Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?

17 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?

Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bu kampanyaları düzenlerken dikkat etmeniz gereken konuları bu rehberimizde ele alacağız.

Ücretsiz ürün kampanyalarında dikkat etmeniz gerekenler

Amaçlarınızı belirleyin

Öncelikle ücretsiz ürün kampanyası düzenleyerek hangi amaçlara ulaşmak istediğinizi belirlemeniz gerekir. Hedef kitlenizin ne elde etmesini istediğine ve bunun size nasıl bir geri dönüşümü olmasını beklediğinize karar vererek bu kampanyaların amaçlarını net bir şekilde belirleyin.

Marka bilinirliğini artırma, yeni müşteriler kazanmak, mevcut müşterilerinizin müşteri memnuniyetini artırma, ürün tanıtımı yapma gibi farklı amaçlar üzerinden bu kampanyalarınızın kurgularını yapabilirsiniz.

Ürününüzü seçin

Ürününüzü seçerken de belli başlı konulara dikkat etmeniz gerekiyor. Ürünün ilgi çekici ve markanızı hatırlatıcı olması önemlidir. Bunun yanı sıra kullanıcılar bu ürünü günlük hayatlarında da kullanırlarsa markanızı hatırlamaları da daha kolay olur. Bu süreçte şunlara da dikkat edebilirsiniz:

  • Piyasaya yeni çıkan ya da çıkacak olan ürünler
  • En çok satan ürünler
  • Çok satılmayan ancak talep görme ihtimali olan ürünler

Bütçenizi belirleyin

Bu kampanyaların size nasıl bir mali etkisi olacağını da etkilemeniz gerekir. Promosyon ürün verirken, bu ürünlerin maliyetlerini hesaplamanız ve kampanya sürecindeki toplam maliyetlerinizi hesaplamanız gerekir. Bu bütçeyi karşılayamamanız zarar etmeniz anlamına gelir. Bu sebeple de ücretsiz ürün sunarken ki amaçlarınızı iyi belirlemeniz ve bunları nasıl pazarlayacağınız konusunda iyi stratejiler belirlemeniz gerekir. Böylelikle yaptığınız bu yatırımın karşılığını alabilmelisiniz.

Hedef kitlenizi belirleyin

Dijital kanallar üzerinden bu kampanyaları yaparken hedef kitlenizi belirlemeniz oldukça önemlidir; çünkü reklam kampanyaları çıkarken bunları belli bir hedef kitleye yönelik yapmanız gerekir. Doğru hedeflemeleri yapmadığınızda reklamlarınızın geri dönüşümü düşük olacağı gibi elinizdeki bütçeyi de boşa harcamış olursunuz.

Bu kampanyalarınıza ilgi duyabilecek ya da bu ürünlerin ulaşmasını istediğiniz müşteri profillerinizi oluşturarak, reklam kampanyalarınızda kullanacağınız hedef kitlenizi tanımalamanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?

Sosyal medya çekilişleri

Sosyal medya hesaplarınız üzerinde çekilişler ya da yarışmalar düzenleyerek ücretsiz ürün kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Bu yarışma ve çekilişler yeni müşterilere ulaşmak için oldukça idealdir. Burada yarışma ve çekiliş kurallarını iyi belirlemeniz ve kampanyayı ilgi çekici kılacak bir ürün seçmeniz önemlidir.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Alışveriş yapmış olanlara gönderiler yapın

E-ticaret siteniz üzerinde alışveriş yapmış olan kişilerin siparişlerinin yanına da ücretsiz bir ürün yerleştirerek, onlara sürpriz yapabilirsiniz. Ürün örnekleri eklemek ya da ücretsiz ürünler göndermek müşteri memnuniyetini artırır. Bu tür yöntemlerle sadık müşteri kitleleri de edinebilirsiniz. Aynı zamanda bu tür jestler yaptığınızda, müşterileriniz memnuniyetlerini sosyal ağlar da paylaşabilirler ve bunu kendi yararınıza kullanarak sosyal kanıt ögeleri olarak kullanabilirsiniz.

Etkinliklerde kullanın

Katıldığınız etkinlikler bulunuyorsa, bu sosyal etkinliklerde de hedef kitlenizle iletişim kurmak ve onlara ürünlerinizi tanıtmak için bu çalışmaları yapabilirsiniz. Promosyon ürünlerle, etkinliklerden sonra bu kitlenin aklında kalırsınız. Markanızı tanımaları, bir sonraki alışverişlerinde sizi tercih etmeleri için bir adımdır.

Ücretsiz ürün kampanyaları ile ilgili sık sorulan sorular

Ücretsiz ürün kampanyası nedir?

Ücretsiz ürün kampanyası, belli ürünlerin tüketicilere hiç bir ücret beklentisi olmadan ücretsiz olarak dağıtılmasıdır. Çekilişler, yarışmalar ya da promosyon amacıyla bu tür çalışmalar yapılabilir marka ve ürün bilinirliği artırılmaya çalışılır.

Ücretsiz ürünlerin yararları nelerdir?

Bu kampanyaların markalara sağlayacağı avantajları şöyle sıralayabiliriz:

  • Marka bilinirliğini artırma
  • Ürün bilinirliğini artırma
  • Hedef kitleyle olan ilişkileri güçlendirme
  • Marka imajını güçlendirme
  • Yeni ürün tanıtımları yapma ve ürüne talebi artırma
  • Kulaktan kulağa pazarlama çalışmaları yapma
  • Web siteye trafik yönlendirme
  • Sosyal ağlarda takipçi ve etkileşim artırma
  • Geri dönüşümleri artırma
  • Yeni e-posta aboneleri kazanma

İlgili rehber: Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
E-ticarette sabit fikirlere yer yoktur. Değişimin ve gelişimin böylesine hızlı olduğu bir alanda yerinde saymak ile geri gitmek aynı anlama gelir. Dolayısıyla sürekli araştırmanız ve öğrenmeniz gerekir. Hangi ürünün daha çok...
23 Şubat 2021
Markethinkers
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan