Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?

17 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve Instagram’ın talep ettiği bilgileri sağlamanız gerekmekte.

Instagram onaylı hesap geçişi gerçekten gerekli mi?

Onaylı hesaba sahip olduğunuzda, kullanıcılara bu hesabın doğrulandığını ve size ait olduğunu gösterebilirsiniz. Böylelikle taklit ya da benzer isimli hesaplarla karıştırılmamış olursunuz.

Markanızın özgün olduğunu ve tüketicilerin gerçek hesabınızı bulmasını sağlamak için mavi onay tiki almanız faydalı olabilir.

Instagram onaylı hesap için neler gerekiyor?

Instagram onaylı hesap için birkaç adımı takip etmeniz gerekiyor. Öncelikle bu adımları paylaşalım. Sonrasında da onay sürecinin olumlu geçmesi için Instagram profiliniz üzerinde neler yapmanız gerektiği üzerinde duracağız.

1. adım: Instagram uygulamasına girerek, hesabınızı açın.

2. adım: Sağ üstte bulunan menü işaretine tıklayın.

3. adım: En altta yer alan “Ayarlar” bölümüne gelin.

4. adım: “Hesap” bölümün gelin.

5. adım: “Doğrulama talebi” bölümüne tıklayın.

6. adım: Gerekli bilgileri doldurarak formu gönderin

Aşağıda doğrulama talep sayfasının bir örneğini görebilirsiniz. Bu doğrulama talebi üzerinde devlet tarafından verilmiş bir kimlik belgesinin örneğini de paylaşmanız gerekmektedir.

Instagram onaylı hesap kimlere veriliyor?

Mavi tik, Instagram’da her profile verilen bir özellik değil. Bu onayı almak isteyen kullanıcı ya da firmaların bazı kriterleri yerine getirmesi gerekiyor. Öncelikle Instagram’ın dikkat ettiği en önemli unsurları ele alalım:

Özgünlük: Instagram’da onaylı hesap için kişinin ya da kurumun özgün olması gerekiyor. Özgün ve kurum ya da kişi ile ilgili orijinal içerik paylaşımlarının yapılıp yapılmadığı dikkate alınıyor.

Gerçek kişi/kurum: Hesabın gerçek bir kişi ya da kuruma ait olup olmadığıda dikkate alınan kriterler arasında yer alıyor.

Hesabın herkese açık olması: Instagram onaylı hesap için hesabınızın herkese açık olması da gerekiyor.

Profil bilgileri: Onaylı hesap için, Instagram profilinizdeki bilgilerin de tam olması gerekiyor.

Tanınmış olmak: Instagram’da onaylı hesap geçişinin olabilmesi için markanın ya da kişinin büyük kitleler tarafından da tanınmış olması gerekiyor. Halk arasında bilinen, tanınan önemli figürler için bu onay süreci daha olumlu geçmektedir.

Önemli not: Instagram’da onaylı hesap geçişi için başvuruda bulunmanız mavi tik almanızı garanti etmemektedir. Bu süreç olumsuz da geçebilir. Başvuru yaptıktan 30 gün sonra yeniden başvuru yapmayı deneyebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizden profil bilgilerini güncelleme ve işletme profiline geçiş yapma hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

İlgili rehber: Instagram’da İşletme Profili’ne nasıl geçiş yapabilirsiniz?

Instagram’da onaylı hesaba geçmeden önce yapabilecekleriniz

Hesabınızın onaylı olması için belli bir takipçi kitlenizin olmasının yanı sıra özgün içerikler üretiyor ve markanız ile ürünleriniz özelinde bir otorite olmanızın rolü büyük olduğu için, onay başvurusunda bulunmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak mavi tik almayı kolaylaştırabilirsiniz. Bu süreçte de şu çalışmaları yapabilirsiniz.

Web sitenizde ve diğer kanallarda Instagram hesabınızı tanıtın

Instagram hesabınızı farklı kanallar üzerinde tanıtarak, farklı platformlar üzerinde bu profilinize takipçi çekebilirsiniz. Farklı hedef kitlelere ulaşmak ve farklı platformlardaki kullanıcıları Instagram profilinize çekmek için bu yöntemi kullanmayı deneyebilirsiniz.

Aktif bir şekilde Instagram’ı kullanın

Aktif bir şekilde Instagram’da yer almanız, paylaşımlar yapmanız, takipçilerinizle etkileşime girerek, onlarla iletişim kurmanız organik olarak da markanızın bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Markanızı ve hesabınızı büyütmek için aktif bir şekilde yer almanız önemli faktörlerden biri.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Marka değerinin sürekliliğini sağlayın

Instagram üzerinde yaptığınız paylaşımlarda süreklilik önemli olduğu gibi marka değerinin de sürekli olarak yansıtılması ve bozulmaması gerekir. Marka kimliğini bozmayacak ve markayı en iyi şekilde yansıtacak içerik paylaşımları yapmaya özen göstermelisiniz.

Profil resminiz oldukça önemli

Bir marka olarak onay başvurusunda bulunduğunuzda, marka logonuzu profil resminizde kullanmayı unutmamalısınız.

Kendi web sitenizin linkini paylaşın

Instagram’da onaylı hesap için kendi e-ticaret sitenizin linkini de profilinize eklemeyi unutmamalısınız. Başka veya sizinle ilgili olmayan herhangi bir web sitenin linkini profilinizde paylaşmanız, hesabınızın onaylanmamasına neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan