Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği

30 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği

PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda.

Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla ilişkiler olarak adlandırabileceğimiz çalışmalar ile markanın iletişim dili oluşturularak, markanın ve markanın hizmetlerinin tanıtımı yapılır.

Bir e-ticaret firması için PR çalışmaları oldukça önemlidir; çünkü bu çalışmalar ile hedef kitleye ulaşılarak, marka bilinirliği artırılır ve marka sadakati yaratmaya çalışılır. Doğru ve etkili bir PR olmadan, markanın yukarıda bahsettiğimiz bu unsurlara erişmesi oldukça zordur.

Markanızı iyi bir şekilde tanıtmak ve doğru hedef kitleye ulaşmak, uzun vadede şirketinize birçok fayda sağlayacaktır. E-ticaret firmaları PR çalışmalarını ajanslara yaptırabilecekleri gibi kendi içlerinde kuracakları ekipler ile de yapabilirler. Burada önemli olan doğru adımları belirleyebilmek. Bu rehberimizde de etkili bir PR çalışması / piar çalışmasında dikkat edilmesi gereken 4 önemli özelliğin üzerinde duracağız.

PR çalışması amacınız konusunda çok net olun

PR çalışmalarınızdaki asıl amaçlarınız konusunda çok net olmanız oldukça önemli. Belli bir amaç olmadan, markanızı nasıl ve kime tanıtacağınızı bilemezsiniz. Bu nedenle de herşeyden önce bu amaçları belirlemelisiniz. PR çalışmalarında markaların sıkça kullandığı amaçlar şu şekilde:

  • Tüketici bilinci yaratma
  • Yatırımcı farkındalığı yaratma
  • Marka bilinirliğini artırma
  • Markayı büyütme
  • Marka hakkında bilgilendirme

Markanıza en uygun olan amacı belirledikten sonra artık hangi çalışmaları kime göre yapacağınız üzerinde düşünmeye başlayabilirsiniz.

Hedef kitlenizi belirleyin

PR çalışması amaçlarınızı belirledikten sonra bu PR çalışmalarını kime yönelik yapacağınızı belirlemelisiniz. Eğer marka bilinirliğini artırmak ya da ürün tanıtımı yapmak gibi amaçlarınız varsa, şirketinizin hedef kitlesine yönelik kanallar bulup, bu kanallara göre içerikler hazırlamanız gerekecektir.

Eğer yatırımcılara yönelik PR çalışması yapacaksanız, içeriklerinizi ve platformlarınızı bu koşullara göre hazırlamalısınız. Seçtiğiniz amaçlara göre hedef grubunuz da değişiklik gösterecektir. Bu konuya özellikle dikkat etmeniz gerekiyor.

Silahınızı seçin

Hedef kitleniz ve amaçlarınız belli olduktan sonra, atış yapacağınız silahı seçmeniz gerekiyor. Buradaki silahınız hazırlayacağınız içerikler olacaktır. Ne tür içeriklere odaklanmanız gerektiğine, yukarıda bahsettiğimiz iki maddeden sonra karar vermeniz gerekecektir.

Reklam amaçlı görsel ve yazılı metinler mi yoksa marka bilinirliğinizi artıracak etkileşim getirecek içeriklere mi odaklancaksınız? Eğer yatırımcılara yönelik PR çalışması yapacaksınız o zaman çok daha içerik materyalleri hazırlamanız gerekebilir. Ürün kataloglar, şirket hakkında detaylı veriler ve benzeri içeriklere yoğunlaşarak çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmalısınız.

İçerikleriniz, PR çalışmalarınızın en önemli bölümlerini oluşturmaktadır; çünkü burada paylaştığınız bilgiler, görseller ve metinler amacınıza ulaşmanızda size yardımcı olacaktır. Yanlış hedef kitlelere yanlış içeriklerle ulaşmak, PR’ınızın başarısız olmasına neden olacaktır. Bu nedenle de seçtiğiniz kelimeler, sloganlar, verdiğiniz bilgiler ve kullandığınız görseller yaptığınız yatırımların geri dönüşümünü doğrudan belirleyecektir.

“PR

Platformunuzu belirleyin

İçerik oluştuma ve platform seçimi aslında beraber yürüyen bir adımdır diyebiliriz. Hangi platformda ya da platformlarda PR çalışması yapacağınıza göre içerikleriniz de değişiklik gösterecektir.

Sektörel olarak duyurular yapmayı planlıyorsanız ya da yatırımcılara yönelik çalışmalar yapacaksanız, bu durumda sosyal mecralar yerine sektörel yayınlara ve basılı yayınlara yatırım yapmanız daha doğru olacaktır.

Sektörel farkındalık yaratmak için bu kanalları kullanmanız daha doğru olmaktadır çünkü farklı platformlar üzerinden sizinle ilgili kişilere ulaşmanız zor olur.

Marka bilinirliğinizi artımayı planlıyorsanız sosyal mecralar üzerinden PR çalışmaları yapabilirisiniz. Etkileşim getirecek viral içerikler oluşturabilir veya sosyal platformlardaki reklam kanallarını kullanarak dilediğiniz hedef kitleye bu şekilde ulaşabilirsiniz.

Sosyal mecralarını yanı sıra blog çalışmaları yapabilir ve sektörel yayıncılarla iletişime geçerek basın bültenlerinizi bu kanallara iletebilirsiniz. Sektörel yayıncılara basın bülteni ve diğer içeriklerinizi göndermek, bu yayıncıların hedef kitlelerine de doğrudan ulaşmanızı sağlayacaktır.

Sonuç

Her başarılı çalışmada olduğu gibi PR’da da başarılı olabilmek için belli bir stratejiyi izlemek, ön çalışmalar yapmak ve bu stratejiyi en uygun şekilde uygulamak gerekecektir. Plansız ve programsız yapılan PR çalışmaları, size çok fazla geri dönüş sağlamayacaktır.

Bu yazımızda piar nedir bir diğer deyişle pr ne demek / piar ne demek, piar çalışması nasıl yapılır özetle PR yapmak ile ilgili herşeyi ele aldık. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
E-Ticaret İçin En İyi Tedarikçi Nasıl Seçilir ( 2023 Güncel Rehber )
E-Ticaret İçin En İyi Tedarikçi Nasıl Seçilir ( 2023 Güncel Rehber )
E-ticaret günümüzde pek çok kişinin ilgisini çeken bir sektördür. Bu kapsamda her geçen gün pek çok girişimci de buraya adım atmaktadır. Ne var ki bir girişimciyseniz, bunun anlamı çoğunlukla kendinizin ürettiği bir ürün...
18 Mayıs 2023
Ferad Osman Sali
Multidisipliner Ne Demek? Multidisipliner Yaklaşım Nedir?
Multidisipliner Ne Demek? Multidisipliner Yaklaşım Nedir?
Teknolojinin, ticaretin, iletişimin, kültürel faaliyetlerin iç içe geçtiği bir dönemde yaşıyoruz. Bu denli geniş kapsamlara sahip, uzmanı olmanın büyük zaman ve emek gerektiren kavramların yoğun bir etkileşim içine girmesi,...
8 Şubat 2022
Savaş Çetinkaya
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Ferad Osman Sali
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Savaş Çetinkaya