
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve instagram görsel ve video boyutlarını aynı kullanırsanız reklamınız hem facebook hem de instagram'da sorunsuz bir şekilde yayınlanacaktır.
Facebook Reklam Ölçüleri
Sosyal medya pazarlamada Facebook reklamları, markalar için oldukça önemli bir yere sahip. Farklı reklam modelleri, gelişmiş hedefleme araçları ve eriştiği kitle nedeniyle Facebook, pazarlama ve reklam konusunda sıklıkla kullanılıyor. Facebook reklamları oluştururken dikkat edilmesi gereken noktalardan bazıları doğru görsel ve video boyutlarını kullanırken, metin uzunluklarını da reklam modeline göre oluşturmak gerekiyor. Bu rehberimizde de Facebook reklamları için görsel boyutlarını detaylı bir şekilde ele alıyor olacağız.
Facebook reklam modellerinde öne çıkan 5 görsel şablonu bulunuyor. Tabii ki seçtiğiniz reklam modeline göre bu görsel içeriklerden bazılarını kullanabiliyorsunuz. Bu görsel şablonları ise:
- Tek görsel
- Tek video
- Dönen fotoğraflar (carousel)
- Koleksiyonlar
- Kanvas
Tek görsel kullanımları
En basit ve kolay kullanımı olması nedeniyle tek görselli reklam kullanımları oldukça sık karşımıza çıkmakta. Belli bir reklam formatı seçtikten sonra tek görselinizi yükleyip, metinlerinizi yazarak, yönlendirme linkinizi eklediğinizde reklamınız hazır olabildiği için, kolay bir kullanımı bulunuyor.
Kullanıldığı alanlar
- Erişim
- Marka bilinirliği
- Trafik
- Etkileşim
- Mobil uygulama yüklemeleri
- Lead generation
- Geri dönüşüm
- Ürün katalog satışları
- Mağaza ziyaretleri
Görsel tasarım detayları
- Desteklenen formatlar: .jpg ve .png
- Görsel oranı: 16:9 ya da 9:16
- Görsel üzerinde izin verilen maksimum metin oranı: %20
- Görsel boyutları: 1200 x 628 piksel
Ek bilgiler
- Reklam başlık uzunluğu: 25 karakter
- Açıklama metin uzunluğu: 125 karakter
- Link açıklaması: 30 karakter
Tek video kullanımı
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber video reklamlar da sıklıkla kullanılmaya başlandı. Farklı video oranlarını bu reklamlarda kullanmak mümkün.
Aşağıdaki görselde de video boyutlarının oranlarına göre nasıl görüneceğini inceleyebilirsiniz. Videolarda kullanabileceğiniz oranlar:
16:9 , 1:1 , 4:5 , 2:3 , 9:16 olarak öne çıkıyor.
Kullanıldığı alanlar
- Erişim
- Marka bilinirliği
- Trafik
- Etkileşim
- Mobil uygulama yüklemeleri
- Lead generation
- Geri dönüşüm
- Ürün katalog satışları
Video gereklilikleri
- En kısa uzunluk: 1 saniye
- Maksimum uzunluk: 240 dakika
Ek bilgiler
- Reklam başlık uzunluğu: 25 karakter
- Açıklama metin uzunluğu: 125 karakter
- Link açıklaması: 30 karakter
Dönen fotoğraflar (Carousel)
Özellikle birden fazla ürünü sergilemek için kullanılan dönen fotoğraflar şablonu aynı zamanda retargeting reklamlar için de bir hayli uygundur. Etkileşimi yüksek olan bu görsel şablonunda 2 ile10 adet fotoğrafı yan yana gösterebiliyorsunuz. Dilerseniz fotoğraflarla beraber videoları da kullanabiliyorsunuz.
Kullanıldığı alanlar
- Erişim
- Marka bilinirliği
- Trafik
- Etkileşim
- Mobil uygulama yüklemeleri
- Lead generation
- Geri dönüşüm
- Ürün katalog satışları
Tasarımla ilgili detaylar
- Desteklenen görsel formatları: .jpg ve .png
- Desteklenen video formatları: MP4 ve MOV
Görseller gereklilikleri
- En büyük dosya boyutu: 30 MB
- Tavsiye edilen görsel boyutu: 1080 x 1080 piksel
- Tavsiye edilen görsel oranı: 1:1
- Görsel üzerinde izin verilen maksimum metin oranı: %20
Video gereklilikleri
- Maksimum video boyutu: 4 GB
- Maksimum video uzunluğu: 240 dakika
- Video boyut oranı: 4:5
Ek bilgiler
- Reklam başlık uzunluğu: 25 karakter
- Açıklama metin uzunluğu: 125 karakter
- Link açıklaması: 30 karakter
Koleksiyonlar
Bir diğer görsel şablonu ise koleksiyon formatıdır. Bu format ile birden fazla ürün hakkında bir reklam içeriği hazırlayabilirsiniz. Önerilen kullanım şekli, başta bir video ile ürünler hakkında kısa bir bilgi sunmak. Videonun altında da ürünle ilgili diğer fotoğrafları bu formatta sergileyebilirsiniz.
Kullanıldığı alanlar
- Trafik
- Geri dönüşüm
- Mağaza ziyaretleri
Bu formatta ihtiyaç duyulan ve tavsiye edilen görsel boyutu 400 x 150 piksel olarak belirtilmektedir. Bu formatta CTA butonu bulunmamaktadır.
Kanvas
Bu reklam modelinde ise tam ekran görsel reklamları oluşturmak mümkün. Özellikle mobil cihazlar üzerinde ekranı tamamen kaplayan reklamlar oluşturmak için bu reklam modelinden yararlanabilirsiniz. Fotoğrafların yanı sıra videoları da bu reklam formatında kullanabilirsiniz. Bu format aynı zamanda 360 derece fotoğraf ve videoları desteklediği için etkileşimli reklamlar oluşturmak için de bu formatı kullanabilirsiniz.
Kullanıldığı alanlar
- Erişim
- Marka bilinirliği
- Trafik
- Etkileşim
- Lead generation
- Geri dönüşüm
- Video izlenme sayısı
Görsel gereklilikleri
- Tavsiye edilen görsel boyutu: 1080 x 1080 piksel
- Görsel üzerinde izin verilen maksimum metin oranı: %20
Video gereklilikleri
- Maksimum uzunluk: 15 saniye
- Video oranı: 4:5 (Dikey video)
- Maksimum dosya boyutu: 4 GB>/li>
Ek bilgiler
- Reklam başlık uzunluğu: 45 karakter
- Açıklama metin uzunluğu: 90 karakter
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler