Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

28 Ekim 2022
Savaş Çetinkaya
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

E-ticaretin günden günde daha popüler hâle gelmesiyle birlikte geleneksel reklamcılık anlayışı yeni bir boyut kazanmış, sektörler farklı uygulamalara yönelmeye başlamıştır. Dijital reklamlar; bilgisayar, akıllı telefon ve tablet gibi araçlarla erişim sağlanan mecralarda yayınlanan yazılı ya da görsel ilanlardır. Bu tür tanıtımlar, geleneksel reklamlardan farklı olarak uygulanan yöntemlerinetkisini ölçmeyi olanaklı kılar.

Dijital reklamlar ile ilanı gören, etkileşime giren ve hatta bu sayede alışveriş yapan kişilerin sayısını bilmek mümkündür. Facebook reklamları, dijital tanıtım için gerekli altyapıyı sunmaktadır. Yatırım getirisini ve ilana çekilen trafik analizini ölçebileceğiniz yöntemlerin detaylarını Facebook reklam performansı isimli yazımızda bulabilirsiniz. Bu içeriğimizden ise Facebook reklamlarının çeşitleri ve özellikleri ile ilgili detaylı bilgiler edinebilirsiniz.

Facebook Reklam Çeşitleri ve Özellikleri Nelerdir?

4 Şubat 2004 tarihinde Mark Zuckerberg tarafından kurulan Facebook, açık ara en popüler sosyal medya platformu olmayı başarmıştır. Global araştırmalar, 2 milyarı aşkın kullanıcının bu sosyal mecrayı aktif olarak kullandığını ortaya koymuştur. Günümüzde önemli bir iletişim kanalı hâline gelen Facebook; fotoğraf, video ve durum paylaşma gibi özellikleri kullanıcılarıyla buluşturur. Uygulama tamamen ücretsizdir. Şirket gelirinin platformda yayınlanan reklamlar üzerinden sağlandığı bilinmektedir.

Facebook, iletişim hâlinde kalmayı sağlayan bir dijital platformdur. Ancak uygulamayı bu denli popüler kılan özellik yalnızca bununla sınırlı değildir. Milyonlarca insanı tek bir mecrada buluşturan Facebook aynı zamanda reklam vermek için de kullanılabilir. Dilerseniz işletmenizin tanıtımı için bu mecra üzerinden reklamınızı yayınlayabilir, oldukça geniş kitlelere ulaşma imkânı bulabilirsiniz.

Reklam vermeye başlamadan önce başta amaç, strateji ve hedef kitle gibi unsurlar olmak üzere tüm ayrıntıları göz önünde bulundurmalısınız. Pek çok firma Facebook ve diğer sosyal platformlar üzerinden reklam verse de yalnızca hedefini doğru belirleyenlerin başarıya ulaştığı görülmektedir. Bütçenizi verimli bir şekilde kullanmak ve sonuç odaklı bir strateji kurgulamak için markanıza uygun reklam modelini tercih etmelisiniz.

Facebook reklam çeşitleri, üç ana kategoriye ayrılır. Facebook Business Manager üzerinden görüntüleyebileceğiniz bu reklamlar; bilinirlik, değerlendirme ve dönüşüm olarak kategorilere ayrılmıştır. Pazarlama amacı olarak marka bilinirlik kategorisini tercih eden kullanıcıların karşısına iki seçenek çıkar. Bu alanda marka bilinirliği (brand awareness) ya da erişim (reach) reklamları olmak üzere iki alternatif mevcuttur.

Brand awareness modelinde algoritma reklamı markanızın bilinirliğini artıracak kişiler için görünür kılar. Sistem, 2 gün içerisinde reklamlarınızı gören kişilerin tekrar hatırlama ihtimalini ölçerek buna uygun şekilde optimizasyon yapar. Marka bilinirliği reklamlarında şu formatlar kullanılır:

  • Görsel
  • Video
  • Carousel (Dönen) Reklam
  • Slayt Gösterisi

Markanızı tanıtmak ve doğru kitlelere ulaşmak istiyorsanız bu reklam formatını tercih edebilirsiniz. Böylece Facebook reklamlarınızı markalarla daha fazla etkileşim kuran ve ilgi gösteren kitlelere ulaştırmanız mümkün hâle gelir. Hedef kitlenin markanızla etkileşime geçmesini sağladıktan sonra yeniden hedefleme yaparak sonraki süreçte farklı reklam modellerini tercih edebilirsiniz.

İlan ve tanıtım içerikleriniz mümkün olduğunca fazla kişiye ulaşsın isterseniz erişim reklamlarını tercih edebilirsiniz. Üstelik bu reklam türü minimum bütçe ile son derece geniş kitlelere erişmek için ideal bir seçenektir. Marka bilinirliği reklamlarıyla arasındaki en büyük fark optimizasyon biçimidir. Bilinirlik reklamları, 24 saat içerisinde bir kişiye en az 2 defa gösterilir. Böylece kişilerin markanızı hatırlama ihtimali optimize edilir. Erişim reklamlarında ise aynı kişiye tek bir kez gösterim yapılır. Amaç, daha fazla kişiye ulaşabilmektir.

E-ticarette başarılı bir sosyal medya yönetimi için dijital reklamlardan marka bilinirliğini artırmaya varana kadar geniş kapsamlı bir yol haritası geliştirmek gerekir. Facebook reklam stratejileri, değerlendirme odaklı tanıtım modeli üzerine de kurgulanabilir. Değerlendirme kategorisinde yer alan reklam seçenekleri şunlardır:

    Trafik: Bu reklamlar sayesinde web siteniz ya da uygulamanız için organik kullanıcı trafiği elde edebilirsiniz. Trafik reklamların temel hedefi dönüşüm değil etkileşimdir. Algoritma, Facebook’ta paylaşılan yönlendirme linklerine tıklama ihtimali en fazla olan kullanıcılara bu reklamları gösterir.

    Etkileşim: Sayfa beğenmesi, gönderi etkileşimi ve etkinlik yanıtları gibi alternatiflerden oluşan reklam türüdür. Facebook’ta paylaştığınız iletilerin daha fazla yorum ve beğeni alması ya da paylaşılması için gönderi etkileşimi reklamları verilebilir.

Sayfa beğenisi reklamları ile Facebook profillerinizin beğeni sayısını artırabilirsiniz. Takipçi satın almak yerine bu reklam modeli tercih edilerek daha düşük maliyetle kalıcı sonuçlar elde edilebilir. Dilerseniz Facebook’ta çeşitli etkinlikler oluşturabilir, katılımı artırmak için gönderinizi sponsorlu içerik olarak ön plana çıkarabilirsiniz. Bu tür tanıtımlar, etkinlik yanıtları reklam modeli kapsamındadır.

    Uygulama Yüklemeleri: Mobil bir uygulamanız varsa bu reklam modeli sizin için uygun seçenek olabilir. Bu reklamlar, daha önce Facebook’un yönlendirmesi ile herhangi bir uygulama indirmiş ya da bu tip tanıtımlara ilgi göstermiş kullanıcılara ulaştırılır.

    Video Görüntülemeleri: Video reklamlarının daha fazla etkileşim alması için tercih edilir. Reklam, video görüntülenmesi için optimize edildikten sonra düşük bir maliyetle mümkün olduğunca fazla kullanıcıya sergilenir.

    Potansiyel Müşteri Bulma: Facebook reklam modelleri arasında en yüksek maliyetli olan seçenektir. İşletmeniz ya da ürününüz ile ilgilenebilecek potansiyel müşterilerin e-posta adresi, adresi ve isim bilgilerinin toplanması hedeflenir.

    Facebook Messenger: Bu türden bir reklam verdiğiniz zaman belirlediğiniz verilere göre oluşturduğunuz kullanıcıları ürünlerinizi satın almaya teşvik edebilirsiniz. Messenger üzerinden satın alım işlemlerini tamamlamaları için reklam mesajı gönderebilirsiniz.

Facebook Reklam Ölçüleri Nasıldır?

Bir dijital pazarlama kanalı olarak Facebook gerek dünya markaları gerekse küçük ölçekli firmalar için büyük öneme sahiptir. Farklı reklam stratejileri ve eriştiği geniş kitle ile pek çok markanın reklam tercihi bu platformdan yana olmaktadır. Facebook reklam ölçüleri, kullanılan görsel şablona ve bu taslakların teknik özelliklerine göre değişkenlik gösterebilir. Bu görsel şablonlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Tek görsel
  • Tek video
  • Dönen fotoğraflar (carousel)
  • Koleksiyonlar

Reklam oluştururken doğru görsel, video ve metin kullanımını reklam modeline uygun şekilde belirlemek oldukça önemlidir. Zira sık rastlanan Facebook reklam hataları arasında içerik ve reklam uyumsuzluğu geniş bir yer kaplar. Reklam ölçülerinizi doğru belirleyerek markanızı hedef kitlelere daha iyi tanıtabilirsiniz. Dilerseniz Facebook reklam kütüphanesinde yayınlanan reklamları inceleyebilir; aktif olan içeriklerin yapısı hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.

Facebook Görsel Reklamları Özellikleri Nelerdir?

Facebook görsel reklamları, kolay kullanım sunan ve akılda kalıcı bir alternatif olması sayesinde markaların sıklıkla tercih ettiği bir tanıtım yöntemidir. Belli bir reklam formatı seçerek görseli yükledikten sonra birkaç basit adımı tamamlayarak içeriğinizi yayınlayabilirsiniz. Bu işlem, gerekli metni yazdıktan ve yönlendirme linkini ekledikten sonra tamamlanır.

Tasarım Tavsiyeleri

Facebook görsel reklamlarında en sık yapılan hatalardan birisi Facebook Piksel özelliğinin kullanılmamasıdır. Platformun sağladığı ve web sitenize ekleyebileceğiniz bir JavaScript kodu olan Facebook Piksel, reklamlarınızın performans ölçümünü yapmayı sağlar. Üstelik çeşitli optimizasyon önerileri sunarak alternatif hedef kitleler oluşturmanıza yardımcı olur.

İçerik Önerileri

İdeal bir Facebook görsel reklamında başlık uzunluğu en fazla 25 karakter olmalıdır. Açıklama metni 125 karaktere kadar olabilir. Link açıklaması bölümünde ise 30 karakter kullanılması yeterli olur.

Teknik Özellikleri

Facebook görsel reklamları kolay üretilebilmesi ve akılda kalıcı bir yöntem olması sayesinde pek çok markanın tercihidir. Sizi hedef kitlenize ulaştıracak bir görsel reklam için tavsiye edilen bazı teknik detaylar şunlardır:

  • Desteklenen Formatlar: .jpg ve .png
  • Görsel Oranı: 16:9 veya 9:16
  • Görselde Olması Gereken Metin Oranı: %20
  • Boyut: 1200 x 628 piksel

Önerilen tasarım tavsiyeleri ve teknik özelliklere uygun olarak üretilen içeriklerin daha geniş kitlelere ulaşması mümkün olur. Erişim, marka bilinirliği ya da etkileşim gibi reklam modelleri için bu tavsiyeler ışığında uygun içerikler oluşturabilirsiniz. Facebook görsel reklamları ile dijital dünyada markanızı tanıtabilir, doğru kitlelere ulaşma imkânı bulabilirsiniz.

Facebook Video Reklamları Özellikleri Nelerdir?

Pek çok sosyal medya platformunda popülarite kazanmasıyla birlikte video içerikleri dijital reklamlarda da sıklıkla tercih edilmeye başlamıştır. Tüm Facebook reklamlarında video içerikleri tercih edilebilir. Video oranları reklam formatına göre değişkenlik gösterebilir.

Tasarım Tavsiyeleri

Facebook video reklamları giderek popülerleşen bir tanıtım yöntemi hâline gelmiştir. Reklam tasarımında kullanacağınız görsel ve içerik ayrıntılarına özen göstererek başarılı bir içerik oluşturabilirsiniz. Video reklamlarda; 16:9, 1:1, 4:5, 2:3 ve 9:16 oranlarını tercih edebilirsiniz.

İçerik Önerileri

Video reklamlarının süre açısından epey özgür olduğu söylenebilir. En kısa reklam süresi 1 saniyedir. Maksimum uzunluk ise 240 dakikadır. Bu noktada reklamın ulaştığı kitle için sıkıcı bir deneyime dönüşmemesi adına içeriği çok uzun tutmamak faydalı olacaktır.

Teknik Özellikleri

Tasarım ve format bakımından uygun özelliklere sahip Facebook video reklamlarının başarılı olma ihtimali daha yüksektir. İdeal video reklamında olması gereken teknik özellikler şunlardır:

  • Yüksek çözünürlüklü kaynak videoyu yüklenmelidir.
  • Minimum boyutlar 600×315 veya 600×600 olmalıdır.
  • MP4 ve MOV önerilen video formatlarıdır.
  • Video dosyası boyutu en fazla 4 GB olabilir.
  • Maksimum video uzunluğu 240 dakikadır.
  • 25 karakterlik başlıklar tercih edilebilir. Daha fazlası kesilerek gösterilecektir.
  • Bağlantı açıklaması 30 karakter olmalıdır.

Sosyal medya ajansları, e-ticaret sitenizin hesaplarını yöneterek teknik özellik ve tasarım yönünden başarılı Facebook video reklamları ile markanızı tanıtımanızı sağlar. IdeaSoft’un uzman kadrosundan Facebook hesaplarınızın profesyonel yönetimi, sosyal medya reklamları, içerik üretimi gibi pek çok konuda destek alabilirsiniz. Böylelikle hesaplarınızın etkileşimini yükselterek kârlılığınızı artırmanız da mümkün olur.

Facebook Döngü Reklamları Özellikleri Nelerdir?

Facebook döngü reklamları, özellikle birden fazla ürünü sergilemek için tercih edilir. Carousel olarak da bilinen bu şablon aynı zamanda retargeting reklamlar için de son derece uygundur. Yüksek etkileşimli olan bu görsel şablonda 2 ile 10 arasında fotoğraf yan yana gösterilebilir. Dilerseniz videolarla fotoğrafları aynı anda da kullanabilirsiniz.

Tasarım Tavsiyeleri

Facebook döngü reklamları çok yönlüdür ve birden fazla konumda kullanılabilir. Dönen reklam formatı; Facebook, Instagram, Messenger ve Audience Network'te kullanılabilir. Tek bir reklamda her biri kendi bağlantısına sahip 10 görsel ya da videoyu sergileyebilmenize olanak sağlar. İyi bir döngü reklamı şu tasarım özelliklerine sahip olmalıdır:

  • Minimum/ maksimum dönen kart sayısı: 2/10
  • En boy Oranı: 1:1
  • En boy Oranı toleransı: %3
  • Çözünürlük: 1080 x 1080 piksel
  • Görsel Dosya Formatı: .jpg ve .png
  • Video Uzunluğu: 15 saniye - 240 dakika

Kreatif döngü reklamlarıyla geniş kitlelere hitap edebilirsiniz. Bunun için özellikle video uzunluğuna ve içeriğin kalitesine özen gösterilmelidir. Böylece reklamın ulaştığı kişilerin ilgisini çekerek onları satın almaya yönlendirmek mümkün olur.

İçerik Önerileri

Facebook döngü reklamlarda kullanılacak metinler, bağlantı yoksa, 125 karakter içerebilir. 40 karakterden uzun başlıklar kesilerek gösterileceği için metin sınırını aşmayan içerikler üretmek önemlidir. Bağlantı açıklaması hızlı makalelerde isteğe bağlı olarak değişebilir. Önerilen sınır 20 karakterdir.

Teknik Özellikleri

Döngü reklam formatlarında Facebook reklam ölçülerine sadık kalınmalıdır. Kullanılan görseller, yüzde 20’den fazla metin içermeyen şekilde tasarlanabilir. Facebook döngü reklamlarında tüm video kullanabiliyor olsa da MP4 ve MOV türlerinin tercih edilmesi önerilir.

Facebook Koleksiyon Reklamları Özellikleri Nelerdir?

Facebook koleksiyon reklamları, kullanıcıların mobil cihazlar aracılığıyla ürün kataloglarına göz atmalarını kolaylaştırır. Koleksiyon formatındaki reklamlar dört küçük resimle birlikte bir ana görsel ya da video sunar. Facebook, reklam amacına bağlı olarak kullanabileceğiniz çeşitli şablonlara sahiptir. Bu taslaklar; Hızlı Vitrin, Hızlı Stil Kataloğu, Hızlı Hikaye Anlatımı ve Hızlı Müşteri Kazanımı olarak dört ana grupta incelenebilir.

Tasarım Tavsiyeleri

Reklamınıza duyulan ilgiyi artırmak ve kullanıcıları ürünlerinizi almaya teşvik etmek için dikkat çekici görseller kullanmanızı tavsiye ederiz. Facebook’un koleksiyon formatında gösterilecek olan ürünlerinizi dinamik olarak seçmesine izin verebilirsiniz. Bu sayede ürünleriniz popülarite ve satış olasılığına göre sıralanarak sergilenir.

İçerik Önerileri

Facebook koleksiyon reklamları yalnızca mobil cihazlar üzerinden görüntülenebilir. Formata uygun bir koleksiyon reklamı içerik olarak şu özelliklere sahip olmalıdır:

  • Önerilen çözünürlük 1200×628 pikseldir.
  • Birden fazla kabul edilebilir video formatı bulunsa da MP4 veya .MOV önerilir.
  • Maksimum video dosyası boyutu 4 GB olmalıdır.
  • Video uzunluğunun 2 dakikadan kısa olması önerilir.
  • Metinler en fazla 90 karakter içermelidir.
  • Başlıklar 25 karakter olmalıdır. Aksi takdirde metin kesilerek gösterilir.

Koleksiyon reklamlarıhızlı deneyimleri kullanır ve pek çok kişinin ürünlerinizi keşfetmesini kolaylaştırır. Üstelik bu formatla birden fazla reklam verebilir; bunları birlikte yayınlayabilirsiniz. Kullanıcıların ürünlerinizi daha kolay bulmasını sağlamak için ürün adını ya da kodunu girmeniz faydalı olacaktır.

Teknik Özellikleri

Facebook koleksiyon reklamları ile tanıtacağınız ürünlerin çeşitliliğini artırabilirsiniz. Bir kataloğu koleksiyon reklamıyla eşleştirdiğinizde en az 4 farklı ürüne sahip olmanız gerekir. Büyük bir set ile kullanıcıları sunduğunuz daha fazla ürününüzü keşfetmeye yönlendirebilirsiniz. Reklamda kullanacağınız resim dosyası türleri .jpg ya da .png formatında olabilir. Görüntü oranı kare için 1: 1, manzara için 9:16’dir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Savaş
Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
E-Ticarette Kullanıcı Yorumları Neden Önemlidir?
E-Ticarette Kullanıcı Yorumları Neden Önemlidir?
E-ticarette başarılı olmak için müşterinin nabzını tutmak gerekir. Ürün ve hizmetlerinizi satın alan kişilerin düşünceleri markanız açısından büyük önem taşır. Puanlama ve yorum opsiyonları, müşterilerin geri dönüş...
12 Haziran 2022
Ferad Osman Sali
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani Türkçesiyle...
2 Nisan 2018
Ferad Osman Sali
Şirketler İçin Zaman Yönetimi Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?
Şirketler İçin Zaman Yönetimi Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?
Zaman, kişisel hayatta olduğu gibi iş yaşamında da önemli bir sermayedir. Şirket hedeflerini gerçekleştirerek başarıya ulaşmanın yolu, çalışmaları vakte göre organize etmekten geçer. Etkin bir organizasyon planı yaparak...
13 Eylül 2022
Savaş Çetinkaya
İhracat'ta E-Fatura İrsaliye Yerine Geçer Mi?
İhracat'ta E-Fatura İrsaliye Yerine Geçer Mi?
E-ihracata başlamayı düşünüyorsanız, bu konu hakkında bilmeniz gereken birçok konu vardır. Ayrıca e fatura irsaliye yerine geçer mi sorusu da bunlardan bir tanesidir. E-faturalar irsaliye yerine geçebilse de bu hepsi için geçerli...
25 Şubat 2023
Ferad Osman Sali
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Ferad Osman Sali