HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

13 Haziran 2017
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya başladı ve Google da siteleri HTTPS’e geçmeye teşvik etmeye başladı. HTTPS çoğunlukla kişisel bilgilerin transferinin yapıldığı ya da ödeme sayfalarında kullanılıyordu. Fakat artık tüm site genelinde HTTPS kullanmanın birçok avantajı olmaya başladı.

Hyper Text Transfer Protocol olarak bilinen HTTP, internet üzerinden verilerin alınıp, gönderilmesini sağlayan bir protokoldür. HTTP üzerindeki veriler şifrelenmeden gönderilir. Bu sebeple de transfer edilen bilgiler üçüncü partilere açıktır.

HTTPS ise veri transferi sırasında güvenlik katmanı kullanılan bir protokoldür. Verilerin aktarımı sırasında bu bilgiler şifrelenerek daha güvenli bir veri transferi sağlanır. HTTP ve HTTPS arasındaki en büyük fark da bu güvenlik faktörüdür. HTTPS kullanımı, internet sitelerinin daha güvenli olmasına olanak tanır.

Veri güvenliğinin her gün daha önemli bir hal almaya başlamasından sonra Google da bazı değişiklikler yaparak, HTTPS kullanan sitelerin arama sonuçlarındaki değerlerini yukarıya taşımaya başladı. Hem güvenli veri sağlanması hem de verilerin şifrelenmesi nedeniyle Google, tüm kullanıcıların HTTPS’e geçmeye teşvik ediyor.

HTTPS’in avantajları nelerdir?

HTTP’den HTTPS’e geçmenin bazı önemli avantajları bulunuyor. E-ticaret firmaları genellikle sadece ödeme sayfalarında HTTPS protokolünü kullanmaktalar. Bu sayfalar haricindeki sayfalar HTTP olarak kalıyordu. Ancak tüm sitenizi HTTPS’e geçirmek e-ticaret sitenize bir takım avantajlar sağlayacak.

Güven konusunda olumlu etki

Sitenizi HTTPS’e taşıdığınızda sitenizin güvenliğini artırmış olursunuz. Siteniz üzerinde yapılan tüm veri transferleri şifrelenerek yapıldığı için tüketiciler de güvenli bir şekilde sitenizde vakit geçirebilirler. Tarayıcı üzerinde görünen güvenli işareti (aşağıdaki resimde de görebileceğiniz gibi) kullanıcılarda güven algısı oluşturmaktadır.

https-ideasoft-

Ödeme sayfaları haricindeki sayfalarınızda da güvenli veri aktarımına izin verirsiniz. Sizin bilginiz olmadan bu sayfalardaki içerikler değiştirilemez.

Güven Damgası için ilk adım

6 Haziran’da Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğde e-ticaret firmaları için Güven Damgası uygulaması duyuruldu. Henüz zorunlu bir uygulama olmasa da e-ticarette güven unsurunu artıracak bir yöntem olduğu için e-ticaret firmaları Güven Damgası almak için başvurular yapmaya başlayabilir. Güven Damgası almak için gerekliliklerden biri de SSL sahibi olmak. HTTPS protokolünü kullanabilmek için bir SSL sertifikanızın olması gerekiyor. Sitenizde güvenli alışverişi vurgulamak için HTTPS’e geçmek bu açıdan önemlidir. Güven Damgası ile ilgili daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler

SEO konusunda gelişme sağlarsınız

Google, arama sorgularında kullanıcılara güvenilir siteleri önermeyi tercih ediyor. Bu sebeple de güvenlik katmanları kullanan sitelere artık daha fazla değer veriyor. Bu da site genelinde HTTPS kullanan siteleri HTTP kullananlara kıyasla daha avantajlı bir hale getiriyor.

ideasoft.com.tr ve eticaret.com üzerinde yaptığımız testlerde HTTPS’e geçiş yaptıktan sonra her iki internet sitemizde de yüzde 15 ile 20 arasında bir trafik ve arama sonuçlarında pozisyon artışı yakaladık. HTTPS’in SEO konusunda avantaj sağlamasının yanı sıra güven konusunda da bir artış sağlaması, siteye olan tıklamaların daha fazla olmasına da yardımcı olan bir etken.

Google kişisel verilerin korunmasına önem verdiği için HTTPS kullanan internet sitelerine önem veriyor. Tabii ki kaliteli içeriğin önemi yine devam ediyor. Kaliteli içeriğe sahip olan ancak HTTP kullanan sitelerin sayfa değerlerinde kayıp olmayacak; ancak hem kaliteli içerik üretip hem de HTTPS kullanılması durumunda, bu siteler diğerlerinin önüne geçebilirler.

HTTPS’e geçiş yapmak için neler yapmak gerekiyor?

İdeasoft olarak müşterilerimize bu hizmeti ücretsiz olarak sağlıyoruz. Müşterilerimiz e-ticaret sitelerini HTTP’den HTTPS’e geçirmek istedikleri zaman bu geçişleri yapabilirler; ancak bu geçiş sırasında müşterilerimizin yapmaları gereken birkaç işlem olacaktır.

Mevcut sitenizdeki HTTP bağlantılar, otomatik olarak 301 yönlendirme ile HTTPS’e aktarılmaktadır. Bunlar haricinde site üzerinde HTTP olarak kalan ve dışarıdan yüklenen görsellerde bazı hata durumları olabilir. Bunların kontrol edilerek, düzenlenmesi gerekecektir.

HTTPS’e geçiş sırasında Search Console, bu geçişi tanımlayamamaktadır. Ancak yeni bir Search Console oluşturmanız gerekmemektedir. Bunun yerine mevcut Search Console üzerinde yeni bir site mülkü oluşturarak, bu tanımlamaları yapmanız mümkündür.

Güven Damgası konusunda henüz bir sağlayıcı belirlenmemiş durumda. Bu sağlayıcı firma belirlendiğinde İdeasoft olarak müşterilerimizi bu konuda bilgilendireceğiz ve dileyen müşterilerimize İdeasoft olarak ya da çözüm merkezlerimiz aracılığı ile bu hizmeti sunuyor olacağız.

HTTPS’e geçiş konusunda detaylı bilgi ya da destek almak isterseniz Müşteri Merkezimiz ile iletişime geçebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin