fbpx

E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları

20 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları

İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak, marka değerinizi de düşürmemeniz gerekir. İndirim ve promosyon çalışmalarını yapmadan önce dikkat etmeniz gereken unsurlar isimli rehberimizi inceleyerek, bu çalışmalar hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise e-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanya modellerini ele alacağız.

Yeni ziyaretçilere özel tek seferlik indirimler

E-ticaret sitenizi ziyaret eden yeni ziyaretçilerin tarayıcılarına yerleştireceğiniz çerezler sayesinde, sitenizi ilk kez ziyaret eden kişilere yönelik indirim çalışmaları yapabilirsiniz. Fakat bu yöntem her zaman etkili olmayabilir. Sitenizi ve ürünlerinizi ilk kez gören kişiler alışveriş yapmaya hazır olmayabilirler. Bu sebeple de bu indirim kampanyaları yüzde yüz etkili sonuçlar vermeyebilir.

Bu çalışmaları yaparken, özellikle ilk kez ziyaret edenlere yönelik hedeflemeler yapmaya dikkat edebilirsiniz ve bu kişilere ürünlerinizi satın almak için bir sebep sunmanız gerekebilir. Örneğin siteyi ilk kez ziyaret ettikleri için bu indirimi sunduğunuzu ve sonrasında bu indirimin geçerli olmayacağını belirtebilirsiniz.

Eğer tarayıcı üzerinde bu çalışmaları yapmak istemiyorsanız, e-posta aboneliği sonrasında onlara indirim sunduğunuzu belirten bir banner hazırlayabilir ve onları e-posta listenize abone olmaya yönlendirebilirsiniz. Abone olan kişilere özel bir indirim kuponu gönderimi yaparak da bu çalışmaları gerçekleştirebilirsiniz.

Sadık müşterilerinizi ödüllendirin

Sadık müşterilerinizi ödüllendirebileceğiniz indirim kampanyaları da düzenleyebilirsiniz. Sitenizden birden fazla kez alışveriş yapan müşterilerinize yönelik özel indirim kuponları hazırlayabilirsiniz.

İndirim kuponlarının yanı sıra onların önceki alışverişlerine yönelik daha kişisel teklif ve fırsatlar sunmanız da bu müşterilerinizin tekrar alışveriş yapma ihtimalini artıracaktır.

Bu indirim kuponu veya kişisel fırsatları onlara e-posta yoluyla sunabilirsiniz. Böylelikle müşterilerinizin marka sadakatini de artırmayı başarabilirsiniz.

Tatil ve özel günler için indirim kampanyaları

En çok tercih edilen ve kullanılan yöntemlerden biri de tatil ve özel günler odağında indirim kampanyaları hazırlamaktır. Bu özel günle ilgili olabilecek belli ürün gruplarında ya da tüm ürünlerde geçerli belli bir yüzde odaklı indirim çalışmaları yapabilirsiniz.

Örneğin, önümüzdeki Sevgililer Günü’nde geçerli olacak indirim kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Burada hediyelik ürünler özelinde indirimler hazırlamak, bu özel günde hediye almak isteyen kişilere ulaşmanızı ve onların satın alma kararlarını olumlu yönde etkilemenize yardımcı olacaktır.

Ön sipariş indirimleri

Yeni ürünlerinizi piyasaya sunacağınız dönemlerde, ürün pazara çıkmadan önce ön sipariş indirimleri uygulayabilirsiniz. Ön sipariş sürecinde hem ürüne nasıl bir ilgi olacağını görebilirsiniz; hem de ürün daha piyasaya çıkmadan pozitif nakit akışı yaratabilirsiniz.

Bu indirim kampanyalarını daha cazip hale getirmek için, ön sipariş adetlerini sınırlı sayıda tutmayı da kullanabilirsiniz. Ürünün ve indirimin sınırılı sayıda ve sürede sunulması, aciliyet hissini ve tüketicilerde indirimi kaçırma hissini uyandıracağı için alacağınız geri dönüşümleri de artırabilir.

Sepette ürün bırakanlara özel indirim kampanyaları

Sepeti terk etme oranlarını düşürmek ve bu kullanıcılardan geri dönüşüm elde etmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de bu kişilere özel, belli bir süre geçerli olan indirim kampanyaları sunmaktır.

E-ticaret firmaları sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle her yıl binlerce lira kaybediyor. Bunlardan bir geri dönüşüm sağlamanız, sitenizi terk eden kullanıcıları yeniden kazanmanızı sağlar. Bu çalışmalar hakkında detaylı bilgi için Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

İglili rehber: Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi yaparken doğru zamanı nasıl seçersiniz?

Retargetting indirim kampanyaları

Sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcılara yönelik de indirim kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Retargeting reklam modellerinden yararlanarak, kullanıcıların ziyaret ettikleri ürünler özelinde ya da genel indirimler sunmanız, sitenizi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmenizi sağlayacaktır. E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir? isimli rehberimizi okuyarak bu reklam ve indirim çalışmaları hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan