Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler

13 Aralık 2019
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler

Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için de dijital mecralar üzerinde yapabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor. Sosyal ağlardaki çalışmaların yanı sıra e-posta pazarlama, Adwords kampanyaları gibi çalışmalarla tüketicilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?

Yılbaşı kampanyaları için tanıtım fikirleri

Web sitenizde yeni yıl kampanyalarınızı duyurmaya başlayın

E-ticaret siteniz üzerinde yılbaşı kampanyaları ile ilgili paylaşımlar yapmaya başlamanız, tüketicileri bu döneme hazırlayacaktır. Ana sayfa üzerinde yeni yıl fırsatları ile ilgili görsel ve eyleme çağrı mesajları paylaşarak, bu kampanyalara olan ilgiyi artırabilirsiniz.

Yılbaşı kampanyaları için varış sayfaları hazırlayın

Web sitenizi yeni yıl fırsatlarına hazırlarken, tüketicilerin kampanyalı ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlamak ve bu ürünleri bir çatı altında toplamak için bir varış sayfası hazırlayabilirsiniz. Bu varış sayfası üzerinde ürünlerinizi kategorize edebilir ve kampanya detaylarıyla ilgili bilgileri de paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette iyi bir landing page nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Sosyal medya yarışmaları ve çekilişleri ile etkileşimleri artırın

Sosyal ağlar üzerinde yarışmalar ve çekilişler yaparak, yılbaşı kampanyalarınızın tanıtım ve duyurularını yapabilir aynı zamanda takipçilerinizle etkileşime de girebilirsiniz. Yeni yıl ve yılbaşı temalı konular üzerinden yarışmalar hazırlayabilir ya da çekilişlerle kupon kodu veya hediyeler dağıtarak, etkileşimleri artırabilirsiniz.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Instagram Hikayeleri’nde geri sayım özelliklerini kullanın

Etkileşimlerinizi artırmak ve kampanyanıza olan ilgiyi artırmak için Instagram Hikayeleri’nden de yararlanabilirsiniz. Hikayeler üzerinde geri sayım aracı özelliğini kullanarak, yılbaşı kampanyaları ile ilgili duyurularınızı yapabilir ve kampanyanın ne zaman başlayacağı ile ilgili paylaşımlar yapabilirsiniz.

Kampanya duyurusu için sosyal medya paylaşımları yapın

Hikaye paylaşımlarının yanı sıra sosyal ağlar üzerinde kampanyalarınızı duyurmak için de normal paylaşımlar yapabilirsiniz. Bu paylaşımlarda kampanya tarihleri, kampanyalı ürünler, kampanyaya geri sayım gönderileri gibi fikirlerden yola çıkabilirsiniz.

Yılbaşı fırsatlarınızın yaklaştığı dönemlerde gönderi sıklığınızı artırarak, takipçilerinizin fırsatlardan daha fazla haberdar olmalarını sağlamanız da alacağınız geri dönüşleri etkileyecektir.

Sosyal medya reklamlarını kullanın

Sosyal medya reklamları ile daha geniş kitlelere ulaşabilirsiniz. Organik erişimlerin düşük olması nedeniyle yılbaşı fırsatlarınızı duyurmak için sosyal ağlardaki reklam platformları üzerinden reklam kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz. Bu reklamlar ile sitenize trafik çekebilir, ürün tanıtımları ve kampanya duyurları yapabilirsiniz. Reklam bütçenizi ve hedeflemelerinizi optimize ederek, reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları

Yılbaşı hediye rehberleri

Yeni yılda tüketiciler sevdikleri için hediyelik ürünler satın aldıkları için yılbaşı kampanyaları tanıtımı için hediyelik ürün önerileri de yapabilirsiniz. Bunları sosyal ağlarda farklı gönderiler olarak öne çıkartabileceğiniz gibi bir blog yazısının altında ürünleri listeleyerek toplayabilirsiniz. Bu liste üzerindende kendi e-ticaret sitenizdeki ürün satış sayfasına yönlendirmeler yaparak, bu listeler üzerinden geri dönüşüm almaya çalışabilirsiniz.

Hediyelik ürün önerilerini bir adım öteye taşımak için bu listeleri videolar eşliğinde de yapabilirsiniz. Video içeriklerin daha fazla etkileşim getirmesi nedeniyle bu listelerden alacağınız dönüşleri de artırabilirsiniz. Videolarınızı sosyal hesaplarınızda paylaşarak erişimlerini artırabilir aynı zaman da bu videoları web sitenize ekleyerek, sitenizi ziyaret edenlerin de bu listelere ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

E-posta pazarlama kampanyaları yapın

Tüketicilere ulaşmak ve kampanyalarınızı mevcut abonelerinize duyurmak için e-posta pazarlama çalışmaları da yapmayı unutmamalısınız. Kampanya dönemi ile ilgili e-postalar hazırlayarak, kampanya öncesinde indirimlerin duyurularını yapabilir, kampanya yaklaştığında da hangi ürünlerde fırsatlar olacağını duyurduğunuz e-posta gönderileri yapabilirsiniz.

Bu çalışmaları bir adım ileri taşımak içinse e-postalarınızda kişiselleştirme çalışmaları yaparak, aboneleriniz kategorize edebilir ve farklı demografik özelliğe sahip olan kişilere farklı ve ilgili ürün önerileri yaparak, e-posta çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kişiselleştirme

Yılbaşı kampanyaları ile ilgili sık sorulan sorular

Yılbaşında satışları artırmak için neler yapmak gerekli?

Yılbaşı kampanyaları, bu dönemdeki satışları artırmak için oldukça etkilidiri. Özellikle tüketicilerin bu dönemde sevdikleri için hediyelik ürün arayışına girmeleri nedeniyle, bu tür ürünleri öne çıkartmanız, reklamlar ile bu kampanyaları desteklemeniz, sosyal ağlar üzerinden organik olarak paylaşımlar yaparak, ürünlerinizi tanıtmanız satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?

Yılbaşı satışları için SEO çalışmaları nasıl yapılır?

Yılbaşındaki satışları artırmak için SEO çalışmalarından da yararlanabilirsiniz. Özellikle yeni yılla ve markanız ya da ürünlerinizle ilgili olan anahtar kelimeleri çıkartarak işe başlamanız gerekir. Bununla beraber bu yeni yıl dönemlerindeki trendleri araştırmanız da kullanıcıların ne tür ürünlere daha fazla ilgi gösterdiğini görmenizi sağlar. Böylelike bu tür ürünler üzerine odaklanarak, SEO çalışmalarınızı daha doğru kanallara odaklamış olursunuz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret ortamında ise her...
16 Şubat 2021
Markethinkers
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan