Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

14 Aralık 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve instagram görsel ve video boyutlarını aynı kullanırsanız reklamınız hem facebook hem de instagram'da sorunsuz bir şekilde yayınlanacaktır.

Facebook Reklam Ölçüleri

Sosyal medya pazarlamada Facebook reklamları, markalar için oldukça önemli bir yere sahip. Farklı reklam modelleri, gelişmiş hedefleme araçları ve eriştiği kitle nedeniyle Facebook, pazarlama ve reklam konusunda sıklıkla kullanılıyor. Facebook reklamları oluştururken dikkat edilmesi gereken noktalardan bazıları doğru görsel ve video boyutlarını kullanırken, metin uzunluklarını da reklam modeline göre oluşturmak gerekiyor. Bu rehberimizde de Facebook reklamları için görsel boyutlarını detaylı bir şekilde ele alıyor olacağız.

Facebook reklam modellerinde öne çıkan 5 görsel şablonu bulunuyor. Tabii ki seçtiğiniz reklam modeline göre bu görsel içeriklerden bazılarını kullanabiliyorsunuz. Bu görsel şablonları ise:

  • Tek görsel
  • Tek video
  • Dönen fotoğraflar (carousel)
  • Koleksiyonlar
  • Kanvas

Tek görsel kullanımları

“Facebook

En basit ve kolay kullanımı olması nedeniyle tek görselli reklam kullanımları oldukça sık karşımıza çıkmakta. Belli bir reklam formatı seçtikten sonra tek görselinizi yükleyip, metinlerinizi yazarak, yönlendirme linkinizi eklediğinizde reklamınız hazır olabildiği için, kolay bir kullanımı bulunuyor.

Kullanıldığı alanlar

  • Erişim
  • Marka bilinirliği
  • Trafik
  • Etkileşim
  • Mobil uygulama yüklemeleri
  • Lead generation
  • Geri dönüşüm
  • Ürün katalog satışları
  • Mağaza ziyaretleri

Görsel tasarım detayları

  • Desteklenen formatlar: .jpg ve .png
  • Görsel oranı: 16:9 ya da 9:16
  • Görsel üzerinde izin verilen maksimum metin oranı: %20
  • Görsel boyutları: 1200 x 628 piksel

Ek bilgiler

  • Reklam başlık uzunluğu: 25 karakter
  • Açıklama metin uzunluğu: 125 karakter
  • Link açıklaması: 30 karakter

Tek video kullanımı

Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber video reklamlar da sıklıkla kullanılmaya başlandı. Farklı video oranlarını bu reklamlarda kullanmak mümkün.

Aşağıdaki görselde de video boyutlarının oranlarına göre nasıl görüneceğini inceleyebilirsiniz. Videolarda kullanabileceğiniz oranlar:

“Facebook

16:9 , 1:1 , 4:5 , 2:3 , 9:16 olarak öne çıkıyor.

Kullanıldığı alanlar

  • Erişim
  • Marka bilinirliği
  • Trafik
  • Etkileşim
  • Mobil uygulama yüklemeleri
  • Lead generation
  • Geri dönüşüm
  • Ürün katalog satışları

Video gereklilikleri

  • En kısa uzunluk: 1 saniye
  • Maksimum uzunluk: 240 dakika

Ek bilgiler

  • Reklam başlık uzunluğu: 25 karakter
  • Açıklama metin uzunluğu: 125 karakter
  • Link açıklaması: 30 karakter

Dönen fotoğraflar (Carousel)

“Facebook

Özellikle birden fazla ürünü sergilemek için kullanılan dönen fotoğraflar şablonu aynı zamanda retargeting reklamlar için de bir hayli uygundur. Etkileşimi yüksek olan bu görsel şablonunda 2 ile10 adet fotoğrafı yan yana gösterebiliyorsunuz. Dilerseniz fotoğraflarla beraber videoları da kullanabiliyorsunuz.

Kullanıldığı alanlar

  • Erişim
  • Marka bilinirliği
  • Trafik
  • Etkileşim
  • Mobil uygulama yüklemeleri
  • Lead generation
  • Geri dönüşüm
  • Ürün katalog satışları

Tasarımla ilgili detaylar

  • Desteklenen görsel formatları: .jpg ve .png
  • Desteklenen video formatları: MP4 ve MOV

Görseller gereklilikleri

  • En büyük dosya boyutu: 30 MB
  • Tavsiye edilen görsel boyutu: 1080 x 1080 piksel
  • Tavsiye edilen görsel oranı: 1:1
  • Görsel üzerinde izin verilen maksimum metin oranı: %20

Video gereklilikleri

  • Maksimum video boyutu: 4 GB
  • Maksimum video uzunluğu: 240 dakika
  • Video boyut oranı: 4:5

Ek bilgiler

  • Reklam başlık uzunluğu: 25 karakter
  • Açıklama metin uzunluğu: 125 karakter
  • Link açıklaması: 30 karakter

Koleksiyonlar

“Facebook

Bir diğer görsel şablonu ise koleksiyon formatıdır. Bu format ile birden fazla ürün hakkında bir reklam içeriği hazırlayabilirsiniz. Önerilen kullanım şekli, başta bir video ile ürünler hakkında kısa bir bilgi sunmak. Videonun altında da ürünle ilgili diğer fotoğrafları bu formatta sergileyebilirsiniz.

Kullanıldığı alanlar

  • Trafik
  • Geri dönüşüm
  • Mağaza ziyaretleri

Bu formatta ihtiyaç duyulan ve tavsiye edilen görsel boyutu 400 x 150 piksel olarak belirtilmektedir. Bu formatta CTA butonu bulunmamaktadır.

Kanvas

“Facebook

Bu reklam modelinde ise tam ekran görsel reklamları oluşturmak mümkün. Özellikle mobil cihazlar üzerinde ekranı tamamen kaplayan reklamlar oluşturmak için bu reklam modelinden yararlanabilirsiniz. Fotoğrafların yanı sıra videoları da bu reklam formatında kullanabilirsiniz. Bu format aynı zamanda 360 derece fotoğraf ve videoları desteklediği için etkileşimli reklamlar oluşturmak için de bu formatı kullanabilirsiniz.

Kullanıldığı alanlar

  • Erişim
  • Marka bilinirliği
  • Trafik
  • Etkileşim
  • Lead generation
  • Geri dönüşüm
  • Video izlenme sayısı

Görsel gereklilikleri

  • Tavsiye edilen görsel boyutu: 1080 x 1080 piksel
  • Görsel üzerinde izin verilen maksimum metin oranı: %20

Video gereklilikleri

  • Maksimum uzunluk: 15 saniye
  • Video oranı: 4:5 (Dikey video)
  • Maksimum dosya boyutu: 4 GB>/li>

Ek bilgiler

  • Reklam başlık uzunluğu: 45 karakter
  • Açıklama metin uzunluğu: 90 karakter
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın