fbpx

Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları

29 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar.

PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak bazı yöntemleri kullanarak kendi PR çalışmalarınızı da yapabilirsiniz. Doğru PR çalışmaları yapmadan marka tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak oldukça zor olacağı için, PR çalışmaları yapmak firmalar için oldukça önemli.

Markanızın hikayesini anlatın

Hikaye anlatımı her zaman ilgi çekici olur. Markanızı ilgi çekici bir hikayeyle anlatabilirseniz, tüketicilerin dikkatini çekmeyi başarabilirsiniz. Bu hikayede markanızın güvenilirliği, başarıları, nasıl bir süreçten geçtiği, kurulma aşaması ve kurulma sebebi (belli bir ihtiyacı karşılamak vb.) gibi detaylara yer verdiğinizde markanızın hikayesini ilgi çekici bir hale getirebilirsiniz.

Markanızı bir karakter şeklinde yaratabilirsiniz. Bu kişilik ne kadar kendine özgü ve güven verici ise tüketicilerin o kadar ilgisini çeker. Bu hikayede tüketicilere ne gibi faydalar ve imkanlar sunabileceğinize de yer vermeniz, tüketicilerin biraz daha dikkatini çekecektir.

Sosyal mecraları aktif bir şekilde kullanın

Tüketicilere ulaşmak için en etkili mecralar, sosyal platformlardır. Geri dönüşüm oranları düşük olsa da, marka bilinirliğini artırmak için etkilidir. Sosyal mecralar satışa odaklanmaktan çok marka bilinirliğini artırmada etkilidir. PR yapmadaki amacınız da marka bilinirliğinizi satışları artırmaktan önce marka bilinirliğini artırmaktır. Bu nedenle de sosyal mecralar bu amaç için oldukça uygun olacaktır.

Kendiniz için en uygun olan sosyal mecraları bulduktan sonra bu mecralara özel sosyal medya içerik takvimlerinizi oluşturarak, markanızla ilgili paylaşımlar yapmanız gerekiyor. Markanızla ilgili dikkat çekecek bilgiler ve detaylar paylaşabilirsiniz.

Sektördeki önemli kişilerle iletişim kurun

Sektördeki önemli ve çevresi geniş olan kişilerle iletişim halinde olmanız da size PR açısından fayda sağlayacaktır. Onlarla olan ilişkilerinizi iyi tuttuğunuzda, gerektiği zamanlarda markanız hakkında paylaşım yapmalarını rica edebilirisiniz.

Sektörde bilinen ve takip edilen kişilerin sizin hakkınızda paylaşım yapmaları, size birçok yeni takipçi ve müşteri kazandırabilir. Tabii ki bu ilişkileri, çıkar amaçlı kurmamak gerekiyor. Gerçek ilişkiler kurmanız, devamlı olarak bu kişilerle bu şekilde etkileşime girmenize yardımcı olur.

Dijital yayıncılarla iletişime geçin

Sektörünüzle ilgili yayın yapan dijital yayıncılarla iletişime geçebilirsiniz. Yayıncılar, markalarla ilgili bilgi edinmek ve yeni içerikler oluşturmak için, markalardan gelen haberleri ve içerikleri değerlendirmek isteyebilirler. Hazırladığınız bültenleri bu yayıncılara gönderebilirsiniz.

Bazı yayıncılar bu tür haberleri yayınlamak için belli ücret taleplerinde bulunabilir. Eğer geri dönüşümü beklentileri karşılayabilecekse ve sizin bütçenize uygun bir ücretse, bu yayıncılarla da çalışabilirsiniz. Ancak ücretsiz yayınlayan yayıncıları da arayarak, bu çalışmaları ücretsiz olarak yapabilirsiniz.

Bülteninizi çok iyi bir şekilde hazırlayın

Bu dijital yayıncılara göndermeyi planladığınız bültenleri çok iyi bir şekilde hazırlamanız gerekiyor. Çünkü burada çalışan editörlere ekstra iş yükü çıkartmamanız gerekiyor.

Bültenizde hazırladığınız metinlerde anlatım bozuklukları ya da yazım hataları olmaması gerekiyor. Bu tür hataların olması, yayıncılardaki editörlere ekstra iş yükler. Bu durumların önüne geçmek için, bültenlerinizi kusursuz bir şekilde hazırlamalısınız.

Bunun yanı sıra, bülteninize ilgili görselleri ekleyerek, yayına hazır bir şekilde göndermelisiniz. Böylelikle, editörler hem internet üzerinde görsel aramak zorunda kalmazlar. Ayrıca editörlerin buldukları görseller, sizin bülteninizle ilgili olmayabilir ve istediğiniz mesajı veremeyebilirsiniz. Ancak yayınlanmasını istediğiniz görselleri gönderdiğinizde bülteniniz eksiksiz bir şekilde yayınlanmış olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
Markethinkers
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
E-ticaret, dijital pazarlamadan beslenir. Dijital pazarlamadaki yöntemler ise geleneksel yöntemlere göre bazı noktalarda önemli avantajlar sağlar. Örneğin bir billboard reklamında ürününüzü sergileseniz, kaç kişinin o reklam...
23 Mart 2021
Markethinkers
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan