KEP Adresi Nedir? KEP Adresi Nasıl Alınır?

Yazar: Ferad Osman Sali   -   Güncellenme Tarihi: 17.07.2024
KEP Adresi Nedir? KEP Adresi Nasıl Alınır?

Kayıtlı Elektronik Posta olarak da bilinen KEP adresi, dijital sistemlerde gerçekleştirilir. Resmi yazışmaların yasal düzenlemelere uygun, güvenli bir şekilde yapılmasına olanak tanıyan posta adresidir. Bu bakımdan tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de yoğun bir şekilde yararlanılmaktadır.

KEP sisteminden yararlanarak gönderilen ve alınan ticari, hukuki, resmi belge ve paylaşımlar, gönderildikleri formu korur. Böylece güvenli bir şekilde saklanması sağlanır ve gerektiğinde hukuki bir delil olarak kullanılabilir.

KEP, resmi yazışmaların yasal ve güvenli şekilde yapılmasını sağlayan Kayıtlı Elektronik Posta sistemidir. Ticari, hukuki ve resmi belgeler güvenle saklanır ve gerektiğinde hukuki delil olarak kullanılır.

KEP adresi haricinde yollanan e-posta iletilerinin sunucu aracılığıyla gönderim tarihi, saati ya da belgenin dışarıdan müdahaleye uğraması mümkündür. Ancak söz konusu sistem, bu gibi durumlara sebep olmamaktadır.

Hemen E-ticaret'e Başlayın!

E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image
kep adresi nedir

KEP Adresi Nedir ve Nerede Kullanılabilir?

E-ticarete başlıyorsanız, bilmeniz gereken konulardan biri de bu sistemdir. KEP adresi nedir öğrendikten sonra, edinebilmek için öncelikle hangi adresi almak istediğinize karar vermelisiniz.

KEP, yasal evrak yollama, e-fatura, dilekçe, başvuru, sözleşme ve ihale teklifleri gibi işlemlerde kullanılır. Güvenli iletişim sağlar ve resmi yazışmaları kolaylaştırır.

KEP adresinin sizden önce bir kişi ya da firma tarafından alınmış olabileceğine dikkat etmenizde fayda vardır. Bu durumda tekrar alınamayacağı için özgün bir tane seçilmesi gerekir. Bunun dışında sistem tarafından önerilen ismi almanız da mümkündür.

Bunu başvuru ekranında arayıp ne kadar kolay olduğunu görmeniz mümkündür. KEP’in kullanım alanları oldukça geniştir. Günümüzde özellikle:

  • Her türlü yasal evrak yollama,
  • Elektronik fatura yollama,
  • Dilekçe yollama,
  • Başvuru yapma,
  • Sözleşme düzenleme,
  • İhale teklifleri gibi yerlerde tercih edilmektedir.

KEP Adresi Nasıl Alınır?

Kayıtlı Elektronik Posta, yıllık abonelik şeklinde bulunmaktadır. KEP nereden alınır diyorsanız, ilk olarak ana dağıtıcının PTT olduğunu bilmeniz gerekir. Dolayısıyla buradan satın almanız mümkündür. Lakin kurum tarafından yetki verilen bazı firmalar da mevcuttur:

  • TNB Teknoloji
  • Türk KEP
  • Mikro KEP

Bu firmalar da sistemi kullanmak için tercih edilebilir. Bu süreç esnasında gerçek ihtiyaçlarınızı bilmeniz gerekir. Buna göre karar vermek, daha doğru sonuçlara ulaşmanızı sağlar.

KEP adresi PTT, TNB Teknoloji, Türk KEP ve Mikro KEP gibi yetkili kuruluşlardan alınabilir. Başvuru için e-imza veya mobil imza gereklidir. Online başvuru süreçleri mevcuttur.

Bununla birlikte KEP adresi başvurusunda e-imza ya da mobil imzaya sahip olmanız gerekmektedir.

kep adresi nasıl alınır

PTT Üzerinden KEP Nasıl Alınır?

PTT, KEP adresi almak için tercih edebileceğiniz kaynaklar arasındadır. Eğer buradan almak istiyorsanız, aşağıdaki işlemleri takip etmeniz gerekir:

  1. PTT KEP adresine giriş yapın.
  2. Üst bölümde yer alan "Online Başvuru" üzerine tıklayın.
  3. Bireysel başvuru sekmesine geçin.
  4. "Hemen Başvur" diyerek ön başvurunuzu gerçekleştirin.
  5. Adres belirleyerek hizmetin detaylarını belirleyin.
  6. Son işlemleri tamamladıktan sonra "Başvur" üzerine tıklayın.
  7. E-imza ve istenen belgeler ile PTT şubesine giderek hesabı aktif edin.

KEP nereden alınır diyorsanız, tüm bu işlemleri takip edebilirsiniz. Bunun dışında firmalara giderek de işlemleri yapmanız mümkündür.

KEP Başvuru Evrakları Nelerdir?

Kayıtlı Elektronik Posta almak istiyorsanız, bunun için bir takım belgeler de gerekmektedir. Ancak bunlar başvuru şekline göre değişiklik gösterir. Bireysel olarak yapacaksanız, gerçek kişiler için düzenlenen ön başvuru formu ve resmi kimlik belgesi gereklidir. Ancak KEP adresi almak istiyorsanız, tüzel kişilerde başvuru evrakları şöyledir:

  • Tüzel kişi için doldurulan ön başvuru formu
  • Tüzel kişi yetkilendirme evrakı
  • Başvuru, vekalet verilen kişi tarafından gerçekleştirilecekse Tüzel Kişi Yetkilendirme Belgesi
  • Başvuru sahibine ait resmi kimlik belgesi yerine geçecek belge
  • Noter imzalı olan imza sirküleri çıktısı
  • Başvuran tüzel kişiliğe ait faaliyet belgesinin aslı ya da ticaret sicil tasdiknamesi

KEP almak istiyorsanız, bunların her birini eksiksiz olarak tamamlamanız gerekmektedir.

Bireysel başvurular için kimlik belgesi, tüzel kişiler için yetki belgeleri, kimlik belgesi ve imza sirküleri gibi evraklar gereklidir. Tüzel kişilikler ayrıca ticaret sicil tasdiknamesi sunmalıdır.

kep adresi ücreti

KEP Ücreti Ne Kadar?

Kayıtlı Elektronik Posta kullanmak istiyorsanız, KEP adresi fiyatları hakkında da bilgi sahibi olmanız gerekir. 2024 yılına ait güncel fiyatlar aşağıdaki gibidir:

Yıllık Abonelik Ücreti: Bir yıllık abonelik ücreti 150,00 TL olup, yeni kayıtta ve abonelik yenilendiğinde her yıl abonelik başlangıcında alınır. Üyelik süresi dolmadan hesabın iptal edilmesi halinde yıllık abonelik ücreti geri ödenmez.

2024 yılı için yıllık abonelik ücreti 150 TL’dir. Saklama alanı ücretleri, 100 MB ücretsiz, 250 MB için 135 TL, 500 MB için 210 TL, 1 GB için 360 TL’dir. Her 5 MB ek iletisi 6 TL’dir.

Yıllık Arşiv (Saklama Alanı) Ücretleri: KEP ve e-Yazışma iletilerinin 1 yıl boyunca posta kutusunda saklanması için alınan ücretlerdir. 2024 yılına ait güncel fiyatlar şu şekildedir:

  • 100 MB kotalı alan: ücretsiz
  • 250 MB kotalı alan: 135,00 TL
  • 500 MB kotalı alan: 210,00 TL
  • 1 GB kotalı alan: 360,00 TL
  • Her 1 GB ilave kotalı alan: 360,00 TL

Abonelik süresi bitiminde ya da daha önce sözleşmenin sona erdirilmesi durumunda arşiv hizmeti ücreti geri ödenmez. Abonelik süresi dolduğunda arşiv alanı 100 MB’a düşürülür.

KEP Adresinde E-imzalı İleti Fiyatları

SMS ücreti de buna göre değişkenlik göstermektedir. Her bir KEP iletisi veya e-yazışma bildirisi için yollanan bilgilendirme mesajı başına 0,25 TL alınmaktadır. Eğer KEP adresi PTT’den alınmışsa bir seferde en fazla 100 MB ileti yollanabilmektedir. Diğer KEPHS firmalarından alınmışsa 25 MB e-imzalı ileti yollanabilmektedir.

Yollanan her bir ileti için hesap adresi başına ücret alınır:

  • 0 ile 5 MB arasında 6,00 TL
  • İlave her 5 MB ve kesri için 6,00 TL

Son olarak, KEP adresi fiyatları e-yazışma iletişim ücretine de tabidir. E-imzalı e-yazışma iletisi, KEP adresi PTT’den alınmışsa 100 MB boyutunda gönderilir. Diğer KEPHS firmalarından alınmışsa 25 MB boyutunda gönderilir. Her bir e-yazışma iletisine ücret uygulanır. Ayrıca iletinin ekinde EYP paketi yer almalıdır.

Ücretler incelendiğinde;

  • 0 ile 5 MB arasında 2,00 TL
  • İlave her 5 MB ve kesri için 2,00 TL

KEP Ne İşe Yarar?

Kayıtlı Elektronik Posta, kanunlara uyumlu, güvenli şekilde posta göndermenize ve almanıza olanak tanır. Posta iletinizin yapısını koruyarak güvenli şekilde saklamanızı sağlar. Ayrıca KEP ne işe yarar sorusuna şu yanıtlar da verilebilir:

  • Yollanan e-posta iletisinin, ilgili kişiye gidip gitmediği kontrol edilir.
  • Yollanan e-posta iletisinin, gönderilen kişiye ulaşıp ulaşmadığına bakılır.
  • Yollanan e-posta iletisinin, gönderilen kişi tarafından erişimi izlenir.
  • Yollanan e-posta iletisinin, gönderilen kişiye iletilme vakti öğrenilir.
  • Yollanan e-posta iletisinin içeriğinin değişmediği, değiştirilemeyeceği güvence altına alınır.

Bunların dışında KEP adresi, yollanan e-posta iletisi ve bulunuyorsa ekleri de hukuken geçerli delil haline getirir.

KEP Adresi Zorunlu Mu?

E-ticarete başlamak istiyorsanız, bu konuda bilmeniz gereken bazı noktalar vardır. KEP adresi de bunlardan bir tanesidir. Burada bilmeniz gereken, bazı firmalar için bu adresin zorunlu olduğu, bazılarında ise olmadığıdır.

Gerçek kişi ve şahıs firmaları için zorunlu değildir. Lakin sermayesi paylara bölünen komandit şirketler, anonim ve limited şirketlerde elektronik yolla tebligat için KEP, Elektronik Tebligat Yönetmeliği çerçevesinde zorunlu hale getirilmiştir.

Dolayısıyla söz konusu kapsama giren limited ve anonim şirketleri bu adresi almalıdır. Gerçek kişi ve şahıs firmaları için bu geçerli olmasa da, teknoloji çağında olduğumuz günümüzde her şey dijital platformlardan yapılmaktadır. Dolayısıyla bir tane edinmeniz kendinizi yasal güvenceye almanıza olanak tanır.

KEP adresi nedir?

KEP adresi, resmi yazışmaların yasal düzenlemelere uygun, güvenli bir şekilde yapılmasını sağlayan dijital posta adresidir.

KEP adresi nerelerde kullanılır?

KEP adresi, yasal evrak gönderimi, e-fatura yollama, dilekçe gönderimi, başvuru yapma, sözleşme düzenleme ve ihale teklifleri gibi alanlarda kullanılır.

KEP adresi nasıl alınır?

KEP adresi almak için PTT veya yetkili firmalar (TNB Teknoloji, Türk KEP, Mikro KEP) üzerinden başvuru yapılabilir.

KEP başvuru evrakları nelerdir?

Bireysel başvurular için resmi kimlik belgesi, tüzel kişiler için yetkilendirme evrakı, ticaret sicil tasdiknamesi, faaliyet belgesi, imza sirküleri gibi belgeler gereklidir.

KEP ücreti ne kadar?

KEP yıllık abonelik ücreti 150,00 TL olup, arşiv ve e-imzalı ileti ücretleri ekstra olarak belirlenir.

KEP adresi ne işe yarar?

KEP adresi, e-postaların güvenli bir şekilde gönderilmesi ve saklanmasını sağlayarak hukuki geçerliliği olan deliller oluşturur.

KEP adresi zorunlu mu?

KEP adresi, anonim ve limited şirketler için zorunludur; gerçek kişi ve şahıs firmaları için ise zorunlu değildir.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar