SEO analiz nasıl yapılır?

11 Ekim 2019
Ferad Osman Sali
SEO analiz nasıl yapılır?

E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç vermeyen yapılan çalışmaları görerek, yeni stratejilerinizi de belirlemenizi kolaylaştırır. SEO analizi yapabilmek için belli başlı unsurların üzerinden geçmeniz gerekmekte. Bunun yanı sıra bu analizleri de belli aralıklarla düzenli bir şekilde yapmanız gerekir.

SEO analiz nasıl yapılır?

Google’daki görünürlüğünüzü araştırın

SEO analizi yaparken öncelikli olarak yapmanız gerekenlerden biri Google üzerindeki görünürlüğünüzü araştırmak olmalı. Arama motoru üzerindeki sıralamanız, doğrudan sizinle ilgili anahtar kelimelerde kaçıncı sıralarda yer edindiğiniz, kaç farklı sayfanızın arama sorgularında ilk sayfada yer aldığı gibi araştırmalarınızı yapmanız bu noktada oldukça önemli.

URL ve meta açıklamalarınızı analiz edin

E-ticaret sitenizde sayfaların URL yapılarını ve her sayfanın meta açıklama bölümlerini de analiz etmeniz bu süreçte gereklidir. Eğer sayfalarınızın URL yapıları, arama motorlarına uyumlu değilse bu sayfaların üzerinde çalışarak, URL yapılarının optimizasyonunu yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

Bununla beraber meta açıklamalarınızı da analiz ederek, bu bölümlerin de doğru bir şekilde hazırlanarak, arama motorlarına uyumlu bir halde olduğunda emin olmalısınız.

İlgili rehber: Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?

Sayfa ana başlık ve alt başlıklarını kontrol edin

SEO analiz sürecinde sayfalarınızdaki ana başlık ve içeriklerde kullanılan ara başlıkları da takip ederek, kontrollerini yapmanız gerekir. Site üzerindeki ana başlık “h1” etiketi ile oluşturulur ve her sayfada yalnızca bir tane h1 etiketinin olması gerekir. Birden fazla h1 etiketinin kullanımı, sayfanın doğru indekslenememesine neden olur.

Ana başlık haricinde, sayfalardaki içeriklerde de alt başlıklar kullanarak açıklama bölümlerini detaylandırmanız ve içeriğinizi daha anlaşılır bir hale getirmeniz gerekir. h2, h3, h4, h5 ve h6 başlıkları bu süreçte ara başlıklarda hiyerarşi için kullanılabilir. Bu ara başlıklar aynı zamanda Google’da “Rich Snippets” bölümünde de yazılarınızın öne çıkmasını sağladığı için önemlidir.

İlgili rehber: Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?

Aldığınız linkleri kontrol edin

Web sitenize dışarıdan gelen yönlendirme linklerini kontrol etmeniz de SEO analiz sürecinde gerekli bir çalışmadır. Backlink çalışmaları ile farklı sitelerden link aldığınızda, bu linklerin kalitesini, hangi sayfalara yönlendiğini, yönlendirilen bu sayfaların düzgün çalışıp çalışmadığı veya doğru sayfalara yönlendirme yapılıp yapılmadığının analizinin yapılması gerekir.

Bozuk linklerinizi kontrol edin

Site üzerinde bozuk ve çalışmayan, 404 sayfasına yönlendirme yapan linkleriniz varsa bu linkleri de kontrol etmeniz gerekir. Kapsamlı bir SEO analizi yaparken, bu kontrolleri de yapmanız ve bozuk sayfaları sitenizden kaldırmanız, olası bir durumda bu sayfaya yönlenecek olan ziyaretçilerin de kullanıcı deneyimini etkilemesinin önüne geçecektir.

Görsel URL ve alt etiketlerini kontrol edin

SEO analiz çalışmalarında sitenizdeki görsellerin de arama motoru uyumluluğunu kontrol etmeniz gerekir. Görsel URL yapıları, görsellerin alt etiket ve açıklama yazıları gibi birçok detayı kontrol ederek, görsellerinizin de optimizasyonu hakkında analizler yapmanız gerekir. Görsel uyumluluğu hakkında daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

İçerilerinizi ve metinlerinizi analiz edin

SEO analiz çalışmalarınızı yaparken, site üzerinde bulunan içerikleriniz ve metinleriniz üzerinde de analiz yapmanız gerekiyor. Bu sayfalarda ilgili anahtar kelimelerin kullanılıp kullanılmadığı, anahtar kelime yoğunluğu, açıklama metinlerinin uzunlukları ve konuyla olan ilgisinin yanı sıra bu metinlerin orijinal olup olmadıkları gibi kriterleri analiz ederek, analizinize dahil etmelisiniz.

Site hızınızı test edin

Site hızı da kontrol listenizde yer alması gereken unsurlardan biri. Sitenizin yüklenme hızı da arama motorlarındaki sıralamanızı etkilediği gibi kullanıcı deneyimi için de önemli bir unsurdur. Hız testlerinizi yaparak, sorunlu olan alanların analizlerini yaparak sitenizin hızını artırmak için çalışmalar yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

SEO analiz ile ilgili sık sorulan sorular

SEO analiz nedir?

SEO analizi, arama motoru uyumluluğu (SEO) çalışmalarının kontrollerinin yapılarak, yapılan çalışmaların ne tür sonuçlar verdiğini görmeyi sağlayan analizlerin hepsidir.

SEO analiz neden önemlidir?

SEO için yaptığınız yatırım ve çalışmaların yatırım getirisiniz (ROI) görmek ve hesaplamak için bu çalışmaları yapmanız önemlidir. Analizler sayesinde sitenizin mevcut durumunu görebileceğiniz gibi yeni stratejiler de üreterek, çalışmalarınızın daha iyi hale gelmesini sağlayabilirsiniz.

SEO analizi kimler yapmalı?

Arama motorlarından organik trafik çekmek ve site üzerinden bir geri dönüşüm sağlamak isteyen herkesin SEO analizi yapması gerekir.

SEO araçları neler?

SEO araçları, arama motoru uyumluluğu için yaptığınız çalışmaları ve bu çalışmaların takibini kolaylaştıracak ve kimi zamanda otomasyon sağlayacak araçlardır.

İlgili rehber: SEO çalışmalarınızda kullanabileceğiniz 10 araç

Neden SEO araçları kullanmalısınız?

Bu araçlar, yaptığınız işin süresini kısaltırken, işin daha kolay bir şekilde yapılmasını sağlar. Bunlara ek olarak SEO araçlarının raporlama özellikleri sayesinde yaptığınız çalışmaların veri olarak da takiplerini yaparak, analizlerinizi daha kolay bir şekilde yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Ferad Osman Sali
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Ferad Osman Sali
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Ferad Osman Sali
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Ferad Osman Sali
Medikal Sağlık Ürünleri Satan E-Ticaret Sitesi Açmak
Medikal Sağlık Ürünleri Satan E-Ticaret Sitesi Açmak
Sağlık insan hayatında en değerli şeydir. Bu nedenle medikal sağlık ürünleri de büyük bir öneme sahiptir. Çünkü yaşamın farklı zamanlarında bunlara gereksinim duyulabilir. Eğer bu sektörde çalışan bir işletme veya...
31 Mart 2023
Ferad Osman Sali
E-Ticaret Dönüşüm Oranı Optimizasyonu ( CRO Optimizasyonu )
E-Ticaret Dönüşüm Oranı Optimizasyonu ( CRO Optimizasyonu )
E-ticaret sektöründe başarılı olmak, kullanıcıların web sitesine gelip istedikleri ürün veya hizmetleri satın aldıkları dönüşüm oranının yüksek olmasına bağlıdır. Dönüşüm oranı, bir web sitesini ziyaret eden...
3 Eylül 2023
Ferad Osman Sali