Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları

29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları

Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar.

PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak bazı yöntemleri kullanarak kendi PR çalışmalarınızı da yapabilirsiniz. Doğru PR çalışmaları yapmadan marka tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak oldukça zor olacağı için, PR çalışmaları yapmak firmalar için oldukça önemli.

Markanızın hikayesini anlatın

Hikaye anlatımı her zaman ilgi çekici olur. Markanızı ilgi çekici bir hikayeyle anlatabilirseniz, tüketicilerin dikkatini çekmeyi başarabilirsiniz. Bu hikayede markanızın güvenilirliği, başarıları, nasıl bir süreçten geçtiği, kurulma aşaması ve kurulma sebebi (belli bir ihtiyacı karşılamak vb.) gibi detaylara yer verdiğinizde markanızın hikayesini ilgi çekici bir hale getirebilirsiniz.

Markanızı bir karakter şeklinde yaratabilirsiniz. Bu kişilik ne kadar kendine özgü ve güven verici ise tüketicilerin o kadar ilgisini çeker. Bu hikayede tüketicilere ne gibi faydalar ve imkanlar sunabileceğinize de yer vermeniz, tüketicilerin biraz daha dikkatini çekecektir.

Sosyal mecraları aktif bir şekilde kullanın

Tüketicilere ulaşmak için en etkili mecralar, sosyal platformlardır. Geri dönüşüm oranları düşük olsa da, marka bilinirliğini artırmak için etkilidir. Sosyal mecralar satışa odaklanmaktan çok marka bilinirliğini artırmada etkilidir. PR yapmadaki amacınız da marka bilinirliğinizi satışları artırmaktan önce marka bilinirliğini artırmaktır. Bu nedenle de sosyal mecralar bu amaç için oldukça uygun olacaktır.

Kendiniz için en uygun olan sosyal mecraları bulduktan sonra bu mecralara özel sosyal medya içerik takvimlerinizi oluşturarak, markanızla ilgili paylaşımlar yapmanız gerekiyor. Markanızla ilgili dikkat çekecek bilgiler ve detaylar paylaşabilirsiniz.

Sektördeki önemli kişilerle iletişim kurun

Sektördeki önemli ve çevresi geniş olan kişilerle iletişim halinde olmanız da size PR açısından fayda sağlayacaktır. Onlarla olan ilişkilerinizi iyi tuttuğunuzda, gerektiği zamanlarda markanız hakkında paylaşım yapmalarını rica edebilirisiniz.

Sektörde bilinen ve takip edilen kişilerin sizin hakkınızda paylaşım yapmaları, size birçok yeni takipçi ve müşteri kazandırabilir. Tabii ki bu ilişkileri, çıkar amaçlı kurmamak gerekiyor. Gerçek ilişkiler kurmanız, devamlı olarak bu kişilerle bu şekilde etkileşime girmenize yardımcı olur.

Dijital yayıncılarla iletişime geçin

Sektörünüzle ilgili yayın yapan dijital yayıncılarla iletişime geçebilirsiniz. Yayıncılar, markalarla ilgili bilgi edinmek ve yeni içerikler oluşturmak için, markalardan gelen haberleri ve içerikleri değerlendirmek isteyebilirler. Hazırladığınız bültenleri bu yayıncılara gönderebilirsiniz.

Bazı yayıncılar bu tür haberleri yayınlamak için belli ücret taleplerinde bulunabilir. Eğer geri dönüşümü beklentileri karşılayabilecekse ve sizin bütçenize uygun bir ücretse, bu yayıncılarla da çalışabilirsiniz. Ancak ücretsiz yayınlayan yayıncıları da arayarak, bu çalışmaları ücretsiz olarak yapabilirsiniz.

Bülteninizi çok iyi bir şekilde hazırlayın

Bu dijital yayıncılara göndermeyi planladığınız bültenleri çok iyi bir şekilde hazırlamanız gerekiyor. Çünkü burada çalışan editörlere ekstra iş yükü çıkartmamanız gerekiyor.

Bültenizde hazırladığınız metinlerde anlatım bozuklukları ya da yazım hataları olmaması gerekiyor. Bu tür hataların olması, yayıncılardaki editörlere ekstra iş yükler. Bu durumların önüne geçmek için, bültenlerinizi kusursuz bir şekilde hazırlamalısınız.

Bunun yanı sıra, bülteninize ilgili görselleri ekleyerek, yayına hazır bir şekilde göndermelisiniz. Böylelikle, editörler hem internet üzerinde görsel aramak zorunda kalmazlar. Ayrıca editörlerin buldukları görseller, sizin bülteninizle ilgili olmayabilir ve istediğiniz mesajı veremeyebilirsiniz. Ancak yayınlanmasını istediğiniz görselleri gönderdiğinizde bülteniniz eksiksiz bir şekilde yayınlanmış olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin