fbpx

Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?

17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?

Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve Instagram’ın talep ettiği bilgileri sağlamanız gerekmekte.

Instagram onaylı hesap geçişi gerçekten gerekli mi?

Onaylı hesaba sahip olduğunuzda, kullanıcılara bu hesabın doğrulandığını ve size ait olduğunu gösterebilirsiniz. Böylelikle taklit ya da benzer isimli hesaplarla karıştırılmamış olursunuz.

Markanızın özgün olduğunu ve tüketicilerin gerçek hesabınızı bulmasını sağlamak için mavi onay tiki almanız faydalı olabilir.

Instagram onaylı hesap için neler gerekiyor?

Instagram onaylı hesap için birkaç adımı takip etmeniz gerekiyor. Öncelikle bu adımları paylaşalım. Sonrasında da onay sürecinin olumlu geçmesi için Instagram profiliniz üzerinde neler yapmanız gerektiği üzerinde duracağız.

1. adım: Instagram uygulamasına girerek, hesabınızı açın.

2. adım: Sağ üstte bulunan menü işaretine tıklayın.

3. adım: En altta yer alan “Ayarlar” bölümüne gelin.

4. adım: “Hesap” bölümün gelin.

5. adım: “Doğrulama talebi” bölümüne tıklayın.

6. adım: Gerekli bilgileri doldurarak formu gönderin

Aşağıda doğrulama talep sayfasının bir örneğini görebilirsiniz. Bu doğrulama talebi üzerinde devlet tarafından verilmiş bir kimlik belgesinin örneğini de paylaşmanız gerekmektedir.

Instagram onaylı hesap kimlere veriliyor?

Mavi tik, Instagram’da her profile verilen bir özellik değil. Bu onayı almak isteyen kullanıcı ya da firmaların bazı kriterleri yerine getirmesi gerekiyor. Öncelikle Instagram’ın dikkat ettiği en önemli unsurları ele alalım:

Özgünlük: Instagram’da onaylı hesap için kişinin ya da kurumun özgün olması gerekiyor. Özgün ve kurum ya da kişi ile ilgili orijinal içerik paylaşımlarının yapılıp yapılmadığı dikkate alınıyor.

Gerçek kişi/kurum: Hesabın gerçek bir kişi ya da kuruma ait olup olmadığıda dikkate alınan kriterler arasında yer alıyor.

Hesabın herkese açık olması: Instagram onaylı hesap için hesabınızın herkese açık olması da gerekiyor.

Profil bilgileri: Onaylı hesap için, Instagram profilinizdeki bilgilerin de tam olması gerekiyor.

Tanınmış olmak: Instagram’da onaylı hesap geçişinin olabilmesi için markanın ya da kişinin büyük kitleler tarafından da tanınmış olması gerekiyor. Halk arasında bilinen, tanınan önemli figürler için bu onay süreci daha olumlu geçmektedir.

Önemli not: Instagram’da onaylı hesap geçişi için başvuruda bulunmanız mavi tik almanızı garanti etmemektedir. Bu süreç olumsuz da geçebilir. Başvuru yaptıktan 30 gün sonra yeniden başvuru yapmayı deneyebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizden profil bilgilerini güncelleme ve işletme profiline geçiş yapma hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

İlgili rehber: Instagram’da İşletme Profili’ne nasıl geçiş yapabilirsiniz?

Instagram’da onaylı hesaba geçmeden önce yapabilecekleriniz

Hesabınızın onaylı olması için belli bir takipçi kitlenizin olmasının yanı sıra özgün içerikler üretiyor ve markanız ile ürünleriniz özelinde bir otorite olmanızın rolü büyük olduğu için, onay başvurusunda bulunmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak mavi tik almayı kolaylaştırabilirsiniz. Bu süreçte de şu çalışmaları yapabilirsiniz.

Web sitenizde ve diğer kanallarda Instagram hesabınızı tanıtın

Instagram hesabınızı farklı kanallar üzerinde tanıtarak, farklı platformlar üzerinde bu profilinize takipçi çekebilirsiniz. Farklı hedef kitlelere ulaşmak ve farklı platformlardaki kullanıcıları Instagram profilinize çekmek için bu yöntemi kullanmayı deneyebilirsiniz.

Aktif bir şekilde Instagram’ı kullanın

Aktif bir şekilde Instagram’da yer almanız, paylaşımlar yapmanız, takipçilerinizle etkileşime girerek, onlarla iletişim kurmanız organik olarak da markanızın bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Markanızı ve hesabınızı büyütmek için aktif bir şekilde yer almanız önemli faktörlerden biri.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Marka değerinin sürekliliğini sağlayın

Instagram üzerinde yaptığınız paylaşımlarda süreklilik önemli olduğu gibi marka değerinin de sürekli olarak yansıtılması ve bozulmaması gerekir. Marka kimliğini bozmayacak ve markayı en iyi şekilde yansıtacak içerik paylaşımları yapmaya özen göstermelisiniz.

Profil resminiz oldukça önemli

Bir marka olarak onay başvurusunda bulunduğunuzda, marka logonuzu profil resminizde kullanmayı unutmamalısınız.

Kendi web sitenizin linkini paylaşın

Instagram’da onaylı hesap için kendi e-ticaret sitenizin linkini de profilinize eklemeyi unutmamalısınız. Başka veya sizinle ilgili olmayan herhangi bir web sitenin linkini profilinizde paylaşmanız, hesabınızın onaylanmamasına neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
IdeaSoft
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan