadır ve Amazon’un A’dan Z’Ye herşeyi bulabileceğinizin mesajını yansıtır. FedEx ise, E ile X harflari arasında bir ok bulunmaktadır ve firmanın mesajını göstermektedir. Logoları aşağıda görebilirsiniz.

amazon-fedex-logo-ornegi

Logonuzun akılda kalıcı olması da oldukça önemlidir. Herhangi bir reklam alanında, sitenizde, sosyal mecralarda logonuz görüldüğünde, tüketiciler logonuzu akıllarına kazıyabilmeliler. Bunun için yine sadeliğe ve mesajınızı açık bir şekilde vermeye odaklanmalısınız.

Logonuz sade olmalı

Logonuzun sade olması da oldukça önemlidir. Karmaşık simge ve öğeler, yazı stillerinin kolay okunamıyor oluşu, logonuzun anlaşılmasını zorlaştıracaktır. Logonuzun ilk bakışta anlaşılabilir ve mesajını iletiyor olması çok önemlidir bu nedenle de tasarım konusunda sadelikten yana olmalısınız.

Marka adınız ve sektörünüz logonuzu etkileyecektir

Bulunduğunuz sektör ve sunduğunuz hizmetler de logonuzda kullanacağınız yazı stillerini etkileyecektir. Eğer lüks ve pahalı ürünler satıyorsanız, tırnaklı ve kalın yazı fontlarını tercih edebilirsiniz. Daha şık ve sade bir logo görünümü arıyorsanız, yine tırnaklı ancak ince yazı fontlarını kullanabilirsiniz.

Eğlenceli ve daha popüler işler yapıyorsanız, tırnaksız veya yumuşak hatları olan yazı fontlarına yönelebilirsiniz. Son dönemlerde tırnaksız yazı fontları oldukça popüler olmaya başladığı için, birçok sektörde bu tür fontları görmek mümkün. Daha sade bir görünüm sağladıkları için firmalar ve tasarımcılar son dönemlerde bu tür tırnaksız fontları daha fazla kullanmaya başladılar. Siz de logonuzda bu fontları deneyebilirsiniz.

Logonuz tek bir döneme ait olmamalı

Son dönemlerdeki popüler tasarımlar genellikle flat design olarak belirtilen, sade tasarımlardır. Ancak logonuzu yaparken, bunu dönemsel özelliklere göre değil; uzun vadede geçerli olabilecek bir şekilde tasarlamalısınız. Kullandığınız simgelerin ve bu nedenle özellikle uzun yıllar boyunca kullanabileceğiniz yazı fontları ve simgelere odaklanmalısınız.

Logonuzun siyah beyaz da kullanılabileceğini unutmayın

Logonuz sadece internet sitenizde ya da sosyal mecralarda görülmeyecektir. Farklı yayınlarda, fatura dökümanlarında, resmi evraklar da ya da farklı basılı kaynaklarda da logonuza yer verilecektir. Bu durumda da logonuzun siyah beyaz baskıda da kullanılabilir olması gerekir.

Logo tasarımınızı yaparken, renk seçimlerinizde siyah beyaz alternatifleri yaratarak, gereken durumlarda bu logoları kullanmalısınız.

Zıtlık yaratacak renkler kullanın

Logonuzun öne çıkabilmesi ve logo içindeki öğelerin birbirinden ayrılabilmesi için zırlık yaratacak renkler kullanmalısınız. Kontrast olarak da geçen bu kavramı kullanırken, arka plan rengi ile mesajınızın ve metninizin yer aldığı alanları birbirinden ayıracak ve birbiriyle uyumlu olabilecek renkler kullanarak bu zıtlığı yaratabilirsiniz.

İdeasoft konsept logo tasarımlarından yararlanabilirsiniz

Müşterilerimize özel olarak, onların ihtiyaç ve isteklerine yönelik logo tasarımları oluşturuyoruz. Müşterilerimizin istekleri doğrultusunda e-posta şablonları da hazırlıyoruz. Konsept tasarım paketlerimizi ve tasarım özelliklerimizi inceleyerek bu konu hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Dilerseniz referanslarımıza göz atarak, çalışmalarımız hakkında fikir sahibi de olabilirsiniz.

Henüz müşterimiz değilseniz, e-ticaret paketlerimizi inceleyebilir ve ihtiyacınıza özel çözümlere ulaşabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme fırsatı da elde edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan