Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

14 Eylül 2020
Sinan Oypan

Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam edebilmenize yardımcı olur. Karantina sürecinde fiziki mağazalar ekonomik olarak büyük zorluklar yaşarken, e-ticaret siteleri bu süreçte işlerini yapmaya devam ettiler. Bu nedenle de kış sezonu yaklaşırken ve olası bir 2. dalga sürecinin gündemde olması nedeniyle işinizi internete taşımayı düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?

Kış sezonu yaklaşırken 2020’nin de yavaş yavaş sonuna geliyoruz. Pandemi nedeniyle birçok şirket yılın ilk yarısında satış yapmakta zorlandığı için kış döneminde satışlarını artırmak için yatırımlar yapacaktır. Bu süreçte de yapabileceğiniz çalışmaların bazılarını burada ele alacağız.

İlgili rehber: Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar

Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Çapraz satış ve upsell çalışmalarına hazırlanın

Kış indirimleri sürecinde satışlarınızı artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar arasında çapraz satış ve upsell bulunmaktadır. İlgili ürünleri doğru kategorize etmeniz ve ürün sayfalarınızda ilgili ürünler seçeneğinde upsell yapabileceğiniz ürünleri listelemelisiniz. Böylelikle sitenizi ve ürün sayfalarınızı ziyaret edenleri daha üst model ürünlere yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için Upselling ile ortalama sepet tutarını artırmak için ipuçları

Bunun yanı sıra yine ilgili ürünler bölümünde ürünle beraber satılabilecek aksesuar ve benzeri ürünleri de listelemeyi unutmamalısınız. Böylelikle İlgili aksesuar ürünleriyle sepet ortalamasını da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Bundle ürünler hazırlayın

Kış indirimleri döneminde birbiriyle beraber satılabilecek ürünler olacaktır. Kullanıcılar hem hediye hem de kendi kullanımları için birkaç ürünü beraber alabilir. Bu noktada da ilgili ürünleri bundle haline getirerek, tek tek alımlara kıyasla daha uygun bir fiyatla satışa çıkartmanız bu süreçte hem satışlarınızı hem de ortalama sepet tutarınızı artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

Bundle ürünler indirimli fiyatla satıldığı için kullanıcılara daha cazip gelmektedir. Bu nedenle de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?

Aciliyet hissini ön plana çıkartın

Kış indirimleri yaparken, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamak için aciliyet hissini de ön plana çıkartabilirsiniz. Kampanya geçerliliği için belli bir zaman kısıtlaması getirmek, belli stok adetlerinde geçerli indirimler sunmak, site üzerine geri sayım aracı koymak gibi kampanyanın bitişini vurgulayacak çalışmalarla bu aciliyet hissini ön plana çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Kargo gönderim seçeneklerinizi ön plana çıkartın

İnternetten alışverişlerde kargo gönderim seçenekleri de tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyen faktörler arasında yer almakta. Ücretsiz kargo seçeneğinin yanı sıra hızlı gönderim, aynı gün gönderim gibi farklı alternatiflerin de olması tüketiciler açısıdan önemlidir.

İlgili rehber: Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

Kampanya dönemlerinizde pazarlama çalışmalarınızda bu kargo seçeneklerini de vurgulayarak, onların satın alma kararlarını etkileyecek çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

Influencer pazarlama çalışmalarına yönelin

Kış indirimleri ile ilgili kampanyalarınızın tanıtımı için influencer pazarlama çalışmalarından da yararlanabilirsiniz. Tanınmış kişi ve hesaplarla iş birlikleri yaparak, marka ve ürünlerinizi yeni kitlelere ulaştırabilirsiniz. Kampanya tanıtımı için bu yöntemden yararlandığınızda, daha önce ulaşmadığınız kişilere de ulaşmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Farklı kişilerle çalışarak, onların hedef kitlelerine göre farklı ürünleri öne çıkartacak kampanyalar oluşturabilir ya da genel olarak kampanya duyurularınızı bu hesaplar üzerinden yapabilirsiniz. Farklı hedef kitlelere göre farklı ürünleri öne çıkartmanız, daha hedefli erişimler sunacağı için alacağınız geri dönüşümler de farklılık gösterecektir.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Reklam hedeflemeleriniz üzerine çalışın

Kış indirimleri ile ilgili tanıtımları yaparken, reklamlarınızda en verimli hedeflemeleri yapmanız gerekir. Doğru hedeflemeler yapılmadan, reklamlarınızdan iyi sonuç almanız mümkün değildir. Kış sezonuna özel bir hedefleme ayarı yaparak, bu sezonda alışveriş yapabilecek ve daha önemlisi sizin ürünlerinizle ilgilenebilecek olan kitleleri bulmanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Hem sosyal medya hem de Google reklamlarınızda bu hedeflemelerin üzerine özellikle çalışmanızda yarar var. Farklı ürünler için farklı hedefleme ayarları yaparak, daha tüketici odaklı reklam kampanyaları hazırlayarak, alacağınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

Varış sayfalarınızı hazırlayın

Kış indirimleri için özel bir varış sayfası hazırlamanız da bu kampanyalarınıza tüketicileri daha etkin bir şekilde yönlendirmenize yardımcı olacaktır. Varış sayfası üzerinde kış sezonuna dair bir tema belirleyebilir ve bu dönemde öne çıkartacağınız ürünleri bu sayfa üzerinde listeleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Genel kampanya duyurularınızı yaparken ve reklamlarınızda yönlendirme yaparken, bu sayfaya linkleme yaparak kullanıcılara kış sezonu ile ilgili ürünlerinizi net bir şekilde göstererek, onların alışveriş deneyimlerini geliştirerek, daha hızlı karar almalarını sağlarsınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan