Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları

29 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar.

PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak bazı yöntemleri kullanarak kendi PR çalışmalarınızı da yapabilirsiniz. Doğru PR çalışmaları yapmadan marka tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak oldukça zor olacağı için, PR çalışmaları yapmak firmalar için oldukça önemli.

Markanızın hikayesini anlatın

Hikaye anlatımı her zaman ilgi çekici olur. Markanızı ilgi çekici bir hikayeyle anlatabilirseniz, tüketicilerin dikkatini çekmeyi başarabilirsiniz. Bu hikayede markanızın güvenilirliği, başarıları, nasıl bir süreçten geçtiği, kurulma aşaması ve kurulma sebebi (belli bir ihtiyacı karşılamak vb.) gibi detaylara yer verdiğinizde markanızın hikayesini ilgi çekici bir hale getirebilirsiniz.

Markanızı bir karakter şeklinde yaratabilirsiniz. Bu kişilik ne kadar kendine özgü ve güven verici ise tüketicilerin o kadar ilgisini çeker. Bu hikayede tüketicilere ne gibi faydalar ve imkanlar sunabileceğinize de yer vermeniz, tüketicilerin biraz daha dikkatini çekecektir.

Sosyal mecraları aktif bir şekilde kullanın

Tüketicilere ulaşmak için en etkili mecralar, sosyal platformlardır. Geri dönüşüm oranları düşük olsa da, marka bilinirliğini artırmak için etkilidir. Sosyal mecralar satışa odaklanmaktan çok marka bilinirliğini artırmada etkilidir. PR yapmadaki amacınız da marka bilinirliğinizi satışları artırmaktan önce marka bilinirliğini artırmaktır. Bu nedenle de sosyal mecralar bu amaç için oldukça uygun olacaktır.

Kendiniz için en uygun olan sosyal mecraları bulduktan sonra bu mecralara özel sosyal medya içerik takvimlerinizi oluşturarak, markanızla ilgili paylaşımlar yapmanız gerekiyor. Markanızla ilgili dikkat çekecek bilgiler ve detaylar paylaşabilirsiniz.

Sektördeki önemli kişilerle iletişim kurun

Sektördeki önemli ve çevresi geniş olan kişilerle iletişim halinde olmanız da size PR açısından fayda sağlayacaktır. Onlarla olan ilişkilerinizi iyi tuttuğunuzda, gerektiği zamanlarda markanız hakkında paylaşım yapmalarını rica edebilirisiniz.

Sektörde bilinen ve takip edilen kişilerin sizin hakkınızda paylaşım yapmaları, size birçok yeni takipçi ve müşteri kazandırabilir. Tabii ki bu ilişkileri, çıkar amaçlı kurmamak gerekiyor. Gerçek ilişkiler kurmanız, devamlı olarak bu kişilerle bu şekilde etkileşime girmenize yardımcı olur.

Dijital yayıncılarla iletişime geçin

Sektörünüzle ilgili yayın yapan dijital yayıncılarla iletişime geçebilirsiniz. Yayıncılar, markalarla ilgili bilgi edinmek ve yeni içerikler oluşturmak için, markalardan gelen haberleri ve içerikleri değerlendirmek isteyebilirler. Hazırladığınız bültenleri bu yayıncılara gönderebilirsiniz.

Bazı yayıncılar bu tür haberleri yayınlamak için belli ücret taleplerinde bulunabilir. Eğer geri dönüşümü beklentileri karşılayabilecekse ve sizin bütçenize uygun bir ücretse, bu yayıncılarla da çalışabilirsiniz. Ancak ücretsiz yayınlayan yayıncıları da arayarak, bu çalışmaları ücretsiz olarak yapabilirsiniz.

Bülteninizi çok iyi bir şekilde hazırlayın

Bu dijital yayıncılara göndermeyi planladığınız bültenleri çok iyi bir şekilde hazırlamanız gerekiyor. Çünkü burada çalışan editörlere ekstra iş yükü çıkartmamanız gerekiyor.

Bültenizde hazırladığınız metinlerde anlatım bozuklukları ya da yazım hataları olmaması gerekiyor. Bu tür hataların olması, yayıncılardaki editörlere ekstra iş yükler. Bu durumların önüne geçmek için, bültenlerinizi kusursuz bir şekilde hazırlamalısınız.

Bunun yanı sıra, bülteninize ilgili görselleri ekleyerek, yayına hazır bir şekilde göndermelisiniz. Böylelikle, editörler hem internet üzerinde görsel aramak zorunda kalmazlar. Ayrıca editörlerin buldukları görseller, sizin bülteninizle ilgili olmayabilir ve istediğiniz mesajı veremeyebilirsiniz. Ancak yayınlanmasını istediğiniz görselleri gönderdiğinizde bülteniniz eksiksiz bir şekilde yayınlanmış olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan