SEO raporu nasıl hazırlanır?

27 Eylül 2019
Sinan Oypan

SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları hazırlamanız etkili olacaktır. Hem görsel olarak önünüzde yazılı bir raporunuz olur hem de zaman içerisindeki gelişimi de takip edebilirsiniz.

Eğer SEO ajansı ile çalışıyorsanız, onların da size düzenli olarak SEO raporu hazırlaması gerekir. Bu durumda da bu raporun için ne tür veriler olduğunu ve olması gerektiğini bilmeniz gerekir. Bu rehberimizde de SEO raporunun nasıl hazırlandığını ve neler içerdiğini detaylı bir şekilde ele alacağız.

SEO raporu nasıl hazırlanmalı?

Hedeflere yer verilmeli

Raporu hazırlayabilmek için öncelikle SEO konusundaki hedeflerin belirlenmiş olması gerekir. Bu verilerin belirlenmemiş olması, takip edilmesi gereken KPI’ları belirleyememenize neden olur. SEO çalışmaları ile ulaşılmak istenen hedefleriniz, öncelikli olarak bu raporun içerisinde yer alması gerekiyor. Bu hedefler şöyle olabilir:

  • Genel site trafiğini artırmak
  • Arama motorlarındaki içerik sayısı ve görünürlüğü artırmak
  • Satışları artırmak
  • Etkileşimleri artırmak

Bu amaçlar örnek olarak belirtilmiştir. Sizin şirketinizin kendine has amaçları olabilir ve bu amaçlar her ne ise onların da SEO raporunda yer alması önemlidir.

Sayfa üzerindeki çalışmaların verileri

Raporunuzda yer alması gereken analizler arasında özellikle önem taşıyanlar, sayfa üzerinde yapılan çalışmalarla ilgili verilerdir. İnternet sitesi üzerindeki sayfaların tümünü kapsayan çalışmalarla ilgili verilere burada yer vermeniz gerekir. Bu verileri de şöyle sıralayabiliriz:

  • Çalışmayan veya bozuk linkler
  • Metadata verileri ve yapıları
  • Site üzerindeki kopya içerikler
  • Yönlendirme linkleri
  • Görsel URL’leri, alt açıklama ve etiketleri
  • Sayfa başlık etiketleri (H1, H2 vb.) ve nasıl kullanıldıkları ile ilgili veriler
  • Sayfalardaki anahtar kelime kullanımları ve yoğunlukları

Backlinklerle ilgili veriler

SEO raporu içerisinde backlink çalışmalarıyla da ilgili verilere yer vermeniz gerekir. Backlinklerle ilgili verilerde de şunlara yer vermeniz gerekir:

  • Backlink alınan adreslerin Alan Adı Otoriteleri
  • Backlink adreslerinin spam skorları
  • Nofollow ve Dofollow linklerinin verileri. (Nofollow linkler, Google tarafından takip edilmez, Dofollow linkler ise takip edilir. Bu da bu backlinklerin sayfanıza kattığı değeri etkiler.)

İlgili rehber: E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Backlink satın almak zararlı mı değil mi?

Anahtar kelime kullanımı ile ilgili veriler

Anahtar kelime kullanımı ile ilgili bilgilerinizi de mutlaka SEO raporu içerisinde belirtmeniz gerekir. SEO çalışmalarınızın temel taşlarından biri olması nedeniyle kullanılan anahtar kelimelerle ilgili verileri takip etmelisiniz. Bu noktada da şunlara dikkat etmelisiniz:

  • Hangi anahtar kelimelerinin değerinin yükseldiği
  • Hangi anahtar kelimelerin değer kaybettiği
  • Rakiplerin kullandığı anahtar kelimelerin kıyaslanması
  • Kullanılan anahtar kelimelerin Google üzerinde hangi sıralara yerleştiği
  • Sayfa içeriklerinde kullanılan anahtar kelimelerin yoğunluğu
  • Site üzerinde tekrar tekrar kullanılan anahtar kelimelerin araştırılması ve düzenlemesi

İlgili rehber: Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

İlgili rehber: Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç

Trafik ile ilgili veriler

SEO raporu hazırlarken önemli konulardan biri de site trafiği ile ilgili verilere yer vermektir. Trafik verileri, yapılan çalışmaların size nasıl geri döndüğünü gösterecek veriler arasında yer aldığı için önemlidir. Bu alanda da yapmanız gereken çalışmalar şöyle:

  • Tekil ziyaretçilerin takibi
  • Sayfadan çıkma oranın takibi
  • Direkt, organik ve yönlendirme trafiklerinin takibi, trafik gelen kaynaklar, anahtar kelimeler ve bu trafik kaynaklarının oranlarının takibi
  • En çok ziyaret alan sayfaların verileri
  • En az ziyaret alan sayfaların verileri
  • En fazla trafik getiren anahtar kelimelerin takibi
  • Trafik getirmeyen anahtar kelimelerin takibi
  • En çok geri dönüşüm sağlayan sayfaların takibi
  • En çok ve en az ziyaretçi çeken ürün ve kategori sayfalarının takibi
  • Adwords, sosyal medya reklamları ve diğer dijital pazarlama çalışmalarından gelen trafiklerin takibi

İlgili rehber: SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler

SEO raporu ile ilgili sık sorulan sorular

SEO nedir?

SEO, İngilizcesi Search Engine Optimization olan ve Türkçe’de de Arama Motoru Optimizasyonu olarak geçen; internet siteleri üzerindeki içeriklerin ve site altyapısının arama motorlarına uyumlu hale getirilmesi için yapılan çalışmalara verilen isimdir.

İlgili rehber: SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?

SEO raporu nedir?

SEO raporu ise arama motorlarına uyumluluğu sağlamak için yapılan çalışmaların, analiz edilerek yeni stratejiler geliştirilebilmesi için hazırlanan bir rapordur. Bu rapor sitenin SEO performansını ölçümlemek için hazırlanır.

KPI nedir?

KPI, İngilizcesi Key Performance Indicator olan ve Türkçe’ye Anahtar Performans Göstergesi olarak çevrilen, bir iş veya analizde kullanılacak olan performans ölçümünü sağlayacak olan verilere verilen isimdir. Bu konu ile ilgili detaylı bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: KPI nedir? E-ticaret şirketlerinin ölçümlemesi gereken KPI’lar nelerdir?

SEO raporunu kim hazırlar?

Eğer SEO çalışmaları şirket içerisinde yapılıyorsa, bu raporu da SEO işlerinden sorumlu olan yönetici ya da yöneticinin altında çalışan ekibin hazırlaması gerekir.

Eğer bir SEO ajansı ile çalışıyorsa bu durumda da SEO raporunun hazırlanması ajansın sorumluluğundadır.

İlgili rehber: SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!

SEO raporu neden önemli?

SEO raporu hazırlamak, yaptığınız tüm SEO çalışmalarının nasıl performans gösterdiğini görmenizi sağlar. Bununla beraber bu çalışmalara yaptığınız yatırımı ve bu yatırımdan elde ettiğiniz dönüşü de bu raporlar sayesinde görebilirsiniz. Bununla beraber belli aralıklala yapılan bu raporlamalar, uzun vadede SEO çalışmalarınızın nasıl bir yolda geliştiğini de görmenizi sağlar. Böylelikle eski çalışmalarınızı analiz ederek, işe yarayan ve yaramayan sistemleri görerek, yeni stratejilerinizde işe yaramayan yöntemleri kullanmadan, yaptığınız çalışmaları daha iyi hale getirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan