Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?

29 Mayıs 2021
Markethinkers
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?

Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştiren ve online alışverişin ciddi bir piyasa oluşturmasını sağlayan en önemli unsurlardan biri pazayerleridir. Her konuda geleneksel yöntemlerden beslenen e-ticaret sektörü, alışveriş merkezi mantığının dijitale optimize edilmesiyle tüketiciler için oldukça kullanışlı bir hâle geldi. Pazaryerlerinin rağbet görmesi ise özel e-mağazaları harekete geçirdi ve sonuç olarak ortaya hem e-ticaret sektörü hem de tüketiciler için verimli bir rekabet çıktı. Peki sizin için en verimlisi pazaryeri mi, kendi e-ticaret siteniz mi?

Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?

Pazaryeri (marketplace); geleneksel ticarette de varlığını sürdüren; alıcı, satıcı ve pazaryeri yöneticisi taraflarını bir araya getiren, e-ticareti pratikleştiren online alışveriş platformlarına verilen isimdir. Marketplace ortamında yönetici bir e-ticaret sitesini hizmete açar. Satıcılar bu site üzerinden bir mağaza açar ve ürünlerini sergiler. Alıcı sıfatındaki tüketiciler ise hem satıcıları hem de ürünleri karşılaştırarak alışveriş yapabilir.

Pazaryerleri ve e-ticaret siteleri alıcıya ve satıcıya farklı imkânlar sunduğu için iki farklı alternatif olarak değerlendirilir. Temelde marketplace de bir e-ticaret sitesidir. Fakat burada e-ticaretçi sayısı bir hayli fazladır. Kendi e-ticaret sitenizde mülk sahibi sıfatıyla hizmet verirken pazaryerlerinde kiracı olursunuz ve bu en önemli farkları ortaya koyan detaydır. Başka bir deyişle online alışveriş merkezinin içerisinde mağaza açmış olursunuz. Elbette bu durumun avantajları ve dezavantajları vardır. Aradaki farkları doğru değerlendirerek ideal yolu çizmeniz mümkündür.

En Çok Bilinen Pazaryeri Örnekleri Nelerdir?

Marketplace statüsünde hizmet veren platformlar, genellikle popülariteden beslenirler. Özellikle satıcı sayısının yüksek olması pazaryerlerini güçlendirmektedir. Çünkü satıcı bolluğu hem ürün çeşitliliği hem de geniş bir müşteri havuzu anlamına gelir. Pazaryeri olma konusunda ulusal ve uluslararası anlamda ün yapmış bazı platformları incelemekte fayda vardır.

Amazon

Amazon genellikle e-ticaret sektörünün mucidi olarak kabul görür. İlk e-ticaret sitesi örneklerinden biri olan Amazon, kendine has yöntemleri sayesinde dünyanın en büyük pazaryerlerinden biri hâline dönüştü. En çok ziyaretçi çeken pazaryerlerinden biri olması satıcılar, çok özel avantajlar sunması ise alıcılar için cazip gelen detaylardır.

Hepsiburada

Hepsiburada pazaryeri, Türkiye’nin en eski platformlarından biridir. 1998 yılından beri faaliyette olan site, Doğan Holding’in kurumsal bir girişimidir. Başta marketplace olarak hizmete açılan Hepsiburada, binlerce tedarikçiye ve milyonlarca kullanıcıya ulaştıktan sonra e-ticaret sitesi olarak da kendi adına hizmet vermeye başladı. Yani satıcılar arasında diğer e-ticaret girişimcileri ile birlikte Hepsiburada’nın kendisi de yer almaktadır.

Trendyol

Geçmişi çok eski olmayan Trendyol, kısa sürede ciddi anlamda büyüme kaydederek dikkatleri üzerine topladı ve popülaritesini artırdı. Özellikle giyim alanındaki e-ticaret boşluğunu doldurmak amacıyla 2010 yılında bireysel bir girişimle kurulan Trendyol pazaryeri, 20’den fazla ülkede hizmet vermektedir. E-ticaret girişimcilerini müşterileri ile buluşturan platform aynı zamanda kendi kargo hizmetine de sahiptir.

Etsy

Etsy, kategori ve ürün konusunda sınırlandırmalar uyguladığı için pek çok pazaryerinden daha farklıdır. Temel prensibi e-ihracata olanak tanımak olan platform, sadece 4 ana kategorideki ürünlerin satışına izin vermektedir. Uluslararası bir marketplace konumundadır ve fabrikasyon ürünler satan girişimcilere uygun değildir. El yapımı ve antika ürünler ile birlikte el yapımı ürünlerin yapımında kullanılan malzemelerin satışına izin verir. Ayrıca dijital ürünleri satmak da mümkündür.

AliExpress

Dünya genelinde en çok kullanılan pazaryerlerinden biri olan AliExpress, Alibaba Group tarafından, Çinli firmaların yurt dışına satış yapabilmesine olanak sağlamak amacıyla kurulmuştur. Fakat kısa sürede hızlı bir şekilde büyüyerek uluslararası bir platforma dönüşmüştür. AliExpress, piyasa değerinin altında fiyatlara satılan ürünlerin bulunduğu bir marketplace olarak ün kazanmıştır.

N11

N11 pazaryeri, Türkiye ve Güney Kore ortaklığı ile kurulmuş bir platformdur. Özellikle Türkiye’de ciddi bir kitlesi bulunmaktadır. Diğer pazaryerlerinde hizmet veren satıcıların büyük çoğunluğu N11 üzerinden de satış yapmaktadır. Tüketiciler tarafından en çok tercih edilen platformlardan biri olması ve yaygın reklam ağı kullanması sayesinde popülarite kazanmıştır. Klasik marketplace ile birlikte araç alım satımına ve market alışverişine de olanak tanımaktadır.

Pazaryeri Türleri

Marketplace mantığı, herhangi bir alıcı ile herhangi bir satıcıyı ortak bir pazarda buluşturmak üzere kurulmuştur. Alıcı, satıcı, ürün tipi ve satış yöntemi gibi detaylar ise pazaryerlerinin farklı türlere bölünmesini sağlamaktadır. Pazaryerleri, genel olarak 3 grupta incelenir.

Yatay Pazaryeri

E-ticaretteki en yaygın pazaryeri türüdür. Yatay pazaryerinde sektör ve kategori çeşitliliği bulunur ve ürün yelpazesi her zaman geniştir. Ürün tipi ya da sektör sınırlaması yoktur. Örneğin yatay pazaryeri modelinde, aynı site üzerinde teknolojik ürünler ile birlikte tekstil ürünleri de satılabilmektedir.

Dikey Pazaryeri

Dikey pazaryeri daha niş bir kitleye hitap eden bir modeldir. Bu modeldeki bir platformda sadece tek bir sektör, kategori ya da ürün çeşidinin satışı yapılır. Örneğin teknolojik aletlerin satıldığı bir dikey pazaryerinde tekstil ürünleri satılmaz.

Küresel Pazaryeri

Küresel marketplace, e-ihracat modelini benimseyen girişimciler için idealdir. Bu modeldeki platformlar dünyanın pek çok ülkesinde erişime açıktır. Hemen her şeyin satılabildiği uluslararası e-ticaret pazarlarını ifade eder.

Pazaryerinde Yer Almanın Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?

Bir pazaryerinde mağaza açmanız son derece kolaydır. Online bir şekilde birkaç adımda mağazanızı açabilir ve satışa başlayabilirsiniz. Fakat bunun markanıza ne gibi etkileri olacağını önceden araştırmalısınız. Pazaryerlerinin sunduğu ya da sunmadığı hizmetler, sizin için avantajlar ya da dezavantajlar oluşturabilir.

Pazaryerinin Avantajları

  • Kendinize ait bir siteniz olmadan satış yapabilirsiniz.
  • Ödeme yöntemi, reklam ve lojistik yönetimi pazaryerine aittir.
  • Hosting, SEO ve web tasarım gibi detaylarla uğraşmanıza gerek yoktur.
  • Mağaza açmak, site kurmaktan daha ekonomiktir.
  • Uluslararası pazaryerleri ile e-ihracat yapabilirsiniz.
  • Geniş bir müşteri kitlesine erişim imkânı bulabilirsiniz.
  • Pazaryerinin sahip olduğu güvenilirlik ve prestijden faydalanabilirsiniz.

Pazaryerinin Dezavantajları

  • Yaptığınız her bir satış için komisyon ödemek zorunda kalırsınız.
  • Hizmet verdiğiniz kategoride çok sayıda satıcı olabilir.
  • Rekabet ortamından dolayı fiyatlarınızı sürekli güncellemeniz ve indirim yapmanız gerekir.
  • Kategori ve listeleme sayfalarında öne çıkmak ancak ekstra ödemeler ile mümkündür.
  • Kalıcı müşteriler kazanmanız zordur.
  • Mağazanızı kapatmanız hâlinde yorum ve puan gibi verileriniz ile birlikte pazaryerindeki müşterilerinizi de kaybedersiniz.

Kendi E-ticaret Sitenizi Kurmak mı Pazaryerinde Yer Almak mı?

E-ticaret sitesi sahibi olmak ile bir pazaryerinde mağaza sahibi olmak birbirinden farklıdır. Girişiminizin hangi platformda daha başarılı olacağını öngörebilmek için ihtiyaçlarınızı ve beklentilerinizi detaylı bir şekilde masaya yatırmalısınız. Pazaryerleri size pek çok konuda pratiklik sağlar fakat bunun karşılığında sürekli komisyon ödersiniz. E-ticaret sitesi başlangıçta pahalı görünse de uzun vadede oldukça ekonomiktir.

Bir tarafta büyük bir markanın parçası olabilecekken diğer tarafta kendiniz büyük bir marka olabilirsiniz. İki platform arasındaki farkları değerlendirerek girişiminize uygun bir karar verebilirsiniz. Fakat gözden kaçırmamanız gereken bir detay vardır. Kendi e-ticaret sitenizi kurduktan sonra pazaryeri entegrasyon işlemi ile ürünlerinizi marketplace mağazanıza aktarıp oradan da satabilirsiniz.

Pazaryeri Entegrasyonu Nedir?

Pazaryeri entegrasyonu, sahip olduğunuz e-ticaret sitesindeki ürünlerin doğrudan pazaryerindeki mağazanıza aktarılması işlemidir. Bu işlemde ürünlerinizin görselleri ve açıklamaları gibi tüm detayların aktarımı basit bir şekilde tamamlanır. Entegrasyon işlemi sayesinde mağazaya sahip olduğunu tüm marketplace platformlarında aynı ürünleri aynı anda satışa sunabilirsiniz.

IdeaSoft Kendi E-ticaret Sitesini Kurmak İsteyenlere Neler Sunuyor?

E-ticaret sitesine sahip olmak isteyen girişimcilerin en çok hizmet aldığı altyapı sağlayıcısı IdeaSoft’tur. IdeaSoft olarak bir e-ticaret sitesinin sahip olması gereken bütün özellikleri sunmakta ve her yönden markanıza değer katacak çözümler üretmekteyiz. İhtiyacınıza uygun e-ticaret paketi seçenekleri sayesinde hem kendinize ait bir e-ticaret sitesine sahip olabilir hem de entegrasyon çözümleri ile pazaryerlerine açılabilirsiniz.

Hazır E-ticaret Paketleri

IdeaSoft hazır e-ticaret paketleri sayesinde “anahtar teslim” bir e-ticaret sitesine sahip olabilirsiniz. E-ticaret yapmak için ihtiyacınız olan her şey hazır e-ticaret paketi dahilinde sunulur ve dışarıdan ek hizmetler almanız gerekmez. Paketler entegrasyon, SEO, tasarım, ödeme sistemi, sipariş ve ürün yönetimi gibi pek çok hizmeti içinde barındırır.

Entegrasyon Çözümleri

IdeaSoft entegrasyon çözümleri ile dijital dünyanın her alanında varlığınızı koruyabilirsiniz. Pazaryeri entegrasyonları sayesinde müşterilerinizin tüm kanallardan size ulaşmasını sağlayabilir, karşılaştırma sitelerinde öne çıkabilirsiniz. Kargo entegrasyonu ile hizmet kalitenizi artırabilir ve muhasebe, CRM veya ERP gibi programlarınızı siteniz ile eşleştirebilirsiniz.

Kolay Sipariş Yönetimi

Aldığınız siparişler için sevkiyattan kargoya, ödemeden alışveriş raporlarına kadar tüm süreçleri kolayca yönetebilirsiniz. Gelen siparişlerin kaynağını görmeniz ve siparişleri ödeme türü, sipariş tarihi, ürün adı gibi detaylar doğrultusunda filtreleyebilirsiniz.

Kolay Ürün Yönetimi

Kolay ürün yönetimi için kullanıcı dostu bir arayüz sunmaktayız. Bu sayede ürün, kategori ve marka sayfalarını hızlı ve detaylı bir şekilde güncelleyebilirsiniz. Yeni ürünlerinizi, ürün görselleri ve açıklamaları ile birlikte hızlıca ekleyebilir, varyant bilgilerini kolayca çeşitlendirebilirsiniz.

Güvenli Ödeme Sistemi

Güvenli ödeme altyapımız ve alternatif ödeme sistemlerimiz ile tüm müşteri gruplarından ödeme alabilirsiniz. Tüm bankaların sanal POS altyapılarından yararlanabilir; İyzico, iPara, Wirecard gibi seçkin ödeme sağlayıcılarını kullanabilirsiniz. Bunlarla birlikte havale ve EFT kabul edebilir, kapıda ödeme hizmeti sunabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

İnternette görünürlüğünüzü ve bilinirliğinizi artırmanız için en etkili yöntem olan SEO, IdeaSoft altyapısı ile birlikte gelir. Sayfa yüklenmesini hızlandıran kod yapısı ve mobil uyumlu sayfalar ile doğrudan SEO dostu bir siteye sahip olmanız mümkündür. Hem kendi sitenizin SEO analizini yapabilir hem de rakip SEO analizi talep edebilirsiniz. Ayrıca ürünlerinizi de arama motoru optimizasyonuna uygun bir şekilde ekleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin