Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın

12 Ekim 2016
Sinan Oypan

Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması.

E-ticaret firmaları, ürün fotoğraflarını modeller ile gösterseler bile, tüketiciler bu ürünlerin kendi bedenlerine olup olmayacağından emin olamıyorlar; bu nedenle de giyim alışverişlerini fiziki mağazalardan yapmayı daha çok tercih edebiliyorlar.

Giyim alışverişlerindeki geri dönüşümleri artırabilmek için tüketicilere bazı yararlı bilgiler paylaşmanız gerekiyor. Bu yararlı bilgiler ise kıyafetlerle ilgili beden ölçüleri oluyor. Detaylı bir şekilde hazırlanan ölçü tabloları kullanmak, bu alandaki geri dönüşümlerinizde artış elde etmenize yardımcı olabilir.

Beden ölçü tabloları kullanın

E-ticaret sitenizde kendi ürettiğiniz ya da farklı tedarikçilerden aldığınız kıyafetlerin satışlarını yapıyor olabilirsiniz. Bu durumda da yapmanız gereken birkaç işlem bulunuyor.

Eğer kendi ürünlerinizi satıyorsanız, ürünlerinizin beden ölçülerini belirlemeniz gerekiyor. Standart olarak kullanılan ölçüler:

  • Boyun ölçüsü
  • Göğüs ölçüsü
  • Bel ölçüsü
  • Kalça çevresi ölçüsü
  • Omuz genişliği ölçüsü
  • Kol boyu ölçüsü
  • Bacak boyu ölçüsü

Bu ölçüler giyim alışverişlerinde kullanabileceğiniz beden ölçüleridir. Ürettiğiniz kıyafetlerinizin, farklı bedenlere göre ölçülerini bir tablo halinde oluşturmanız yararlı olacaktır.

Site üzerinde birden fazla markanın ürününü satıyorsanız, her bir marka için farklı bir tablo kullanmanız gerekebilir. Her markanın beden ölçülerinde değişiklik olabiliyor; bu nedenle de markalara göre beden tablosunda ayrım yapmak önemli bir detaydır. Böylelikle tüketicileri bu konuda bilgilendirebilirsiniz. Aşağıdaki fotoğraflarda bu konu ile ilgili birkaç örnek görebilirsiniz.

beden olcu tablosu

Kullanıcılara nasıl ölçüm yapacaklarını gösterin

Beden ölçüm tablolarının yanı sıra, siteniz ve ürün sayfalarınızda tüketicilerin kendi beden ölçülerini nasıl alabileceklerini gösteren bir görsel çalışma hazırlayabilirsiniz. Bunu bir adım daha öteye götürmek için bu konuyla ilgili bir video çekebilirsiniz ve tüm ürün sayfalarınızda bu videoyu gösterebilirsiniz.

Bu bilgiler doğrultusunda tüketiciler, siteniz üzerindeki ürünlerin bedenleriyle kendi beden ölçülerini karşılaştırmak için neler yapabileceklerini öğrenmiş olurlar. Aşağıdaki fotoğrafta bununla ilgili örnek bir çalışmayı görebilirsiniz.

beden nasil olculur

Farklı vücut çeşitlerini unutmayın

Beden ölçülerini girmenin yanı sıra, insanların farklı vücut tipleri olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Hem erkeklerde hem de kadınlarda farklı vücut tipleri olabiliyor ve bu farklılık ürünlerin kullanımını ve seçimini de doğrudan etkiliyor.

Her bir ürününüz farklı bir vücut tipine hitap ediyor olabilir ve ürün sayfalarınızda bu bilgiyi de ekstra olarak kullanıcılara göstermenizde fayda vardır.

Böylelikle tüketiciler, ürünlerin kendi beden tiplerine uygun olup olmadığını görebilecekledir ve kendilerine uygun olan ürünlere bakmak isteyeceklerdir.

beden turleri

Ürün navigasyonunu kolaylaştırmak için farklı ürün tiplerine hitap eden ürünleri de kendi içlerinde kategorize ederek, kullanıcıları bu ürünlere daha kolay bir şekilde yönlendirebilirsiniz.

Ayakkabı ölçülerini detaylandırın

Kıyafetlerde olduğu gibi ayak tiplerinde da çeşitlilik bulunuyor. Bunun yanı sıra kimi markaların ayakkabı ölçüleri de farklılık gösterebiliyor. Bu konuda daha iyi bir bilgi sunmak için ayakkabı markalarına göre farklı ölçü tabloları kullanabilirsiniz.

Crocs’un internet sitesinde ayak ölçüleriyle ilgili daha detaylı bilgi örnekleri bulunuyor. Buraya tıklayarak Crocs’un ayakkabı ölçüleri konusunda nasıl çalışmalar yaptığına bakabilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

E-ticaretin her alanında olduğu gibi kıyafet satmak içinde, internetten ayakkabı satışı yapmak içinde kullanıcı yorumlarından yararlanmak gerekiyor. Müşterilerinizle iletişime geçerek, aldıkları ürünler ve bedenlerinin nasıl olduğu ile ilgili yorumlar yapmalarını isteyebilirsiniz.

Kullanıcıların ürünler ve bedenlerle ilgili yorumları, sitenizi yeni ziyaret eden kişiler için bir referans kaynağı olacaktır ve onların satın alma kararlarını etkileyecektir.

Alışveriş sonrası gönderdiğiniz e-postalarda kullanıcılardan ürünlerle ilgili yorum yapmalarını isteyebilir ve onları teşvik etmek; aynı zamanda tekrar sitenize çekmek için onlara indirim kuponları sağlayabilirsiniz. Böylelikle müşterilerinizin tekrar alışveriş yapmalarını sağlayabileceğiniz gibi onların deneyimlerini paylaşmalarını sağlayarak, yeni müşterilerinize referans sunmuş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya