E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu

11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman

İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı ve Ads ve AdSense gibi diğer Google ürünleri ile entegre çalışması sayesinde bir sektör standardı haline gelmiştir.

Bir sitenin ziyaretçi rakamları sadece Google Analytics kodu eklenerek incelenebilir. Ancak e-ticaret sitelerinin bazı gelişmiş raporlara erişebilmesi, Google Analytics’in Gelişmiş E-ticaret çözümünü kullanmaları ile mümkündür. Bu sayede bir e-ticaret sitesindeki sipariş rakamları ya da sepete eklenen ürünlerin sayısı gibi raporlara ulaşılabilir.

Şimdi de Google Analytics raporları üzerinden elde edebileceğiniz verileri inceleyelim;

1. Yeni Ziyaretçilerin Dönüşüm Oranı

Dijital pazarlama çalışmaları, bir e-ticaret sitesine gelen ziyaretçi sayısının artmasını sağlar. Yeni ziyaretçi metriği, takip sistemleri tarafından daha önceden izlenmemiş kullanıcıları ifade eder. Her yeni ziyaretçi, e-ticaret sitesi için potansiyel müşteri anlamına gelir.

Ziyaretçiler sitenizde gezerken çeşitli aksiyonlarda bulunurlar. Belirli sayıda sayfa gezme, kullanıcı yaratma, ürünü sepete atma, satın alma işlemini gerçekleştirme gibi aksiyonlar, birer dönüşüm olarak Google Analytics’e tanımlanabilir.

Yeni ziyaretçilerinizin dilediğiniz dönüşümleri gerçekleştirmesi, yaptığınız çalışmalardan verim aldığınızı ortaya koyar. Örneğin, yeni ziyaretçilerin ürün satın alma oranının yüksek olması, pazarlama çalışmalarınız sonucunda doğru hedef kitleye seslendiğinizi ve sitenizin yüksek performanslı çalıştığını gösterir.

2. Bir Dönüşümün Maliyeti

Yeni müşteriler kazanmak ya da mevcut müşterilerinizi sitenizden tekrar alışveriş yapmalarını sağlamak, size belirli bir maliyet yaratır. E-ticaret siteniz üzerinde dilediğiniz aksiyonların alınması için harcadığınız para, karlılığınızı ölçmeniz için önemlidir.

Edinme başı maliyet (cost per acquisition - CPA), dijital reklamlarınız sonucunda sitenize gelen ziyaretçilerin, hedeflediğiniz işlemi gerçekleştirmeleri için harcadığınız birim maliyettir. Bu edinmeler veya eylemler, sitenizden yapılacak bir satın alma, üye olma ya da e-mail bilgilendirme formunu doldurma gibi aksiyonları içerebilir. Bir dönüşümün maliyetini takip etmeniz, dijital reklam kampanyalarınızın verimliliğini artırmanızı sağlayacaktır.

Diyelim ki bir reklam çalışmasına toplamda 100 Lira harcadınız. Sitenize 20 adet yeni üye, 10 adet de sipariş geldiyse, bir üye başına maliyetiniz 5 Lira, sipariş başına maliyetiniz 10 Lira olacaktır.

3. Site İçi Arama

Sitenizi ziyaret eden potansiyel müşterileriniz aradıkları ürünleri bulmak için sayfanızda bulunan arama çubuğunu kullanabilirler.

Google Analytics, panelinizdeki ilgili ayarı aktive ettiğiniz andan itibaren tüm kullanıcı aramalarını takip etmenizi sağlar. Yapılan aramalar, kullanıcıların sitenizden beklentilerini ortaya koyar. Raporları inceleyerek aranan ürünleri ön plana çıkartabilir, sitenizde bulunmayan ancak talep gören ürünleri tedarik edebilir, SEO çalışmalarınızı müşteri odaklı yürütebilirsiniz.

İlgili Rehber: Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

4. Desteklenen Dönüşüm

Çoğu e-ticaret sitesi, satışlarını desteklemek adına birden fazla pazarlama kanalı kullanırlar. Arama sonucu reklamları, affiliate marketing, sosyal medya vb. kanallar, ürünlerinizi satışa dönüştürmek adına size yardımcı olurlar.

Bir reklama tıklayıp ilk ziyaretinde alışverişini tamamlamayan ziyaretçiler, başka bir pazarlama faaliyetinize denk gelip alışverişini tamamlamak için siyete geri dönebilirler. Bu durumda satışı sağlayan kanal hangisidir sorusu akıllara gelebilir. Müşteriyi bulan ilk kampanya mı, satın alma işlemini gerçekleştiren ikinci kampanya mı?

Desteklenen dönüşüm (assisted conversions) tam olarak bu adımda size yardımcı olacaktır. Raporu görebilmek için sitenize Google Analytics E-commerce kurulumunu yapmanız yeterlidir.

Desteklenen dönüşüm raporu, bir ziyaretçinin e-ticaret sitenizdeki serüveni boyunca onu takip ederek satın alma işlemini gerçekleştirene kadar hangi kanallar üzerinden siteye geldiğinin takip edilmesini sağlar. Bu sayede pazarlama bütçenizi hangi reklam kanalı için harcamanız gerektiğine kadar verebilirsiniz.

5. Gecikme Raporu

Sektöre ve ürüne göre e-ticaret sitelerindeki ürünlerin satılana kadar geçen zamanlarında değişiklikler gözlemlenebilir. Gecikme raporu (time lag) sayesinde, bir müşterinin ilk ziyaretinden alışverişini tamamlayana kadar geçen zaman öğrenilir. Bu raporun aktive edilmesi için Google Analytics’in e-ticaret kodunun siteye eklenmesi gerekmektedir.

Bu rapor, yeniden pazarlama kampanyalarındaki bütçelerin daha verimli kullanılmasını sağlar. Örneğin, pırlanta yüzük satan bir e-ticaret sitesine gelen ziyaretçi, seçtiği yüzüğü satın almadan önce emin olmak için birkaç gün bekleyebilir. Raporu incelediğinizde, ilk ziyaretten tam 7 gün sonra en yoğun satışı gözlemliyorsanız, diğer günlerde harcadığınız parayı daha fazla satış gelmesi için 7. gün bütçesine yönlendirebilirsiniz.

6. Ürün Performansı

Google Analytics’in e-ticaret özelliği ile gelen raporlarından biri olan ürün performansı raporu, ürün bazlı olarak müşteri davranışını izlemenize yardımcı olur.

Ürün performansı raporu, ürünlerin listelendiği sayfalarda kaç sefer görüntülendiği, üzerine tıklayıp detaylarının incelendiği, sepete eklenip çıkartıldığı, satın alındığı, ne kadar para kazandırdığı gibi pek çok veriyi size sağlar.

Bu raporu inceleyerek, pazarlama faaliyetlerinizi verimli olduğunu düşündüğünüz ürünler özelinde yoğunlaştırabilir, dönüşüm oranlarınızı ve cironuzu artırabilirsiniz.

7. Alışveriş Davranışı Analizi

Alışveriş davranışı analizi raporu, site ziyaretinden başlayarak satın al butonuna tıklayana kadar her bir adımda kaç kişinin sürece devam ettiğini gösterir. Bu rapor ile, dönüşüm süreci boyunca hangi adımda kaç ziyaretçinin siteden ayrıldığı analiz edilir. Sonraki adıma geçme yüzdesinin düşük olması, e-ticaret sitesinin optimize edilmesi gereken adımlarının teşhis edilmesini sağlar.

Alışverişi tamamlamayan ziyaretçiler, süreci terk ettikleri adım özelinde bir kitle olarak belirlenebilir. Bu kitleler, yeniden pazarlama kampanyalarında hedef kitle olarak kullanılabilir. Reklam kampanyaları ile ziyaretçiler siteye tekrardan davet edilir. Bu şekilde ziyaretçinin sürece kaldığı yerden devam etmesi sağlanır.

Siz de Google Analytics ile e-ticaret sitenizin performansını artırabilirsiniz

E-ticaret sitesini IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile açan siteler, Google Analytics entegrasyonunu kolaylıkla yapabilirler. Siz de e-ticaret sitenizi oluşturup ürün satışlarından elde ettiğiniz gelirlerinizi ücretsiz Google Analytics ürününden takip edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2020
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan