SEO Raporu Nasıl Hazırlanır?

Yazar: Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 27.05.2024
SEO Raporu Nasıl Hazırlanır?

SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını analiz etmek ve çalışmalarınızı takip etmek için oldukça önemlidir. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları hazırlamanız etkili olacaktır. Hem görsel olarak önünüzde yazılı bir raporunuz olur hem de zaman içerisindeki gelişimi takip edebilirsiniz.

Eğer bir SEO ajansı ile çalışıyorsanız, onların da size düzenli olarak rapor hazırlaması gerekir. Bu durumda da bu raporun içinde ne tür veriler olduğunu ve olması gerektiğini bilmeniz gerekir. Bu rehberimizde, SEO raporunun nasıl hazırlandığını ve neler içerdiğini detaylı bir şekilde ele alacağız.

SEO Raporu Nasıl Hazırlanmalı?

Hemen E-ticaret'e Başlayın!

E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image

Hedeflere Yer Verilmeli

Raporu hazırlayabilmek için öncelikle SEO konusundaki hedeflerin belirlenmiş olması gerekir. Bu verilerin belirlenmemiş olması, takip edilmesi gereken KPI’ları belirleyememenize neden olur. SEO çalışmaları ile ulaşılmak istenen hedefleriniz, öncelikli olarak bu raporun içerisinde yer almalıdır. Bu hedefler şöyle olabilir:

  • Genel site trafiğini artırmak
  • Arama motorlarındaki içerik sayısını ve görünürlüğü artırmak
  • Satışları artırmak
  • Etkileşimleri artırmak

Bu amaçlar örnek olarak belirtilmiştir. Sizin şirketinizin kendine has amaçları olabilir ve bu amaçlar her ne ise onların da raporda yer alması önemlidir.

seo raporu

Hedeflerinizi Belirleyin

SEO çalışmalarında ulaşmak istediğiniz hedefleri belirleyin. Hedeflerinizi netleştirerek KPI'ları daha etkin takip edebilirsiniz.

Sayfa Üzerindeki Çalışmaların Verileri

Raporunuzda yer alması gereken analizler arasında özellikle önem taşıyanlar, sayfa üzerinde yapılan çalışmalarla ilgili verilerdir. İnternet sitesi üzerindeki sayfaların tümünü kapsayan çalışmalarla ilgili verilere burada yer vermeniz gerekir. Bu verileri de şöyle sıralayabiliriz:

  • Çalışmayan veya bozuk linkler
  • Metadata verileri ve yapıları
  • Site üzerindeki kopya içerikler
  • Yönlendirme linkleri
  • Görsel URL’leri, alt açıklama ve etiketleri
  • Sayfa başlık etiketleri (H1, H2 vb.) ve nasıl kullanıldıkları ile ilgili veriler
  • Sayfalardaki anahtar kelime kullanımları ve yoğunlukları

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

Sayfa Üzerindeki Çalışmalar

Sayfa üzerindeki çalışmaların verilerini takip edin. Bozuk linkler, metadata yapıları, kopya içerikler ve anahtar kelime yoğunluklarını analiz edin.

Backlinklerle İlgili Veriler

Rapor içerisinde backlink çalışmalarıyla da ilgili verilere yer vermeniz gerekir. Backlinklerle ilgili verilerde de şunlara yer vermeniz gerekir:

  • Backlink alınan adreslerin Alan Adı Otoriteleri
  • Backlink adreslerinin spam skorları
  • Nofollow ve Dofollow linklerin verileri
seo raporu

Backlink Verileri

Backlink çalışmalarınızın verilerini SEO raporuna ekleyin. Alan Adı Otoriteleri, spam skorları ve link türleri önemlidir.

Anahtar Kelime Kullanımı ile İlgili Veriler

Anahtar kelime kullanımı ile ilgili bilgilerinizi de mutlaka rapor içerisinde belirtmeniz gerekir. SEO çalışmalarınızın temel taşlarından biri olması nedeniyle kullanılan anahtar kelimelerle ilgili verileri takip etmelisiniz. Bu noktada da şunlara dikkat etmelisiniz:

  • Değeri yükselen anahtar kelimeler
  • Değer kaybeden anahtar kelimeler
  • Rakiplerin kullandığı anahtar kelimelerin kıyaslanması
  • Google sıralamalarındaki anahtar kelimeler
  • Anahtar kelime yoğunluğu ve düzenlemesi
seo raporu nasıl yapılır

Anahtar Kelime Analizi

Anahtar kelimelerin performansını takip edin. Yükselen ve düşen anahtar kelimeleri, rakip analizi ve Google sıralamalarını inceleyin.

Trafik ile İlgili Veriler

SEO raporu hazırlarken önemli konulardan biri de site trafiği ile ilgili verilere yer vermektir. Trafik verileri, yapılan çalışmaların size nasıl geri döndüğünü gösterecek veriler arasında yer aldığı için önemlidir. Bu alanda da yapmanız gereken çalışmalar şöyle:

  • Tekil ziyaretçilerin takibi
  • Sayfadan çıkma oranının takibi
  • Direkt, organik ve yönlendirme trafiklerinin takibi
  • En çok ve en az ziyaret edilen sayfalar
  • En fazla trafik getiren anahtar kelimeler
  • Trafik getirmeyen anahtar kelimeler
  • En çok geri dönüşüm sağlayan sayfalar
  • Dijital pazarlama çalışmalarından gelen trafiklerin takibi

Trafik Verileri

Site trafiği ile ilgili verileri SEO raporunda belirtin. Tekil ziyaretçiler, çıkma oranları, trafik kaynakları ve anahtar kelime performanslarını analiz edin.

SEO Raporu Nasıl Hazırlanmalı?

SEO raporu hazırlamak için öncelikle SEO hedeflerinizi belirlemelisiniz. Hedefler, genel site trafiğini artırmak, arama motorlarındaki görünürlüğü artırmak, satışları artırmak ve etkileşimleri artırmak gibi olabilir. Hedeflerinizi belirledikten sonra, sayfa üzerindeki çalışmalar, backlink verileri, anahtar kelime kullanımı ve trafik verilerini raporunuza dahil etmelisiniz.

Hedeflere Yer Verilmeli

Rapor, SEO hedeflerinizi içermelidir. Bu hedefler, site trafiğini artırmak, arama motorlarındaki görünürlüğü artırmak, satışları artırmak ve etkileşimleri artırmak gibi olabilir.

Sayfa Üzerindeki Çalışmaların Verileri

Sayfa üzerindeki çalışmaların verileri raporda yer almalıdır. Çalışmayan linkler, metadata verileri, kopya içerikler, yönlendirme linkleri, görsel URL’leri, alt açıklama ve etiketler, sayfa başlık etiketleri ve anahtar kelime kullanımları gibi veriler önemlidir.

Backlinklerle İlgili Veriler

Backlinklerle ilgili veriler de raporda yer almalıdır. Backlink alınan adreslerin Alan Adı Otoriteleri, spam skorları, nofollow ve dofollow linklerin verileri gibi bilgileri içermelidir.

Anahtar Kelime Kullanımı ile İlgili Veriler

Anahtar kelimelerin durumu, sıralamaları ve yoğunluğu raporda yer almalıdır. Hangi anahtar kelimelerin değer kazandığı veya kaybettiği, rakiplerin kullandığı anahtar kelimeler ve Google sıralamaları gibi veriler önemlidir.

Trafik ile İlgili Veriler

Site trafiği ile ilgili veriler raporda yer almalıdır. Tekil ziyaretçiler, sayfadan çıkma oranı, trafik kaynakları, en çok ve en az ziyaret alan sayfalar, trafik getiren anahtar kelimeler gibi verileri içermelidir.

SEO Nedir?

SEO, Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. İnternet sitelerinin içerik ve altyapısını arama motorlarına uyumlu hale getirmek için yapılan çalışmalardır.

SEO Raporu Nedir?

SEO raporu, SEO çalışmalarının performansını analiz etmek ve yeni stratejiler geliştirmek için hazırlanan bir rapordur. Sitenin SEO performansını ölçer.

KPI Nedir?

KPI, Anahtar Performans Göstergesi anlamına gelir. Bir iş veya analizde kullanılacak performans ölçüm verileridir.

SEO Raporunu Kim Hazırlar?

SEO çalışmaları şirket içinde yapılıyorsa, raporu SEO yöneticisi veya ekibi hazırlar. Bir SEO ajansı ile çalışılıyorsa, rapor ajans tarafından hazırlanır.

SEO Raporu Neden Önemlidir?

SEO raporu, SEO çalışmalarının performansını görmenizi sağlar. Yatırım getirisini ölçer ve uzun vadede çalışmaların nasıl geliştiğini analiz eder. Bu verilerle yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler