Whatsapp İşletme Hesabı Nedir? Faydaları Nelerdir?

15 Ocak 2022
Markethinkers
Whatsapp İşletme Hesabı Nedir? Faydaları Nelerdir?

İlk kez 2009 yılında kullanıma açılan WhatsApp, günümüzde dünyanın en çok tercih edilen mesajlaşma uygulaması. oberlo.com tarafından sağlanan istatistiklere göre 2021 yılı itibarı ile tüm dünyada 2 milyardan fazla kişi bu uygulamayı kullanıyor. WhatsApp’tan her gün gönderilen mesaj sayısı ortalama 100 milyar. Bu uygulama gündelik hayatımızda öyle büyük bir yer kaplıyor ki artık çoğu zaman çevremizle iletişim kurarken telefon görüşmeleri yerine WhatsApp’tan mesaj atmayı tercih ediyoruz. Uygulama sonradan eklenen özellikleri sayesinde artık sesli ve görüntülü aramalara da sizin veriyor. Hâl böyleyken bu uygulamayı, iş hayatının bir parçası olarak kullanmak da son derece iyi bir fikir gibi görünüyor. WhatsApp’ın işletmelerin müşterileriyle yine bu uygulama üzerinden iletişim kurmasını sağlayan yeni versiyonu, bu süreci hem kolaylaştırıyor hem de profesyonel bir zemine oturtuyor. WhatsApp işletme hesabı olarak bilinen bu versiyonu kullanarak siz de müşterinizle doğrudan ve pratik şekilde etkileşime geçebilirsiniz. Peki WhatsApp işletme hesabı nedir?

WhatsApp İşletme Hesabı Nedir?

Tam anlamıyla bir iletişim çağında yaşıyoruz. Bu şartlar altında işletmeler için verimli iletişim kurmanın, ticari faaliyetlerin en kritik tamamlayıcılarından biri olduğu, hatta en az bu faaliyetler kadar önem taşıdığı söylenebilir. Zira artık müşteriler, dijital kanallar üzerinden işletmelerle rahatlıkla temasa geçebilme imkânına sahipler. Bu yollardan sordukları sorulara mümkün olan en net cevabı en kısa sürede almayı bekliyorlar. Dolayısıyla internetten satış yapmak hedefi ile kurulan işletmeler için tüm iletişim kanallarının aktif olarak kullanılması bir zorunluluk hâline gelmiş durumda. WhatsApp işletme hesabı da bu doğrultuda kullanılabilecek son derece pratik uygulamalardan biri olarak dikkat çekiyor.

WhatsApp işletme hesabı, WhatsApp Business isimli uygulama üzerinden oluşturulmuş kullanıcı kayıtlarına verilmiş özel isimdir. Bu uygulama; yine WhatsApp tarafından, genel olarak küçük ölçekli işletmelerin müşteri ile mesajlaşmasını sağlamak amacıyla geliştirilmiştir. WhatsApp Business, 2018 yılının Ocak ayında kullanılmaya başlanmıştır. Mesajlaşma fonksiyonlarının yanında işletmelere özel olarak geliştirilmiş özellikler de sunan bu versiyon üzerinden yapılan her kullanıcı kaydı, otomatikman WhatsApp işletme hesabı olarak kabul edilir. Yani hâlihazırda çalışan ya da yöneticilerinden birinin kişisel numarası üzerinden kullanılan standart hesabı, bu işletme tarafından kullanılacak hâle getirmek mümkün değildir. WhatsApp işletme hesabına geçme, ancak işletmeler için özel geliştirilmiş uygulamanın indirilmesi ile yapılabilir.

Bu uygulama, işletmeler için iki farklı hesap türü barındırır. Bunlardan ilki standart İşletme Hesabı olarak tanımlanır. WhatsApp Business'ı indirip kayıt oluşturduğunuz anda hesabınız bu türde olacaktır. Diğer tür ise Resmi İşletme Hesabı’dır. WhatsApp bu ünvanı, resmi bir işletmeye ait olduğunu belirlediği hesaplara verir. Resmi İşletme Hesapları, isimlerinin yanında bulunan yeşil tik işareti ile belirtilir. Bu hesaplarda şirket adının kişisel kullanıcılar tarafından görülebilmesi için ilişkilendirilmiş telefon numarasının rehbere kaydedilmesi zorunlu değildir.

WhatsApp işletme hesabı doğrulama için iki işlemin gerçekleştirilmesi gerekir. Bunlar işletmenin WhatsApp Business API ile entegre edilmesi ve hesabın Facebook İşletme Yöneticisi’ne tanımlanmasıdır. Fakat bu işlemlerin yapılması, işletme hesabınızın kesin olarak yeşil tik alacağı anlamına gelmez. Zira bu uygulama, henüz pilot çalışma evresindedir ve WhatsApp daha çok tanınmış markaların hesaplarını onaylamaktadır. Ayrıca işletme hesabı onaylanması için sektör bazlı bazı kısıtlamalar da var. WhatsApp, aşağıdaki alanlarda faaliyet gösteren, söz konusu ürün ya da hizmetleri satışa sunan işletmelerin hesaplarını hiçbir şekilde onaylamamaktadır.

  • İlaç, medikal ve sağlık ürünleri
  • Tütün ürünleri
  • Alkol markaları
  • Kumar işletmeleri
  • Yetişkinlere yönelik ürün ve hizmetler
  • Arkadaşlık hizmetleri
  • Canlı hayvan
  • Ateşli silah ve mühimmat
  • Kripto para

WhatsApp İşletme Hesabının Özellikleri Nelerdir?

WhatsApp işletme hesabı özellikleri ile online satış yapan firmalara iletişim süreçlerini yönetmek açısından birçok kolaylık sağlar. Bunun yanında kurumsal bir kimlik yaratılmasına ve müşteriler ile daha verimli bir ilişki kurulmasına yardımcı olur. Standart hesaplar ile WhatsApp işletme hesabı farkı da genel olarak bu versiyonun sahip olduğu özelliklerden ileri gelir. Bu özellikleri şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Alan kodu ya da 0850 ile başlayan sabit telefonlarla uyumludur
  • Web özelliği sayesinde bilgisayarlardan da rahatça kullanılabilir
  • Spam ve engelleme özellikleri istenmeyen mesajlar almanızın önüne geçer
  • Resmi hesap özelliği ile marka imajınızı güçlendirir
  • İşletmenizin iletişim bilgileri, WhatsApp işletme hesabına eklenebilir
  • Bulunduğunuz her ortamda müşterilerinizin sorularını en kısa sürede yanıtlamanıza imkân tanır
  • Detaylı mesajlaşma istatistikleri sunar

WhatsApp İşletme Hesabı Kullanıcılar İçin Ücretli midir?

WhatsApp işletme hesabının ücretli olup olmadığı, bu uygulamaya dair en çok merak edilen konuların başında gelir. WhatsApp işletme hesabı açmak için herhangi bir tutar ödemenize gerek yoktur. WhatsApp Business uygulamasını iOS ya da Android işletim sistemi ile çalışan akıllı telefonunuza ücretsiz olarak indirip hesabınızı oluşturarak hemen kullanmaya başlayabilirsiniz. Yani kısaca herhangi whatsapp işletme hesabı ücreti olmadığını söyleyebiliriz.

Kimler WhatsApp İşletme Hesabı Kullanabilir?

İsteyen her kuruluş, yukarıda belirtilen uygulamayı indirerek WhatsApp işletme hesabı kullanabilir. Fakat bu uygulamanın daha ziyade küçük ölçekli işletmeler için geliştirilmiş olduğunu belirtmek gerek. Orta ve daha büyük işlem hacmine sahip işletmeler için WhatsApp Business uygulamasının özellikleri görece yetersiz kalabilir. Bu ölçekteki işletmelerin WhatsApp Business API kullanması daha yerinde bir tercih olacaktır. Siz de faaliyetlerine yeni başlamış, küçük bir şirkete sahipseniz müşterilerinizle en verimli ve pratik şekilde iletişim kurmak için WhatsApp işletme hesabı açma yoluna gidebilirsiniz.

WhatsApp İşletme Hesabı Güvenilir mi?

E-ticaret ile ilgili hemen hemen tüm konularda güvenlik ön planda tutulur. Dolayısıyla bu durum, WhatsApp işletme hesabı güvenilirlik düzeyinin de merak edilmesi sonucunu doğurur. Bu uygulama, doğrudan Whatsapp tarafından geliştirilmiştir. Yani herhangi başka bir şirketin Whatsapp adını kullanarak ürettiği bir yazılım değildir. Buradan hareketle söz konusu uygulamanın oldukça güvenilir olduğunu söyleyebiliriz. WhatsApp işletme hesabı, güvenilirliğini sahip olduğu özellikler ile sağlar. Uygulamanın güvenilirliği şu özellikler üzerinden şekillenir:

  • Yeşil tık özelliği sayesinde hesabın gerçek bir işletmeye ait olduğu kanıtlanır. WhatsApp resmi işletme hesabı özelliğini henüz kazanmamış girişimlerin de kişisel bir hesap yerine işletme uygulaması üzerinden müşterileri ile iletişime geçmesi, güvenlik hissiyatını artırır.
  • WhatsApp üzerinden yapılan tüm yazışma ve aramalar uçtan uca şifrelenir. Bu durum WhatsApp işletme hesabı için de geçerlidir. Üçüncü kişilerin, paylaşılan bilgilere erişmesi mümkün değildir.
  • WhatsApp konuşmaları ve paylaşılan veri ya da dökümanlar, hiçbir şekilde uygulamanın sunucularına kaydedilmez. Sadece konuşmanın taraflarının cihazlarında depolanır. Böylece kötü niyetli kişiler, uygulamanın sunucularına yasadışı yollardan erişim sağlasa dahi sizin konuşmalarınıza ulaşamaz.
  • WhatsApp Business API; işletmelere kullanabilecekleri birçok farklı özellik sağlar. Daha yüksek güvenlik de bu özelliklerden biridir.

WhatsApp İşletme Hesabının Faydaları Nelerdir?

WhatsApp işletme hesabı, küçük ölçekli şirketlere pek çok fayda sağlar. Bu faydalar arasında doğrudan satış rakamlarını yukarı çekmeyi sağlayanlar olduğu gibi sayısal olarak ölçülemese de marka değerine olumlu katkı yapanlar da vardır. Söz konusu avantajları şu şekilde toparlamak mümkün:

  • WhatsApp işletme hesabı kullanmanın ücretsiz olması sayesinde bu türden bir uygulama için kaynak ayırmanıza gerek kalmaz. Böylece ekonomik anlamda eliniz rahatlar.
  • Sunduğu otomatik mesaj ve etiketleme gibi özellikler, iletişim süreçlerine harcanan zamanı oldukça azaltır. İşletmenizin zaman yönetimi konusunda daha iyi konuma yükselmesine yardımcı olur.
  • WhatsApp’ın en çok tercih edilen mesajlaşma uygulaması olduğunu söylemiştir. Dolayısıyla müşterilerinizin önceliği de sizinle bu uygulama üzerinden iletişime geçmek olacaktır. Bu sayede kolay erişilebilen bir işletme olmanız, müşteri ilişkilerinizi zaman içinde daha güçlü kılar.
  • Müşterilerinizle e-posta üzerinden haberleşmeniz günümüz şartlarında oldukça hantal kalacaktır. Bu nedenle iletişim için WhatsApp’ı seçerek hem daha sıcak hem de efektif bir müşteri hizmetleri süreci oluşturabilirsiniz. Ayrıca uygulamanın ses ve görüntülü aramalara da olanak tanıması, sorunların en iyi etkili şekilde çözülmesine yardımcı olur.
  • Özelleştirdiğiniz işletme profiliniz ile marka kimliğinizi destekleme imkânı bulursunuz. Bu alanda sloganlarınız, iş tanımınız, iletişim bilgileriniz ve web sitesi adresiniz gibi detaylara da yer verebilirsiniz.
  • Katalog özelliği sayesinde müşterilerinizin en kolay şekilde ürün ve hizmetlerinize göz atmasına imkân sağlar. Bu özellik satış miktarlarına olumlu etki yapmasının yanında müşterilerin ürünler hakkında geri bildirimde bulunmalarını da kolaylaştırır. Tek mesajla alabileceği geri bildirimlerden hareketle iş süreçlerinizi geliştirebilir, müşteri memnuniyetinizi artırabilirsiniz.
  • WhatsApp tüm dünyada kullanılan bir iletişim aracıdır. E-ticaret faaliyetlerinizi global anlamda geliştirmeyi düşünüyorsanız WhatsApp işletme hesabı, her ülkedeki müşterilerinizle iletişim kurmanıza aracılık eder.

WhatsApp İşletme Hesabı Nasıl Kullanılır?

Kurumsal WhatsApp hesabı, genel itibarı ile bu uygulamanın bireylere özel, standart versiyonuna benzer şekilde kullanılır. Yani yazışma yöntemiyle ve sesli ya da görüntülü aramalarla müşterilerinizle iletişim kurmanıza, onların merak ettiklerine açıklık getirmenize yardımcı olur. Buradan hareketle WhatsApp işletme hesabı ile sohbet etmek ve bu uygulamayı kişisel iletişimler için kullanmak temelde benzer pratikler üzerinden işlediğini söyleyebiliriz. Fakat Kurumsal WhatsApp hesabının kullanımı, uygulamanın sahip olduğu araçlar nedeniyle bir miktar farklılaşır. Bu uygulamanın işletmelere sağladığı avantajların temelinde de esasen bu araçlar yatar.

WhatsApp İşletme Araçları Nelerdir?

WhatsApp işletme araçları, genel olarak katalog, kısayol ve mesajlaşma özellikleri olarak üç başlığa ayrılır. İşletmeler için pek çok avantaj sağlayan bu araçların kullanımı Android cihazlarda ve iPhone’larda farklılık gösterebilir. Araçlara ulaşmak için uygulamanın ana ekranındayken Android işletim sistemli cihazlarda “Diğer Seçenekler”e, iPhone’lar da ise önce “Ayarlar” sonra “İşletme Araçları”na tıklamanız gerekir.

Katalog

Katalog, WhatsApp işletme hesabının sahip olduğu en kullanışlı araçların başında gelir. Bu araç sayesinde müşterileriniz ürün ve hizmetlerinizi WhatsApp profilinizden inceleyebilir. Üstelik katalog oluşturmak, oldukça basit ve pratik bir süreçtir. İlgili menüye “Ayarlar” kısmından ulaştıktan sonra, ürün ya da hizmetinizin görsellerini, isimlerini fiyatlarını ve açıklamalarını girerek kataloğunuzu hazırlayabilirsiniz.

Her ürün için sağlanan link ekleme özelliği ile müşterilerinizi WhatsApp’tan doğrudan satış sayfasına yönlendirmeniz de mümkün. Ayrıca ekleyebileceğiniz SKU kodları, ürünlere dair stok miktarlarınızı kontrol etmenizi kolaylaştırır. Kataloğa eklenmiş durumdaki ürünler, WhatsApp kurumsal hesap aracılıyla müşterilerinizle yaptığımız konuşmalarda pratik bir şekilde paylaşılabilir.

Kısayol

Kısayol, müşterilerin sizinle konuşma başlatmasını son derece kolay hâle getiren bir araçtır. Bu aracı kullanmak oluşturmak için önce kısayol oluşturmanız gerekir. “Ayarlar” menüsünden ilgili bölüme girdiğinizde, dijital mecralarda “link” anlamında kullanılan simgeye tıklayarak kısayol bağlantınızı kopyalayabilirsiniz. Kopyaladığınız bu linki internet sitenizde ya da sosyal medya hesaplarınıza yerleştirerek müşterilerinizin sizinle hızlıca konuşma başlatmasını sağlayabilirsiniz.

Kısayol bağlantısı, mobil cihazlarda tıklandığında sohbet hemen başlatılır. Fakat bu işlem web tarayıcılar üzerinden biraz farklı çalışır. Kısayola bir web tarayıcıdan erişen kullanıcı öncelikle işletme bilgilerinizin yer aldığı bir sayfa ile karşılaşır. Mesajlaşmanın başlaması için bu sayfadaki “Sohbete Başla” ibaresine tıklanması gerekir. Eğer hazırlamış olduğunuz bir metin varsa o da bu sayfada görüntülenir. Bu mesajı ayarlamak için “Kısayol” menüsündeki “kalem” butonunu kullanmanız yeterlidir. Söz konusu metni istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Mesajlaşma Araçları

Özünde bir mesajlaşma uygulaması olan WhatsApp’ın bu versiyonu, işletmelere müşterileri ile daha efektif bir iletişim kurabilmeleri için birçok özellik sunar. Bunların başında da otomatik mesajlar gelir. Bir işletme hesabı WhatsApp üzerinden, belli durumlar için özel olarak hazırlanmış mesajları ekstra bir işleme gerek duymadan gönderebilir.

Uygulamanın “İşletme Araçları” başlığı altında üç tür otomatik mesaj görebilirsiniz. Karşılama mesajları, müşterileriniz size ilk kez mesaj attıklarında onlara gönderilen iletileri ifade eder. Bu mesajların herkese ya da sadece seçtiğiniz bir gruba gönderilmesi yönünde ayarlamalar yapabilirsiniz. Marka kimliğinizi yansıtacak şekilde hazırladığınız karşılama mesajları ile daha ilk andan itibaren müşterilerinizle sıcak bir iletişim kurabilirsiniz.

Dışarıda mesajları ise sizin o esnada mesajlara dönüş yapamayacağınızı ifade etmek adına oldukça kullanışlıdır. Bu mesajları, her zaman, belirli bir zaman için ya da mesai saatleri dışında gönderilmek üzere düzenleyebilirsiniz. Dışarıda mesajlarını mesai saatleri içinde kullanabilmek için öncelikle işletme profilinize çalışma saatlerinizi girmeniz gerekir.

Hızlı mesajlar, özellikle müşterilerin sık sık sorduğu sorulara en kısa sürede cevap vermek için kullanılır. İşletme hesabınıza önceden tanımlayacağınız bu mesajlara, konuşma penceresinde iken “/” tuşuna basıp ardından belirlediğiniz kısayolu girerek rahatlıkla ulaşabilirsiniz. Her bir mesaja üç adet ekleyebileceğiniz anahtar kelimeler de mesajlaşma esnasında aradığınız yanıtı bulmanızı kolaylaştırır. Otomatik mesajlar dışında, sohbetleri “Yeni Müşteri” ya da “Yanıt bekleyenler” gibi etiketler yardımıyla kategorilere ayırarak mesajlaşma süreçlerini daha da rahat yürütebilirsiniz.

WhatsApp İşletme Hesabının Kurulumu Nasıl Yapılır?

WhatsApp işletme hesabı kurulumu, oldukça basit bir işlemdir. Uygulamanın kişisel iletişim için kullanılan versiyonunu kullanan hemen herkes, bu işlemi zorlanmadan tamamlayabilir. Aşağıdaki adımları takip ederek en kısa sürede WhatsApp işletme hesabı üzerinden müşterilerinizle iletişime geçmeye başlayabilirsiniz.

WhatsApp Business Uygulamasını İndirin ve Başlatın

İlk olarak yapmanız gereken WhatsApp Business uygulamasını kullandığınız cihaza indirmektir. Bunun için internette “WhatsApp işletme hesabı indir” gibi bir aramak yapmak yerine kullandığınız cihaza göre Google Play ya da App Store’a girerek ilgili uygulamayı yükleyebilirsiniz. Sonrasında klasik WhatsApp logosunda çok benzeyen, içinde B harfi bulunan simgesine basarak uygulamayı başlatın.

Hizmet Koşulları’nı İnceleyin

Uygulamayı başlattığınızda ilk olarak bir karşılama ekranı görüntülenir. Bu ekrandan Hizmet Koşulları’na ulaşın ve detaylarını inceleyin. Ardından “Kabul Et ve Devam Et” butonu ile sonraki aşamaya geçebilirsiniz.

Kaydolun

Kaybolurken cep telefonu ya da sabit hat numarası kullanabilirsiniz. Kayıt aşamasında girdiğiniz telefonun doğruluğu, telefonunuza SMS ile gönderilen bir kod ile kontrol edilir. Şayet sabit hat numarasıyla kayıt olduysanız, kodun sesli olacak ileteceği bir arama alırsınız.

Kişilere ve Fotoğraflara Erişim İzni Verin

Uygulamanın rehberinizdeki kişilere ulaşmasına izin vererek onlarla WhatsApp Business üzerinden de iletişim kurabilirsiniz. Fotoğraflara erişim iznini açtığınızda ise katalog oluştururken galerinizdeki fotoğrafları kullanmanız mümkün hâle gelir. Benzer şekilde bu sayede müşterinize bilgi vermek adına farklı görseller de paylaşabilirsiniz.

Hesap Oluşturun

Gerekli izinleri vermenizin ardından sıra, işletme hesabınızı oluşturmanıza gelir. Bu aşamada gireceğiniz bilgiler, şirketinize ait hesabın temelini oluşturur. Zira işletme adı ve kategorisi ile profil resmi bu aşamada girilir.

İşletme Profilinizi Oluşturun

Hesabınızı oluşturduktan sonra “Keşfet” menüsünde yer alan “İşletme Profili” kısmına girerek farklı bilgiler de ekleyebilirsiniz. Bu alana girebileceğiniz mesai saatleri ya da adres gibi bilgiler, müşterileriniz işletmenizi daha yakından tanımasını sağlarken hesabınızı da daha kurumsal bir görünüme kavuşturur.

Sohbet Başlatın

Yukarıdaki adımları tamamlamanızla şirketinize ait WhatsApp işletme hesabınız kullanıma hazır hâle gelir. Artık istediğiniz gibi mesaj atabilir ya da müşterilerinizden mesaj alabilirsiniz. Mesaj yazma ya da alma işlemleri standart WhatsApp’taki ile birebir aynı şekilde gerçekleştirilir.

E-ticaret Sitesine WhatsApp Nasıl Kurulur?

Sanal mağaza açma ya da e-ticaret sitesi kurma gibi konulardaki en büyük yardımcınız olan IdeaSoft, bu mecraları daha kullanışlı hâle getirmek için de birçok araç sunar. E-ticaret sitenize WhatsApp hesabı kurmak da bu araçlardan biridir. Bunun için özel olarak geliştirilmiş uygulamayı indirerek, sitenizi ziyaret eden müşterilerinizin sorularını WhatsApp üzerinden alıp anlık olarak cevaplayabilirsiniz. İnternet üzerinden satış yaptığınız siteyi WhatsApp hesabınızla entegre etmek, müşterilerinizle daha yakın bir ilişki kurmanızın ve daha güçlü bir kullanıcı deneyimi vadetmenizin önünü açar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
IdeaSoft
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Alternatif Ödeme Sistemi Nedir?
Alternatif Ödeme Sistemi Nedir?
Alışveriş ve ticaretin hiçbir zaman değişmeyen en temel unsuru paradır. Para unsuru değişmez fakat paranın kendisi değişir. Öyle ki günümüzde para yerine geçen çok sayıda ödeme aracı var ve nakit paranın yakın gelecekte...
9 Eylül 2021
Markethinkers
Kurumsal Kimlik Nedir?
Kurumsal Kimlik Nedir?
Dünyanın en büyükleri olarak anılan markalar düşünüldüğünde akılda birtakım görsel ögeler canlanır. Bu ögeler kimi markalar özelinde o kadar baskındır ki görüldüğü anda, o markanın faaliyet gösterdiği sektörden ya da...
4 Ekim 2021
Markethinkers
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin