Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?

17 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve Instagram’ın talep ettiği bilgileri sağlamanız gerekmekte.

Instagram onaylı hesap geçişi gerçekten gerekli mi?

Onaylı hesaba sahip olduğunuzda, kullanıcılara bu hesabın doğrulandığını ve size ait olduğunu gösterebilirsiniz. Böylelikle taklit ya da benzer isimli hesaplarla karıştırılmamış olursunuz.

Markanızın özgün olduğunu ve tüketicilerin gerçek hesabınızı bulmasını sağlamak için mavi onay tiki almanız faydalı olabilir.

Instagram onaylı hesap için neler gerekiyor?

Instagram onaylı hesap için birkaç adımı takip etmeniz gerekiyor. Öncelikle bu adımları paylaşalım. Sonrasında da onay sürecinin olumlu geçmesi için Instagram profiliniz üzerinde neler yapmanız gerektiği üzerinde duracağız.

1. adım: Instagram uygulamasına girerek, hesabınızı açın.

2. adım: Sağ üstte bulunan menü işaretine tıklayın.

3. adım: En altta yer alan “Ayarlar” bölümüne gelin.

4. adım: “Hesap” bölümün gelin.

5. adım: “Doğrulama talebi” bölümüne tıklayın.

6. adım: Gerekli bilgileri doldurarak formu gönderin

Aşağıda doğrulama talep sayfasının bir örneğini görebilirsiniz. Bu doğrulama talebi üzerinde devlet tarafından verilmiş bir kimlik belgesinin örneğini de paylaşmanız gerekmektedir.

Instagram onaylı hesap kimlere veriliyor?

Mavi tik, Instagram’da her profile verilen bir özellik değil. Bu onayı almak isteyen kullanıcı ya da firmaların bazı kriterleri yerine getirmesi gerekiyor. Öncelikle Instagram’ın dikkat ettiği en önemli unsurları ele alalım:

Özgünlük: Instagram’da onaylı hesap için kişinin ya da kurumun özgün olması gerekiyor. Özgün ve kurum ya da kişi ile ilgili orijinal içerik paylaşımlarının yapılıp yapılmadığı dikkate alınıyor.

Gerçek kişi/kurum: Hesabın gerçek bir kişi ya da kuruma ait olup olmadığıda dikkate alınan kriterler arasında yer alıyor.

Hesabın herkese açık olması: Instagram onaylı hesap için hesabınızın herkese açık olması da gerekiyor.

Profil bilgileri: Onaylı hesap için, Instagram profilinizdeki bilgilerin de tam olması gerekiyor.

Tanınmış olmak: Instagram’da onaylı hesap geçişinin olabilmesi için markanın ya da kişinin büyük kitleler tarafından da tanınmış olması gerekiyor. Halk arasında bilinen, tanınan önemli figürler için bu onay süreci daha olumlu geçmektedir.

Önemli not: Instagram’da onaylı hesap geçişi için başvuruda bulunmanız mavi tik almanızı garanti etmemektedir. Bu süreç olumsuz da geçebilir. Başvuru yaptıktan 30 gün sonra yeniden başvuru yapmayı deneyebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizden profil bilgilerini güncelleme ve işletme profiline geçiş yapma hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

İlgili rehber: Instagram’da İşletme Profili’ne nasıl geçiş yapabilirsiniz?

Instagram’da onaylı hesaba geçmeden önce yapabilecekleriniz

Hesabınızın onaylı olması için belli bir takipçi kitlenizin olmasının yanı sıra özgün içerikler üretiyor ve markanız ile ürünleriniz özelinde bir otorite olmanızın rolü büyük olduğu için, onay başvurusunda bulunmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak mavi tik almayı kolaylaştırabilirsiniz. Bu süreçte de şu çalışmaları yapabilirsiniz.

Web sitenizde ve diğer kanallarda Instagram hesabınızı tanıtın

Instagram hesabınızı farklı kanallar üzerinde tanıtarak, farklı platformlar üzerinde bu profilinize takipçi çekebilirsiniz. Farklı hedef kitlelere ulaşmak ve farklı platformlardaki kullanıcıları Instagram profilinize çekmek için bu yöntemi kullanmayı deneyebilirsiniz.

Aktif bir şekilde Instagram’ı kullanın

Aktif bir şekilde Instagram’da yer almanız, paylaşımlar yapmanız, takipçilerinizle etkileşime girerek, onlarla iletişim kurmanız organik olarak da markanızın bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Markanızı ve hesabınızı büyütmek için aktif bir şekilde yer almanız önemli faktörlerden biri.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Marka değerinin sürekliliğini sağlayın

Instagram üzerinde yaptığınız paylaşımlarda süreklilik önemli olduğu gibi marka değerinin de sürekli olarak yansıtılması ve bozulmaması gerekir. Marka kimliğini bozmayacak ve markayı en iyi şekilde yansıtacak içerik paylaşımları yapmaya özen göstermelisiniz.

Profil resminiz oldukça önemli

Bir marka olarak onay başvurusunda bulunduğunuzda, marka logonuzu profil resminizde kullanmayı unutmamalısınız.

Kendi web sitenizin linkini paylaşın

Instagram’da onaylı hesap için kendi e-ticaret sitenizin linkini de profilinize eklemeyi unutmamalısınız. Başka veya sizinle ilgili olmayan herhangi bir web sitenin linkini profilinizde paylaşmanız, hesabınızın onaylanmamasına neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan