fbpx

E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?

18 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?

E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır.

Tabii ki iyi bir logo yapmanın da kendine has yöntemleri ve uzmanlığı bulunmaktadır. Profesyonel bir grafik tasarımcıyla çalışabilir ve kendinize bir logo hazırlatabilirsiniz. Ancak bu işlemler için ayıracak çok fazla bütçeniz bulunmuyorsa, kendi logo tasarımlarınızı da yapmanız mümkün.

İlk etapta kendi logonuzu yapabilmek için de bazı önemli noktaları bilmeniz gerekiyor. Bu rehberimizde de bu püf noktalarını sizlerle paylaşacağız.

Sektörünüzdeki firmaların logolarına bakın

Bazı fikirler edinmek ve sektördeki firmaların ne tür logolar kullandıklarını görmek için, farklı firmaların logolarını inceleyerek işe başlayabilirsiniz. Hangi renkleri kullanıyorlar, nasıl bir yazı stilleri var. Logoları sade öğelerden mi oluşuyor yoksa karışık öğeler mi kullanıyorlar?

Bu araştırmaları yapmak, kendi logonuz için size bir takım fikirler vermeye başlayacaktır. Tabii ki logonuzun orijinal olması oldukça önemli. Fikirler edinirken, bunları farklılaştırmanız ve şirketinizle bağdaştırarak, özgün bir logo tasarımı oluşturmaya özen göstermelisiniz.

Mesajınız açık, net ve akılda kalıcı olsun

Logonuza mesajınızı da ekleyebilirsiniz. Bu mesajınızı bir simge veya öğe kullanarak da verebilirsiniz. Çünkü metin olarak bu mesajı vermeye çalışmak, logonun akılda kalıcığını zorlaştırabilir. Bu sebeple de logonuzda kullanacağınız simge ve öğeler mesajınızı iyi bir şekilde yansıtabilmeli.

Buna örnek olarak Amazon ve FedEx’in logolarını gösterebiliriz. Amazon’un logosunun altında bulunan ok, A’dan Z’ye uzanmaktadır ve Amazon’un A’dan Z’Ye herşeyi bulabileceğinizin mesajını yansıtır. FedEx ise, E ile X harflari arasında bir ok bulunmaktadır ve firmanın mesajını göstermektedir. Logoları aşağıda görebilirsiniz.

amazon-fedex-logo-ornegi

Logonuzun akılda kalıcı olması da oldukça önemlidir. Herhangi bir reklam alanında, sitenizde, sosyal mecralarda logonuz görüldüğünde, tüketiciler logonuzu akıllarına kazıyabilmeliler. Bunun için yine sadeliğe ve mesajınızı açık bir şekilde vermeye odaklanmalısınız.

Logonuz sade olmalı

Logonuzun sade olması da oldukça önemlidir. Karmaşık simge ve öğeler, yazı stillerinin kolay okunamıyor oluşu, logonuzun anlaşılmasını zorlaştıracaktır. Logonuzun ilk bakışta anlaşılabilir ve mesajını iletiyor olması çok önemlidir bu nedenle de tasarım konusunda sadelikten yana olmalısınız.

Marka adınız ve sektörünüz logonuzu etkileyecektir

Bulunduğunuz sektör ve sunduğunuz hizmetler de logonuzda kullanacağınız yazı stillerini etkileyecektir. Eğer lüks ve pahalı ürünler satıyorsanız, tırnaklı ve kalın yazı fontlarını tercih edebilirsiniz. Daha şık ve sade bir logo görünümü arıyorsanız, yine tırnaklı ancak ince yazı fontlarını kullanabilirsiniz.

Eğlenceli ve daha popüler işler yapıyorsanız, tırnaksız veya yumuşak hatları olan yazı fontlarına yönelebilirsiniz. Son dönemlerde tırnaksız yazı fontları oldukça popüler olmaya başladığı için, birçok sektörde bu tür fontları görmek mümkün. Daha sade bir görünüm sağladıkları için firmalar ve tasarımcılar son dönemlerde bu tür tırnaksız fontları daha fazla kullanmaya başladılar. Siz de logonuzda bu fontları deneyebilirsiniz.

Logonuz tek bir döneme ait olmamalı

Son dönemlerdeki popüler tasarımlar genellikle flat design olarak belirtilen, sade tasarımlardır. Ancak logonuzu yaparken, bunu dönemsel özelliklere göre değil; uzun vadede geçerli olabilecek bir şekilde tasarlamalısınız. Kullandığınız simgelerin ve bu nedenle özellikle uzun yıllar boyunca kullanabileceğiniz yazı fontları ve simgelere odaklanmalısınız.

Logonuzun siyah beyaz da kullanılabileceğini unutmayın

Logonuz sadece internet sitenizde ya da sosyal mecralarda görülmeyecektir. Farklı yayınlarda, fatura dökümanlarında, resmi evraklar da ya da farklı basılı kaynaklarda da logonuza yer verilecektir. Bu durumda da logonuzun siyah beyaz baskıda da kullanılabilir olması gerekir.

Logo tasarımınızı yaparken, renk seçimlerinizde siyah beyaz alternatifleri yaratarak, gereken durumlarda bu logoları kullanmalısınız.

Zıtlık yaratacak renkler kullanın

Logonuzun öne çıkabilmesi ve logo içindeki öğelerin birbirinden ayrılabilmesi için zırlık yaratacak renkler kullanmalısınız. Kontrast olarak da geçen bu kavramı kullanırken, arka plan rengi ile mesajınızın ve metninizin yer aldığı alanları birbirinden ayıracak ve birbiriyle uyumlu olabilecek renkler kullanarak bu zıtlığı yaratabilirsiniz.

İdeasoft konsept logo tasarımlarından yararlanabilirsiniz

Müşterilerimize özel olarak, onların ihtiyaç ve isteklerine yönelik logo tasarımları oluşturuyoruz. Müşterilerimizin istekleri doğrultusunda e-posta şablonları da hazırlıyoruz. Konsept tasarım paketlerimizi ve tasarım özelliklerimizi inceleyerek bu konu hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Dilerseniz referanslarımıza göz atarak, çalışmalarımız hakkında fikir sahibi de olabilirsiniz.

Henüz müşterimiz değilseniz, e-ticaret paketlerimizi inceleyebilir ve ihtiyacınıza özel çözümlere ulaşabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme fırsatı da elde edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan