Blog

HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya başladı ve Google da siteleri HTTPS’e geçmeye teşvik etmeye başladı. HTTPS çoğunlukla kişisel bilgilerin transferinin yapıldığı ya da ödeme sayfalarında kullanılıyordu. Fakat artık tüm site genelinde HTTPS kullanmanın birçok avantajı olmaya başladı.

Hyper Text Transfer Protocol olarak bilinen HTTP, internet üzerinden verilerin alınıp, gönderilmesini sağlayan bir protokoldür. HTTP üzerindeki veriler şifrelenmeden gönderilir. Bu sebeple de transfer edilen bilgiler üçüncü partilere açıktır.

HTTPS ise veri transferi sırasında güvenlik katmanı kullanılan bir protokoldür. Verilerin aktarımı sırasında bu bilgiler şifrelenerek daha güvenli bir veri transferi sağlanır. HTTP ve HTTPS arasındaki en büyük fark da bu güvenlik faktörüdür. HTTPS kullanımı, internet sitelerinin daha güvenli olmasına olanak tanır.

Veri güvenliğinin her gün daha önemli bir hal almaya başlamasından sonra Google da bazı değişiklikler yaparak, HTTPS kullanan sitelerin arama sonuçlarındaki değerlerini yukarıya taşımaya başladı. Hem güvenli veri sağlanması hem de verilerin şifrelenmesi nedeniyle Google, tüm kullanıcıların HTTPS’e geçmeye teşvik ediyor.

HTTPS’in avantajları nelerdir?

HTTP’den HTTPS’e geçmenin bazı önemli avantajları bulunuyor. E-ticaret firmaları genellikle sadece ödeme sayfalarında HTTPS protokolünü kullanmaktalar. Bu sayfalar haricindeki sayfalar HTTP olarak kalıyordu. Ancak tüm sitenizi HTTPS’e geçirmek e-ticaret sitenize bir takım avantajlar sağlayacak.

Güven konusunda olumlu etki

Sitenizi HTTPS’e taşıdığınızda sitenizin güvenliğini artırmış olursunuz. Siteniz üzerinde yapılan tüm veri transferleri şifrelenerek yapıldığı için tüketiciler de güvenli bir şekilde sitenizde vakit geçirebilirler. Tarayıcı üzerinde görünen güvenli işareti (aşağıdaki resimde de görebileceğiniz gibi) kullanıcılarda güven algısı oluşturmaktadır.

https-ideasoft-

Ödeme sayfaları haricindeki sayfalarınızda da güvenli veri aktarımına izin verirsiniz. Sizin bilginiz olmadan bu sayfalardaki içerikler değiştirilemez.

Güven Damgası için ilk adım

6 Haziran’da Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğde e-ticaret firmaları için Güven Damgası uygulaması duyuruldu. Henüz zorunlu bir uygulama olmasa da e-ticarette güven unsurunu artıracak bir yöntem olduğu için e-ticaret firmaları Güven Damgası almak için başvurular yapmaya başlayabilir. Güven Damgası almak için gerekliliklerden biri de SSL sahibi olmak. HTTPS protokolünü kullanabilmek için bir SSL sertifikanızın olması gerekiyor. Sitenizde güvenli alışverişi vurgulamak için HTTPS’e geçmek bu açıdan önemlidir. Güven Damgası ile ilgili daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler

SEO konusunda gelişme sağlarsınız

Google, arama sorgularında kullanıcılara güvenilir siteleri önermeyi tercih ediyor. Bu sebeple de güvenlik katmanları kullanan sitelere artık daha fazla değer veriyor. Bu da site genelinde HTTPS kullanan siteleri HTTP kullananlara kıyasla daha avantajlı bir hale getiriyor.

ideasoft.com.tr ve eticaret.com üzerinde yaptığımız testlerde HTTPS’e geçiş yaptıktan sonra her iki internet sitemizde de yüzde 15 ile 20 arasında bir trafik ve arama sonuçlarında pozisyon artışı yakaladık. HTTPS’in SEO konusunda avantaj sağlamasının yanı sıra güven konusunda da bir artış sağlaması, siteye olan tıklamaların daha fazla olmasına da yardımcı olan bir etken.

Google kişisel verilerin korunmasına önem verdiği için HTTPS kullanan internet sitelerine önem veriyor. Tabii ki kaliteli içeriğin önemi yine devam ediyor. Kaliteli içeriğe sahip olan ancak HTTP kullanan sitelerin sayfa değerlerinde kayıp olmayacak; ancak hem kaliteli içerik üretip hem de HTTPS kullanılması durumunda, bu siteler diğerlerinin önüne geçebilirler.

HTTPS’e geçiş yapmak için neler yapmak gerekiyor?

İdeasoft olarak müşterilerimize bu hizmeti ücretsiz olarak sağlıyoruz. Müşterilerimiz e-ticaret sitelerini HTTP’den HTTPS’e geçirmek istedikleri zaman bu geçişleri yapabilirler; ancak bu geçiş sırasında müşterilerimizin yapmaları gereken birkaç işlem olacaktır.

Mevcut sitenizdeki HTTP bağlantılar, otomatik olarak 301 yönlendirme ile HTTPS’e aktarılmaktadır. Bunlar haricinde site üzerinde HTTP olarak kalan ve dışarıdan yüklenen görsellerde bazı hata durumları olabilir. Bunların kontrol edilerek, düzenlenmesi gerekecektir.

HTTPS’e geçiş sırasında Search Console, bu geçişi tanımlayamamaktadır. Ancak yeni bir Search Console oluşturmanız gerekmemektedir. Bunun yerine mevcut Search Console üzerinde yeni bir site mülkü oluşturarak, bu tanımlamaları yapmanız mümkündür.

Güven Damgası konusunda henüz bir sağlayıcı belirlenmemiş durumda. Bu sağlayıcı firma belirlendiğinde İdeasoft olarak müşterilerimizi bu konuda bilgilendireceğiz ve dileyen müşterilerimize İdeasoft olarak ya da çözüm merkezlerimiz aracılığı ile bu hizmeti sunuyor olacağız.

HTTPS’e geçiş konusunda detaylı bilgi ya da destek almak isterseniz Müşteri Merkezimiz ile iletişime geçebilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!