E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?

12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?

Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede satışları artırır. Öte yandan memnuniyetsizliğini çeşitli kanallarda dile getiren müşteriler ise işletmenin oluşturmak için yıllarca didindiği itibarını yerle bir edebilir.

İşletmeler varlığını sürdürmek için müşteri memnuniyetini maksimum seviyeye getirmek, ve bu seviyeyi korumak zorundadır. Gelişen teknolojiyle artan e-şirketler ya da e-ticaret sitesi kullanan şirketler için müşteri memnuniyetinin tanımı biraz değişikliğe uğradı. Bunun sebebi e-ticaret müşterilerinin her an ve her şekilde hem memnuniyetlerini hem de memnuniyetsizliklerini kolayca dile getirebiliyor olmasıdır.

E-Ticaret uygulamalarında müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çekmek ve korumak için altın ipuçları:

E-Ticaret Sitenizin Görünümünü ve İşlevini Müşterilerinize Göre Düzenleyin

Binlerce farklı firma ve marka, e-ticaret müşterilerinin bir tık uzağında. Bu sebeple e-ticaret sitenizin diğerlerinin arasından sıyrılması ve dikkate değer bulunması gerekli. Bunun için potansiyel ve var olan müşterilerinizin beğenilerini göz önüne almalısınız. Hedef müşterilerinizin yaş grubu, cinsiyeti bu beğenileri etkileyen faktörlerden bazılarıdır.

Misafirliq Site Tasarımı

Müşterilerinizin beğeneceği görünüme sahip bir internet sitesi onların sitede daha uzun süre kalmalarına ve dolayısıyla satın alma potansiyellerinin yükselmesine yardımcı olur. Ayrıca internet sitenizin kolay kullanılabilir olması da müşteri memnuniyetini artıracak faktörlerden biridir. Sunduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgili geniş ancak sıkmayan düzeyde bilgi bulunması, bu bilginin profesyonel bir şekilde çekilmiş video ve fotoğraflarının olması önemlidir. Bu sayede müşteriler ne satın aldıklarını daha detaylı inceleyebilir, ürünü teslim aldıktan sonra sitede gördüklerinden farklı çıkası gibi memnuniyetsizlikleri yaşamazlar.

İnternet Sitesinin Güvenliği

Satın alma butonu eklediğiniz internet siteniz, yalnızca pazarlama ve tanıtım işlevi gören internet sitelerinden daha güvenli olmalıdır. Müşterileriniz satın alma sürecinde kendilerini güvende hissetmek isterler. Müşterinin ödeme bilgilerinin güvenliği en başta SSL sertifikası ile sağlanır. Özel bir sistem ile bilgilerin güvenli bir şekilde alınmasına yardımcı olan bu sertifikanın farklı versiyonları mevcuttur. Bunun yanında 3d secure gibi yöntemlerle sisteme kayıtlı cep telefonunuz üzerinden onay kodu gönderilmesi ile güvenlik seviyesi bir kat daha artırılmış olur. Ayrıca sonradan şikayet konusu olabilecek kazalardan da kaçınmış olursunuz.

Ödeme seçenkeleri

Ürün Çeşitliliği

Potansiyel müşterilerinizin işletmenize ve markanıza gereken değeri ve saygıyı göstermesi için ürün çeşitliliği önemlidir. Müşterileri, çeşitler arasında karar veren merci olmayı sever. Ayrıca ihtiyaçlarına yönelik ve memnun olacakları ürünü ancak bu şekilde seçebilirler. E-ticaret sitenizde yer vereceğiniz ürünlerin kategorilere ayrılması da müşterilerinize kullanım kolaylığı sağlayacaktır. Karışık ve düzensiz bir şekilde yan yana dizilmiş farklı ürünler müşteriyi sıkabilir, farklı e-ticaret sitelerine yönlenmelerine sebep olabilir.

Ödeme Seçenekleri

Satın almaların gerçekleştiği e-ticaret sitelerinde farklı ödeme seçeneklerinin bulunması müşterileri satın almaya yönlendirir, memnuniyet seviyesini arttırır. Eğer revaçta olmayan ve kullanımı nispeten zor bir ödeme şekli seçerseniz, müşterilerinizin ödeme sırasında sorunlarla karşılaşmasına sebep olabilirsiniz. Müşteri memnuniyetini olumsuz yönde etkileyen en önemli sorunlar ödemeyle ilgili sorunlardır. Kendinizi müşterinin yerine koyun, satın almaya karar vermiş bu süreci başlatmış bir müşteri olsanız ve bu süreç tahmin ettiğinizden de zor ve karmaşık olsa, yine de uğraşmaya devam eder misiniz, yoksa benzer bir ürünü daha kolay satın alabileceğiniz farklı bir siteyi mi ziyaret edersiniz?

İlgili yazı: Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?

Müşterilerinizin Yorum Yapmasına İzin Verin

E-ticaret sitenizi oluştururken mutlaka müşterilerinizin de yorumlarını paylaşabileceği bir platforma yer verin. Bu sayede memnun müşterilerinizin ürünle ve satın alım süreciyle ilgili olumlu deneyimlerini paylaşabilecekleri bir ortam oluşur ve ürünlerinizi daha fazla kişiye olumlu yönde tanıtma imkanı bulursunuz. Eğer herhangi bir durumdan hoşnut olmayan müşteri yorumlarıyla karşılaşırsanız da, bu size durumu bir an önce düzeltme olanağı sağlar, böylece müşterinin ulaşabildiği ve sorunlarını dinleyen bir konuma gelirsiniz.

Ürün yorumları

Satış Sonrası Destek

Müşteri memnuniyetini etkileyen faktörlerin başında satış sonrası süreci gelir. E-ticaret sitesi üzerinden yapılan alımlarda yanlış ürünün gelmesi, ürünün müşterinin ekranda gördüğü gibi olmaması, geç teslimat gibi sorunlarla karşılaşılabilir. Bunun önüne geçmek için satış ve iade şartları e-ticaret sitesinde açıkça belirlenmelidir.

Ancak yine de istenmeyen bir durum oluştuğunda müşterinin sorunlarını dile getirebileceği bir platforma ve sonrasında sorunun en kısa zamanda düzeltilmesine ihtiyaç vardır. Pek çok işletme müşteri hizmetleri için canlı destek hattı gibi bir takım kanalları kullanır. E-ticaret siteleri ise bu geleneksel yöntemlerin yanında sosyal medya kanalları ya da internet sitesi üzerinde açacakları bir platformdan da yararlanabilir. Bu sayede müşteriler karşılaştıkları sorunların ciddiye alındığını ve konuyla ilgilenildiğini görebilir. Ayrıca bu mecralardan şikayetlerini ya da memnuniyetsizliklerini dile getiren müşterilerle doğrudan iletişime geçilebilir ve sorunun detayları öğrenilebilir. Aynı şekilde internet üzerinden satın aldığı ürünün kargo bilgilerini ve teslimat durumunu takip etmek müşteriyi memnun edecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog Nedir?
Blog Nedir?
İnternet ortaya çıktığında, kullanıcıların genellikle pasif pozisyonda kaldığı bir mecraydı. İçeriğindeki uçsuz bucaksız bilgi havuzu, sadece okunabilen, bakılabilen, izlenebilen ya da dinlenebilen bir yapıdaydı. Bu hâliyle de...
3 Eylül 2021
Markethinkers
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın