E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?

18 Ocak 2017
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır.

Tabii ki iyi bir logo yapmanın da kendine has yöntemleri ve uzmanlığı bulunmaktadır. Profesyonel bir grafik tasarımcıyla çalışabilir ve kendinize bir logo hazırlatabilirsiniz. Ancak bu işlemler için ayıracak çok fazla bütçeniz bulunmuyorsa, kendi logo tasarımlarınızı da yapmanız mümkün.

İlk etapta kendi logonuzu yapabilmek için de bazı önemli noktaları bilmeniz gerekiyor. Bu rehberimizde de bu püf noktalarını sizlerle paylaşacağız.

Sektörünüzdeki firmaların logolarına bakın

Bazı fikirler edinmek ve sektördeki firmaların ne tür logolar kullandıklarını görmek için, farklı firmaların logolarını inceleyerek işe başlayabilirsiniz. Hangi renkleri kullanıyorlar, nasıl bir yazı stilleri var. Logoları sade öğelerden mi oluşuyor yoksa karışık öğeler mi kullanıyorlar?

Bu araştırmaları yapmak, kendi logonuz için size bir takım fikirler vermeye başlayacaktır. Tabii ki logonuzun orijinal olması oldukça önemli. Fikirler edinirken, bunları farklılaştırmanız ve şirketinizle bağdaştırarak, özgün bir logo tasarımı oluşturmaya özen göstermelisiniz.

Mesajınız açık, net ve akılda kalıcı olsun

Logonuza mesajınızı da ekleyebilirsiniz. Bu mesajınızı bir simge veya öğe kullanarak da verebilirsiniz. Çünkü metin olarak bu mesajı vermeye çalışmak, logonun akılda kalıcığını zorlaştırabilir. Bu sebeple de logonuzda kullanacağınız simge ve öğeler mesajınızı iyi bir şekilde yansıtabilmeli.

Buna örnek olarak Amazon ve FedEx’in logolarını gösterebiliriz. Amazon’un logosunun altında bulunan ok, A’dan Z’ye uzanmaktadır ve Amazon’un A’dan Z’Ye herşeyi bulabileceğinizin mesajını yansıtır. FedEx ise, E ile X harflari arasında bir ok bulunmaktadır ve firmanın mesajını göstermektedir. Logoları aşağıda görebilirsiniz.

amazon-fedex-logo-ornegi

Logonuzun akılda kalıcı olması da oldukça önemlidir. Herhangi bir reklam alanında, sitenizde, sosyal mecralarda logonuz görüldüğünde, tüketiciler logonuzu akıllarına kazıyabilmeliler. Bunun için yine sadeliğe ve mesajınızı açık bir şekilde vermeye odaklanmalısınız.

Logonuz sade olmalı

Logonuzun sade olması da oldukça önemlidir. Karmaşık simge ve öğeler, yazı stillerinin kolay okunamıyor oluşu, logonuzun anlaşılmasını zorlaştıracaktır. Logonuzun ilk bakışta anlaşılabilir ve mesajını iletiyor olması çok önemlidir bu nedenle de tasarım konusunda sadelikten yana olmalısınız.

Marka adınız ve sektörünüz logonuzu etkileyecektir

Bulunduğunuz sektör ve sunduğunuz hizmetler de logonuzda kullanacağınız yazı stillerini etkileyecektir. Eğer lüks ve pahalı ürünler satıyorsanız, tırnaklı ve kalın yazı fontlarını tercih edebilirsiniz. Daha şık ve sade bir logo görünümü arıyorsanız, yine tırnaklı ancak ince yazı fontlarını kullanabilirsiniz.

Eğlenceli ve daha popüler işler yapıyorsanız, tırnaksız veya yumuşak hatları olan yazı fontlarına yönelebilirsiniz. Son dönemlerde tırnaksız yazı fontları oldukça popüler olmaya başladığı için, birçok sektörde bu tür fontları görmek mümkün. Daha sade bir görünüm sağladıkları için firmalar ve tasarımcılar son dönemlerde bu tür tırnaksız fontları daha fazla kullanmaya başladılar. Siz de logonuzda bu fontları deneyebilirsiniz.

Logonuz tek bir döneme ait olmamalı

Son dönemlerdeki popüler tasarımlar genellikle flat design olarak belirtilen, sade tasarımlardır. Ancak logonuzu yaparken, bunu dönemsel özelliklere göre değil; uzun vadede geçerli olabilecek bir şekilde tasarlamalısınız. Kullandığınız simgelerin ve bu nedenle özellikle uzun yıllar boyunca kullanabileceğiniz yazı fontları ve simgelere odaklanmalısınız.

Logonuzun siyah beyaz da kullanılabileceğini unutmayın

Logonuz sadece internet sitenizde ya da sosyal mecralarda görülmeyecektir. Farklı yayınlarda, fatura dökümanlarında, resmi evraklar da ya da farklı basılı kaynaklarda da logonuza yer verilecektir. Bu durumda da logonuzun siyah beyaz baskıda da kullanılabilir olması gerekir.

Logo tasarımınızı yaparken, renk seçimlerinizde siyah beyaz alternatifleri yaratarak, gereken durumlarda bu logoları kullanmalısınız.

Zıtlık yaratacak renkler kullanın

Logonuzun öne çıkabilmesi ve logo içindeki öğelerin birbirinden ayrılabilmesi için zırlık yaratacak renkler kullanmalısınız. Kontrast olarak da geçen bu kavramı kullanırken, arka plan rengi ile mesajınızın ve metninizin yer aldığı alanları birbirinden ayıracak ve birbiriyle uyumlu olabilecek renkler kullanarak bu zıtlığı yaratabilirsiniz.

İdeasoft konsept logo tasarımlarından yararlanabilirsiniz

Müşterilerimize özel olarak, onların ihtiyaç ve isteklerine yönelik logo tasarımları oluşturuyoruz. Müşterilerimizin istekleri doğrultusunda e-posta şablonları da hazırlıyoruz. Konsept tasarım paketlerimizi ve tasarım özelliklerimizi inceleyerek bu konu hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Dilerseniz referanslarımıza göz atarak, çalışmalarımız hakkında fikir sahibi de olabilirsiniz.

Henüz müşterimiz değilseniz, e-ticaret paketlerimizi inceleyebilir ve ihtiyacınıza özel çözümlere ulaşabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme fırsatı da elde edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2020
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan