Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?

17 Şubat 2020
Ferad Osman Sali
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?

Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bu kampanyaları düzenlerken dikkat etmeniz gereken konuları bu rehberimizde ele alacağız.

Ücretsiz ürün kampanyalarında dikkat etmeniz gerekenler

Amaçlarınızı belirleyin

Öncelikle ücretsiz ürün kampanyası düzenleyerek hangi amaçlara ulaşmak istediğinizi belirlemeniz gerekir. Hedef kitlenizin ne elde etmesini istediğine ve bunun size nasıl bir geri dönüşümü olmasını beklediğinize karar vererek bu kampanyaların amaçlarını net bir şekilde belirleyin.

Marka bilinirliğini artırma, yeni müşteriler kazanmak, mevcut müşterilerinizin müşteri memnuniyetini artırma, ürün tanıtımı yapma gibi farklı amaçlar üzerinden bu kampanyalarınızın kurgularını yapabilirsiniz.

Ürününüzü seçin

Ürününüzü seçerken de belli başlı konulara dikkat etmeniz gerekiyor. Ürünün ilgi çekici ve markanızı hatırlatıcı olması önemlidir. Bunun yanı sıra kullanıcılar bu ürünü günlük hayatlarında da kullanırlarsa markanızı hatırlamaları da daha kolay olur. Bu süreçte şunlara da dikkat edebilirsiniz:

  • Piyasaya yeni çıkan ya da çıkacak olan ürünler
  • En çok satan ürünler
  • Çok satılmayan ancak talep görme ihtimali olan ürünler

Bütçenizi belirleyin

Bu kampanyaların size nasıl bir mali etkisi olacağını da etkilemeniz gerekir. Promosyon ürün verirken, bu ürünlerin maliyetlerini hesaplamanız ve kampanya sürecindeki toplam maliyetlerinizi hesaplamanız gerekir. Bu bütçeyi karşılayamamanız zarar etmeniz anlamına gelir. Bu sebeple de ücretsiz ürün sunarken ki amaçlarınızı iyi belirlemeniz ve bunları nasıl pazarlayacağınız konusunda iyi stratejiler belirlemeniz gerekir. Böylelikle yaptığınız bu yatırımın karşılığını alabilmelisiniz.

Hedef kitlenizi belirleyin

Dijital kanallar üzerinden bu kampanyaları yaparken hedef kitlenizi belirlemeniz oldukça önemlidir; çünkü reklam kampanyaları çıkarken bunları belli bir hedef kitleye yönelik yapmanız gerekir. Doğru hedeflemeleri yapmadığınızda reklamlarınızın geri dönüşümü düşük olacağı gibi elinizdeki bütçeyi de boşa harcamış olursunuz.

Bu kampanyalarınıza ilgi duyabilecek ya da bu ürünlerin ulaşmasını istediğiniz müşteri profillerinizi oluşturarak, reklam kampanyalarınızda kullanacağınız hedef kitlenizi tanımalamanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?

Sosyal medya çekilişleri

Sosyal medya hesaplarınız üzerinde çekilişler ya da yarışmalar düzenleyerek ücretsiz ürün kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Bu yarışma ve çekilişler yeni müşterilere ulaşmak için oldukça idealdir. Burada yarışma ve çekiliş kurallarını iyi belirlemeniz ve kampanyayı ilgi çekici kılacak bir ürün seçmeniz önemlidir.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Alışveriş yapmış olanlara gönderiler yapın

E-ticaret siteniz üzerinde alışveriş yapmış olan kişilerin siparişlerinin yanına da ücretsiz bir ürün yerleştirerek, onlara sürpriz yapabilirsiniz. Ürün örnekleri eklemek ya da ücretsiz ürünler göndermek müşteri memnuniyetini artırır. Bu tür yöntemlerle sadık müşteri kitleleri de edinebilirsiniz. Aynı zamanda bu tür jestler yaptığınızda, müşterileriniz memnuniyetlerini sosyal ağlar da paylaşabilirler ve bunu kendi yararınıza kullanarak sosyal kanıt ögeleri olarak kullanabilirsiniz.

Etkinliklerde kullanın

Katıldığınız etkinlikler bulunuyorsa, bu sosyal etkinliklerde de hedef kitlenizle iletişim kurmak ve onlara ürünlerinizi tanıtmak için bu çalışmaları yapabilirsiniz. Promosyon ürünlerle, etkinliklerden sonra bu kitlenin aklında kalırsınız. Markanızı tanımaları, bir sonraki alışverişlerinde sizi tercih etmeleri için bir adımdır.

Ücretsiz ürün kampanyaları ile ilgili sık sorulan sorular

Ücretsiz ürün kampanyası nedir?

Ücretsiz ürün kampanyası, belli ürünlerin tüketicilere hiç bir ücret beklentisi olmadan ücretsiz olarak dağıtılmasıdır. Çekilişler, yarışmalar ya da promosyon amacıyla bu tür çalışmalar yapılabilir marka ve ürün bilinirliği artırılmaya çalışılır.

Ücretsiz ürünlerin yararları nelerdir?

Bu kampanyaların markalara sağlayacağı avantajları şöyle sıralayabiliriz:

  • Marka bilinirliğini artırma
  • Ürün bilinirliğini artırma
  • Hedef kitleyle olan ilişkileri güçlendirme
  • Marka imajını güçlendirme
  • Yeni ürün tanıtımları yapma ve ürüne talebi artırma
  • Kulaktan kulağa pazarlama çalışmaları yapma
  • Web siteye trafik yönlendirme
  • Sosyal ağlarda takipçi ve etkileşim artırma
  • Geri dönüşümleri artırma
  • Yeni e-posta aboneleri kazanma

İlgili rehber: Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-Ticarette Cayma Hakkı Hakkında Tüm Bilinmesi Gerekenler
E-Ticarette Cayma Hakkı Hakkında Tüm Bilinmesi Gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
13 Ekim 2022
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Ferad Osman Sali
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Ferad Osman Sali
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO çalışmalarına...
24 Ocak 2017
Ferad Osman Sali
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Ferad Osman Sali
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Ferad Osman Sali