Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm

5 Eylül 2017
Sinan Oypan

Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların içeriklerinde ve tasarımlarında dikkat edilmesi gereken ortak özellikler bulunur.

Landing Page nedir?

Öncelikle Landing Page’in tanımıyla başlayalım. Türkçe’de Varış Sayfası olarak isimlendirilen bu sayfalar, belli bir ürünü, reklam kampanyasını, belli bir hizmet ya da konuyu barındıran ve internet sitesi üzerinde kullanıcıların ulaştıkları sayfalardır. İnternet sitesi üzerindeki diğer sayfalardan farklı olarak bu sayfaların belli bir mesajı vardır ve bu mesaj üzerinden geri dönüşüm sağlamak için internet kullanıcıları bu sayfalara yönlendirilirler.

Landing Page’ler farklı amaçlar ve farklı konuları öne çıkartmak için kullanılabilirler. Sosyal medya ya da Adwords kampanyaları ile kullanıcılar bu sayfalara yönlendirilebilir ve böylelikle ziyaretçilerden bir geri dönüşüm sağlanmaya çalışılır.

Landing Page hazırlanırken dikkat edilmesi gerekenler

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere oldukça etki etmesinden dolayı, bu konuya oldukça detaylı bir şekilde değineceğiz. Bu rehber serimizde bu sayfaların;

  • temel özelliklerine,
  • güven konularına,
  • SEO çalışmalarına,
  • hazırlamasındadan önce bilmeniz gerekenlere,
  • kampanyasının bitişinden sonra neler yapacağınıza,
  • tasarımla ilgili detaylarına,
  • ve içeriğindeki form kullanımlarına değiniyor olacağız.

Temel Özellikler

Landing Page tasarımlarında dikkat etmeniz gereken bir takım temel özellikler bulunuyor. Bu temel özelliklerin bu sayfalarda bulunmaması, sayfa üzerinden beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olabilir.

Reklam kampanyalarınızla sayfa içeriğiniz örtüşsün. Bir reklam ile kullanıcıları bu sayfalara çekerken reklam içeriğiniz ile varış sayfanızın içeriğinin birbiriyle örtüşmesi gerekir. Reklam ile gelen kullanıcılar reklamın içeriğini görmek için bu sayfaya gelirler. Bu sebeple de sayfa içeriğinizin doyurucu ve reklamla örtüşmesi gerekir.

Sürekliliği koruyun. Reklam ve sayfa üzerindeki içeriğin bir bütün olması, reklamda verilen mesajın, varış sayfası üzerinde detaylandırılarak anlatılması ve kullanıcılara verilen mesajın sürekliliğinin sağlanması, sayfadan alınacak geri dönüşümlerin de artmasını sağlar.

Konuyu uzatmadan mesajınızı verin. Kullanıcıları sıkmamak ve onları daha hızlı bir şekilde eyleme geçirmek için sayfa içeriğinizi uzatmadan, doğrudan mesajınızı vermeniz gerekir. İçeriği gereksiz detaylarla uzatmak, ziyaretçileri kaçırabilir. Sayfanın başında doğrudan gerekli mesajı vererek, eyleme çağrı ifadelerinizi kullanabilir, sayfanın alt bölümlerinde detaylı bilgileri paylaşabilirsiniz.

Çarpıcı başlıklar kullanın. Başlıklarınız da önemli bir rol oynar. Doğru başlıkları kullanmak ve mesajınızı çarpıcı bir şekilde vermek, ziyaretçilerin dikkatini çekmenizi sağlar.

Gereksiz detayları sayfadan çıkartın. Bu sayfalarda mesajınızı net bir şekilde vermeniz ve kullanıcıların odağını bu mesajda tutmanız önemlidir. Bu sebeple de bu sayfa üzerinde gereksiz detayları ve ilgisi olmayan mesajları kaldırmanız ve sayfayı sadeleştirmeniz önemlidir.

Uzun sayfalarda eyleme çağrı ifadelerinizi tekrarlayın. Detaylı bilgiler verdiğiniz uzun sayfalarda eyleme çağrı ifadelerinizi tekrarlamakta fayda vardır. Kullanıcıları belli bölümlerde yakalayarak, onları tekrar eyleme geçmeye yönlendirebilirsiniz.

Güven

Varış sayfaları üzerinde ziyaretçilere güven vermeniz de bir hayli önemlidir. Bu konuda yapabileceğiniz çalışamalar ise şu şekildedir:

İletişim bilgilerinizi paylaşın. İletişim bilgilerinizin bu sayfa üzerinde olması kullanıcılarda bir güven duyusu oluşturur. Bunun yanı sıra konuyla ilgili detaylı bilgi almak isteyenler, size nasıl ulaşacaklarını da bilirler.

Klişe satış cümlelerinden kaçının. Klişeleşmiş satış cümleleri hem güven duygusunu sarsabilir hem de içeriğin ilgi çekiciliğini kaçırır. Kandırmaya yönelik ya da güven vermeyen mesajlar vermeniz, kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olabilir.

Gerçek veriler kullanın. Konuyla ilgili veriler paylaşmayı planlıyorsanız, gerçek ve kanıtlanabilir veriler kullanın. Yanlış ve gerçeği göstermeyen bilgilerler tüketicileri kandırmaya çalışmak marka imajınızı kötü bir şekilde etkiler ve ürüne olan güvenin sarsılmasına neden olur. Elinizdeli verileri kanıtlayabiliyor olmanız gerekir.

İhtiyacınız olmayan bilgileri istemeyin. Landing Page üzerinde formlar kullanırken, kullanıcılardan sadece gerekli bilgileri isteyin. İhtiyacınız olmayan kullanıcı bilgilerini istemeyin. Bu kullanıcıları kaçırabileceği gibi şüpheli bir davranış olarak da algılanabilir. Bunun yanı sıra kullanıcıları hızlı bir şekilde eyleme geçirmeniz gerekir; bu nedenle de kısa formalar kullanmak geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Sertifikalarınızı gösterin. Ürün ya da sayfa içeriği ile ilgili herhangi bir sertifikanız bulunuyorsa, bu sayfa üzerinde bunları da gösterebilirsiniz. Bu sertifikaların kullanımı güven duygusunu artıracaktır.

Kullanıcı yorumlarını paylaşın. İlgili ürün ya da hizmeti daha önce kullanmış olan kullanıcılar bulunuyorsa, bu kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmetler hakkında yaptıkları yorumları bu sayfada paylaşmak, güven unsurunu öne çıkartırken, ziyaretçilerin ürüne olan bakış açılarını da olumlu bir şekilde değiştirmenizi sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan