E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?

21 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?

E-ticarette ürün yönetimi, uzun vadede başarılı bir e-ticaret sitesi yönetmenin altın anahtarlarından biri. Stokların kontrolü, popüler ürünlerin beğenilmesi, ürünle ilgili talep yaratılması gibi birçok konu ürün yönetimi çerçevesinde ele alınması gereken konular arasında yer alıyor. Tüketicilerin beklentilerini karşılamak ve e-ticaret sitesinin satışlarına aralıksız devam edebilmesi için ürün yönetiminin etkili bir şekilde yapılması oldukça önemli.

Ürün yönetimi stratejisi oluşturmak neden önemli?

Ürün yönetimi, tüketicilerin beklentilerini karşılama da önemli bir role sahiptir. Tüketiciler günümüzde sadece bir e-ticaret sitene girerek, ürün görüp satın alma eğiliminde değiller. Aradıkları ürünlerle ilgili detaylı araştırmalar yaparak, ürünle ilgili mümkün olduğunca bilgi almaya çalışırlar ve sonrasında da fiyat araştırması yaparak satın alma kararına varırlar. Ürün yönetimi stratejileri, tüketicilerin bu sürecine de dahil olunmasını sağlayarak, ürünlerde bir talep oluşturulmasına yardımcı olur. Bu talebi yaratmak ve tüketicilerin beklentilerini karşılamak söz konusu olduğunda ürün yönetimi stratejileri geliştirmeniz oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

Ürün yönetimi stratejileri geliştirmek aynı zamanda e-ticaret siteniz üzerinde de ürünlerin düzenli olarak stoklarda kalmasını, popüler veya satılmayan ürünlerin belirlenerek, bu ürünler üzerinde kampanyalar ve fiyat stratejileri geliştirmenizde de önemli bir rol oynadığı için üzerinde durulması gereken konulardan biridir.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

Ürün yönetimi nasıl daha iyi hale getirilir?

E-ticaret sitenizde temel bir ürün yönetimi yapıyor olabilirsiniz. Bunu bir adım daha ileriye taşımak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu çalışmaları ele alacağız.

İlgili rehber: E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler

SEO taktikleri

Ürün yönetimi stratejilerinizde yapmanız gereken çalışmalardan biri SEO taktikleri geliştirmek olmalı. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi tüketicilerin ürün satın alma süreçleri içerisinde, ürün detaylarını araştırma da yer alıyor. Bu noktada da SEO taktikler ile ürünlerinizi öne çıkartmak ve organik arama sorgularında ürün sayfalarınızı öne çıkartmak için çalışmalar yapmanız gerekiyor.

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

Ürün sayfalarındaki açıklamalar üzerinde SEO taktikleri uygulayabilir ve arama sorgularına yanıt verecek SEO çalışmalarınızı uygulayarak, tüketicilerin ürün arama sürecine dahil olarak ürünlerinizi öne çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Tüketicileri SEO ve içerik çalışmalarıyla satın almaya nasıl yönlendirebilirsiniz?

Buna ek olarak ürün sayfaları haricinde de ürünlerle ilgili içerik pazarlama çalışmaları yapmanız da ürünlerinizi öne çıkartmanıza yardımcı olacaktır. Kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına yönelik içerik ve video fikirleri geliştirerek, içerik pazarlama ile ürünlerinizi öne çıkartabilir; aynı zamanda da SEO içerikleri oluşturarak tüketicilerin ürünlerle ilgili daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

Ürün yönetimini tek bir platformdan yapın

E-ticaret sitenizin stoğundaki ürünleri de tek bir platformdan yönetmeniz oldukça önemli. Ürünlerinizin durumunu görmek, talebi ölçmek, stokları kontrol etmek ve ürün yönetimini doğru bir şekilde yapabilmek için tek bir platform üzerinden ürünlerinizin kontrolünü yapmalısınız.

Tek bir platform üzerinden bu kontrolleri yapmanız, hem süreci daha iyi yönetmenizi sağlar hem de daha hızlı bir şekilde ölçümlemelerinizi yapmanıza yardımcı olur.

Stok durumu ve ihtiyaçlarınıza hakim olun

E-ticaret sitelerinde genellikle gelirlerin yüzde 80’in ürünlerin yüzde 20’si sağlamaktadır. 80/20 kuralı olarak da bilinen bu durum, ürün yönetimi söz konusu olduğunda da dikkate alınmalı.

E-ticaret sitenizde en çok satan ve en az satılan ürünleri belirleyerek, bu ürünlerin stoklarının ne kadar sürede yenilenmesi gerektiğini belirlemeniz önemlidir. Stok ihtiyacına hakim olmanız ve ne sıklıkta ürün stoklarını yenilemeniz gerektiğini bilmeniz, ürün yönetimini de daha iyi yapmanızı sağlayacaktır.

E-ticarette stok yönetimi yapma, ürün yönetimi stratejilerinizi geliştirme hakkında daha fazla bilgi almak için Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler isimli rehberimizi okuyabilirler.

Ürün tedariğinde B planınız olsun

Ürün yönetimi sürecini daha iyi yönetmek ve olası olumsuz durumlara karşı hazırlıklı olmak için ürün tedarik sürecinde bir B planınızın olması önemli. Tek bir tedarikçiyle çalışmak, ürün stoklarını yenileme konusunda sıkıntılar yaşamanıza neden olabilir.

Olası bir sorun halinde, çalıştığınız tedarikçi taleplerinizi karşılayamadığında e-ticaret firmanız da ciddi bir şekilde bundan etkilenecektir. Bu sebeple de birden fazla tedarikçi ile çalışmak olası sorunlara karşı hazırlık olmanızı sağlar ve işinizin devamlılığını sağlamanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Başarılı bir satıcı olabilmenin yolu, satış stratejilerine doğru bir şekilde uygulamaktan geçer. E-ticaret dünyasına entegre edilebilen onlarca stratejiden bir ya da birkaçını verimli bir şekilde kullanmak, kazancı artırmak için...
27 Temmuz 2021
Markethinkers
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin