E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu

11 Haziran 2020
IdeaSoft
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu

İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı ve Ads ve AdSense gibi diğer Google ürünleri ile entegre çalışması sayesinde bir sektör standardı haline gelmiştir.

Bir sitenin ziyaretçi rakamları sadece Google Analytics kodu eklenerek incelenebilir. Ancak e-ticaret sitelerinin bazı gelişmiş raporlara erişebilmesi, Google Analytics’in Gelişmiş E-ticaret çözümünü kullanmaları ile mümkündür. Bu sayede bir e-ticaret sitesindeki sipariş rakamları ya da sepete eklenen ürünlerin sayısı gibi raporlara ulaşılabilir.

Şimdi de Google Analytics raporları üzerinden elde edebileceğiniz verileri inceleyelim;

1. Yeni Ziyaretçilerin Dönüşüm Oranı

Dijital pazarlama çalışmaları, bir e-ticaret sitesine gelen ziyaretçi sayısının artmasını sağlar. Yeni ziyaretçi metriği, takip sistemleri tarafından daha önceden izlenmemiş kullanıcıları ifade eder. Her yeni ziyaretçi, e-ticaret sitesi için potansiyel müşteri anlamına gelir.

Ziyaretçiler sitenizde gezerken çeşitli aksiyonlarda bulunurlar. Belirli sayıda sayfa gezme, kullanıcı yaratma, ürünü sepete atma, satın alma işlemini gerçekleştirme gibi aksiyonlar, birer dönüşüm olarak Google Analytics’e tanımlanabilir.

Yeni ziyaretçilerinizin dilediğiniz dönüşümleri gerçekleştirmesi, yaptığınız çalışmalardan verim aldığınızı ortaya koyar. Örneğin, yeni ziyaretçilerin ürün satın alma oranının yüksek olması, pazarlama çalışmalarınız sonucunda doğru hedef kitleye seslendiğinizi ve sitenizin yüksek performanslı çalıştığını gösterir.

2. Bir Dönüşümün Maliyeti

Yeni müşteriler kazanmak ya da mevcut müşterilerinizi sitenizden tekrar alışveriş yapmalarını sağlamak, size belirli bir maliyet yaratır. E-ticaret siteniz üzerinde dilediğiniz aksiyonların alınması için harcadığınız para, karlılığınızı ölçmeniz için önemlidir.

Edinme başı maliyet (cost per acquisition - CPA), dijital reklamlarınız sonucunda sitenize gelen ziyaretçilerin, hedeflediğiniz işlemi gerçekleştirmeleri için harcadığınız birim maliyettir. Bu edinmeler veya eylemler, sitenizden yapılacak bir satın alma, üye olma ya da e-mail bilgilendirme formunu doldurma gibi aksiyonları içerebilir. Bir dönüşümün maliyetini takip etmeniz, dijital reklam kampanyalarınızın verimliliğini artırmanızı sağlayacaktır.

Diyelim ki bir reklam çalışmasına toplamda 100 Lira harcadınız. Sitenize 20 adet yeni üye, 10 adet de sipariş geldiyse, bir üye başına maliyetiniz 5 Lira, sipariş başına maliyetiniz 10 Lira olacaktır.

3. Site İçi Arama

Sitenizi ziyaret eden potansiyel müşterileriniz aradıkları ürünleri bulmak için sayfanızda bulunan arama çubuğunu kullanabilirler.

Google Analytics, panelinizdeki ilgili ayarı aktive ettiğiniz andan itibaren tüm kullanıcı aramalarını takip etmenizi sağlar. Yapılan aramalar, kullanıcıların sitenizden beklentilerini ortaya koyar. Raporları inceleyerek aranan ürünleri ön plana çıkartabilir, sitenizde bulunmayan ancak talep gören ürünleri tedarik edebilir, SEO çalışmalarınızı müşteri odaklı yürütebilirsiniz.

İlgili Rehber: Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

4. Desteklenen Dönüşüm

Çoğu e-ticaret sitesi, satışlarını desteklemek adına birden fazla pazarlama kanalı kullanırlar. Arama sonucu reklamları, affiliate marketing, sosyal medya vb. kanallar, ürünlerinizi satışa dönüştürmek adına size yardımcı olurlar.

Bir reklama tıklayıp ilk ziyaretinde alışverişini tamamlamayan ziyaretçiler, başka bir pazarlama faaliyetinize denk gelip alışverişini tamamlamak için siyete geri dönebilirler. Bu durumda satışı sağlayan kanal hangisidir sorusu akıllara gelebilir. Müşteriyi bulan ilk kampanya mı, satın alma işlemini gerçekleştiren ikinci kampanya mı?

Desteklenen dönüşüm (assisted conversions) tam olarak bu adımda size yardımcı olacaktır. Raporu görebilmek için sitenize Google Analytics E-commerce kurulumunu yapmanız yeterlidir.

Desteklenen dönüşüm raporu, bir ziyaretçinin e-ticaret sitenizdeki serüveni boyunca onu takip ederek satın alma işlemini gerçekleştirene kadar hangi kanallar üzerinden siteye geldiğinin takip edilmesini sağlar. Bu sayede pazarlama bütçenizi hangi reklam kanalı için harcamanız gerektiğine kadar verebilirsiniz.

5. Gecikme Raporu

Sektöre ve ürüne göre e-ticaret sitelerindeki ürünlerin satılana kadar geçen zamanlarında değişiklikler gözlemlenebilir. Gecikme raporu (time lag) sayesinde, bir müşterinin ilk ziyaretinden alışverişini tamamlayana kadar geçen zaman öğrenilir. Bu raporun aktive edilmesi için Google Analytics’in e-ticaret kodunun siteye eklenmesi gerekmektedir.

Bu rapor, yeniden pazarlama kampanyalarındaki bütçelerin daha verimli kullanılmasını sağlar. Örneğin, pırlanta yüzük satan bir e-ticaret sitesine gelen ziyaretçi, seçtiği yüzüğü satın almadan önce emin olmak için birkaç gün bekleyebilir. Raporu incelediğinizde, ilk ziyaretten tam 7 gün sonra en yoğun satışı gözlemliyorsanız, diğer günlerde harcadığınız parayı daha fazla satış gelmesi için 7. gün bütçesine yönlendirebilirsiniz.

6. Ürün Performansı

Google Analytics’in e-ticaret özelliği ile gelen raporlarından biri olan ürün performansı raporu, ürün bazlı olarak müşteri davranışını izlemenize yardımcı olur.

Ürün performansı raporu, ürünlerin listelendiği sayfalarda kaç sefer görüntülendiği, üzerine tıklayıp detaylarının incelendiği, sepete eklenip çıkartıldığı, satın alındığı, ne kadar para kazandırdığı gibi pek çok veriyi size sağlar.

Bu raporu inceleyerek, pazarlama faaliyetlerinizi verimli olduğunu düşündüğünüz ürünler özelinde yoğunlaştırabilir, dönüşüm oranlarınızı ve cironuzu artırabilirsiniz.

7. Alışveriş Davranışı Analizi

Alışveriş davranışı analizi raporu, site ziyaretinden başlayarak satın al butonuna tıklayana kadar her bir adımda kaç kişinin sürece devam ettiğini gösterir. Bu rapor ile, dönüşüm süreci boyunca hangi adımda kaç ziyaretçinin siteden ayrıldığı analiz edilir. Sonraki adıma geçme yüzdesinin düşük olması, e-ticaret sitesinin optimize edilmesi gereken adımlarının teşhis edilmesini sağlar.

Alışverişi tamamlamayan ziyaretçiler, süreci terk ettikleri adım özelinde bir kitle olarak belirlenebilir. Bu kitleler, yeniden pazarlama kampanyalarında hedef kitle olarak kullanılabilir. Reklam kampanyaları ile ziyaretçiler siteye tekrardan davet edilir. Bu şekilde ziyaretçinin sürece kaldığı yerden devam etmesi sağlanır.

Siz de Google Analytics ile e-ticaret sitenizin performansını artırabilirsiniz

E-ticaret sitesini IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile açan siteler, Google Analytics entegrasyonunu kolaylıkla yapabilirler. Siz de e-ticaret sitenizi oluşturup ürün satışlarından elde ettiğiniz gelirlerinizi ücretsiz Google Analytics ürününden takip edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
IdeaSoft
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-Ticarette Başarısızlığın Nedenleri Nelerdir?
E-Ticarette Başarısızlığın Nedenleri Nelerdir?
E-ticarette başarılı olmak, bu sektöre giren herkes gibi sizin de en temel hedeflerinizden biridir. Öyle de olmalıdır çünkü e-ticaret, işletmenizin geleceğine yaptığınız bir yatırımdır. Gelecekte tüm sektörler,...
3 Aralık 2021
IdeaSoft
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına yönelse...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın