Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm

5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm

Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların içeriklerinde ve tasarımlarında dikkat edilmesi gereken ortak özellikler bulunur.

Landing Page nedir?

Öncelikle Landing Page’in tanımıyla başlayalım. Türkçe’de Varış Sayfası olarak isimlendirilen bu sayfalar, belli bir ürünü, reklam kampanyasını, belli bir hizmet ya da konuyu barındıran ve internet sitesi üzerinde kullanıcıların ulaştıkları sayfalardır. İnternet sitesi üzerindeki diğer sayfalardan farklı olarak bu sayfaların belli bir mesajı vardır ve bu mesaj üzerinden geri dönüşüm sağlamak için internet kullanıcıları bu sayfalara yönlendirilirler.

Landing Page’ler farklı amaçlar ve farklı konuları öne çıkartmak için kullanılabilirler. Sosyal medya ya da Adwords kampanyaları ile kullanıcılar bu sayfalara yönlendirilebilir ve böylelikle ziyaretçilerden bir geri dönüşüm sağlanmaya çalışılır.

Landing Page hazırlanırken dikkat edilmesi gerekenler

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere oldukça etki etmesinden dolayı, bu konuya oldukça detaylı bir şekilde değineceğiz. Bu rehber serimizde bu sayfaların;

  • temel özelliklerine,
  • güven konularına,
  • SEO çalışmalarına,
  • hazırlamasındadan önce bilmeniz gerekenlere,
  • kampanyasının bitişinden sonra neler yapacağınıza,
  • tasarımla ilgili detaylarına,
  • ve içeriğindeki form kullanımlarına değiniyor olacağız.

Temel Özellikler

Landing Page tasarımlarında dikkat etmeniz gereken bir takım temel özellikler bulunuyor. Bu temel özelliklerin bu sayfalarda bulunmaması, sayfa üzerinden beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olabilir.

Reklam kampanyalarınızla sayfa içeriğiniz örtüşsün. Bir reklam ile kullanıcıları bu sayfalara çekerken reklam içeriğiniz ile varış sayfanızın içeriğinin birbiriyle örtüşmesi gerekir. Reklam ile gelen kullanıcılar reklamın içeriğini görmek için bu sayfaya gelirler. Bu sebeple de sayfa içeriğinizin doyurucu ve reklamla örtüşmesi gerekir.

Sürekliliği koruyun. Reklam ve sayfa üzerindeki içeriğin bir bütün olması, reklamda verilen mesajın, varış sayfası üzerinde detaylandırılarak anlatılması ve kullanıcılara verilen mesajın sürekliliğinin sağlanması, sayfadan alınacak geri dönüşümlerin de artmasını sağlar.

Konuyu uzatmadan mesajınızı verin. Kullanıcıları sıkmamak ve onları daha hızlı bir şekilde eyleme geçirmek için sayfa içeriğinizi uzatmadan, doğrudan mesajınızı vermeniz gerekir. İçeriği gereksiz detaylarla uzatmak, ziyaretçileri kaçırabilir. Sayfanın başında doğrudan gerekli mesajı vererek, eyleme çağrı ifadelerinizi kullanabilir, sayfanın alt bölümlerinde detaylı bilgileri paylaşabilirsiniz.

Çarpıcı başlıklar kullanın. Başlıklarınız da önemli bir rol oynar. Doğru başlıkları kullanmak ve mesajınızı çarpıcı bir şekilde vermek, ziyaretçilerin dikkatini çekmenizi sağlar.

Gereksiz detayları sayfadan çıkartın. Bu sayfalarda mesajınızı net bir şekilde vermeniz ve kullanıcıların odağını bu mesajda tutmanız önemlidir. Bu sebeple de bu sayfa üzerinde gereksiz detayları ve ilgisi olmayan mesajları kaldırmanız ve sayfayı sadeleştirmeniz önemlidir.

Uzun sayfalarda eyleme çağrı ifadelerinizi tekrarlayın. Detaylı bilgiler verdiğiniz uzun sayfalarda eyleme çağrı ifadelerinizi tekrarlamakta fayda vardır. Kullanıcıları belli bölümlerde yakalayarak, onları tekrar eyleme geçmeye yönlendirebilirsiniz.

Güven

Varış sayfaları üzerinde ziyaretçilere güven vermeniz de bir hayli önemlidir. Bu konuda yapabileceğiniz çalışamalar ise şu şekildedir:

İletişim bilgilerinizi paylaşın. İletişim bilgilerinizin bu sayfa üzerinde olması kullanıcılarda bir güven duyusu oluşturur. Bunun yanı sıra konuyla ilgili detaylı bilgi almak isteyenler, size nasıl ulaşacaklarını da bilirler.

Klişe satış cümlelerinden kaçının. Klişeleşmiş satış cümleleri hem güven duygusunu sarsabilir hem de içeriğin ilgi çekiciliğini kaçırır. Kandırmaya yönelik ya da güven vermeyen mesajlar vermeniz, kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olabilir.

Gerçek veriler kullanın. Konuyla ilgili veriler paylaşmayı planlıyorsanız, gerçek ve kanıtlanabilir veriler kullanın. Yanlış ve gerçeği göstermeyen bilgilerler tüketicileri kandırmaya çalışmak marka imajınızı kötü bir şekilde etkiler ve ürüne olan güvenin sarsılmasına neden olur. Elinizdeli verileri kanıtlayabiliyor olmanız gerekir.

İhtiyacınız olmayan bilgileri istemeyin. Landing Page üzerinde formlar kullanırken, kullanıcılardan sadece gerekli bilgileri isteyin. İhtiyacınız olmayan kullanıcı bilgilerini istemeyin. Bu kullanıcıları kaçırabileceği gibi şüpheli bir davranış olarak da algılanabilir. Bunun yanı sıra kullanıcıları hızlı bir şekilde eyleme geçirmeniz gerekir; bu nedenle de kısa formalar kullanmak geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Sertifikalarınızı gösterin. Ürün ya da sayfa içeriği ile ilgili herhangi bir sertifikanız bulunuyorsa, bu sayfa üzerinde bunları da gösterebilirsiniz. Bu sertifikaların kullanımı güven duygusunu artıracaktır.

Kullanıcı yorumlarını paylaşın. İlgili ürün ya da hizmeti daha önce kullanmış olan kullanıcılar bulunuyorsa, bu kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmetler hakkında yaptıkları yorumları bu sayfada paylaşmak, güven unsurunu öne çıkartırken, ziyaretçilerin ürüne olan bakış açılarını da olumlu bir şekilde değiştirmenizi sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
IdeaSoft
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Sıfırdan Kendi İşini Kurma Sürecinde En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir? Sıfırdan kendi işini kurmak birçok kişinin hayalini kurduğu ya da yapmayı planladığı bir hedef olarak gittikçe daha popüler hale geliyor. Özellikle pandemi...
21 Ocak 2021
Markethinkers
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
API Nedir?
API Nedir?
Web sitesi ve mobil uygulama gibi dijital araçlar, karmaşık işlemlerin kolaylıkla halledilmesini sağlar. Söz konusu kolaylık, yazılımcılar tarafından yapılan geliştirmeler sayesinde kullanıcılara sunulur. Bu...
23 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin