fbpx

Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği

30 Temmuz 2016
Sinan Oypan

PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda.

Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla ilişkiler olarak adlandırabileceğimiz çalışmalar ile markanın iletişim dili oluşturularak, markanın ve markanın hizmetlerinin tanıtımı yapılır.

Bir e-ticaret firması için PR çalışmaları oldukça önemlidir; çünkü bu çalışmalar ile hedef kitleye ulaşılarak, marka bilinirliği artırılır ve marka sadakati yaratmaya çalışılır. Doğru ve etkili bir PR olmadan, markanın yukarıda bahsettiğimiz bu unsurlara erişmesi oldukça zordur.

Markanızı iyi bir şekilde tanıtmak ve doğru hedef kitleye ulaşmak, uzun vadede şirketinize birçok fayda sağlayacaktır. E-ticaret firmaları PR çalışmalarını ajanslara yaptırabilecekleri gibi kendi içlerinde kuracakları ekipler ile de yapabilirler. Burada önemli olan doğru adımları belirleyebilmek. Bu rehberimizde de etkili bir PR çalışması / piar çalışmasında dikkat edilmesi gereken 4 önemli özelliğin üzerinde duracağız.

PR çalışması amacınız konusunda çok net olun

PR çalışmalarınızdaki asıl amaçlarınız konusunda çok net olmanız oldukça önemli. Belli bir amaç olmadan, markanızı nasıl ve kime tanıtacağınızı bilemezsiniz. Bu nedenle de herşeyden önce bu amaçları belirlemelisiniz. PR çalışmalarında markaların sıkça kullandığı amaçlar şu şekilde:

  • Tüketici bilinci yaratma
  • Yatırımcı farkındalığı yaratma
  • Marka bilinirliğini artırma
  • Markayı büyütme
  • Marka hakkında bilgilendirme

Markanıza en uygun olan amacı belirledikten sonra artık hangi çalışmaları kime göre yapacağınız üzerinde düşünmeye başlayabilirsiniz.

Hedef kitlenizi belirleyin

PR çalışması amaçlarınızı belirledikten sonra bu PR çalışmalarını kime yönelik yapacağınızı belirlemelisiniz. Eğer marka bilinirliğini artırmak ya da ürün tanıtımı yapmak gibi amaçlarınız varsa, şirketinizin hedef kitlesine yönelik kanallar bulup, bu kanallara göre içerikler hazırlamanız gerekecektir.

Eğer yatırımcılara yönelik PR çalışması yapacaksanız, içeriklerinizi ve platformlarınızı bu koşullara göre hazırlamalısınız. Seçtiğiniz amaçlara göre hedef grubunuz da değişiklik gösterecektir. Bu konuya özellikle dikkat etmeniz gerekiyor.

Silahınızı seçin

Hedef kitleniz ve amaçlarınız belli olduktan sonra, atış yapacağınız silahı seçmeniz gerekiyor. Buradaki silahınız hazırlayacağınız içerikler olacaktır. Ne tür içeriklere odaklanmanız gerektiğine, yukarıda bahsettiğimiz iki maddeden sonra karar vermeniz gerekecektir.

Reklam amaçlı görsel ve yazılı metinler mi yoksa marka bilinirliğinizi artıracak etkileşim getirecek içeriklere mi odaklancaksınız? Eğer yatırımcılara yönelik PR çalışması yapacaksınız o zaman çok daha içerik materyalleri hazırlamanız gerekebilir. Ürün kataloglar, şirket hakkında detaylı veriler ve benzeri içeriklere yoğunlaşarak çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmalısınız.

İçerikleriniz, PR çalışmalarınızın en önemli bölümlerini oluşturmaktadır; çünkü burada paylaştığınız bilgiler, görseller ve metinler amacınıza ulaşmanızda size yardımcı olacaktır. Yanlış hedef kitlelere yanlış içeriklerle ulaşmak, PR’ınızın başarısız olmasına neden olacaktır. Bu nedenle de seçtiğiniz kelimeler, sloganlar, verdiğiniz bilgiler ve kullandığınız görseller yaptığınız yatırımların geri dönüşümünü doğrudan belirleyecektir.

“PR

Platformunuzu belirleyin

İçerik oluştuma ve platform seçimi aslında beraber yürüyen bir adımdır diyebiliriz. Hangi platformda ya da platformlarda PR çalışması yapacağınıza göre içerikleriniz de değişiklik gösterecektir.

Sektörel olarak duyurular yapmayı planlıyorsanız ya da yatırımcılara yönelik çalışmalar yapacaksanız, bu durumda sosyal mecralar yerine sektörel yayınlara ve basılı yayınlara yatırım yapmanız daha doğru olacaktır.

Sektörel farkındalık yaratmak için bu kanalları kullanmanız daha doğru olmaktadır çünkü farklı platformlar üzerinden sizinle ilgili kişilere ulaşmanız zor olur.

Marka bilinirliğinizi artımayı planlıyorsanız sosyal mecralar üzerinden PR çalışmaları yapabilirisiniz. Etkileşim getirecek viral içerikler oluşturabilir veya sosyal platformlardaki reklam kanallarını kullanarak dilediğiniz hedef kitleye bu şekilde ulaşabilirsiniz.

Sosyal mecralarını yanı sıra blog çalışmaları yapabilir ve sektörel yayıncılarla iletişime geçerek basın bültenlerinizi bu kanallara iletebilirsiniz. Sektörel yayıncılara basın bülteni ve diğer içeriklerinizi göndermek, bu yayıncıların hedef kitlelerine de doğrudan ulaşmanızı sağlayacaktır.

Sonuç

Her başarılı çalışmada olduğu gibi PR’da da başarılı olabilmek için belli bir stratejiyi izlemek, ön çalışmalar yapmak ve bu stratejiyi en uygun şekilde uygulamak gerekecektir. Plansız ve programsız yapılan PR çalışmaları, size çok fazla geri dönüş sağlamayacaktır.

Bu yazımızda piar nedir bir diğer deyişle pr ne demek / piar ne demek, piar çalışması nasıl yapılır özetle PR yapmak ile ilgili herşeyi ele aldık. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
Gökçe Beyazaslan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan