Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

14 Aralık 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve instagram görsel ve video boyutlarını aynı kullanırsanız reklamınız hem facebook hem de instagram'da sorunsuz bir şekilde yayınlanacaktır.

Facebook Reklam Ölçüleri

Sosyal medya pazarlamada Facebook reklamları, markalar için oldukça önemli bir yere sahip. Farklı reklam modelleri, gelişmiş hedefleme araçları ve eriştiği kitle nedeniyle Facebook, pazarlama ve reklam konusunda sıklıkla kullanılıyor. Facebook reklamları oluştururken dikkat edilmesi gereken noktalardan bazıları doğru görsel ve video boyutlarını kullanırken, metin uzunluklarını da reklam modeline göre oluşturmak gerekiyor. Bu rehberimizde de Facebook reklamları için görsel boyutlarını detaylı bir şekilde ele alıyor olacağız.

Facebook reklam modellerinde öne çıkan 5 görsel şablonu bulunuyor. Tabii ki seçtiğiniz reklam modeline göre bu görsel içeriklerden bazılarını kullanabiliyorsunuz. Bu görsel şablonları ise:

  • Tek görsel
  • Tek video
  • Dönen fotoğraflar (carousel)
  • Koleksiyonlar
  • Kanvas

Tek görsel kullanımları

“Facebook

En basit ve kolay kullanımı olması nedeniyle tek görselli reklam kullanımları oldukça sık karşımıza çıkmakta. Belli bir reklam formatı seçtikten sonra tek görselinizi yükleyip, metinlerinizi yazarak, yönlendirme linkinizi eklediğinizde reklamınız hazır olabildiği için, kolay bir kullanımı bulunuyor.

Kullanıldığı alanlar

  • Erişim
  • Marka bilinirliği
  • Trafik
  • Etkileşim
  • Mobil uygulama yüklemeleri
  • Lead generation
  • Geri dönüşüm
  • Ürün katalog satışları
  • Mağaza ziyaretleri

Görsel tasarım detayları

  • Desteklenen formatlar: .jpg ve .png
  • Görsel oranı: 16:9 ya da 9:16
  • Görsel üzerinde izin verilen maksimum metin oranı: %20
  • Görsel boyutları: 1200 x 628 piksel

Ek bilgiler

  • Reklam başlık uzunluğu: 25 karakter
  • Açıklama metin uzunluğu: 125 karakter
  • Link açıklaması: 30 karakter

Tek video kullanımı

Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber video reklamlar da sıklıkla kullanılmaya başlandı. Farklı video oranlarını bu reklamlarda kullanmak mümkün.

Aşağıdaki görselde de video boyutlarının oranlarına göre nasıl görüneceğini inceleyebilirsiniz. Videolarda kullanabileceğiniz oranlar:

“Facebook

16:9 , 1:1 , 4:5 , 2:3 , 9:16 olarak öne çıkıyor.

Kullanıldığı alanlar

  • Erişim
  • Marka bilinirliği
  • Trafik
  • Etkileşim
  • Mobil uygulama yüklemeleri
  • Lead generation
  • Geri dönüşüm
  • Ürün katalog satışları

Video gereklilikleri

  • En kısa uzunluk: 1 saniye
  • Maksimum uzunluk: 240 dakika

Ek bilgiler

  • Reklam başlık uzunluğu: 25 karakter
  • Açıklama metin uzunluğu: 125 karakter
  • Link açıklaması: 30 karakter

Dönen fotoğraflar (Carousel)

“Facebook

Özellikle birden fazla ürünü sergilemek için kullanılan dönen fotoğraflar şablonu aynı zamanda retargeting reklamlar için de bir hayli uygundur. Etkileşimi yüksek olan bu görsel şablonunda 2 ile10 adet fotoğrafı yan yana gösterebiliyorsunuz. Dilerseniz fotoğraflarla beraber videoları da kullanabiliyorsunuz.

Kullanıldığı alanlar

  • Erişim
  • Marka bilinirliği
  • Trafik
  • Etkileşim
  • Mobil uygulama yüklemeleri
  • Lead generation
  • Geri dönüşüm
  • Ürün katalog satışları

Tasarımla ilgili detaylar

  • Desteklenen görsel formatları: .jpg ve .png
  • Desteklenen video formatları: MP4 ve MOV

Görseller gereklilikleri

  • En büyük dosya boyutu: 30 MB
  • Tavsiye edilen görsel boyutu: 1080 x 1080 piksel
  • Tavsiye edilen görsel oranı: 1:1
  • Görsel üzerinde izin verilen maksimum metin oranı: %20

Video gereklilikleri

  • Maksimum video boyutu: 4 GB
  • Maksimum video uzunluğu: 240 dakika
  • Video boyut oranı: 4:5

Ek bilgiler

  • Reklam başlık uzunluğu: 25 karakter
  • Açıklama metin uzunluğu: 125 karakter
  • Link açıklaması: 30 karakter

Koleksiyonlar

“Facebook

Bir diğer görsel şablonu ise koleksiyon formatıdır. Bu format ile birden fazla ürün hakkında bir reklam içeriği hazırlayabilirsiniz. Önerilen kullanım şekli, başta bir video ile ürünler hakkında kısa bir bilgi sunmak. Videonun altında da ürünle ilgili diğer fotoğrafları bu formatta sergileyebilirsiniz.

Kullanıldığı alanlar

  • Trafik
  • Geri dönüşüm
  • Mağaza ziyaretleri

Bu formatta ihtiyaç duyulan ve tavsiye edilen görsel boyutu 400 x 150 piksel olarak belirtilmektedir. Bu formatta CTA butonu bulunmamaktadır.

Kanvas

“Facebook

Bu reklam modelinde ise tam ekran görsel reklamları oluşturmak mümkün. Özellikle mobil cihazlar üzerinde ekranı tamamen kaplayan reklamlar oluşturmak için bu reklam modelinden yararlanabilirsiniz. Fotoğrafların yanı sıra videoları da bu reklam formatında kullanabilirsiniz. Bu format aynı zamanda 360 derece fotoğraf ve videoları desteklediği için etkileşimli reklamlar oluşturmak için de bu formatı kullanabilirsiniz.

Kullanıldığı alanlar

  • Erişim
  • Marka bilinirliği
  • Trafik
  • Etkileşim
  • Lead generation
  • Geri dönüşüm
  • Video izlenme sayısı

Görsel gereklilikleri

  • Tavsiye edilen görsel boyutu: 1080 x 1080 piksel
  • Görsel üzerinde izin verilen maksimum metin oranı: %20

Video gereklilikleri

  • Maksimum uzunluk: 15 saniye
  • Video oranı: 4:5 (Dikey video)
  • Maksimum dosya boyutu: 4 GB>/li>

Ek bilgiler

  • Reklam başlık uzunluğu: 45 karakter
  • Açıklama metin uzunluğu: 90 karakter
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
URL nedir? Ne İşe Yarar?
URL nedir? Ne İşe Yarar?
İnternet insan hayatına ilk girdiğinde günümüzdeki kadar derin ve kapsamlı değildi. Fakat yine de her bir sayfanın kendine özgü özellikleri vardı. Bu durum günümüzde de geçerliliğini korumaktadır. Tarayıcınızdan girdiğiniz bir...
6 Ağustos 2021
Markethinkers
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin