PR Çalışması Nedir? Etkili PR Çalışması Nasıl Yapılır?
Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla ilişkiler olarak adlandırabileceğimiz çalışmalar ile markanın iletişim dili oluşturularak, markanın ve markanın hizmetlerinin tanıtımı yapılır.
İÇİNDEKİLER
Bir e-ticaret firması için PR çalışmaları oldukça önemlidir; çünkü bu çalışmalar ile hedef kitleye ulaşılarak, marka bilinirliği artırılır ve marka sadakati yaratmaya çalışılır. Doğru ve etkili bir PR olmadan, markanın yukarıda bahsettiğimiz bu unsurlara erişmesi oldukça zordur.
PR (Public Relations) çalışmaları, e-ticaret firmalarının marka bilinirliğini artırmak, hedef kitleyle etkili iletişim kurmak ve marka sadakati yaratmak için önemlidir. Bu çalışmalar, ajanslar aracılığıyla veya şirket içi ekiplerle gerçekleştirilebilir.
Markanızı iyi bir şekilde tanıtmak ve doğru hedef kitleye ulaşmak, uzun vadede şirketinize birçok fayda sağlayacaktır. E-ticaret firmaları PR çalışmalarını ajanslara yaptırabilecekleri gibi kendi içlerinde kuracakları ekipler ile de yapabilirler. Burada önemli olan doğru adımları belirleyebilmek. Bu rehberimizde de etkili bir PR çalışması / piar çalışmasında dikkat edilmesi gereken 4 önemli özelliğin üzerinde duracağız.
Hemen E-ticaret'e Başlayın!
E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.
Amacınız Net Olsun
PR çalışmalarınızdaki asıl amaçlarınız konusunda çok net olmanız oldukça önemli. Belli bir amaç olmadan, markanızı nasıl ve kime tanıtacağınızı bilemezsiniz. Bu nedenle de herşeyden önce bu amaçları belirlemelisiniz. PR çalışmalarında markaların sıkça kullandığı amaçlar şu şekilde:
- Tüketici bilinci yaratma
- Yatırımcı farkındalığı yaratma
- Marka bilinirliğini artırma
- Markayı büyütme
- Marka hakkında bilgilendirme
Markanıza en uygun olan amacı belirledikten sonra artık hangi çalışmaları kime göre yapacağınız üzerinde düşünmeye başlayabilirsiniz.
PR çalışmalarınızda amacınızı net olarak belirlemeniz önemlidir. Tüketici bilinci yaratma, yatırımcı farkındalığı oluşturma, marka bilinirliğini artırma ve markayı büyütme gibi amaçlar doğrultusunda stratejinizi oluşturmalısınız.
Hedef Kitlenizi Belirleyin
PR çalışması amaçlarınızı belirledikten sonra bu PR çalışmalarını kime yönelik yapacağınızı belirlemelisiniz. Eğer marka bilinirliğini artırmak ya da ürün tanıtımı yapmak gibi amaçlarınız varsa, şirketinizin hedef kitlesine yönelik kanallar bulup, bu kanallara göre içerikler hazırlamanız gerekecektir.
Hedef kitlenizi belirleyerek PR çalışmalarınızı bu kitleye yönelik planlayın. Marka bilinirliği artırma veya yatırımcı çekme gibi amaçlarınıza uygun içerikler ve platformlar seçerek etkili bir strateji oluşturun.
Eğer yatırımcılara yönelik PR çalışması yapacaksanız, içeriklerinizi ve platformlarınızı bu koşullara göre hazırlamalısınız. Seçtiğiniz amaçlara göre hedef grubunuz da değişiklik gösterecektir. Bu konuya özellikle dikkat etmeniz gerekiyor.
Yönteminizi Seçin
Hedef kitleniz ve amaçlarınız belli olduktan sonra, atış yapacağınız silahı seçmeniz gerekiyor. Buradaki silahınız hazırlayacağınız içerikler olacaktır. Ne tür içeriklere odaklanmanız gerektiğine, yukarıda bahsettiğimiz iki maddeden sonra karar vermeniz gerekecektir.
Ücretsiz e-kitap:
E-ticaret sitesi nasıl kurulur?
Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.
Reklam amaçlı görsel ve yazılı metinler mi yoksa marka bilinirliğinizi artıracak etkileşim getirecek içeriklere mi odaklancaksınız? Eğer yatırımcılara yönelik PR çalışması yapacaksınız o zaman çok daha içerik materyalleri hazırlamanız gerekebilir. Ürün kataloglar, şirket hakkında detaylı veriler ve benzeri içeriklere yoğunlaşarak çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmalısınız.
PR çalışmaları için içeriklerinizi belirlerken, reklam amaçlı görsel ve yazılı metinler veya marka bilinirliğini artıracak etkileşimli içerikler gibi farklı seçenekleri değerlendirin. İçeriklerinizi hedef kitlenize göre şekillendirin.
İçerikleriniz, PR çalışmalarınızın en önemli bölümlerini oluşturmaktadır; çünkü burada paylaştığınız bilgiler, görseller ve metinler amacınıza ulaşmanızda size yardımcı olacaktır. Yanlış hedef kitlelere yanlış içeriklerle ulaşmak, PR’ınızın başarısız olmasına neden olacaktır. Bu nedenle de seçtiğiniz kelimeler, sloganlar, verdiğiniz bilgiler ve kullandığınız görseller yaptığınız yatırımların geri dönüşümünü doğrudan belirleyecektir.
Platformunuzu Belirleyin
İçerik oluştuma ve platform seçimi aslında beraber yürüyen bir adımdır diyebiliriz. Hangi platformda ya da platformlarda PR çalışması yapacağınıza göre içerikleriniz de değişiklik gösterecektir.
Sektörel olarak duyurular yapmayı planlıyorsanız ya da yatırımcılara yönelik çalışmalar yapacaksanız, bu durumda sosyal mecralar yerine sektörel yayınlara ve basılı yayınlara yatırım yapmanız daha doğru olacaktır.
Platform seçimi, PR çalışmalarınızın başarısı için kritiktir. Sektörel duyurular ve yatırımcı çalışmaları için sektörel yayınlara, marka bilinirliği için ise sosyal medya ve blog çalışmaları gibi farklı platformlara yatırım yapın.
Sektörel farkındalık yaratmak için bu kanalları kullanmanız daha doğru olmaktadır çünkü farklı platformlar üzerinden sizinle ilgili kişilere ulaşmanız zor olur.
Marka bilinirliğinizi artımayı planlıyorsanız sosyal mecralar üzerinden PR çalışmaları yapabilirisiniz. Etkileşim getirecek viral içerikler oluşturabilir veya sosyal platformlardaki reklam kanallarını kullanarak dilediğiniz hedef kitleye bu şekilde ulaşabilirsiniz.
Sosyal mecralarını yanı sıra blog çalışmaları yapabilir ve sektörel yayıncılarla iletişime geçerek basın bültenlerinizi bu kanallara iletebilirsiniz. Sektörel yayıncılara basın bülteni ve diğer içeriklerinizi göndermek, bu yayıncıların hedef kitlelerine de doğrudan ulaşmanızı sağlayacaktır.
PR çalışmaları neden önemlidir?
PR çalışmaları, hedef kitleye ulaşarak marka bilinirliğini artırır ve marka sadakati yaratmaya yardımcı olur.
PR çalışmaları nasıl yapılır?
PR çalışmaları, ajanslar aracılığıyla veya şirket içi ekiplerle yapılabilir ve doğru adımlar belirlenmelidir.
PR çalışmalarında amaçlar nasıl belirlenir?
PR çalışmalarındaki amaçlar net olmalı, tüketici bilinci yaratma, yatırımcı farkındalığı, marka bilinirliği artırma gibi hedefler belirlenmelidir.
Hedef kitle nasıl belirlenir?
Hedef kitle, PR amaçlarına göre belirlenmeli ve şirketin hedef kitlesine yönelik kanallar seçilmelidir.
PR çalışmaları için hangi içerik türleri seçilmelidir?
PR çalışmaları için reklam amaçlı görsel ve yazılı metinler, marka bilinirliğini artıracak etkileşim getirecek içerikler seçilmelidir.
PR çalışmaları için platform seçimi nasıl yapılır?
Platform seçimi, sektörel duyurular için basılı yayınlar, marka bilinirliği için sosyal medya ve blog çalışmaları üzerinden yapılmalıdır.
Popüler Videolar