Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları

19 Kasım 2018
Sinan Oypan

Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç.

Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma ipuçlarına geçmeden önce kupon kodunun ne olduğunu ve ne amaçlarla kullanıldığını ele alalım.

Kupon kodu nedir?

Kupon kodu, tüketicilere tek seferlik ya da belli sürelerde geçerli olacak indirimler sunmak için, özel olarak hazırlanmış kodlardır. Bu kodlar, e-ticaret sitesi üzerinde sepet ya da ödeme aşamasında ilgili alanlara girildiğinde, tüketicilere anında toplam tutar ya da belli ürün veya ürünler üzerinde indirimler sağlanır.

Kupon kodunun amacı nedir?

Kupon kodları farklı amaçlar için kullanılabilir. Bu amaçları şöyle sıralayabiliriz:

  • Belli sürelerde geçerli indirimler sunmak
  • Müşterilerin tekrar alışveriş yapmaları için bir neden sunmak
  • Kampanyalarınıza daha fazla ilgi çekmek
  • Yeni ürünlere olan ilgiyi artırmak
  • Anlık indirimler sunmak
  • Belli bir sepet tutarının üzerinde indirim sağlamak
  • Tatil ve özel günlerde indirimler sunmak
  • Belli ürünlere olan ilgiyi artırmak

Kupon kodlarını bu ve buna benzer amaçlar dahilinde kullanabilirsiniz. Tabii ki sadece bir kupon kodu belirlemek tek başına yeterli değildir. Kupon kodlarını çok fazla kullanmanız, ürün ve marka değerini düşürebileceği gibi bu kodları nasıl ve nerede kullanacağınız da bir hayli önemlidir. Bu da bir sonraki soruyu beraberinde getiriyor; “E-ticaret şirketleri kupon kodlarını etkili bir şekilde nasıl kullanabilirler?”

E-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanımı için ipuçları

Belli bir amaç için bu kupon kodlarını kullanın

Kupon kodlarınızın bir amacının olması oldukça önemli. Sadece belli bir oranda indirim sağlamak yerine ne amaçla bu indirimi sağlayacağınızı belirlemelisiniz. Yukarıda listelediğimiz amaçları referans alabileceğiniz gibi kendi işiniz için uygun bir amacı da belirleyebilirsiniz. Böylelikle kupon kodu kullanımını daha etkili bir hale getirebilirsiniz.

Bundle (paket) ürünlerde kupon kodlarını sunun

Sitenizdeki sepet ortalamasını yükseltmek için bundle olarak sunulan ürünlerde geçerli olabilecek ya da birbirinin tamamlayıcısı veya aksesuarı olabilecek ürünlerde kupon kodlarınızı sunabilirsiniz. Tüketiciler birbirini tamamlayacak ürünlerde daha uygun bir fiyat teklifi alabilmek için, bu iki ürünü beraber almayı seçebilirler.

Örneğin bir fotoğraf makinasını sepete ekleyen birine, hafıza kartı ya da çanta alması durumunda geçerli olacak bir kupon kodu sağlayabilirsiniz.

İkinci ürün sepete eklendiğinde kupon kullanımını sağlayın

Yine sepet ortalamasını artırabilmek için, sepete eklenen ikinci ürünlerde geçerli olmak üzere kupon kodları belirleyebilirsiniz. Böylelikle tüketiciler toplam miktarda bir indirim kazanmak için birden fazla ürünü satın almayı tercih edebilir.

Bir sonraki alışverişlerde geçerli indirim kuponları sunun

Müşterilerinizin sitenizden tekrar alışveriş yapmalarını sağlamak için, ödeme işleminden sonra gönderdiğiniz e-postada, bir sonraki alışverişlerinde geçerli olacak bir indirim kuponu sunabilirsiniz. Böylelik müşterileriniz siteniz üzerinden tekrar alışveriş yaptıklarında bu indirimlerden yararlanabilirler.

Kupon kodlarınızı kısa süreli geçerli kılın

Tüketicilerin bir an önce eyleme geçmelerini sağlamak adına kupon kodu kullanımını belli bir zaman ile limitlemeniz oldukça faydalı olacaktır. Kodun geçerli olduğu süre uzadığında tüketici eyleme geçmek için acele etmeyebilir ve sonrasında da bu indirim kodunu unutabilir.

Belli bir eylem karşılığında kupon kodunu sunun

Tüketicileri belli bir eyleme geçirdikten sonra da onlara indirimler sunabilirsiniz. Örneğin web sitenize abone olmaları ya da e-posta listenize kayıt olmaları koşuluyla bu indirim kuponlarını onlara sağlayabilirsiniz. Böylelikle belli eylemlerin de gerçekleşmesini sağlayabilirsiniz.

Kupon kodu akılda kalıcı olmalı

Kupon kodunun kolay hatırlanması gerekir. Böylelikle bu kodlar tüketicilerin akıllarında da daha iyi kalacağı için, onların eyleme geçmesi daha kolay olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan