E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?

14 Şubat 2018
Sinan Oypan

E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir takım bilgiler paylaşmıştık. Kampanyanın içeriği ve yönetimi önemli olsa da kampanyanın başarılı olabilmesi için en önemli unsurlardan biri de planlamadır. Kampanyanın doğru bir şekilde planlanması ve bu plana göre uygulanması, kampanyadan alınacak sonuçların da daha iyi olmasını sağlar.

Kampanyalar için bir takvim belirleyin

Yıl içinde çıkacağınız kampanyaları önceden belirlemek ve bir plana oturtmak oldukça önemlidir. Böylelikle elinizde kampanyalarınız için bir takvim olmuş olur ve pazarlama çalışmalarınız üzerinde stratejiler geliştirmek için ön hazırlık vaktiniz olur.

Yıl içindeki önemli günleri, tatilleri, özel günleri belirleyerek işe başlayabilirsiniz. Tüketicilerin en çok alışverişe yöneldikleri dönemleri belirlemek, bu zaman aralıklarında ne tür çalışmalar yapacağınız konusunda hazırlanmanızı sağlar.

Okulların açılış ve kapanış dönemleri, yılbaşı, bayram tatil dönemleri ve son yıllarda Türkiye’de de yavaş yavaş rağbet görmeye başlayan Black Friday etkinlikleri gibi tüketicilerin alışverişe yöneldikleri zaman aralıklarını bu takviminize not etmeniz gerekir.

Bu özel günlerin hepsi sizin için uygun mu?

E-ticaret sitenizde sattığınız ürünler her tatil dönemine uygun olmayabilir ve tüketicilerin ilgisini çekmeyebilir. Örneğin öğrencilere, öğretmen veya velilere yönelik hizmetleriniz bulunmuyorsa okula dönüş zamanında bir kampanya çıkmanız sizin için uygun olmayabilir. Bu sebeple de takviminizi hazırlarken firmanıza uygun günleri belirlemek ve kampanyalarınızı bu doğrultuda oluşturmak oldukça önemlidir.

Kampanya içeriklerinizi önceden hazırlayın

Kampanya dönemlerinde birkaç farklı çalışma yapmanız gerekebilir. Hangi ürünlerde kampanyaya gidileceği, ürünlerin kampanya fiyatlarının belirlenmesi, pazarlama ve reklam çalışmaları için görsellerin ve metinlerin hazırlanması, web site üzerinde kampanyayla ilgili değişikliklerin yapılması gibi birçok detay bulunuyor.

Bu çalışmaları yapmak için kendinize zaman tanımanız gerekir. Son günlere bırakılan çalışmalar, içerik olarak eksik olabileceği gibi kampanyanın da beklenen sonuçları yakalamamasına neden olabilir. Bu sebeple de bir takvim hazırlamanız ve bu gelecek kampanya dönemleri için önceden çalışmaya başlamanız oldukça önemlidir.

Hangi kampanya türlerini kullanacağınızı belirleyin

Takviminizi oluşturduktan sonra belli dönemlerde hangi kampanya türlerinden yararlanacağınızı da belirlemeniz faydalı olacaktır. Yüzde odaklı indirim mi, ücretsiz kargo mu, belli bir limit üstü alışveriş odaklı kampanyalar mı düzenleyeceğinizi belirlemelisiniz.

Böylelikle hem kampanyalarınızı çeşitlendirebilirsiniz hem de bu kampanya dönemlerinde ne tür hazırlıklar yapmanız gerektiğini kavramış olursunuz.

Çapraz satış ve upsell ile kampanyalarınızı güçlendirin

Ortalama sepet tutarını artırmak ve kampanyalarınızı daha ilgi çekici bir hale getirmek için çapraz satış ve upsell yöntemlerini kullanabilirsiniz. Özellikle çapraz satış teknikleri, kampanyalarınızın daha cazip hale gelmesini sağlayacağı için bu tür kampanya dönemlerinde etkilidir.

Belli bir ürünü tamamlayacak bir ürünü ya da aksesuarı çapraz satış ile bundle olarak kampanyalarınızda sunarak, tüketicilerin elde edecekleri kazançları farklı şekillerde anlatabilirsiniz.

Geçmiş dönemdeki kampanyalarınızı inceleyin

Daha önceden kampanyalar düzenlediyseniz bunu da kendi lehinize kullanabilirsiniz. Geçmiş dönemdeki kampanyalarınızı inceleyebilir ve sizin için en iyi performansı gösteren kampanya türlerini analiz edebilirsiniz. Böylelikle gelecekteki stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirerek, kampanyalarınızın performansını artırabilirsiniz.

İçeriklerinizi kampanyalara göre kişiselleştirin

Sürekli olarak aynı kampanya türünden yararlanmak ve benzer yöntemleri uygulamak, kampanyalarınızın sıradanlaşmasına ve doğal olarak da markanızın sıradan görünmesine neden olacaktır. Ancak herbir kampanya dönemi için farklı içerikler hazırlamanız ve mesajlarınızı kişiselleştirerek bu döneme uygun hale getirmeniz gerekir.

Kampanya sürelerini iyi belirleyin

Kampanyalarınızın geçerli olacağı süre aralıklarını da belirlemeniz gerekir. Özellikle tatil veya özel gün dönemlerindeki kampanyalarda tüketicilere alışveriş yapabilmeleri için belli bir zaman tanımanız gerekir. Bunun yanı sıra reklam sürecinde bu içeriğin istediğiniz hedef kitleye ulaşması da belli bir zaman alacaktır. Bunlara ek olarak online alışverişlerdeki kargo süreçlerini de unutmamanız gerekiyor. Tüketiciler sipariş verdikten birkaç gün sonra ürünü teslim alırlar bu sebeple de kampanya süreçlerini iyi bir şekilde planlamak, tüm bu süreçlerin iyi bir şekilde yönetilmesini sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
Gökçe Beyazaslan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan