PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

1 Mart 2018
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam kampanyalarında önemli bir rol oynar.

Bu rehberimizde de PPC’nin ne olduğunu, ne gibi avantajlar sunduğunu ve hangi firmaların reklamlarında PPC’den yararlanmaları gerektiğini detaylı bir şekilde ele alacağız.

PPC nedir?

Yazının başında da belirttiğimiz gibi Pay Per Click, Tıklama Başına Maliyeti temsil etmektedir. Peki, bu ne demek? Google Adwords, Facebook ve Twitter üzerinde oluşturulan reklamlarda, herbir kampanyanın bütçesinin nasıl bir şekilde harcanacağını belirten bir kuraldır. Reklam kampanyanızın bütçe yönetimi konusunda PPC kuralını uyguladığınızda, reklamınızın gören bir kullanıcı, bu reklama tıkladığında belli bir ücret ödersiniz. Örneğin, bir Adwords kampanyası oluşturduğunuzda, kampanya içeriği için belli bir PPC maliyeti görürsünüz. Tıklama başına 1 dolarlık bir reklam seçeneği oluşturduğunuzda, bir kullanıcı Google aramaları üzerinden reklamlarınız görüp bu reklama tıklarsa, bu size 1 dolara mal olacaktır. Eğer kullanıcı reklamı gördüğü halde, reklamınıza tıklamazsa herhangi bir para ödemenize gerek kalmayacaktır.

PPC’yi kimler kullanmalı?

PPC reklam kuralı her ölçekteki ve her sektördeki işletmeler için uygundur. Ürün satışları, hizmet tanıtımları, marka bilinirliğini artırmak, web siteye ya da belirli bir varış sayfasına trafik çekmek gibi birçok amaçla PPC kullanılabilir.

PPC ne zaman kullanılmamalı?

PPC kullanımının yararlı olmadığı bir takım durumlar da bulunuyor.

Ürün fiyatlarının düşük olduğu durumlarda, kar marjları da düşük olacağı için, PPC reklam kampanyalarının maliyetlerini karşılamak zorlaşabilir. Bu sebeple de farklı reklam modellerine yönelmek daha doğru olacaktır. Karınızın büyük bir bölümünü bu reklamlara harcamak, uzun vadede size zarar verebilir.

Eğer daha önce PPC modeliyle reklamlarınızı oluşturmadıysanız ve bu reklamların takibini yapma konusunda bilginiz yoksa yine PPC modelini kullanmayabilirsiniz. Facebook reklamlarının kullanımı Adwords’e göre daha kolaydır. Bu sebeple burada kendinizi geliştirerek, Adwords’e geçiş yapabilirsiniz. Ancak konu hakkında hiçbir bilginiz yoksa, elinizdeki bütçeyi çok hızlı bir şekilde harcayabilirsiniz. Bu sebeple de temkinli olmanız önemlidir.

PPC neden önemlidir?

Reklam maliyetlerini düşürür

PPC sanılan aksine, reklam maliyetlerinin düşmesine yardımcı olur. Bu modelde, kullanıcıların reklam linkinize tıklamaları gerekir. Yani marka olarak siz sadece reklama tıklandığında reklam platformuna para ödersiniz.

Bu durumda da reklamınız farklı arama sonuçlarında görüntülense dahi eğer tık almıyorsa bu görüntülenme için para ödememiş olursunuz. Reklamlarınızın tıklanmadığı halde görüntülenmesi bir bakıma da isminizin görünmesini sağlayacaktır. Tabii ki reklamınızın tık almamasının sebeplerini araştırmak gerekir; ancak gelen tıklar doğrultusunda sadece sizinle ve ürünlerinizle ilgilenecek olan tüketicilere ulaşmış olursunuz.

Hedeflenen kitleye ulaşmak için hızlı bir yöntemdir

Sosyal medya ve Adwords reklam kampanyalarıyla hedef kitleye hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz. Adwords’un yanı sıra Facebook da reklamlarında PPC kullanımına izin vermekte. Böylelikle markanızı veya ürünlerinizi tanıtacak reklam kampanyaları oluşturarak, dilediğiniz hedef kitleye hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Reklamlarınıza sadece sizinle ilgilenen kullanıcıların tıklaması da doğal olarak, reklamlarınızın daha uzun süre gösterilmesini sağlarken, bütçenin de daha iyi bir şekilde yönetilmesini sağlar.

Ürünlerinizin ilgi çekip çekmediğini görmek için iyi bir yöntemdir

Reklam kampanyalarınızı oluşturarak, farklı hedef kitlelere ulaştığınızda, ürünlerinizin ne kadar ilgi çekici olduğunu da test etme şansınız olur. Tıklama başına maliyet ödeyeceğiniz için, reklamların tıklama oranlarını analiz ederek, hedef kitlenizin bu ürünlerle ne kadar ilgilendiğini de takip edebilirsiniz.

Retargeting reklamlarıyla da uyumlu çalışır

Tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce birkaç kez o ürünle ilgili bir teklif ya da reklam görmesi gerekebiliyor. Bu noktada da retargeting reklamlar devreye giriyor. Sitenizi terk eden kullanıcılara farklı platformlar üzerinden aynı ürünle ilgili reklamlar gösterebilirsiniz. Bu retargeting reklamların maliyetlerini düşürmek için de PPC modelinden yararlanabilirsiniz.

Kullanıcılar farklı platformlarda bu reklamları görseler dahi reklama tıklamadıkları zaman siz herhangi bir ücret ödemezsiniz. Bu da retargeting reklam maliyetlerinizi önemli ölçüde düşürmenize yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kurumsal Kimlik Nedir?
Kurumsal Kimlik Nedir?
Dünyanın en büyükleri olarak anılan markalar düşünüldüğünde akılda birtakım görsel ögeler canlanır. Bu ögeler kimi markalar özelinde o kadar baskındır ki görüldüğü anda, o markanın faaliyet gösterdiği sektörden ya da...
4 Ekim 2021
Markethinkers
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
Nace Kodu Nedir? Fransızca açılımı “Nomenclature des Activités Économiques dans la Communauté Européenne” olan NACE “Avrupa Topluluğunda Ekonomik Faaliyetlerin Sınıflandırılması” anlamına gelmektedir. NACE kodu ise...
22 Haziran 2021
Markethinkers
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin