E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?

12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya

Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede satışları artırır. Öte yandan memnuniyetsizliğini çeşitli kanallarda dile getiren müşteriler ise işletmenin oluşturmak için yıllarca didindiği itibarını yerle bir edebilir.

İşletmeler varlığını sürdürmek için müşteri memnuniyetini maksimum seviyeye getirmek, ve bu seviyeyi korumak zorundadır. Gelişen teknolojiyle artan e-şirketler ya da e-ticaret sitesi kullanan şirketler için müşteri memnuniyetinin tanımı biraz değişikliğe uğradı. Bunun sebebi e-ticaret müşterilerinin her an ve her şekilde hem memnuniyetlerini hem de memnuniyetsizliklerini kolayca dile getirebiliyor olmasıdır.

E-Ticaret uygulamalarında müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çekmek ve korumak için altın ipuçları:

E-Ticaret Sitenizin Görünümünü ve İşlevini Müşterilerinize Göre Düzenleyin

Binlerce farklı firma ve marka, e-ticaret müşterilerinin bir tık uzağında. Bu sebeple e-ticaret sitenizin diğerlerinin arasından sıyrılması ve dikkate değer bulunması gerekli. Bunun için potansiyel ve var olan müşterilerinizin beğenilerini göz önüne almalısınız. Hedef müşterilerinizin yaş grubu, cinsiyeti bu beğenileri etkileyen faktörlerden bazılarıdır.

Misafirliq Site Tasarımı

Müşterilerinizin beğeneceği görünüme sahip bir internet sitesi onların sitede daha uzun süre kalmalarına ve dolayısıyla satın alma potansiyellerinin yükselmesine yardımcı olur. Ayrıca internet sitenizin kolay kullanılabilir olması da müşteri memnuniyetini artıracak faktörlerden biridir. Sunduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgili geniş ancak sıkmayan düzeyde bilgi bulunması, bu bilginin profesyonel bir şekilde çekilmiş video ve fotoğraflarının olması önemlidir. Bu sayede müşteriler ne satın aldıklarını daha detaylı inceleyebilir, ürünü teslim aldıktan sonra sitede gördüklerinden farklı çıkası gibi memnuniyetsizlikleri yaşamazlar.

İnternet Sitesinin Güvenliği

Satın alma butonu eklediğiniz internet siteniz, yalnızca pazarlama ve tanıtım işlevi gören internet sitelerinden daha güvenli olmalıdır. Müşterileriniz satın alma sürecinde kendilerini güvende hissetmek isterler. Müşterinin ödeme bilgilerinin güvenliği en başta SSL sertifikası ile sağlanır. Özel bir sistem ile bilgilerin güvenli bir şekilde alınmasına yardımcı olan bu sertifikanın farklı versiyonları mevcuttur. Bunun yanında 3d secure gibi yöntemlerle sisteme kayıtlı cep telefonunuz üzerinden onay kodu gönderilmesi ile güvenlik seviyesi bir kat daha artırılmış olur. Ayrıca sonradan şikayet konusu olabilecek kazalardan da kaçınmış olursunuz.

Ödeme seçenkeleri

Ürün Çeşitliliği

Potansiyel müşterilerinizin işletmenize ve markanıza gereken değeri ve saygıyı göstermesi için ürün çeşitliliği önemlidir. Müşterileri, çeşitler arasında karar veren merci olmayı sever. Ayrıca ihtiyaçlarına yönelik ve memnun olacakları ürünü ancak bu şekilde seçebilirler. E-ticaret sitenizde yer vereceğiniz ürünlerin kategorilere ayrılması da müşterilerinize kullanım kolaylığı sağlayacaktır. Karışık ve düzensiz bir şekilde yan yana dizilmiş farklı ürünler müşteriyi sıkabilir, farklı e-ticaret sitelerine yönlenmelerine sebep olabilir.

Ödeme Seçenekleri

Satın almaların gerçekleştiği e-ticaret sitelerinde farklı ödeme seçeneklerinin bulunması müşterileri satın almaya yönlendirir, memnuniyet seviyesini arttırır. Eğer revaçta olmayan ve kullanımı nispeten zor bir ödeme şekli seçerseniz, müşterilerinizin ödeme sırasında sorunlarla karşılaşmasına sebep olabilirsiniz. Müşteri memnuniyetini olumsuz yönde etkileyen en önemli sorunlar ödemeyle ilgili sorunlardır. Kendinizi müşterinin yerine koyun, satın almaya karar vermiş bu süreci başlatmış bir müşteri olsanız ve bu süreç tahmin ettiğinizden de zor ve karmaşık olsa, yine de uğraşmaya devam eder misiniz, yoksa benzer bir ürünü daha kolay satın alabileceğiniz farklı bir siteyi mi ziyaret edersiniz?

İlgili yazı: Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?

Müşterilerinizin Yorum Yapmasına İzin Verin

E-ticaret sitenizi oluştururken mutlaka müşterilerinizin de yorumlarını paylaşabileceği bir platforma yer verin. Bu sayede memnun müşterilerinizin ürünle ve satın alım süreciyle ilgili olumlu deneyimlerini paylaşabilecekleri bir ortam oluşur ve ürünlerinizi daha fazla kişiye olumlu yönde tanıtma imkanı bulursunuz. Eğer herhangi bir durumdan hoşnut olmayan müşteri yorumlarıyla karşılaşırsanız da, bu size durumu bir an önce düzeltme olanağı sağlar, böylece müşterinin ulaşabildiği ve sorunlarını dinleyen bir konuma gelirsiniz.

Ürün yorumları

Satış Sonrası Destek

Müşteri memnuniyetini etkileyen faktörlerin başında satış sonrası süreci gelir. E-ticaret sitesi üzerinden yapılan alımlarda yanlış ürünün gelmesi, ürünün müşterinin ekranda gördüğü gibi olmaması, geç teslimat gibi sorunlarla karşılaşılabilir. Bunun önüne geçmek için satış ve iade şartları e-ticaret sitesinde açıkça belirlenmelidir.

Ancak yine de istenmeyen bir durum oluştuğunda müşterinin sorunlarını dile getirebileceği bir platforma ve sonrasında sorunun en kısa zamanda düzeltilmesine ihtiyaç vardır. Pek çok işletme müşteri hizmetleri için canlı destek hattı gibi bir takım kanalları kullanır. E-ticaret siteleri ise bu geleneksel yöntemlerin yanında sosyal medya kanalları ya da internet sitesi üzerinde açacakları bir platformdan da yararlanabilir. Bu sayede müşteriler karşılaştıkları sorunların ciddiye alındığını ve konuyla ilgilenildiğini görebilir. Ayrıca bu mecralardan şikayetlerini ya da memnuniyetsizliklerini dile getiren müşterilerle doğrudan iletişime geçilebilir ve sorunun detayları öğrenilebilir. Aynı şekilde internet üzerinden satın aldığı ürünün kargo bilgilerini ve teslimat durumunu takip etmek müşteriyi memnun edecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan