Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO

Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu olmasını sağlayarak, kullanıcıların yaptıkları arama sorgularında sayfaların ön sıralarda çıkmasına yardımcı olur. Bu da organik olarak web sitesine trafik yönlendirme de önemli bir rol oynadığı için e-ticaret firmaları için bu çalışmaların doğru yapılması, geri dönüşümleri artırmada bir fırsat yaratır.

Site içinde olduğu gibi site dışında da yapılan SEO çalışmaları vardır. Bu konuya da önümüzdeki günlerde detaylı bir şekilde değineceğiz. Bugün ise sadece site içi SEO çalışmalarına odaklanacağız.

Site içi SEO nasıl yapılır?

Sitenin hızını düşüren ögeleri kaldırın

Web site yüklenme hızının SEO’ya etkisi bulunduğu için web sitenizin hızını düşüren ögeleri kaldırmanız ve sitenizin yüklenme hızını artırmanız öncelikli çalışmalarınız arasında olmalı. Eskiden SEO çalışmaları çoğunlukla anahtar kelime kullanımlarına bağlı olsa da günümüzde artık kullanıcı deneyimi de arama sonuçlarında çıkan sayfaların sıralarını etkilemekte.

Sitenin yavaş yüklenmesi, arama motorlarına sitenin sorunlu olabileceğini düşündürdüğü için, bu yavaş siteleri arama sorgularında daha alt sıralarda gösteriyor. Arama motorları da kendi kullanıcılarına en iyi deneyimi sunmayı hedeflemekte. Bu sebeple de yavaş açılan sayfalar yerine, açılma hızı yüksek olan sayfaları kullanıcılara öneriyor.

Web sitenizin açılma hızını artırmanız, kullanıcı deneyimini geliştirdiği için de site içi SEO çalışmalarınız için önemli bir rol oynamakta. Hız testi ve site açılma hızını artırmak hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Sayfa başlık ve alt başlıklarını doğru düzenleyin

Arama motoru botları, sayfaları indekslerken özellikle sayfa başlıklarına bakarak, sayfanın ne ile ilgili olduğunu anlar. Bu sebeple de sayfa başlıklarınızı doğru bir şekilde kurgulamanız ve oluşturmanız gerekir.

Web sitenizdeki her sayfalarda bir tane “h1” etiketli ana başlık olduğunda emin olun. “h1” etiketi, sayfa ana başlığını gösterir. Her sayfada bir tane “h1” başlığının olması tavsiye edilir. Aksi halde bu botlar sayfayı indekslemekte sıkıntı yaşarlar.

Site içi SEO çalışmalarınızı yaparken sayfa içindeki metinlerde de ara başlık kullanmanız gerektiğinde, “h2, h3, h4, h5, h6” etiketlerini kullanabilirsiniz. Burada hiyerarşik bir düzen içerisinde bu alt başlık etiketlerini kullanabilirsiniz. Bu alt başlıkları ise istediğiniz kadar kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?

Bu kuralların haricinde, sayfa başlıklarınızı kullanırken, sayfa içeri ile ilgili anahtar kelimelerinizi de bu başlıklarınızda geçirmeyi mümkün oldukça unutmayın. Bu noktada anahtar kelimeleri rastgele kullanmak yerine, anlamlı cümleler halinde kullanmanız ve bu başlıkların okuyuculara hitap etmesi gerekir.

Meta açıklamalarınızı doğru kurgulayın

Google, arama sorgularında meta açıklamalarını değiştirerek, arama sorgusuna uyumlu özel bir meta açıklamasını otomatik olarak sunsa da, sayfalarınızın içeriğinin arama motorları tarafından anlaşılması ve Google için alternatif ve sizin oluşturduğunuz bir meta açıklaması sunmak için meta açıklamalarınızı oluşturun.

Meta açıklamalarınız, sayfa içeriğini anlatan ve anahtar kelimelerinizi içeren anlamlı cümleler metinlerden oluşmalı. Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?

URL yapınızı anlamlı ve okunabilir kelimelerle oluşturun

Sitenizin URL yapısı da site içi SEO çalışmalarında üzerinde durulması gereken konulardan biri. Sitenizdeki linklerinde anlamlı cümlelerden oluşması ve bu linklerde anahtar kelimelerinizi geçirmeniz önemli bir konudur. Rastgele otomatik olarak oluşturulan linkler yerine, sayfalarınızdaki link yapılarını da düzenleyerek, arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz gerekir.

Örneğin:

https://siteadi.com/urunler/akilli-telefonlar/iphone-x-64gb-siyah/

şeklinde bir URL yapısı, sayfanın daha iyi indekslenmesini sağlayacaktır. Tabii ki UTM kullanımlarında bu URL’lerinin sonuna takip kodu eklenecektir; ancak temel URL’nizin anlamlı olması indekslenmede sitenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri

Görsel optimizasyonunu yapın

Site içi SEO çalışmalarınızda web sitenizde kullandığınız görsellerin de optimizasyonunu yapmanız gerekir. Görsel aramalardan da sitenize trafik çekebilirsiniz. Bunun için de kullandığınız görsellerin arama motorlarına uyumlu olması gerekir.

Sitenize görsel yüklerken, görsel URL’sinde görselin içeriği ile ilgili anahtar kelimleri kullanmayı unutmamalısınız. Bunun yanı sıra görselin dosya boyutunu da küçük tutmanız, sayfanın yüklenme hızını olumlu bir şekilde etkileyecektir. Bunun yanı sıra görsel alt etiketlerini de oluşturarak, görselle ilgili indekslenebilir ve metin oluşturmanız faydalıdır. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Site içi yönlendirme linklemelerinizi yapın

Site içi yönlendirme linkleri ile kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlayabilir ve onları inceledikleri sayfa ya da içerikle ilgili daha farklı içeriklere yönlendirebilirsiniz. Bu da sayfa üzerinde geçirilen süreyi ve kullanıcı başına ziyaret edilen sayfa oranını artıracaktır. Kullanıcıların siteniz üzerinde daha fazla vakit geçirmeleri de arama motorları tarafından sitenizin kullanıcılara değerli ve ilgili içerikler sunduğunuzu ve kullanıcı deneyiminizin iyi olduğunu gösterir. Bu da dolaylı yoldan da olsa site içi SEO çalışmalarınıza katkı sağlar.

Gerekli yerlerde anahtar kelimelerinizi kullanın ve yoğunluğu doğru ayarların

Google, eskisi gibi anahtar kelime spamları yapmayı hoş görmemekte. Bu sebeple de anahtar kelime kullanımlarınızda yoğunluğu doğru bir şekilde ayarlamanız gerekir. Aşırıya kaçtığınız durumlarda Black Hat SEO yapmış olursunuz ki bu da Google’ın günümüzde cezalandırdığı bir durumdur.

Sayfalarınız üzerinde sayfa içeriği ile ilgili anahtar kelimeleri anlamlı cümleler içerisinde ve kullanıcıların arayabilecekleri şekilde kullanmanız, bu noktada yeterli olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

Sitenizi düzenli aralıklarla güncelleyin

Sitenizi düzenli aralıklarla güncellemeniz de site içi SEO için önemlidir. Sitenizi uzun süre güncellemediğinizde, arama motorları sitenin güncel olmadığı varsayımında bulunacağı için arama sorgularındaki sıralamada siteyi daha alt sıralarda gösterecektir. Düzenli olarak sitenizi güncellemeniz, arama motorlarına sitenizin güncel olduğunu gösterir.

Düzenli olarak sitenizi güncellemek için sürekli yeni ürün girişi yapamayacağınız için içerik pazarlama çalışmalarına odaklanabilirsiniz. Bir içerik stratejisi belirleyerek, haftalık içerikler oluşturarak, sitenizi düzenli olarak güncelleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

Site içi SEO (On page SEO) çalışmaları ile ilgili sık sorulan sorular

Site içi SEO nedir?

Site içi SEO çalışması, yalnızca kendi web siteniz üzerinde yaptığınız arama motoruna uyumluluk çalışmalarıdır. Site içi haricinde site dışında da SEO çalışmaları yapabilmektesiniz.

Neden site içi SEO (on page SEO) çalışması yapmalıyım?

On page SEO çalışmaları, arama motorları üzerinden daha fazla trafik almanızı sağlayacağı için oldukça önemlidir. Sadece reklamlar ya da sosyal ağlar üzerinden trafik almayı beklemeniz, geri dönüşümlerinizi düşüreceği için site içi arama motoru uyumluluğu çalışmalarıyla organik olarak da trafik çekebilmeniz gerekir.

Site dışı SEO nedir?

Site dışı SEO çalışmaları, kendi web siteniz haricinde yaptığınız SEO çalışmalarıdır. Baclinkler, konuk yazarlık, sosyal ağlarda paylaşılan içerikler gibi çalışmalar buna örnek olarak gösterilebilir. Bu konuyu önümüzdeki günlerde daha detaylı bir şekilde ele alacağız.

SEO çalışmalarında en önemli unsur hangisi?

SEO çalışmalarında en önemli unsur, sayfa içeriğidir. Eğer kaliteli bir sayfa içeriğiniz varsa, kullanıcılara bir değer ve bilgi katıyorsa ve onların sayfa üzerinde vakit geçirmesini sağlıyorsa bu sayfanın SEO değeri bir hayli yüksek olacaktır.

SEO çalışmaları ücretsiz yapılabilir mi?

Evet, siteniz üzerindeki SEO çalışmalarını ücretsiz olarak yapabilirsiniz. Bu konu hakkında bilginiz varsa ya da kısıtlı bir bilginiz olsa dahi kendinizi bu konuda geliştirerek, temel SEO çalışmalarını siteniz üzerinde ücretsiz olarak yapabilirsiniz. Tabii ki daha profesyonel çözümler ve sonuçlar için bir SEO ajansı ile çalışmayı da tercih edebilirsiniz. Ancak bu çalışmaları herhangi bir ücret ödemeden de yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin