fbpx

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm

5 Eylül 2017
Sinan Oypan

Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların içeriklerinde ve tasarımlarında dikkat edilmesi gereken ortak özellikler bulunur.

Landing Page nedir?

Öncelikle Landing Page’in tanımıyla başlayalım. Türkçe’de Varış Sayfası olarak isimlendirilen bu sayfalar, belli bir ürünü, reklam kampanyasını, belli bir hizmet ya da konuyu barındıran ve internet sitesi üzerinde kullanıcıların ulaştıkları sayfalardır. İnternet sitesi üzerindeki diğer sayfalardan farklı olarak bu sayfaların belli bir mesajı vardır ve bu mesaj üzerinden geri dönüşüm sağlamak için internet kullanıcıları bu sayfalara yönlendirilirler.

Landing Page’ler farklı amaçlar ve farklı konuları öne çıkartmak için kullanılabilirler. Sosyal medya ya da Adwords kampanyaları ile kullanıcılar bu sayfalara yönlendirilebilir ve böylelikle ziyaretçilerden bir geri dönüşüm sağlanmaya çalışılır.

Landing Page hazırlanırken dikkat edilmesi gerekenler

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere oldukça etki etmesinden dolayı, bu konuya oldukça detaylı bir şekilde değineceğiz. Bu rehber serimizde bu sayfaların;

  • temel özelliklerine,
  • güven konularına,
  • SEO çalışmalarına,
  • hazırlamasındadan önce bilmeniz gerekenlere,
  • kampanyasının bitişinden sonra neler yapacağınıza,
  • tasarımla ilgili detaylarına,
  • ve içeriğindeki form kullanımlarına değiniyor olacağız.

Temel Özellikler

Landing Page tasarımlarında dikkat etmeniz gereken bir takım temel özellikler bulunuyor. Bu temel özelliklerin bu sayfalarda bulunmaması, sayfa üzerinden beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olabilir.

Reklam kampanyalarınızla sayfa içeriğiniz örtüşsün. Bir reklam ile kullanıcıları bu sayfalara çekerken reklam içeriğiniz ile varış sayfanızın içeriğinin birbiriyle örtüşmesi gerekir. Reklam ile gelen kullanıcılar reklamın içeriğini görmek için bu sayfaya gelirler. Bu sebeple de sayfa içeriğinizin doyurucu ve reklamla örtüşmesi gerekir.

Sürekliliği koruyun. Reklam ve sayfa üzerindeki içeriğin bir bütün olması, reklamda verilen mesajın, varış sayfası üzerinde detaylandırılarak anlatılması ve kullanıcılara verilen mesajın sürekliliğinin sağlanması, sayfadan alınacak geri dönüşümlerin de artmasını sağlar.

Konuyu uzatmadan mesajınızı verin. Kullanıcıları sıkmamak ve onları daha hızlı bir şekilde eyleme geçirmek için sayfa içeriğinizi uzatmadan, doğrudan mesajınızı vermeniz gerekir. İçeriği gereksiz detaylarla uzatmak, ziyaretçileri kaçırabilir. Sayfanın başında doğrudan gerekli mesajı vererek, eyleme çağrı ifadelerinizi kullanabilir, sayfanın alt bölümlerinde detaylı bilgileri paylaşabilirsiniz.

Çarpıcı başlıklar kullanın. Başlıklarınız da önemli bir rol oynar. Doğru başlıkları kullanmak ve mesajınızı çarpıcı bir şekilde vermek, ziyaretçilerin dikkatini çekmenizi sağlar.

Gereksiz detayları sayfadan çıkartın. Bu sayfalarda mesajınızı net bir şekilde vermeniz ve kullanıcıların odağını bu mesajda tutmanız önemlidir. Bu sebeple de bu sayfa üzerinde gereksiz detayları ve ilgisi olmayan mesajları kaldırmanız ve sayfayı sadeleştirmeniz önemlidir.

Uzun sayfalarda eyleme çağrı ifadelerinizi tekrarlayın. Detaylı bilgiler verdiğiniz uzun sayfalarda eyleme çağrı ifadelerinizi tekrarlamakta fayda vardır. Kullanıcıları belli bölümlerde yakalayarak, onları tekrar eyleme geçmeye yönlendirebilirsiniz.

Güven

Varış sayfaları üzerinde ziyaretçilere güven vermeniz de bir hayli önemlidir. Bu konuda yapabileceğiniz çalışamalar ise şu şekildedir:

İletişim bilgilerinizi paylaşın. İletişim bilgilerinizin bu sayfa üzerinde olması kullanıcılarda bir güven duyusu oluşturur. Bunun yanı sıra konuyla ilgili detaylı bilgi almak isteyenler, size nasıl ulaşacaklarını da bilirler.

Klişe satış cümlelerinden kaçının. Klişeleşmiş satış cümleleri hem güven duygusunu sarsabilir hem de içeriğin ilgi çekiciliğini kaçırır. Kandırmaya yönelik ya da güven vermeyen mesajlar vermeniz, kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olabilir.

Gerçek veriler kullanın. Konuyla ilgili veriler paylaşmayı planlıyorsanız, gerçek ve kanıtlanabilir veriler kullanın. Yanlış ve gerçeği göstermeyen bilgilerler tüketicileri kandırmaya çalışmak marka imajınızı kötü bir şekilde etkiler ve ürüne olan güvenin sarsılmasına neden olur. Elinizdeli verileri kanıtlayabiliyor olmanız gerekir.

İhtiyacınız olmayan bilgileri istemeyin. Landing Page üzerinde formlar kullanırken, kullanıcılardan sadece gerekli bilgileri isteyin. İhtiyacınız olmayan kullanıcı bilgilerini istemeyin. Bu kullanıcıları kaçırabileceği gibi şüpheli bir davranış olarak da algılanabilir. Bunun yanı sıra kullanıcıları hızlı bir şekilde eyleme geçirmeniz gerekir; bu nedenle de kısa formalar kullanmak geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Sertifikalarınızı gösterin. Ürün ya da sayfa içeriği ile ilgili herhangi bir sertifikanız bulunuyorsa, bu sayfa üzerinde bunları da gösterebilirsiniz. Bu sertifikaların kullanımı güven duygusunu artıracaktır.

Kullanıcı yorumlarını paylaşın. İlgili ürün ya da hizmeti daha önce kullanmış olan kullanıcılar bulunuyorsa, bu kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmetler hakkında yaptıkları yorumları bu sayfada paylaşmak, güven unsurunu öne çıkartırken, ziyaretçilerin ürüne olan bakış açılarını da olumlu bir şekilde değiştirmenizi sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
Gökçe Beyazaslan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan