fbpx

Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam edebilmenize yardımcı olur. Karantina sürecinde fiziki mağazalar ekonomik olarak büyük zorluklar yaşarken, e-ticaret siteleri bu süreçte işlerini yapmaya devam ettiler. Bu nedenle de kış sezonu yaklaşırken ve olası bir 2. dalga sürecinin gündemde olması nedeniyle işinizi internete taşımayı düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?

Kış sezonu yaklaşırken 2020’nin de yavaş yavaş sonuna geliyoruz. Pandemi nedeniyle birçok şirket yılın ilk yarısında satış yapmakta zorlandığı için kış döneminde satışlarını artırmak için yatırımlar yapacaktır. Bu süreçte de yapabileceğiniz çalışmaların bazılarını burada ele alacağız.

İlgili rehber: Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar

Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Çapraz satış ve upsell çalışmalarına hazırlanın

Kış indirimleri sürecinde satışlarınızı artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar arasında çapraz satış ve upsell bulunmaktadır. İlgili ürünleri doğru kategorize etmeniz ve ürün sayfalarınızda ilgili ürünler seçeneğinde upsell yapabileceğiniz ürünleri listelemelisiniz. Böylelikle sitenizi ve ürün sayfalarınızı ziyaret edenleri daha üst model ürünlere yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için Upselling ile ortalama sepet tutarını artırmak için ipuçları

Bunun yanı sıra yine ilgili ürünler bölümünde ürünle beraber satılabilecek aksesuar ve benzeri ürünleri de listelemeyi unutmamalısınız. Böylelikle İlgili aksesuar ürünleriyle sepet ortalamasını da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Bundle ürünler hazırlayın

Kış indirimleri döneminde birbiriyle beraber satılabilecek ürünler olacaktır. Kullanıcılar hem hediye hem de kendi kullanımları için birkaç ürünü beraber alabilir. Bu noktada da ilgili ürünleri bundle haline getirerek, tek tek alımlara kıyasla daha uygun bir fiyatla satışa çıkartmanız bu süreçte hem satışlarınızı hem de ortalama sepet tutarınızı artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

Bundle ürünler indirimli fiyatla satıldığı için kullanıcılara daha cazip gelmektedir. Bu nedenle de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?

Aciliyet hissini ön plana çıkartın

Kış indirimleri yaparken, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamak için aciliyet hissini de ön plana çıkartabilirsiniz. Kampanya geçerliliği için belli bir zaman kısıtlaması getirmek, belli stok adetlerinde geçerli indirimler sunmak, site üzerine geri sayım aracı koymak gibi kampanyanın bitişini vurgulayacak çalışmalarla bu aciliyet hissini ön plana çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Kargo gönderim seçeneklerinizi ön plana çıkartın

İnternetten alışverişlerde kargo gönderim seçenekleri de tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyen faktörler arasında yer almakta. Ücretsiz kargo seçeneğinin yanı sıra hızlı gönderim, aynı gün gönderim gibi farklı alternatiflerin de olması tüketiciler açısıdan önemlidir.

İlgili rehber: Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

Kampanya dönemlerinizde pazarlama çalışmalarınızda bu kargo seçeneklerini de vurgulayarak, onların satın alma kararlarını etkileyecek çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

Influencer pazarlama çalışmalarına yönelin

Kış indirimleri ile ilgili kampanyalarınızın tanıtımı için influencer pazarlama çalışmalarından da yararlanabilirsiniz. Tanınmış kişi ve hesaplarla iş birlikleri yaparak, marka ve ürünlerinizi yeni kitlelere ulaştırabilirsiniz. Kampanya tanıtımı için bu yöntemden yararlandığınızda, daha önce ulaşmadığınız kişilere de ulaşmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Farklı kişilerle çalışarak, onların hedef kitlelerine göre farklı ürünleri öne çıkartacak kampanyalar oluşturabilir ya da genel olarak kampanya duyurularınızı bu hesaplar üzerinden yapabilirsiniz. Farklı hedef kitlelere göre farklı ürünleri öne çıkartmanız, daha hedefli erişimler sunacağı için alacağınız geri dönüşümler de farklılık gösterecektir.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Reklam hedeflemeleriniz üzerine çalışın

Kış indirimleri ile ilgili tanıtımları yaparken, reklamlarınızda en verimli hedeflemeleri yapmanız gerekir. Doğru hedeflemeler yapılmadan, reklamlarınızdan iyi sonuç almanız mümkün değildir. Kış sezonuna özel bir hedefleme ayarı yaparak, bu sezonda alışveriş yapabilecek ve daha önemlisi sizin ürünlerinizle ilgilenebilecek olan kitleleri bulmanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Hem sosyal medya hem de Google reklamlarınızda bu hedeflemelerin üzerine özellikle çalışmanızda yarar var. Farklı ürünler için farklı hedefleme ayarları yaparak, daha tüketici odaklı reklam kampanyaları hazırlayarak, alacağınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

Varış sayfalarınızı hazırlayın

Kış indirimleri için özel bir varış sayfası hazırlamanız da bu kampanyalarınıza tüketicileri daha etkin bir şekilde yönlendirmenize yardımcı olacaktır. Varış sayfası üzerinde kış sezonuna dair bir tema belirleyebilir ve bu dönemde öne çıkartacağınız ürünleri bu sayfa üzerinde listeleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Genel kampanya duyurularınızı yaparken ve reklamlarınızda yönlendirme yaparken, bu sayfaya linkleme yaparak kullanıcılara kış sezonu ile ilgili ürünlerinizi net bir şekilde göstererek, onların alışveriş deneyimlerini geliştirerek, daha hızlı karar almalarını sağlarsınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan