E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları

20 Ocak 2019
Sinan Oypan

İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak, marka değerinizi de düşürmemeniz gerekir. İndirim ve promosyon çalışmalarını yapmadan önce dikkat etmeniz gereken unsurlar isimli rehberimizi inceleyerek, bu çalışmalar hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise e-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanya modellerini ele alacağız.

Yeni ziyaretçilere özel tek seferlik indirimler

E-ticaret sitenizi ziyaret eden yeni ziyaretçilerin tarayıcılarına yerleştireceğiniz çerezler sayesinde, sitenizi ilk kez ziyaret eden kişilere yönelik indirim çalışmaları yapabilirsiniz. Fakat bu yöntem her zaman etkili olmayabilir. Sitenizi ve ürünlerinizi ilk kez gören kişiler alışveriş yapmaya hazır olmayabilirler. Bu sebeple de bu indirim kampanyaları yüzde yüz etkili sonuçlar vermeyebilir.

Bu çalışmaları yaparken, özellikle ilk kez ziyaret edenlere yönelik hedeflemeler yapmaya dikkat edebilirsiniz ve bu kişilere ürünlerinizi satın almak için bir sebep sunmanız gerekebilir. Örneğin siteyi ilk kez ziyaret ettikleri için bu indirimi sunduğunuzu ve sonrasında bu indirimin geçerli olmayacağını belirtebilirsiniz.

Eğer tarayıcı üzerinde bu çalışmaları yapmak istemiyorsanız, e-posta aboneliği sonrasında onlara indirim sunduğunuzu belirten bir banner hazırlayabilir ve onları e-posta listenize abone olmaya yönlendirebilirsiniz. Abone olan kişilere özel bir indirim kuponu gönderimi yaparak da bu çalışmaları gerçekleştirebilirsiniz.

Sadık müşterilerinizi ödüllendirin

Sadık müşterilerinizi ödüllendirebileceğiniz indirim kampanyaları da düzenleyebilirsiniz. Sitenizden birden fazla kez alışveriş yapan müşterilerinize yönelik özel indirim kuponları hazırlayabilirsiniz.

İndirim kuponlarının yanı sıra onların önceki alışverişlerine yönelik daha kişisel teklif ve fırsatlar sunmanız da bu müşterilerinizin tekrar alışveriş yapma ihtimalini artıracaktır.

Bu indirim kuponu veya kişisel fırsatları onlara e-posta yoluyla sunabilirsiniz. Böylelikle müşterilerinizin marka sadakatini de artırmayı başarabilirsiniz.

Tatil ve özel günler için indirim kampanyaları

En çok tercih edilen ve kullanılan yöntemlerden biri de tatil ve özel günler odağında indirim kampanyaları hazırlamaktır. Bu özel günle ilgili olabilecek belli ürün gruplarında ya da tüm ürünlerde geçerli belli bir yüzde odaklı indirim çalışmaları yapabilirsiniz.

Örneğin, önümüzdeki Sevgililer Günü’nde geçerli olacak indirim kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Burada hediyelik ürünler özelinde indirimler hazırlamak, bu özel günde hediye almak isteyen kişilere ulaşmanızı ve onların satın alma kararlarını olumlu yönde etkilemenize yardımcı olacaktır.

Ön sipariş indirimleri

Yeni ürünlerinizi piyasaya sunacağınız dönemlerde, ürün pazara çıkmadan önce ön sipariş indirimleri uygulayabilirsiniz. Ön sipariş sürecinde hem ürüne nasıl bir ilgi olacağını görebilirsiniz; hem de ürün daha piyasaya çıkmadan pozitif nakit akışı yaratabilirsiniz.

Bu indirim kampanyalarını daha cazip hale getirmek için, ön sipariş adetlerini sınırlı sayıda tutmayı da kullanabilirsiniz. Ürünün ve indirimin sınırılı sayıda ve sürede sunulması, aciliyet hissini ve tüketicilerde indirimi kaçırma hissini uyandıracağı için alacağınız geri dönüşümleri de artırabilir.

Sepette ürün bırakanlara özel indirim kampanyaları

Sepeti terk etme oranlarını düşürmek ve bu kullanıcılardan geri dönüşüm elde etmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de bu kişilere özel, belli bir süre geçerli olan indirim kampanyaları sunmaktır.

E-ticaret firmaları sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle her yıl binlerce lira kaybediyor. Bunlardan bir geri dönüşüm sağlamanız, sitenizi terk eden kullanıcıları yeniden kazanmanızı sağlar. Bu çalışmalar hakkında detaylı bilgi için Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

İglili rehber: Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi yaparken doğru zamanı nasıl seçersiniz?

Retargetting indirim kampanyaları

Sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcılara yönelik de indirim kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Retargeting reklam modellerinden yararlanarak, kullanıcıların ziyaret ettikleri ürünler özelinde ya da genel indirimler sunmanız, sitenizi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmenizi sağlayacaktır. E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir? isimli rehberimizi okuyarak bu reklam ve indirim çalışmaları hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan