fbpx

Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

14 Aralık 2017
Sinan Oypan

Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve instagram görsel ve video boyutlarını aynı kullanırsanız reklamınız hem facebook hem de instagram'da sorunsuz bir şekilde yayınlanacaktır.

Facebook Reklam Ölçüleri

Sosyal medya pazarlamada Facebook reklamları, markalar için oldukça önemli bir yere sahip. Farklı reklam modelleri, gelişmiş hedefleme araçları ve eriştiği kitle nedeniyle Facebook, pazarlama ve reklam konusunda sıklıkla kullanılıyor. Facebook reklamları oluştururken dikkat edilmesi gereken noktalardan bazıları doğru görsel ve video boyutlarını kullanırken, metin uzunluklarını da reklam modeline göre oluşturmak gerekiyor. Bu rehberimizde de Facebook reklamları için görsel boyutlarını detaylı bir şekilde ele alıyor olacağız.

Facebook reklam modellerinde öne çıkan 5 görsel şablonu bulunuyor. Tabii ki seçtiğiniz reklam modeline göre bu görsel içeriklerden bazılarını kullanabiliyorsunuz. Bu görsel şablonları ise:

  • Tek görsel
  • Tek video
  • Dönen fotoğraflar (carousel)
  • Koleksiyonlar
  • Kanvas

Tek görsel kullanımları

“Facebook

En basit ve kolay kullanımı olması nedeniyle tek görselli reklam kullanımları oldukça sık karşımıza çıkmakta. Belli bir reklam formatı seçtikten sonra tek görselinizi yükleyip, metinlerinizi yazarak, yönlendirme linkinizi eklediğinizde reklamınız hazır olabildiği için, kolay bir kullanımı bulunuyor.

Kullanıldığı alanlar

  • Erişim
  • Marka bilinirliği
  • Trafik
  • Etkileşim
  • Mobil uygulama yüklemeleri
  • Lead generation
  • Geri dönüşüm
  • Ürün katalog satışları
  • Mağaza ziyaretleri

Görsel tasarım detayları

  • Desteklenen formatlar: .jpg ve .png
  • Görsel oranı: 16:9 ya da 9:16
  • Görsel üzerinde izin verilen maksimum metin oranı: %20
  • Görsel boyutları: 1200 x 628 piksel

Ek bilgiler

  • Reklam başlık uzunluğu: 25 karakter
  • Açıklama metin uzunluğu: 125 karakter
  • Link açıklaması: 30 karakter

Tek video kullanımı

Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber video reklamlar da sıklıkla kullanılmaya başlandı. Farklı video oranlarını bu reklamlarda kullanmak mümkün.

Aşağıdaki görselde de video boyutlarının oranlarına göre nasıl görüneceğini inceleyebilirsiniz. Videolarda kullanabileceğiniz oranlar:

“Facebook

16:9 , 1:1 , 4:5 , 2:3 , 9:16 olarak öne çıkıyor.

Kullanıldığı alanlar

  • Erişim
  • Marka bilinirliği
  • Trafik
  • Etkileşim
  • Mobil uygulama yüklemeleri
  • Lead generation
  • Geri dönüşüm
  • Ürün katalog satışları

Video gereklilikleri

  • En kısa uzunluk: 1 saniye
  • Maksimum uzunluk: 240 dakika

Ek bilgiler

  • Reklam başlık uzunluğu: 25 karakter
  • Açıklama metin uzunluğu: 125 karakter
  • Link açıklaması: 30 karakter

Dönen fotoğraflar (Carousel)

“Facebook

Özellikle birden fazla ürünü sergilemek için kullanılan dönen fotoğraflar şablonu aynı zamanda retargeting reklamlar için de bir hayli uygundur. Etkileşimi yüksek olan bu görsel şablonunda 2 ile10 adet fotoğrafı yan yana gösterebiliyorsunuz. Dilerseniz fotoğraflarla beraber videoları da kullanabiliyorsunuz.

Kullanıldığı alanlar

  • Erişim
  • Marka bilinirliği
  • Trafik
  • Etkileşim
  • Mobil uygulama yüklemeleri
  • Lead generation
  • Geri dönüşüm
  • Ürün katalog satışları

Tasarımla ilgili detaylar

  • Desteklenen görsel formatları: .jpg ve .png
  • Desteklenen video formatları: MP4 ve MOV

Görseller gereklilikleri

  • En büyük dosya boyutu: 30 MB
  • Tavsiye edilen görsel boyutu: 1080 x 1080 piksel
  • Tavsiye edilen görsel oranı: 1:1
  • Görsel üzerinde izin verilen maksimum metin oranı: %20

Video gereklilikleri

  • Maksimum video boyutu: 4 GB
  • Maksimum video uzunluğu: 240 dakika
  • Video boyut oranı: 4:5

Ek bilgiler

  • Reklam başlık uzunluğu: 25 karakter
  • Açıklama metin uzunluğu: 125 karakter
  • Link açıklaması: 30 karakter

Koleksiyonlar

“Facebook

Bir diğer görsel şablonu ise koleksiyon formatıdır. Bu format ile birden fazla ürün hakkında bir reklam içeriği hazırlayabilirsiniz. Önerilen kullanım şekli, başta bir video ile ürünler hakkında kısa bir bilgi sunmak. Videonun altında da ürünle ilgili diğer fotoğrafları bu formatta sergileyebilirsiniz.

Kullanıldığı alanlar

  • Trafik
  • Geri dönüşüm
  • Mağaza ziyaretleri

Bu formatta ihtiyaç duyulan ve tavsiye edilen görsel boyutu 400 x 150 piksel olarak belirtilmektedir. Bu formatta CTA butonu bulunmamaktadır.

Kanvas

“Facebook

Bu reklam modelinde ise tam ekran görsel reklamları oluşturmak mümkün. Özellikle mobil cihazlar üzerinde ekranı tamamen kaplayan reklamlar oluşturmak için bu reklam modelinden yararlanabilirsiniz. Fotoğrafların yanı sıra videoları da bu reklam formatında kullanabilirsiniz. Bu format aynı zamanda 360 derece fotoğraf ve videoları desteklediği için etkileşimli reklamlar oluşturmak için de bu formatı kullanabilirsiniz.

Kullanıldığı alanlar

  • Erişim
  • Marka bilinirliği
  • Trafik
  • Etkileşim
  • Lead generation
  • Geri dönüşüm
  • Video izlenme sayısı

Görsel gereklilikleri

  • Tavsiye edilen görsel boyutu: 1080 x 1080 piksel
  • Görsel üzerinde izin verilen maksimum metin oranı: %20

Video gereklilikleri

  • Maksimum uzunluk: 15 saniye
  • Video oranı: 4:5 (Dikey video)
  • Maksimum dosya boyutu: 4 GB>/li>

Ek bilgiler

  • Reklam başlık uzunluğu: 45 karakter
  • Açıklama metin uzunluğu: 90 karakter
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan