Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın

12 Ekim 2016
Sinan Oypan

Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması.

E-ticaret firmaları, ürün fotoğraflarını modeller ile gösterseler bile, tüketiciler bu ürünlerin kendi bedenlerine olup olmayacağından emin olamıyorlar; bu nedenle de giyim alışverişlerini fiziki mağazalardan yapmayı daha çok tercih edebiliyorlar.

Giyim alışverişlerindeki geri dönüşümleri artırabilmek için tüketicilere bazı yararlı bilgiler paylaşmanız gerekiyor. Bu yararlı bilgiler ise kıyafetlerle ilgili beden ölçüleri oluyor. Detaylı bir şekilde hazırlanan ölçü tabloları kullanmak, bu alandaki geri dönüşümlerinizde artış elde etmenize yardımcı olabilir.

Beden ölçü tabloları kullanın

E-ticaret sitenizde kendi ürettiğiniz ya da farklı tedarikçilerden aldığınız kıyafetlerin satışlarını yapıyor olabilirsiniz. Bu durumda da yapmanız gereken birkaç işlem bulunuyor.

Eğer kendi ürünlerinizi satıyorsanız, ürünlerinizin beden ölçülerini belirlemeniz gerekiyor. Standart olarak kullanılan ölçüler:

  • Boyun ölçüsü
  • Göğüs ölçüsü
  • Bel ölçüsü
  • Kalça çevresi ölçüsü
  • Omuz genişliği ölçüsü
  • Kol boyu ölçüsü
  • Bacak boyu ölçüsü

Bu ölçüler giyim alışverişlerinde kullanabileceğiniz beden ölçüleridir. Ürettiğiniz kıyafetlerinizin, farklı bedenlere göre ölçülerini bir tablo halinde oluşturmanız yararlı olacaktır.

Site üzerinde birden fazla markanın ürününü satıyorsanız, her bir marka için farklı bir tablo kullanmanız gerekebilir. Her markanın beden ölçülerinde değişiklik olabiliyor; bu nedenle de markalara göre beden tablosunda ayrım yapmak önemli bir detaydır. Böylelikle tüketicileri bu konuda bilgilendirebilirsiniz. Aşağıdaki fotoğraflarda bu konu ile ilgili birkaç örnek görebilirsiniz.

beden olcu tablosu

Kullanıcılara nasıl ölçüm yapacaklarını gösterin

Beden ölçüm tablolarının yanı sıra, siteniz ve ürün sayfalarınızda tüketicilerin kendi beden ölçülerini nasıl alabileceklerini gösteren bir görsel çalışma hazırlayabilirsiniz. Bunu bir adım daha öteye götürmek için bu konuyla ilgili bir video çekebilirsiniz ve tüm ürün sayfalarınızda bu videoyu gösterebilirsiniz.

Bu bilgiler doğrultusunda tüketiciler, siteniz üzerindeki ürünlerin bedenleriyle kendi beden ölçülerini karşılaştırmak için neler yapabileceklerini öğrenmiş olurlar. Aşağıdaki fotoğrafta bununla ilgili örnek bir çalışmayı görebilirsiniz.

beden nasil olculur

Farklı vücut çeşitlerini unutmayın

Beden ölçülerini girmenin yanı sıra, insanların farklı vücut tipleri olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Hem erkeklerde hem de kadınlarda farklı vücut tipleri olabiliyor ve bu farklılık ürünlerin kullanımını ve seçimini de doğrudan etkiliyor.

Her bir ürününüz farklı bir vücut tipine hitap ediyor olabilir ve ürün sayfalarınızda bu bilgiyi de ekstra olarak kullanıcılara göstermenizde fayda vardır.

Böylelikle tüketiciler, ürünlerin kendi beden tiplerine uygun olup olmadığını görebilecekledir ve kendilerine uygun olan ürünlere bakmak isteyeceklerdir.

beden turleri

Ürün navigasyonunu kolaylaştırmak için farklı ürün tiplerine hitap eden ürünleri de kendi içlerinde kategorize ederek, kullanıcıları bu ürünlere daha kolay bir şekilde yönlendirebilirsiniz.

Ayakkabı ölçülerini detaylandırın

Kıyafetlerde olduğu gibi ayak tiplerinde da çeşitlilik bulunuyor. Bunun yanı sıra kimi markaların ayakkabı ölçüleri de farklılık gösterebiliyor. Bu konuda daha iyi bir bilgi sunmak için ayakkabı markalarına göre farklı ölçü tabloları kullanabilirsiniz.

Crocs’un internet sitesinde ayak ölçüleriyle ilgili daha detaylı bilgi örnekleri bulunuyor. Buraya tıklayarak Crocs’un ayakkabı ölçüleri konusunda nasıl çalışmalar yaptığına bakabilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

E-ticaretin her alanında olduğu gibi kıyafet satmak içinde, internetten ayakkabı satışı yapmak içinde kullanıcı yorumlarından yararlanmak gerekiyor. Müşterilerinizle iletişime geçerek, aldıkları ürünler ve bedenlerinin nasıl olduğu ile ilgili yorumlar yapmalarını isteyebilirsiniz.

Kullanıcıların ürünler ve bedenlerle ilgili yorumları, sitenizi yeni ziyaret eden kişiler için bir referans kaynağı olacaktır ve onların satın alma kararlarını etkileyecektir.

Alışveriş sonrası gönderdiğiniz e-postalarda kullanıcılardan ürünlerle ilgili yorum yapmalarını isteyebilir ve onları teşvik etmek; aynı zamanda tekrar sitenize çekmek için onlara indirim kuponları sağlayabilirsiniz. Böylelikle müşterilerinizin tekrar alışveriş yapmalarını sağlayabileceğiniz gibi onların deneyimlerini paylaşmalarını sağlayarak, yeni müşterilerinize referans sunmuş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan