Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın

12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları, ürün fotoğraflarını modeller ile gösterseler bile, tüketiciler bu ürünlerin kendi bedenlerine olup olmayacağından emin olamıyorlar; bu nedenle de giyim alışverişlerini fiziki mağazalardan yapmayı daha çok tercih edebiliyorlar. Giyim alışverişlerindeki geri dönüşümleri artırabilmek için tüketicilere bazı yararlı bilgiler paylaşmanız gerekiyor. Bu yararlı bilgiler ise kıyafetlerle ilgili beden ölçüleri oluyor. Detaylı bir şekilde hazırlanan ölçü tabloları kullanmak, bu alandaki geri dönüşümlerinizde artış elde etmenize yardımcı olabilir.

Beden ölçü tabloları kullanın

E-ticaret sitenizde kendi ürettiğiniz ya da farklı tedarikçilerden aldığınız kıyafetlerin satışlarını yapıyor olabilirsiniz. Bu durumda da yapmanız gereken birkaç işlem bulunuyor. Eğer kendi ürünlerinizi satıyorsanız, ürünlerinizin beden ölçülerini belirlemeniz gerekiyor. Standart olarak kullanılan ölçüler:
  • Boyun ölçüsü
  • Göğüs ölçüsü
  • Bel ölçüsü
  • Kalça çevresi ölçüsü
  • Omuz genişliği ölçüsü
  • Kol boyu ölçüsü
  • Bacak boyu ölçüsü
Bu ölçüler giyim alışverişlerinde kullanabileceğiniz beden ölçüleridir. Ürettiğiniz kıyafetlerinizin, farklı bedenlere göre ölçülerini bir tablo halinde oluşturmanız yararlı olacaktır. Site üzerinde birden fazla markanın ürününü satıyorsanız, her bir marka için farklı bir tablo kullanmanız gerekebilir. Her markanın beden ölçülerinde değişiklik olabiliyor; bu nedenle de markalara göre beden tablosunda ayrım yapmak önemli bir detaydır. Böylelikle tüketicileri bu konuda bilgilendirebilirsiniz. Aşağıdaki fotoğraflarda bu konu ile ilgili birkaç örnek görebilirsiniz. beden olcu tablosu

Kullanıcılara nasıl ölçüm yapacaklarını gösterin

Beden ölçüm tablolarının yanı sıra, siteniz ve ürün sayfalarınızda tüketicilerin kendi beden ölçülerini nasıl alabileceklerini gösteren bir görsel çalışma hazırlayabilirsiniz. Bunu bir adım daha öteye götürmek için bu konuyla ilgili bir video çekebilirsiniz ve tüm ürün sayfalarınızda bu videoyu gösterebilirsiniz. Bu bilgiler doğrultusunda tüketiciler, siteniz üzerindeki ürünlerin bedenleriyle kendi beden ölçülerini karşılaştırmak için neler yapabileceklerini öğrenmiş olurlar. Aşağıdaki fotoğrafta bununla ilgili örnek bir çalışmayı görebilirsiniz. beden nasil olculur

Farklı vücut çeşitlerini unutmayın

Beden ölçülerini girmenin yanı sıra, insanların farklı vücut tipleri olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Hem erkeklerde hem de kadınlarda farklı vücut tipleri olabiliyor ve bu farklılık ürünlerin kullanımını ve seçimini de doğrudan etkiliyor. Her bir ürününüz farklı bir vücut tipine hitap ediyor olabilir ve ürün sayfalarınızda bu bilgiyi de ekstra olarak kullanıcılara göstermenizde fayda vardır. Böylelikle tüketiciler, ürünlerin kendi beden tiplerine uygun olup olmadığını görebilecekledir ve kendilerine uygun olan ürünlere bakmak isteyeceklerdir. beden turleri Ürün navigasyonunu kolaylaştırmak için farklı ürün tiplerine hitap eden ürünleri de kendi içlerinde kategorize ederek, kullanıcıları bu ürünlere daha kolay bir şekilde yönlendirebilirsiniz.

Ayakkabı ölçülerini detaylandırın

Kıyafetlerde olduğu gibi ayak tiplerinde da çeşitlilik bulunuyor. Bunun yanı sıra kimi markaların ayakkabı ölçüleri de farklılık gösterebiliyor. Bu konuda daha iyi bir bilgi sunmak için ayakkabı markalarına göre farklı ölçü tabloları kullanabilirsiniz. Crocs’un internet sitesinde ayak ölçüleriyle ilgili daha detaylı bilgi örnekleri bulunuyor. Buraya tıklayarak Crocs’un ayakkabı ölçüleri konusunda nasıl çalışmalar yaptığına bakabilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

E-ticaretin her alanında olduğu gibi kıyafet satmak içinde, internetten ayakkabı satışı yapmak içinde kullanıcı yorumlarından yararlanmak gerekiyor. Müşterilerinizle iletişime geçerek, aldıkları ürünler ve bedenlerinin nasıl olduğu ile ilgili yorumlar yapmalarını isteyebilirsiniz. Kullanıcıların ürünler ve bedenlerle ilgili yorumları, sitenizi yeni ziyaret eden kişiler için bir referans kaynağı olacaktır ve onların satın alma kararlarını etkileyecektir. Alışveriş sonrası gönderdiğiniz e-postalarda kullanıcılardan ürünlerle ilgili yorum yapmalarını isteyebilir ve onları teşvik etmek; aynı zamanda tekrar sitenize çekmek için onlara indirim kuponları sağlayabilirsiniz. Böylelikle müşterilerinizin tekrar alışveriş yapmalarını sağlayabileceğiniz gibi onların deneyimlerini paylaşmalarını sağlayarak, yeni müşterilerinize referans sunmuş olursunuz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi bir...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın