Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?

20 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal mecralarda bu tür olumsuz durumların bir anda çok büyük kitlelere ulaşabiliyor oluşu.

E-ticaret firmaları, ürünler ya da alışverişle ilgili yaşanan diğer sorunlar nedeniyle bu tür krizlerle daha fazla muhatap olmak zorunda kalıyorlar. Tabii ki iyi yönetilmeyen krizler bir anda saman alevi gibi tutuştuğu için de markanın itibarını zedeleyebiliyor.

Marka itibarı konusunda sorunlar yaşamamak için e-ticaret firmalarının bu konuda oldukça titiz davranmaları gerekiyor. Sosyal medyadaki kriz yönetimi konusunda nelere dikkat etmeniz gerektiğini de sizinle bu rehberde paylaşacağız.

Kontrolü kaybetmeyin

Böyle bir durumla karşılaşıldığında panik olmamak ve kontrolü kaybetmemek oldukça önemli. Yaşanan bu olumsuz olay, sizin kararlarınızın ve kontrolünüzün önüne geçmemeli. Kontrolü kaybettiğiniz anda daha büyük sorunlar karşınıza çıkabilir.

Öncelikle sakin bir şekilde konuyu ele alın ve sorunun ne olduğunu iyice öğrenin. Sonrasındaki kararlarınızı hızlı bir şekilde almanız ve sorunu çözmek ve sorunun büyümesinin önüne geçilmesi için ne gibi adımların atılması gerektiğine bakmanız gerekiyor.

Hızlı davranın

Bu tür durumlarda hızlı davranmak da oldukça önemlidir. Krize neden olabilecek kullanıcı yorumlarını ya da şikayetlerini biran önce tespit ederek, onlara hızlı bir şekilde müdahale etmelisiniz. Hızlı bir şekilde davranılmaması durumunda, kullanıcılar bu konunun üzerine daha fazla gitmeye çalışarak, olayın daha büyük kitleler tarafından duyulmasını sağlayabilirler. Sosyal medya üzerinden kullanıcılara hızlı bir şekilde dönüş yapmak bu nedenle oldukça önemli.

Sosyal medya ekibinize sorumluluklar verin

Sosyal hesaplarınızın yönetimini yapan kişi veya kişilere bu konu hakkında bazı sorumluluklar vermenizde yarar var. Bu kişiler, sosyal mecraları yakından takip ettikleri için, olası sorunlara daha hızlı bir şekilde müdahale edebilirler.

Bu personelinize gerekli yetkileri ve sorumlulukları vererek, onların anında bu durumlara müdahale etmelerini sağlayabilirsiniz. Sorumluluk vermediğiniz takdirde, onların bu olayları size rapor edip, sizden bir geri dönüş almaları belli bir süreç alacaktır ve bu durumda da olaylar sizin kontrolünüzden çıkabilir.

Markanızla ilgili paylaşımları yakından takip edin

Sosyal mecralar üzerinde kullanıcılar sizi doğrudan etiketlemeseler dahi sizin hakkınızda yorumlar yapabilirler. Bu durumda da sosyal medya monitoring sistemlerinden yararlanarak, markanızla ilgili yapılan paylaşımları yakından takip etmelisiniz.

Sizin etiketlenmediğiniz gönderilerde de kullanıcılar bazı şikayetlerde bulunabilirler ve siz bunları görmediğiniz zamanlarda olaya müdahale de edemezsiniz.

Bu yorumları görmezden gelmeyin

Yapılabilecek en büyük hatalardan biri, kullanıcıların bu yorumlarını görmezden gelmek olacaktır. Kullanıcıların yorumlarına önem vermemek, onları ciddiye almamak krizlere neden olabilir. Müşterilerinizle iyi ilişkiler kurmamak ve onlarla iletişime geçmemek daha çok kullanıcının tepkisini çekmenize neden olabilir.

Hatanızı kabul edin

Sizden kaynaklı bir hata varsa, bunu kullanıcılara söylemekten çekinmeyin. Hatanızı kabul ederek onlara yaklaşırsanız, kullanıcıların tepkisi de biraz daha azalacaktır. Yaptığınız hatayı sosyal hesabınız üzerinden de belirterek, müşterilerinize olan yaklaşımınızı onlara gösterebilirsiniz.

Hatanızı kabul etmeniz ve bunu açık bir şekilde göstermeniz, müşterilerinile daha sıcak ve samimi bir iletişim kurmanızı ve onların da size daha fazla hoşgörüyle yaklaşmalarını sağlayacaktır.

Farklı kanallardan iletişim kurmayı deneyin

Kullanıcıların yaşadıkları sorunları size sosyal medya üzerinden ulaştırmasından sonra, farklı kanallar ile onlara ulaşmayı da deneyebilirsiniz. Sorunun büyüyüp, daha büyük kitlelere ulaşması durumunun önüne geçmek için, kullanıcıya ulaşıp, e-posta adresini ya da telefon numarasını isteyerek ona doğrudan siz ulaşabilirsiniz. Konuşma böylelikle sizin aranızda kalır ve sosyal mecralar üzerinden yayılmaz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
Elektronik ticaret bilgi sistemi etbis nedir, etbis kayıt nasıl yapılır, internetten satış yapan firmaların etbis tebliğ sürecinde yapması gerekenler ve daha fazlası bu e ticaret rehberimizde. İnternetten alışverişlerde tüketiciyi...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
Gökçe Beyazaslan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan