fbpx

SEO raporu nasıl hazırlanır?

27 Eylül 2019
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?

SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları hazırlamanız etkili olacaktır. Hem görsel olarak önünüzde yazılı bir raporunuz olur hem de zaman içerisindeki gelişimi de takip edebilirsiniz.

Eğer SEO ajansı ile çalışıyorsanız, onların da size düzenli olarak SEO raporu hazırlaması gerekir. Bu durumda da bu raporun için ne tür veriler olduğunu ve olması gerektiğini bilmeniz gerekir. Bu rehberimizde de SEO raporunun nasıl hazırlandığını ve neler içerdiğini detaylı bir şekilde ele alacağız.

SEO raporu nasıl hazırlanmalı?

Hedeflere yer verilmeli

Raporu hazırlayabilmek için öncelikle SEO konusundaki hedeflerin belirlenmiş olması gerekir. Bu verilerin belirlenmemiş olması, takip edilmesi gereken KPI’ları belirleyememenize neden olur. SEO çalışmaları ile ulaşılmak istenen hedefleriniz, öncelikli olarak bu raporun içerisinde yer alması gerekiyor. Bu hedefler şöyle olabilir:

  • Genel site trafiğini artırmak
  • Arama motorlarındaki içerik sayısı ve görünürlüğü artırmak
  • Satışları artırmak
  • Etkileşimleri artırmak

Bu amaçlar örnek olarak belirtilmiştir. Sizin şirketinizin kendine has amaçları olabilir ve bu amaçlar her ne ise onların da SEO raporunda yer alması önemlidir.

Sayfa üzerindeki çalışmaların verileri

Raporunuzda yer alması gereken analizler arasında özellikle önem taşıyanlar, sayfa üzerinde yapılan çalışmalarla ilgili verilerdir. İnternet sitesi üzerindeki sayfaların tümünü kapsayan çalışmalarla ilgili verilere burada yer vermeniz gerekir. Bu verileri de şöyle sıralayabiliriz:

  • Çalışmayan veya bozuk linkler
  • Metadata verileri ve yapıları
  • Site üzerindeki kopya içerikler
  • Yönlendirme linkleri
  • Görsel URL’leri, alt açıklama ve etiketleri
  • Sayfa başlık etiketleri (H1, H2 vb.) ve nasıl kullanıldıkları ile ilgili veriler
  • Sayfalardaki anahtar kelime kullanımları ve yoğunlukları

Backlinklerle ilgili veriler

SEO raporu içerisinde backlink çalışmalarıyla da ilgili verilere yer vermeniz gerekir. Backlinklerle ilgili verilerde de şunlara yer vermeniz gerekir:

  • Backlink alınan adreslerin Alan Adı Otoriteleri
  • Backlink adreslerinin spam skorları
  • Nofollow ve Dofollow linklerinin verileri. (Nofollow linkler, Google tarafından takip edilmez, Dofollow linkler ise takip edilir. Bu da bu backlinklerin sayfanıza kattığı değeri etkiler.)

İlgili rehber: E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Backlink satın almak zararlı mı değil mi?

Anahtar kelime kullanımı ile ilgili veriler

Anahtar kelime kullanımı ile ilgili bilgilerinizi de mutlaka SEO raporu içerisinde belirtmeniz gerekir. SEO çalışmalarınızın temel taşlarından biri olması nedeniyle kullanılan anahtar kelimelerle ilgili verileri takip etmelisiniz. Bu noktada da şunlara dikkat etmelisiniz:

  • Hangi anahtar kelimelerinin değerinin yükseldiği
  • Hangi anahtar kelimelerin değer kaybettiği
  • Rakiplerin kullandığı anahtar kelimelerin kıyaslanması
  • Kullanılan anahtar kelimelerin Google üzerinde hangi sıralara yerleştiği
  • Sayfa içeriklerinde kullanılan anahtar kelimelerin yoğunluğu
  • Site üzerinde tekrar tekrar kullanılan anahtar kelimelerin araştırılması ve düzenlemesi

İlgili rehber: Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?

İlgili rehber: Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç

Trafik ile ilgili veriler

SEO raporu hazırlarken önemli konulardan biri de site trafiği ile ilgili verilere yer vermektir. Trafik verileri, yapılan çalışmaların size nasıl geri döndüğünü gösterecek veriler arasında yer aldığı için önemlidir. Bu alanda da yapmanız gereken çalışmalar şöyle:

  • Tekil ziyaretçilerin takibi
  • Sayfadan çıkma oranın takibi
  • Direkt, organik ve yönlendirme trafiklerinin takibi, trafik gelen kaynaklar, anahtar kelimeler ve bu trafik kaynaklarının oranlarının takibi
  • En çok ziyaret alan sayfaların verileri
  • En az ziyaret alan sayfaların verileri
  • En fazla trafik getiren anahtar kelimelerin takibi
  • Trafik getirmeyen anahtar kelimelerin takibi
  • En çok geri dönüşüm sağlayan sayfaların takibi
  • En çok ve en az ziyaretçi çeken ürün ve kategori sayfalarının takibi
  • Adwords, sosyal medya reklamları ve diğer dijital pazarlama çalışmalarından gelen trafiklerin takibi

İlgili rehber: SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler

SEO raporu ile ilgili sık sorulan sorular

SEO nedir?

SEO, İngilizcesi Search Engine Optimization olan ve Türkçe’de de Arama Motoru Optimizasyonu olarak geçen; internet siteleri üzerindeki içeriklerin ve site altyapısının arama motorlarına uyumlu hale getirilmesi için yapılan çalışmalara verilen isimdir.

İlgili rehber: SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?

SEO raporu nedir?

SEO raporu ise arama motorlarına uyumluluğu sağlamak için yapılan çalışmaların, analiz edilerek yeni stratejiler geliştirilebilmesi için hazırlanan bir rapordur. Bu rapor sitenin SEO performansını ölçümlemek için hazırlanır.

KPI nedir?

KPI, İngilizcesi Key Performance Indicator olan ve Türkçe’ye Anahtar Performans Göstergesi olarak çevrilen, bir iş veya analizde kullanılacak olan performans ölçümünü sağlayacak olan verilere verilen isimdir. Bu konu ile ilgili detaylı bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: KPI nedir? E-ticaret şirketlerinin ölçümlemesi gereken KPI’lar nelerdir?

SEO raporunu kim hazırlar?

Eğer SEO çalışmaları şirket içerisinde yapılıyorsa, bu raporu da SEO işlerinden sorumlu olan yönetici ya da yöneticinin altında çalışan ekibin hazırlaması gerekir.

Eğer bir SEO ajansı ile çalışıyorsa bu durumda da SEO raporunun hazırlanması ajansın sorumluluğundadır.

İlgili rehber: SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!

SEO raporu neden önemli?

SEO raporu hazırlamak, yaptığınız tüm SEO çalışmalarının nasıl performans gösterdiğini görmenizi sağlar. Bununla beraber bu çalışmalara yaptığınız yatırımı ve bu yatırımdan elde ettiğiniz dönüşü de bu raporlar sayesinde görebilirsiniz. Bununla beraber belli aralıklala yapılan bu raporlamalar, uzun vadede SEO çalışmalarınızın nasıl bir yolda geliştiğini de görmenizi sağlar. Böylelikle eski çalışmalarınızı analiz ederek, işe yarayan ve yaramayan sistemleri görerek, yeni stratejilerinizde işe yaramayan yöntemleri kullanmadan, yaptığınız çalışmaları daha iyi hale getirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan