E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu

11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman

İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı ve Ads ve AdSense gibi diğer Google ürünleri ile entegre çalışması sayesinde bir sektör standardı haline gelmiştir.

Bir sitenin ziyaretçi rakamları sadece Google Analytics kodu eklenerek incelenebilir. Ancak e-ticaret sitelerinin bazı gelişmiş raporlara erişebilmesi, Google Analytics’in Gelişmiş E-ticaret çözümünü kullanmaları ile mümkündür. Bu sayede bir e-ticaret sitesindeki sipariş rakamları ya da sepete eklenen ürünlerin sayısı gibi raporlara ulaşılabilir.

Şimdi de Google Analytics raporları üzerinden elde edebileceğiniz verileri inceleyelim;

1. Yeni Ziyaretçilerin Dönüşüm Oranı

Dijital pazarlama çalışmaları, bir e-ticaret sitesine gelen ziyaretçi sayısının artmasını sağlar. Yeni ziyaretçi metriği, takip sistemleri tarafından daha önceden izlenmemiş kullanıcıları ifade eder. Her yeni ziyaretçi, e-ticaret sitesi için potansiyel müşteri anlamına gelir.

Ziyaretçiler sitenizde gezerken çeşitli aksiyonlarda bulunurlar. Belirli sayıda sayfa gezme, kullanıcı yaratma, ürünü sepete atma, satın alma işlemini gerçekleştirme gibi aksiyonlar, birer dönüşüm olarak Google Analytics’e tanımlanabilir.

Yeni ziyaretçilerinizin dilediğiniz dönüşümleri gerçekleştirmesi, yaptığınız çalışmalardan verim aldığınızı ortaya koyar. Örneğin, yeni ziyaretçilerin ürün satın alma oranının yüksek olması, pazarlama çalışmalarınız sonucunda doğru hedef kitleye seslendiğinizi ve sitenizin yüksek performanslı çalıştığını gösterir.

2. Bir Dönüşümün Maliyeti

Yeni müşteriler kazanmak ya da mevcut müşterilerinizi sitenizden tekrar alışveriş yapmalarını sağlamak, size belirli bir maliyet yaratır. E-ticaret siteniz üzerinde dilediğiniz aksiyonların alınması için harcadığınız para, karlılığınızı ölçmeniz için önemlidir.

Edinme başı maliyet (cost per acquisition - CPA), dijital reklamlarınız sonucunda sitenize gelen ziyaretçilerin, hedeflediğiniz işlemi gerçekleştirmeleri için harcadığınız birim maliyettir. Bu edinmeler veya eylemler, sitenizden yapılacak bir satın alma, üye olma ya da e-mail bilgilendirme formunu doldurma gibi aksiyonları içerebilir. Bir dönüşümün maliyetini takip etmeniz, dijital reklam kampanyalarınızın verimliliğini artırmanızı sağlayacaktır.

Diyelim ki bir reklam çalışmasına toplamda 100 Lira harcadınız. Sitenize 20 adet yeni üye, 10 adet de sipariş geldiyse, bir üye başına maliyetiniz 5 Lira, sipariş başına maliyetiniz 10 Lira olacaktır.

3. Site İçi Arama

Sitenizi ziyaret eden potansiyel müşterileriniz aradıkları ürünleri bulmak için sayfanızda bulunan arama çubuğunu kullanabilirler.

Google Analytics, panelinizdeki ilgili ayarı aktive ettiğiniz andan itibaren tüm kullanıcı aramalarını takip etmenizi sağlar. Yapılan aramalar, kullanıcıların sitenizden beklentilerini ortaya koyar. Raporları inceleyerek aranan ürünleri ön plana çıkartabilir, sitenizde bulunmayan ancak talep gören ürünleri tedarik edebilir, SEO çalışmalarınızı müşteri odaklı yürütebilirsiniz.

İlgili Rehber: Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

4. Desteklenen Dönüşüm

Çoğu e-ticaret sitesi, satışlarını desteklemek adına birden fazla pazarlama kanalı kullanırlar. Arama sonucu reklamları, affiliate marketing, sosyal medya vb. kanallar, ürünlerinizi satışa dönüştürmek adına size yardımcı olurlar.

Bir reklama tıklayıp ilk ziyaretinde alışverişini tamamlamayan ziyaretçiler, başka bir pazarlama faaliyetinize denk gelip alışverişini tamamlamak için siyete geri dönebilirler. Bu durumda satışı sağlayan kanal hangisidir sorusu akıllara gelebilir. Müşteriyi bulan ilk kampanya mı, satın alma işlemini gerçekleştiren ikinci kampanya mı?

Desteklenen dönüşüm (assisted conversions) tam olarak bu adımda size yardımcı olacaktır. Raporu görebilmek için sitenize Google Analytics E-commerce kurulumunu yapmanız yeterlidir.

Desteklenen dönüşüm raporu, bir ziyaretçinin e-ticaret sitenizdeki serüveni boyunca onu takip ederek satın alma işlemini gerçekleştirene kadar hangi kanallar üzerinden siteye geldiğinin takip edilmesini sağlar. Bu sayede pazarlama bütçenizi hangi reklam kanalı için harcamanız gerektiğine kadar verebilirsiniz.

5. Gecikme Raporu

Sektöre ve ürüne göre e-ticaret sitelerindeki ürünlerin satılana kadar geçen zamanlarında değişiklikler gözlemlenebilir. Gecikme raporu (time lag) sayesinde, bir müşterinin ilk ziyaretinden alışverişini tamamlayana kadar geçen zaman öğrenilir. Bu raporun aktive edilmesi için Google Analytics’in e-ticaret kodunun siteye eklenmesi gerekmektedir.

Bu rapor, yeniden pazarlama kampanyalarındaki bütçelerin daha verimli kullanılmasını sağlar. Örneğin, pırlanta yüzük satan bir e-ticaret sitesine gelen ziyaretçi, seçtiği yüzüğü satın almadan önce emin olmak için birkaç gün bekleyebilir. Raporu incelediğinizde, ilk ziyaretten tam 7 gün sonra en yoğun satışı gözlemliyorsanız, diğer günlerde harcadığınız parayı daha fazla satış gelmesi için 7. gün bütçesine yönlendirebilirsiniz.

6. Ürün Performansı

Google Analytics’in e-ticaret özelliği ile gelen raporlarından biri olan ürün performansı raporu, ürün bazlı olarak müşteri davranışını izlemenize yardımcı olur.

Ürün performansı raporu, ürünlerin listelendiği sayfalarda kaç sefer görüntülendiği, üzerine tıklayıp detaylarının incelendiği, sepete eklenip çıkartıldığı, satın alındığı, ne kadar para kazandırdığı gibi pek çok veriyi size sağlar.

Bu raporu inceleyerek, pazarlama faaliyetlerinizi verimli olduğunu düşündüğünüz ürünler özelinde yoğunlaştırabilir, dönüşüm oranlarınızı ve cironuzu artırabilirsiniz.

7. Alışveriş Davranışı Analizi

Alışveriş davranışı analizi raporu, site ziyaretinden başlayarak satın al butonuna tıklayana kadar her bir adımda kaç kişinin sürece devam ettiğini gösterir. Bu rapor ile, dönüşüm süreci boyunca hangi adımda kaç ziyaretçinin siteden ayrıldığı analiz edilir. Sonraki adıma geçme yüzdesinin düşük olması, e-ticaret sitesinin optimize edilmesi gereken adımlarının teşhis edilmesini sağlar.

Alışverişi tamamlamayan ziyaretçiler, süreci terk ettikleri adım özelinde bir kitle olarak belirlenebilir. Bu kitleler, yeniden pazarlama kampanyalarında hedef kitle olarak kullanılabilir. Reklam kampanyaları ile ziyaretçiler siteye tekrardan davet edilir. Bu şekilde ziyaretçinin sürece kaldığı yerden devam etmesi sağlanır.

Siz de Google Analytics ile e-ticaret sitenizin performansını artırabilirsiniz

E-ticaret sitesini IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile açan siteler, Google Analytics entegrasyonunu kolaylıkla yapabilirler. Siz de e-ticaret sitenizi oluşturup ürün satışlarından elde ettiğiniz gelirlerinizi ücretsiz Google Analytics ürününden takip edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs...
20 Mayıs 2019
Ideasoft Admin
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan