fbpx

E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?

14 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?

E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir takım bilgiler paylaşmıştık. Kampanyanın içeriği ve yönetimi önemli olsa da kampanyanın başarılı olabilmesi için en önemli unsurlardan biri de planlamadır. Kampanyanın doğru bir şekilde planlanması ve bu plana göre uygulanması, kampanyadan alınacak sonuçların da daha iyi olmasını sağlar.

Kampanyalar için bir takvim belirleyin

Yıl içinde çıkacağınız kampanyaları önceden belirlemek ve bir plana oturtmak oldukça önemlidir. Böylelikle elinizde kampanyalarınız için bir takvim olmuş olur ve pazarlama çalışmalarınız üzerinde stratejiler geliştirmek için ön hazırlık vaktiniz olur.

Yıl içindeki önemli günleri, tatilleri, özel günleri belirleyerek işe başlayabilirsiniz. Tüketicilerin en çok alışverişe yöneldikleri dönemleri belirlemek, bu zaman aralıklarında ne tür çalışmalar yapacağınız konusunda hazırlanmanızı sağlar.

Okulların açılış ve kapanış dönemleri, yılbaşı, bayram tatil dönemleri ve son yıllarda Türkiye’de de yavaş yavaş rağbet görmeye başlayan Black Friday etkinlikleri gibi tüketicilerin alışverişe yöneldikleri zaman aralıklarını bu takviminize not etmeniz gerekir.

Bu özel günlerin hepsi sizin için uygun mu?

E-ticaret sitenizde sattığınız ürünler her tatil dönemine uygun olmayabilir ve tüketicilerin ilgisini çekmeyebilir. Örneğin öğrencilere, öğretmen veya velilere yönelik hizmetleriniz bulunmuyorsa okula dönüş zamanında bir kampanya çıkmanız sizin için uygun olmayabilir. Bu sebeple de takviminizi hazırlarken firmanıza uygun günleri belirlemek ve kampanyalarınızı bu doğrultuda oluşturmak oldukça önemlidir.

Kampanya içeriklerinizi önceden hazırlayın

Kampanya dönemlerinde birkaç farklı çalışma yapmanız gerekebilir. Hangi ürünlerde kampanyaya gidileceği, ürünlerin kampanya fiyatlarının belirlenmesi, pazarlama ve reklam çalışmaları için görsellerin ve metinlerin hazırlanması, web site üzerinde kampanyayla ilgili değişikliklerin yapılması gibi birçok detay bulunuyor.

Bu çalışmaları yapmak için kendinize zaman tanımanız gerekir. Son günlere bırakılan çalışmalar, içerik olarak eksik olabileceği gibi kampanyanın da beklenen sonuçları yakalamamasına neden olabilir. Bu sebeple de bir takvim hazırlamanız ve bu gelecek kampanya dönemleri için önceden çalışmaya başlamanız oldukça önemlidir.

Hangi kampanya türlerini kullanacağınızı belirleyin

Takviminizi oluşturduktan sonra belli dönemlerde hangi kampanya türlerinden yararlanacağınızı da belirlemeniz faydalı olacaktır. Yüzde odaklı indirim mi, ücretsiz kargo mu, belli bir limit üstü alışveriş odaklı kampanyalar mı düzenleyeceğinizi belirlemelisiniz.

Böylelikle hem kampanyalarınızı çeşitlendirebilirsiniz hem de bu kampanya dönemlerinde ne tür hazırlıklar yapmanız gerektiğini kavramış olursunuz.

Çapraz satış ve upsell ile kampanyalarınızı güçlendirin

Ortalama sepet tutarını artırmak ve kampanyalarınızı daha ilgi çekici bir hale getirmek için çapraz satış ve upsell yöntemlerini kullanabilirsiniz. Özellikle çapraz satış teknikleri, kampanyalarınızın daha cazip hale gelmesini sağlayacağı için bu tür kampanya dönemlerinde etkilidir.

Belli bir ürünü tamamlayacak bir ürünü ya da aksesuarı çapraz satış ile bundle olarak kampanyalarınızda sunarak, tüketicilerin elde edecekleri kazançları farklı şekillerde anlatabilirsiniz.

Geçmiş dönemdeki kampanyalarınızı inceleyin

Daha önceden kampanyalar düzenlediyseniz bunu da kendi lehinize kullanabilirsiniz. Geçmiş dönemdeki kampanyalarınızı inceleyebilir ve sizin için en iyi performansı gösteren kampanya türlerini analiz edebilirsiniz. Böylelikle gelecekteki stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirerek, kampanyalarınızın performansını artırabilirsiniz.

İçeriklerinizi kampanyalara göre kişiselleştirin

Sürekli olarak aynı kampanya türünden yararlanmak ve benzer yöntemleri uygulamak, kampanyalarınızın sıradanlaşmasına ve doğal olarak da markanızın sıradan görünmesine neden olacaktır. Ancak herbir kampanya dönemi için farklı içerikler hazırlamanız ve mesajlarınızı kişiselleştirerek bu döneme uygun hale getirmeniz gerekir.

Kampanya sürelerini iyi belirleyin

Kampanyalarınızın geçerli olacağı süre aralıklarını da belirlemeniz gerekir. Özellikle tatil veya özel gün dönemlerindeki kampanyalarda tüketicilere alışveriş yapabilmeleri için belli bir zaman tanımanız gerekir. Bunun yanı sıra reklam sürecinde bu içeriğin istediğiniz hedef kitleye ulaşması da belli bir zaman alacaktır. Bunlara ek olarak online alışverişlerdeki kargo süreçlerini de unutmamanız gerekiyor. Tüketiciler sipariş verdikten birkaç gün sonra ürünü teslim alırlar bu sebeple de kampanya süreçlerini iyi bir şekilde planlamak, tüm bu süreçlerin iyi bir şekilde yönetilmesini sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan