SEO raporu nasıl hazırlanır?

27 Eylül 2019
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?

SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları hazırlamanız etkili olacaktır. Hem görsel olarak önünüzde yazılı bir raporunuz olur hem de zaman içerisindeki gelişimi de takip edebilirsiniz.

Eğer SEO ajansı ile çalışıyorsanız, onların da size düzenli olarak SEO raporu hazırlaması gerekir. Bu durumda da bu raporun için ne tür veriler olduğunu ve olması gerektiğini bilmeniz gerekir. Bu rehberimizde de SEO raporunun nasıl hazırlandığını ve neler içerdiğini detaylı bir şekilde ele alacağız.

SEO raporu nasıl hazırlanmalı?

Hedeflere yer verilmeli

Raporu hazırlayabilmek için öncelikle SEO konusundaki hedeflerin belirlenmiş olması gerekir. Bu verilerin belirlenmemiş olması, takip edilmesi gereken KPI’ları belirleyememenize neden olur. SEO çalışmaları ile ulaşılmak istenen hedefleriniz, öncelikli olarak bu raporun içerisinde yer alması gerekiyor. Bu hedefler şöyle olabilir:

  • Genel site trafiğini artırmak
  • Arama motorlarındaki içerik sayısı ve görünürlüğü artırmak
  • Satışları artırmak
  • Etkileşimleri artırmak

Bu amaçlar örnek olarak belirtilmiştir. Sizin şirketinizin kendine has amaçları olabilir ve bu amaçlar her ne ise onların da SEO raporunda yer alması önemlidir.

Sayfa üzerindeki çalışmaların verileri

Raporunuzda yer alması gereken analizler arasında özellikle önem taşıyanlar, sayfa üzerinde yapılan çalışmalarla ilgili verilerdir. İnternet sitesi üzerindeki sayfaların tümünü kapsayan çalışmalarla ilgili verilere burada yer vermeniz gerekir. Bu verileri de şöyle sıralayabiliriz:

  • Çalışmayan veya bozuk linkler
  • Metadata verileri ve yapıları
  • Site üzerindeki kopya içerikler
  • Yönlendirme linkleri
  • Görsel URL’leri, alt açıklama ve etiketleri
  • Sayfa başlık etiketleri (H1, H2 vb.) ve nasıl kullanıldıkları ile ilgili veriler
  • Sayfalardaki anahtar kelime kullanımları ve yoğunlukları

Backlinklerle ilgili veriler

SEO raporu içerisinde backlink çalışmalarıyla da ilgili verilere yer vermeniz gerekir. Backlinklerle ilgili verilerde de şunlara yer vermeniz gerekir:

  • Backlink alınan adreslerin Alan Adı Otoriteleri
  • Backlink adreslerinin spam skorları
  • Nofollow ve Dofollow linklerinin verileri. (Nofollow linkler, Google tarafından takip edilmez, Dofollow linkler ise takip edilir. Bu da bu backlinklerin sayfanıza kattığı değeri etkiler.)

İlgili rehber: E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Backlink satın almak zararlı mı değil mi?

Anahtar kelime kullanımı ile ilgili veriler

Anahtar kelime kullanımı ile ilgili bilgilerinizi de mutlaka SEO raporu içerisinde belirtmeniz gerekir. SEO çalışmalarınızın temel taşlarından biri olması nedeniyle kullanılan anahtar kelimelerle ilgili verileri takip etmelisiniz. Bu noktada da şunlara dikkat etmelisiniz:

  • Hangi anahtar kelimelerinin değerinin yükseldiği
  • Hangi anahtar kelimelerin değer kaybettiği
  • Rakiplerin kullandığı anahtar kelimelerin kıyaslanması
  • Kullanılan anahtar kelimelerin Google üzerinde hangi sıralara yerleştiği
  • Sayfa içeriklerinde kullanılan anahtar kelimelerin yoğunluğu
  • Site üzerinde tekrar tekrar kullanılan anahtar kelimelerin araştırılması ve düzenlemesi

İlgili rehber: Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

İlgili rehber: Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç

Trafik ile ilgili veriler

SEO raporu hazırlarken önemli konulardan biri de site trafiği ile ilgili verilere yer vermektir. Trafik verileri, yapılan çalışmaların size nasıl geri döndüğünü gösterecek veriler arasında yer aldığı için önemlidir. Bu alanda da yapmanız gereken çalışmalar şöyle:

  • Tekil ziyaretçilerin takibi
  • Sayfadan çıkma oranın takibi
  • Direkt, organik ve yönlendirme trafiklerinin takibi, trafik gelen kaynaklar, anahtar kelimeler ve bu trafik kaynaklarının oranlarının takibi
  • En çok ziyaret alan sayfaların verileri
  • En az ziyaret alan sayfaların verileri
  • En fazla trafik getiren anahtar kelimelerin takibi
  • Trafik getirmeyen anahtar kelimelerin takibi
  • En çok geri dönüşüm sağlayan sayfaların takibi
  • En çok ve en az ziyaretçi çeken ürün ve kategori sayfalarının takibi
  • Adwords, sosyal medya reklamları ve diğer dijital pazarlama çalışmalarından gelen trafiklerin takibi

İlgili rehber: SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler

SEO raporu ile ilgili sık sorulan sorular

SEO nedir?

SEO, İngilizcesi Search Engine Optimization olan ve Türkçe’de de Arama Motoru Optimizasyonu olarak geçen; internet siteleri üzerindeki içeriklerin ve site altyapısının arama motorlarına uyumlu hale getirilmesi için yapılan çalışmalara verilen isimdir.

İlgili rehber: SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?

SEO raporu nedir?

SEO raporu ise arama motorlarına uyumluluğu sağlamak için yapılan çalışmaların, analiz edilerek yeni stratejiler geliştirilebilmesi için hazırlanan bir rapordur. Bu rapor sitenin SEO performansını ölçümlemek için hazırlanır.

KPI nedir?

KPI, İngilizcesi Key Performance Indicator olan ve Türkçe’ye Anahtar Performans Göstergesi olarak çevrilen, bir iş veya analizde kullanılacak olan performans ölçümünü sağlayacak olan verilere verilen isimdir. Bu konu ile ilgili detaylı bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: KPI nedir? E-ticaret şirketlerinin ölçümlemesi gereken KPI’lar nelerdir?

SEO raporunu kim hazırlar?

Eğer SEO çalışmaları şirket içerisinde yapılıyorsa, bu raporu da SEO işlerinden sorumlu olan yönetici ya da yöneticinin altında çalışan ekibin hazırlaması gerekir.

Eğer bir SEO ajansı ile çalışıyorsa bu durumda da SEO raporunun hazırlanması ajansın sorumluluğundadır.

İlgili rehber: SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!

SEO raporu neden önemli?

SEO raporu hazırlamak, yaptığınız tüm SEO çalışmalarının nasıl performans gösterdiğini görmenizi sağlar. Bununla beraber bu çalışmalara yaptığınız yatırımı ve bu yatırımdan elde ettiğiniz dönüşü de bu raporlar sayesinde görebilirsiniz. Bununla beraber belli aralıklala yapılan bu raporlamalar, uzun vadede SEO çalışmalarınızın nasıl bir yolda geliştiğini de görmenizi sağlar. Böylelikle eski çalışmalarınızı analiz ederek, işe yarayan ve yaramayan sistemleri görerek, yeni stratejilerinizde işe yaramayan yöntemleri kullanmadan, yaptığınız çalışmaları daha iyi hale getirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Avustralya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Avustralya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
E-ticaret, her geçen gün daha önemli hâle gelen ve pek çok girişimcinin ilgisini çeken bir iş sahası olarak değerlendirilebilir. İnternetten ürün ya da hizmet satma fikrine dayanan bu faaliyet, ilk etapta ülke içine yönelik...
22 Nisan 2022
Markethinkers
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?
Seneler önce yazılan kitapların, çekilen filmlerin öngördüğü dijital çağda yaşıyoruz. Bilfiil bu dönüşümün içinde yaşadığımız için farkına varmasak da en basit faaliyetleri bile artık dijital mecralar üzerinden...
10 Ocak 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın