Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?

17 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?

Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bu kampanyaları düzenlerken dikkat etmeniz gereken konuları bu rehberimizde ele alacağız.

Ücretsiz ürün kampanyalarında dikkat etmeniz gerekenler

Amaçlarınızı belirleyin

Öncelikle ücretsiz ürün kampanyası düzenleyerek hangi amaçlara ulaşmak istediğinizi belirlemeniz gerekir. Hedef kitlenizin ne elde etmesini istediğine ve bunun size nasıl bir geri dönüşümü olmasını beklediğinize karar vererek bu kampanyaların amaçlarını net bir şekilde belirleyin.

Marka bilinirliğini artırma, yeni müşteriler kazanmak, mevcut müşterilerinizin müşteri memnuniyetini artırma, ürün tanıtımı yapma gibi farklı amaçlar üzerinden bu kampanyalarınızın kurgularını yapabilirsiniz.

Ürününüzü seçin

Ürününüzü seçerken de belli başlı konulara dikkat etmeniz gerekiyor. Ürünün ilgi çekici ve markanızı hatırlatıcı olması önemlidir. Bunun yanı sıra kullanıcılar bu ürünü günlük hayatlarında da kullanırlarsa markanızı hatırlamaları da daha kolay olur. Bu süreçte şunlara da dikkat edebilirsiniz:

  • Piyasaya yeni çıkan ya da çıkacak olan ürünler
  • En çok satan ürünler
  • Çok satılmayan ancak talep görme ihtimali olan ürünler

Bütçenizi belirleyin

Bu kampanyaların size nasıl bir mali etkisi olacağını da etkilemeniz gerekir. Promosyon ürün verirken, bu ürünlerin maliyetlerini hesaplamanız ve kampanya sürecindeki toplam maliyetlerinizi hesaplamanız gerekir. Bu bütçeyi karşılayamamanız zarar etmeniz anlamına gelir. Bu sebeple de ücretsiz ürün sunarken ki amaçlarınızı iyi belirlemeniz ve bunları nasıl pazarlayacağınız konusunda iyi stratejiler belirlemeniz gerekir. Böylelikle yaptığınız bu yatırımın karşılığını alabilmelisiniz.

Hedef kitlenizi belirleyin

Dijital kanallar üzerinden bu kampanyaları yaparken hedef kitlenizi belirlemeniz oldukça önemlidir; çünkü reklam kampanyaları çıkarken bunları belli bir hedef kitleye yönelik yapmanız gerekir. Doğru hedeflemeleri yapmadığınızda reklamlarınızın geri dönüşümü düşük olacağı gibi elinizdeki bütçeyi de boşa harcamış olursunuz.

Bu kampanyalarınıza ilgi duyabilecek ya da bu ürünlerin ulaşmasını istediğiniz müşteri profillerinizi oluşturarak, reklam kampanyalarınızda kullanacağınız hedef kitlenizi tanımalamanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?

Sosyal medya çekilişleri

Sosyal medya hesaplarınız üzerinde çekilişler ya da yarışmalar düzenleyerek ücretsiz ürün kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Bu yarışma ve çekilişler yeni müşterilere ulaşmak için oldukça idealdir. Burada yarışma ve çekiliş kurallarını iyi belirlemeniz ve kampanyayı ilgi çekici kılacak bir ürün seçmeniz önemlidir.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Alışveriş yapmış olanlara gönderiler yapın

E-ticaret siteniz üzerinde alışveriş yapmış olan kişilerin siparişlerinin yanına da ücretsiz bir ürün yerleştirerek, onlara sürpriz yapabilirsiniz. Ürün örnekleri eklemek ya da ücretsiz ürünler göndermek müşteri memnuniyetini artırır. Bu tür yöntemlerle sadık müşteri kitleleri de edinebilirsiniz. Aynı zamanda bu tür jestler yaptığınızda, müşterileriniz memnuniyetlerini sosyal ağlar da paylaşabilirler ve bunu kendi yararınıza kullanarak sosyal kanıt ögeleri olarak kullanabilirsiniz.

Etkinliklerde kullanın

Katıldığınız etkinlikler bulunuyorsa, bu sosyal etkinliklerde de hedef kitlenizle iletişim kurmak ve onlara ürünlerinizi tanıtmak için bu çalışmaları yapabilirsiniz. Promosyon ürünlerle, etkinliklerden sonra bu kitlenin aklında kalırsınız. Markanızı tanımaları, bir sonraki alışverişlerinde sizi tercih etmeleri için bir adımdır.

Ücretsiz ürün kampanyaları ile ilgili sık sorulan sorular

Ücretsiz ürün kampanyası nedir?

Ücretsiz ürün kampanyası, belli ürünlerin tüketicilere hiç bir ücret beklentisi olmadan ücretsiz olarak dağıtılmasıdır. Çekilişler, yarışmalar ya da promosyon amacıyla bu tür çalışmalar yapılabilir marka ve ürün bilinirliği artırılmaya çalışılır.

Ücretsiz ürünlerin yararları nelerdir?

Bu kampanyaların markalara sağlayacağı avantajları şöyle sıralayabiliriz:

  • Marka bilinirliğini artırma
  • Ürün bilinirliğini artırma
  • Hedef kitleyle olan ilişkileri güçlendirme
  • Marka imajını güçlendirme
  • Yeni ürün tanıtımları yapma ve ürüne talebi artırma
  • Kulaktan kulağa pazarlama çalışmaları yapma
  • Web siteye trafik yönlendirme
  • Sosyal ağlarda takipçi ve etkileşim artırma
  • Geri dönüşümleri artırma
  • Yeni e-posta aboneleri kazanma

İlgili rehber: Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin