Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?

2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?

E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla sayfa değerinizi artırırken, arama motorlarındaki arama sorgularına daha iyi yanıtlar verebilirsiniz.

Başlık ve başlık etiketlerinin site üzerinde farklı kullanım alanları bulunuyor. Bu rehberimizde de bu kullanım alanlarını paylaşacağız.

Sayfa yapısını düzenlemek için başlıkları kullanabilirsiniz

Her sayfanın kendine özgü bir başlığı vardır ve bu başlıklar da sitenin yapısını belirlemektedir. Site ziyaretçileri bu başlıklara bakarak site içeriklerini daha iyi bir şekilde anlayabilirler.

Başlık etiketleri site kodlarında H1, H2 şeklinde oluşturulmaktadır ve H6’ya kadar gitmektedir.

  • H1 etiketi sayfanın ana başlığında kullanılmaktadır ve sayfanın ne ile ilgili olduğunu göstermektedir.
  • H2 ise bir ana başlığın altında konuyu farklı bölümlere ayıran alt başlıklar şeklinde kullanılmaktadır.
  • H3’ten H6’ya kadar olan başlıklar ise yine alt başlıkların altında daha detaylı anlatımlar ve bu alanları bölümlere ayırmak için kullanabileceğiniz ekstra başlıklardır.

Örneğin, bu yazının asıl başlığı H1 etiketini temsil ederken, konuyu bölümlere ayıran ara başlıklar H2 etiketi ile oluşturulmuştur.

Başlıkları yazıları bölmek için kullanın

Başlıkları yazıları bölmek için de kullanabilirsiniz. Özellikle uzun metinlerin okunması zor olabiliyor. Kullanıcı alışkanlıklarından biri de yazıyı okumadan önce yazının ne kadar uzun olduğunu kontrol etmek oluyor ve hiçbir şekilde bölünmemiş bütün halinde yazılan metinler okuyucuların gözünü korkutabiliyor. Bu sebeple de yazılarınızı başlıklarla bölmek, yazının okunabilirliğini artıracaktır.

Tek bir konu hakkında bahsediyor olsanız dahi, yazının önemli bölümlerini öne çıkartacak ara başlıklar hazırlayarak, yazınızı bölümlere ayırabilirsiniz.

Başlıklarınızda anahtar kelimelerinizi kullanın

Sayfa içeriğini anlatacak olan anahtar kelimelerinizi başlıklarınızda kullanmanız gerekiyor. Tabii ki bu kelime gruplarını çok uzatmamanız ve anlamlı cümleler içinde kullanmanız da gerekiyor. Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenebilmesi için özellikle H1 etiketli ana başlıklarınızda bu anahtar kelimeleri kullanmaya özen göstermelisiniz.

H2 gibi alt başlıklarda arama sonuçlarında önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle H1 haricindeki diğer alt başlık etiketlerinizde de anahtar kullanmayı tercih edebilirsiniz.

Her sayfada sadece bir tane H1 kullanın

Başlıklarınızı oluştururken her sayfada sadece bir tane H1 etiketi kullanmaya da dikkat etmeniz gerekiyor. H1 etiketi sayfanın ana başlığıdır ve her sayfada bir tane olmalıdır. Arama motorları sayfaları indekslerken bu H1 etiketlerini dikkate alır ve bir sayfa üzerinde birden fazla H1 etiketi olması durumunda sayfanız doğru bir şekilde indekslenemez. Bu sebeple de H1 etiketi kullanımlarında dikkatli olmanız gerekir.

H2’de H6’ya kadar olan başlık etiketlerini ise sayfa içerisinde dilediğiniz kadar kullanabilirsiniz. Bu etiketler alt başlık olarak değerlendirildiği için herhangi bir limiti bulunmamaktadır.

Başlıklarınız ilgi çekici olsun

Sayfa başlıklarınızın dikkat çekici olması da kullanıcıların bu içeriklere daha fazla ilgi göstermelerini sağlayacaktır. Özellikle blog yazılarınızda kullanıcıların ilgisini çekebilmek için, yazının en önemli bölümünü başlıkta verebilir, merak uyandırabilir, okuyuculara bir soru sorabilirsiniz.

Başlıklarınızı ilgi çekici hale getirmeniz okuyucuların bu içeriklerle daha fazla etkileşime girmesini sağlayacağı için organik olarak elde edeceğiniz trafiklerin de artmasını sağlayacaktır.

Organik trafiğin haricinde içeriklerinizi sosyal kanallarda paylaşırken farklı başlıklar oluşturarak, yazının dikkat çekmesini sağlayabilirsiniz. Kullanıcıların bu yazılarla etkileşime girebilmesi için öncelikle başlıklardan etkilenmeleri gerektiği için, başlıklarınızı ilgi ve dikkat çekici bir şekilde hazırlamanız oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin