E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları

20 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak, marka değerinizi de düşürmemeniz gerekir. İndirim ve promosyon çalışmalarını yapmadan önce dikkat etmeniz gereken unsurlar isimli rehberimizi inceleyerek, bu çalışmalar hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise e-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanya modellerini ele alacağız.

Yeni ziyaretçilere özel tek seferlik indirimler

E-ticaret sitenizi ziyaret eden yeni ziyaretçilerin tarayıcılarına yerleştireceğiniz çerezler sayesinde, sitenizi ilk kez ziyaret eden kişilere yönelik indirim çalışmaları yapabilirsiniz. Fakat bu yöntem her zaman etkili olmayabilir. Sitenizi ve ürünlerinizi ilk kez gören kişiler alışveriş yapmaya hazır olmayabilirler. Bu sebeple de bu indirim kampanyaları yüzde yüz etkili sonuçlar vermeyebilir. Bu çalışmaları yaparken, özellikle ilk kez ziyaret edenlere yönelik hedeflemeler yapmaya dikkat edebilirsiniz ve bu kişilere ürünlerinizi satın almak için bir sebep sunmanız gerekebilir. Örneğin siteyi ilk kez ziyaret ettikleri için bu indirimi sunduğunuzu ve sonrasında bu indirimin geçerli olmayacağını belirtebilirsiniz. Eğer tarayıcı üzerinde bu çalışmaları yapmak istemiyorsanız, e-posta aboneliği sonrasında onlara indirim sunduğunuzu belirten bir banner hazırlayabilir ve onları e-posta listenize abone olmaya yönlendirebilirsiniz. Abone olan kişilere özel bir indirim kuponu gönderimi yaparak da bu çalışmaları gerçekleştirebilirsiniz.

Sadık müşterilerinizi ödüllendirin

Sadık müşterilerinizi ödüllendirebileceğiniz indirim kampanyaları da düzenleyebilirsiniz. Sitenizden birden fazla kez alışveriş yapan müşterilerinize yönelik özel indirim kuponları hazırlayabilirsiniz. İndirim kuponlarının yanı sıra onların önceki alışverişlerine yönelik daha kişisel teklif ve fırsatlar sunmanız da bu müşterilerinizin tekrar alışveriş yapma ihtimalini artıracaktır. Bu indirim kuponu veya kişisel fırsatları onlara e-posta yoluyla sunabilirsiniz. Böylelikle müşterilerinizin marka sadakatini de artırmayı başarabilirsiniz.

Tatil ve özel günler için indirim kampanyaları

En çok tercih edilen ve kullanılan yöntemlerden biri de tatil ve özel günler odağında indirim kampanyaları hazırlamaktır. Bu özel günle ilgili olabilecek belli ürün gruplarında ya da tüm ürünlerde geçerli belli bir yüzde odaklı indirim çalışmaları yapabilirsiniz. Örneğin, önümüzdeki Sevgililer Günü’nde geçerli olacak indirim kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Burada hediyelik ürünler özelinde indirimler hazırlamak, bu özel günde hediye almak isteyen kişilere ulaşmanızı ve onların satın alma kararlarını olumlu yönde etkilemenize yardımcı olacaktır.

Ön sipariş indirimleri

Yeni ürünlerinizi piyasaya sunacağınız dönemlerde, ürün pazara çıkmadan önce ön sipariş indirimleri uygulayabilirsiniz. Ön sipariş sürecinde hem ürüne nasıl bir ilgi olacağını görebilirsiniz; hem de ürün daha piyasaya çıkmadan pozitif nakit akışı yaratabilirsiniz. Bu indirim kampanyalarını daha cazip hale getirmek için, ön sipariş adetlerini sınırlı sayıda tutmayı da kullanabilirsiniz. Ürünün ve indirimin sınırılı sayıda ve sürede sunulması, aciliyet hissini ve tüketicilerde indirimi kaçırma hissini uyandıracağı için alacağınız geri dönüşümleri de artırabilir.

Sepette ürün bırakanlara özel indirim kampanyaları

Sepeti terk etme oranlarını düşürmek ve bu kullanıcılardan geri dönüşüm elde etmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de bu kişilere özel, belli bir süre geçerli olan indirim kampanyaları sunmaktır. E-ticaret firmaları sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle her yıl binlerce lira kaybediyor. Bunlardan bir geri dönüşüm sağlamanız, sitenizi terk eden kullanıcıları yeniden kazanmanızı sağlar. Bu çalışmalar hakkında detaylı bilgi için Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz. İglili rehber: Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi yaparken doğru zamanı nasıl seçersiniz?

Retargetting indirim kampanyaları

Sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcılara yönelik de indirim kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Retargeting reklam modellerinden yararlanarak, kullanıcıların ziyaret ettikleri ürünler özelinde ya da genel indirimler sunmanız, sitenizi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmenizi sağlayacaktır. E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir? isimli rehberimizi okuyarak bu reklam ve indirim çalışmaları hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın