Yılbaşı Dönemi Satış Artırıcı Kampanyalar

13 Aralık 2019
Ferad Osman Sali
Yılbaşı Dönemi Satış Artırıcı Kampanyalar

Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için de dijital mecralar üzerinde yapabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor. Sosyal ağlardaki çalışmaların yanı sıra e-posta pazarlama, Adwords kampanyaları gibi çalışmalarla tüketicilere ulaşabilirsiniz.

Yılbaşı kampanyaları için tanıtım fikirleri

Web sitenizde yeni yıl kampanyalarınızı duyurmaya başlayın

E-ticaret siteniz üzerinde yılbaşı kampanyaları ile ilgili paylaşımlar yapmaya başlamanız, tüketicileri bu döneme hazırlayacaktır. Ana sayfa üzerinde yeni yıl fırsatları ile ilgili görsel ve eyleme çağrı mesajları paylaşarak, bu kampanyalara olan ilgiyi artırabilirsiniz.

Yılbaşı kampanyaları için varış sayfaları hazırlayın

Web sitenizi yeni yıl fırsatlarına hazırlarken, tüketicilerin kampanyalı ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlamak ve bu ürünleri bir çatı altında toplamak için bir varış sayfası hazırlayabilirsiniz. Bu varış sayfası üzerinde ürünlerinizi kategorize edebilir ve kampanya detaylarıyla ilgili bilgileri de paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette iyi bir landing page nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Sosyal medya yarışmaları ve çekilişleri ile etkileşimleri artırın

Sosyal ağlar üzerinde yarışmalar ve çekilişler yaparak, yılbaşı kampanyalarınızın tanıtım ve duyurularını yapabilir aynı zamanda takipçilerinizle etkileşime de girebilirsiniz. Yeni yıl ve yılbaşı temalı konular üzerinden yarışmalar hazırlayabilir ya da çekilişlerle kupon kodu veya hediyeler dağıtarak, etkileşimleri artırabilirsiniz.

Instagram Hikayeleri’nde geri sayım özelliklerini kullanın

Etkileşimlerinizi artırmak ve kampanyanıza olan ilgiyi artırmak için Instagram Hikayeleri’nden de yararlanabilirsiniz. Hikayeler üzerinde geri sayım aracı özelliğini kullanarak, yılbaşı kampanyaları ile ilgili duyurularınızı yapabilir ve kampanyanın ne zaman başlayacağı ile ilgili paylaşımlar yapabilirsiniz.

Kampanya duyurusu için sosyal medya paylaşımları yapın

Hikaye paylaşımlarının yanı sıra sosyal ağlar üzerinde kampanyalarınızı duyurmak için de normal paylaşımlar yapabilirsiniz. Bu paylaşımlarda kampanya tarihleri, kampanyalı ürünler, kampanyaya geri sayım gönderileri gibi fikirlerden yola çıkabilirsiniz.

Yılbaşı fırsatlarınızın yaklaştığı dönemlerde gönderi sıklığınızı artırarak, takipçilerinizin fırsatlardan daha fazla haberdar olmalarını sağlamanız da alacağınız geri dönüşleri etkileyecektir.

Sosyal medya reklamlarını kullanın

Sosyal medya reklamları ile daha geniş kitlelere ulaşabilirsiniz. Organik erişimlerin düşük olması nedeniyle yılbaşı fırsatlarınızı duyurmak için sosyal ağlardaki reklam platformları üzerinden reklam kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz. Bu reklamlar ile sitenize trafik çekebilir, ürün tanıtımları ve kampanya duyurları yapabilirsiniz. Reklam bütçenizi ve hedeflemelerinizi optimize ederek, reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artırabilirsiniz.

Yılbaşı hediye rehberleri

Yeni yılda tüketiciler sevdikleri için hediyelik ürünler satın aldıkları için yılbaşı kampanyaları tanıtımı için hediyelik ürün önerileri de yapabilirsiniz. Bunları sosyal ağlarda farklı gönderiler olarak öne çıkartabileceğiniz gibi bir blog yazısının altında ürünleri listeleyerek toplayabilirsiniz. Bu liste üzerindende kendi e-ticaret sitenizdeki ürün satış sayfasına yönlendirmeler yaparak, bu listeler üzerinden geri dönüşüm almaya çalışabilirsiniz.

Hediyelik ürün önerilerini bir adım öteye taşımak için bu listeleri videolar eşliğinde de yapabilirsiniz. Video içeriklerin daha fazla etkileşim getirmesi nedeniyle bu listelerden alacağınız dönüşleri de artırabilirsiniz. Videolarınızı sosyal hesaplarınızda paylaşarak erişimlerini artırabilir aynı zaman da bu videoları web sitenize ekleyerek, sitenizi ziyaret edenlerin de bu listelere ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

E-posta pazarlama kampanyaları yapın

Tüketicilere ulaşmak ve kampanyalarınızı mevcut abonelerinize duyurmak için e-posta pazarlama çalışmaları da yapmayı unutmamalısınız. Kampanya dönemi ile ilgili e-postalar hazırlayarak, kampanya öncesinde indirimlerin duyurularını yapabilir, kampanya yaklaştığında da hangi ürünlerde fırsatlar olacağını duyurduğunuz e-posta gönderileri yapabilirsiniz.

Bu çalışmaları bir adım ileri taşımak içinse e-postalarınızda kişiselleştirme çalışmaları yaparak, aboneleriniz kategorize edebilir ve farklı demografik özelliğe sahip olan kişilere farklı ve ilgili ürün önerileri yaparak, e-posta çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kişiselleştirme

Yılbaşı kampanyaları ile ilgili sık sorulan sorular

Yılbaşında satışları artırmak için neler yapmak gerekli?

Yılbaşı kampanyaları, bu dönemdeki satışları artırmak için oldukça etkilidiri. Özellikle tüketicilerin bu dönemde sevdikleri için hediyelik ürün arayışına girmeleri nedeniyle, bu tür ürünleri öne çıkartmanız, reklamlar ile bu kampanyaları desteklemeniz, sosyal ağlar üzerinden organik olarak paylaşımlar yaparak, ürünlerinizi tanıtmanız satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Yılbaşı satışları için SEO çalışmaları nasıl yapılır?

Yılbaşındaki satışları artırmak için SEO çalışmalarından da yararlanabilirsiniz. Özellikle yeni yılla ve markanız ya da ürünlerinizle ilgili olan anahtar kelimeleri çıkartarak işe başlamanız gerekir. Bununla beraber bu yeni yıl dönemlerindeki trendleri araştırmanız da kullanıcıların ne tür ürünlere daha fazla ilgi gösterdiğini görmenizi sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
E-ticaret sitesi sahibiyseniz SEO konusunda en azından temel bir bilginiz vardır. Fakat mobil SEO, daha farklı bir operasyondur. Sitenizin arama motorunda üst sıralarda görünmesini ve daha fazla ziyaretçi çekmesini sağlayan SEO, masaüstü...
20 Aralık 2021
Savaş Çetinkaya
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Ferad Osman Sali
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Ferad Osman Sali
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Ferad Osman Sali
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Ferad Osman Sali