fbpx

Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler

13 Aralık 2019
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler

Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için de dijital mecralar üzerinde yapabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor. Sosyal ağlardaki çalışmaların yanı sıra e-posta pazarlama, Adwords kampanyaları gibi çalışmalarla tüketicilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?

Yılbaşı kampanyaları için tanıtım fikirleri

Web sitenizde yeni yıl kampanyalarınızı duyurmaya başlayın

E-ticaret siteniz üzerinde yılbaşı kampanyaları ile ilgili paylaşımlar yapmaya başlamanız, tüketicileri bu döneme hazırlayacaktır. Ana sayfa üzerinde yeni yıl fırsatları ile ilgili görsel ve eyleme çağrı mesajları paylaşarak, bu kampanyalara olan ilgiyi artırabilirsiniz.

Yılbaşı kampanyaları için varış sayfaları hazırlayın

Web sitenizi yeni yıl fırsatlarına hazırlarken, tüketicilerin kampanyalı ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlamak ve bu ürünleri bir çatı altında toplamak için bir varış sayfası hazırlayabilirsiniz. Bu varış sayfası üzerinde ürünlerinizi kategorize edebilir ve kampanya detaylarıyla ilgili bilgileri de paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette iyi bir landing page nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Sosyal medya yarışmaları ve çekilişleri ile etkileşimleri artırın

Sosyal ağlar üzerinde yarışmalar ve çekilişler yaparak, yılbaşı kampanyalarınızın tanıtım ve duyurularını yapabilir aynı zamanda takipçilerinizle etkileşime de girebilirsiniz. Yeni yıl ve yılbaşı temalı konular üzerinden yarışmalar hazırlayabilir ya da çekilişlerle kupon kodu veya hediyeler dağıtarak, etkileşimleri artırabilirsiniz.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Instagram Hikayeleri’nde geri sayım özelliklerini kullanın

Etkileşimlerinizi artırmak ve kampanyanıza olan ilgiyi artırmak için Instagram Hikayeleri’nden de yararlanabilirsiniz. Hikayeler üzerinde geri sayım aracı özelliğini kullanarak, yılbaşı kampanyaları ile ilgili duyurularınızı yapabilir ve kampanyanın ne zaman başlayacağı ile ilgili paylaşımlar yapabilirsiniz.

Kampanya duyurusu için sosyal medya paylaşımları yapın

Hikaye paylaşımlarının yanı sıra sosyal ağlar üzerinde kampanyalarınızı duyurmak için de normal paylaşımlar yapabilirsiniz. Bu paylaşımlarda kampanya tarihleri, kampanyalı ürünler, kampanyaya geri sayım gönderileri gibi fikirlerden yola çıkabilirsiniz.

Yılbaşı fırsatlarınızın yaklaştığı dönemlerde gönderi sıklığınızı artırarak, takipçilerinizin fırsatlardan daha fazla haberdar olmalarını sağlamanız da alacağınız geri dönüşleri etkileyecektir.

Sosyal medya reklamlarını kullanın

Sosyal medya reklamları ile daha geniş kitlelere ulaşabilirsiniz. Organik erişimlerin düşük olması nedeniyle yılbaşı fırsatlarınızı duyurmak için sosyal ağlardaki reklam platformları üzerinden reklam kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz. Bu reklamlar ile sitenize trafik çekebilir, ürün tanıtımları ve kampanya duyurları yapabilirsiniz. Reklam bütçenizi ve hedeflemelerinizi optimize ederek, reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları

Yılbaşı hediye rehberleri

Yeni yılda tüketiciler sevdikleri için hediyelik ürünler satın aldıkları için yılbaşı kampanyaları tanıtımı için hediyelik ürün önerileri de yapabilirsiniz. Bunları sosyal ağlarda farklı gönderiler olarak öne çıkartabileceğiniz gibi bir blog yazısının altında ürünleri listeleyerek toplayabilirsiniz. Bu liste üzerindende kendi e-ticaret sitenizdeki ürün satış sayfasına yönlendirmeler yaparak, bu listeler üzerinden geri dönüşüm almaya çalışabilirsiniz.

Hediyelik ürün önerilerini bir adım öteye taşımak için bu listeleri videolar eşliğinde de yapabilirsiniz. Video içeriklerin daha fazla etkileşim getirmesi nedeniyle bu listelerden alacağınız dönüşleri de artırabilirsiniz. Videolarınızı sosyal hesaplarınızda paylaşarak erişimlerini artırabilir aynı zaman da bu videoları web sitenize ekleyerek, sitenizi ziyaret edenlerin de bu listelere ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

E-posta pazarlama kampanyaları yapın

Tüketicilere ulaşmak ve kampanyalarınızı mevcut abonelerinize duyurmak için e-posta pazarlama çalışmaları da yapmayı unutmamalısınız. Kampanya dönemi ile ilgili e-postalar hazırlayarak, kampanya öncesinde indirimlerin duyurularını yapabilir, kampanya yaklaştığında da hangi ürünlerde fırsatlar olacağını duyurduğunuz e-posta gönderileri yapabilirsiniz.

Bu çalışmaları bir adım ileri taşımak içinse e-postalarınızda kişiselleştirme çalışmaları yaparak, aboneleriniz kategorize edebilir ve farklı demografik özelliğe sahip olan kişilere farklı ve ilgili ürün önerileri yaparak, e-posta çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kişiselleştirme

Yılbaşı kampanyaları ile ilgili sık sorulan sorular

Yılbaşında satışları artırmak için neler yapmak gerekli?

Yılbaşı kampanyaları, bu dönemdeki satışları artırmak için oldukça etkilidiri. Özellikle tüketicilerin bu dönemde sevdikleri için hediyelik ürün arayışına girmeleri nedeniyle, bu tür ürünleri öne çıkartmanız, reklamlar ile bu kampanyaları desteklemeniz, sosyal ağlar üzerinden organik olarak paylaşımlar yaparak, ürünlerinizi tanıtmanız satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?

Yılbaşı satışları için SEO çalışmaları nasıl yapılır?

Yılbaşındaki satışları artırmak için SEO çalışmalarından da yararlanabilirsiniz. Özellikle yeni yılla ve markanız ya da ürünlerinizle ilgili olan anahtar kelimeleri çıkartarak işe başlamanız gerekir. Bununla beraber bu yeni yıl dönemlerindeki trendleri araştırmanız da kullanıcıların ne tür ürünlere daha fazla ilgi gösterdiğini görmenizi sağlar. Böylelike bu tür ürünler üzerine odaklanarak, SEO çalışmalarınızı daha doğru kanallara odaklamış olursunuz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black...
13 Kasım 2020
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan