Link Kısaltma Nedir?

5 Eylül 2021
Markethinkers
Link Kısaltma Nedir?

Bir siteye gitmek için sitenin bilinen adını adres çubuğuna yazmak yeterlidir. Fakat söz konusu sitenin spesifik bir sayfasına gidebilmek için uzunca bir linke ihtiyaç duyulur. Karakter sayısı 2000’in üzerine kadar çıkabilen bu linklerin kullanımı hem site sahipleri hem de kullanıcılar için zordur. Ayrıca karmaşık bir görüntüye sebep olur ve istenilen her platformda kullanılması da mümkün olmayabilir. Bu gibi problemlerin çözümü ise link kısaltma işlemidir.

Link Kısaltma Nedir? Ne İşe Yarar?

Link kısaltma, spesifik bir web sayfasına giden orijinal bağlantı adreslerini birkaç karakterlik kısa adreslere dönüştürme işlemidir. URL, link ya da bağlantı olarak adlandırılan adresler, belirli bir IP adresine kayıtlı sayfanın tarayıcıda görüntülenmesini sağlayan karakterler bütünüdür. Normal şartlarda son derece uzun olan bu linkler, birtakım servisler ile kısaltıldığında daha pratik bir şekilde kullanılabilir.

URL kısaltma hem site sahiplerinin hem de kullanıcıların işine yarar. Kısa linkler genellikle paylaşıma açık ortamlarda kullanılmak üzere tasarlanır. Site sahipleri, karmaşık görünen bir dizi karakter yerine kısaltılmış linkleri paylaşarak kullanıcının gözünde daha güvenli bir noktada durabilir. Özellikle sosyal medya platformlarındaki karakter limiti, güvenilir olmayan bağlantı gibi uygulamaların engeline takılmamak için kullanışlıdır.

Link Kısaltmanın Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

URL kısaltma işleminin tek amacı adresi daha az karakter sayısı ile paylaşmak değildir. Bu işlemin pek çok avantajı vardır ve her yönüyle kullanışlıdır. Link kısaltmanın avantajlarından bazıları şu şekilde sıralanabilir:

  • Görünümü, kullanımı, gönderimi ve paylaşımı daha kolaydır.
  • Sosyal medya platformlarının gönderi, açıklama ve biyografi kısımlarındaki karakter limitine takılmaya sebep olmaz.
  • Sosyal medya detayı, özellikle e-ticaret sitesi sahipleri için önemlidir ve reklamları daha dikkat çekici hâle getirir.
  • Karmaşık olmayan pazarlama SMS’leri göndermeyi mümkün kılar ve tıklanma oranını artırır.
  • Dijital olmayan billboard, broşür, dergi, TV ve benzeri mecralarda akılda kalıcı bir bağlantı paylaşmaya olanak tanır.
  • Alan adı içermediği için merak duygusu uyandırır ve bu nedenle tıklanma ihtimali daha yüksektir.
  • Entegre bir reklam servisi de içerdiği için linki paylaşan kişiye para kazandırır.
  • Tıklanma sayısı, ziyaretçi kanalı gibi çeşitli istatistikleri takip ve analiz etme imkânı sunar.

Link Kısaltma Nasıl Yapılır?

Link kısaltmak, sadece birkaç saniyelik bir iştir. Kısaltma işlemi için web üzerinde bu hizmeti veren bir servis kullanmak gerekir. Her servis için farklı link kısaltma taktikleri olsa da servisler, temelde aynı mantıkla çalışır. Kısaltma için takip edilmesi gereken adımlar genel hatları ile şu şekildedir:

  1. Hizmet alınacak servisin sitesine girilir
  2. Uzun link kopyalanır
  3. Uzun link sitedeki uygun yere yapıştırılır
  4. Kısaltma işlemini gerçekleştirecek olan butona basılır
  5. Servis kullanıma hazır bir kısa link oluşturur

Link Kısaltma Servisi Neden Kullanılır?

Link kısaltma servislerinin en temel kullanım amacı elbette linkleri kısaltmaktır. Fakat bu servislerin verdiği tek hizmet URL kısaltma değildir. Servislerin bir kısmı analiz hizmeti sunar. Kısa linke tıklayan kişi sayısı ile birlikte bu kişiler hakkında bazı istatistikleri de toplayarak kullanıcıya sunar. Bu özellik, pazarlama süreci için son derece faydalıdır.

Link kısaltma sitelerinin bir diğer önemli özelliği de para kazandırabiliyor olmasıdır. Bazı servislerin verdiği kısa linke tıklandığında, önce bir reklam ekranı açılır ve birkaç saniye sonra asıl bağlantıya gitmek mümkün olur. Servisler bu reklam ekranından gelir elde eder ve bu geliri, kısa linki paylaşan kullanıcı ile paylaşır.

Link Kısaltma Servisleri Nelerdir?

Bit.ly

Bit.ly, en popüler link kısaltma servislerinden biridir. Dünyanın pek çok ülkesinde kullanıma açıktır ve çok sayıda büyük marka tarafından da kullanılmaktadır. Bunun sebebi eksiksiz bir hizmet sunmasıdır. Ücretsiz bir şekilde kullanılabilen servis, ücretli bir plan da sunmakta. Ücretli planda ekstra özellikler var ve en çok rağbet gören özellik, “bit.ly” yerine özel bir alan adı kullanmaya izin vermesidir. Bununla birlikte kullanıcıların konumu da dahil olmak üzere onlarca istatistiğin takip edilmesine olanak tanır.

Tinyurl

Bilinen en eski servislerden biri Tinyurl’dir. Kuruluş tarihi Ocak 2002 olarak bilinmektedir ki o dönemlerde internet kullanımı pek de yaygın değildi. Akıllı telefonların olmadığı bir dünyada hizmete açılmış olan Tinyurl, bireysel kullanıcılar için en kullanışlı servislerden biridir. Üyelik gerektirmeyen bir sistem ile birkaç saniye içerisinde link kısaltabilmek mümkündür. Ayrıca kısa linkin ikinci kısmını özelleştirmeye de izin verir. Yani “tinyurl.com/” adresinden sonra istenen her kelime yazılabilir.

Ücretli planları da bulunan Tinyurl, dijital pazarlama konusunda önemli faydalar sağlamakta. İstatistik izleme ve toplu SMS’lere özel link oluşturma gibi hizmetleri bulunan servisin ayrıca tarayıcılar için eklentisi de vardır.

Rebrandly

Rebrandly de en iyi hizmet sunan servisler arasında gösterilir. Bireysel kullanıcılara hitap etmez ve dünyaca ünlü pek çok marka tarafından kullanılır. Ücretsiz planı pek kullanışlı değildir ve link oluşturma, tıklama sayısı gibi konularda sınırları vardır. Fakat ücretli planları zengin içeriklere sahiptir. Ücretli planlarda izlenebilir tıklanma, markalı bağlantı, özel alan adı oluşturma, bağlantı geçmişi, özel raporlar, para iade garantisi ve çok daha fazlası bulunmaktadır.

L24.im

L24.im, Türkiye merkezli bir URL kısaltma servisi olarak dikkat çekmektedir. Hızlı yönlendirme, özel link oluşturma, çoklu cihaz desteği, güvenlik sertifikalı ve reklamsız yönlendirme, öne çıkan özellikleri arasındadır. Servisin sınırlı süreli ve sınırlı özellikli bir ücretsiz planı, aylık ya da yıllık ödeme periyodu ile alınabilecek bir de ücretli planı vardır. Bunlara ek olarak özel teklif ile fiyat verilen ve sınırsız kullanım sunan kurumsal bir plan da sunmaktadır.

Ow.ly

Ow.ly, dünyaca ünlü sosyal medya planlama ve yönetim aracı olan Hootsuite tarafından sunulan bir servistir. Bu nedenle tüm kullanıcılar tarafından güven kazanmıştır. Hootsuite üyelerine özel bir hizmet olduğu için servisi kullanabilmek için bir Hootsuite hesabına sahip olmak gerekmektedir. Fakat Hootsuite’in ücretsiz planına da dahil olduğu için ödeme yapmaya gerek kalmadan da kullanılabilir.

Polr

Polr, diğer servislere göre daha farklı bir sistemle çalışmaktadır. Açık kaynaklı bir bağlantı kısaltma servisi olan Polr, kullanıcıların kendi URL kısaltıcılarını barındırabileceği bir alan yaratır. Daha çok bu konuda teknik bilgiye sahip olan geliştiriciler tarafından kullanılabilir. Diğer hizmetlerle entegre olabilen API’lar sunduğu için kullanışlıdır. Ayrıca servisi denemek isteyenler için Polr Demo adlı bir hizmeti de bulunmaktadır.

Buff.ly

Sosyal medya planlama aracı olarak hizmet veren Buffer tarafından sunulmuş olan Buff.ly, yine bu servisin kullanıcılarına özeldir. Buffer planlarından birini satın alan ya da bu aracı ücretsiz olarak kullanan tüm üyeler, Buff.ly link kısaltma servisinden faydalanabilir. Fakat servisin kullanışlı özelliklerine erişebilmek için ücretli bir plan satın almak gereklidir.

Pubiza

Pubiza, isim olarak bu alandaki en yeni servisler arasında olsa da aslında deneyimli bir ekip tarafından yönetilmektedir. 2011 yılında hizmet vermeye başlayan Link.TL’nin adı güncellendi ve Pubiza oldu. Link.TL, en çok kullanılan Türkiye merkezli URL kısaltma servislerinden biriydi ve bu hizmetin devamı olarak Pubiza kuruldu.

Pubiza, kısaltılan linkler üzerinden gelir elde etmeye odaklanmış bir sisteme sahiptir. Bu servis ile kısaltılan linklerin aldığı her bir tekil tıklama, kullanıcıya para olarak döner. Fakat bu tıklamaların “kaliteli” olması gerekmektedir. Yani Pubiza, görüntülenmeye değil, etkileşime bakar. Bu doğrultuda her 1000 tekil ziyaretçi için belirli bir ücret öder.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan