E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları

20 Ocak 2019
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak, marka değerinizi de düşürmemeniz gerekir. İndirim ve promosyon çalışmalarını yapmadan önce dikkat etmeniz gereken unsurlar isimli rehberimizi inceleyerek, bu çalışmalar hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise e-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanya modellerini ele alacağız.

Yeni ziyaretçilere özel tek seferlik indirimler

E-ticaret sitenizi ziyaret eden yeni ziyaretçilerin tarayıcılarına yerleştireceğiniz çerezler sayesinde, sitenizi ilk kez ziyaret eden kişilere yönelik indirim çalışmaları yapabilirsiniz. Fakat bu yöntem her zaman etkili olmayabilir. Sitenizi ve ürünlerinizi ilk kez gören kişiler alışveriş yapmaya hazır olmayabilirler. Bu sebeple de bu indirim kampanyaları yüzde yüz etkili sonuçlar vermeyebilir. Bu çalışmaları yaparken, özellikle ilk kez ziyaret edenlere yönelik hedeflemeler yapmaya dikkat edebilirsiniz ve bu kişilere ürünlerinizi satın almak için bir sebep sunmanız gerekebilir. Örneğin siteyi ilk kez ziyaret ettikleri için bu indirimi sunduğunuzu ve sonrasında bu indirimin geçerli olmayacağını belirtebilirsiniz. Eğer tarayıcı üzerinde bu çalışmaları yapmak istemiyorsanız, e-posta aboneliği sonrasında onlara indirim sunduğunuzu belirten bir banner hazırlayabilir ve onları e-posta listenize abone olmaya yönlendirebilirsiniz. Abone olan kişilere özel bir indirim kuponu gönderimi yaparak da bu çalışmaları gerçekleştirebilirsiniz.

Sadık müşterilerinizi ödüllendirin

Sadık müşterilerinizi ödüllendirebileceğiniz indirim kampanyaları da düzenleyebilirsiniz. Sitenizden birden fazla kez alışveriş yapan müşterilerinize yönelik özel indirim kuponları hazırlayabilirsiniz. İndirim kuponlarının yanı sıra onların önceki alışverişlerine yönelik daha kişisel teklif ve fırsatlar sunmanız da bu müşterilerinizin tekrar alışveriş yapma ihtimalini artıracaktır. Bu indirim kuponu veya kişisel fırsatları onlara e-posta yoluyla sunabilirsiniz. Böylelikle müşterilerinizin marka sadakatini de artırmayı başarabilirsiniz.

Tatil ve özel günler için indirim kampanyaları

En çok tercih edilen ve kullanılan yöntemlerden biri de tatil ve özel günler odağında indirim kampanyaları hazırlamaktır. Bu özel günle ilgili olabilecek belli ürün gruplarında ya da tüm ürünlerde geçerli belli bir yüzde odaklı indirim çalışmaları yapabilirsiniz. Örneğin, önümüzdeki Sevgililer Günü’nde geçerli olacak indirim kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Burada hediyelik ürünler özelinde indirimler hazırlamak, bu özel günde hediye almak isteyen kişilere ulaşmanızı ve onların satın alma kararlarını olumlu yönde etkilemenize yardımcı olacaktır.

Ön sipariş indirimleri

Yeni ürünlerinizi piyasaya sunacağınız dönemlerde, ürün pazara çıkmadan önce ön sipariş indirimleri uygulayabilirsiniz. Ön sipariş sürecinde hem ürüne nasıl bir ilgi olacağını görebilirsiniz; hem de ürün daha piyasaya çıkmadan pozitif nakit akışı yaratabilirsiniz. Bu indirim kampanyalarını daha cazip hale getirmek için, ön sipariş adetlerini sınırlı sayıda tutmayı da kullanabilirsiniz. Ürünün ve indirimin sınırılı sayıda ve sürede sunulması, aciliyet hissini ve tüketicilerde indirimi kaçırma hissini uyandıracağı için alacağınız geri dönüşümleri de artırabilir.

Sepette ürün bırakanlara özel indirim kampanyaları

Sepeti terk etme oranlarını düşürmek ve bu kullanıcılardan geri dönüşüm elde etmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de bu kişilere özel, belli bir süre geçerli olan indirim kampanyaları sunmaktır. E-ticaret firmaları sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle her yıl binlerce lira kaybediyor. Bunlardan bir geri dönüşüm sağlamanız, sitenizi terk eden kullanıcıları yeniden kazanmanızı sağlar. Bu çalışmalar hakkında detaylı bilgi için Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz. İglili rehber: Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi yaparken doğru zamanı nasıl seçersiniz?

Retargetting indirim kampanyaları

Sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcılara yönelik de indirim kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Retargeting reklam modellerinden yararlanarak, kullanıcıların ziyaret ettikleri ürünler özelinde ya da genel indirimler sunmanız, sitenizi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmenizi sağlayacaktır. E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir? isimli rehberimizi okuyarak bu reklam ve indirim çalışmaları hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Ferad Osman Sali
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Ferad Osman Sali
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Ferad Osman Sali
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Ferad Osman Sali
E-ticarette Başarılı Bir Kar-Zarar Yönetimi İçin İpuçları
E-ticarette Başarılı Bir Kar-Zarar Yönetimi İçin İpuçları
E-ticaret, birçok işletmenin kısa sürede büyük bir başarı elde etme fırsatını yakaladığı, bir yandan da son derece rekabetçi ve hızlı değişen bir alan. Dijital ticarette başarılı olmak için sadece harika bir ürün veya...
21 Haziran 2023
Ferad Osman Sali
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Ferad Osman Sali