Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi

8 Mart 2021
Markethinkers
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi

E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen planlar daha verimli bir şekilde değerlendirilebilir. Örneğin ramazan ayı gibi özel dönemlerde hem döneme uygun bir plan yapmanız hem de mevcut planınızı bu döneme uyarlamanız, başarı oranınızı artırabilir.

Ramazan Dönemine Özel Kampanya Oluştururken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Ramazan döneminde kullanıcıların algısı normal dönemlerden daha farklı olacağı için, bu döneme özel hamleler yapmanız gerekir. Dolayısıyla ramazan kampanyası oluştururken standart davranışlarınızın dışına çıkıp dönemsel reklam ve pazarlama stratejileri geliştirmelisiniz. Reklamlarınızın dili, şekli ve içeriği değişmeli ve e-ticaret siteniz ramazana uygun bir görünüme -en azından bir sayfası- bürünmelidir.

Potansiyel müşterilerinizi, ramazana özel kampanya düzenlediğiniz konusunda ikna etmelisiniz. Çünkü ramazan kampanyası sınırlı sürelidir ve kaçırılmaması gerekir. Müşterileriniz genel kampanyaların tekrarlanacağını bildiği için alışverişi erteleyebilir fakat ramazan kampanyasından haberdar olduğunda alışverişi daha hızlı tamamlama eğilimi gösterir. Ramazan dönemine özel kampanya oluştururken bazı detaylara dikkat etmeniz ise potansiyel kârınızın daha yüksek olmasını sağlayabilir.

Zamanlama

Ramazan kampanyası gibi özel pazarlama dönemlerinde zamanlama çok önemlidir. 2021 yılında ramazan ayı 13 Nisan Salı günü başlayıp 12 Mayıs Çarşamba günü bitecek. Kampanyanızı oluştururken bu tarihleri dikkate almalısınız. Bu noktada kampanyanızı duyurmak için ramazan ayını beklememelisiniz.

Söz konusu tarihler dikkate alındığında, en geç nisan ayının başında reklamlarınızı yayınlamaya başlamalısınız. Çünkü “ramazana hazırlık” diyebileceğimiz bir dönem de vardır ki bu dönemde de satışlarınızın artması mümkündür. Ayrıca ramazan bittiğinde, bayram başlar. Bu nedenle kampanyanızı iki aşamadan oluşturup ramazan bitmeden önce bayram kampanyalarınızı da duyurabilirsiniz.

Zamanlama, reklamlarınızı yayınlayacağınız saatler için de önemlidir. Çünkü bu dönemde e-ticaret sitelerindeki yoğunluk saatleri de değişiklik gösterir. Örneğin Iyzico verilerine göre, 2020 yılının ramazan ayından önce en yoğun saatler 21.00 civarları iken ramazan ayında yoğunluk, 22.00 - 23.00 saatleri arasında yaşandı.

Görsel Tasarım

Dijital dünyada görsellerin dili çok önemlidir. Reklamın da vazgeçilmez ögesi olan görseller, sosyal medyanın gücü ile önemini artırdı. Dolayısıyla ramazan kampanyası ile ilgili vermek istediğiniz mesajı mümkün olduğu kadar görselleştirmelisiniz. Bu noktada görselleri çok fazla modernize etmemeniz önemlidir. Çünkü ramazanın tarihsel yönü daha ağırdır ve görsellerin geleneksel detaylar içermesi, daha dikkat çekici olmasını sağlar. Hem reklam hem de sosyal medya paylaşımlarınız için bu görsellerden faydalanabilirsiniz.

Ramazan Paketleri

Ramazan kampanyası oluştururken, müşterilerinizin birden fazla ürün almak isteyebileceğini de unutmayın. Fakat birkaç tane ürün arasında kararsız kalan müşterileriniz bu ürünlerden sadece birini alabilir ya da kararsızlıktan dolayı alışverişi erteleyebilir. Müşterilerinize bu durumda kolaylık sağlayabilmek için ramazana özel bundle ürünleri satışa çıkarabilirsiniz.

Bundle ürünler, müşterilerinizin tek seferde daha fazla alışveriş yapabilmesini sağlarken ortalama sepet tutarınızı da artırır. Bundle oluştururken seçeceğiniz ürünlerin birbiri ile uyumuna dikkat etmelisiniz. Dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta ise bundle ürünün fiyatıdır. Müşteriler, avantajlı olduğu için bundle ürünlere ilgi gösterirler. Dolayısıyla bundle ürünün fiyatı, içerikteki ürünlerin toplam fiyatından daha düşük olmalıdır.

Ürün Seçimi

Ramazan dönemine özel kampanya hazırlarken, kampanya dahilindeki indirimleri tüm ürünlere yansıtmanız, kampanyanızın gerçekçiliğini sarsabilir. Daha ikna edici olabilmek adına spesifik ürün tercihleri yapmalısınız. Ramazan ayında ilginin arttığı ürünleri öne çıkarıp benzer kategorilerdeki ürünlerden de kampanyanıza ekleme yapabilirsiniz.

E-ticaret sitenizin hizmet verdiği alan ya da satıştaki ürünleriniz doğrudan ramazan ile ilgili olmayabilir. Bu durumda ramazan kampanyası düzenlemenin sizin için faydasız olduğu algısına kapılmamalısınız. Ramazan döneminde bazı ürün ve hizmetlerinize indirim uygulayabilir, böylece satışlarınızdaki olası düşüşün önüne geçebilirsiniz.

Kampanya Sayfaları

Online alışverişin “kolay alışveriş” olduğunu söylemek mümkün. Dolayısıyla müşterilerinizin işini ne kadar kolaylaştırırsanız, e-ticaret sitenize olan ilgi o kadar artar. Ramazan ayında da kullanıcılara kolaylık sağlamak adına özel bir sayfa tasarlamalısınız.

“Ramazan Özel”, “Ramazan Fırsatları” gibi isimler verebileceğiniz bir kategori oluşturup kampanyanız dahilindeki ürünleri bu sayfaya ekleyebilirsiniz. Böylece ürünlere erişim kolay olur kullanıcıların satın alma hızı artar. Ramazanın son günlerinde ise bu sayfayı “Bayram Özel” sayfasına çevirip kampanyanızın ikinci aşamasına uygun hale getirebilirsiniz.

Ramazan Ayı Kampanyalarında İletişim Dili Nasıl Olmalıdır?

Reklam diliniz ve müşteri kitlenize karşı kullandığınız hitap şekliniz her zaman önemlidir. Ama söz konusu ramazan olunca ekstra bir hassasiyet gerekir. Çünkü ramazanın kültürel dokusu her zaman hissedilir ve bu hissi yaratan reklamların öne çıkması daha yüksek ihtimallidir.

Dil seçiminde hitap edeceğiniz kitleyi göz önünde bulundurmalısınız. Örneğin çocuklara ve gençlere hitap ediyorsanız, daha neşeli bir dil kullanmanız gerekir. Ayrıca evrensel hale gelmiş dijital dilden de faydalanarak geçmişten gelen bir konsepti çağdaş nesile aktarabilirsiniz.

Potansiyel müşterilerinizin arasında yetişkin insanların olması ise geleneksel bir dil kullanmanızı gerektirebilir. Daha sıcak ve samimi olup kültürel dokuyu hissettirmeniz, yetişkin müşterileriniz ile iletişim kurmanızı kolaylaştırabilir. Klasik ramazan kültürünün geleneksel ve günlük dili, bu noktada size yardımcı olur.

Ramazan Ayında En Çok Satan Ürün Grupları Hangileridir?

Pek çok özel dönemde olduğu gibi ramazan döneminde de e-ticaret hareketlenir. E-ticaret siteleri için satışların artma potansiyelinin bulunduğu bir dönemdir. Geçen yıl yaşanan hareketliliğe bakacak olursak, 2020 yılı ramazan dönemindeki satışların, bir önceki yılın ramazan dönemine göre %49 artış gösterdiğini söyleyebiliriz. Söz konusu artışın bu yıl da devam etmesi muhtemeldir. Pek bu artışlar hangi ürün gruplarında olacak?

Gıda

Ramazan döneminde gıda kategorisinde artış olabileceğini tahmin etmek pek de zor değildir. Çünkü ülkemizdeki ramazan kültüründe iftar ve sahur sofralarının ciddi önemi vardır. Sadece aile içinde kalmayan bu yemeklere akrabalar, arkadaşlar, komşular da dahil edildiği için daha zengin sofralar hazırlamaya dikkat edilir. Dolayısıyla gıda alışverişleri artar.

Gıda kategorisindeki hareketliliğin bir başka temel nedeni de ramazan kolileridir. İhtiyaç sahiplerine yardım amacıyla ramazan kolisini alan vatandaşlar, gıda grubundaki artışa katkı sağlar. Ayrıca bu koliler ekonomik olarak avantajlı olduğu için müşteriler kendileri için de satın alabilirler.

Ev Tekstili - Çeyiz & Züccaciye

Altyapımızı kullanan müşterilerimizin e-ticaret sitelerindeki ramazan ayı hareketlerinde, bu iki kategoride de artış var. İki kategorinin de ortak bir sebeple artış göstermesi muhtemel olduğu için bu kategoriler birlikte incelenebilir.

Aslında bu kategorilerden yapılan alışverişler, bayram hazırlığı kapsamında kabul edilebilir. Bayram hazırlığı da ramazanda yapıldığı için ev tekstili ve çeyiz & züccaciye kategorilerine bu dönemde ilgi artar. Evlerin bayramlıkları için ev tekstili, sunulacak ikramlar için de züccaciye kategorisi, ramazan ayının parlayan yıldızı olabilir.

Kitap & Yayınevi

Geçen yılın ramazan ayında kitap alışverişlerindeki artış da göze çarpmaktadır. Bunun en önemli sebeplerinden biri pandemi süreci olabilir. Fakat ramazanın havaların ısınmaya başladığı döneme denk gelmesi ve oruç tutanların mümkün olduğu kadar evde kalmaları, kitap okumak gibi hobilere olan ilgiyi artırır. 2020’de bu durumun meyveleri toplandığına göre 2021’de de bu kategorilere yatırım yapılabilir.

Oyuncak

Oyuncak kategorisinin ramazan döneminde artış göstermesi, online alışveriş yapma yaşının küçüldüğünün değil, büyüdüğünün göstergesidir. Çünkü yetişkinlerin daha fazla önemsediği bu dönem, bir bakıma da “torun görme” dönemidir. Ramazan sonrası gelen bayramla birlikte birkaç farklı kuşak bir araya gelir ve yetişkinler çocuklara bayram hediyesi alır. Bu hediye de çoğunlukla oyuncaklar arasından seçilir. Ayrıca çocukların oyuncak talepleri, ramazan ve bayram vesilesiyle ebeveynler tarafından da reddedilmez. Dolayısıyla 2021 yılının ramazanında oyuncak kategorisini de renklendirmekte fayda olabilir.

Ramazan Kampanyanızı Müşterileriniz ve Hedef Kitlenize Nasıl Duyurursunuz?

E-ticaret siteniz için ramazan kampanyası hazırladıktan sonraki süreci de iyi yönetmelisiniz. Pazarlama stratejinizin ağı ne kadar geniş olursa, dönüşüm oranı da o kadar yüksek olur. Ramazan kampanyası reklamlarınızı yayınlamak için birden fazla kanal kullanmalısınız. Sonuçta tüm müşterilerinizin tek bir platformda toplanmış olması mümkün değildir. Bu noktada hitap etmek istediğiniz kitleye ulaşabileceğiniz birkaç farklı yol bulup kampanyanızı duyurmalısınız.

E-mail Pazarlaması

E-mail pazarlaması ile ramazan kampanyanızı belirli bir kitleye ulaştırabilirsiniz. Bu kitleyi genellikle çalışan grup oluşturur. Çalışma sürecinde farklı platformlarda çok zaman geçirmeyen müşterilerinize, sürekli kullandıkları mail üzerinden pazarlama yapmanız, kampanyanızın bilinmesini sağlar. Bu aşamada dikkat edilecek detay, e-mail tasarımı ve içeriğidir.

Toplu SMS Gönderimi

SMS ile pazarlama yapabilmeniz için müşterilerinizden izin almanız gerekir. Ve size SMS gönderimi izni veren kullanıcılar, kampanyalarınızla ilgileniyor demektir. Dolayısıyla bu fırsatı kaçırmamalısınız ve toplu SMS gönderimi ile ramazan kampanyanızı mümkün olan herkese ulaştırabilirsiniz. SMS gönderimi öncesinde, gönderilecek kişiler arasında spesifik seçimler de yapabilirsiniz.

Site İçin Pop-up ve Çıkış Teklifleri

E-ticaret sitenizi halihazırda kullanan müşterilerinize doğrudan haber vermenizi sağlayan pop-up bildirimler ve çıkış teklifleri, sitenizi ilk kez ziyaret eden potansiyel müşterileri kazanmanızı da sağlayabilir. Ramazan öncesi sitenizi ziyaret eden kullanıcılara ramazan kampanyası tekliflerinizi pop-up olarak gösterebilirsiniz. Ayrıca sitenizden eli boş dönmeye niyetlenen kullanıcıları da çıkış teklifleri ile alışverişe teşvik edebilirsiniz.

Google ve Sosyal Medya Reklamları

E-ticaret siteleri için ramazan kampanyası duyurularının en etkili yöntemlerinden biri elbette reklam vermektir. Google pek çok reklam yöntemi alternatifi sunar. Bu süreçte belirli arama dinamiklerine göre reklamlar verebilir ya da ramazana özel reklam filmi çekerek görüntülü reklam ağında yer alabilirsiniz. Rakip firmaların da benzer reklamlara yatırım yapma ihtimalini düşünerek reklam tekliflerinizi yükseltmeyi unutmayın.

Benzer çalışmayı sosyal medya platformlarındaki reklam araçları ile de yapabilirsiniz. Bu noktada tercihi, hitap edeceğiniz potansiyel müşteri kitlesine göre yapabilirsiniz. Ramazan kampanyası içi her iki mecrada da reklam verebilir ya da tek bir alana yönelebilirsiniz.

Sosyal Medya Pazarlaması

Sosyal medyayı e-ticaret sitenizin bir eklentisi gibi kullanmanız, son derece faydalı bir pazarlama stratejisidir. Sosyal medyanın görmezden gelinemeyecek gücünü kullanarak ramazan kampanyası ile ilgili duyurularınızı gönderiler üzerinden planlayabilirsiniz. Bu aşamada gönderilerinizi ramazan konsepti ile tasarlayarak dikkat çekebilirsiniz.

Influencer Pazarlama

Son yılların yükselen trendi influencer pazarlama, ramazan kampanyası için sizin de işinize yarayabilir. Kampanyanızı sosyal medya üzerinden yeni kitlelere ulaştırmak istiyorsanız, influencerlarla anlaşmak oldukça etkili bir yöntemdir. Ayrıca bu yöntem ile duyurunuz bir reklam aracından ziyade bir kullanıcı tarafından yapılır. Dolayısıyla bu influencer pazarlama, e-ticaret sitenize müşteri ile birlikte samimiyet ve güvenilirlik de kazandırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? Günümüz teknoloji dünyasının en dikkat çeken konularından biri olarak öne çıkan artırılmış gerçeklik, gerçek hayatı sanal öğelerle güçlendirerek bambaşka bir deneyim sunmayı...
29 Temmuz 2021
Markethinkers
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel kampanya...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın