E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?

12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?

Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede satışları artırır. Öte yandan memnuniyetsizliğini çeşitli kanallarda dile getiren müşteriler ise işletmenin oluşturmak için yıllarca didindiği itibarını yerle bir edebilir.

İşletmeler varlığını sürdürmek için müşteri memnuniyetini maksimum seviyeye getirmek, ve bu seviyeyi korumak zorundadır. Gelişen teknolojiyle artan e-şirketler ya da e-ticaret sitesi kullanan şirketler için müşteri memnuniyetinin tanımı biraz değişikliğe uğradı. Bunun sebebi e-ticaret müşterilerinin her an ve her şekilde hem memnuniyetlerini hem de memnuniyetsizliklerini kolayca dile getirebiliyor olmasıdır.

E-Ticaret uygulamalarında müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çekmek ve korumak için altın ipuçları:

E-Ticaret Sitenizin Görünümünü ve İşlevini Müşterilerinize Göre Düzenleyin

Binlerce farklı firma ve marka, e-ticaret müşterilerinin bir tık uzağında. Bu sebeple e-ticaret sitenizin diğerlerinin arasından sıyrılması ve dikkate değer bulunması gerekli. Bunun için potansiyel ve var olan müşterilerinizin beğenilerini göz önüne almalısınız. Hedef müşterilerinizin yaş grubu, cinsiyeti bu beğenileri etkileyen faktörlerden bazılarıdır.

Misafirliq Site Tasarımı

Müşterilerinizin beğeneceği görünüme sahip bir internet sitesi onların sitede daha uzun süre kalmalarına ve dolayısıyla satın alma potansiyellerinin yükselmesine yardımcı olur. Ayrıca internet sitenizin kolay kullanılabilir olması da müşteri memnuniyetini artıracak faktörlerden biridir. Sunduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgili geniş ancak sıkmayan düzeyde bilgi bulunması, bu bilginin profesyonel bir şekilde çekilmiş video ve fotoğraflarının olması önemlidir. Bu sayede müşteriler ne satın aldıklarını daha detaylı inceleyebilir, ürünü teslim aldıktan sonra sitede gördüklerinden farklı çıkası gibi memnuniyetsizlikleri yaşamazlar.

İnternet Sitesinin Güvenliği

Satın alma butonu eklediğiniz internet siteniz, yalnızca pazarlama ve tanıtım işlevi gören internet sitelerinden daha güvenli olmalıdır. Müşterileriniz satın alma sürecinde kendilerini güvende hissetmek isterler. Müşterinin ödeme bilgilerinin güvenliği en başta SSL sertifikası ile sağlanır. Özel bir sistem ile bilgilerin güvenli bir şekilde alınmasına yardımcı olan bu sertifikanın farklı versiyonları mevcuttur. Bunun yanında 3d secure gibi yöntemlerle sisteme kayıtlı cep telefonunuz üzerinden onay kodu gönderilmesi ile güvenlik seviyesi bir kat daha artırılmış olur. Ayrıca sonradan şikayet konusu olabilecek kazalardan da kaçınmış olursunuz.

Ödeme seçenkeleri

Ürün Çeşitliliği

Potansiyel müşterilerinizin işletmenize ve markanıza gereken değeri ve saygıyı göstermesi için ürün çeşitliliği önemlidir. Müşterileri, çeşitler arasında karar veren merci olmayı sever. Ayrıca ihtiyaçlarına yönelik ve memnun olacakları ürünü ancak bu şekilde seçebilirler. E-ticaret sitenizde yer vereceğiniz ürünlerin kategorilere ayrılması da müşterilerinize kullanım kolaylığı sağlayacaktır. Karışık ve düzensiz bir şekilde yan yana dizilmiş farklı ürünler müşteriyi sıkabilir, farklı e-ticaret sitelerine yönlenmelerine sebep olabilir.

Ödeme Seçenekleri

Satın almaların gerçekleştiği e-ticaret sitelerinde farklı ödeme seçeneklerinin bulunması müşterileri satın almaya yönlendirir, memnuniyet seviyesini arttırır. Eğer revaçta olmayan ve kullanımı nispeten zor bir ödeme şekli seçerseniz, müşterilerinizin ödeme sırasında sorunlarla karşılaşmasına sebep olabilirsiniz. Müşteri memnuniyetini olumsuz yönde etkileyen en önemli sorunlar ödemeyle ilgili sorunlardır. Kendinizi müşterinin yerine koyun, satın almaya karar vermiş bu süreci başlatmış bir müşteri olsanız ve bu süreç tahmin ettiğinizden de zor ve karmaşık olsa, yine de uğraşmaya devam eder misiniz, yoksa benzer bir ürünü daha kolay satın alabileceğiniz farklı bir siteyi mi ziyaret edersiniz?

İlgili yazı: Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?

Müşterilerinizin Yorum Yapmasına İzin Verin

E-ticaret sitenizi oluştururken mutlaka müşterilerinizin de yorumlarını paylaşabileceği bir platforma yer verin. Bu sayede memnun müşterilerinizin ürünle ve satın alım süreciyle ilgili olumlu deneyimlerini paylaşabilecekleri bir ortam oluşur ve ürünlerinizi daha fazla kişiye olumlu yönde tanıtma imkanı bulursunuz. Eğer herhangi bir durumdan hoşnut olmayan müşteri yorumlarıyla karşılaşırsanız da, bu size durumu bir an önce düzeltme olanağı sağlar, böylece müşterinin ulaşabildiği ve sorunlarını dinleyen bir konuma gelirsiniz.

Ürün yorumları

Satış Sonrası Destek

Müşteri memnuniyetini etkileyen faktörlerin başında satış sonrası süreci gelir. E-ticaret sitesi üzerinden yapılan alımlarda yanlış ürünün gelmesi, ürünün müşterinin ekranda gördüğü gibi olmaması, geç teslimat gibi sorunlarla karşılaşılabilir. Bunun önüne geçmek için satış ve iade şartları e-ticaret sitesinde açıkça belirlenmelidir.

Ancak yine de istenmeyen bir durum oluştuğunda müşterinin sorunlarını dile getirebileceği bir platforma ve sonrasında sorunun en kısa zamanda düzeltilmesine ihtiyaç vardır. Pek çok işletme müşteri hizmetleri için canlı destek hattı gibi bir takım kanalları kullanır. E-ticaret siteleri ise bu geleneksel yöntemlerin yanında sosyal medya kanalları ya da internet sitesi üzerinde açacakları bir platformdan da yararlanabilir. Bu sayede müşteriler karşılaştıkları sorunların ciddiye alındığını ve konuyla ilgilenildiğini görebilir. Ayrıca bu mecralardan şikayetlerini ya da memnuniyetsizliklerini dile getiren müşterilerle doğrudan iletişime geçilebilir ve sorunun detayları öğrenilebilir. Aynı şekilde internet üzerinden satın aldığı ürünün kargo bilgilerini ve teslimat durumunu takip etmek müşteriyi memnun edecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Web Tarayıcı Nedir?
Web Tarayıcı Nedir?
Dünyadaki toplam internet sitesi sayısı,internetlivestats.com'un sağladığı güncel verilere göre 1 milyar 850 milyonun üzerinde. Her saniye ortalama 4 ila 5 internet sitesi açıldığını düşünürsek, bu sayının yakında 2 milyarı...
7 Eylül 2021
Markethinkers
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? Günümüz teknoloji dünyasının en dikkat çeken konularından biri olarak öne çıkan artırılmış gerçeklik, gerçek hayatı sanal öğelerle güçlendirerek bambaşka bir deneyim sunmayı...
29 Temmuz 2021
Markethinkers
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin