Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın

12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın

Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması.

E-ticaret firmaları, ürün fotoğraflarını modeller ile gösterseler bile, tüketiciler bu ürünlerin kendi bedenlerine olup olmayacağından emin olamıyorlar; bu nedenle de giyim alışverişlerini fiziki mağazalardan yapmayı daha çok tercih edebiliyorlar.

Giyim alışverişlerindeki geri dönüşümleri artırabilmek için tüketicilere bazı yararlı bilgiler paylaşmanız gerekiyor. Bu yararlı bilgiler ise kıyafetlerle ilgili beden ölçüleri oluyor. Detaylı bir şekilde hazırlanan ölçü tabloları kullanmak, bu alandaki geri dönüşümlerinizde artış elde etmenize yardımcı olabilir.

Beden ölçü tabloları kullanın

E-ticaret sitenizde kendi ürettiğiniz ya da farklı tedarikçilerden aldığınız kıyafetlerin satışlarını yapıyor olabilirsiniz. Bu durumda da yapmanız gereken birkaç işlem bulunuyor.

Eğer kendi ürünlerinizi satıyorsanız, ürünlerinizin beden ölçülerini belirlemeniz gerekiyor. Standart olarak kullanılan ölçüler:

  • Boyun ölçüsü
  • Göğüs ölçüsü
  • Bel ölçüsü
  • Kalça çevresi ölçüsü
  • Omuz genişliği ölçüsü
  • Kol boyu ölçüsü
  • Bacak boyu ölçüsü

Bu ölçüler giyim alışverişlerinde kullanabileceğiniz beden ölçüleridir. Ürettiğiniz kıyafetlerinizin, farklı bedenlere göre ölçülerini bir tablo halinde oluşturmanız yararlı olacaktır.

Site üzerinde birden fazla markanın ürününü satıyorsanız, her bir marka için farklı bir tablo kullanmanız gerekebilir. Her markanın beden ölçülerinde değişiklik olabiliyor; bu nedenle de markalara göre beden tablosunda ayrım yapmak önemli bir detaydır. Böylelikle tüketicileri bu konuda bilgilendirebilirsiniz. Aşağıdaki fotoğraflarda bu konu ile ilgili birkaç örnek görebilirsiniz.

beden olcu tablosu

Kullanıcılara nasıl ölçüm yapacaklarını gösterin

Beden ölçüm tablolarının yanı sıra, siteniz ve ürün sayfalarınızda tüketicilerin kendi beden ölçülerini nasıl alabileceklerini gösteren bir görsel çalışma hazırlayabilirsiniz. Bunu bir adım daha öteye götürmek için bu konuyla ilgili bir video çekebilirsiniz ve tüm ürün sayfalarınızda bu videoyu gösterebilirsiniz.

Bu bilgiler doğrultusunda tüketiciler, siteniz üzerindeki ürünlerin bedenleriyle kendi beden ölçülerini karşılaştırmak için neler yapabileceklerini öğrenmiş olurlar. Aşağıdaki fotoğrafta bununla ilgili örnek bir çalışmayı görebilirsiniz.

beden nasil olculur

Farklı vücut çeşitlerini unutmayın

Beden ölçülerini girmenin yanı sıra, insanların farklı vücut tipleri olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Hem erkeklerde hem de kadınlarda farklı vücut tipleri olabiliyor ve bu farklılık ürünlerin kullanımını ve seçimini de doğrudan etkiliyor.

Her bir ürününüz farklı bir vücut tipine hitap ediyor olabilir ve ürün sayfalarınızda bu bilgiyi de ekstra olarak kullanıcılara göstermenizde fayda vardır.

Böylelikle tüketiciler, ürünlerin kendi beden tiplerine uygun olup olmadığını görebilecekledir ve kendilerine uygun olan ürünlere bakmak isteyeceklerdir.

beden turleri

Ürün navigasyonunu kolaylaştırmak için farklı ürün tiplerine hitap eden ürünleri de kendi içlerinde kategorize ederek, kullanıcıları bu ürünlere daha kolay bir şekilde yönlendirebilirsiniz.

Ayakkabı ölçülerini detaylandırın

Kıyafetlerde olduğu gibi ayak tiplerinde da çeşitlilik bulunuyor. Bunun yanı sıra kimi markaların ayakkabı ölçüleri de farklılık gösterebiliyor. Bu konuda daha iyi bir bilgi sunmak için ayakkabı markalarına göre farklı ölçü tabloları kullanabilirsiniz.

Crocs’un internet sitesinde ayak ölçüleriyle ilgili daha detaylı bilgi örnekleri bulunuyor. Buraya tıklayarak Crocs’un ayakkabı ölçüleri konusunda nasıl çalışmalar yaptığına bakabilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

E-ticaretin her alanında olduğu gibi kıyafet satmak içinde, internetten ayakkabı satışı yapmak içinde kullanıcı yorumlarından yararlanmak gerekiyor. Müşterilerinizle iletişime geçerek, aldıkları ürünler ve bedenlerinin nasıl olduğu ile ilgili yorumlar yapmalarını isteyebilirsiniz.

Kullanıcıların ürünler ve bedenlerle ilgili yorumları, sitenizi yeni ziyaret eden kişiler için bir referans kaynağı olacaktır ve onların satın alma kararlarını etkileyecektir.

Alışveriş sonrası gönderdiğiniz e-postalarda kullanıcılardan ürünlerle ilgili yorum yapmalarını isteyebilir ve onları teşvik etmek; aynı zamanda tekrar sitenize çekmek için onlara indirim kuponları sağlayabilirsiniz. Böylelikle müşterilerinizin tekrar alışveriş yapmalarını sağlayabileceğiniz gibi onların deneyimlerini paylaşmalarını sağlayarak, yeni müşterilerinize referans sunmuş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin