E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu

11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman

İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı ve Ads ve AdSense gibi diğer Google ürünleri ile entegre çalışması sayesinde bir sektör standardı haline gelmiştir.

Bir sitenin ziyaretçi rakamları sadece Google Analytics kodu eklenerek incelenebilir. Ancak e-ticaret sitelerinin bazı gelişmiş raporlara erişebilmesi, Google Analytics’in Gelişmiş E-ticaret çözümünü kullanmaları ile mümkündür. Bu sayede bir e-ticaret sitesindeki sipariş rakamları ya da sepete eklenen ürünlerin sayısı gibi raporlara ulaşılabilir.

Şimdi de Google Analytics raporları üzerinden elde edebileceğiniz verileri inceleyelim;

1. Yeni Ziyaretçilerin Dönüşüm Oranı

Dijital pazarlama çalışmaları, bir e-ticaret sitesine gelen ziyaretçi sayısının artmasını sağlar. Yeni ziyaretçi metriği, takip sistemleri tarafından daha önceden izlenmemiş kullanıcıları ifade eder. Her yeni ziyaretçi, e-ticaret sitesi için potansiyel müşteri anlamına gelir.

Ziyaretçiler sitenizde gezerken çeşitli aksiyonlarda bulunurlar. Belirli sayıda sayfa gezme, kullanıcı yaratma, ürünü sepete atma, satın alma işlemini gerçekleştirme gibi aksiyonlar, birer dönüşüm olarak Google Analytics’e tanımlanabilir.

Yeni ziyaretçilerinizin dilediğiniz dönüşümleri gerçekleştirmesi, yaptığınız çalışmalardan verim aldığınızı ortaya koyar. Örneğin, yeni ziyaretçilerin ürün satın alma oranının yüksek olması, pazarlama çalışmalarınız sonucunda doğru hedef kitleye seslendiğinizi ve sitenizin yüksek performanslı çalıştığını gösterir.

2. Bir Dönüşümün Maliyeti

Yeni müşteriler kazanmak ya da mevcut müşterilerinizi sitenizden tekrar alışveriş yapmalarını sağlamak, size belirli bir maliyet yaratır. E-ticaret siteniz üzerinde dilediğiniz aksiyonların alınması için harcadığınız para, karlılığınızı ölçmeniz için önemlidir.

Edinme başı maliyet (cost per acquisition - CPA), dijital reklamlarınız sonucunda sitenize gelen ziyaretçilerin, hedeflediğiniz işlemi gerçekleştirmeleri için harcadığınız birim maliyettir. Bu edinmeler veya eylemler, sitenizden yapılacak bir satın alma, üye olma ya da e-mail bilgilendirme formunu doldurma gibi aksiyonları içerebilir. Bir dönüşümün maliyetini takip etmeniz, dijital reklam kampanyalarınızın verimliliğini artırmanızı sağlayacaktır.

Diyelim ki bir reklam çalışmasına toplamda 100 Lira harcadınız. Sitenize 20 adet yeni üye, 10 adet de sipariş geldiyse, bir üye başına maliyetiniz 5 Lira, sipariş başına maliyetiniz 10 Lira olacaktır.

3. Site İçi Arama

Sitenizi ziyaret eden potansiyel müşterileriniz aradıkları ürünleri bulmak için sayfanızda bulunan arama çubuğunu kullanabilirler.

Google Analytics, panelinizdeki ilgili ayarı aktive ettiğiniz andan itibaren tüm kullanıcı aramalarını takip etmenizi sağlar. Yapılan aramalar, kullanıcıların sitenizden beklentilerini ortaya koyar. Raporları inceleyerek aranan ürünleri ön plana çıkartabilir, sitenizde bulunmayan ancak talep gören ürünleri tedarik edebilir, SEO çalışmalarınızı müşteri odaklı yürütebilirsiniz.

İlgili Rehber: Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

4. Desteklenen Dönüşüm

Çoğu e-ticaret sitesi, satışlarını desteklemek adına birden fazla pazarlama kanalı kullanırlar. Arama sonucu reklamları, affiliate marketing, sosyal medya vb. kanallar, ürünlerinizi satışa dönüştürmek adına size yardımcı olurlar.

Bir reklama tıklayıp ilk ziyaretinde alışverişini tamamlamayan ziyaretçiler, başka bir pazarlama faaliyetinize denk gelip alışverişini tamamlamak için siyete geri dönebilirler. Bu durumda satışı sağlayan kanal hangisidir sorusu akıllara gelebilir. Müşteriyi bulan ilk kampanya mı, satın alma işlemini gerçekleştiren ikinci kampanya mı?

Desteklenen dönüşüm (assisted conversions) tam olarak bu adımda size yardımcı olacaktır. Raporu görebilmek için sitenize Google Analytics E-commerce kurulumunu yapmanız yeterlidir.

Desteklenen dönüşüm raporu, bir ziyaretçinin e-ticaret sitenizdeki serüveni boyunca onu takip ederek satın alma işlemini gerçekleştirene kadar hangi kanallar üzerinden siteye geldiğinin takip edilmesini sağlar. Bu sayede pazarlama bütçenizi hangi reklam kanalı için harcamanız gerektiğine kadar verebilirsiniz.

5. Gecikme Raporu

Sektöre ve ürüne göre e-ticaret sitelerindeki ürünlerin satılana kadar geçen zamanlarında değişiklikler gözlemlenebilir. Gecikme raporu (time lag) sayesinde, bir müşterinin ilk ziyaretinden alışverişini tamamlayana kadar geçen zaman öğrenilir. Bu raporun aktive edilmesi için Google Analytics’in e-ticaret kodunun siteye eklenmesi gerekmektedir.

Bu rapor, yeniden pazarlama kampanyalarındaki bütçelerin daha verimli kullanılmasını sağlar. Örneğin, pırlanta yüzük satan bir e-ticaret sitesine gelen ziyaretçi, seçtiği yüzüğü satın almadan önce emin olmak için birkaç gün bekleyebilir. Raporu incelediğinizde, ilk ziyaretten tam 7 gün sonra en yoğun satışı gözlemliyorsanız, diğer günlerde harcadığınız parayı daha fazla satış gelmesi için 7. gün bütçesine yönlendirebilirsiniz.

6. Ürün Performansı

Google Analytics’in e-ticaret özelliği ile gelen raporlarından biri olan ürün performansı raporu, ürün bazlı olarak müşteri davranışını izlemenize yardımcı olur.

Ürün performansı raporu, ürünlerin listelendiği sayfalarda kaç sefer görüntülendiği, üzerine tıklayıp detaylarının incelendiği, sepete eklenip çıkartıldığı, satın alındığı, ne kadar para kazandırdığı gibi pek çok veriyi size sağlar.

Bu raporu inceleyerek, pazarlama faaliyetlerinizi verimli olduğunu düşündüğünüz ürünler özelinde yoğunlaştırabilir, dönüşüm oranlarınızı ve cironuzu artırabilirsiniz.

7. Alışveriş Davranışı Analizi

Alışveriş davranışı analizi raporu, site ziyaretinden başlayarak satın al butonuna tıklayana kadar her bir adımda kaç kişinin sürece devam ettiğini gösterir. Bu rapor ile, dönüşüm süreci boyunca hangi adımda kaç ziyaretçinin siteden ayrıldığı analiz edilir. Sonraki adıma geçme yüzdesinin düşük olması, e-ticaret sitesinin optimize edilmesi gereken adımlarının teşhis edilmesini sağlar.

Alışverişi tamamlamayan ziyaretçiler, süreci terk ettikleri adım özelinde bir kitle olarak belirlenebilir. Bu kitleler, yeniden pazarlama kampanyalarında hedef kitle olarak kullanılabilir. Reklam kampanyaları ile ziyaretçiler siteye tekrardan davet edilir. Bu şekilde ziyaretçinin sürece kaldığı yerden devam etmesi sağlanır.

Siz de Google Analytics ile e-ticaret sitenizin performansını artırabilirsiniz

E-ticaret sitesini IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile açan siteler, Google Analytics entegrasyonunu kolaylıkla yapabilirler. Siz de e-ticaret sitenizi oluşturup ürün satışlarından elde ettiğiniz gelirlerinizi ücretsiz Google Analytics ürününden takip edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan