fbpx

Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları

19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları

Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç.

Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma ipuçlarına geçmeden önce kupon kodunun ne olduğunu ve ne amaçlarla kullanıldığını ele alalım.

Kupon kodu nedir?

Kupon kodu, tüketicilere tek seferlik ya da belli sürelerde geçerli olacak indirimler sunmak için, özel olarak hazırlanmış kodlardır. Bu kodlar, e-ticaret sitesi üzerinde sepet ya da ödeme aşamasında ilgili alanlara girildiğinde, tüketicilere anında toplam tutar ya da belli ürün veya ürünler üzerinde indirimler sağlanır.

Kupon kodunun amacı nedir?

Kupon kodları farklı amaçlar için kullanılabilir. Bu amaçları şöyle sıralayabiliriz:

  • Belli sürelerde geçerli indirimler sunmak
  • Müşterilerin tekrar alışveriş yapmaları için bir neden sunmak
  • Kampanyalarınıza daha fazla ilgi çekmek
  • Yeni ürünlere olan ilgiyi artırmak
  • Anlık indirimler sunmak
  • Belli bir sepet tutarının üzerinde indirim sağlamak
  • Tatil ve özel günlerde indirimler sunmak
  • Belli ürünlere olan ilgiyi artırmak

Kupon kodlarını bu ve buna benzer amaçlar dahilinde kullanabilirsiniz. Tabii ki sadece bir kupon kodu belirlemek tek başına yeterli değildir. Kupon kodlarını çok fazla kullanmanız, ürün ve marka değerini düşürebileceği gibi bu kodları nasıl ve nerede kullanacağınız da bir hayli önemlidir. Bu da bir sonraki soruyu beraberinde getiriyor; “E-ticaret şirketleri kupon kodlarını etkili bir şekilde nasıl kullanabilirler?”

E-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanımı için ipuçları

Belli bir amaç için bu kupon kodlarını kullanın

Kupon kodlarınızın bir amacının olması oldukça önemli. Sadece belli bir oranda indirim sağlamak yerine ne amaçla bu indirimi sağlayacağınızı belirlemelisiniz. Yukarıda listelediğimiz amaçları referans alabileceğiniz gibi kendi işiniz için uygun bir amacı da belirleyebilirsiniz. Böylelikle kupon kodu kullanımını daha etkili bir hale getirebilirsiniz.

Bundle (paket) ürünlerde kupon kodlarını sunun

Sitenizdeki sepet ortalamasını yükseltmek için bundle olarak sunulan ürünlerde geçerli olabilecek ya da birbirinin tamamlayıcısı veya aksesuarı olabilecek ürünlerde kupon kodlarınızı sunabilirsiniz. Tüketiciler birbirini tamamlayacak ürünlerde daha uygun bir fiyat teklifi alabilmek için, bu iki ürünü beraber almayı seçebilirler.

Örneğin bir fotoğraf makinasını sepete ekleyen birine, hafıza kartı ya da çanta alması durumunda geçerli olacak bir kupon kodu sağlayabilirsiniz.

İkinci ürün sepete eklendiğinde kupon kullanımını sağlayın

Yine sepet ortalamasını artırabilmek için, sepete eklenen ikinci ürünlerde geçerli olmak üzere kupon kodları belirleyebilirsiniz. Böylelikle tüketiciler toplam miktarda bir indirim kazanmak için birden fazla ürünü satın almayı tercih edebilir.

Bir sonraki alışverişlerde geçerli indirim kuponları sunun

Müşterilerinizin sitenizden tekrar alışveriş yapmalarını sağlamak için, ödeme işleminden sonra gönderdiğiniz e-postada, bir sonraki alışverişlerinde geçerli olacak bir indirim kuponu sunabilirsiniz. Böylelik müşterileriniz siteniz üzerinden tekrar alışveriş yaptıklarında bu indirimlerden yararlanabilirler.

Kupon kodlarınızı kısa süreli geçerli kılın

Tüketicilerin bir an önce eyleme geçmelerini sağlamak adına kupon kodu kullanımını belli bir zaman ile limitlemeniz oldukça faydalı olacaktır. Kodun geçerli olduğu süre uzadığında tüketici eyleme geçmek için acele etmeyebilir ve sonrasında da bu indirim kodunu unutabilir.

Belli bir eylem karşılığında kupon kodunu sunun

Tüketicileri belli bir eyleme geçirdikten sonra da onlara indirimler sunabilirsiniz. Örneğin web sitenize abone olmaları ya da e-posta listenize kayıt olmaları koşuluyla bu indirim kuponlarını onlara sağlayabilirsiniz. Böylelikle belli eylemlerin de gerçekleşmesini sağlayabilirsiniz.

Kupon kodu akılda kalıcı olmalı

Kupon kodunun kolay hatırlanması gerekir. Böylelikle bu kodlar tüketicilerin akıllarında da daha iyi kalacağı için, onların eyleme geçmesi daha kolay olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret ortamında ise her...
16 Şubat 2021
Markethinkers
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan