Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları

29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları

Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar.

PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak bazı yöntemleri kullanarak kendi PR çalışmalarınızı da yapabilirsiniz. Doğru PR çalışmaları yapmadan marka tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak oldukça zor olacağı için, PR çalışmaları yapmak firmalar için oldukça önemli.

Markanızın hikayesini anlatın

Hikaye anlatımı her zaman ilgi çekici olur. Markanızı ilgi çekici bir hikayeyle anlatabilirseniz, tüketicilerin dikkatini çekmeyi başarabilirsiniz. Bu hikayede markanızın güvenilirliği, başarıları, nasıl bir süreçten geçtiği, kurulma aşaması ve kurulma sebebi (belli bir ihtiyacı karşılamak vb.) gibi detaylara yer verdiğinizde markanızın hikayesini ilgi çekici bir hale getirebilirsiniz.

Markanızı bir karakter şeklinde yaratabilirsiniz. Bu kişilik ne kadar kendine özgü ve güven verici ise tüketicilerin o kadar ilgisini çeker. Bu hikayede tüketicilere ne gibi faydalar ve imkanlar sunabileceğinize de yer vermeniz, tüketicilerin biraz daha dikkatini çekecektir.

Sosyal mecraları aktif bir şekilde kullanın

Tüketicilere ulaşmak için en etkili mecralar, sosyal platformlardır. Geri dönüşüm oranları düşük olsa da, marka bilinirliğini artırmak için etkilidir. Sosyal mecralar satışa odaklanmaktan çok marka bilinirliğini artırmada etkilidir. PR yapmadaki amacınız da marka bilinirliğinizi satışları artırmaktan önce marka bilinirliğini artırmaktır. Bu nedenle de sosyal mecralar bu amaç için oldukça uygun olacaktır.

Kendiniz için en uygun olan sosyal mecraları bulduktan sonra bu mecralara özel sosyal medya içerik takvimlerinizi oluşturarak, markanızla ilgili paylaşımlar yapmanız gerekiyor. Markanızla ilgili dikkat çekecek bilgiler ve detaylar paylaşabilirsiniz.

Sektördeki önemli kişilerle iletişim kurun

Sektördeki önemli ve çevresi geniş olan kişilerle iletişim halinde olmanız da size PR açısından fayda sağlayacaktır. Onlarla olan ilişkilerinizi iyi tuttuğunuzda, gerektiği zamanlarda markanız hakkında paylaşım yapmalarını rica edebilirisiniz.

Sektörde bilinen ve takip edilen kişilerin sizin hakkınızda paylaşım yapmaları, size birçok yeni takipçi ve müşteri kazandırabilir. Tabii ki bu ilişkileri, çıkar amaçlı kurmamak gerekiyor. Gerçek ilişkiler kurmanız, devamlı olarak bu kişilerle bu şekilde etkileşime girmenize yardımcı olur.

Dijital yayıncılarla iletişime geçin

Sektörünüzle ilgili yayın yapan dijital yayıncılarla iletişime geçebilirsiniz. Yayıncılar, markalarla ilgili bilgi edinmek ve yeni içerikler oluşturmak için, markalardan gelen haberleri ve içerikleri değerlendirmek isteyebilirler. Hazırladığınız bültenleri bu yayıncılara gönderebilirsiniz.

Bazı yayıncılar bu tür haberleri yayınlamak için belli ücret taleplerinde bulunabilir. Eğer geri dönüşümü beklentileri karşılayabilecekse ve sizin bütçenize uygun bir ücretse, bu yayıncılarla da çalışabilirsiniz. Ancak ücretsiz yayınlayan yayıncıları da arayarak, bu çalışmaları ücretsiz olarak yapabilirsiniz.

Bülteninizi çok iyi bir şekilde hazırlayın

Bu dijital yayıncılara göndermeyi planladığınız bültenleri çok iyi bir şekilde hazırlamanız gerekiyor. Çünkü burada çalışan editörlere ekstra iş yükü çıkartmamanız gerekiyor.

Bültenizde hazırladığınız metinlerde anlatım bozuklukları ya da yazım hataları olmaması gerekiyor. Bu tür hataların olması, yayıncılardaki editörlere ekstra iş yükler. Bu durumların önüne geçmek için, bültenlerinizi kusursuz bir şekilde hazırlamalısınız.

Bunun yanı sıra, bülteninize ilgili görselleri ekleyerek, yayına hazır bir şekilde göndermelisiniz. Böylelikle, editörler hem internet üzerinde görsel aramak zorunda kalmazlar. Ayrıca editörlerin buldukları görseller, sizin bülteninizle ilgili olmayabilir ve istediğiniz mesajı veremeyebilirsiniz. Ancak yayınlanmasını istediğiniz görselleri gönderdiğinizde bülteniniz eksiksiz bir şekilde yayınlanmış olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan