Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam edebilmenize yardımcı olur. Karantina sürecinde fiziki mağazalar ekonomik olarak büyük zorluklar yaşarken, e-ticaret siteleri bu süreçte işlerini yapmaya devam ettiler. Bu nedenle de kış sezonu yaklaşırken ve olası bir 2. dalga sürecinin gündemde olması nedeniyle işinizi internete taşımayı düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?

Kış sezonu yaklaşırken 2020’nin de yavaş yavaş sonuna geliyoruz. Pandemi nedeniyle birçok şirket yılın ilk yarısında satış yapmakta zorlandığı için kış döneminde satışlarını artırmak için yatırımlar yapacaktır. Bu süreçte de yapabileceğiniz çalışmaların bazılarını burada ele alacağız.

İlgili rehber: Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar

Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Çapraz satış ve upsell çalışmalarına hazırlanın

Kış indirimleri sürecinde satışlarınızı artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar arasında çapraz satış ve upsell bulunmaktadır. İlgili ürünleri doğru kategorize etmeniz ve ürün sayfalarınızda ilgili ürünler seçeneğinde upsell yapabileceğiniz ürünleri listelemelisiniz. Böylelikle sitenizi ve ürün sayfalarınızı ziyaret edenleri daha üst model ürünlere yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için Upselling ile ortalama sepet tutarını artırmak için ipuçları

Bunun yanı sıra yine ilgili ürünler bölümünde ürünle beraber satılabilecek aksesuar ve benzeri ürünleri de listelemeyi unutmamalısınız. Böylelikle İlgili aksesuar ürünleriyle sepet ortalamasını da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Bundle ürünler hazırlayın

Kış indirimleri döneminde birbiriyle beraber satılabilecek ürünler olacaktır. Kullanıcılar hem hediye hem de kendi kullanımları için birkaç ürünü beraber alabilir. Bu noktada da ilgili ürünleri bundle haline getirerek, tek tek alımlara kıyasla daha uygun bir fiyatla satışa çıkartmanız bu süreçte hem satışlarınızı hem de ortalama sepet tutarınızı artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

Bundle ürünler indirimli fiyatla satıldığı için kullanıcılara daha cazip gelmektedir. Bu nedenle de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?

Aciliyet hissini ön plana çıkartın

Kış indirimleri yaparken, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamak için aciliyet hissini de ön plana çıkartabilirsiniz. Kampanya geçerliliği için belli bir zaman kısıtlaması getirmek, belli stok adetlerinde geçerli indirimler sunmak, site üzerine geri sayım aracı koymak gibi kampanyanın bitişini vurgulayacak çalışmalarla bu aciliyet hissini ön plana çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Kargo gönderim seçeneklerinizi ön plana çıkartın

İnternetten alışverişlerde kargo gönderim seçenekleri de tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyen faktörler arasında yer almakta. Ücretsiz kargo seçeneğinin yanı sıra hızlı gönderim, aynı gün gönderim gibi farklı alternatiflerin de olması tüketiciler açısıdan önemlidir.

İlgili rehber: Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

Kampanya dönemlerinizde pazarlama çalışmalarınızda bu kargo seçeneklerini de vurgulayarak, onların satın alma kararlarını etkileyecek çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

Influencer pazarlama çalışmalarına yönelin

Kış indirimleri ile ilgili kampanyalarınızın tanıtımı için influencer pazarlama çalışmalarından da yararlanabilirsiniz. Tanınmış kişi ve hesaplarla iş birlikleri yaparak, marka ve ürünlerinizi yeni kitlelere ulaştırabilirsiniz. Kampanya tanıtımı için bu yöntemden yararlandığınızda, daha önce ulaşmadığınız kişilere de ulaşmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Farklı kişilerle çalışarak, onların hedef kitlelerine göre farklı ürünleri öne çıkartacak kampanyalar oluşturabilir ya da genel olarak kampanya duyurularınızı bu hesaplar üzerinden yapabilirsiniz. Farklı hedef kitlelere göre farklı ürünleri öne çıkartmanız, daha hedefli erişimler sunacağı için alacağınız geri dönüşümler de farklılık gösterecektir.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Reklam hedeflemeleriniz üzerine çalışın

Kış indirimleri ile ilgili tanıtımları yaparken, reklamlarınızda en verimli hedeflemeleri yapmanız gerekir. Doğru hedeflemeler yapılmadan, reklamlarınızdan iyi sonuç almanız mümkün değildir. Kış sezonuna özel bir hedefleme ayarı yaparak, bu sezonda alışveriş yapabilecek ve daha önemlisi sizin ürünlerinizle ilgilenebilecek olan kitleleri bulmanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Hem sosyal medya hem de Google reklamlarınızda bu hedeflemelerin üzerine özellikle çalışmanızda yarar var. Farklı ürünler için farklı hedefleme ayarları yaparak, daha tüketici odaklı reklam kampanyaları hazırlayarak, alacağınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

Varış sayfalarınızı hazırlayın

Kış indirimleri için özel bir varış sayfası hazırlamanız da bu kampanyalarınıza tüketicileri daha etkin bir şekilde yönlendirmenize yardımcı olacaktır. Varış sayfası üzerinde kış sezonuna dair bir tema belirleyebilir ve bu dönemde öne çıkartacağınız ürünleri bu sayfa üzerinde listeleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Genel kampanya duyurularınızı yaparken ve reklamlarınızda yönlendirme yaparken, bu sayfaya linkleme yaparak kullanıcılara kış sezonu ile ilgili ürünlerinizi net bir şekilde göstererek, onların alışveriş deneyimlerini geliştirerek, daha hızlı karar almalarını sağlarsınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler / internet üzerinden en çok satılan ürünler nelerdir, internette en çok satılan ürünler 2020 yılında hangileri, internetten en çok ne satılıyor ve daha fazlasının cevabı bu...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve...
23 Ekim 2020
Sinan Oypan
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan