Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm

5 Eylül 2017
Sinan Oypan

Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların içeriklerinde ve tasarımlarında dikkat edilmesi gereken ortak özellikler bulunur.

Landing Page nedir?

Öncelikle Landing Page’in tanımıyla başlayalım. Türkçe’de Varış Sayfası olarak isimlendirilen bu sayfalar, belli bir ürünü, reklam kampanyasını, belli bir hizmet ya da konuyu barındıran ve internet sitesi üzerinde kullanıcıların ulaştıkları sayfalardır. İnternet sitesi üzerindeki diğer sayfalardan farklı olarak bu sayfaların belli bir mesajı vardır ve bu mesaj üzerinden geri dönüşüm sağlamak için internet kullanıcıları bu sayfalara yönlendirilirler.

Landing Page’ler farklı amaçlar ve farklı konuları öne çıkartmak için kullanılabilirler. Sosyal medya ya da Adwords kampanyaları ile kullanıcılar bu sayfalara yönlendirilebilir ve böylelikle ziyaretçilerden bir geri dönüşüm sağlanmaya çalışılır.

Landing Page hazırlanırken dikkat edilmesi gerekenler

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere oldukça etki etmesinden dolayı, bu konuya oldukça detaylı bir şekilde değineceğiz. Bu rehber serimizde bu sayfaların;

  • temel özelliklerine,
  • güven konularına,
  • SEO çalışmalarına,
  • hazırlamasındadan önce bilmeniz gerekenlere,
  • kampanyasının bitişinden sonra neler yapacağınıza,
  • tasarımla ilgili detaylarına,
  • ve içeriğindeki form kullanımlarına değiniyor olacağız.

Temel Özellikler

Landing Page tasarımlarında dikkat etmeniz gereken bir takım temel özellikler bulunuyor. Bu temel özelliklerin bu sayfalarda bulunmaması, sayfa üzerinden beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olabilir.

Reklam kampanyalarınızla sayfa içeriğiniz örtüşsün. Bir reklam ile kullanıcıları bu sayfalara çekerken reklam içeriğiniz ile varış sayfanızın içeriğinin birbiriyle örtüşmesi gerekir. Reklam ile gelen kullanıcılar reklamın içeriğini görmek için bu sayfaya gelirler. Bu sebeple de sayfa içeriğinizin doyurucu ve reklamla örtüşmesi gerekir.

Sürekliliği koruyun. Reklam ve sayfa üzerindeki içeriğin bir bütün olması, reklamda verilen mesajın, varış sayfası üzerinde detaylandırılarak anlatılması ve kullanıcılara verilen mesajın sürekliliğinin sağlanması, sayfadan alınacak geri dönüşümlerin de artmasını sağlar.

Konuyu uzatmadan mesajınızı verin. Kullanıcıları sıkmamak ve onları daha hızlı bir şekilde eyleme geçirmek için sayfa içeriğinizi uzatmadan, doğrudan mesajınızı vermeniz gerekir. İçeriği gereksiz detaylarla uzatmak, ziyaretçileri kaçırabilir. Sayfanın başında doğrudan gerekli mesajı vererek, eyleme çağrı ifadelerinizi kullanabilir, sayfanın alt bölümlerinde detaylı bilgileri paylaşabilirsiniz.

Çarpıcı başlıklar kullanın. Başlıklarınız da önemli bir rol oynar. Doğru başlıkları kullanmak ve mesajınızı çarpıcı bir şekilde vermek, ziyaretçilerin dikkatini çekmenizi sağlar.

Gereksiz detayları sayfadan çıkartın. Bu sayfalarda mesajınızı net bir şekilde vermeniz ve kullanıcıların odağını bu mesajda tutmanız önemlidir. Bu sebeple de bu sayfa üzerinde gereksiz detayları ve ilgisi olmayan mesajları kaldırmanız ve sayfayı sadeleştirmeniz önemlidir.

Uzun sayfalarda eyleme çağrı ifadelerinizi tekrarlayın. Detaylı bilgiler verdiğiniz uzun sayfalarda eyleme çağrı ifadelerinizi tekrarlamakta fayda vardır. Kullanıcıları belli bölümlerde yakalayarak, onları tekrar eyleme geçmeye yönlendirebilirsiniz.

Güven

Varış sayfaları üzerinde ziyaretçilere güven vermeniz de bir hayli önemlidir. Bu konuda yapabileceğiniz çalışamalar ise şu şekildedir:

İletişim bilgilerinizi paylaşın. İletişim bilgilerinizin bu sayfa üzerinde olması kullanıcılarda bir güven duyusu oluşturur. Bunun yanı sıra konuyla ilgili detaylı bilgi almak isteyenler, size nasıl ulaşacaklarını da bilirler.

Klişe satış cümlelerinden kaçının. Klişeleşmiş satış cümleleri hem güven duygusunu sarsabilir hem de içeriğin ilgi çekiciliğini kaçırır. Kandırmaya yönelik ya da güven vermeyen mesajlar vermeniz, kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olabilir.

Gerçek veriler kullanın. Konuyla ilgili veriler paylaşmayı planlıyorsanız, gerçek ve kanıtlanabilir veriler kullanın. Yanlış ve gerçeği göstermeyen bilgilerler tüketicileri kandırmaya çalışmak marka imajınızı kötü bir şekilde etkiler ve ürüne olan güvenin sarsılmasına neden olur. Elinizdeli verileri kanıtlayabiliyor olmanız gerekir.

İhtiyacınız olmayan bilgileri istemeyin. Landing Page üzerinde formlar kullanırken, kullanıcılardan sadece gerekli bilgileri isteyin. İhtiyacınız olmayan kullanıcı bilgilerini istemeyin. Bu kullanıcıları kaçırabileceği gibi şüpheli bir davranış olarak da algılanabilir. Bunun yanı sıra kullanıcıları hızlı bir şekilde eyleme geçirmeniz gerekir; bu nedenle de kısa formalar kullanmak geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Sertifikalarınızı gösterin. Ürün ya da sayfa içeriği ile ilgili herhangi bir sertifikanız bulunuyorsa, bu sayfa üzerinde bunları da gösterebilirsiniz. Bu sertifikaların kullanımı güven duygusunu artıracaktır.

Kullanıcı yorumlarını paylaşın. İlgili ürün ya da hizmeti daha önce kullanmış olan kullanıcılar bulunuyorsa, bu kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmetler hakkında yaptıkları yorumları bu sayfada paylaşmak, güven unsurunu öne çıkartırken, ziyaretçilerin ürüne olan bakış açılarını da olumlu bir şekilde değiştirmenizi sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan