Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

14 Aralık 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve instagram görsel ve video boyutlarını aynı kullanırsanız reklamınız hem facebook hem de instagram'da sorunsuz bir şekilde yayınlanacaktır.

Facebook Reklam Ölçüleri

Sosyal medya pazarlamada Facebook reklamları, markalar için oldukça önemli bir yere sahip. Farklı reklam modelleri, gelişmiş hedefleme araçları ve eriştiği kitle nedeniyle Facebook, pazarlama ve reklam konusunda sıklıkla kullanılıyor. Facebook reklamları oluştururken dikkat edilmesi gereken noktalardan bazıları doğru görsel ve video boyutlarını kullanırken, metin uzunluklarını da reklam modeline göre oluşturmak gerekiyor. Bu rehberimizde de Facebook reklamları için görsel boyutlarını detaylı bir şekilde ele alıyor olacağız.

Facebook reklam modellerinde öne çıkan 5 görsel şablonu bulunuyor. Tabii ki seçtiğiniz reklam modeline göre bu görsel içeriklerden bazılarını kullanabiliyorsunuz. Bu görsel şablonları ise:

  • Tek görsel
  • Tek video
  • Dönen fotoğraflar (carousel)
  • Koleksiyonlar
  • Kanvas

Tek görsel kullanımları

“Facebook

En basit ve kolay kullanımı olması nedeniyle tek görselli reklam kullanımları oldukça sık karşımıza çıkmakta. Belli bir reklam formatı seçtikten sonra tek görselinizi yükleyip, metinlerinizi yazarak, yönlendirme linkinizi eklediğinizde reklamınız hazır olabildiği için, kolay bir kullanımı bulunuyor.

Kullanıldığı alanlar

  • Erişim
  • Marka bilinirliği
  • Trafik
  • Etkileşim
  • Mobil uygulama yüklemeleri
  • Lead generation
  • Geri dönüşüm
  • Ürün katalog satışları
  • Mağaza ziyaretleri

Görsel tasarım detayları

  • Desteklenen formatlar: .jpg ve .png
  • Görsel oranı: 16:9 ya da 9:16
  • Görsel üzerinde izin verilen maksimum metin oranı: %20
  • Görsel boyutları: 1200 x 628 piksel

Ek bilgiler

  • Reklam başlık uzunluğu: 25 karakter
  • Açıklama metin uzunluğu: 125 karakter
  • Link açıklaması: 30 karakter

Tek video kullanımı

Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber video reklamlar da sıklıkla kullanılmaya başlandı. Farklı video oranlarını bu reklamlarda kullanmak mümkün.

Aşağıdaki görselde de video boyutlarının oranlarına göre nasıl görüneceğini inceleyebilirsiniz. Videolarda kullanabileceğiniz oranlar:

“Facebook

16:9 , 1:1 , 4:5 , 2:3 , 9:16 olarak öne çıkıyor.

Kullanıldığı alanlar

  • Erişim
  • Marka bilinirliği
  • Trafik
  • Etkileşim
  • Mobil uygulama yüklemeleri
  • Lead generation
  • Geri dönüşüm
  • Ürün katalog satışları

Video gereklilikleri

  • En kısa uzunluk: 1 saniye
  • Maksimum uzunluk: 240 dakika

Ek bilgiler

  • Reklam başlık uzunluğu: 25 karakter
  • Açıklama metin uzunluğu: 125 karakter
  • Link açıklaması: 30 karakter

Dönen fotoğraflar (Carousel)

“Facebook

Özellikle birden fazla ürünü sergilemek için kullanılan dönen fotoğraflar şablonu aynı zamanda retargeting reklamlar için de bir hayli uygundur. Etkileşimi yüksek olan bu görsel şablonunda 2 ile10 adet fotoğrafı yan yana gösterebiliyorsunuz. Dilerseniz fotoğraflarla beraber videoları da kullanabiliyorsunuz.

Kullanıldığı alanlar

  • Erişim
  • Marka bilinirliği
  • Trafik
  • Etkileşim
  • Mobil uygulama yüklemeleri
  • Lead generation
  • Geri dönüşüm
  • Ürün katalog satışları

Tasarımla ilgili detaylar

  • Desteklenen görsel formatları: .jpg ve .png
  • Desteklenen video formatları: MP4 ve MOV

Görseller gereklilikleri

  • En büyük dosya boyutu: 30 MB
  • Tavsiye edilen görsel boyutu: 1080 x 1080 piksel
  • Tavsiye edilen görsel oranı: 1:1
  • Görsel üzerinde izin verilen maksimum metin oranı: %20

Video gereklilikleri

  • Maksimum video boyutu: 4 GB
  • Maksimum video uzunluğu: 240 dakika
  • Video boyut oranı: 4:5

Ek bilgiler

  • Reklam başlık uzunluğu: 25 karakter
  • Açıklama metin uzunluğu: 125 karakter
  • Link açıklaması: 30 karakter

Koleksiyonlar

“Facebook

Bir diğer görsel şablonu ise koleksiyon formatıdır. Bu format ile birden fazla ürün hakkında bir reklam içeriği hazırlayabilirsiniz. Önerilen kullanım şekli, başta bir video ile ürünler hakkında kısa bir bilgi sunmak. Videonun altında da ürünle ilgili diğer fotoğrafları bu formatta sergileyebilirsiniz.

Kullanıldığı alanlar

  • Trafik
  • Geri dönüşüm
  • Mağaza ziyaretleri

Bu formatta ihtiyaç duyulan ve tavsiye edilen görsel boyutu 400 x 150 piksel olarak belirtilmektedir. Bu formatta CTA butonu bulunmamaktadır.

Kanvas

“Facebook

Bu reklam modelinde ise tam ekran görsel reklamları oluşturmak mümkün. Özellikle mobil cihazlar üzerinde ekranı tamamen kaplayan reklamlar oluşturmak için bu reklam modelinden yararlanabilirsiniz. Fotoğrafların yanı sıra videoları da bu reklam formatında kullanabilirsiniz. Bu format aynı zamanda 360 derece fotoğraf ve videoları desteklediği için etkileşimli reklamlar oluşturmak için de bu formatı kullanabilirsiniz.

Kullanıldığı alanlar

  • Erişim
  • Marka bilinirliği
  • Trafik
  • Etkileşim
  • Lead generation
  • Geri dönüşüm
  • Video izlenme sayısı

Görsel gereklilikleri

  • Tavsiye edilen görsel boyutu: 1080 x 1080 piksel
  • Görsel üzerinde izin verilen maksimum metin oranı: %20

Video gereklilikleri

  • Maksimum uzunluk: 15 saniye
  • Video oranı: 4:5 (Dikey video)
  • Maksimum dosya boyutu: 4 GB>/li>

Ek bilgiler

  • Reklam başlık uzunluğu: 45 karakter
  • Açıklama metin uzunluğu: 90 karakter
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan