Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?

17 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve Instagram’ın talep ettiği bilgileri sağlamanız gerekmekte.

Instagram onaylı hesap geçişi gerçekten gerekli mi?

Onaylı hesaba sahip olduğunuzda, kullanıcılara bu hesabın doğrulandığını ve size ait olduğunu gösterebilirsiniz. Böylelikle taklit ya da benzer isimli hesaplarla karıştırılmamış olursunuz.

Markanızın özgün olduğunu ve tüketicilerin gerçek hesabınızı bulmasını sağlamak için mavi onay tiki almanız faydalı olabilir.

Instagram onaylı hesap için neler gerekiyor?

Instagram onaylı hesap için birkaç adımı takip etmeniz gerekiyor. Öncelikle bu adımları paylaşalım. Sonrasında da onay sürecinin olumlu geçmesi için Instagram profiliniz üzerinde neler yapmanız gerektiği üzerinde duracağız.

1. adım: Instagram uygulamasına girerek, hesabınızı açın.

2. adım: Sağ üstte bulunan menü işaretine tıklayın.

3. adım: En altta yer alan “Ayarlar” bölümüne gelin.

4. adım: “Hesap” bölümün gelin.

5. adım: “Doğrulama talebi” bölümüne tıklayın.

6. adım: Gerekli bilgileri doldurarak formu gönderin

Aşağıda doğrulama talep sayfasının bir örneğini görebilirsiniz. Bu doğrulama talebi üzerinde devlet tarafından verilmiş bir kimlik belgesinin örneğini de paylaşmanız gerekmektedir.

Instagram onaylı hesap kimlere veriliyor?

Mavi tik, Instagram’da her profile verilen bir özellik değil. Bu onayı almak isteyen kullanıcı ya da firmaların bazı kriterleri yerine getirmesi gerekiyor. Öncelikle Instagram’ın dikkat ettiği en önemli unsurları ele alalım:

Özgünlük: Instagram’da onaylı hesap için kişinin ya da kurumun özgün olması gerekiyor. Özgün ve kurum ya da kişi ile ilgili orijinal içerik paylaşımlarının yapılıp yapılmadığı dikkate alınıyor.

Gerçek kişi/kurum: Hesabın gerçek bir kişi ya da kuruma ait olup olmadığıda dikkate alınan kriterler arasında yer alıyor.

Hesabın herkese açık olması: Instagram onaylı hesap için hesabınızın herkese açık olması da gerekiyor.

Profil bilgileri: Onaylı hesap için, Instagram profilinizdeki bilgilerin de tam olması gerekiyor.

Tanınmış olmak: Instagram’da onaylı hesap geçişinin olabilmesi için markanın ya da kişinin büyük kitleler tarafından da tanınmış olması gerekiyor. Halk arasında bilinen, tanınan önemli figürler için bu onay süreci daha olumlu geçmektedir.

Önemli not: Instagram’da onaylı hesap geçişi için başvuruda bulunmanız mavi tik almanızı garanti etmemektedir. Bu süreç olumsuz da geçebilir. Başvuru yaptıktan 30 gün sonra yeniden başvuru yapmayı deneyebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizden profil bilgilerini güncelleme ve işletme profiline geçiş yapma hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

İlgili rehber: Instagram’da İşletme Profili’ne nasıl geçiş yapabilirsiniz?

Instagram’da onaylı hesaba geçmeden önce yapabilecekleriniz

Hesabınızın onaylı olması için belli bir takipçi kitlenizin olmasının yanı sıra özgün içerikler üretiyor ve markanız ile ürünleriniz özelinde bir otorite olmanızın rolü büyük olduğu için, onay başvurusunda bulunmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak mavi tik almayı kolaylaştırabilirsiniz. Bu süreçte de şu çalışmaları yapabilirsiniz.

Web sitenizde ve diğer kanallarda Instagram hesabınızı tanıtın

Instagram hesabınızı farklı kanallar üzerinde tanıtarak, farklı platformlar üzerinde bu profilinize takipçi çekebilirsiniz. Farklı hedef kitlelere ulaşmak ve farklı platformlardaki kullanıcıları Instagram profilinize çekmek için bu yöntemi kullanmayı deneyebilirsiniz.

Aktif bir şekilde Instagram’ı kullanın

Aktif bir şekilde Instagram’da yer almanız, paylaşımlar yapmanız, takipçilerinizle etkileşime girerek, onlarla iletişim kurmanız organik olarak da markanızın bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Markanızı ve hesabınızı büyütmek için aktif bir şekilde yer almanız önemli faktörlerden biri.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Marka değerinin sürekliliğini sağlayın

Instagram üzerinde yaptığınız paylaşımlarda süreklilik önemli olduğu gibi marka değerinin de sürekli olarak yansıtılması ve bozulmaması gerekir. Marka kimliğini bozmayacak ve markayı en iyi şekilde yansıtacak içerik paylaşımları yapmaya özen göstermelisiniz.

Profil resminiz oldukça önemli

Bir marka olarak onay başvurusunda bulunduğunuzda, marka logonuzu profil resminizde kullanmayı unutmamalısınız.

Kendi web sitenizin linkini paylaşın

Instagram’da onaylı hesap için kendi e-ticaret sitenizin linkini de profilinize eklemeyi unutmamalısınız. Başka veya sizinle ilgili olmayan herhangi bir web sitenin linkini profilinizde paylaşmanız, hesabınızın onaylanmamasına neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Aliexpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / aliexpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan