SEO Analiz Nasıl Yapılır?

E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç vermeyen yapılan çalışmaları görerek, yeni stratejilerinizi de belirlemenizi kolaylaştırır. SEO analizi yapabilmek için belli başlı unsurların üzerinden geçmeniz gerekmekte. Bunun yanı sıra bu analizleri de belli aralıklarla düzenli bir şekilde yapmanız gerekir.
SEO analiz nasıl yapılır?

Google’daki Görünürlüğünüzü Araştırın
Google’daki görünürlüğünüzü araştırmak, SEO analizinin ilk adımıdır. Anahtar kelimelerinizdeki sıralamanızı ve kaç sayfanızın arama sonuçlarında üst sıralarda yer aldığını kontrol edin.
SEO analizi yaparken öncelikli olarak yapmanız gerekenlerden biri Google üzerindeki görünürlüğünüzü araştırmak olmalı. Arama motoru üzerindeki sıralamanız, doğrudan sizinle ilgili anahtar kelimelerde kaçıncı sıralarda yer edindiğiniz, kaç farklı sayfanızın arama sorgularında ilk sayfada yer aldığı gibi araştırmalarınızı yapmanız bu noktada oldukça önemli.
URL ve Meta Açıklamalarınızı Analiz Edin
URL ve meta açıklamalarınızı analiz edin. Sayfa URL'lerinin ve meta açıklamalarının arama motorlarına uyumlu olup olmadığını kontrol edin ve gerekli optimizasyonları yapın.
E-ticaret sitenizde sayfaların URL yapılarını ve her sayfanın meta açıklama bölümlerini de analiz etmeniz bu süreçte gereklidir. Eğer sayfalarınızın URL yapıları, arama motorlarına uyumlu değilse bu sayfaların üzerinde çalışarak, URL yapılarının optimizasyonunu yapmanız gerekir.
Bununla beraber meta açıklamalarınızı da analiz ederek, bu bölümlerin de doğru bir şekilde hazırlanarak, arama motorlarına uyumlu bir halde olduğunda emin olmalısınız.
Sayfa Ana Başlık ve Alt Başlıklarını Kontrol Edin

SEO analiz sürecinde sayfalarınızdaki ana başlık ve içeriklerde kullanılan ara başlıkları da takip ederek, kontrollerini yapmanız gerekir. Site üzerindeki ana başlık “h1” etiketi ile oluşturulur ve her sayfada yalnızca bir tane h1 etiketinin olması gerekir. Birden fazla h1 etiketinin kullanımı, sayfanın doğru indekslenememesine neden olur.
Ana başlık haricinde, sayfalardaki içeriklerde de alt başlıklar kullanarak açıklama bölümlerini detaylandırmanız ve içeriğinizi daha anlaşılır bir hale getirmeniz gerekir. h2, h3, h4, h5 ve h6 başlıkları bu süreçte ara başlıklarda hiyerarşi için kullanılabilir. Bu ara başlıklar aynı zamanda Google’da “Rich Snippets” bölümünde de yazılarınızın öne çıkmasını sağladığı için önemlidir.
Aldığınız Linkleri Kontrol Edin
Web sitenize dışarıdan gelen yönlendirme linklerini kontrol etmeniz de SEO analiz sürecinde gerekli bir çalışmadır. Backlink çalışmaları ile farklı sitelerden link aldığınızda, bu linklerin kalitesini, hangi sayfalara yönlendiğini, yönlendirilen bu sayfaların düzgün çalışıp çalışmadığı veya doğru sayfalara yönlendirme yapılıp yapılmadığının analizinin yapılması gerekir.
Hemen E-ticaret'e Başlayın!
E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

Bozuk Linklerinizi Kontrol Edin
Site üzerinde bozuk ve çalışmayan, 404 sayfasına yönlendirme yapan linkleriniz varsa bu linkleri de kontrol etmeniz gerekir. Kapsamlı bir SEO analizi yaparken, bu kontrolleri de yapmanız ve bozuk sayfaları sitenizden kaldırmanız, olası bir durumda bu sayfaya yönlenecek olan ziyaretçilerin de kullanıcı deneyimini etkilemesinin önüne geçecektir.
Görsel URL ve Alt Etiketlerini Kontrol Edin
Görsel URL ve alt etiketlerini kontrol edin. Görsellerin URL yapılarının ve alt etiketlerinin arama motorlarına uyumlu olduğundan emin olun.
SEO analiz çalışmalarında sitenizdeki görsellerin de arama motoru uyumluluğunu kontrol etmeniz gerekir. Görsel URL yapıları, görsellerin alt etiket ve açıklama yazıları gibi birçok detayı kontrol ederek, görsellerinizin de optimizasyonu hakkında analizler yapmanız gerekir. Görsel uyumluluğu hakkında daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.
İçerilerinizi ve Metinlerinizi Analiz Edin

SEO analiz çalışmalarınızı yaparken, site üzerinde bulunan içerikleriniz ve metinleriniz üzerinde de analiz yapmanız gerekiyor. Bu sayfalarda ilgili anahtar kelimelerin kullanılıp kullanılmadığı, anahtar kelime yoğunluğu, açıklama metinlerinin uzunlukları ve konuyla olan ilgisinin yanı sıra bu metinlerin orijinal olup olmadıkları gibi kriterleri analiz ederek, analizinize dahil etmelisiniz.
Site Hızınızı Test Edin
Site hızı da kontrol listenizde yer alması gereken unsurlardan biri. Sitenizin yüklenme hızı da arama motorlarındaki sıralamanızı etkilediği gibi kullanıcı deneyimi için de önemli bir unsurdur. Hız testlerinizi yaparak, sorunlu olan alanların analizlerini yaparak sitenizin hızını artırmak için çalışmalar yapmanız gerekir.
SEO analiz nedir?
SEO analizi, arama motoru uyumluluğu (SEO) çalışmalarının kontrollerinin yapılarak, yapılan çalışmaların ne tür sonuçlar verdiğini görmeyi sağlayan analizlerin hepsidir.
SEO analiz neden önemlidir?
SEO için yaptığınız yatırım ve çalışmaların yatırım getirisini (ROI) görmek ve hesaplamak için bu çalışmaları yapmanız önemlidir. Analizler sayesinde sitenizin mevcut durumunu görebileceğiniz gibi yeni stratejiler de üreterek, çalışmalarınızın daha iyi hale gelmesini sağlayabilirsiniz.
SEO analizi kimler yapmalı?
Arama motorlarından organik trafik çekmek ve site üzerinden bir geri dönüşüm sağlamak isteyen herkesin SEO analizi yapması gerekir.
SEO araçları neler?
SEO araçları, arama motoru uyumluluğu için yaptığınız çalışmaları ve bu çalışmaların takibini kolaylaştıracak ve kimi zaman otomasyon sağlayacak araçlardır.
Neden SEO araçları kullanmalısınız?
Bu araçlar, yaptığınız işin süresini kısaltırken, işin daha kolay bir şekilde yapılmasını sağlar. Bunlara ek olarak SEO araçlarının raporlama özellikleri sayesinde yaptığınız çalışmaların veri olarak da takiplerini yaparak, analizlerinizi daha kolay bir şekilde yapabilirsiniz.
Popüler Videolar