Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

14 Eylül 2020
Sinan Oypan

Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam edebilmenize yardımcı olur. Karantina sürecinde fiziki mağazalar ekonomik olarak büyük zorluklar yaşarken, e-ticaret siteleri bu süreçte işlerini yapmaya devam ettiler. Bu nedenle de kış sezonu yaklaşırken ve olası bir 2. dalga sürecinin gündemde olması nedeniyle işinizi internete taşımayı düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?

Kış sezonu yaklaşırken 2020’nin de yavaş yavaş sonuna geliyoruz. Pandemi nedeniyle birçok şirket yılın ilk yarısında satış yapmakta zorlandığı için kış döneminde satışlarını artırmak için yatırımlar yapacaktır. Bu süreçte de yapabileceğiniz çalışmaların bazılarını burada ele alacağız.

İlgili rehber: Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar

Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Çapraz satış ve upsell çalışmalarına hazırlanın

Kış indirimleri sürecinde satışlarınızı artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar arasında çapraz satış ve upsell bulunmaktadır. İlgili ürünleri doğru kategorize etmeniz ve ürün sayfalarınızda ilgili ürünler seçeneğinde upsell yapabileceğiniz ürünleri listelemelisiniz. Böylelikle sitenizi ve ürün sayfalarınızı ziyaret edenleri daha üst model ürünlere yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için Upselling ile ortalama sepet tutarını artırmak için ipuçları

Bunun yanı sıra yine ilgili ürünler bölümünde ürünle beraber satılabilecek aksesuar ve benzeri ürünleri de listelemeyi unutmamalısınız. Böylelikle İlgili aksesuar ürünleriyle sepet ortalamasını da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Bundle ürünler hazırlayın

Kış indirimleri döneminde birbiriyle beraber satılabilecek ürünler olacaktır. Kullanıcılar hem hediye hem de kendi kullanımları için birkaç ürünü beraber alabilir. Bu noktada da ilgili ürünleri bundle haline getirerek, tek tek alımlara kıyasla daha uygun bir fiyatla satışa çıkartmanız bu süreçte hem satışlarınızı hem de ortalama sepet tutarınızı artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

Bundle ürünler indirimli fiyatla satıldığı için kullanıcılara daha cazip gelmektedir. Bu nedenle de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?

Aciliyet hissini ön plana çıkartın

Kış indirimleri yaparken, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamak için aciliyet hissini de ön plana çıkartabilirsiniz. Kampanya geçerliliği için belli bir zaman kısıtlaması getirmek, belli stok adetlerinde geçerli indirimler sunmak, site üzerine geri sayım aracı koymak gibi kampanyanın bitişini vurgulayacak çalışmalarla bu aciliyet hissini ön plana çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Kargo gönderim seçeneklerinizi ön plana çıkartın

İnternetten alışverişlerde kargo gönderim seçenekleri de tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyen faktörler arasında yer almakta. Ücretsiz kargo seçeneğinin yanı sıra hızlı gönderim, aynı gün gönderim gibi farklı alternatiflerin de olması tüketiciler açısıdan önemlidir.

İlgili rehber: Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

Kampanya dönemlerinizde pazarlama çalışmalarınızda bu kargo seçeneklerini de vurgulayarak, onların satın alma kararlarını etkileyecek çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

Influencer pazarlama çalışmalarına yönelin

Kış indirimleri ile ilgili kampanyalarınızın tanıtımı için influencer pazarlama çalışmalarından da yararlanabilirsiniz. Tanınmış kişi ve hesaplarla iş birlikleri yaparak, marka ve ürünlerinizi yeni kitlelere ulaştırabilirsiniz. Kampanya tanıtımı için bu yöntemden yararlandığınızda, daha önce ulaşmadığınız kişilere de ulaşmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Farklı kişilerle çalışarak, onların hedef kitlelerine göre farklı ürünleri öne çıkartacak kampanyalar oluşturabilir ya da genel olarak kampanya duyurularınızı bu hesaplar üzerinden yapabilirsiniz. Farklı hedef kitlelere göre farklı ürünleri öne çıkartmanız, daha hedefli erişimler sunacağı için alacağınız geri dönüşümler de farklılık gösterecektir.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Reklam hedeflemeleriniz üzerine çalışın

Kış indirimleri ile ilgili tanıtımları yaparken, reklamlarınızda en verimli hedeflemeleri yapmanız gerekir. Doğru hedeflemeler yapılmadan, reklamlarınızdan iyi sonuç almanız mümkün değildir. Kış sezonuna özel bir hedefleme ayarı yaparak, bu sezonda alışveriş yapabilecek ve daha önemlisi sizin ürünlerinizle ilgilenebilecek olan kitleleri bulmanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Hem sosyal medya hem de Google reklamlarınızda bu hedeflemelerin üzerine özellikle çalışmanızda yarar var. Farklı ürünler için farklı hedefleme ayarları yaparak, daha tüketici odaklı reklam kampanyaları hazırlayarak, alacağınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

Varış sayfalarınızı hazırlayın

Kış indirimleri için özel bir varış sayfası hazırlamanız da bu kampanyalarınıza tüketicileri daha etkin bir şekilde yönlendirmenize yardımcı olacaktır. Varış sayfası üzerinde kış sezonuna dair bir tema belirleyebilir ve bu dönemde öne çıkartacağınız ürünleri bu sayfa üzerinde listeleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Genel kampanya duyurularınızı yaparken ve reklamlarınızda yönlendirme yaparken, bu sayfaya linkleme yaparak kullanıcılara kış sezonu ile ilgili ürünlerinizi net bir şekilde göstererek, onların alışveriş deneyimlerini geliştirerek, daha hızlı karar almalarını sağlarsınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan