fbpx

Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın

12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın

Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması.

E-ticaret firmaları, ürün fotoğraflarını modeller ile gösterseler bile, tüketiciler bu ürünlerin kendi bedenlerine olup olmayacağından emin olamıyorlar; bu nedenle de giyim alışverişlerini fiziki mağazalardan yapmayı daha çok tercih edebiliyorlar.

Giyim alışverişlerindeki geri dönüşümleri artırabilmek için tüketicilere bazı yararlı bilgiler paylaşmanız gerekiyor. Bu yararlı bilgiler ise kıyafetlerle ilgili beden ölçüleri oluyor. Detaylı bir şekilde hazırlanan ölçü tabloları kullanmak, bu alandaki geri dönüşümlerinizde artış elde etmenize yardımcı olabilir.

Beden ölçü tabloları kullanın

E-ticaret sitenizde kendi ürettiğiniz ya da farklı tedarikçilerden aldığınız kıyafetlerin satışlarını yapıyor olabilirsiniz. Bu durumda da yapmanız gereken birkaç işlem bulunuyor.

Eğer kendi ürünlerinizi satıyorsanız, ürünlerinizin beden ölçülerini belirlemeniz gerekiyor. Standart olarak kullanılan ölçüler:

  • Boyun ölçüsü
  • Göğüs ölçüsü
  • Bel ölçüsü
  • Kalça çevresi ölçüsü
  • Omuz genişliği ölçüsü
  • Kol boyu ölçüsü
  • Bacak boyu ölçüsü

Bu ölçüler giyim alışverişlerinde kullanabileceğiniz beden ölçüleridir. Ürettiğiniz kıyafetlerinizin, farklı bedenlere göre ölçülerini bir tablo halinde oluşturmanız yararlı olacaktır.

Site üzerinde birden fazla markanın ürününü satıyorsanız, her bir marka için farklı bir tablo kullanmanız gerekebilir. Her markanın beden ölçülerinde değişiklik olabiliyor; bu nedenle de markalara göre beden tablosunda ayrım yapmak önemli bir detaydır. Böylelikle tüketicileri bu konuda bilgilendirebilirsiniz. Aşağıdaki fotoğraflarda bu konu ile ilgili birkaç örnek görebilirsiniz.

beden olcu tablosu

Kullanıcılara nasıl ölçüm yapacaklarını gösterin

Beden ölçüm tablolarının yanı sıra, siteniz ve ürün sayfalarınızda tüketicilerin kendi beden ölçülerini nasıl alabileceklerini gösteren bir görsel çalışma hazırlayabilirsiniz. Bunu bir adım daha öteye götürmek için bu konuyla ilgili bir video çekebilirsiniz ve tüm ürün sayfalarınızda bu videoyu gösterebilirsiniz.

Bu bilgiler doğrultusunda tüketiciler, siteniz üzerindeki ürünlerin bedenleriyle kendi beden ölçülerini karşılaştırmak için neler yapabileceklerini öğrenmiş olurlar. Aşağıdaki fotoğrafta bununla ilgili örnek bir çalışmayı görebilirsiniz.

beden nasil olculur

Farklı vücut çeşitlerini unutmayın

Beden ölçülerini girmenin yanı sıra, insanların farklı vücut tipleri olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Hem erkeklerde hem de kadınlarda farklı vücut tipleri olabiliyor ve bu farklılık ürünlerin kullanımını ve seçimini de doğrudan etkiliyor.

Her bir ürününüz farklı bir vücut tipine hitap ediyor olabilir ve ürün sayfalarınızda bu bilgiyi de ekstra olarak kullanıcılara göstermenizde fayda vardır.

Böylelikle tüketiciler, ürünlerin kendi beden tiplerine uygun olup olmadığını görebilecekledir ve kendilerine uygun olan ürünlere bakmak isteyeceklerdir.

beden turleri

Ürün navigasyonunu kolaylaştırmak için farklı ürün tiplerine hitap eden ürünleri de kendi içlerinde kategorize ederek, kullanıcıları bu ürünlere daha kolay bir şekilde yönlendirebilirsiniz.

Ayakkabı ölçülerini detaylandırın

Kıyafetlerde olduğu gibi ayak tiplerinde da çeşitlilik bulunuyor. Bunun yanı sıra kimi markaların ayakkabı ölçüleri de farklılık gösterebiliyor. Bu konuda daha iyi bir bilgi sunmak için ayakkabı markalarına göre farklı ölçü tabloları kullanabilirsiniz.

Crocs’un internet sitesinde ayak ölçüleriyle ilgili daha detaylı bilgi örnekleri bulunuyor. Buraya tıklayarak Crocs’un ayakkabı ölçüleri konusunda nasıl çalışmalar yaptığına bakabilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

E-ticaretin her alanında olduğu gibi kıyafet satmak içinde, internetten ayakkabı satışı yapmak içinde kullanıcı yorumlarından yararlanmak gerekiyor. Müşterilerinizle iletişime geçerek, aldıkları ürünler ve bedenlerinin nasıl olduğu ile ilgili yorumlar yapmalarını isteyebilirsiniz.

Kullanıcıların ürünler ve bedenlerle ilgili yorumları, sitenizi yeni ziyaret eden kişiler için bir referans kaynağı olacaktır ve onların satın alma kararlarını etkileyecektir.

Alışveriş sonrası gönderdiğiniz e-postalarda kullanıcılardan ürünlerle ilgili yorum yapmalarını isteyebilir ve onları teşvik etmek; aynı zamanda tekrar sitenize çekmek için onlara indirim kuponları sağlayabilirsiniz. Böylelikle müşterilerinizin tekrar alışveriş yapmalarını sağlayabileceğiniz gibi onların deneyimlerini paylaşmalarını sağlayarak, yeni müşterilerinize referans sunmuş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft & Google are Joining Hands
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
İbrahim Çelebi
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan