fbpx

HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

13 Haziran 2017
Sinan Oypan

İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya başladı ve Google da siteleri HTTPS’e geçmeye teşvik etmeye başladı. HTTPS çoğunlukla kişisel bilgilerin transferinin yapıldığı ya da ödeme sayfalarında kullanılıyordu. Fakat artık tüm site genelinde HTTPS kullanmanın birçok avantajı olmaya başladı.

Hyper Text Transfer Protocol olarak bilinen HTTP, internet üzerinden verilerin alınıp, gönderilmesini sağlayan bir protokoldür. HTTP üzerindeki veriler şifrelenmeden gönderilir. Bu sebeple de transfer edilen bilgiler üçüncü partilere açıktır.

HTTPS ise veri transferi sırasında güvenlik katmanı kullanılan bir protokoldür. Verilerin aktarımı sırasında bu bilgiler şifrelenerek daha güvenli bir veri transferi sağlanır. HTTP ve HTTPS arasındaki en büyük fark da bu güvenlik faktörüdür. HTTPS kullanımı, internet sitelerinin daha güvenli olmasına olanak tanır.

Veri güvenliğinin her gün daha önemli bir hal almaya başlamasından sonra Google da bazı değişiklikler yaparak, HTTPS kullanan sitelerin arama sonuçlarındaki değerlerini yukarıya taşımaya başladı. Hem güvenli veri sağlanması hem de verilerin şifrelenmesi nedeniyle Google, tüm kullanıcıların HTTPS’e geçmeye teşvik ediyor.

HTTPS’in avantajları nelerdir?

HTTP’den HTTPS’e geçmenin bazı önemli avantajları bulunuyor. E-ticaret firmaları genellikle sadece ödeme sayfalarında HTTPS protokolünü kullanmaktalar. Bu sayfalar haricindeki sayfalar HTTP olarak kalıyordu. Ancak tüm sitenizi HTTPS’e geçirmek e-ticaret sitenize bir takım avantajlar sağlayacak.

Güven konusunda olumlu etki

Sitenizi HTTPS’e taşıdığınızda sitenizin güvenliğini artırmış olursunuz. Siteniz üzerinde yapılan tüm veri transferleri şifrelenerek yapıldığı için tüketiciler de güvenli bir şekilde sitenizde vakit geçirebilirler. Tarayıcı üzerinde görünen güvenli işareti (aşağıdaki resimde de görebileceğiniz gibi) kullanıcılarda güven algısı oluşturmaktadır.

https-ideasoft-

Ödeme sayfaları haricindeki sayfalarınızda da güvenli veri aktarımına izin verirsiniz. Sizin bilginiz olmadan bu sayfalardaki içerikler değiştirilemez.

Güven Damgası için ilk adım

6 Haziran’da Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğde e-ticaret firmaları için Güven Damgası uygulaması duyuruldu. Henüz zorunlu bir uygulama olmasa da e-ticarette güven unsurunu artıracak bir yöntem olduğu için e-ticaret firmaları Güven Damgası almak için başvurular yapmaya başlayabilir. Güven Damgası almak için gerekliliklerden biri de SSL sahibi olmak. HTTPS protokolünü kullanabilmek için bir SSL sertifikanızın olması gerekiyor. Sitenizde güvenli alışverişi vurgulamak için HTTPS’e geçmek bu açıdan önemlidir. Güven Damgası ile ilgili daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler

SEO konusunda gelişme sağlarsınız

Google, arama sorgularında kullanıcılara güvenilir siteleri önermeyi tercih ediyor. Bu sebeple de güvenlik katmanları kullanan sitelere artık daha fazla değer veriyor. Bu da site genelinde HTTPS kullanan siteleri HTTP kullananlara kıyasla daha avantajlı bir hale getiriyor.

ideasoft.com.tr ve eticaret.com üzerinde yaptığımız testlerde HTTPS’e geçiş yaptıktan sonra her iki internet sitemizde de yüzde 15 ile 20 arasında bir trafik ve arama sonuçlarında pozisyon artışı yakaladık. HTTPS’in SEO konusunda avantaj sağlamasının yanı sıra güven konusunda da bir artış sağlaması, siteye olan tıklamaların daha fazla olmasına da yardımcı olan bir etken.

Google kişisel verilerin korunmasına önem verdiği için HTTPS kullanan internet sitelerine önem veriyor. Tabii ki kaliteli içeriğin önemi yine devam ediyor. Kaliteli içeriğe sahip olan ancak HTTP kullanan sitelerin sayfa değerlerinde kayıp olmayacak; ancak hem kaliteli içerik üretip hem de HTTPS kullanılması durumunda, bu siteler diğerlerinin önüne geçebilirler.

HTTPS’e geçiş yapmak için neler yapmak gerekiyor?

İdeasoft olarak müşterilerimize bu hizmeti ücretsiz olarak sağlıyoruz. Müşterilerimiz e-ticaret sitelerini HTTP’den HTTPS’e geçirmek istedikleri zaman bu geçişleri yapabilirler; ancak bu geçiş sırasında müşterilerimizin yapmaları gereken birkaç işlem olacaktır.

Mevcut sitenizdeki HTTP bağlantılar, otomatik olarak 301 yönlendirme ile HTTPS’e aktarılmaktadır. Bunlar haricinde site üzerinde HTTP olarak kalan ve dışarıdan yüklenen görsellerde bazı hata durumları olabilir. Bunların kontrol edilerek, düzenlenmesi gerekecektir.

HTTPS’e geçiş sırasında Search Console, bu geçişi tanımlayamamaktadır. Ancak yeni bir Search Console oluşturmanız gerekmemektedir. Bunun yerine mevcut Search Console üzerinde yeni bir site mülkü oluşturarak, bu tanımlamaları yapmanız mümkündür.

Güven Damgası konusunda henüz bir sağlayıcı belirlenmemiş durumda. Bu sağlayıcı firma belirlendiğinde İdeasoft olarak müşterilerimizi bu konuda bilgilendireceğiz ve dileyen müşterilerimize İdeasoft olarak ya da çözüm merkezlerimiz aracılığı ile bu hizmeti sunuyor olacağız.

HTTPS’e geçiş konusunda detaylı bilgi ya da destek almak isterseniz Müşteri Merkezimiz ile iletişime geçebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
Markethinkers
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan