Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler

13 Aralık 2019
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler

Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için de dijital mecralar üzerinde yapabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor. Sosyal ağlardaki çalışmaların yanı sıra e-posta pazarlama, Adwords kampanyaları gibi çalışmalarla tüketicilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?

Yılbaşı kampanyaları için tanıtım fikirleri

Web sitenizde yeni yıl kampanyalarınızı duyurmaya başlayın

E-ticaret siteniz üzerinde yılbaşı kampanyaları ile ilgili paylaşımlar yapmaya başlamanız, tüketicileri bu döneme hazırlayacaktır. Ana sayfa üzerinde yeni yıl fırsatları ile ilgili görsel ve eyleme çağrı mesajları paylaşarak, bu kampanyalara olan ilgiyi artırabilirsiniz.

Yılbaşı kampanyaları için varış sayfaları hazırlayın

Web sitenizi yeni yıl fırsatlarına hazırlarken, tüketicilerin kampanyalı ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlamak ve bu ürünleri bir çatı altında toplamak için bir varış sayfası hazırlayabilirsiniz. Bu varış sayfası üzerinde ürünlerinizi kategorize edebilir ve kampanya detaylarıyla ilgili bilgileri de paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette iyi bir landing page nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Sosyal medya yarışmaları ve çekilişleri ile etkileşimleri artırın

Sosyal ağlar üzerinde yarışmalar ve çekilişler yaparak, yılbaşı kampanyalarınızın tanıtım ve duyurularını yapabilir aynı zamanda takipçilerinizle etkileşime de girebilirsiniz. Yeni yıl ve yılbaşı temalı konular üzerinden yarışmalar hazırlayabilir ya da çekilişlerle kupon kodu veya hediyeler dağıtarak, etkileşimleri artırabilirsiniz.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Instagram Hikayeleri’nde geri sayım özelliklerini kullanın

Etkileşimlerinizi artırmak ve kampanyanıza olan ilgiyi artırmak için Instagram Hikayeleri’nden de yararlanabilirsiniz. Hikayeler üzerinde geri sayım aracı özelliğini kullanarak, yılbaşı kampanyaları ile ilgili duyurularınızı yapabilir ve kampanyanın ne zaman başlayacağı ile ilgili paylaşımlar yapabilirsiniz.

Kampanya duyurusu için sosyal medya paylaşımları yapın

Hikaye paylaşımlarının yanı sıra sosyal ağlar üzerinde kampanyalarınızı duyurmak için de normal paylaşımlar yapabilirsiniz. Bu paylaşımlarda kampanya tarihleri, kampanyalı ürünler, kampanyaya geri sayım gönderileri gibi fikirlerden yola çıkabilirsiniz.

Yılbaşı fırsatlarınızın yaklaştığı dönemlerde gönderi sıklığınızı artırarak, takipçilerinizin fırsatlardan daha fazla haberdar olmalarını sağlamanız da alacağınız geri dönüşleri etkileyecektir.

Sosyal medya reklamlarını kullanın

Sosyal medya reklamları ile daha geniş kitlelere ulaşabilirsiniz. Organik erişimlerin düşük olması nedeniyle yılbaşı fırsatlarınızı duyurmak için sosyal ağlardaki reklam platformları üzerinden reklam kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz. Bu reklamlar ile sitenize trafik çekebilir, ürün tanıtımları ve kampanya duyurları yapabilirsiniz. Reklam bütçenizi ve hedeflemelerinizi optimize ederek, reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları

Yılbaşı hediye rehberleri

Yeni yılda tüketiciler sevdikleri için hediyelik ürünler satın aldıkları için yılbaşı kampanyaları tanıtımı için hediyelik ürün önerileri de yapabilirsiniz. Bunları sosyal ağlarda farklı gönderiler olarak öne çıkartabileceğiniz gibi bir blog yazısının altında ürünleri listeleyerek toplayabilirsiniz. Bu liste üzerindende kendi e-ticaret sitenizdeki ürün satış sayfasına yönlendirmeler yaparak, bu listeler üzerinden geri dönüşüm almaya çalışabilirsiniz.

Hediyelik ürün önerilerini bir adım öteye taşımak için bu listeleri videolar eşliğinde de yapabilirsiniz. Video içeriklerin daha fazla etkileşim getirmesi nedeniyle bu listelerden alacağınız dönüşleri de artırabilirsiniz. Videolarınızı sosyal hesaplarınızda paylaşarak erişimlerini artırabilir aynı zaman da bu videoları web sitenize ekleyerek, sitenizi ziyaret edenlerin de bu listelere ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

E-posta pazarlama kampanyaları yapın

Tüketicilere ulaşmak ve kampanyalarınızı mevcut abonelerinize duyurmak için e-posta pazarlama çalışmaları da yapmayı unutmamalısınız. Kampanya dönemi ile ilgili e-postalar hazırlayarak, kampanya öncesinde indirimlerin duyurularını yapabilir, kampanya yaklaştığında da hangi ürünlerde fırsatlar olacağını duyurduğunuz e-posta gönderileri yapabilirsiniz.

Bu çalışmaları bir adım ileri taşımak içinse e-postalarınızda kişiselleştirme çalışmaları yaparak, aboneleriniz kategorize edebilir ve farklı demografik özelliğe sahip olan kişilere farklı ve ilgili ürün önerileri yaparak, e-posta çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kişiselleştirme

Yılbaşı kampanyaları ile ilgili sık sorulan sorular

Yılbaşında satışları artırmak için neler yapmak gerekli?

Yılbaşı kampanyaları, bu dönemdeki satışları artırmak için oldukça etkilidiri. Özellikle tüketicilerin bu dönemde sevdikleri için hediyelik ürün arayışına girmeleri nedeniyle, bu tür ürünleri öne çıkartmanız, reklamlar ile bu kampanyaları desteklemeniz, sosyal ağlar üzerinden organik olarak paylaşımlar yaparak, ürünlerinizi tanıtmanız satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?

Yılbaşı satışları için SEO çalışmaları nasıl yapılır?

Yılbaşındaki satışları artırmak için SEO çalışmalarından da yararlanabilirsiniz. Özellikle yeni yılla ve markanız ya da ürünlerinizle ilgili olan anahtar kelimeleri çıkartarak işe başlamanız gerekir. Bununla beraber bu yeni yıl dönemlerindeki trendleri araştırmanız da kullanıcıların ne tür ürünlere daha fazla ilgi gösterdiğini görmenizi sağlar. Böylelike bu tür ürünler üzerine odaklanarak, SEO çalışmalarınızı daha doğru kanallara odaklamış olursunuz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Bir şirket, çalıştığı alanda başarılı olmak için gerekli tüm hazırlıkları, kendi bünyesinde en iyi seviyede yapsa da olumlu sonuçlara ulaşmayı garanti altına alamaz. Çünkü her bir şirket kendi iç faaliyetlerini, aslında...
21 Ocak 2022
Markethinkers
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret ile uğraşan her girişim, resmî kurumlara bu konuya dair bildirimde bulunur. Bu andan itibaren o girişim, şirket kimliği kazanır ve pek çok faaliyeti kayıt altına alınır. Birtakım özellikleri karşılayan işletmelerin...
6 Ocak 2022
Markethinkers
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren ya...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
IdeaSoft
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
Küçük İşletmeler İçin Barkod Oluşturma Rehberi
Küçük İşletmeler İçin Barkod Oluşturma Rehberi
Fiziksel varlığı bulunan ürünlerin neredeyse tamamında bulunan ortak özellik, her birinin özel bir barkoda sahip olmasıdır. Dijital ürünler için temsili bir fiziksel ürün ya da CD gibi bir materyal mevcut olduğunda, ilgili dijital...
25 Mart 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın