HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

13 Haziran 2017
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya başladı ve Google da siteleri HTTPS’e geçmeye teşvik etmeye başladı. HTTPS çoğunlukla kişisel bilgilerin transferinin yapıldığı ya da ödeme sayfalarında kullanılıyordu. Fakat artık tüm site genelinde HTTPS kullanmanın birçok avantajı olmaya başladı.

Hyper Text Transfer Protocol olarak bilinen HTTP, internet üzerinden verilerin alınıp, gönderilmesini sağlayan bir protokoldür. HTTP üzerindeki veriler şifrelenmeden gönderilir. Bu sebeple de transfer edilen bilgiler üçüncü partilere açıktır.

HTTPS ise veri transferi sırasında güvenlik katmanı kullanılan bir protokoldür. Verilerin aktarımı sırasında bu bilgiler şifrelenerek daha güvenli bir veri transferi sağlanır. HTTP ve HTTPS arasındaki en büyük fark da bu güvenlik faktörüdür. HTTPS kullanımı, internet sitelerinin daha güvenli olmasına olanak tanır.

Veri güvenliğinin her gün daha önemli bir hal almaya başlamasından sonra Google da bazı değişiklikler yaparak, HTTPS kullanan sitelerin arama sonuçlarındaki değerlerini yukarıya taşımaya başladı. Hem güvenli veri sağlanması hem de verilerin şifrelenmesi nedeniyle Google, tüm kullanıcıların HTTPS’e geçmeye teşvik ediyor.

HTTPS’in avantajları nelerdir?

HTTP’den HTTPS’e geçmenin bazı önemli avantajları bulunuyor. E-ticaret firmaları genellikle sadece ödeme sayfalarında HTTPS protokolünü kullanmaktalar. Bu sayfalar haricindeki sayfalar HTTP olarak kalıyordu. Ancak tüm sitenizi HTTPS’e geçirmek e-ticaret sitenize bir takım avantajlar sağlayacak.

Güven konusunda olumlu etki

Sitenizi HTTPS’e taşıdığınızda sitenizin güvenliğini artırmış olursunuz. Siteniz üzerinde yapılan tüm veri transferleri şifrelenerek yapıldığı için tüketiciler de güvenli bir şekilde sitenizde vakit geçirebilirler. Tarayıcı üzerinde görünen güvenli işareti (aşağıdaki resimde de görebileceğiniz gibi) kullanıcılarda güven algısı oluşturmaktadır.

https-ideasoft-

Ödeme sayfaları haricindeki sayfalarınızda da güvenli veri aktarımına izin verirsiniz. Sizin bilginiz olmadan bu sayfalardaki içerikler değiştirilemez.

Güven Damgası için ilk adım

6 Haziran’da Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğde e-ticaret firmaları için Güven Damgası uygulaması duyuruldu. Henüz zorunlu bir uygulama olmasa da e-ticarette güven unsurunu artıracak bir yöntem olduğu için e-ticaret firmaları Güven Damgası almak için başvurular yapmaya başlayabilir. Güven Damgası almak için gerekliliklerden biri de SSL sahibi olmak. HTTPS protokolünü kullanabilmek için bir SSL sertifikanızın olması gerekiyor. Sitenizde güvenli alışverişi vurgulamak için HTTPS’e geçmek bu açıdan önemlidir. Güven Damgası ile ilgili daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler

SEO konusunda gelişme sağlarsınız

Google, arama sorgularında kullanıcılara güvenilir siteleri önermeyi tercih ediyor. Bu sebeple de güvenlik katmanları kullanan sitelere artık daha fazla değer veriyor. Bu da site genelinde HTTPS kullanan siteleri HTTP kullananlara kıyasla daha avantajlı bir hale getiriyor.

ideasoft.com.tr ve eticaret.com üzerinde yaptığımız testlerde HTTPS’e geçiş yaptıktan sonra her iki internet sitemizde de yüzde 15 ile 20 arasında bir trafik ve arama sonuçlarında pozisyon artışı yakaladık. HTTPS’in SEO konusunda avantaj sağlamasının yanı sıra güven konusunda da bir artış sağlaması, siteye olan tıklamaların daha fazla olmasına da yardımcı olan bir etken.

Google kişisel verilerin korunmasına önem verdiği için HTTPS kullanan internet sitelerine önem veriyor. Tabii ki kaliteli içeriğin önemi yine devam ediyor. Kaliteli içeriğe sahip olan ancak HTTP kullanan sitelerin sayfa değerlerinde kayıp olmayacak; ancak hem kaliteli içerik üretip hem de HTTPS kullanılması durumunda, bu siteler diğerlerinin önüne geçebilirler.

HTTPS’e geçiş yapmak için neler yapmak gerekiyor?

İdeasoft olarak müşterilerimize bu hizmeti ücretsiz olarak sağlıyoruz. Müşterilerimiz e-ticaret sitelerini HTTP’den HTTPS’e geçirmek istedikleri zaman bu geçişleri yapabilirler; ancak bu geçiş sırasında müşterilerimizin yapmaları gereken birkaç işlem olacaktır.

Mevcut sitenizdeki HTTP bağlantılar, otomatik olarak 301 yönlendirme ile HTTPS’e aktarılmaktadır. Bunlar haricinde site üzerinde HTTP olarak kalan ve dışarıdan yüklenen görsellerde bazı hata durumları olabilir. Bunların kontrol edilerek, düzenlenmesi gerekecektir.

HTTPS’e geçiş sırasında Search Console, bu geçişi tanımlayamamaktadır. Ancak yeni bir Search Console oluşturmanız gerekmemektedir. Bunun yerine mevcut Search Console üzerinde yeni bir site mülkü oluşturarak, bu tanımlamaları yapmanız mümkündür.

Güven Damgası konusunda henüz bir sağlayıcı belirlenmemiş durumda. Bu sağlayıcı firma belirlendiğinde İdeasoft olarak müşterilerimizi bu konuda bilgilendireceğiz ve dileyen müşterilerimize İdeasoft olarak ya da çözüm merkezlerimiz aracılığı ile bu hizmeti sunuyor olacağız.

HTTPS’e geçiş konusunda detaylı bilgi ya da destek almak isterseniz Müşteri Merkezimiz ile iletişime geçebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Yeni bir iş kurmak ya da mevcut işinizi büyütmek istiyorsanız, aklınıza gelen ilk fikir internetten satış yapmak olabilir. Çünkü günümüzde, ürünlerinizi internetten satıyor olmanız,...
24 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın