Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?

17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?

Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve Instagram’ın talep ettiği bilgileri sağlamanız gerekmekte.

Instagram onaylı hesap geçişi gerçekten gerekli mi?

Onaylı hesaba sahip olduğunuzda, kullanıcılara bu hesabın doğrulandığını ve size ait olduğunu gösterebilirsiniz. Böylelikle taklit ya da benzer isimli hesaplarla karıştırılmamış olursunuz.

Markanızın özgün olduğunu ve tüketicilerin gerçek hesabınızı bulmasını sağlamak için mavi onay tiki almanız faydalı olabilir.

Instagram onaylı hesap için neler gerekiyor?

Instagram onaylı hesap için birkaç adımı takip etmeniz gerekiyor. Öncelikle bu adımları paylaşalım. Sonrasında da onay sürecinin olumlu geçmesi için Instagram profiliniz üzerinde neler yapmanız gerektiği üzerinde duracağız.

1. adım: Instagram uygulamasına girerek, hesabınızı açın.

2. adım: Sağ üstte bulunan menü işaretine tıklayın.

3. adım: En altta yer alan “Ayarlar” bölümüne gelin.

4. adım: “Hesap” bölümün gelin.

5. adım: “Doğrulama talebi” bölümüne tıklayın.

6. adım: Gerekli bilgileri doldurarak formu gönderin

Aşağıda doğrulama talep sayfasının bir örneğini görebilirsiniz. Bu doğrulama talebi üzerinde devlet tarafından verilmiş bir kimlik belgesinin örneğini de paylaşmanız gerekmektedir.

Instagram onaylı hesap kimlere veriliyor?

Mavi tik, Instagram’da her profile verilen bir özellik değil. Bu onayı almak isteyen kullanıcı ya da firmaların bazı kriterleri yerine getirmesi gerekiyor. Öncelikle Instagram’ın dikkat ettiği en önemli unsurları ele alalım:

Özgünlük: Instagram’da onaylı hesap için kişinin ya da kurumun özgün olması gerekiyor. Özgün ve kurum ya da kişi ile ilgili orijinal içerik paylaşımlarının yapılıp yapılmadığı dikkate alınıyor.

Gerçek kişi/kurum: Hesabın gerçek bir kişi ya da kuruma ait olup olmadığıda dikkate alınan kriterler arasında yer alıyor.

Hesabın herkese açık olması: Instagram onaylı hesap için hesabınızın herkese açık olması da gerekiyor.

Profil bilgileri: Onaylı hesap için, Instagram profilinizdeki bilgilerin de tam olması gerekiyor.

Tanınmış olmak: Instagram’da onaylı hesap geçişinin olabilmesi için markanın ya da kişinin büyük kitleler tarafından da tanınmış olması gerekiyor. Halk arasında bilinen, tanınan önemli figürler için bu onay süreci daha olumlu geçmektedir.

Önemli not: Instagram’da onaylı hesap geçişi için başvuruda bulunmanız mavi tik almanızı garanti etmemektedir. Bu süreç olumsuz da geçebilir. Başvuru yaptıktan 30 gün sonra yeniden başvuru yapmayı deneyebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizden profil bilgilerini güncelleme ve işletme profiline geçiş yapma hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

İlgili rehber: Instagram’da İşletme Profili’ne nasıl geçiş yapabilirsiniz?

Instagram’da onaylı hesaba geçmeden önce yapabilecekleriniz

Hesabınızın onaylı olması için belli bir takipçi kitlenizin olmasının yanı sıra özgün içerikler üretiyor ve markanız ile ürünleriniz özelinde bir otorite olmanızın rolü büyük olduğu için, onay başvurusunda bulunmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak mavi tik almayı kolaylaştırabilirsiniz. Bu süreçte de şu çalışmaları yapabilirsiniz.

Web sitenizde ve diğer kanallarda Instagram hesabınızı tanıtın

Instagram hesabınızı farklı kanallar üzerinde tanıtarak, farklı platformlar üzerinde bu profilinize takipçi çekebilirsiniz. Farklı hedef kitlelere ulaşmak ve farklı platformlardaki kullanıcıları Instagram profilinize çekmek için bu yöntemi kullanmayı deneyebilirsiniz.

Aktif bir şekilde Instagram’ı kullanın

Aktif bir şekilde Instagram’da yer almanız, paylaşımlar yapmanız, takipçilerinizle etkileşime girerek, onlarla iletişim kurmanız organik olarak da markanızın bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Markanızı ve hesabınızı büyütmek için aktif bir şekilde yer almanız önemli faktörlerden biri.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Marka değerinin sürekliliğini sağlayın

Instagram üzerinde yaptığınız paylaşımlarda süreklilik önemli olduğu gibi marka değerinin de sürekli olarak yansıtılması ve bozulmaması gerekir. Marka kimliğini bozmayacak ve markayı en iyi şekilde yansıtacak içerik paylaşımları yapmaya özen göstermelisiniz.

Profil resminiz oldukça önemli

Bir marka olarak onay başvurusunda bulunduğunuzda, marka logonuzu profil resminizde kullanmayı unutmamalısınız.

Kendi web sitenizin linkini paylaşın

Instagram’da onaylı hesap için kendi e-ticaret sitenizin linkini de profilinize eklemeyi unutmamalısınız. Başka veya sizinle ilgili olmayan herhangi bir web sitenin linkini profilinizde paylaşmanız, hesabınızın onaylanmamasına neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin değerini...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları, ürün...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
Gümrük Tarife Cetveli Nedir? Neye Göre Belirlenir?
Gümrük Tarife Cetveli Nedir? Neye Göre Belirlenir?
İthalat ve ihracat, birden fazla ülkenin gümrük kurallarının gözetilmesi gereken ticari işlemleri kapsar. Sürece dâhil olan ülkelerde yürürlükte olan kural ve standartların birbiri ile uyuşmaması hâlinde ortaya ciddi sorunlar...
30 Mart 2022
Markethinkers
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştiren ve online alışverişin ciddi bir piyasa oluşturmasını sağlayan en önemli unsurlardan biri pazayerleridir. Her konuda geleneksel yöntemlerden beslenen e-ticaret sektörü,...
29 Mayıs 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın