Link Kısaltma Nedir?

5 Eylül 2021
Markethinkers
Link Kısaltma Nedir?

Bir siteye gitmek için sitenin bilinen adını adres çubuğuna yazmak yeterlidir. Fakat söz konusu sitenin spesifik bir sayfasına gidebilmek için uzunca bir linke ihtiyaç duyulur. Karakter sayısı 2000’in üzerine kadar çıkabilen bu linklerin kullanımı hem site sahipleri hem de kullanıcılar için zordur. Ayrıca karmaşık bir görüntüye sebep olur ve istenilen her platformda kullanılması da mümkün olmayabilir. Bu gibi problemlerin çözümü ise link kısaltma işlemidir.

Link Kısaltma Nedir? Ne İşe Yarar?

Link kısaltma, spesifik bir web sayfasına giden orijinal bağlantı adreslerini birkaç karakterlik kısa adreslere dönüştürme işlemidir. URL, link ya da bağlantı olarak adlandırılan adresler, belirli bir IP adresine kayıtlı sayfanın tarayıcıda görüntülenmesini sağlayan karakterler bütünüdür. Normal şartlarda son derece uzun olan bu linkler, birtakım servisler ile kısaltıldığında daha pratik bir şekilde kullanılabilir.

URL kısaltma hem site sahiplerinin hem de kullanıcıların işine yarar. Kısa linkler genellikle paylaşıma açık ortamlarda kullanılmak üzere tasarlanır. Site sahipleri, karmaşık görünen bir dizi karakter yerine kısaltılmış linkleri paylaşarak kullanıcının gözünde daha güvenli bir noktada durabilir. Özellikle sosyal medya platformlarındaki karakter limiti, güvenilir olmayan bağlantı gibi uygulamaların engeline takılmamak için kullanışlıdır.

Link Kısaltmanın Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

URL kısaltma işleminin tek amacı adresi daha az karakter sayısı ile paylaşmak değildir. Bu işlemin pek çok avantajı vardır ve her yönüyle kullanışlıdır. Link kısaltmanın avantajlarından bazıları şu şekilde sıralanabilir:

  • Görünümü, kullanımı, gönderimi ve paylaşımı daha kolaydır.
  • Sosyal medya platformlarının gönderi, açıklama ve biyografi kısımlarındaki karakter limitine takılmaya sebep olmaz.
  • Sosyal medya detayı, özellikle e-ticaret sitesi sahipleri için önemlidir ve reklamları daha dikkat çekici hâle getirir.
  • Karmaşık olmayan pazarlama SMS’leri göndermeyi mümkün kılar ve tıklanma oranını artırır.
  • Dijital olmayan billboard, broşür, dergi, TV ve benzeri mecralarda akılda kalıcı bir bağlantı paylaşmaya olanak tanır.
  • Alan adı içermediği için merak duygusu uyandırır ve bu nedenle tıklanma ihtimali daha yüksektir.
  • Entegre bir reklam servisi de içerdiği için linki paylaşan kişiye para kazandırır.
  • Tıklanma sayısı, ziyaretçi kanalı gibi çeşitli istatistikleri takip ve analiz etme imkânı sunar.

Link Kısaltma Nasıl Yapılır?

Link kısaltmak, sadece birkaç saniyelik bir iştir. Kısaltma işlemi için web üzerinde bu hizmeti veren bir servis kullanmak gerekir. Her servis için farklı link kısaltma taktikleri olsa da servisler, temelde aynı mantıkla çalışır. Kısaltma için takip edilmesi gereken adımlar genel hatları ile şu şekildedir:

  1. Hizmet alınacak servisin sitesine girilir
  2. Uzun link kopyalanır
  3. Uzun link sitedeki uygun yere yapıştırılır
  4. Kısaltma işlemini gerçekleştirecek olan butona basılır
  5. Servis kullanıma hazır bir kısa link oluşturur

Link Kısaltma Servisi Neden Kullanılır?

Link kısaltma servislerinin en temel kullanım amacı elbette linkleri kısaltmaktır. Fakat bu servislerin verdiği tek hizmet URL kısaltma değildir. Servislerin bir kısmı analiz hizmeti sunar. Kısa linke tıklayan kişi sayısı ile birlikte bu kişiler hakkında bazı istatistikleri de toplayarak kullanıcıya sunar. Bu özellik, pazarlama süreci için son derece faydalıdır.

Link kısaltma sitelerinin bir diğer önemli özelliği de para kazandırabiliyor olmasıdır. Bazı servislerin verdiği kısa linke tıklandığında, önce bir reklam ekranı açılır ve birkaç saniye sonra asıl bağlantıya gitmek mümkün olur. Servisler bu reklam ekranından gelir elde eder ve bu geliri, kısa linki paylaşan kullanıcı ile paylaşır.

Link Kısaltma Servisleri Nelerdir?

Bit.ly

Bit.ly, en popüler link kısaltma servislerinden biridir. Dünyanın pek çok ülkesinde kullanıma açıktır ve çok sayıda büyük marka tarafından da kullanılmaktadır. Bunun sebebi eksiksiz bir hizmet sunmasıdır. Ücretsiz bir şekilde kullanılabilen servis, ücretli bir plan da sunmakta. Ücretli planda ekstra özellikler var ve en çok rağbet gören özellik, “bit.ly” yerine özel bir alan adı kullanmaya izin vermesidir. Bununla birlikte kullanıcıların konumu da dahil olmak üzere onlarca istatistiğin takip edilmesine olanak tanır.

Tinyurl

Bilinen en eski servislerden biri Tinyurl’dir. Kuruluş tarihi Ocak 2002 olarak bilinmektedir ki o dönemlerde internet kullanımı pek de yaygın değildi. Akıllı telefonların olmadığı bir dünyada hizmete açılmış olan Tinyurl, bireysel kullanıcılar için en kullanışlı servislerden biridir. Üyelik gerektirmeyen bir sistem ile birkaç saniye içerisinde link kısaltabilmek mümkündür. Ayrıca kısa linkin ikinci kısmını özelleştirmeye de izin verir. Yani “tinyurl.com/” adresinden sonra istenen her kelime yazılabilir.

Ücretli planları da bulunan Tinyurl, dijital pazarlama konusunda önemli faydalar sağlamakta. İstatistik izleme ve toplu SMS’lere özel link oluşturma gibi hizmetleri bulunan servisin ayrıca tarayıcılar için eklentisi de vardır.

Rebrandly

Rebrandly de en iyi hizmet sunan servisler arasında gösterilir. Bireysel kullanıcılara hitap etmez ve dünyaca ünlü pek çok marka tarafından kullanılır. Ücretsiz planı pek kullanışlı değildir ve link oluşturma, tıklama sayısı gibi konularda sınırları vardır. Fakat ücretli planları zengin içeriklere sahiptir. Ücretli planlarda izlenebilir tıklanma, markalı bağlantı, özel alan adı oluşturma, bağlantı geçmişi, özel raporlar, para iade garantisi ve çok daha fazlası bulunmaktadır.

L24.im

L24.im, Türkiye merkezli bir URL kısaltma servisi olarak dikkat çekmektedir. Hızlı yönlendirme, özel link oluşturma, çoklu cihaz desteği, güvenlik sertifikalı ve reklamsız yönlendirme, öne çıkan özellikleri arasındadır. Servisin sınırlı süreli ve sınırlı özellikli bir ücretsiz planı, aylık ya da yıllık ödeme periyodu ile alınabilecek bir de ücretli planı vardır. Bunlara ek olarak özel teklif ile fiyat verilen ve sınırsız kullanım sunan kurumsal bir plan da sunmaktadır.

Ow.ly

Ow.ly, dünyaca ünlü sosyal medya planlama ve yönetim aracı olan Hootsuite tarafından sunulan bir servistir. Bu nedenle tüm kullanıcılar tarafından güven kazanmıştır. Hootsuite üyelerine özel bir hizmet olduğu için servisi kullanabilmek için bir Hootsuite hesabına sahip olmak gerekmektedir. Fakat Hootsuite’in ücretsiz planına da dahil olduğu için ödeme yapmaya gerek kalmadan da kullanılabilir.

Polr

Polr, diğer servislere göre daha farklı bir sistemle çalışmaktadır. Açık kaynaklı bir bağlantı kısaltma servisi olan Polr, kullanıcıların kendi URL kısaltıcılarını barındırabileceği bir alan yaratır. Daha çok bu konuda teknik bilgiye sahip olan geliştiriciler tarafından kullanılabilir. Diğer hizmetlerle entegre olabilen API’lar sunduğu için kullanışlıdır. Ayrıca servisi denemek isteyenler için Polr Demo adlı bir hizmeti de bulunmaktadır.

Buff.ly

Sosyal medya planlama aracı olarak hizmet veren Buffer tarafından sunulmuş olan Buff.ly, yine bu servisin kullanıcılarına özeldir. Buffer planlarından birini satın alan ya da bu aracı ücretsiz olarak kullanan tüm üyeler, Buff.ly link kısaltma servisinden faydalanabilir. Fakat servisin kullanışlı özelliklerine erişebilmek için ücretli bir plan satın almak gereklidir.

Pubiza

Pubiza, isim olarak bu alandaki en yeni servisler arasında olsa da aslında deneyimli bir ekip tarafından yönetilmektedir. 2011 yılında hizmet vermeye başlayan Link.TL’nin adı güncellendi ve Pubiza oldu. Link.TL, en çok kullanılan Türkiye merkezli URL kısaltma servislerinden biriydi ve bu hizmetin devamı olarak Pubiza kuruldu.

Pubiza, kısaltılan linkler üzerinden gelir elde etmeye odaklanmış bir sisteme sahiptir. Bu servis ile kısaltılan linklerin aldığı her bir tekil tıklama, kullanıcıya para olarak döner. Fakat bu tıklamaların “kaliteli” olması gerekmektedir. Yani Pubiza, görüntülenmeye değil, etkileşime bakar. Bu doğrultuda her 1000 tekil ziyaretçi için belirli bir ücret öder.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin