E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?

26 Haziran 2020
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?

E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket alternatifleri üzerinden ilerleyerek kendi şirketinizi kurabilirsiniz.

Şahıs firmaları, özellikle yeni başlayacak ve düşük hacimle iş yapmaya başlayacak olanlar için iyi bir alternatiftir. Kurulum maliyetleri daha düşüktür; ancak gelire göre de ödenen vergiler değişiklik göstermektir. Anonim veya limited şirket kurmak içinse belli bir sermaye geremektedir ve yüksek hacimli işler için tercih edilmektedir. Aşağıdaki rehberlerimizde şirket kurmak ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

İlgili rehber: Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?

Vergi yükümlülüğü

İnternette satış yapmak isteyenlerin ve bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapan kişi veya kurumların vergi yükümlülüğü doğmaktadır. İnternet üzerinden bir mal veya hizmet satışlarında Türkiye Cumhuriyeti vergi düzenlemeleri gereğince zorunlu olmuştur.

İlgili rehber: E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci

Bir marka ve kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenlerin e-ticarette geçerli olan ve şirket türlerine göre gerekliliği bulunan vergileri ödeme yükümlülükleri bulunmaktadır. Ancak internet üzerinden ikinci el ürün satışları yapan kişiler için oluşturalan C2C olarak da geçen tüketiciden tüketiciye platformlar üzerinden yapılan satışlarda vergi muafiyeti olmaktadır. Ancak bu platformlarda sıfır ürün satışı yapmak ve toplu olarak ürün satmak yine şirket kurmak için bir zorunluluk doğurmaktadır.

İlgili rehber: E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

Sanal POS kurulumları

İnternetten satış mağazası açmak ve kredi kartı ile bu mağaza üzerinde ödeme kabul edebilmek için de Sanal POS kurulumları yapmanız gerekmektedir. Günümüzde doğrudan bankalarla iletişime geçerek sanal POS başvuruları yapabileceğiniz gibi ödeme sistemi sağlayıcı firmalarla da anlaşarak, birden fazla bankanın sanal POS’una sahip olabilirsiniz.

Ancak sanal POS kurulumunun yapılabilmesi ve size bir hesap tanımlanabilmesi için de şirket kurmak gereklidir. Bankalar size kredi kartı ile ödeme yapabilme imkanı sağlamak için şirket kurma zorunluluğu koymaktadır. Bu nedenle de kendi e-ticaret siteniz üzerinden satış yapabilmek ve kredi kartı ile ödemeler kabul edemek için de şirketinizin olması gerekmektedir.

Vergi indirimleri ve muafiyet

Şirket kurmak aynı zamanda size bazı avantajlar da sağlar. Şirket kurduğunuzda bir takım vergi indirimleri ve muafiyetlerinden de yararlanabilirsiniz. Şirket giderlerinizi vergilerden düşebilir ve maliyetlerinizi düşürebilirsiniz. Buna ek olarak farklı şirket modellerine uygulanan vergi avantajlarından da yararlanma şansınız da olur.

Bunların yanı sıra geçtiğimiz yıllarda ev hanımlarını ekonomiye dahil etmek ve onlara bir gelir sağlamak için de ev hanımlarına internetten satışlarda vergi muafiyeti gelmişti. Ancak tabii ki yine internetten satış yapılan bir iş modelinde şirket kurmak gerektiğini de hatırlatalım.

İlgili rehber: Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi

Sanal pazaryerlerinde mağaza açmak

Şirket kurmak aynı zamanda sanal pazaryerlerinde de mağaza açmanız için size fırsat tanır. Bazı Amazon, Hepsiburada, n11 gibi farklı sanal pazaryerleri mağaza açma işlemleri için şirket olma zorunluğu tutmaktadır. Eğer bir şirketiniz bulunmuyorsa bu platformlarda satış yapamazsınız.

İlgili rehber: Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?

Sanal pazaryerleri, yeni kitlelere ulaşma ve ürün satışı yapma açısından birçok avantaj sağladığı için birçok firma tarafından tercih edilmektedir. Çok kanallı bir satış stratejisinde de bu tür çalışmaların yapılması gerekir. Bunu sağlamak ve büyük platformlarda kendi mağazalarınızı açmanız için şirketinizin olması gerekir.

Finansal destek

İşinizi büyütmek için ekstra finansal desteğe ihtiyacınız olacaktır. Bu durumda da kredi çekerek, elinizdeki sermayeyi güçlendirebilirsiniz. Bir şahıs olarak başvurduğunuzda alacağınız kredi oranları ile şirket olarak başvurduğunuzda alacağınız kredi oranı ve miktarı farklılık gösterecektir.

Düzenli olarak vergilerini ödeyen ve finansal olarak iyi durumda olan firmalar için bankalar daha yüksek oranlarda krediler verdikleri için işinizi büyütmek için bu avantajlardan da yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette finans ve muhasebeye ilişkin önemli ipuçları

Yatırım görüşmeleri

İyi bir iş fikriniz bulunuyorsa ve bu iş üzerinden bir yatırım almak istiyorsanız da şirketinizin olması bir avantaj olacaktır. Şirketinizi doğrudan iş modelinizle beraber satabileceğiniz gibi işinizi büyütmek için de farklı melek yatırımcı ya da yatırımcı kuruluşlardan yatırım alabilirsiniz.

Bu görüşmelerde yatırımcılar, şirketin genel durumunu, finansal durumunu, iş modelini ve şirketle ilgili diğer detayları öğrenmek isteyeceklerdir. Bu durumda da şirket kurmak, yatırımcı görüşmelerinde de size yardımcı olacak faktörler arasında yer almaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan