Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

14 Eylül 2020
Sinan Oypan

Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam edebilmenize yardımcı olur. Karantina sürecinde fiziki mağazalar ekonomik olarak büyük zorluklar yaşarken, e-ticaret siteleri bu süreçte işlerini yapmaya devam ettiler. Bu nedenle de kış sezonu yaklaşırken ve olası bir 2. dalga sürecinin gündemde olması nedeniyle işinizi internete taşımayı düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?

Kış sezonu yaklaşırken 2020’nin de yavaş yavaş sonuna geliyoruz. Pandemi nedeniyle birçok şirket yılın ilk yarısında satış yapmakta zorlandığı için kış döneminde satışlarını artırmak için yatırımlar yapacaktır. Bu süreçte de yapabileceğiniz çalışmaların bazılarını burada ele alacağız.

İlgili rehber: Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar

Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Çapraz satış ve upsell çalışmalarına hazırlanın

Kış indirimleri sürecinde satışlarınızı artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar arasında çapraz satış ve upsell bulunmaktadır. İlgili ürünleri doğru kategorize etmeniz ve ürün sayfalarınızda ilgili ürünler seçeneğinde upsell yapabileceğiniz ürünleri listelemelisiniz. Böylelikle sitenizi ve ürün sayfalarınızı ziyaret edenleri daha üst model ürünlere yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için Upselling ile ortalama sepet tutarını artırmak için ipuçları

Bunun yanı sıra yine ilgili ürünler bölümünde ürünle beraber satılabilecek aksesuar ve benzeri ürünleri de listelemeyi unutmamalısınız. Böylelikle İlgili aksesuar ürünleriyle sepet ortalamasını da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Bundle ürünler hazırlayın

Kış indirimleri döneminde birbiriyle beraber satılabilecek ürünler olacaktır. Kullanıcılar hem hediye hem de kendi kullanımları için birkaç ürünü beraber alabilir. Bu noktada da ilgili ürünleri bundle haline getirerek, tek tek alımlara kıyasla daha uygun bir fiyatla satışa çıkartmanız bu süreçte hem satışlarınızı hem de ortalama sepet tutarınızı artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

Bundle ürünler indirimli fiyatla satıldığı için kullanıcılara daha cazip gelmektedir. Bu nedenle de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?

Aciliyet hissini ön plana çıkartın

Kış indirimleri yaparken, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamak için aciliyet hissini de ön plana çıkartabilirsiniz. Kampanya geçerliliği için belli bir zaman kısıtlaması getirmek, belli stok adetlerinde geçerli indirimler sunmak, site üzerine geri sayım aracı koymak gibi kampanyanın bitişini vurgulayacak çalışmalarla bu aciliyet hissini ön plana çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Kargo gönderim seçeneklerinizi ön plana çıkartın

İnternetten alışverişlerde kargo gönderim seçenekleri de tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyen faktörler arasında yer almakta. Ücretsiz kargo seçeneğinin yanı sıra hızlı gönderim, aynı gün gönderim gibi farklı alternatiflerin de olması tüketiciler açısıdan önemlidir.

İlgili rehber: Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

Kampanya dönemlerinizde pazarlama çalışmalarınızda bu kargo seçeneklerini de vurgulayarak, onların satın alma kararlarını etkileyecek çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

Influencer pazarlama çalışmalarına yönelin

Kış indirimleri ile ilgili kampanyalarınızın tanıtımı için influencer pazarlama çalışmalarından da yararlanabilirsiniz. Tanınmış kişi ve hesaplarla iş birlikleri yaparak, marka ve ürünlerinizi yeni kitlelere ulaştırabilirsiniz. Kampanya tanıtımı için bu yöntemden yararlandığınızda, daha önce ulaşmadığınız kişilere de ulaşmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Farklı kişilerle çalışarak, onların hedef kitlelerine göre farklı ürünleri öne çıkartacak kampanyalar oluşturabilir ya da genel olarak kampanya duyurularınızı bu hesaplar üzerinden yapabilirsiniz. Farklı hedef kitlelere göre farklı ürünleri öne çıkartmanız, daha hedefli erişimler sunacağı için alacağınız geri dönüşümler de farklılık gösterecektir.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Reklam hedeflemeleriniz üzerine çalışın

Kış indirimleri ile ilgili tanıtımları yaparken, reklamlarınızda en verimli hedeflemeleri yapmanız gerekir. Doğru hedeflemeler yapılmadan, reklamlarınızdan iyi sonuç almanız mümkün değildir. Kış sezonuna özel bir hedefleme ayarı yaparak, bu sezonda alışveriş yapabilecek ve daha önemlisi sizin ürünlerinizle ilgilenebilecek olan kitleleri bulmanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Hem sosyal medya hem de Google reklamlarınızda bu hedeflemelerin üzerine özellikle çalışmanızda yarar var. Farklı ürünler için farklı hedefleme ayarları yaparak, daha tüketici odaklı reklam kampanyaları hazırlayarak, alacağınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

Varış sayfalarınızı hazırlayın

Kış indirimleri için özel bir varış sayfası hazırlamanız da bu kampanyalarınıza tüketicileri daha etkin bir şekilde yönlendirmenize yardımcı olacaktır. Varış sayfası üzerinde kış sezonuna dair bir tema belirleyebilir ve bu dönemde öne çıkartacağınız ürünleri bu sayfa üzerinde listeleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Genel kampanya duyurularınızı yaparken ve reklamlarınızda yönlendirme yaparken, bu sayfaya linkleme yaparak kullanıcılara kış sezonu ile ilgili ürünlerinizi net bir şekilde göstererek, onların alışveriş deneyimlerini geliştirerek, daha hızlı karar almalarını sağlarsınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2020
Aliexpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / aliexpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan