HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

13 Haziran 2017
Sinan Oypan

İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya başladı ve Google da siteleri HTTPS’e geçmeye teşvik etmeye başladı. HTTPS çoğunlukla kişisel bilgilerin transferinin yapıldığı ya da ödeme sayfalarında kullanılıyordu. Fakat artık tüm site genelinde HTTPS kullanmanın birçok avantajı olmaya başladı.

Hyper Text Transfer Protocol olarak bilinen HTTP, internet üzerinden verilerin alınıp, gönderilmesini sağlayan bir protokoldür. HTTP üzerindeki veriler şifrelenmeden gönderilir. Bu sebeple de transfer edilen bilgiler üçüncü partilere açıktır.

HTTPS ise veri transferi sırasında güvenlik katmanı kullanılan bir protokoldür. Verilerin aktarımı sırasında bu bilgiler şifrelenerek daha güvenli bir veri transferi sağlanır. HTTP ve HTTPS arasındaki en büyük fark da bu güvenlik faktörüdür. HTTPS kullanımı, internet sitelerinin daha güvenli olmasına olanak tanır.

Veri güvenliğinin her gün daha önemli bir hal almaya başlamasından sonra Google da bazı değişiklikler yaparak, HTTPS kullanan sitelerin arama sonuçlarındaki değerlerini yukarıya taşımaya başladı. Hem güvenli veri sağlanması hem de verilerin şifrelenmesi nedeniyle Google, tüm kullanıcıların HTTPS’e geçmeye teşvik ediyor.

HTTPS’in avantajları nelerdir?

HTTP’den HTTPS’e geçmenin bazı önemli avantajları bulunuyor. E-ticaret firmaları genellikle sadece ödeme sayfalarında HTTPS protokolünü kullanmaktalar. Bu sayfalar haricindeki sayfalar HTTP olarak kalıyordu. Ancak tüm sitenizi HTTPS’e geçirmek e-ticaret sitenize bir takım avantajlar sağlayacak.

Güven konusunda olumlu etki

Sitenizi HTTPS’e taşıdığınızda sitenizin güvenliğini artırmış olursunuz. Siteniz üzerinde yapılan tüm veri transferleri şifrelenerek yapıldığı için tüketiciler de güvenli bir şekilde sitenizde vakit geçirebilirler. Tarayıcı üzerinde görünen güvenli işareti (aşağıdaki resimde de görebileceğiniz gibi) kullanıcılarda güven algısı oluşturmaktadır.

https-ideasoft-

Ödeme sayfaları haricindeki sayfalarınızda da güvenli veri aktarımına izin verirsiniz. Sizin bilginiz olmadan bu sayfalardaki içerikler değiştirilemez.

Güven Damgası için ilk adım

6 Haziran’da Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğde e-ticaret firmaları için Güven Damgası uygulaması duyuruldu. Henüz zorunlu bir uygulama olmasa da e-ticarette güven unsurunu artıracak bir yöntem olduğu için e-ticaret firmaları Güven Damgası almak için başvurular yapmaya başlayabilir. Güven Damgası almak için gerekliliklerden biri de SSL sahibi olmak. HTTPS protokolünü kullanabilmek için bir SSL sertifikanızın olması gerekiyor. Sitenizde güvenli alışverişi vurgulamak için HTTPS’e geçmek bu açıdan önemlidir. Güven Damgası ile ilgili daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler

SEO konusunda gelişme sağlarsınız

Google, arama sorgularında kullanıcılara güvenilir siteleri önermeyi tercih ediyor. Bu sebeple de güvenlik katmanları kullanan sitelere artık daha fazla değer veriyor. Bu da site genelinde HTTPS kullanan siteleri HTTP kullananlara kıyasla daha avantajlı bir hale getiriyor.

ideasoft.com.tr ve eticaret.com üzerinde yaptığımız testlerde HTTPS’e geçiş yaptıktan sonra her iki internet sitemizde de yüzde 15 ile 20 arasında bir trafik ve arama sonuçlarında pozisyon artışı yakaladık. HTTPS’in SEO konusunda avantaj sağlamasının yanı sıra güven konusunda da bir artış sağlaması, siteye olan tıklamaların daha fazla olmasına da yardımcı olan bir etken.

Google kişisel verilerin korunmasına önem verdiği için HTTPS kullanan internet sitelerine önem veriyor. Tabii ki kaliteli içeriğin önemi yine devam ediyor. Kaliteli içeriğe sahip olan ancak HTTP kullanan sitelerin sayfa değerlerinde kayıp olmayacak; ancak hem kaliteli içerik üretip hem de HTTPS kullanılması durumunda, bu siteler diğerlerinin önüne geçebilirler.

HTTPS’e geçiş yapmak için neler yapmak gerekiyor?

İdeasoft olarak müşterilerimize bu hizmeti ücretsiz olarak sağlıyoruz. Müşterilerimiz e-ticaret sitelerini HTTP’den HTTPS’e geçirmek istedikleri zaman bu geçişleri yapabilirler; ancak bu geçiş sırasında müşterilerimizin yapmaları gereken birkaç işlem olacaktır.

Mevcut sitenizdeki HTTP bağlantılar, otomatik olarak 301 yönlendirme ile HTTPS’e aktarılmaktadır. Bunlar haricinde site üzerinde HTTP olarak kalan ve dışarıdan yüklenen görsellerde bazı hata durumları olabilir. Bunların kontrol edilerek, düzenlenmesi gerekecektir.

HTTPS’e geçiş sırasında Search Console, bu geçişi tanımlayamamaktadır. Ancak yeni bir Search Console oluşturmanız gerekmemektedir. Bunun yerine mevcut Search Console üzerinde yeni bir site mülkü oluşturarak, bu tanımlamaları yapmanız mümkündür.

Güven Damgası konusunda henüz bir sağlayıcı belirlenmemiş durumda. Bu sağlayıcı firma belirlendiğinde İdeasoft olarak müşterilerimizi bu konuda bilgilendireceğiz ve dileyen müşterilerimize İdeasoft olarak ya da çözüm merkezlerimiz aracılığı ile bu hizmeti sunuyor olacağız.

HTTPS’e geçiş konusunda detaylı bilgi ya da destek almak isterseniz Müşteri Merkezimiz ile iletişime geçebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan