E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?

18 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?

E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır.

Tabii ki iyi bir logo yapmanın da kendine has yöntemleri ve uzmanlığı bulunmaktadır. Profesyonel bir grafik tasarımcıyla çalışabilir ve kendinize bir logo hazırlatabilirsiniz. Ancak bu işlemler için ayıracak çok fazla bütçeniz bulunmuyorsa, kendi logo tasarımlarınızı da yapmanız mümkün.

İlk etapta kendi logonuzu yapabilmek için de bazı önemli noktaları bilmeniz gerekiyor. Bu rehberimizde de bu püf noktalarını sizlerle paylaşacağız.

Sektörünüzdeki firmaların logolarına bakın

Bazı fikirler edinmek ve sektördeki firmaların ne tür logolar kullandıklarını görmek için, farklı firmaların logolarını inceleyerek işe başlayabilirsiniz. Hangi renkleri kullanıyorlar, nasıl bir yazı stilleri var. Logoları sade öğelerden mi oluşuyor yoksa karışık öğeler mi kullanıyorlar?

Bu araştırmaları yapmak, kendi logonuz için size bir takım fikirler vermeye başlayacaktır. Tabii ki logonuzun orijinal olması oldukça önemli. Fikirler edinirken, bunları farklılaştırmanız ve şirketinizle bağdaştırarak, özgün bir logo tasarımı oluşturmaya özen göstermelisiniz.

Mesajınız açık, net ve akılda kalıcı olsun

Logonuza mesajınızı da ekleyebilirsiniz. Bu mesajınızı bir simge veya öğe kullanarak da verebilirsiniz. Çünkü metin olarak bu mesajı vermeye çalışmak, logonun akılda kalıcığını zorlaştırabilir. Bu sebeple de logonuzda kullanacağınız simge ve öğeler mesajınızı iyi bir şekilde yansıtabilmeli.

Buna örnek olarak Amazon ve FedEx’in logolarını gösterebiliriz. Amazon’un logosunun altında bulunan ok, A’dan Z’ye uzanmaktadır ve Amazon’un A’dan Z’Ye herşeyi bulabileceğinizin mesajını yansıtır. FedEx ise, E ile X harflari arasında bir ok bulunmaktadır ve firmanın mesajını göstermektedir. Logoları aşağıda görebilirsiniz.

amazon-fedex-logo-ornegi

Logonuzun akılda kalıcı olması da oldukça önemlidir. Herhangi bir reklam alanında, sitenizde, sosyal mecralarda logonuz görüldüğünde, tüketiciler logonuzu akıllarına kazıyabilmeliler. Bunun için yine sadeliğe ve mesajınızı açık bir şekilde vermeye odaklanmalısınız.

Logonuz sade olmalı

Logonuzun sade olması da oldukça önemlidir. Karmaşık simge ve öğeler, yazı stillerinin kolay okunamıyor oluşu, logonuzun anlaşılmasını zorlaştıracaktır. Logonuzun ilk bakışta anlaşılabilir ve mesajını iletiyor olması çok önemlidir bu nedenle de tasarım konusunda sadelikten yana olmalısınız.

Marka adınız ve sektörünüz logonuzu etkileyecektir

Bulunduğunuz sektör ve sunduğunuz hizmetler de logonuzda kullanacağınız yazı stillerini etkileyecektir. Eğer lüks ve pahalı ürünler satıyorsanız, tırnaklı ve kalın yazı fontlarını tercih edebilirsiniz. Daha şık ve sade bir logo görünümü arıyorsanız, yine tırnaklı ancak ince yazı fontlarını kullanabilirsiniz.

Eğlenceli ve daha popüler işler yapıyorsanız, tırnaksız veya yumuşak hatları olan yazı fontlarına yönelebilirsiniz. Son dönemlerde tırnaksız yazı fontları oldukça popüler olmaya başladığı için, birçok sektörde bu tür fontları görmek mümkün. Daha sade bir görünüm sağladıkları için firmalar ve tasarımcılar son dönemlerde bu tür tırnaksız fontları daha fazla kullanmaya başladılar. Siz de logonuzda bu fontları deneyebilirsiniz.

Logonuz tek bir döneme ait olmamalı

Son dönemlerdeki popüler tasarımlar genellikle flat design olarak belirtilen, sade tasarımlardır. Ancak logonuzu yaparken, bunu dönemsel özelliklere göre değil; uzun vadede geçerli olabilecek bir şekilde tasarlamalısınız. Kullandığınız simgelerin ve bu nedenle özellikle uzun yıllar boyunca kullanabileceğiniz yazı fontları ve simgelere odaklanmalısınız.

Logonuzun siyah beyaz da kullanılabileceğini unutmayın

Logonuz sadece internet sitenizde ya da sosyal mecralarda görülmeyecektir. Farklı yayınlarda, fatura dökümanlarında, resmi evraklar da ya da farklı basılı kaynaklarda da logonuza yer verilecektir. Bu durumda da logonuzun siyah beyaz baskıda da kullanılabilir olması gerekir.

Logo tasarımınızı yaparken, renk seçimlerinizde siyah beyaz alternatifleri yaratarak, gereken durumlarda bu logoları kullanmalısınız.

Zıtlık yaratacak renkler kullanın

Logonuzun öne çıkabilmesi ve logo içindeki öğelerin birbirinden ayrılabilmesi için zırlık yaratacak renkler kullanmalısınız. Kontrast olarak da geçen bu kavramı kullanırken, arka plan rengi ile mesajınızın ve metninizin yer aldığı alanları birbirinden ayıracak ve birbiriyle uyumlu olabilecek renkler kullanarak bu zıtlığı yaratabilirsiniz.

IdeaSoft konsept logo tasarımlarından yararlanabilirsiniz

Müşterilerimize özel olarak, onların ihtiyaç ve isteklerine yönelik logo tasarımları oluşturuyoruz. Müşterilerimizin istekleri doğrultusunda e-posta şablonları da hazırlıyoruz. Konsept tasarım paketlerimizi ve tasarım özelliklerimizi inceleyerek bu konu hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Dilerseniz referanslarımıza göz atarak, çalışmalarımız hakkında fikir sahibi de olabilirsiniz.

Henüz müşterimiz değilseniz, e-ticaret paketlerimizi inceleyebilir ve ihtiyacınıza özel çözümlere ulaşabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme fırsatı da elde edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin