Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?

2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?

E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla sayfa değerinizi artırırken, arama motorlarındaki arama sorgularına daha iyi yanıtlar verebilirsiniz.

Başlık ve başlık etiketlerinin site üzerinde farklı kullanım alanları bulunuyor. Bu rehberimizde de bu kullanım alanlarını paylaşacağız.

Sayfa yapısını düzenlemek için başlıkları kullanabilirsiniz

Her sayfanın kendine özgü bir başlığı vardır ve bu başlıklar da sitenin yapısını belirlemektedir. Site ziyaretçileri bu başlıklara bakarak site içeriklerini daha iyi bir şekilde anlayabilirler.

Başlık etiketleri site kodlarında H1, H2 şeklinde oluşturulmaktadır ve H6’ya kadar gitmektedir.

  • H1 etiketi sayfanın ana başlığında kullanılmaktadır ve sayfanın ne ile ilgili olduğunu göstermektedir.
  • H2 ise bir ana başlığın altında konuyu farklı bölümlere ayıran alt başlıklar şeklinde kullanılmaktadır.
  • H3’ten H6’ya kadar olan başlıklar ise yine alt başlıkların altında daha detaylı anlatımlar ve bu alanları bölümlere ayırmak için kullanabileceğiniz ekstra başlıklardır.

Örneğin, bu yazının asıl başlığı H1 etiketini temsil ederken, konuyu bölümlere ayıran ara başlıklar H2 etiketi ile oluşturulmuştur.

Başlıkları yazıları bölmek için kullanın

Başlıkları yazıları bölmek için de kullanabilirsiniz. Özellikle uzun metinlerin okunması zor olabiliyor. Kullanıcı alışkanlıklarından biri de yazıyı okumadan önce yazının ne kadar uzun olduğunu kontrol etmek oluyor ve hiçbir şekilde bölünmemiş bütün halinde yazılan metinler okuyucuların gözünü korkutabiliyor. Bu sebeple de yazılarınızı başlıklarla bölmek, yazının okunabilirliğini artıracaktır.

Tek bir konu hakkında bahsediyor olsanız dahi, yazının önemli bölümlerini öne çıkartacak ara başlıklar hazırlayarak, yazınızı bölümlere ayırabilirsiniz.

Başlıklarınızda anahtar kelimelerinizi kullanın

Sayfa içeriğini anlatacak olan anahtar kelimelerinizi başlıklarınızda kullanmanız gerekiyor. Tabii ki bu kelime gruplarını çok uzatmamanız ve anlamlı cümleler içinde kullanmanız da gerekiyor. Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenebilmesi için özellikle H1 etiketli ana başlıklarınızda bu anahtar kelimeleri kullanmaya özen göstermelisiniz.

H2 gibi alt başlıklarda arama sonuçlarında önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle H1 haricindeki diğer alt başlık etiketlerinizde de anahtar kullanmayı tercih edebilirsiniz.

Her sayfada sadece bir tane H1 kullanın

Başlıklarınızı oluştururken her sayfada sadece bir tane H1 etiketi kullanmaya da dikkat etmeniz gerekiyor. H1 etiketi sayfanın ana başlığıdır ve her sayfada bir tane olmalıdır. Arama motorları sayfaları indekslerken bu H1 etiketlerini dikkate alır ve bir sayfa üzerinde birden fazla H1 etiketi olması durumunda sayfanız doğru bir şekilde indekslenemez. Bu sebeple de H1 etiketi kullanımlarında dikkatli olmanız gerekir.

H2’de H6’ya kadar olan başlık etiketlerini ise sayfa içerisinde dilediğiniz kadar kullanabilirsiniz. Bu etiketler alt başlık olarak değerlendirildiği için herhangi bir limiti bulunmamaktadır.

Başlıklarınız ilgi çekici olsun

Sayfa başlıklarınızın dikkat çekici olması da kullanıcıların bu içeriklere daha fazla ilgi göstermelerini sağlayacaktır. Özellikle blog yazılarınızda kullanıcıların ilgisini çekebilmek için, yazının en önemli bölümünü başlıkta verebilir, merak uyandırabilir, okuyuculara bir soru sorabilirsiniz.

Başlıklarınızı ilgi çekici hale getirmeniz okuyucuların bu içeriklerle daha fazla etkileşime girmesini sağlayacağı için organik olarak elde edeceğiniz trafiklerin de artmasını sağlayacaktır.

Organik trafiğin haricinde içeriklerinizi sosyal kanallarda paylaşırken farklı başlıklar oluşturarak, yazının dikkat çekmesini sağlayabilirsiniz. Kullanıcıların bu yazılarla etkileşime girebilmesi için öncelikle başlıklardan etkilenmeleri gerektiği için, başlıklarınızı ilgi ve dikkat çekici bir şekilde hazırlamanız oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
IdeaSoft
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
IdeaSoft
Link Kısaltma Nedir?
Link Kısaltma Nedir?
Bir siteye gitmek için sitenin bilinen adını adres çubuğuna yazmak yeterlidir. Fakat söz konusu sitenin spesifik bir sayfasına gidebilmek için uzunca bir linke ihtiyaç duyulur. Karakter sayısı 2000’in üzerine kadar çıkabilen bu...
5 Eylül 2021
Markethinkers