E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?

12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?

Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede satışları artırır. Öte yandan memnuniyetsizliğini çeşitli kanallarda dile getiren müşteriler ise işletmenin oluşturmak için yıllarca didindiği itibarını yerle bir edebilir.

İşletmeler varlığını sürdürmek için müşteri memnuniyetini maksimum seviyeye getirmek, ve bu seviyeyi korumak zorundadır. Gelişen teknolojiyle artan e-şirketler ya da e-ticaret sitesi kullanan şirketler için müşteri memnuniyetinin tanımı biraz değişikliğe uğradı. Bunun sebebi e-ticaret müşterilerinin her an ve her şekilde hem memnuniyetlerini hem de memnuniyetsizliklerini kolayca dile getirebiliyor olmasıdır.

E-Ticaret uygulamalarında müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çekmek ve korumak için altın ipuçları:

E-Ticaret Sitenizin Görünümünü ve İşlevini Müşterilerinize Göre Düzenleyin

Binlerce farklı firma ve marka, e-ticaret müşterilerinin bir tık uzağında. Bu sebeple e-ticaret sitenizin diğerlerinin arasından sıyrılması ve dikkate değer bulunması gerekli. Bunun için potansiyel ve var olan müşterilerinizin beğenilerini göz önüne almalısınız. Hedef müşterilerinizin yaş grubu, cinsiyeti bu beğenileri etkileyen faktörlerden bazılarıdır.

Misafirliq Site Tasarımı

Müşterilerinizin beğeneceği görünüme sahip bir internet sitesi onların sitede daha uzun süre kalmalarına ve dolayısıyla satın alma potansiyellerinin yükselmesine yardımcı olur. Ayrıca internet sitenizin kolay kullanılabilir olması da müşteri memnuniyetini artıracak faktörlerden biridir. Sunduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgili geniş ancak sıkmayan düzeyde bilgi bulunması, bu bilginin profesyonel bir şekilde çekilmiş video ve fotoğraflarının olması önemlidir. Bu sayede müşteriler ne satın aldıklarını daha detaylı inceleyebilir, ürünü teslim aldıktan sonra sitede gördüklerinden farklı çıkası gibi memnuniyetsizlikleri yaşamazlar.

İnternet Sitesinin Güvenliği

Satın alma butonu eklediğiniz internet siteniz, yalnızca pazarlama ve tanıtım işlevi gören internet sitelerinden daha güvenli olmalıdır. Müşterileriniz satın alma sürecinde kendilerini güvende hissetmek isterler. Müşterinin ödeme bilgilerinin güvenliği en başta SSL sertifikası ile sağlanır. Özel bir sistem ile bilgilerin güvenli bir şekilde alınmasına yardımcı olan bu sertifikanın farklı versiyonları mevcuttur. Bunun yanında 3d secure gibi yöntemlerle sisteme kayıtlı cep telefonunuz üzerinden onay kodu gönderilmesi ile güvenlik seviyesi bir kat daha artırılmış olur. Ayrıca sonradan şikayet konusu olabilecek kazalardan da kaçınmış olursunuz.

Ödeme seçenkeleri

Ürün Çeşitliliği

Potansiyel müşterilerinizin işletmenize ve markanıza gereken değeri ve saygıyı göstermesi için ürün çeşitliliği önemlidir. Müşterileri, çeşitler arasında karar veren merci olmayı sever. Ayrıca ihtiyaçlarına yönelik ve memnun olacakları ürünü ancak bu şekilde seçebilirler. E-ticaret sitenizde yer vereceğiniz ürünlerin kategorilere ayrılması da müşterilerinize kullanım kolaylığı sağlayacaktır. Karışık ve düzensiz bir şekilde yan yana dizilmiş farklı ürünler müşteriyi sıkabilir, farklı e-ticaret sitelerine yönlenmelerine sebep olabilir.

Ödeme Seçenekleri

Satın almaların gerçekleştiği e-ticaret sitelerinde farklı ödeme seçeneklerinin bulunması müşterileri satın almaya yönlendirir, memnuniyet seviyesini arttırır. Eğer revaçta olmayan ve kullanımı nispeten zor bir ödeme şekli seçerseniz, müşterilerinizin ödeme sırasında sorunlarla karşılaşmasına sebep olabilirsiniz. Müşteri memnuniyetini olumsuz yönde etkileyen en önemli sorunlar ödemeyle ilgili sorunlardır. Kendinizi müşterinin yerine koyun, satın almaya karar vermiş bu süreci başlatmış bir müşteri olsanız ve bu süreç tahmin ettiğinizden de zor ve karmaşık olsa, yine de uğraşmaya devam eder misiniz, yoksa benzer bir ürünü daha kolay satın alabileceğiniz farklı bir siteyi mi ziyaret edersiniz?

İlgili yazı: Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?

Müşterilerinizin Yorum Yapmasına İzin Verin

E-ticaret sitenizi oluştururken mutlaka müşterilerinizin de yorumlarını paylaşabileceği bir platforma yer verin. Bu sayede memnun müşterilerinizin ürünle ve satın alım süreciyle ilgili olumlu deneyimlerini paylaşabilecekleri bir ortam oluşur ve ürünlerinizi daha fazla kişiye olumlu yönde tanıtma imkanı bulursunuz. Eğer herhangi bir durumdan hoşnut olmayan müşteri yorumlarıyla karşılaşırsanız da, bu size durumu bir an önce düzeltme olanağı sağlar, böylece müşterinin ulaşabildiği ve sorunlarını dinleyen bir konuma gelirsiniz.

Ürün yorumları

Satış Sonrası Destek

Müşteri memnuniyetini etkileyen faktörlerin başında satış sonrası süreci gelir. E-ticaret sitesi üzerinden yapılan alımlarda yanlış ürünün gelmesi, ürünün müşterinin ekranda gördüğü gibi olmaması, geç teslimat gibi sorunlarla karşılaşılabilir. Bunun önüne geçmek için satış ve iade şartları e-ticaret sitesinde açıkça belirlenmelidir.

Ancak yine de istenmeyen bir durum oluştuğunda müşterinin sorunlarını dile getirebileceği bir platforma ve sonrasında sorunun en kısa zamanda düzeltilmesine ihtiyaç vardır. Pek çok işletme müşteri hizmetleri için canlı destek hattı gibi bir takım kanalları kullanır. E-ticaret siteleri ise bu geleneksel yöntemlerin yanında sosyal medya kanalları ya da internet sitesi üzerinde açacakları bir platformdan da yararlanabilir. Bu sayede müşteriler karşılaştıkları sorunların ciddiye alındığını ve konuyla ilgilenildiğini görebilir. Ayrıca bu mecralardan şikayetlerini ya da memnuniyetsizliklerini dile getiren müşterilerle doğrudan iletişime geçilebilir ve sorunun detayları öğrenilebilir. Aynı şekilde internet üzerinden satın aldığı ürünün kargo bilgilerini ve teslimat durumunu takip etmek müşteriyi memnun edecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı olarak...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-Ticarette Başarısızlığın Nedenleri Nelerdir?
E-Ticarette Başarısızlığın Nedenleri Nelerdir?
E-ticarette başarılı olmak, bu sektöre giren herkes gibi sizin de en temel hedeflerinizden biridir. Öyle de olmalıdır çünkü e-ticaret, işletmenizin geleceğine yaptığınız bir yatırımdır. Gelecekte tüm sektörler,...
3 Aralık 2021
IdeaSoft
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
IdeaSoft
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın