fbpx

Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?

17 Şubat 2020
Sinan Oypan

Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bu kampanyaları düzenlerken dikkat etmeniz gereken konuları bu rehberimizde ele alacağız.

Ücretsiz ürün kampanyalarında dikkat etmeniz gerekenler

Amaçlarınızı belirleyin

Öncelikle ücretsiz ürün kampanyası düzenleyerek hangi amaçlara ulaşmak istediğinizi belirlemeniz gerekir. Hedef kitlenizin ne elde etmesini istediğine ve bunun size nasıl bir geri dönüşümü olmasını beklediğinize karar vererek bu kampanyaların amaçlarını net bir şekilde belirleyin.

Marka bilinirliğini artırma, yeni müşteriler kazanmak, mevcut müşterilerinizin müşteri memnuniyetini artırma, ürün tanıtımı yapma gibi farklı amaçlar üzerinden bu kampanyalarınızın kurgularını yapabilirsiniz.

Ürününüzü seçin

Ürününüzü seçerken de belli başlı konulara dikkat etmeniz gerekiyor. Ürünün ilgi çekici ve markanızı hatırlatıcı olması önemlidir. Bunun yanı sıra kullanıcılar bu ürünü günlük hayatlarında da kullanırlarsa markanızı hatırlamaları da daha kolay olur. Bu süreçte şunlara da dikkat edebilirsiniz:

  • Piyasaya yeni çıkan ya da çıkacak olan ürünler
  • En çok satan ürünler
  • Çok satılmayan ancak talep görme ihtimali olan ürünler

Bütçenizi belirleyin

Bu kampanyaların size nasıl bir mali etkisi olacağını da etkilemeniz gerekir. Promosyon ürün verirken, bu ürünlerin maliyetlerini hesaplamanız ve kampanya sürecindeki toplam maliyetlerinizi hesaplamanız gerekir. Bu bütçeyi karşılayamamanız zarar etmeniz anlamına gelir. Bu sebeple de ücretsiz ürün sunarken ki amaçlarınızı iyi belirlemeniz ve bunları nasıl pazarlayacağınız konusunda iyi stratejiler belirlemeniz gerekir. Böylelikle yaptığınız bu yatırımın karşılığını alabilmelisiniz.

Hedef kitlenizi belirleyin

Dijital kanallar üzerinden bu kampanyaları yaparken hedef kitlenizi belirlemeniz oldukça önemlidir; çünkü reklam kampanyaları çıkarken bunları belli bir hedef kitleye yönelik yapmanız gerekir. Doğru hedeflemeleri yapmadığınızda reklamlarınızın geri dönüşümü düşük olacağı gibi elinizdeki bütçeyi de boşa harcamış olursunuz.

Bu kampanyalarınıza ilgi duyabilecek ya da bu ürünlerin ulaşmasını istediğiniz müşteri profillerinizi oluşturarak, reklam kampanyalarınızda kullanacağınız hedef kitlenizi tanımalamanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?

Sosyal medya çekilişleri

Sosyal medya hesaplarınız üzerinde çekilişler ya da yarışmalar düzenleyerek ücretsiz ürün kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Bu yarışma ve çekilişler yeni müşterilere ulaşmak için oldukça idealdir. Burada yarışma ve çekiliş kurallarını iyi belirlemeniz ve kampanyayı ilgi çekici kılacak bir ürün seçmeniz önemlidir.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Alışveriş yapmış olanlara gönderiler yapın

E-ticaret siteniz üzerinde alışveriş yapmış olan kişilerin siparişlerinin yanına da ücretsiz bir ürün yerleştirerek, onlara sürpriz yapabilirsiniz. Ürün örnekleri eklemek ya da ücretsiz ürünler göndermek müşteri memnuniyetini artırır. Bu tür yöntemlerle sadık müşteri kitleleri de edinebilirsiniz. Aynı zamanda bu tür jestler yaptığınızda, müşterileriniz memnuniyetlerini sosyal ağlar da paylaşabilirler ve bunu kendi yararınıza kullanarak sosyal kanıt ögeleri olarak kullanabilirsiniz.

Etkinliklerde kullanın

Katıldığınız etkinlikler bulunuyorsa, bu sosyal etkinliklerde de hedef kitlenizle iletişim kurmak ve onlara ürünlerinizi tanıtmak için bu çalışmaları yapabilirsiniz. Promosyon ürünlerle, etkinliklerden sonra bu kitlenin aklında kalırsınız. Markanızı tanımaları, bir sonraki alışverişlerinde sizi tercih etmeleri için bir adımdır.

Ücretsiz ürün kampanyaları ile ilgili sık sorulan sorular

Ücretsiz ürün kampanyası nedir?

Ücretsiz ürün kampanyası, belli ürünlerin tüketicilere hiç bir ücret beklentisi olmadan ücretsiz olarak dağıtılmasıdır. Çekilişler, yarışmalar ya da promosyon amacıyla bu tür çalışmalar yapılabilir marka ve ürün bilinirliği artırılmaya çalışılır.

Ücretsiz ürünlerin yararları nelerdir?

Bu kampanyaların markalara sağlayacağı avantajları şöyle sıralayabiliriz:

  • Marka bilinirliğini artırma
  • Ürün bilinirliğini artırma
  • Hedef kitleyle olan ilişkileri güçlendirme
  • Marka imajını güçlendirme
  • Yeni ürün tanıtımları yapma ve ürüne talebi artırma
  • Kulaktan kulağa pazarlama çalışmaları yapma
  • Web siteye trafik yönlendirme
  • Sosyal ağlarda takipçi ve etkileşim artırma
  • Geri dönüşümleri artırma
  • Yeni e-posta aboneleri kazanma

İlgili rehber: Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Aliexpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / aliexpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan