E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?

14 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?

E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir takım bilgiler paylaşmıştık. Kampanyanın içeriği ve yönetimi önemli olsa da kampanyanın başarılı olabilmesi için en önemli unsurlardan biri de planlamadır. Kampanyanın doğru bir şekilde planlanması ve bu plana göre uygulanması, kampanyadan alınacak sonuçların da daha iyi olmasını sağlar.

Kampanyalar için bir takvim belirleyin

Yıl içinde çıkacağınız kampanyaları önceden belirlemek ve bir plana oturtmak oldukça önemlidir. Böylelikle elinizde kampanyalarınız için bir takvim olmuş olur ve pazarlama çalışmalarınız üzerinde stratejiler geliştirmek için ön hazırlık vaktiniz olur.

Yıl içindeki önemli günleri, tatilleri, özel günleri belirleyerek işe başlayabilirsiniz. Tüketicilerin en çok alışverişe yöneldikleri dönemleri belirlemek, bu zaman aralıklarında ne tür çalışmalar yapacağınız konusunda hazırlanmanızı sağlar.

Okulların açılış ve kapanış dönemleri, yılbaşı, bayram tatil dönemleri ve son yıllarda Türkiye’de de yavaş yavaş rağbet görmeye başlayan Black Friday etkinlikleri gibi tüketicilerin alışverişe yöneldikleri zaman aralıklarını bu takviminize not etmeniz gerekir.

Bu özel günlerin hepsi sizin için uygun mu?

E-ticaret sitenizde sattığınız ürünler her tatil dönemine uygun olmayabilir ve tüketicilerin ilgisini çekmeyebilir. Örneğin öğrencilere, öğretmen veya velilere yönelik hizmetleriniz bulunmuyorsa okula dönüş zamanında bir kampanya çıkmanız sizin için uygun olmayabilir. Bu sebeple de takviminizi hazırlarken firmanıza uygun günleri belirlemek ve kampanyalarınızı bu doğrultuda oluşturmak oldukça önemlidir.

Kampanya içeriklerinizi önceden hazırlayın

Kampanya dönemlerinde birkaç farklı çalışma yapmanız gerekebilir. Hangi ürünlerde kampanyaya gidileceği, ürünlerin kampanya fiyatlarının belirlenmesi, pazarlama ve reklam çalışmaları için görsellerin ve metinlerin hazırlanması, web site üzerinde kampanyayla ilgili değişikliklerin yapılması gibi birçok detay bulunuyor.

Bu çalışmaları yapmak için kendinize zaman tanımanız gerekir. Son günlere bırakılan çalışmalar, içerik olarak eksik olabileceği gibi kampanyanın da beklenen sonuçları yakalamamasına neden olabilir. Bu sebeple de bir takvim hazırlamanız ve bu gelecek kampanya dönemleri için önceden çalışmaya başlamanız oldukça önemlidir.

Hangi kampanya türlerini kullanacağınızı belirleyin

Takviminizi oluşturduktan sonra belli dönemlerde hangi kampanya türlerinden yararlanacağınızı da belirlemeniz faydalı olacaktır. Yüzde odaklı indirim mi, ücretsiz kargo mu, belli bir limit üstü alışveriş odaklı kampanyalar mı düzenleyeceğinizi belirlemelisiniz.

Böylelikle hem kampanyalarınızı çeşitlendirebilirsiniz hem de bu kampanya dönemlerinde ne tür hazırlıklar yapmanız gerektiğini kavramış olursunuz.

Çapraz satış ve upsell ile kampanyalarınızı güçlendirin

Ortalama sepet tutarını artırmak ve kampanyalarınızı daha ilgi çekici bir hale getirmek için çapraz satış ve upsell yöntemlerini kullanabilirsiniz. Özellikle çapraz satış teknikleri, kampanyalarınızın daha cazip hale gelmesini sağlayacağı için bu tür kampanya dönemlerinde etkilidir.

Belli bir ürünü tamamlayacak bir ürünü ya da aksesuarı çapraz satış ile bundle olarak kampanyalarınızda sunarak, tüketicilerin elde edecekleri kazançları farklı şekillerde anlatabilirsiniz.

Geçmiş dönemdeki kampanyalarınızı inceleyin

Daha önceden kampanyalar düzenlediyseniz bunu da kendi lehinize kullanabilirsiniz. Geçmiş dönemdeki kampanyalarınızı inceleyebilir ve sizin için en iyi performansı gösteren kampanya türlerini analiz edebilirsiniz. Böylelikle gelecekteki stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirerek, kampanyalarınızın performansını artırabilirsiniz.

İçeriklerinizi kampanyalara göre kişiselleştirin

Sürekli olarak aynı kampanya türünden yararlanmak ve benzer yöntemleri uygulamak, kampanyalarınızın sıradanlaşmasına ve doğal olarak da markanızın sıradan görünmesine neden olacaktır. Ancak herbir kampanya dönemi için farklı içerikler hazırlamanız ve mesajlarınızı kişiselleştirerek bu döneme uygun hale getirmeniz gerekir.

Kampanya sürelerini iyi belirleyin

Kampanyalarınızın geçerli olacağı süre aralıklarını da belirlemeniz gerekir. Özellikle tatil veya özel gün dönemlerindeki kampanyalarda tüketicilere alışveriş yapabilmeleri için belli bir zaman tanımanız gerekir. Bunun yanı sıra reklam sürecinde bu içeriğin istediğiniz hedef kitleye ulaşması da belli bir zaman alacaktır. Bunlara ek olarak online alışverişlerdeki kargo süreçlerini de unutmamanız gerekiyor. Tüketiciler sipariş verdikten birkaç gün sonra ürünü teslim alırlar bu sebeple de kampanya süreçlerini iyi bir şekilde planlamak, tüm bu süreçlerin iyi bir şekilde yönetilmesini sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin