Kişiselleştirme Nedir? Nasıl Yapılır?

Yazar: Savaş Çetinkaya
Güncellenme Tarihi: 20.05.2024
Kişiselleştirme Nedir? Nasıl Yapılır?

Kişiselleştirme Ne Demek?

Kişiselleştirme, bireylerin özelliklerine göre uygun hizmet ve ürünlerin sunulması anlamına gelir. Pazarlamada önemli bir unsur olan kişiselleştirme sayesinde her müşteriye özel teklifler sunulabilir. Müşteri memnuniyetini artırma, dönüşümleri yükseltme, daha etkili pazarlama kampanyaları sürdürme ve internet sitesinin değerlerini artırmak için veri kişiselleştirmeden faydalanılabilir.

İPUCU

Kişiselleştirme

Kişiselleştirme, bireylerin özelliklerine göre hizmet ve ürünlerin sunulmasıdır. Pazarlamada önemli bir rol oynar ve müşteri memnuniyetini artırır, dönüşümleri yükseltir.

Dijital pazarlamanın henüz kullanılmadığı dönemde, her müşteri için benzer alışveriş deneyimleri sunuluyordu. Ancak günümüzde dijital pazarlama ile markalar, müşterilerle daha yakın temas kurma fırsatı yakaladı. Müşterilerin geri dönüşlerinin anında alınabildiği ve müşteri profillerinin detaylı şekilde oluşturulabildiği internet dünyasında, daha kişiselleştirilmiş deneyimler sunulabiliyor. Kişiselleştirme sayesinde her müşterinin kendini özel hissetmesi ve tam olarak kendisine uygun hizmet veya ürünleri satın alması amaçlanıyor.

Hemen E-ticaret'e Başlayın!

E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image
Kişiselleştirme Nedir?

Her müşteri farklı ilgi alanlarına ve zevklere sahiptir. Kişiselleştirme, müşterilerin isteklerini geniş çaplı analiz ederek doğru hizmet veya ürüne yönlendirme yapmayı sağlar. Kişiselleştirme, hem tüketici hem de şirketler için birçok avantaj sağlar ve detaylı bir analiz çalışması ile pazarlama stratejisi oluşturulması gerekir.

E-Ticarette Kişiselleştirmenin Faydaları Nelerdir?

E-ticaret, her geçen yıl daha fazla müşteri çekiyor ve fiziki mağazalardan yapılan alışverişler yavaş yavaş online alışverişlere yerini bırakıyor. Ancak e-ticaret sitelerinden alışveriş yapan kullanıcılar, fiziki mağazalarda yaşadıkları deneyimlere benzer bir deneyim arıyor. E-ticarette kişiselleştirme, kullanıcıların online alışverişlerini daha kolay ve keyifli hale getirmeyi amaçlıyor.

İPUCU

Kişiselleştirmenin Faydaları

Müşteriyi özel hissettirir, satışları %20 artırır, aynı markayı tercih etme oranını %44’e çıkarır ve kullanıcıların %80’i kişiselleştirilmiş deneyimler sunan siteleri tercih eder.

Fiziki mağazalarda satış danışmanları, müşterilerin ilgilendiği ürünleri öğrenir ve onları yönlendirir. E-ticaret sitelerinde ise bu yönlendirme kişiselleştirilmiş öneriler aracılığıyla yapılır. Kişiselleştirmenin başlıca faydaları şunlardır:

E-Ticarette Kişiselleştirmenin Faydaları Nelerdir?

Kişiselleştirmenin başlıca faydaları şunlardır:

  • Özel Hissettirir: Kullanıcılara özel hazırlanmış öneriler ve teklifler, alışveriş yapma olasılığını artırır.
  • Satış Artışı: Kişiselleştirme yapıldığında satışların yaklaşık %20 oranında arttığı görülmüştür.
  • Müşteri Sadakati: Kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimi sonrası aynı markayı tercih etme oranı %44'tür.
  • Tercih Edilme Oranı: Online alışveriş yapan kullanıcıların %80’i kişiselleştirilmiş deneyimler vadeden şirketleri tercih eder.
  • Müşteri Memnuniyeti: Tüketicilerin %77’si alışveriş yapacakları zaman kişiselleştirilmiş bir deneyim sunan şirketleri tercih ettiklerini belirtir.

E-Ticarette Başarılı Kişiselleştirme Nasıl Yapılır?

E-ticaret alanında strateji belirlenirken kişiselleştirme konusuna özenle eğilmek gerekir. Günümüz e-ticaret dünyasında kişiselleştirme olmadan yapılan pazarlama çalışmaları yetersiz kalmaktadır. Kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunmayan pazaryerleri veya e-ticaret sitelerine olan rağbet günden güne azalmaktadır. Ayrıca kişiselleştirilmiş deneyim sunan ve sunmayan yerler arasında yapılan karşılaştırmalarda kişiselleştirme yapılan e-ticaret sitelerinde satışların arttığı gözlemlenmiştir.

İPUCU

Başarılı Kişiselleştirme

Kullanıcının satın alma geçmişi, ilgi alanları ve demografik bilgileri analiz edilerek kişiselleştirilmiş öneriler sunulabilir. 4R yaklaşımı (Recognize, Remember, Recommend, Relevance) izlenmelidir.

Kullanıcının satın alma geçmişi, e-ticaret sitesi içerisinde göz attığı sayfalar, incelediği ürünler ve diğer kişisel bilgileri kullanarak kişiselleştirme yapılabilir. Kişiselleştirme sayesinde kullanıcıların alışkanlıkları, ilgi alanları göz önünde bulundurularak ve gelecekte yapabileceği satın alımlar öngörülerek ürün önerileri sunulabilir. E-ticarette kişiselleştirme yöntemi kullanılarak kullanıcıların çok daha rahat ve keyifli bir alışveriş deneyimi yaşaması sağlanır.

Hemen E-ticaret'e Başlayın!

E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image
E-Ticarette Başarılı Kişiselleştirme Nasıl Yapılır?

E-ticaret alanında kişiselleştirmenin nasıl yapılacağını dört madde altında incelemek mümkündür. 4R olarak adlandırılan bu maddelere dikkat edilerek kişiselleştirme yapılabilir.

Tanıma (Recognize)

Sitenizin daimi müşterisi olan veya sitenizi ilk defa ziyaret edenleri detaylı bir şekilde analiz etmeniz önemlidir. CRM, DMP, sosyal ağlar, cihaz ve diğer kaynaklardan gelen veriler kullanılarak kullanıcıyla ilgili detaylı bilgiler elde edilebilir.

Hatırlama (Remember)

Yapılan analizlerde sadece kullanıcıların hangi ürünleri aldığı, gezdiği sayfalar ve yaptığı diğer eylemleri göz önünde bulundurmak yeterli olmaz. Kullanıcının yaptığı eylemler kadar bunu neden yaptığı da önem taşımaktadır. Müşterilerin verdiği kararları doğru şekilde analiz etmek, kişiselleştirilmiş öneriler sunmanın anahtarıdır.

Tavsiye (Recommend)

Gerekli analizler gerçekleştirildikten sonra kullanıcılara kişiselleştirilmiş tavsiyeler verilmelidir. Müşterilerin tercihleri, yaptıkları eylemler ve ilgilendikleri alanlara göre bazı tavsiyeler oluşturmak mümkündür. Müşterilere doğru pazarlama, içerik, teklif ve ürünle ulaşıldığında satışla sonuçlanabilecek bir etkileşim ortaya çıkar.

Tavsiye (Recommend)

Alaka (Relevance)

Kullanıcılara sunulan tavsiyeler, alakalı olduğu sürece değerli olmaktadır. Eğer alışveriş için verilen tavsiyeler kullanıcının tercihleri ve deneyimleri ile bağdaşmıyorsa satış için gerekli ortamın oluşması mümkün değildir. Müşterilerle iletişim doğru zamanda ve doğru şekilde kurulmalıdır. Kişiselleştirilmiş içerik oluşturulurken kullanıcının bulunduğu konum, internet sitesindeki son aktiviteleri ve tarih de gereken detaylardır. Kullanıcının konumuyla veya bulunulan tarihle ilgisi olmayan kişiselleştirmeyle başarıya ulaşılamaz. Örneğin sıcak olduğu bilinen bir yerde yaşayan kullanıcıya yaz aylarında kışlık kıyafet tavsiye ederseniz satış yapmanız imkânsız olacaktır.

Kişiselleştirmenin Zorlukları Nelerdir?

Kişiselleştirme önemli olsa da, bu deneyimi sunmak zahmetlidir. Kişiselleştirme sunmak isteyen e-ticaret şirketlerinin uygun bir altyapıya sahip olması ve analizlerini doğru yapması gerekir. Kullanıcıların eylemleri dikkatli bir şekilde incelenmeli ve kullanıcı profili iyi anlaşılmalıdır. Kişiselleştirme için sunulan tekliflerin zamanlaması da büyük önem taşır. Kişiselleştirilmiş deneyim sunulabilmesi için doğru teknolojilerin ve araçların kullanılması gereklidir.

İPUCU

Kişiselleştirmenin Zorlukları

Doğru analizler ve uygun teknoloji gerektirir. Kullanıcı davranışlarını dikkatle inceleyerek ve stratejik zamanlamalar yaparak başarılı kişiselleştirme sağlanmalıdır.

Kişiselleştirmenin Çeşitleri Nelerdir?

Kişiselleştirmenin birçok farklı türü bulunmaktadır. E-ticaret şirketleri bu türlerin sadece birkaçını kullanabileceği gibi istedikleri takdirde tamamını da uygulayabilir. E-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı bazı kişiselleştirme örneklerine aşağıda göz atabilirsiniz.

Müşteri Memnuniyeti ve BağlılıkMüşterilere özel teklifler sunarak memnuniyetlerini artırın ve markanıza olan bağlılıklarını güçlendirin.
Satış Artışı ve Dönüşüm OranlarıKişiselleştirme ile satışlarınızı ve dönüşüm oranlarınızı yükseltin.
Özel Hedeflenen E-postalarKullanıcıların ilgi alanlarına uygun tanıtımlar yaparak doğrudan iletişim kurun.
Ürün ÖnerileriSatın alma alışkanlıklarına ve ilgi alanlarına göre kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunun.
Özel İndirimler ve TekliflerKullanıcıların ilgisini çeken alanlarda indirimler ve teklifler sunarak alışveriş yapma oranlarını artırın.
Kişiselleştirilmiş VideolarMüşterilere özel videolar ile ürünlerinizi tanıtın ve markanıza daha yakın olmalarını sağlayın.

İPUCU

Kişiselleştirme Çeşitleri

Özel e-postalar, ürün önerileri, özel indirimler ve kişiselleştirilmiş videolar gibi yöntemlerle kişiselleştirilmiş pazarlama yapılabilir.

Özel Olarak Hedeflenen E-postalar

Doğrudan kullanıcıyla iletişim kurmayı sağlayan bu kişiselleştirilmiş mailler aracılığıyla müşterilerin ilgi alanlarına uygun tanıtımlar yapılabilir. Müşteri kitlesinin ilgisini çektiği bilinen ürünlerin tanıtımı veya özel teklifler de mail aracılığıyla iletilebilir. En basit haliyle, gönderimi sağlanacak e-mail içeriğinde kullanıcının adının ve soyadının verilmesi şekliyle yapılabilir.

Ürün Önerileri

Kullanıcının satın alma alışkanlıkları, ilgi duyduğu alanlar ve benzeri kriterler göz önünde bulundurularak kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunulabilir. Öneriler doğrudan internet sitesi üzerinden sunulabileceği gibi mail veya farklı bir kanal üzerinden de kullanıcıya ulaştırılabilir. Tavsiyenin doğru zamanda ve olması gerektiği gibi yapılması kişiselleştirilmiş deneyimin satışa dönüşmesinde etkili olacaktır.

Özel İndirimler ve Teklifler

Müşterinin ilgi alanlarına yönelik indirimler ve farklı teklifler, kullanıcıların alışveriş yapma oranını önemli ölçüde artırır. Örneğin mobilya satın almayı planlayan bir kullanıcıya bu alanda sunulabilecek indirim veya farklı bir teklif, sürecin satın almayla sonuçlanmasına katkıda bulunur.

Kişiselleştirilmiş Videolar

Günümüzde internette en çok tercih edilen medya türü olan videolar, müşterilerle iletişime geçmenin harika bir yoludur. Müşterilerin özel hissetmesini ve markaya daha yakın olmalarını sağlayan kişiselleştirilmiş videolar ile ürünlerinizi tanıtabilir, özel teklifler sunabilir veya hizmetlerinizle ilgili bilgiler verebilirsiniz.

Kişiselleştirme Nedir?

Kişiselleştirme, bireylerin özelliklerine göre uygun hizmet ve ürünlerin sunulmasıdır. Müşteri memnuniyetini artırmak ve dönüşümleri yükseltmek için kullanılır.

E-Ticarette Kişiselleştirmenin Faydaları Nelerdir?

Kişiselleştirme, müşteriyi özel hissettirir ve satışları artırır. Aynı zamanda, kullanıcıların marka sadakatini ve alışveriş memnuniyetini yükseltir.

E-Ticarette Başarılı Kişiselleştirme Nasıl Yapılır?

Kullanıcının satın alma geçmişi, ilgi alanları ve davranışları analiz edilerek yapılır. Bu verilerle doğru ürün önerileri ve kişiselleştirilmiş kampanyalar sunulur.

Kişiselleştirmenin Zorlukları Nelerdir?

Kişiselleştirme, doğru bir altyapı ve analiz gerektirir. Yanlış öneriler veya zamanlamalar kullanıcıların memnuniyetini olumsuz etkileyebilir.

Kişiselleştirmenin Çeşitleri Nelerdir?

Kişiselleştirilmiş e-postalar, ürün önerileri, özel indirimler ve kişiselleştirilmiş videolar gibi türler vardır. Bu yöntemlerle kullanıcıya özel deneyimler sunulur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Savaş
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler