ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?

13 Aralık 2017
Sinan Oypan
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?

Elektronik ticaret bilgi sistemi etbis nedir, etbis kayıt nasıl yapılır, internetten satış yapan firmaların etbis tebliğ sürecinde yapması gerekenler ve daha fazlası bu e ticaret rehberimizde.

İnternetten alışverişlerde tüketiciyi korumak ve e-ticaret işlemlerini kayıt altına almak amacıyla oluşturulan ETBİS, 1 Aralık 2017'den itibaren uygulanmaya başladı. Bu rehberimizde de ETBİS ile ilgili bilmeniz gereken temel konuları ve ETBİS platformuna kayıt işlemlerinizi nasıl yapabileceğiniz adım adım detaylı bir şekilde anlatıyor olacağız.

İnternetten alışveriş yapan tüketicileri korumak ve elektronik ortamda satış yapan kurumları kayıt altına almak amacıyla 11 Ağustos 2017 tarihinde resmi gazetede yayınlandıktan sonra yürülüğe giren “Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi ve Bildirim Yükümlülükleri Hakkında Tebliğ” 1 Aralık 2017 tarihinden itibaren uygulanmaya başladı. Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) olarak adlandırılan bu platform üzerine, tüm e-ticaret firmalarının kayıt yaptırması bu etbis tebliğ ile zorunlu hale gelmiştir.

Ağ üzerinde mal veya hizmet satışına yönelik sözleşme yapılmasını veya sipariş verilmesini sağlayan e-ticaret firmalarının bu platforma kayıt yaptırarak, şirketlerini ETBİS platformunda göstermeleri gerekiyor.

ETBİS’in amacı nedir?

ETBİS, Türkiye üzerindeki e-ticaret firmalarını kayıt altına alarak, tüketicilerin internet üzerinden güvenli bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlamayı amaçlıyor. Bunun yanı sıra e-ticaret sektörüne yönelik istatistiklerin toplanması ve internet üzerindeki sahtecilikler ile kayıt dışılığın önüne geçmek de ETBİS ile amaçlanıyor. Bu platform sayesinde vatandaşlar, e-ticaret firmaları hakkında bilgi edinerek, daha güvenli bir şekilde de alışveriş yapmaya devam edebilecekler.

ETBİS’e nasıl kayıt olunur?

İnternet üzerinden mal ve hizmet satışı yapan firmalar, “www.eticaret.gov.tr" adresi üzerinden kayıt işlemlerini tamamlayabilirler. Kayıt işlemleri oldukça kolay yapılabiliyor. Kayıt işlemlerini aşağıdaki adımları takip ederek yapabilirsiniz.

1. ETBİS Giriş

“ETBİS

Tarayıcınızda eticaret.gov.tr web sitesine giriş yaptıktan sonra, sağ üstte “ETBİS GİRİŞ” butonuna basarak platforma giriş yapabilirsiniz. İlk aşamada platform size eDevlet sayfasına yönlendirmektedir. Burada şirket kimin üzerine kayıtlı görünecekse, bu kişinin (şirket sahibi) eDevlet bilgileri ile sisteme giriş yapması gerekmektedir. Bu bilgilerin girişini yaptıktan sonra ETBİS’in kayıt oluşturma platformuna yönlendirileceksiniz.

2. ETBİS Yeni Kayıt Oluşturma

ETBİS’in yenilenen arayüzünde, takip edeceğiniz aşamalar ve girilecek olan bilgilerde de bir takım değişiklik bulunuyor. Açılan arayüz üzerinde yeni kayıt oluştur seçeneğine tıkladıktan sonra gerekli adımları takip etmeniz gerekiyor. Bu adımları da aşağıda sıralıyoruz.

3. Mal ve Hizmetler

Kayıt aşamasında ilk olarak e-ticaret siteniz üzerinde sattığınız mal ve hizmetlerle ilgili bilgilerin girişlerini yapmanız gerekmekte. Yukarıdaki örnek panelde de görebileceğiniz gibi, burada birçok farklı kategori bulunuyor. Bu kategorilerden birden fazlasını seçebilirsiniz.

Kategorilerin yanında aynı zamanda sıfır ve 2. el seçenekleri de yer almakta. Eğer web sitenizde 2. el ürün satışı yapıyorsanız, ikinci el ürünleri de bu bölümde işaretleyebilirsiniz.

Eğer e-ticaret haricinde geleneksel ticaret yöntemleriniz de mevcutsa (fiziki mağaza üzerinden satış yapıyorsanız), kategorilerin altında bulunan bu ayar üzerinde de seçeneklerden birini işaretlemeniz gerekmekte. Sadece internet üzerinden satışınız mevcut ise “Hayır” seçeneği seçmeniz yeterli olacaktır.

4. Ödeme ve Ticaret Türü

ETBİS kayıt sürecinin ikinci aşamasında ise e-ticaret şirketinizde kabul ettiğiniz ödeme yöntemlerini ve işletmenizin ticaret türünü belirtmeniz gerekiyor. Ödeme işlemlerinde Kredi kartı, banka kartı, kapıda ödeme ve benzeri seçenekler arasından kullandığınız yöntemleri seçmeniz gerekmekte. Panelin sağ tarafında ise ticaret türü bulunuyor. Burada da B2B, B2C, C2C gibi seçenekler arasından işletme türünüzü belirtebilirsiniz.

5. KEP (Kayıtlı Elektronik Posta Adresleri) bilgisi

Ticari olarak faaliyet gösteren firmaların bir KEP adresinin bulunması gerekmekte. İletişim amaçlı kullanılan bu e-posta adresinizi de ETBİS kayıt paneline girmeniz gerekmekte. Eğer bir KEP adresiniz bulunmuyorsa bu sayfadan gerekli bilgilere ulaşabilirsiniz.

6. Ödeme ve Elektronik Para

Bir sonraki adımda ise anlaşmalı olduğunuz ödeme ve elektronik para kuruluşları ile ilgili bilgileri girmeniz gerekiyor. Burada sanal POS kurulumu için anlaştığınız firmalar bulunuyorsa ve onların sistemlerini kendi e-ticaret sitenizde kullanıyorsanız, bu bilgilerin girişini yapabilirsiniz.

Bununla beraber yurtdışında bu tür bir kurumla çalışıyorsanız, bunu da bu alanın alt bölümünde yer alan kısımda belirtmeniz gerekmektedir. Eğer yurtdışında bir ödeme sistemi desteği almıyorsanız “Hayır” seçeneğini işaretleyebilirsiniz.

7. Kargo ve Lojistik

ETBİS kayıt bilgileri içerisinde kargo ve lojistik bilgilerinin de girişini yapmanız gerekiyor. Çalıştığınız kargo ve lojistik kurumlarının isimlerini ve eğer varsa üye iş yeri numaralarını burada girmeniz gerekmektedir.

8. Elektronik Ticaret Altyapı Sağlayıcıları

Bu bölümde de e-ticaret sitenizde eğer bir e-ticaret altyapı sağlayıcısının hizmetlerinden yararlanıyorsanız ve altyapınız belli bir firma tarafından kurulmuş ise, çalıştığınız firmanın ismini ve eğer bulunuyorsa üye iş yeri numarasını girmeniz gerekmektedir.

8. Bankalar

Bu adımda da e-ticaret firması olarak çalıştığınız firmaları belirtmeniz gerekmekte. Burada yer alan bankalar arasında seçim yaparak, çalıştığınız kurumları belirtebilirsiniz. Sayfanın altında da eğer yurtdışından bir banka ile çalışıyorsanız, belirtebileceğiniz bir alan bulunuyor.

9. Veritabanları

Veritabanları aşamasında ise müşterilerinizin kişisel verilerinin yer aldığı veritabanlarınız bulunuyorsa, bu veritabanlarının hangi ülke ve şehirde yer aldığını belirtmeniz gerekiyor. Kendi veritabanınız bulunmuyorsa, sayfanın başında yer alan “Kendime ait veritabanım bulunmamaktadır” seçeneğini işaretleyebilirsiniz. Buna ek olarak, eğer bulut tabanlı bir veritabanı hizmeti alıyorsanız, sayfanın altındaki kutuyu da işaretleyerek, belirtmeniz gerekmektedir.

10. Adres Bilgileri

ETBİS kayıt sürecinde bir sonraki aşamada ise şirketinizin adres bilgilerinin yer aldığı alanı göreceksiniz. Bu bölümde depo, üretim yeri ve merkez ofis olmak üzere üç farklı adres kayıt alanı yer alıyor. Bu alanlardaki bilgilerin girişlerini tamamlayarak, bir sonraki aşamaya geçebilirsiniz.

11. E-ihracat İşlemleri

Eğer e-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapıyorsanız, bu bölüm daha çok sizi ilgilendiriyor. Yurtdışına satışınız bulunmuyorsa, sayfanın başında bulunan faaliyetim yok seçeneğini seçerek sonraki aşamaya ilerleyebilirsiniz.

Yurtdışına satışınız bulunuyorsa bu bölümde, hangi ülkere satış yaptığınız ve ne tür ödeme yöntemleri kullanarak bu satışları yaptığınızı belirtmeniz gerekiyor. Bu bilgilerin girişini yaptıktan sonra, son adıma geleceksiniz.

12. Site Doğrulama

Tüm bilgileri eksiksiz bir şekilde girdikten sonra site doğrulama adıma geçebilirsiniz. Bilgilerin eksik olması durumunda yukarıdaki örnekteki gibi bir uyarı alacaksınız. Tüm bilgilerinizin doğru olması durumunda da “Kayıt İşlemlerine Devam Et” butonuna basarak, işlemleri onaylayabilirsiniz.

Tüm bu işlemlerin ardından kayıt işlemleriniz tamamlanmış olacak. ETBİS, elektronik bilgi sistemi web sitesi üzerinden dilerseniz mevzuatları inceleyerek, yeni uygulama hakkında daha detaylı bilgilere de ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin