Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

16 Ekim 2019
Sinan Oypan

Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu olmasını sağlayarak, kullanıcıların yaptıkları arama sorgularında sayfaların ön sıralarda çıkmasına yardımcı olur. Bu da organik olarak web sitesine trafik yönlendirme de önemli bir rol oynadığı için e-ticaret firmaları için bu çalışmaların doğru yapılması, geri dönüşümleri artırmada bir fırsat yaratır.

Site içinde olduğu gibi site dışında da yapılan SEO çalışmaları vardır. Bu konuya da önümüzdeki günlerde detaylı bir şekilde değineceğiz. Bugün ise sadece site içi SEO çalışmalarına odaklanacağız.

Site içi SEO nasıl yapılır?

Sitenin hızını düşüren ögeleri kaldırın

Web site yüklenme hızının SEO’ya etkisi bulunduğu için web sitenizin hızını düşüren ögeleri kaldırmanız ve sitenizin yüklenme hızını artırmanız öncelikli çalışmalarınız arasında olmalı. Eskiden SEO çalışmaları çoğunlukla anahtar kelime kullanımlarına bağlı olsa da günümüzde artık kullanıcı deneyimi de arama sonuçlarında çıkan sayfaların sıralarını etkilemekte.

Sitenin yavaş yüklenmesi, arama motorlarına sitenin sorunlu olabileceğini düşündürdüğü için, bu yavaş siteleri arama sorgularında daha alt sıralarda gösteriyor. Arama motorları da kendi kullanıcılarına en iyi deneyimi sunmayı hedeflemekte. Bu sebeple de yavaş açılan sayfalar yerine, açılma hızı yüksek olan sayfaları kullanıcılara öneriyor.

Web sitenizin açılma hızını artırmanız, kullanıcı deneyimini geliştirdiği için de site içi SEO çalışmalarınız için önemli bir rol oynamakta. Hız testi ve site açılma hızını artırmak hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Sayfa başlık ve alt başlıklarını doğru düzenleyin

Arama motoru botları, sayfaları indekslerken özellikle sayfa başlıklarına bakarak, sayfanın ne ile ilgili olduğunu anlar. Bu sebeple de sayfa başlıklarınızı doğru bir şekilde kurgulamanız ve oluşturmanız gerekir.

Web sitenizdeki her sayfalarda bir tane “h1” etiketli ana başlık olduğunda emin olun. “h1” etiketi, sayfa ana başlığını gösterir. Her sayfada bir tane “h1” başlığının olması tavsiye edilir. Aksi halde bu botlar sayfayı indekslemekte sıkıntı yaşarlar.

Site içi SEO çalışmalarınızı yaparken sayfa içindeki metinlerde de ara başlık kullanmanız gerektiğinde, “h2, h3, h4, h5, h6” etiketlerini kullanabilirsiniz. Burada hiyerarşik bir düzen içerisinde bu alt başlık etiketlerini kullanabilirsiniz. Bu alt başlıkları ise istediğiniz kadar kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?

Bu kuralların haricinde, sayfa başlıklarınızı kullanırken, sayfa içeri ile ilgili anahtar kelimelerinizi de bu başlıklarınızda geçirmeyi mümkün oldukça unutmayın. Bu noktada anahtar kelimeleri rastgele kullanmak yerine, anlamlı cümleler halinde kullanmanız ve bu başlıkların okuyuculara hitap etmesi gerekir.

Meta açıklamalarınızı doğru kurgulayın

Google, arama sorgularında meta açıklamalarını değiştirerek, arama sorgusuna uyumlu özel bir meta açıklamasını otomatik olarak sunsa da, sayfalarınızın içeriğinin arama motorları tarafından anlaşılması ve Google için alternatif ve sizin oluşturduğunuz bir meta açıklaması sunmak için meta açıklamalarınızı oluşturun.

Meta açıklamalarınız, sayfa içeriğini anlatan ve anahtar kelimelerinizi içeren anlamlı cümleler metinlerden oluşmalı. Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?

URL yapınızı anlamlı ve okunabilir kelimelerle oluşturun

Sitenizin URL yapısı da site içi SEO çalışmalarında üzerinde durulması gereken konulardan biri. Sitenizdeki linklerinde anlamlı cümlelerden oluşması ve bu linklerde anahtar kelimelerinizi geçirmeniz önemli bir konudur. Rastgele otomatik olarak oluşturulan linkler yerine, sayfalarınızdaki link yapılarını da düzenleyerek, arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz gerekir.

Örneğin:

https://siteadi.com/urunler/akilli-telefonlar/iphone-x-64gb-siyah/

şeklinde bir URL yapısı, sayfanın daha iyi indekslenmesini sağlayacaktır. Tabii ki UTM kullanımlarında bu URL’lerinin sonuna takip kodu eklenecektir; ancak temel URL’nizin anlamlı olması indekslenmede sitenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri

Görsel optimizasyonunu yapın

Site içi SEO çalışmalarınızda web sitenizde kullandığınız görsellerin de optimizasyonunu yapmanız gerekir. Görsel aramalardan da sitenize trafik çekebilirsiniz. Bunun için de kullandığınız görsellerin arama motorlarına uyumlu olması gerekir.

Sitenize görsel yüklerken, görsel URL’sinde görselin içeriği ile ilgili anahtar kelimleri kullanmayı unutmamalısınız. Bunun yanı sıra görselin dosya boyutunu da küçük tutmanız, sayfanın yüklenme hızını olumlu bir şekilde etkileyecektir. Bunun yanı sıra görsel alt etiketlerini de oluşturarak, görselle ilgili indekslenebilir ve metin oluşturmanız faydalıdır. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Site içi yönlendirme linklemelerinizi yapın

Site içi yönlendirme linkleri ile kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlayabilir ve onları inceledikleri sayfa ya da içerikle ilgili daha farklı içeriklere yönlendirebilirsiniz. Bu da sayfa üzerinde geçirilen süreyi ve kullanıcı başına ziyaret edilen sayfa oranını artıracaktır. Kullanıcıların siteniz üzerinde daha fazla vakit geçirmeleri de arama motorları tarafından sitenizin kullanıcılara değerli ve ilgili içerikler sunduğunuzu ve kullanıcı deneyiminizin iyi olduğunu gösterir. Bu da dolaylı yoldan da olsa site içi SEO çalışmalarınıza katkı sağlar.

Gerekli yerlerde anahtar kelimelerinizi kullanın ve yoğunluğu doğru ayarların

Google, eskisi gibi anahtar kelime spamları yapmayı hoş görmemekte. Bu sebeple de anahtar kelime kullanımlarınızda yoğunluğu doğru bir şekilde ayarlamanız gerekir. Aşırıya kaçtığınız durumlarda Black Hat SEO yapmış olursunuz ki bu da Google’ın günümüzde cezalandırdığı bir durumdur.

Sayfalarınız üzerinde sayfa içeriği ile ilgili anahtar kelimeleri anlamlı cümleler içerisinde ve kullanıcıların arayabilecekleri şekilde kullanmanız, bu noktada yeterli olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

Sitenizi düzenli aralıklarla güncelleyin

Sitenizi düzenli aralıklarla güncellemeniz de site içi SEO için önemlidir. Sitenizi uzun süre güncellemediğinizde, arama motorları sitenin güncel olmadığı varsayımında bulunacağı için arama sorgularındaki sıralamada siteyi daha alt sıralarda gösterecektir. Düzenli olarak sitenizi güncellemeniz, arama motorlarına sitenizin güncel olduğunu gösterir.

Düzenli olarak sitenizi güncellemek için sürekli yeni ürün girişi yapamayacağınız için içerik pazarlama çalışmalarına odaklanabilirsiniz. Bir içerik stratejisi belirleyerek, haftalık içerikler oluşturarak, sitenizi düzenli olarak güncelleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

Site içi SEO (On page SEO) çalışmaları ile ilgili sık sorulan sorular

Site içi SEO nedir?

Site içi SEO çalışması, yalnızca kendi web siteniz üzerinde yaptığınız arama motoruna uyumluluk çalışmalarıdır. Site içi haricinde site dışında da SEO çalışmaları yapabilmektesiniz.

Neden site içi SEO (on page SEO) çalışması yapmalıyım?

On page SEO çalışmaları, arama motorları üzerinden daha fazla trafik almanızı sağlayacağı için oldukça önemlidir. Sadece reklamlar ya da sosyal ağlar üzerinden trafik almayı beklemeniz, geri dönüşümlerinizi düşüreceği için site içi arama motoru uyumluluğu çalışmalarıyla organik olarak da trafik çekebilmeniz gerekir.

Site dışı SEO nedir?

Site dışı SEO çalışmaları, kendi web siteniz haricinde yaptığınız SEO çalışmalarıdır. Baclinkler, konuk yazarlık, sosyal ağlarda paylaşılan içerikler gibi çalışmalar buna örnek olarak gösterilebilir. Bu konuyu önümüzdeki günlerde daha detaylı bir şekilde ele alacağız.

SEO çalışmalarında en önemli unsur hangisi?

SEO çalışmalarında en önemli unsur, sayfa içeriğidir. Eğer kaliteli bir sayfa içeriğiniz varsa, kullanıcılara bir değer ve bilgi katıyorsa ve onların sayfa üzerinde vakit geçirmesini sağlıyorsa bu sayfanın SEO değeri bir hayli yüksek olacaktır.

SEO çalışmaları ücretsiz yapılabilir mi?

Evet, siteniz üzerindeki SEO çalışmalarını ücretsiz olarak yapabilirsiniz. Bu konu hakkında bilginiz varsa ya da kısıtlı bir bilginiz olsa dahi kendinizi bu konuda geliştirerek, temel SEO çalışmalarını siteniz üzerinde ücretsiz olarak yapabilirsiniz. Tabii ki daha profesyonel çözümler ve sonuçlar için bir SEO ajansı ile çalışmayı da tercih edebilirsiniz. Ancak bu çalışmaları herhangi bir ücret ödemeden de yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara