E-Ticaret Sitenizde Müşteri Memnuniyeti Neden Önemlidir? Neler Yapılmalıdır?

31 Mayıs 2022
Savaş Çetinkaya
E-Ticaret Sitenizde Müşteri Memnuniyeti Neden Önemlidir? Neler Yapılmalıdır?

Marka başarısını sürekli hâle getirmenin yolu müşteriyle kuvvetli ve sürdürülebilir bir bağ kurmaktan geçer. Kendi sektöründe başarılı olan firmalar, sahip oldukları yeri büyük ölçüde bu bağı tesis edebilmelerine borçludur. Hedef kitlenizin ürün ve hizmetlerinize ihtiyaç duyduğunda rakipleriniz yerine sizi tercih etmesi önemlidir. Kullanıcı deneyimi odaklı çalışmalar yürüterek markanızın müşteriniz nezdinde güvenilir bir yerde olmasını sağlayabilir ve firmanıza olan ilgiyi sürdürülebilir kılabilirsiniz.

Sizin için kaleme aldığımız bu içerikte “kullanıcı deneyimi nedir?” sorusunu detaylı bir biçimde yanıtladık. Yazımızı okuyarak, müşterilerinizin memnuniyetini tesis etmek ve sürekli hâle getirmek için gereken püf noktaları hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Müşteri Memnuniyeti Nedir?

Satış sürecinin temel amacı, müşterinin beklentisinin karşılanmasıdır. Bu süreçte sunulan hizmet de ürün gibi satışını bir parçasıdır. Müşterileriniz, markanızı değerlendirirken sadece satışını yaptığınız ürünleri değil onlara sunmuş olduğunuz imkânları da gözden geçirir. Ürün ve hizmet tesliminin sorunsuz biçimde yapılması müşterinin memnun olmasını sağlar.

Marka ile müşteri arasındaki ilişki, ürün tesliminden sonra da devam eder. Kullanıcı, aldığı hizmetten memnun olduğu takdirde, ihtiyaç durumunda yine aynı firmayı tercih edebilir. Tüm bu sürekliliği sağlayan ise müşteri memnuniyetidir.

Memnuniyeti tesis etmek, ürünlerden kâr elde etmek kadar önemsenmesi gereken bir durumdur. Müşterilerinizle iyi ilişkiler kurduğunuzda markanızı sektörünüzde kalıcı hâle getirebilirsiniz.

Müşteri Memnuniyetleri Nasıl Ölçümlenir?

Hizmet sağladığınız müşterilerin memnuniyetini ölçmek için anket çalışması yapabilirsiniz. Ürünlerinizi satın alan kişilerden, aldıkları hizmeti değerlendirmelerini isteyebilirsiniz. Bu değerlendirmeler, markanızın hedef kitlesiyle kurduğu ilişkinin niteliğini öğrenmenizi sağlar. Anket yaparken bazı konulara dikkat etmek faydalı olur. Bu işlemi müşteriniz ürünlerinizle etkileşim gösterdikten (satın alma, sepete ekleme gibi) hemen sonra yaparak deneyimlerini paylaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Kullanıcı deneyimi araçlarını e-ticaret sitenizle entegre ederek müşteri memnuniyeti hakkında detaylı ölçümler yapabilirsiniz. Örneğin; sitenizden ilk kez alışveriş yapan bir kullanıcı sonraki ihtiyaçlarında da aynı platformu tercih ediyorsa bir müşteri memnuniyeti sağlanmış demektir. Ancak söz konusu tüketiciler sizi ikinci kez tercih etmiyorsa üzerinde çalışılması gereken bazı hususlar olabilir. Detaylı veri toplayarak müşterilerinizin memnuniyetini ölçümleyebilir ve gereken aksiyonları alabilirsiniz.

E-ticaret Sitenizde Müşteri Memnuniyeti Neden Önemlidir?

Markanızın internet satışlarında başarılı olması için rakipler arasından sıyrılması ve müşteriye erişebilmesi gerekir. Hizmet verdiğiniz sektör hangisi olursa olsun hedef kitleniz ihtiyaçlarını karşılamak için birçok alternatife sahiptir. Başarılı olmanın yolu bu alternatifler arasında birinci sıraya yükselmekten geçer. Müşterilerinizi memnun ederek, ihtiyaç hâlinde markanıza yönelmelerini sağlayabilir ve rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz. Online satış ve pazarlamada sizi başarıya ulaştıracak diğer püf noktalarını e-ticaret siteleri yönetim ipuçları başlıklı yazımızdan öğrenebilirsiniz.

Müşteriler E-ticaret Sitelerinden Ne Bekler?

Bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapan kullanıcıların ilk beklentisi ihtiyaçlarına kısa sürede ulaşmalarını sağlayan bir tasarımdır. Müşterilerin aradıkları ürünü anında bulabilmeleri ve yoğun bir işlem gerektirmeden satın alabilmeleri önemlidir. Kullanıcı dostu bir web siteniz yoksa ürün çeşitliliği dezavantaja dönüşebilir. Sayfanızı ziyaret eden kişilerin iyi bir deneyim yaşamalarını sağlamak için kolay kullanılan bir arayüz tasarımı yapabilirsiniz.

Sayfanın hızlı açılması da müşterilerin beklentileri arasındadır. Sitenizde yer alan anasayfa ve alt bağlantıların 3 saniye içinde yüklenmesi önemlidir. Açılma süresi arttığında müşterinin ilgisi azalır. Bu durumu önlemek için kullanıcı taleplerine hızlı yanıt veren bir web sitesi tasarlayabilirsiniz.

Görsellik, geleneksel pazarlamada olduğu gibi e-ticarette de önemli bir husustur. Kullanıcılar, görsellerini beğendikleri ürünlerle ilgilenmeye meyillidir. Kaliteli çekilmiş ürün görselleri satın alma davranışını pekiştirir. Sayfalarda yer alan açıklamalar da önemli bir konudur. Sitenizdeki herhangi bir ürün veya hizmeti satın alma eğilimi gösteren kullanıcının detaylı bilgi edinmesi gerekir. İçerikler bu bilgiyi sağlayan nitelikte olmalıdır.

Müşterilerinize sunduğunuz olanaklar da kullanıcı deneyimi sürecini olumlu yönde etkiler. Belirli dönemlerde yürürlüğe koyduğunuz indirim ve kampanyalarla markanıza olan talebi sürekli hâle getirebilirsiniz. Ücretsiz kargo olanağı da müşterilerinizin sitenizi tercih etmesini sağlar. Belli bir alışveriş limiti üzerine ücretsiz kargo imkânı sunarak kullanıcıların satın alma motivasyonunu arttırabilirsiniz.

E-ticaret Sitenizde Müşteri Memnuniyeti Sağlamak İçin Neler Yapabilirsiniz?

Ürün çeşitliliği müşteri memnuniyetinin ilk koşuludur. Sitenizden alışveriş yapan kullanıcıların iyi bir deneyim yaşamaları için geniş bir ürün skalası olmalıdır. Markanızın konsepti dâhilinde geniş bir seçenek sunarak kullanıcıların sitenizi tercih etmesini sağlayabilirsiniz.

Depo ve stok kontrolü de müşteri memnuniyeti açısından önemlidir. Stoklarınızda bulunmayan ürünlerin sitenizde satışta görülmesi markanız açısından olumsuz bir izlenim yaratabilir. Sitenizi depodaki ürünleri durumuna göre düzenli olarak güncellemeniz ve müşterilerinizi bilgilendirmeniz memnuniyeti arttırır.

E-ticaret Sitenizi Kullanıcı Dostu Yapın

Web sitenizin görünümünün ve işlevlerinin müşteri odaklı düzenlenmesi iyi bir kullanıcı deneyimi için önemlidir. Sitenize giriş yapan müşterilerin kısa sürede sipariş verebilmeleri gerekir. Bütün opsiyonların tek sayfa üzerinden erişilebilir olduğu bir tasarım yaparak müşterilerin ürünlerinize ulaşmasını kolaylaştırabilirsiniz. Kullanıcı deneyimini kolaylaştıran web dizaynları hakkında bilgi edinmek için 2022’de dikkat çekecek e-ticaret site tasarımları başlıklı içeriğimizi okuyabilirsiniz.

Yapılan araştırmalar Türkiye’de internet erişiminin çoğunlukla mobil cihazlar üzerinden sağlandığını gösterir. Bu yüzden, sitenizin mobil kullanıcı deneyimine hitap eden bir tasarıma sahip olması önemlidir.

Müşterinizle İletişiminizi Çabuk ve Kuvvetli Tutun

Yoğun satış operasyonlarında aksaklıkların yaşanması olağan bir durumdur. Müşterilerinizle kuvvetli bir iletişim geliştirerek bu aksaklıkları avantaja dönüştürebilirsiniz. Satış sonrası destekle, ürünlerde arıza yaşanması veya hatalı teslim durumunda müşterilerinizin sorunlarını çözebilirsiniz. Kullanıcıların soru, şikayet ve öneriler için sizinle iletişime geçebilmeleri de önemli bir husustur. E-ticaret sitenize sohbet kutusu ekleyerek anında geri dönüş sağlayabilirsiniz. Telefon ve e-mail gibi iletişim bilgilerinizin sitede yer alması da bu açıdan oldukça önemlidir.

Müşterilerinize Beklediklerini Sunun

Müşteri beklentisi, ürün kalitesi ve niteliğinden çok sunulan hizmetle alakalıdır. Memnuniyet ise beklentilerin karşılanmasıyla olur. Kullanıcı, alışveriş yaptığında satın aldığı ürünlerin sorunsuz teslim edilmesini bekleyecektir. Bu süreçte, tüketicinin isteklerine çözüm üretmek önemlidir. Örneğin, markanızın konsepti dâhilinde herhangi bir ürüne ihtiyaç duyan müşteri bu gereksinimini sitenizde kısa sürede karşılayabilmelidir. Satın alma, sipariş verme, ödeme ve lojistik işlemleri kullanıcı deneyimi hesaba katılarak, sorunsuz bir süreç sağlayacak biçimde yapılmalıdır.

Müşterilerinize Kendilerini Özel Hissedecekleri Geri Dönüşler Yapın

Tüketici davranışları hakkında yapılan araştırmalar duygusal kararların satın almada etkili olduğunu gösterir. Müşterinin markanızla bağ kurmasını sağlayarak, satın alma motivasyonunu arttırabilirsiniz. Ürün tesliminde ya da hizmet sürecinde herhangi bir sorun yaşandıysa, bu durumu telafi etmek için hızlı dönüş yapmanız önemlidir. Satış sonrası destek, kullanıcı deneyimi sürecinin son aşamasıdır. Ürün paketlerine not veye hediye ekleyerek de müşterilerinizi memnun edebilirsiniz. Bu konuda belli püf noktalarından sipariş detayıyla müşteri memnuniyeti arttırma başlıklı yazımızı okuyarak, ürünlerinizi tercih eden kullanıcıların iyi bir deneyim yaşamalarını sağlayabilirsiniz.

Güvenli Ödeme Seçenekleri Sunun

E-ticaret sitenizdeki ödeme kanallarının güvenli olması gerekir. Müşterilerinizin kimlik, kart ve banka hesap bilgilerinin üçüncü kişilerin eline geçmesini önleyen SSL sertifikasının sitenizde entegre olması önemlidir. Bu sertifika ile kullanıcılara sorunsuz bir ödeme imkânı sağlayabilirsiniz. Diğer yandan, bu konuda farklı seçenekler sunmak da faydalı olur. Müşterileriniz sipariş verirken havale, EFT, kart ve kapıda nakit gibi çeşitli ödeme alternatiflerinden yararlandıklarında memnuniyetleri artacaktır. Tüm bu opsiyonların hızlı ve güvenli olduğundan emin olmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Savaş
Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
IdeaSoft
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Ferad Osman Sali
2022 KOBİ E-Ticaret Raporu
2022 KOBİ E-Ticaret Raporu
IdeaSoft’un geliştirdiği e-ticaret altyapısını kullanan sitelerin 2022 e-ticaret raporu hazır. 2022 yılında 7 milyondan fazla tüketicinin 68 milyon adet ürün ihtiyacını karşıladı. Toplam hacim 2021 yılına oranla %74 oranında...
14 Mart 2023
Ferad Osman Sali
Çin'e E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Çin'e E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Çin, gelişmiş endüstri üretimi sayesinde dünyanın büyük ekonomileri arasında yer alır. Sanayinin gelişmişliği ve üretimin sürekliliği ihracat konusunda ihtiyaç yaratır. Bu sebepten ötürü, dışarıdan ithal edilen ürünler...
31 Temmuz 2022
Savaş Çetinkaya
IdeaSoft ile E-ticaret Firmaları 2022’de 68M+ Ürün Sattı
IdeaSoft ile E-ticaret Firmaları 2022’de 68M+ Ürün Sattı
E-ticaret hacmi Türkiye’de her yıl artmaya devam ediyor. IdeaSoft olarak geliştirdiğimiz e-ticaret altyapımızı kullanan siteler ile çıkardığımız rapora göre; 2022 yılında 7 milyondan fazla tüketicinin 68 milyon adet ürün...
2 Mart 2023
Ferad Osman Sali
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Ferad Osman Sali