Sanal Mağaza Nedir? Sanal Mağaza Açmanın Avantajları Nelerdir?

26 Haziran 2022
Savaş Çetinkaya
Sanal Mağaza Nedir? Sanal Mağaza Açmanın Avantajları Nelerdir?

E-ticaretin her geçen gün büyüyen bir sektördür. Bu alana odaklanan istatistikler de bunu kanıtlar niteliktedir. Ticaret Bakanlığı’nın yayınladığı rapora göre şunları söylemek mümkün: 2021’de Türkiye’de e-ticaret sektörünün hacmi, önceki yıla kıyasla %69’luk bir büyüme gösterdi. Böylece 381,5 milyar TL’ye ulaşmış oldu. Hâl böyleyken internet üzerinden satış yapmak herkes için cazip bir iş modeli oldu. Bu iş modelini pratiğe dökmenin yolu da sanal mağaza açmaktan geçer. Peki sanal mağaza nedir?

Sanal Mağaza Nedir?

İnternet üzerinden ürün ya da hizmet satışı yapılan web sitelerini ifade etmektedir. Ticarete doğrudan online mecralarda başlamak isteyenler bu tip bir site kurmaktadır. Bunun yanı sıra fiziksel dükkânları bulunan şirketler de sanal mağaza açarak işlerini internet ortamına taşımaktadır. Bu tür sitelerden firmanın çalışma şekline göre toptan ya da perakende satış yapmak mümkündür.

Sanal mağazalar, satılan ürünlere dair bilgi ve görsellerden ödeme almayı mümkün kılan yöntemlere sahiptir. Aynı zamanda alışveriş sürecinin yürütülmesini sağlayan tüm unsurlara da sahiptir. Bunun yanında şirketin hizmet politikasını anlattığı sayfalara da bu sitelerde yer verilir. Söz konusu sistemler, şirketin ürün ya da hizmetlerini internet kullanıcılarına açık hale getirir.Dolayısıyla bu sitelerin 7/24 açık bir dükkânı andırdığını söylemek yanlış olmaz.

Sanal Mağaza Nasıl Açılır?

Eğer mağaza açmaya kararı verdiyseniz bu konuda uzmanlaşmış hizmet sağlayıcılardan destek almanız gerekir. Zira söz konusu işlem, ciddi bir kodlama bilgisi gerektirir. Bu konuda bilgi sahibi birini bulup sıfırdan internet sitenizi oluşturmak yerine farklı bir yoldan gitmeniz mümkün. Şöyle ki e-ticaret altyapı sağlayıcılarla iş birliği yaparak süreci hızlandırmış olacaksınız.

Önde gelen e-ticaret altyapı sağlayıcısı IdeaSoft, hazırladığı paketlerle farklı seviyedeki şirketlerin beklentilerini en iyi şekilde karşılar. IdeaSoft bu süreçte ihtiyaç duyulan tüm detaylara dair birçok alternatif sunar. IdeaSoft’un size en uygun paketini seçerek kısa süre içinde online mağazanızda ürün satışı yapmaya başlayın. Peki sanal mağaza nasıl açılır sorusuna yanıt verdikten sonra bu adımı atmadan önce bilinmesi gerekenlere geçelim.

Sanal Mağaza Açmadan Önce Bilinmesi Gerekenler Nelerdir?

Pek çokları için yeni bir dünyaya adım atmak demektir. Dolayısıyla ilk etapta karmaşık ve zor bir süreç gibi görünecektir. Fakat bazı konulara gerekli özen gösterildiği takdirde e-ticaretin bu ilk sürecini herhangi bir sorun yaşamadan aşmanız mümkün olur. Bu konuya dair detaylı bilgilere Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi başlıklı içeriğimizden ulaşmanız mümkün.

Satmak İstediğiniz Ürünleri Belirleyin

Eğer bir girişimciyseniz, bunun anlamı kendiniz tarafından imal edilen ürünlerin olmadığıdır. Bu gibi bir durumda hangi tür ürünler elde edebileceğinizi bilmeniz gerekir. Popüler ürünlere yönelmek mümkün olduğu gibi niş fikirler de kabul edilebilir.

Talep Gören Ürünleri Belirleyin

Günümüzde e-ticarette talep gören çok sayıda ürün vardır. Bunlara bakıldığı zaman anne ve bebek ürünleri, giyim ürünleri, kişisel bakım ürün ve malzemeleri, ev dekorasyon ürünleri, teknolojik ürünler bunlardan bazılarıdır. Bu kategoride mevcut olan çok sayıda seçenek yer almaktadır.

Niche Bir Ürün Seçin

E-ticarette niche fikirler, belirli bir ürün ya da hizmet kategorisine odaklanan ve bu alanda müşterilere özel bir deneyim sunan işletmelerdir. Örnek olarak sadece organik gıda ürünleri satmak ya da sadece kedi maması, spor ayakkabısı gibi ürünleri satmak bir niche fikirdir. Her ne kadar alıcı kitlesi düşük olsa da onlara daha iyi hitap etmenizi sağlar.

Rakiplerinizin Ürün Yelpazesini Analiz Edin

Ürün belirlemek e-ticarete başlarken oldukça önemlidir. Bu kapsamda ne gibi seçeneklerinizin olduğunu düşünüyorsanız mevcut rakiplerinizi inceleyebilirsiniz. Böylece satmak istediğiniz ürünlere karar verebilirsiniz.

Ürünleriniz İçin Uygun Bir Sanal Pazar Olup Olmadığını Kontrol Edin

Bir ürün belirlemeniz ve satış platformu belirlemeniz hemen milyonlarca satış yapabileceğinizi göstermez. Ürün karar verme sürecinde potansiyel hedef kitlenizi ve onlara nasıl ulaşabileceğinizi bilmeniz gerekir.

Popüler E-Ticaret Pazarlarını Araştırın

E ticaret yapmayı düşünüyorsanız, popüler online pazaryerlerini tercih de edebilirsiniz. Bu kapsamda Amazon, Trendyol ve daha pek çok site vardır. Her birini inceleyebilir, bir işletme hesabı açabilirsiniz. Ancak bir şirket kurmanızın gerektiği de unutulmamalıdır.

Satışa Sunacağınız Ürünlerin Bu Pazarlarla Uyumunu Değerlendirin

Bir ürüne ve pazaryerine karar vermek, ilgili ürünle uyumlu olduğunu göstermez. Çünkü online pazaryerlerinde satılamayacak  şeyler de vardır. Bu nedenle hangi platformu düşünüyorsanız ne gibi kategoriler olduğuna bakılmalı, bunların içindeki ürünler detaylı şekilde değerlendirilmelidir.

Pazarların Komisyon Oranlarını Karşılaştırın

Online pazaryeri hakkında bilmeniz gereken önemli konulardan bir tanesi komisyonlardır. Site içindeki her kategorideki komisyonlar farklılaşır. Ayrıca her platformda bunlar aynı oranda da olmayabilir. Dolayısıyla ayrı şekilde incelenmesi gerekir.

E-Ticaret İş Planı Hazırlayın Ve Şirketinizi Kurun

E-ticaret yaparken bilmeniz gereken konulardan bir tanesini şirket oluşturur. Online satış yapmak istiyorsanız bir şirketiniz de olmalıdır. Bu çerçevede anonim, limited ve şahıs firmaları açılabilir.

İş Planınızı Hazırlarken Hedeflerinizi Belirleyin

E-ticaret uzun soluklu bir yapıya sahiptir, bu nedenle iş planı doğru ve etkili bir şekilde hazırlanmalıdır. Bu süreçte hedeflerinizi doğru bir şekilde belirlemek, sonraki işlemlerden daha iyi sonuçlar elde etmenize olanak tanır.

Maliyetlerinizi Hesaplayın Ve Finansman Kaynaklarınızı Planlayın

E-ticarete başlıyorsanız maliyetleri de öncesinde hesaplamanız gerekir. Başlangıçta ne kadar kaynak ayırabildiğiniz oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra mevcut finansman kaynaklarınız da etkili şekilde planlanmalıdır. Böylece maliyetler de daha iyi şekilde yönetilebilir.

Şirketinizin Tescili Ve Gerekli İzinler İçin Araştırma Yapın

E ticaret yapmayı düşünüyorsanız şirket tescili ve gerekli izinler de önemlidir. Genel anlamda kuruluş aşamasında Vergi Dairesi, Şahıs işletmeleri için seçmeli olarak ticaret ya da meslek odası, sermaye firmaları için de ticaret odası müracaatı gerçekleştirilmelidir. Personel çalıştırılacaksa SGK başvuruları da yer almaktadır.

Tedarikçi Bulun

E-ticarette tedarikçi, satıcıların ihtiyaç duyduğu ürünleri tedarik etmek ve satmak için iş ortaklarıdır. Doğru bir tedarikçi tercih etmek, sonuçlarından daha memnun kalacağınız çözümler teklif edecektir.

Üreticiler, Toptancılar Ve Dağıtımcılarla İletişim Kurun

Bir e-ticaret tedarikçisine karar verirken iletişim kurmak oldukça önemlidir. Böylece ihtiyaçlarınızı onlara iletebilir, bunları ne kadar kaliteli bir şekilde karşılayabileceğinizi öğrenebilirsiniz. Ayrıca sorularınız varsa bunları yöneltebilirsiniz.

Minimum Sipariş Miktarını Ve Toptan Fiyatları Öğrenin

Toptancıların belirli bir minimum-maksimum sipariş miktarı vardır. Bunları bilmek bir kere de en fazla ya da en az ne kadar ürün alabileceğinizi gösterir. Bu her toptancıda farklılık gösterebilir, dolasıyla öğrenmek ve size ne kadar uygun olduğunu görebilirsiniz. Ayrıca ürün fiyatlarını da öğrenebilirsiniz.

Tedarikçilerin Ürün Kalitesi Ve Teslimat Sürelerini Araştırınız

Her tedarikçinin ürün kalitesi aynı değildir. Ürünlerinin ne kadar kaliteli olduğunu bilmek, müşterilerinize daha iyi hizmet vermek için önemlidir. Bununla sınırlı olmadan ürünün size ne kadar sürede ulaştığı da yine bilinmelidir. Böylece stoklarınızı ne kadar hızlı şekilde karşılayabileceğiniz bilinmelidir.

Kargo Ve Sanal POS Anlaşmalarını Yapın

E-ticaret işletmeleri, siparişlerini müşterilere ulaştırmak ve ödemelerini almak için kargo ve sanal POS anlaşmaları yapmak zorundadır. Kargo anlaşmaları, ürünlerin müşterilere teslimatını yönetmek için yapılan anlaşmalardır. E-ticaret işletmeleri çeşitli kargo şirketleriyle anlaşmalar yaparak ürünlerini müşterilere ulaştırabilir

Farklı Kargo Şirketlerini Araştırın Ve Fiyat Teklifleri İsteyin

Her kargo formatı birbirinden farklı fiyatlar sunar. Ürünü ne kadar hızlı götürdükleri de farklılaşır. Bu nedenle hemen bir kargo şirketiyle anlaşmadan farklı seçenekleri incelemeniz de tavsiye edilir.

Kargo Anlaşmalarının Taşıma Sürelerini, Ücretlerini Ve Müşteri Memnuniyeti Oranlarını Karşılaştırınız

Müşterilerinizin sizden memnun kalmasını istiyorsanız, kargı anlaşmalarının taşıma süreleri de önemlidir. Her zaman kısa sürede giden ürünler daha fazla memnuniyet uyandırır. Bunun yanı sıra o firma ile çalışan müşterilerin ne kadar memnun kaldığını da öğrenmeniz önerilir. Ayrıca bir ücret karşılaştırılması da yapılmalıdır.

Sanal POS Anlaşmalarının Güvenliği, Ödeme Seçenekleri Ve Komisyon Oranlarını Araştırın

Sanal POS anlaşmaları, ödemelerde oldukça önemlidir. Bir anlaşma yapmadan önce ne kadar güvenli olduğu, ödeme seçeneklerinin nasıl olduğu ve komisyon oranları bilmeniz gereken ayrıntılar arasındadır.

Web Sitesi Oluşturarak Ürünlerini Yükleyin

Eticaret yapmak istiyorsanız, bir web sitesi açmanız da mümkündür. Bir web sitesi kurarak markanızı daha iyi tanıtabilir rakiplerinizle daha iyi rekabet edebilirsiniz. Ayrıca reklamlarınızı da daha etkili, verimli bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.

E-Ticaret Web Siteniz İçin Bir Alan Adı Ve Barındırma Hizmeti Seçin

E-ticaret web sitesi için uygun bir alan adı ve barındırma hizmeti seçmek önemlidir. Alan adı, müşterilerinizin sitenizi bulmasını kolaylaştıran benzersiz bir ad ve web siteniz için bir adres sağlar. Barındırma hizmet ise sitenizin internete bağlı olabilmesi için gereken sunuculardır. İhtiyaçlarınıza ve bütçenize uygun bir seçim yapmak her zaman önemlidir.

Web Sitenizi Tasarlayın Ve Ürünlerinizi Kategorilere Ayırın

Sitenizin kurulumu tamamlandıktan sonra tasarım süreci gelir. Bu kullanıcı memnuniyetini arttırmak için özel şekilde tasarlanmalıdır. Yaptıkları işlemleri kısa sürede yapmalarına, satın alımı kısa sürede gerçekleştirmelerine olanak tanınmalıdır. Bu bakımdan her bir ürünü ayrı şekilde kategorilendirmek de tavsiye edilir.

Ürün Açıklamalarınızı Ve Görsellerinizi Oluşturun Ve Sitenize Yükleyin

Sitenizi tam olarak hazırlamışsanız sadece ürünleri eklemek kalır. Bu esnada kullanılan görseller kaliteli ve özgün olmalıdır. Bunun yanı sıra ürün açıklamaları da doğru, müşterilere bilgi verecek şekilde girilmelidir.

Sanal Pazar Yerlerine De Ürünlerinizi Koyabilirsiniz

E-ticaret sitelerinin yanı sıra satışlarınızı sanal pazaryeri üzerinden yapmanız da mümkündür. Günümüzde bu kapsamda yer alan çok sayıda seçenek vardır. Her sanal pazaryerini inceleyebilir, içlerinden sizin için en uygun olanlarına hemen karar vererek kayıt alabilirsiniz.

Popüler Sanal Pazar Yerlerini Araştırın Ve Kayıt Olun

E-ticaret işinizi geliştirmek için popüler sanal pazar yerlerinde satış yapmak, müşteri tabanınızı genişletmek ve ürünlerinizi daha fazla kişiye ulaştırmak için iyi bir seçenek olabilir. Popüler sanal pazar yerleri arasında Amazon, eBay, Etsy, Trendyol ve n11 gibi seçenekler bulunmaktadır. Bu pazar yerleri genellikle küçük işletmeler, girişimciler ve evde çalışanlar için büyük fırsatlar sunar.

Pazaryerlerinin Komisyon Oranlarını Ve Hizmetleri Değerlendirin

Pazaryerleri, satıcıların ürünlerini bir platformda sergilemesine ve satmasına izin veren online pazar yerleridir. Ancak bu hizmetlerin sağlanması bir komisyon ücreti ödemeyi gerektirir. Bu nedenle, hangi pazaryerinin sizin için en iyi olduğunu belirlemek için komisyon oranlarını ve sağladıkları hizmetleri dikkatlice değerlendirmek önemlidir.

Ürünlerinizi Pazar Yerlerine Entegre Edin Ve Yönetin

Eğer bir e ticaret siteniz varsa bu durum pazaryerine kayıt olduğunuzda aynı işlemleri defalarca yapacağınızı gösterir. Bunu önlemek istiyorsanız pazaryeri entegrasyonları size bu konuda çözüm sunmaktadır. Böylece bir kere gerekli işlemleri yaparak zamandan tasarruf elde etmeniz mümkündür.

Ürün Profilinizi Oluşturun Ve Yayınlayın

E-ticarete başlayan herkes daha fazla kişiye hitap etmek ve ürünlerinin satmasını sağlamak ister. Bunun için ürün profilinin doğru bir şekilde oluşturulması şarttır. Böylece hedef kitlenize daha iyi şekilde hitap etmeniz mümkündür. 

Ürün Açıklamalarınızı Özgün Ve Detaylı Bir Şekilde Yazın

E-ticarette, ürün açıklamaları potansiyel müşterilerinize ürünleriniz hakkında ayrıntılı bilgi sağlayarak satın alma kararlarını etkileyebilir. Ayrıca SEO için de önemli bir faktördür, yani arama motoru sıralamalarında üst sıralara çıkmanıza yardımcı olabilmektedir. Bu nedenle ürün açıklamalarınızın özgün ve detaylı olması önemlidir.

Ürün Görsellerinizi Yüksek Kaliteli Ve Farklı Açılardan Çekin

Ürün görselleri, müşterilerin ürünü tanıması ve beğenip satın alma kararı vermesi açısından son derece önemlidir. Bu sebeple e-ticaret sitenizde kullanacağınız ürün görsellerinin yüksek kaliteli, özgün ve farklı açılardan çekilmiş olması gerekmektedir. Böylece müşteriler ürünü detaylı bir şekilde inceleyebilir ve satın alma kararı verirken daha bilinçli bir seçim yapabilir.

Ürün Yorumları Ve Müşteri

Ürün yorumları, müşterilerin satın almalarını etkileyen önemli bir detaydır. Çünkü bu durum daha önce alan kişilerin memnun kaldığını gösterir. Böylece yeni müşterileriniz de buradan hareket ederek sizi tercih etmek isteyebilir. Kaliteli hizmet vererek, müşterilerinizi memnun bırakabilir, böylece olumlu görüşler alabilirsiniz.

Sanal Mağaza Açmanın Maliyeti Nasıldır?

Şöyle ki mağaza açma maliyetine dair net ifadeler kullanmak oldukça zordur. Zira bu işlem için tercih edebileceğiniz e-ticaret paketlerinin fiyatları, kapsamlarına bağlı olarak geniş bir aralığa yayılmış durumdadır. Bunun, e-mağaza açmak isteyenlere büyük bir avantaj sağlamaktadır. Çünkü bu sayede isteyen her şirket, kendi bütçesine uygun paketi tercih etmektedir. Böylece internet üzerinden satış yapma imkânı bulur.

Sanal mağaza açmaya dair masraf kalemlerinden biri de şirket kurulum bedelidir. Eğer hâlihazırda bir firmanız yoksa bu işlem için belirli bir bütçeyi gözden çıkarmanız gerekir. 2022 yılı itibarıyla ortalama kurulum masrafları şahıs şirketi için 1000, limited şirket için ise 3000 TL civarlarındadır.

Sanal Mağaza Açmak için Şirket Kurmak Gerekli midir?

Öcelikle internet üzerinden satış yapmak için şirket bir şirket sahibi olmak gerekir. Çünkü bu şekilde yapılan her satış için tıpkı fiziksel dükkânlarda olduğunu fatura kesilmesi zorunludur. Fatura kesme yetkisine sahip olmak için resmî şirket kimliği taşımanın şart olduğu düşünülürse sanal mağaza açmak isteyenlerin de bu kuruluş işlemlerini yapması gerektiği sonucu çıkarılabilir. Zaten bir şirket sahibi olanların ise sanal mağaza için ekstradan kuruluş yapması gibi bir gereklilik bulunmaz. Mevcut şirket üzerinden fatura keserek online mecralardan satış yapabilirler.

Sanal Mağaza Açmak için Gerekli Belgeler Nelerdir?

ÖncelikleSanal mağaza açmak için doğrudan bir belge gerekmediği bilinmelidir. Ayrıca buna rağmen yukarıda da bahsettiğimiz üzere şirket sahibi olmak zorunludur. Şirket kuruluşu esnasında da bağlı bulunduğunuz vergi dairesi sizden birtakım belgeler ister. İstenen bu belgeler, kuracağınız şirket türüne göre farklılık gösterir. Şahıs şirketi kurmak için gerekenler şunlardır:

  • Şirket sahibinin nüfus cüzdanı sureti
  • Kuruluş formu
  • Vesikalık fotoğraf
  • Başvuru muhasebeci aracılığıyla yapılıyor vekâletname
  • İmza beyannamesi
  • Kira sözleşmesi ya da tapu fotokopisi
  • İkametgâh belgesi

Limited şirket kurmak için istenen belgeler ise şunlardır:

  • Başvuru dilekçesi
  • Kuruluş formu
  • Noter tasdikli şirket sözleşmesi
  • Ticaret odası kayıt beyannamesi
  • Başvuru muhasebeci aracılığıyla yapılıyor vekâletname
  • İkametgâh belgesi
  • Sermayenin yatırıldığını gösteren dekont
  • Kira sözleşmesi ya da tapu fotokopisi

Gerekli belgeleri vergi dairesine sunup başvurunuzu tamamlamanızdan kısa bir süre sonra şirketiniz aktif hâle gelir. Bunun ardından internet üzerinden satış yapıp fatura kesmeye başlayabilirsiniz.

Sanal Dükkân Açarken Altyapı Seçimi Nasıl Yapılmalıdır?

Altyapı seçimi yaparken sağlayıcının bu alanda yeteri kadar deneyimi olduğuna dikkat edilmelidir. Benzer şekilde servis sağlayıcının hizmet verdiği şirketlerin sayısı da kalitesinin bir göstergesi olarak değerlendirilebilir. Bu bilgiler ışığında 15 yılı aşkın süredir bu alanda faaliyet gösteren IdeaSoft'u tercih etmenizi öneririz. Dolayısıyla bünyesinde 35.000’den fazla müşterisi bulunan IdeaSoft’un e-ticaret altyapılarına biz göz atmalısınız.

Yeni Sanal Mağaza Açma Sürecinde Yapılması Gerekenler Nelerdir?

E-ticarette başarılı olmak için tek başına yeterli değildir. Bu süreçte bazı konulara odaklanılmalıdır. Dolayısıyla ayakları yere sağlam basan bir iş modeli oluşturarak başarıya daha da yakınlaşmış olacaksınız. Ayrıca mağazanızı açarken mutlaka yapmanız gerekenler şunlardır:

  • Detaylı bir iş planı çıkarmak
  • Şirket kurmak
  • Hedef kitlenizi seçmek ve buna yönelik pazar araştırması yapmak
  • Rekabet düzeyini ve rakiplerinizi incelemek
  • Reklam ve pazarlama stratejileri belirlemek

Genel itibarıyla fiziksel mağazalar ve internet siteleri farklı alanlarda hizmet vermektedir. Fakat bu iki iş modelinin kimi ortak noktaları olduğundan söz edilir. Ayrıca hâl böyleyken geleneksel bir dükkân yönetiyor olmak, şirketlere internetten satış yapma konusunda da bazı ipuçları sunar. E-ticaret Sitesi ve Fiziki Mağaza Yönetimi konulu içeriğinizden iki iş modeli arasındaki ilişkiye dair detaylara göz atmanızı öneririz.

Sanal Mağaza Açmanın Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?

Şöyleki mağaza açmak, şirketlere birçok fayda sağlar. Tüketicilerin modern alışveriş alışkanlıklarına uyum sağlaması bu faydalar arasındadır. Aynı zamanda diğer avantajlarını şu şekilde sıralamak mümkün:

  • Yüksek bütçe gerektirmez, gider kalemleri azdır.
  • Türkiye’nin, hatta dünyanın her yerine satış yapılır.
  • Haftanın her günü, 7/24 sipariş almayı mümkün kılar.
  • Ulaşılabilecek kitle oldukça geniştir, yüksek satış rakamlarına erişilir.
  • Online reklam seçeneklerinden faydalanılır.

Olumlu yönlerinin yanında elbette birtakım dezavantajları da beraberinde getirir. Ayrıca söz konusu dezavantajlar şunlardır:

  • Müşterilerle iletişim kurmak fiziksel mağazalara kıyasla zordur.
  • Rekabet oranı yüksektir.
  • Müşteriler güvenlik endişeleri nedeniyle online alışverişe mesafeli yakalşır.
  • Kötü kargo koşulları, müşteri memnuniyetinizi düşürür.

Avantaj ve dezavantajlarına birlikte baktığımızda pozitif yönlerin ağır bastığını söylemek yanlış olmaz. Aynı zamanda siz de bu durumu lehinize kullanmak için sanal mağaza açarak e-ticarete atılın

İçindekiler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Savaş
Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Pandemide internette en çok satan ürünler
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını göstermektedir.Dolayısıyla e-ticaret yapmak isteyenlerin pademide internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret...
26 Ağustos 2020
IdeaSoft
Yeni KDV Oranları Neler, E-Ticaret Sitesi Sahipleri Nasıl Etkilenecek?
Yeni KDV Oranları Neler, E-Ticaret Sitesi Sahipleri Nasıl Etkilenecek?
Yeni KDV oranı düzenlemesi, e-ticaret sitesi sahiplerini ve tüketicileri önemli ölçüde etkileyecek. 3605 sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu'nun 28'inci maddesi gereğince verilen karar, 10 Temmuz 2023 tarihinde yürürlüğe girecek. Bu...
9 Temmuz 2023
Ferad Osman Sali
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Ferad Osman Sali
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Ferad Osman Sali
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi
10 Adımda İnternetten Takı Satmak için E-ticaret Sitesi Kurmak. Moda kategorisi e-ticaret sektöründe her zaman rağbet görür. Giyimin tamamlayıcısı olan takı ve aksesuarlar da bu kategoride alışveriş yapan kişilerin ilgi...
3 Haziran 2022
Ferad Osman Sali
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Ferad Osman Sali