fbpx

E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?

26 Haziran 2020
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?

E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket alternatifleri üzerinden ilerleyerek kendi şirketinizi kurabilirsiniz.

Şahıs firmaları, özellikle yeni başlayacak ve düşük hacimle iş yapmaya başlayacak olanlar için iyi bir alternatiftir. Kurulum maliyetleri daha düşüktür; ancak gelire göre de ödenen vergiler değişiklik göstermektir. Anonim veya limited şirket kurmak içinse belli bir sermaye geremektedir ve yüksek hacimli işler için tercih edilmektedir. Aşağıdaki rehberlerimizde şirket kurmak ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

İlgili rehber: Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?

Vergi yükümlülüğü

İnternette satış yapmak isteyenlerin ve bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapan kişi veya kurumların vergi yükümlülüğü doğmaktadır. İnternet üzerinden bir mal veya hizmet satışlarında Türkiye Cumhuriyeti vergi düzenlemeleri gereğince zorunlu olmuştur.

İlgili rehber: E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci

Bir marka ve kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenlerin e-ticarette geçerli olan ve şirket türlerine göre gerekliliği bulunan vergileri ödeme yükümlülükleri bulunmaktadır. Ancak internet üzerinden ikinci el ürün satışları yapan kişiler için oluşturalan C2C olarak da geçen tüketiciden tüketiciye platformlar üzerinden yapılan satışlarda vergi muafiyeti olmaktadır. Ancak bu platformlarda sıfır ürün satışı yapmak ve toplu olarak ürün satmak yine şirket kurmak için bir zorunluluk doğurmaktadır.

İlgili rehber: E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

Sanal POS kurulumları

İnternetten satış mağazası açmak ve kredi kartı ile bu mağaza üzerinde ödeme kabul edebilmek için de Sanal POS kurulumları yapmanız gerekmektedir. Günümüzde doğrudan bankalarla iletişime geçerek sanal POS başvuruları yapabileceğiniz gibi ödeme sistemi sağlayıcı firmalarla da anlaşarak, birden fazla bankanın sanal POS’una sahip olabilirsiniz.

Ancak sanal POS kurulumunun yapılabilmesi ve size bir hesap tanımlanabilmesi için de şirket kurmak gereklidir. Bankalar size kredi kartı ile ödeme yapabilme imkanı sağlamak için şirket kurma zorunluluğu koymaktadır. Bu nedenle de kendi e-ticaret siteniz üzerinden satış yapabilmek ve kredi kartı ile ödemeler kabul edemek için de şirketinizin olması gerekmektedir.

Vergi indirimleri ve muafiyet

Şirket kurmak aynı zamanda size bazı avantajlar da sağlar. Şirket kurduğunuzda bir takım vergi indirimleri ve muafiyetlerinden de yararlanabilirsiniz. Şirket giderlerinizi vergilerden düşebilir ve maliyetlerinizi düşürebilirsiniz. Buna ek olarak farklı şirket modellerine uygulanan vergi avantajlarından da yararlanma şansınız da olur.

Bunların yanı sıra geçtiğimiz yıllarda ev hanımlarını ekonomiye dahil etmek ve onlara bir gelir sağlamak için de ev hanımlarına internetten satışlarda vergi muafiyeti gelmişti. Ancak tabii ki yine internetten satış yapılan bir iş modelinde şirket kurmak gerektiğini de hatırlatalım.

İlgili rehber: Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi

Sanal pazaryerlerinde mağaza açmak

Şirket kurmak aynı zamanda sanal pazaryerlerinde de mağaza açmanız için size fırsat tanır. Bazı Amazon, Hepsiburada, n11 gibi farklı sanal pazaryerleri mağaza açma işlemleri için şirket olma zorunluğu tutmaktadır. Eğer bir şirketiniz bulunmuyorsa bu platformlarda satış yapamazsınız.

İlgili rehber: Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?

Sanal pazaryerleri, yeni kitlelere ulaşma ve ürün satışı yapma açısından birçok avantaj sağladığı için birçok firma tarafından tercih edilmektedir. Çok kanallı bir satış stratejisinde de bu tür çalışmaların yapılması gerekir. Bunu sağlamak ve büyük platformlarda kendi mağazalarınızı açmanız için şirketinizin olması gerekir.

Finansal destek

İşinizi büyütmek için ekstra finansal desteğe ihtiyacınız olacaktır. Bu durumda da kredi çekerek, elinizdeki sermayeyi güçlendirebilirsiniz. Bir şahıs olarak başvurduğunuzda alacağınız kredi oranları ile şirket olarak başvurduğunuzda alacağınız kredi oranı ve miktarı farklılık gösterecektir.

Düzenli olarak vergilerini ödeyen ve finansal olarak iyi durumda olan firmalar için bankalar daha yüksek oranlarda krediler verdikleri için işinizi büyütmek için bu avantajlardan da yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette finans ve muhasebeye ilişkin önemli ipuçları

Yatırım görüşmeleri

İyi bir iş fikriniz bulunuyorsa ve bu iş üzerinden bir yatırım almak istiyorsanız da şirketinizin olması bir avantaj olacaktır. Şirketinizi doğrudan iş modelinizle beraber satabileceğiniz gibi işinizi büyütmek için de farklı melek yatırımcı ya da yatırımcı kuruluşlardan yatırım alabilirsiniz.

Bu görüşmelerde yatırımcılar, şirketin genel durumunu, finansal durumunu, iş modelini ve şirketle ilgili diğer detayları öğrenmek isteyeceklerdir. Bu durumda da şirket kurmak, yatırımcı görüşmelerinde de size yardımcı olacak faktörler arasında yer almaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan