fbpx

ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?

13 Aralık 2017
Sinan Oypan
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?

Elektronik ticaret bilgi sistemi etbis nedir, etbis kayıt nasıl yapılır, internetten satış yapan firmaların etbis tebliğ sürecinde yapması gerekenler ve daha fazlası bu e ticaret rehberimizde.

İnternetten alışverişlerde tüketiciyi korumak ve e-ticaret işlemlerini kayıt altına almak amacıyla oluşturulan ETBİS, 1 Aralık 2017'den itibaren uygulanmaya başladı. Bu rehberimizde de ETBİS ile ilgili bilmeniz gereken temel konuları ve ETBİS platformuna kayıt işlemlerinizi nasıl yapabileceğiniz adım adım detaylı bir şekilde anlatıyor olacağız.

İnternetten alışveriş yapan tüketicileri korumak ve elektronik ortamda satış yapan kurumları kayıt altına almak amacıyla 11 Ağustos 2017 tarihinde resmi gazetede yayınlandıktan sonra yürülüğe giren “Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi ve Bildirim Yükümlülükleri Hakkında Tebliğ” 1 Aralık 2017 tarihinden itibaren uygulanmaya başladı. Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) olarak adlandırılan bu platform üzerine, tüm e-ticaret firmalarının kayıt yaptırması bu etbis tebliğ ile zorunlu hale gelmiştir.

Ağ üzerinde mal veya hizmet satışına yönelik sözleşme yapılmasını veya sipariş verilmesini sağlayan e-ticaret firmalarının bu platforma kayıt yaptırarak, şirketlerini ETBİS platformunda göstermeleri gerekiyor.

ETBİS’in amacı nedir?

ETBİS, Türkiye üzerindeki e-ticaret firmalarını kayıt altına alarak, tüketicilerin internet üzerinden güvenli bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlamayı amaçlıyor. Bunun yanı sıra e-ticaret sektörüne yönelik istatistiklerin toplanması ve internet üzerindeki sahtecilikler ile kayıt dışılığın önüne geçmek de ETBİS ile amaçlanıyor. Bu platform sayesinde vatandaşlar, e-ticaret firmaları hakkında bilgi edinerek, daha güvenli bir şekilde de alışveriş yapmaya devam edebilecekler.

ETBİS’e nasıl kayıt olunur?

İnternet üzerinden mal ve hizmet satışı yapan firmalar, “www.eticaret.gov.tr" adresi üzerinden kayıt işlemlerini tamamlayabilirler. Kayıt işlemleri oldukça kolay yapılabiliyor. Kayıt işlemlerini aşağıdaki adımları takip ederek yapabilirsiniz.

1. ETBİS Giriş

“ETBİS

Tarayıcınızda eticaret.gov.tr web sitesine giriş yaptıktan sonra, sağ üstte “ETBİS GİRİŞ” butonuna basarak platforma giriş yapabilirsiniz. İlk aşamada platform size eDevlet sayfasına yönlendirmektedir. Burada şirket kimin üzerine kayıtlı görünecekse, bu kişinin (şirket sahibi) eDevlet bilgileri ile sisteme giriş yapması gerekmektedir. Bu bilgilerin girişini yaptıktan sonra ETBİS’in kayıt oluşturma platformuna yönlendirileceksiniz.

2. ETBİS Yeni Kayıt Oluşturma

ETBİS’in yenilenen arayüzünde, takip edeceğiniz aşamalar ve girilecek olan bilgilerde de bir takım değişiklik bulunuyor. Açılan arayüz üzerinde yeni kayıt oluştur seçeneğine tıkladıktan sonra gerekli adımları takip etmeniz gerekiyor. Bu adımları da aşağıda sıralıyoruz.

3. Mal ve Hizmetler

Kayıt aşamasında ilk olarak e-ticaret siteniz üzerinde sattığınız mal ve hizmetlerle ilgili bilgilerin girişlerini yapmanız gerekmekte. Yukarıdaki örnek panelde de görebileceğiniz gibi, burada birçok farklı kategori bulunuyor. Bu kategorilerden birden fazlasını seçebilirsiniz.

Kategorilerin yanında aynı zamanda sıfır ve 2. el seçenekleri de yer almakta. Eğer web sitenizde 2. el ürün satışı yapıyorsanız, ikinci el ürünleri de bu bölümde işaretleyebilirsiniz.

Eğer e-ticaret haricinde geleneksel ticaret yöntemleriniz de mevcutsa (fiziki mağaza üzerinden satış yapıyorsanız), kategorilerin altında bulunan bu ayar üzerinde de seçeneklerden birini işaretlemeniz gerekmekte. Sadece internet üzerinden satışınız mevcut ise “Hayır” seçeneği seçmeniz yeterli olacaktır.

4. Ödeme ve Ticaret Türü

ETBİS kayıt sürecinin ikinci aşamasında ise e-ticaret şirketinizde kabul ettiğiniz ödeme yöntemlerini ve işletmenizin ticaret türünü belirtmeniz gerekiyor. Ödeme işlemlerinde Kredi kartı, banka kartı, kapıda ödeme ve benzeri seçenekler arasından kullandığınız yöntemleri seçmeniz gerekmekte. Panelin sağ tarafında ise ticaret türü bulunuyor. Burada da B2B, B2C, C2C gibi seçenekler arasından işletme türünüzü belirtebilirsiniz.

5. KEP (Kayıtlı Elektronik Posta Adresleri) bilgisi

Ticari olarak faaliyet gösteren firmaların bir KEP adresinin bulunması gerekmekte. İletişim amaçlı kullanılan bu e-posta adresinizi de ETBİS kayıt paneline girmeniz gerekmekte. Eğer bir KEP adresiniz bulunmuyorsa bu sayfadan gerekli bilgilere ulaşabilirsiniz.

6. Ödeme ve Elektronik Para

Bir sonraki adımda ise anlaşmalı olduğunuz ödeme ve elektronik para kuruluşları ile ilgili bilgileri girmeniz gerekiyor. Burada sanal POS kurulumu için anlaştığınız firmalar bulunuyorsa ve onların sistemlerini kendi e-ticaret sitenizde kullanıyorsanız, bu bilgilerin girişini yapabilirsiniz.

Bununla beraber yurtdışında bu tür bir kurumla çalışıyorsanız, bunu da bu alanın alt bölümünde yer alan kısımda belirtmeniz gerekmektedir. Eğer yurtdışında bir ödeme sistemi desteği almıyorsanız “Hayır” seçeneğini işaretleyebilirsiniz.

7. Kargo ve Lojistik

ETBİS kayıt bilgileri içerisinde kargo ve lojistik bilgilerinin de girişini yapmanız gerekiyor. Çalıştığınız kargo ve lojistik kurumlarının isimlerini ve eğer varsa üye iş yeri numaralarını burada girmeniz gerekmektedir.

8. Elektronik Ticaret Altyapı Sağlayıcıları

Bu bölümde de e-ticaret sitenizde eğer bir e-ticaret altyapı sağlayıcısının hizmetlerinden yararlanıyorsanız ve altyapınız belli bir firma tarafından kurulmuş ise, çalıştığınız firmanın ismini ve eğer bulunuyorsa üye iş yeri numarasını girmeniz gerekmektedir.

8. Bankalar

Bu adımda da e-ticaret firması olarak çalıştığınız firmaları belirtmeniz gerekmekte. Burada yer alan bankalar arasında seçim yaparak, çalıştığınız kurumları belirtebilirsiniz. Sayfanın altında da eğer yurtdışından bir banka ile çalışıyorsanız, belirtebileceğiniz bir alan bulunuyor.

9. Veritabanları

Veritabanları aşamasında ise müşterilerinizin kişisel verilerinin yer aldığı veritabanlarınız bulunuyorsa, bu veritabanlarının hangi ülke ve şehirde yer aldığını belirtmeniz gerekiyor. Kendi veritabanınız bulunmuyorsa, sayfanın başında yer alan “Kendime ait veritabanım bulunmamaktadır” seçeneğini işaretleyebilirsiniz. Buna ek olarak, eğer bulut tabanlı bir veritabanı hizmeti alıyorsanız, sayfanın altındaki kutuyu da işaretleyerek, belirtmeniz gerekmektedir.

10. Adres Bilgileri

ETBİS kayıt sürecinde bir sonraki aşamada ise şirketinizin adres bilgilerinin yer aldığı alanı göreceksiniz. Bu bölümde depo, üretim yeri ve merkez ofis olmak üzere üç farklı adres kayıt alanı yer alıyor. Bu alanlardaki bilgilerin girişlerini tamamlayarak, bir sonraki aşamaya geçebilirsiniz.

11. E-ihracat İşlemleri

Eğer e-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapıyorsanız, bu bölüm daha çok sizi ilgilendiriyor. Yurtdışına satışınız bulunmuyorsa, sayfanın başında bulunan faaliyetim yok seçeneğini seçerek sonraki aşamaya ilerleyebilirsiniz.

Yurtdışına satışınız bulunuyorsa bu bölümde, hangi ülkere satış yaptığınız ve ne tür ödeme yöntemleri kullanarak bu satışları yaptığınızı belirtmeniz gerekiyor. Bu bilgilerin girişini yaptıktan sonra, son adıma geleceksiniz.

12. Site Doğrulama

Tüm bilgileri eksiksiz bir şekilde girdikten sonra site doğrulama adıma geçebilirsiniz. Bilgilerin eksik olması durumunda yukarıdaki örnekteki gibi bir uyarı alacaksınız. Tüm bilgilerinizin doğru olması durumunda da “Kayıt İşlemlerine Devam Et” butonuna basarak, işlemleri onaylayabilirsiniz.

Tüm bu işlemlerin ardından kayıt işlemleriniz tamamlanmış olacak. ETBİS, elektronik bilgi sistemi web sitesi üzerinden dilerseniz mevzuatları inceleyerek, yeni uygulama hakkında daha detaylı bilgilere de ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan