Vergi Levhası Nedir, Nasıl Alınır?

Yazar: Ferad Osman Sali   -   Güncellenme Tarihi: 11.07.2024
Vergi Levhası Nedir, Nasıl Alınır?

Vergi levhası, bir işletmenin vergi mükellefiyetini gösteren resmi bir belgedir ve ticari faaliyetlerini yürüten işletmeler için önemlidir. Vergi levhası, işletmenin vergi mükellefi olduğunu gösteren gerekli bilgileri içerebilir. Aynı zamanda bu bilgilerin doğruluğunu kanıtlar. İşletmeler vergi levhasını, vergi mükellefiyetlerini yerine getirebilmek ve yasal olarak faaliyet gösterebilmek için almak zorundadır.

Vergi levhası alma konusu küçük veya büyük fark etmeksizin bir işletme kurmak isteyen kişilerin merak ettiği ve detaylarını öğrenmek istediği bir konudur. IdeaSoft olarak sizin için hazırladığımız bu içerikte vergi levhası alma sürecinde yapmanız gerekenleri, kimlerin vergi levhası alması gerektiğini, vergi levhası ile ilgili bazı yasal zorunlulukları ve değişiklikleri ele alacağız.

Vergi Levhası Nasıl Alınır?

Vergi Levhası Nedir?

Vergi levhası nedir? Sorusuna cevap vererek giriş yapalım. Vergi levhası, bir işletmenin vergi mükellefi olduğunu ve vergiye tabi faaliyetlerde bulunduğunu resmi olarak belirten bir dokümandır. Genellikle işletmelerin ticari faaliyet gösterdiği yerlerde bulunması gereken bir levha veya belgedir.

Vergi levhası; işletmenin vergi mükellefi olduğunu, vergi dairesi sicil numarasını, vergi kimlik numarasını, ticaret unvanını, işletmenin faaliyet konusunu ve vergi dairesinin adını içerebilir. Bu levha, işletmenin vergi mevzuatına uygun şekilde vergi ödemekle yükümlü olduğunu ve resmi olarak kayıtlı bir işletme olduğunu gösterir.

Vergi levhası, işletmenin vergi mükellefiyeti ve vergi yükümlülüklerinin yerine getirilmesi açısından önemli bir belgedir. Vergi otoriteleri tarafından denetimlerde ve resmi işlemlerde istenilen bir belge olabilir. Her ülkenin vergi levhasıyla ilgili belirli düzenlemeleri ve gereklilikleri vardır. Bu nedenle vergi levhasıyla ilgili detaylar ve gereklilikler ülkeye göre değişebilir.

Vergi Levhası Nedir?

İnternet Üzerinden Vergi Levhası Nasıl Alınır?

İnternet üzerinden vergi levhası çıkarmak da mümkündür. İşte internet üzerinden vergi levhası nasıl alınır sorusunun cevabı için takip etmeniz gereken adımlar:

  • İlk olarak Gelir İdaresi Başkanlığı web sitesine giriş yapın.
  • Ardından İnternet Vergi Dairesi kısmına tıklayın.
  • Karşınıza çıkan ekrandaki kullanıcı girişi sekmesini seçerek kendinize ait bilgiler ve şifrenizle giriş yapın.
  • Giriş işlemlerini tamamladıktan sonra sayfada yer alan sorgulama kısmına tıklayın.
  • Sonrasında vergi levhası bilgileri kısmına gelin.
  • Gelir vergisi mükellefiyseniz mükellef vergi kimlik numarası ve TC kimlik numarası bilgilerini doldurun. (Adi ortaklık veya kolektif şirket ortaklığında bu bilgileri her ortak için ayrı ayrı girin.)
  • Kurumlar vergisi mükellefi (anonim şirket / limited şirket) olanlar da şirketin vergi kimlik numarası (hesap numarası) bilgilerini girmelidir.
  • Kurumlar vergisi mükellefi olanlar TC kimlik numarası bölümünü boş bırakmalıdır.
  • Bilgileri eksiksiz bir şekilde girdikten sonra vergi levhasını oluşturun.
  • İstediğiniz rengi seçip yeterli sayıda son üç yıla ilişkin vergi levhasını bastırın.
  • Gerektiğinde daha sonra kullanmak için belgenin kopyasını vergi levhası örneği olarak bilgisayarınızda saklayabilirsiniz.
  • Ayrıca vergi levhasını yeminli mali müşavir vasıtasıyla veya bağlı bulunduğunuz esnaf / sanatkârlar odasından alabilirsiniz.
Vergi Levhası Alma Yolları

Vergi Levhasında Hangi Bilgiler Bulunmalıdır?

Vergi levhasında bulunması gereken bilgiler aşağıdakilerdir:

  • Adı ve soyadı
  • Ticaret ünvanı
  • İş yeri adresi
  • Vergi sicil numarası
  • Bağlı bulunduğu vergi dairesi
  • Veri türü
  • Beyan ettiği matrah ve bu matrahın ait olduğu takvim yılı için tahakkuk eden vergisi
  • Bağlı olduğu vergi dairesinin tasdik yeri
Vergi Levhasında Bulunan Bilgiler

Kimler Vergi Levhası Almalıdır?

Gelir vergisi ve kurumlar vergisi mükellefi olan kişiler vergi levhası almak zorundadır. İşte vergi levhası alması gerekenlerin ayrıntılı listesi:

Gelir vergisi mükellefleri için:

  • Ticari kazanç sahipleri
  • Zirai kazanç sahipleri (Gelir Vergisi Kanununun 52. maddesinin altıncı fıkrasında sözü edilen yazıhaneyi açmış olanlar)
  • Serbest meslek erbabı ve adi ortaklık, kolektif ve adi komandit şirket şeklindeki işletmelerde her bir ortak

Kurumlar vergisi mükellefleri için:

  • Anonim şirketler
  • Limited şirketler
  • Eshamlı komandit şirketler

Vergi Levhası Almak İçin Gerekli Belgeler

Vergi levhası alımı için gerekli bilgiler ve belgeler bulunmaktadır. Bu süreçte, farklı vergi mükellefiyet türlerine göre çeşitli bilgilerin sağlanması gerekmektedir.

Gelir Vergisi mükellefleri, vergi kimlik ve T.C. kimlik numaralarıyla sisteme giriş yapmalıdır. Kurumlar Vergisi mükellefleri ise şirketin vergi numarasını temin etmelidir.

Gerekli belgeler, şirketin kuruluş evraklarını içermektedir. Şirket kuruluşu ve vergi levhası için istenen belgeler aşağıda sıralanmıştır:

  • Vergi dairesi onaylı nüfus cüzdanı örneği
  • Kira kontratı veya tapu fotokopisi
  • Mükellefin ikametgâh belgesi
  • İşe başlama formu

Bu belgeler, vergi levhası alım sürecinde gereklidir ve başvuru sahibinin ilgili vergi dairelerine uygun şekilde sunması gerekmektedir.

E-Vergi Levhası Sorgulama ve Alma

Öncelikle e-vergi levhası sorgulama işlemi için e-devlet portalına erişim sağlandığında kullanıcı adı ve şifreyle veya e-Devlet kapısı kimlik doğrulama yöntemiyle giriş yapılır.

Daha sonra, “e-Bordro ve e-Vergi Levhası” sekmesine tıklayarak vergi levhası sorgulama işlemine başlayabilirsiniz. Bu adımlarla şifresiz olarak vergi levhası bilgilerine ulaşabilirsiniz.

Basit Usulde Vergi Levhası Nasıl Alınır?

Vergi levhası almak isteyen basit usuldeki vergi mükellefleri, İnteraktif Vergi Dairesi'ni ziyaret etmelidir. İnteraktif Vergi Dairesi'ne ivd.gib.gov.tr adresinden erişilebilir.

Basit usulde vergi mükellefleri, bu web sitesi aracılığıyla kendi başlarına veya bir serbest muhasebeci, serbest muhasebeci mali müşavir ya da yeminli mali müşavir aracılığıyla vergi levhasını temin edebilir.

Vergi Mükellefleri

Vergi Levhası Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

E-ticaret İçin Vergi Levhası Gerekli midir?

E-ticaret işiyle uğraşanlar vergi mükellefiyetlerini göstermek için vergi levhası almalıdır. E-ticaret faaliyetleriniz varsa vergi levhası almanız gerekebilir.

E-ticaret İçin Vergi Levhası Nasıl Alınır?

E-ticaret vergi levhası almadan önce şirket kuruluşu yapmalısınız. Şirketiniz resmi olarak kurulduktan sonra vergi levhası için internet üzerinden başvuru yapabilirsiniz.

Vergi Levhası Ne Kadar Sürede Onaylanır?

Eğer şirketiniz yeni kurulduysa vergi levhanız 1 ay içinde onaylanır. Başvuru işlemelerini yaptıktan 1 ay sonra internet vergi dairesinden vergi levhanızı almanız mümkündür.

Vergi Levhası İçin Gereken Ücretler Nelerdir?

Vergi levhası ücreti vergi dairesinin belirlediği tarifelere göre değişir. İşletmenin türüne, büyüklüğüne ve vergi levhası alma amacına göre farklılık gösterebilir.

Vergi Levhası Asmak Zorunlu mudur?

6111 sayılı Kanunun 82. maddesi ile, VUK’un 5. maddesinde bulunan “Levhayı merkezlerine, şubelerine, satış mağazalarına iş sahipleri ile mükellefler tarafından rahat bir şekilde okunup görünebilecek bir şekilde asmak zorundadırlar.” maddesi daha sonra değişmiş ve levhayı asma zorunluluğu ile ilgili kısım kaldırılmıştır. Yani günümüzde vergi levhasını asma gibi bir zorunluluk yoktur. Bulundurma zorunluluğu vardır.

Vergi Levhası Bulundurmamanın Cezası Var mıdır?

Vergi levhası bulundurmamanın ciddi cezaları olabilir. Vergi levhasını göstermemek veya yanlış bilgi vermek vergi yasalarına aykırıdır ve cezai yaptırımlara neden olabilir.

Vergi Levhasının Gerçek Olduğu Nasıl Anlaşılır?

Vergi levhasının gerçek olup olmadığını anlayabilmek için vergi levhası sorgulama işlemi yapabilirsiniz. Vergi levhasının gerçekliğini sorgulama işlemlerini Gelir İdaresi Başkanlığı web sitesinden (Intvrg.gib.gov.tr) veya e-Devlet (Turkiye.gov.tr) üzerinden yapabilirsiniz. 

Vergi Levhası Alma Koşulları

İlginizi Çekebilir:

Tüzel Kişi Nedir? Tüzel Kişi Ünvanı Alan Oluşum Çeşitleri Nelerdir?

E-Ticarette Gümrükleme Hakkında Bilmeniz Gerekenler

E-Ticaret Modelleri Nelerdir? En Avantajlı E-Ticaret İş Modeli Hangisidir?

Gümrük Tarife Cetveli Nedir? Neye Göre Belirlenir?

İhracat'ta E-Fatura İrsaliye Yerine Geçer Mi?

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar