E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?

12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?

Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede satışları artırır. Öte yandan memnuniyetsizliğini çeşitli kanallarda dile getiren müşteriler ise işletmenin oluşturmak için yıllarca didindiği itibarını yerle bir edebilir.

İşletmeler varlığını sürdürmek için müşteri memnuniyetini maksimum seviyeye getirmek, ve bu seviyeyi korumak zorundadır. Gelişen teknolojiyle artan e-şirketler ya da e-ticaret sitesi kullanan şirketler için müşteri memnuniyetinin tanımı biraz değişikliğe uğradı. Bunun sebebi e-ticaret müşterilerinin her an ve her şekilde hem memnuniyetlerini hem de memnuniyetsizliklerini kolayca dile getirebiliyor olmasıdır.

E-Ticaret uygulamalarında müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çekmek ve korumak için altın ipuçları:

E-Ticaret Sitenizin Görünümünü ve İşlevini Müşterilerinize Göre Düzenleyin

Binlerce farklı firma ve marka, e-ticaret müşterilerinin bir tık uzağında. Bu sebeple e-ticaret sitenizin diğerlerinin arasından sıyrılması ve dikkate değer bulunması gerekli. Bunun için potansiyel ve var olan müşterilerinizin beğenilerini göz önüne almalısınız. Hedef müşterilerinizin yaş grubu, cinsiyeti bu beğenileri etkileyen faktörlerden bazılarıdır.

Misafirliq Site Tasarımı

Müşterilerinizin beğeneceği görünüme sahip bir internet sitesi onların sitede daha uzun süre kalmalarına ve dolayısıyla satın alma potansiyellerinin yükselmesine yardımcı olur. Ayrıca internet sitenizin kolay kullanılabilir olması da müşteri memnuniyetini artıracak faktörlerden biridir. Sunduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgili geniş ancak sıkmayan düzeyde bilgi bulunması, bu bilginin profesyonel bir şekilde çekilmiş video ve fotoğraflarının olması önemlidir. Bu sayede müşteriler ne satın aldıklarını daha detaylı inceleyebilir, ürünü teslim aldıktan sonra sitede gördüklerinden farklı çıkası gibi memnuniyetsizlikleri yaşamazlar.

İnternet Sitesinin Güvenliği

Satın alma butonu eklediğiniz internet siteniz, yalnızca pazarlama ve tanıtım işlevi gören internet sitelerinden daha güvenli olmalıdır. Müşterileriniz satın alma sürecinde kendilerini güvende hissetmek isterler. Müşterinin ödeme bilgilerinin güvenliği en başta SSL sertifikası ile sağlanır. Özel bir sistem ile bilgilerin güvenli bir şekilde alınmasına yardımcı olan bu sertifikanın farklı versiyonları mevcuttur. Bunun yanında 3d secure gibi yöntemlerle sisteme kayıtlı cep telefonunuz üzerinden onay kodu gönderilmesi ile güvenlik seviyesi bir kat daha artırılmış olur. Ayrıca sonradan şikayet konusu olabilecek kazalardan da kaçınmış olursunuz.

Ödeme seçenkeleri

Ürün Çeşitliliği

Potansiyel müşterilerinizin işletmenize ve markanıza gereken değeri ve saygıyı göstermesi için ürün çeşitliliği önemlidir. Müşterileri, çeşitler arasında karar veren merci olmayı sever. Ayrıca ihtiyaçlarına yönelik ve memnun olacakları ürünü ancak bu şekilde seçebilirler. E-ticaret sitenizde yer vereceğiniz ürünlerin kategorilere ayrılması da müşterilerinize kullanım kolaylığı sağlayacaktır. Karışık ve düzensiz bir şekilde yan yana dizilmiş farklı ürünler müşteriyi sıkabilir, farklı e-ticaret sitelerine yönlenmelerine sebep olabilir.

Ödeme Seçenekleri

Satın almaların gerçekleştiği e-ticaret sitelerinde farklı ödeme seçeneklerinin bulunması müşterileri satın almaya yönlendirir, memnuniyet seviyesini arttırır. Eğer revaçta olmayan ve kullanımı nispeten zor bir ödeme şekli seçerseniz, müşterilerinizin ödeme sırasında sorunlarla karşılaşmasına sebep olabilirsiniz. Müşteri memnuniyetini olumsuz yönde etkileyen en önemli sorunlar ödemeyle ilgili sorunlardır. Kendinizi müşterinin yerine koyun, satın almaya karar vermiş bu süreci başlatmış bir müşteri olsanız ve bu süreç tahmin ettiğinizden de zor ve karmaşık olsa, yine de uğraşmaya devam eder misiniz, yoksa benzer bir ürünü daha kolay satın alabileceğiniz farklı bir siteyi mi ziyaret edersiniz?

İlgili yazı: Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?

Müşterilerinizin Yorum Yapmasına İzin Verin

E-ticaret sitenizi oluştururken mutlaka müşterilerinizin de yorumlarını paylaşabileceği bir platforma yer verin. Bu sayede memnun müşterilerinizin ürünle ve satın alım süreciyle ilgili olumlu deneyimlerini paylaşabilecekleri bir ortam oluşur ve ürünlerinizi daha fazla kişiye olumlu yönde tanıtma imkanı bulursunuz. Eğer herhangi bir durumdan hoşnut olmayan müşteri yorumlarıyla karşılaşırsanız da, bu size durumu bir an önce düzeltme olanağı sağlar, böylece müşterinin ulaşabildiği ve sorunlarını dinleyen bir konuma gelirsiniz.

Ürün yorumları

Satış Sonrası Destek

Müşteri memnuniyetini etkileyen faktörlerin başında satış sonrası süreci gelir. E-ticaret sitesi üzerinden yapılan alımlarda yanlış ürünün gelmesi, ürünün müşterinin ekranda gördüğü gibi olmaması, geç teslimat gibi sorunlarla karşılaşılabilir. Bunun önüne geçmek için satış ve iade şartları e-ticaret sitesinde açıkça belirlenmelidir.

Ancak yine de istenmeyen bir durum oluştuğunda müşterinin sorunlarını dile getirebileceği bir platforma ve sonrasında sorunun en kısa zamanda düzeltilmesine ihtiyaç vardır. Pek çok işletme müşteri hizmetleri için canlı destek hattı gibi bir takım kanalları kullanır. E-ticaret siteleri ise bu geleneksel yöntemlerin yanında sosyal medya kanalları ya da internet sitesi üzerinde açacakları bir platformdan da yararlanabilir. Bu sayede müşteriler karşılaştıkları sorunların ciddiye alındığını ve konuyla ilgilenildiğini görebilir. Ayrıca bu mecralardan şikayetlerini ya da memnuniyetsizliklerini dile getiren müşterilerle doğrudan iletişime geçilebilir ve sorunun detayları öğrenilebilir. Aynı şekilde internet üzerinden satın aldığı ürünün kargo bilgilerini ve teslimat durumunu takip etmek müşteriyi memnun edecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
IdeaSoft
İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi
İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi
Twitter ile güçlerini birleştiren e-ticaret işletmeleri, sosyal medyayı en faydalı şekilde kullananlar arasında gösterilebilir. Temelinde insanların iletişim kurmasını sağlama amacı yatan sosyal ağlar, günümüzde amacından...
17 Aralık 2021
Markethinkers
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi
Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi
Sosyal medya, artık sadece takip ettiğimiz hesapların paylaşımlarına bakarak bazen iyi vakit geçirdiğimiz bazen de yeni bilgiler edindiğimiz bir mecranın çok ötesinde bir anlam taşıyor. Hemen hemen herkes gününün çok büyük bir...
14 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
IdeaSoft
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin