SEO raporu nasıl hazırlanır?

27 Eylül 2019
Sinan Oypan

SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları hazırlamanız etkili olacaktır. Hem görsel olarak önünüzde yazılı bir raporunuz olur hem de zaman içerisindeki gelişimi de takip edebilirsiniz.

Eğer SEO ajansı ile çalışıyorsanız, onların da size düzenli olarak SEO raporu hazırlaması gerekir. Bu durumda da bu raporun için ne tür veriler olduğunu ve olması gerektiğini bilmeniz gerekir. Bu rehberimizde de SEO raporunun nasıl hazırlandığını ve neler içerdiğini detaylı bir şekilde ele alacağız.

SEO raporu nasıl hazırlanmalı?

Hedeflere yer verilmeli

Raporu hazırlayabilmek için öncelikle SEO konusundaki hedeflerin belirlenmiş olması gerekir. Bu verilerin belirlenmemiş olması, takip edilmesi gereken KPI’ları belirleyememenize neden olur. SEO çalışmaları ile ulaşılmak istenen hedefleriniz, öncelikli olarak bu raporun içerisinde yer alması gerekiyor. Bu hedefler şöyle olabilir:

  • Genel site trafiğini artırmak
  • Arama motorlarındaki içerik sayısı ve görünürlüğü artırmak
  • Satışları artırmak
  • Etkileşimleri artırmak

Bu amaçlar örnek olarak belirtilmiştir. Sizin şirketinizin kendine has amaçları olabilir ve bu amaçlar her ne ise onların da SEO raporunda yer alması önemlidir.

Sayfa üzerindeki çalışmaların verileri

Raporunuzda yer alması gereken analizler arasında özellikle önem taşıyanlar, sayfa üzerinde yapılan çalışmalarla ilgili verilerdir. İnternet sitesi üzerindeki sayfaların tümünü kapsayan çalışmalarla ilgili verilere burada yer vermeniz gerekir. Bu verileri de şöyle sıralayabiliriz:

  • Çalışmayan veya bozuk linkler
  • Metadata verileri ve yapıları
  • Site üzerindeki kopya içerikler
  • Yönlendirme linkleri
  • Görsel URL’leri, alt açıklama ve etiketleri
  • Sayfa başlık etiketleri (H1, H2 vb.) ve nasıl kullanıldıkları ile ilgili veriler
  • Sayfalardaki anahtar kelime kullanımları ve yoğunlukları

Backlinklerle ilgili veriler

SEO raporu içerisinde backlink çalışmalarıyla da ilgili verilere yer vermeniz gerekir. Backlinklerle ilgili verilerde de şunlara yer vermeniz gerekir:

  • Backlink alınan adreslerin Alan Adı Otoriteleri
  • Backlink adreslerinin spam skorları
  • Nofollow ve Dofollow linklerinin verileri. (Nofollow linkler, Google tarafından takip edilmez, Dofollow linkler ise takip edilir. Bu da bu backlinklerin sayfanıza kattığı değeri etkiler.)

İlgili rehber: E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Backlink satın almak zararlı mı değil mi?

Anahtar kelime kullanımı ile ilgili veriler

Anahtar kelime kullanımı ile ilgili bilgilerinizi de mutlaka SEO raporu içerisinde belirtmeniz gerekir. SEO çalışmalarınızın temel taşlarından biri olması nedeniyle kullanılan anahtar kelimelerle ilgili verileri takip etmelisiniz. Bu noktada da şunlara dikkat etmelisiniz:

  • Hangi anahtar kelimelerinin değerinin yükseldiği
  • Hangi anahtar kelimelerin değer kaybettiği
  • Rakiplerin kullandığı anahtar kelimelerin kıyaslanması
  • Kullanılan anahtar kelimelerin Google üzerinde hangi sıralara yerleştiği
  • Sayfa içeriklerinde kullanılan anahtar kelimelerin yoğunluğu
  • Site üzerinde tekrar tekrar kullanılan anahtar kelimelerin araştırılması ve düzenlemesi

İlgili rehber: Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

İlgili rehber: Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç

Trafik ile ilgili veriler

SEO raporu hazırlarken önemli konulardan biri de site trafiği ile ilgili verilere yer vermektir. Trafik verileri, yapılan çalışmaların size nasıl geri döndüğünü gösterecek veriler arasında yer aldığı için önemlidir. Bu alanda da yapmanız gereken çalışmalar şöyle:

  • Tekil ziyaretçilerin takibi
  • Sayfadan çıkma oranın takibi
  • Direkt, organik ve yönlendirme trafiklerinin takibi, trafik gelen kaynaklar, anahtar kelimeler ve bu trafik kaynaklarının oranlarının takibi
  • En çok ziyaret alan sayfaların verileri
  • En az ziyaret alan sayfaların verileri
  • En fazla trafik getiren anahtar kelimelerin takibi
  • Trafik getirmeyen anahtar kelimelerin takibi
  • En çok geri dönüşüm sağlayan sayfaların takibi
  • En çok ve en az ziyaretçi çeken ürün ve kategori sayfalarının takibi
  • Adwords, sosyal medya reklamları ve diğer dijital pazarlama çalışmalarından gelen trafiklerin takibi

İlgili rehber: SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler

SEO raporu ile ilgili sık sorulan sorular

SEO nedir?

SEO, İngilizcesi Search Engine Optimization olan ve Türkçe’de de Arama Motoru Optimizasyonu olarak geçen; internet siteleri üzerindeki içeriklerin ve site altyapısının arama motorlarına uyumlu hale getirilmesi için yapılan çalışmalara verilen isimdir.

İlgili rehber: SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?

SEO raporu nedir?

SEO raporu ise arama motorlarına uyumluluğu sağlamak için yapılan çalışmaların, analiz edilerek yeni stratejiler geliştirilebilmesi için hazırlanan bir rapordur. Bu rapor sitenin SEO performansını ölçümlemek için hazırlanır.

KPI nedir?

KPI, İngilizcesi Key Performance Indicator olan ve Türkçe’ye Anahtar Performans Göstergesi olarak çevrilen, bir iş veya analizde kullanılacak olan performans ölçümünü sağlayacak olan verilere verilen isimdir. Bu konu ile ilgili detaylı bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: KPI nedir? E-ticaret şirketlerinin ölçümlemesi gereken KPI’lar nelerdir?

SEO raporunu kim hazırlar?

Eğer SEO çalışmaları şirket içerisinde yapılıyorsa, bu raporu da SEO işlerinden sorumlu olan yönetici ya da yöneticinin altında çalışan ekibin hazırlaması gerekir.

Eğer bir SEO ajansı ile çalışıyorsa bu durumda da SEO raporunun hazırlanması ajansın sorumluluğundadır.

İlgili rehber: SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!

SEO raporu neden önemli?

SEO raporu hazırlamak, yaptığınız tüm SEO çalışmalarının nasıl performans gösterdiğini görmenizi sağlar. Bununla beraber bu çalışmalara yaptığınız yatırımı ve bu yatırımdan elde ettiğiniz dönüşü de bu raporlar sayesinde görebilirsiniz. Bununla beraber belli aralıklala yapılan bu raporlamalar, uzun vadede SEO çalışmalarınızın nasıl bir yolda geliştiğini de görmenizi sağlar. Böylelikle eski çalışmalarınızı analiz ederek, işe yarayan ve yaramayan sistemleri görerek, yeni stratejilerinizde işe yaramayan yöntemleri kullanmadan, yaptığınız çalışmaları daha iyi hale getirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan