Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?

17 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?

Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bu kampanyaları düzenlerken dikkat etmeniz gereken konuları bu rehberimizde ele alacağız.

Ücretsiz ürün kampanyalarında dikkat etmeniz gerekenler

Amaçlarınızı belirleyin

Öncelikle ücretsiz ürün kampanyası düzenleyerek hangi amaçlara ulaşmak istediğinizi belirlemeniz gerekir. Hedef kitlenizin ne elde etmesini istediğine ve bunun size nasıl bir geri dönüşümü olmasını beklediğinize karar vererek bu kampanyaların amaçlarını net bir şekilde belirleyin.

Marka bilinirliğini artırma, yeni müşteriler kazanmak, mevcut müşterilerinizin müşteri memnuniyetini artırma, ürün tanıtımı yapma gibi farklı amaçlar üzerinden bu kampanyalarınızın kurgularını yapabilirsiniz.

Ürününüzü seçin

Ürününüzü seçerken de belli başlı konulara dikkat etmeniz gerekiyor. Ürünün ilgi çekici ve markanızı hatırlatıcı olması önemlidir. Bunun yanı sıra kullanıcılar bu ürünü günlük hayatlarında da kullanırlarsa markanızı hatırlamaları da daha kolay olur. Bu süreçte şunlara da dikkat edebilirsiniz:

  • Piyasaya yeni çıkan ya da çıkacak olan ürünler
  • En çok satan ürünler
  • Çok satılmayan ancak talep görme ihtimali olan ürünler

Bütçenizi belirleyin

Bu kampanyaların size nasıl bir mali etkisi olacağını da etkilemeniz gerekir. Promosyon ürün verirken, bu ürünlerin maliyetlerini hesaplamanız ve kampanya sürecindeki toplam maliyetlerinizi hesaplamanız gerekir. Bu bütçeyi karşılayamamanız zarar etmeniz anlamına gelir. Bu sebeple de ücretsiz ürün sunarken ki amaçlarınızı iyi belirlemeniz ve bunları nasıl pazarlayacağınız konusunda iyi stratejiler belirlemeniz gerekir. Böylelikle yaptığınız bu yatırımın karşılığını alabilmelisiniz.

Hedef kitlenizi belirleyin

Dijital kanallar üzerinden bu kampanyaları yaparken hedef kitlenizi belirlemeniz oldukça önemlidir; çünkü reklam kampanyaları çıkarken bunları belli bir hedef kitleye yönelik yapmanız gerekir. Doğru hedeflemeleri yapmadığınızda reklamlarınızın geri dönüşümü düşük olacağı gibi elinizdeki bütçeyi de boşa harcamış olursunuz.

Bu kampanyalarınıza ilgi duyabilecek ya da bu ürünlerin ulaşmasını istediğiniz müşteri profillerinizi oluşturarak, reklam kampanyalarınızda kullanacağınız hedef kitlenizi tanımalamanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?

Sosyal medya çekilişleri

Sosyal medya hesaplarınız üzerinde çekilişler ya da yarışmalar düzenleyerek ücretsiz ürün kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Bu yarışma ve çekilişler yeni müşterilere ulaşmak için oldukça idealdir. Burada yarışma ve çekiliş kurallarını iyi belirlemeniz ve kampanyayı ilgi çekici kılacak bir ürün seçmeniz önemlidir.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Alışveriş yapmış olanlara gönderiler yapın

E-ticaret siteniz üzerinde alışveriş yapmış olan kişilerin siparişlerinin yanına da ücretsiz bir ürün yerleştirerek, onlara sürpriz yapabilirsiniz. Ürün örnekleri eklemek ya da ücretsiz ürünler göndermek müşteri memnuniyetini artırır. Bu tür yöntemlerle sadık müşteri kitleleri de edinebilirsiniz. Aynı zamanda bu tür jestler yaptığınızda, müşterileriniz memnuniyetlerini sosyal ağlar da paylaşabilirler ve bunu kendi yararınıza kullanarak sosyal kanıt ögeleri olarak kullanabilirsiniz.

Etkinliklerde kullanın

Katıldığınız etkinlikler bulunuyorsa, bu sosyal etkinliklerde de hedef kitlenizle iletişim kurmak ve onlara ürünlerinizi tanıtmak için bu çalışmaları yapabilirsiniz. Promosyon ürünlerle, etkinliklerden sonra bu kitlenin aklında kalırsınız. Markanızı tanımaları, bir sonraki alışverişlerinde sizi tercih etmeleri için bir adımdır.

Ücretsiz ürün kampanyaları ile ilgili sık sorulan sorular

Ücretsiz ürün kampanyası nedir?

Ücretsiz ürün kampanyası, belli ürünlerin tüketicilere hiç bir ücret beklentisi olmadan ücretsiz olarak dağıtılmasıdır. Çekilişler, yarışmalar ya da promosyon amacıyla bu tür çalışmalar yapılabilir marka ve ürün bilinirliği artırılmaya çalışılır.

Ücretsiz ürünlerin yararları nelerdir?

Bu kampanyaların markalara sağlayacağı avantajları şöyle sıralayabiliriz:

  • Marka bilinirliğini artırma
  • Ürün bilinirliğini artırma
  • Hedef kitleyle olan ilişkileri güçlendirme
  • Marka imajını güçlendirme
  • Yeni ürün tanıtımları yapma ve ürüne talebi artırma
  • Kulaktan kulağa pazarlama çalışmaları yapma
  • Web siteye trafik yönlendirme
  • Sosyal ağlarda takipçi ve etkileşim artırma
  • Geri dönüşümleri artırma
  • Yeni e-posta aboneleri kazanma

İlgili rehber: Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin