E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları

20 Ocak 2019
Sinan Oypan

İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak, marka değerinizi de düşürmemeniz gerekir. İndirim ve promosyon çalışmalarını yapmadan önce dikkat etmeniz gereken unsurlar isimli rehberimizi inceleyerek, bu çalışmalar hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise e-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanya modellerini ele alacağız.

Yeni ziyaretçilere özel tek seferlik indirimler

E-ticaret sitenizi ziyaret eden yeni ziyaretçilerin tarayıcılarına yerleştireceğiniz çerezler sayesinde, sitenizi ilk kez ziyaret eden kişilere yönelik indirim çalışmaları yapabilirsiniz. Fakat bu yöntem her zaman etkili olmayabilir. Sitenizi ve ürünlerinizi ilk kez gören kişiler alışveriş yapmaya hazır olmayabilirler. Bu sebeple de bu indirim kampanyaları yüzde yüz etkili sonuçlar vermeyebilir.

Bu çalışmaları yaparken, özellikle ilk kez ziyaret edenlere yönelik hedeflemeler yapmaya dikkat edebilirsiniz ve bu kişilere ürünlerinizi satın almak için bir sebep sunmanız gerekebilir. Örneğin siteyi ilk kez ziyaret ettikleri için bu indirimi sunduğunuzu ve sonrasında bu indirimin geçerli olmayacağını belirtebilirsiniz.

Eğer tarayıcı üzerinde bu çalışmaları yapmak istemiyorsanız, e-posta aboneliği sonrasında onlara indirim sunduğunuzu belirten bir banner hazırlayabilir ve onları e-posta listenize abone olmaya yönlendirebilirsiniz. Abone olan kişilere özel bir indirim kuponu gönderimi yaparak da bu çalışmaları gerçekleştirebilirsiniz.

Sadık müşterilerinizi ödüllendirin

Sadık müşterilerinizi ödüllendirebileceğiniz indirim kampanyaları da düzenleyebilirsiniz. Sitenizden birden fazla kez alışveriş yapan müşterilerinize yönelik özel indirim kuponları hazırlayabilirsiniz.

İndirim kuponlarının yanı sıra onların önceki alışverişlerine yönelik daha kişisel teklif ve fırsatlar sunmanız da bu müşterilerinizin tekrar alışveriş yapma ihtimalini artıracaktır.

Bu indirim kuponu veya kişisel fırsatları onlara e-posta yoluyla sunabilirsiniz. Böylelikle müşterilerinizin marka sadakatini de artırmayı başarabilirsiniz.

Tatil ve özel günler için indirim kampanyaları

En çok tercih edilen ve kullanılan yöntemlerden biri de tatil ve özel günler odağında indirim kampanyaları hazırlamaktır. Bu özel günle ilgili olabilecek belli ürün gruplarında ya da tüm ürünlerde geçerli belli bir yüzde odaklı indirim çalışmaları yapabilirsiniz.

Örneğin, önümüzdeki Sevgililer Günü’nde geçerli olacak indirim kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Burada hediyelik ürünler özelinde indirimler hazırlamak, bu özel günde hediye almak isteyen kişilere ulaşmanızı ve onların satın alma kararlarını olumlu yönde etkilemenize yardımcı olacaktır.

Ön sipariş indirimleri

Yeni ürünlerinizi piyasaya sunacağınız dönemlerde, ürün pazara çıkmadan önce ön sipariş indirimleri uygulayabilirsiniz. Ön sipariş sürecinde hem ürüne nasıl bir ilgi olacağını görebilirsiniz; hem de ürün daha piyasaya çıkmadan pozitif nakit akışı yaratabilirsiniz.

Bu indirim kampanyalarını daha cazip hale getirmek için, ön sipariş adetlerini sınırlı sayıda tutmayı da kullanabilirsiniz. Ürünün ve indirimin sınırılı sayıda ve sürede sunulması, aciliyet hissini ve tüketicilerde indirimi kaçırma hissini uyandıracağı için alacağınız geri dönüşümleri de artırabilir.

Sepette ürün bırakanlara özel indirim kampanyaları

Sepeti terk etme oranlarını düşürmek ve bu kullanıcılardan geri dönüşüm elde etmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de bu kişilere özel, belli bir süre geçerli olan indirim kampanyaları sunmaktır.

E-ticaret firmaları sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle her yıl binlerce lira kaybediyor. Bunlardan bir geri dönüşüm sağlamanız, sitenizi terk eden kullanıcıları yeniden kazanmanızı sağlar. Bu çalışmalar hakkında detaylı bilgi için Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

İglili rehber: Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi yaparken doğru zamanı nasıl seçersiniz?

Retargetting indirim kampanyaları

Sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcılara yönelik de indirim kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Retargeting reklam modellerinden yararlanarak, kullanıcıların ziyaret ettikleri ürünler özelinde ya da genel indirimler sunmanız, sitenizi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmenizi sağlayacaktır. E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir? isimli rehberimizi okuyarak bu reklam ve indirim çalışmaları hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan