E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?

21 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?

E-ticarette ürün yönetimi, uzun vadede başarılı bir e-ticaret sitesi yönetmenin altın anahtarlarından biri. Stokların kontrolü, popüler ürünlerin beğenilmesi, ürünle ilgili talep yaratılması gibi birçok konu ürün yönetimi çerçevesinde ele alınması gereken konular arasında yer alıyor. Tüketicilerin beklentilerini karşılamak ve e-ticaret sitesinin satışlarına aralıksız devam edebilmesi için ürün yönetiminin etkili bir şekilde yapılması oldukça önemli.

Ürün yönetimi stratejisi oluşturmak neden önemli?

Ürün yönetimi, tüketicilerin beklentilerini karşılama da önemli bir role sahiptir. Tüketiciler günümüzde sadece bir e-ticaret sitene girerek, ürün görüp satın alma eğiliminde değiller. Aradıkları ürünlerle ilgili detaylı araştırmalar yaparak, ürünle ilgili mümkün olduğunca bilgi almaya çalışırlar ve sonrasında da fiyat araştırması yaparak satın alma kararına varırlar. Ürün yönetimi stratejileri, tüketicilerin bu sürecine de dahil olunmasını sağlayarak, ürünlerde bir talep oluşturulmasına yardımcı olur. Bu talebi yaratmak ve tüketicilerin beklentilerini karşılamak söz konusu olduğunda ürün yönetimi stratejileri geliştirmeniz oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

Ürün yönetimi stratejileri geliştirmek aynı zamanda e-ticaret siteniz üzerinde de ürünlerin düzenli olarak stoklarda kalmasını, popüler veya satılmayan ürünlerin belirlenerek, bu ürünler üzerinde kampanyalar ve fiyat stratejileri geliştirmenizde de önemli bir rol oynadığı için üzerinde durulması gereken konulardan biridir.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

Ürün yönetimi nasıl daha iyi hale getirilir?

E-ticaret sitenizde temel bir ürün yönetimi yapıyor olabilirsiniz. Bunu bir adım daha ileriye taşımak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu çalışmaları ele alacağız.

İlgili rehber: E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler

SEO taktikleri

Ürün yönetimi stratejilerinizde yapmanız gereken çalışmalardan biri SEO taktikleri geliştirmek olmalı. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi tüketicilerin ürün satın alma süreçleri içerisinde, ürün detaylarını araştırma da yer alıyor. Bu noktada da SEO taktikler ile ürünlerinizi öne çıkartmak ve organik arama sorgularında ürün sayfalarınızı öne çıkartmak için çalışmalar yapmanız gerekiyor.

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

Ürün sayfalarındaki açıklamalar üzerinde SEO taktikleri uygulayabilir ve arama sorgularına yanıt verecek SEO çalışmalarınızı uygulayarak, tüketicilerin ürün arama sürecine dahil olarak ürünlerinizi öne çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Tüketicileri SEO ve içerik çalışmalarıyla satın almaya nasıl yönlendirebilirsiniz?

Buna ek olarak ürün sayfaları haricinde de ürünlerle ilgili içerik pazarlama çalışmaları yapmanız da ürünlerinizi öne çıkartmanıza yardımcı olacaktır. Kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına yönelik içerik ve video fikirleri geliştirerek, içerik pazarlama ile ürünlerinizi öne çıkartabilir; aynı zamanda da SEO içerikleri oluşturarak tüketicilerin ürünlerle ilgili daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

Ürün yönetimini tek bir platformdan yapın

E-ticaret sitenizin stoğundaki ürünleri de tek bir platformdan yönetmeniz oldukça önemli. Ürünlerinizin durumunu görmek, talebi ölçmek, stokları kontrol etmek ve ürün yönetimini doğru bir şekilde yapabilmek için tek bir platform üzerinden ürünlerinizin kontrolünü yapmalısınız.

Tek bir platform üzerinden bu kontrolleri yapmanız, hem süreci daha iyi yönetmenizi sağlar hem de daha hızlı bir şekilde ölçümlemelerinizi yapmanıza yardımcı olur.

Stok durumu ve ihtiyaçlarınıza hakim olun

E-ticaret sitelerinde genellikle gelirlerin yüzde 80’in ürünlerin yüzde 20’si sağlamaktadır. 80/20 kuralı olarak da bilinen bu durum, ürün yönetimi söz konusu olduğunda da dikkate alınmalı.

E-ticaret sitenizde en çok satan ve en az satılan ürünleri belirleyerek, bu ürünlerin stoklarının ne kadar sürede yenilenmesi gerektiğini belirlemeniz önemlidir. Stok ihtiyacına hakim olmanız ve ne sıklıkta ürün stoklarını yenilemeniz gerektiğini bilmeniz, ürün yönetimini de daha iyi yapmanızı sağlayacaktır.

E-ticarette stok yönetimi yapma, ürün yönetimi stratejilerinizi geliştirme hakkında daha fazla bilgi almak için Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler isimli rehberimizi okuyabilirler.

Ürün tedariğinde B planınız olsun

Ürün yönetimi sürecini daha iyi yönetmek ve olası olumsuz durumlara karşı hazırlıklı olmak için ürün tedarik sürecinde bir B planınızın olması önemli. Tek bir tedarikçiyle çalışmak, ürün stoklarını yenileme konusunda sıkıntılar yaşamanıza neden olabilir.

Olası bir sorun halinde, çalıştığınız tedarikçi taleplerinizi karşılayamadığında e-ticaret firmanız da ciddi bir şekilde bundan etkilenecektir. Bu sebeple de birden fazla tedarikçi ile çalışmak olası sorunlara karşı hazırlık olmanızı sağlar ve işinizin devamlılığını sağlamanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Multidisipliner Ne Demek? Multidisipliner Yaklaşım Nedir?
Multidisipliner Ne Demek? Multidisipliner Yaklaşım Nedir?
Teknolojinin, ticaretin, iletişimin, kültürel faaliyetlerin iç içe geçtiği bir dönemde yaşıyoruz. Bu denli geniş kapsamlara sahip, uzmanı olmanın büyük zaman ve emek gerektiren kavramların yoğun bir etkileşim içine girmesi,...
8 Şubat 2022
Markethinkers
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın