Amazon Mağaza Açma Rehberi

1 Aralık 2021
Markethinkers
Amazon Mağaza Açma Rehberi

E-ticaret ile ilgileniyorsanız, Amazon hakkında da bilgi sahibi olmalısınız. Çünkü Amazon’un kurucusu Jeff Bezos, e-ticaretin mucitleri arasında gösterilen bir isimdir. Türkiye’de de e-ticaret pazarında önemli bir yeri olan Amazon’da mağaza açarak e-ticaret gelirlerinizi artırabilirsiniz. Amazon mağaza açma süreci ile ilgili tüm detaylara hakim olmanız ise daha başarılı bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur.

Amazon Mağaza Nedir?

Kuruluş tarihi 5 Temmuz 1994 olan Amazon’un temelleri, internetten kitap satma hayali üzerine atılmıştır. Bu atılım, aslında modern e-ticaret sisteminin temelini oluşturan önemli bir dönüm noktasıdır. E-ticaretin öncüsü olarak kabul edilen Amazon, dünyanın en büyük şirketleri arasında yer almaktadır. Hızla büyüyen firma, uluslararası hizmet veren Amazon.com’un yanında pek çok ülkede, o ülkeye hitap eden e-ticaret platformları kurmuştur. Türkiye’de ise Amazon.com.tr olarak hizmet vermektedir.

Amazon mağaza, Amazon.com.tr üzerinden satış yapmanızı sağlayan bir hizmettir. Firmanın “Amazon’da Satış” adını verdiği bu hizmet, yine diğer e-ticaret platformlarına öncülük eden bazı özelliklere sahiptir. Özellikle hızlı kargo konusunda kullanıcıya mükemmel bir deneyim yaşatan depo sistemi, diğer online pazar yerlerinin de dikkatini çekmiş durumdadır. E-ticarete sanal pazar yerlerinden başlamak istiyorsanız önce e-ticarette en çok satılan ürünler ile ilgili bilgi toplayıp ürün yelpazenizi belirlemeli, ardından Amazon mağaza açma adımlarını tamamlayarak satışa başlamalısınız.

Amazon Mağaza Açma

İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler arasında sanal pazar yerlerinin işleyişi de vardır. Kendi e-ticaret sitenizden satmak ile Amazon’da mağaza açmak arasında fark vardır. Dolayısıyla işe bu açıdan da bakabilmeniz gerekir. Amazon.com dünyanın dört bir yanına yayılırken, Türkiye pazarını da ihmal etmedi. 2018’de Türkiye pazarına adım atan Amazon, 2020’de tüm hizmetleri ile birlikte tam anlamıyla pazarda rolünü aldı.

Amazon mağaza açma süreçleri de Türkiye’deki sisteme ve yasal zorunluluklara göre entegre edildi. Kısa süre içerisinde Amazon Türkiye söylemine alışan e-ticaret girişimcileri, kendilerine yeni bir alan buldu. Siz de bir e-ticaret girişimcisi olarak sektörde sağlam bir yere sahip olmak istiyorsanız hem kendi e-ticaret sitenizi açmalı hem de Amazon’da satış yapmaya başlamalısınız. Peki Türkiye’de Amazon mağaza nasıl açılır?

Amazon Türkiye’de Mağaza Nasıl Açılır?

Türkiye’de Amazon mağaza açmak, aslında yeni sayılabilecek bir yöntem. Çünkü Amazon’un Türkiye geçmişi çok da eski değil. Fakat e-ticarette gelişim öylesine hızlı ki sektördeki yerini kaybetmek istemeyenler çoktan Amazon’da yerlerini aldılar. Amazon mağaza açmak istiyorsanız, bir satıcı hesabı oluşturarak işe başlayabilirsiniz. Satıcı hesabınızı oluşturduktan sonra sizden birtakım bilgiler ve belgeler istenir. Talepleri karşılamanızın biraz zaman alacağını hatırlatmakta fayda vardır.

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi
nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

Amazon’da Mağaza Açmak İçin Gerekenler

Amazon'da Mağaza Açmak için Gerekli Belgeler

Amazon, tüm süreçleri titizlikle yürüten bir firmadır. Bu nedenle firmanın bazı kuralları size katı gelebilir fakat bu süreci tamamladığınızda ürünlerinizi sorunsuz bir şekilde satabilirsiniz. Amazon mağaza açma ve satıcı hesabı oluşturma sürecinde detaylı bilgiler ister. Buna ek olarak bazı belgeleri sisteme yüklemeniz gerekir. Amazon mağaza açmak için gerekli belgeler ve bilgiler şu şekildedir:

  • İşletmeye ait bir e-posta adresi: Kayıt ve sonrası süreçte iletişim için gereklidir.
  • Telefon numarası: İletişim için gerekli aktif bir telefon numarası.
  • Birincil irtibat kişisine ait kimlik bilgileri: Birincil irtibat kişisi hesap sahibinin kendisi ya da şirket adına satışlardan sorumlu olan kişidir.
  • Şirket ile ilgili bilgiler: Şirketin sicil numarası, vergi numarası, adresi, işletme türü ve bunlarla ilgili belgeler.
  • Ödeme yapmaya müsait geçerli bir kredi kartı: Kredi kartı şahsa ya da şirkete ait olmalıdır. Amazon satıcı hesabındaki bakiyenin yetersiz olduğu durumlarda (yeterli satış yapılmadığında) üyelik ücreti bu karttan tahsil edilir
  • Banka hesap bilgileri: Amazon’daki mağazadan yapılan satışlardan elde edilen kazancın aktarılacağı banka hesabının bilgileri.

Amazon Mağaza Ne Kadar Sürede Açılabilir?

Amazon mağaza açma süresi ile ilgili uzun uzun beklemeniz gereken bir durum yoktur. Satıcı hesabınızı oluşturup gerekli bilgi ve belgeleri ilettiğinizde kısa sürede hesabınız onaylanır. Bu süreçte belgeleri eksiksiz ilettiğinizden ve sisteme girdiğiniz bilgilerin, gönderdiğiniz belgeler ile eşleştiğinden emin olmalısınız. Onay aldıktan sonra ürünlerinizi listeleyip satışa başlayabilirsiniz.

Amazon’da Satış Yapmak İçin Mağaza Açmak Gerekli Mi?

Amazon’da satış yapmak için gerçekleştirilmesi gereken en temel işlem mağaza açmaktır. Amazon mağaza açmadan bireysel bir hesap ile platform üzerinden satış yapmanız söz konusu değildir. Amazon’dan alışveriş yaptığınız bir müşteri profiline sahip olmanız, platform üzerinden satış yapabileceğiniz anlamına gelmez. Bir e-ticaret girişimcisi olarak şirketinizi adına bir Amazon mağaza açmalısınız.

Amazon Mağaza Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Amazon mağaza açma sürecinde dikkatli hareket etmelisiniz. Hiçbir detayı atlamamalısınız ve bazı noktalara özellikle dikkat etmelisiniz. Bu platformda bir mağaza açmanın avantajlarını ve dezavantajlarını karşılaştırmalı, eğer iş modelinize ve stratejilerinize uygunsa mağaza açmalısınız. Çünkü Amazon’dan satış yapıyorsanız iş ortağı, yapmıyorsanız rakip olursunuz. Her iki durumda da iyi bir analize ihtiyaç duyarsınız. Mağazanızın onaylanması için Amazon Services İş Çözümleri Sözleşmesi’ni kabul etmelisiniz. Sözleşmeyi kabul etmeden önce detaylı bir şekilde incelemelisiniz.

Amazon’da Mağaza Açma Ücreti

Amazon mağaza açma işlemini tamamlayıp satışa başlayabilmeniz için bir abonelik ücreti ödemeniz gerekir. Amazon mağaza açma ücreti 2021 yılı için aylık 99 TL + KDV şeklindedir. Mağaza, aylık abonelik şeklinde ücretlendirilir. Yani sadece Amazon mağaza açmak için değil, mağazanın açık olduğu her ay için abonelik ücreti ödenir. Fakat Amazon, sık sık kampanya düzenler ve mağaza açanlardan, belirli bir süre boyunca abonelik ücreti almaz.

Amazon'un Avantaj
ve Dezavantajları

Amazon Mağazası Açmanın Avantajları Nelerdir?

Amazon mağaza açma opsiyonunun yaygın bir şekilde değerlendiriliyor olması, platformun sunduğu avantajlardan kaynaklanır. Amazon tam anlamıyla bir dünya devidir ve her e-ticaret girişimcisi, bu yapının içerisinde olmayı ister. Yine de mağaza açmadan önce ne gibi avantajları olduğunu incelemekte fayda vardır.

  1. Müşterilerin Güvenini Kazanırsınız

  2. Amazon, internetten alışveriş yapan tüketicilerin güvendiği bir platformdur. Tüketiciler alışveriş yaparken Amazon markasının güvenilirliği dahilinde hareket ederler. Bu nedenle çok büyük bir markanız olmasa bile size güvenip ürünlerinizi satın alırlar. Çünkü olası bir problemde Amazon’un devreye girip çözüm üreteceğini ve mağdur olmayacaklarını bilirler.

  3. Amazon’un Gücünden Faydalanırsınız

  4. Amazon size sadece bir mağaza vermez. Mağaza altyapısı ile birlikte ödeme ve kargo altyapılarından da yararlanırsınız. Çeşitli ödeme alternatifleri ve hızlı kargo seçenekleri sunduğu için müşteriler tarafından daha çok tercih edilirsiniz. Ayrıca Amazon’un internet ortamındaki görünürlüğü yüksek olduğu için ürünlerinize olan erişim de dolaylı olarak artar.

  5. Geniş Bir Hedef Kitleye Ulaşırsınız

  6. Amazon, dünya çapında bir marka olduğu için ziyaretçi sayısı da bir hayli yüksektir. Satış rakamları konusunda başarısı ortada olan bu platform üzerinde mağaza açtığınızda, sadece şirketinize özel müşterilere değil, Amazon’u ziyaret eden tüm potansiyel müşterilere hitap etme fırsatı yakalarsınız. Dolayısıyla daha geniş bir kitleye hitap edebilir ve daha fazla satış yapabilirsiniz.

  7. Amazon Lojistik ile İşlerinizi Kolaylaştırırsınız

  8. Amazon’un mağaza sahipleri için sunduğu Amazon Lojistik isimli özel bir hizmeti de vardır. Bu hizmette Amazon, sizin ürünlerinizi kendi deposunda tutar. Ürünleriniz satıldığında da tüm kargo sürecini yönetir. Ayrıca ürünleriniz Prime etiketi ile sergilenir. Siz ürünleri depolamak zorunda kalmazsınız ve ürünleriniz satıldığında yapmanız gereken tek işlem fatura kesmek olur.

Amazon Mağazası Açmanın Dezavantajları Nelerdir?

Amazon mağaza açma işlemi sırasında onayladığınız sözleşme ile birtakım sorumluluklar alırsınız. Platformun sunduğu avantajlardan yararlanabilmek için, bunların karşılığını ödemeniz gerekir. Ayrıca Amazon sizin için bir sanal pazar yeri olarak hizmet vereceğinden dolayı bazı konularda imkânlarınız kısıtlı olabilir. Kendinize ait bir e-ticaret sitesine sahip olmanız her zaman en avantajlısıdır ve Amazon mağaza, sadece satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Fakat bu süreçte karşılaşacağınız bazı dezavantajlar vardır.

  1. Mağaza Ücreti ve Komisyon Ödersiniz

  2. Platform üzerinde mağaza açıp hizmet vermek, satış işlemlerinden hariç bir şekilde ücrete tabidir. Amazon mağaza açma, aylık abonelik yöntemi ile ücretlendirilir ve her ay, ne kadar satış yaptığınıza bakılmaksızın sabit bir ücret ödemeniz gerekir. Mağazaya ödediğiniz aylık abonelik ücretinin yanında bir de yaptığınız her satış için komisyon ödersiniz. Satışlardan elde ettiğiniz gelir üzerinden komisyon kesintisi yapılır ve biriken bakiyeniz 14 günlük periyotlarla hesabınıza geçer. Bu da gelir elde etme sürecinde zaman kaybı yaşatır.

  3. Güçlü Rakiplerle Yarışmak Zorunda Kalırsınız

  4. Amazon her e-ticaret girişimcisine açık olduğu için büyük bir kullanıcı kitlesine sahiptir. Platformda yer alan çok sayıda mağaza vardır ve aynı kategoride, benzer ürünler sattığınız tüm mağazalar ile rakip olursunuz. Rakiplerinizin önüne geçmek için ekstra çaba sarf etmeniz, reklama yatırım yapmanız ve özel bir bütçe ayırmanız gerekir. Ayrıca sizden önce pazara girip yüksek puan almış olan mağazaların önüne geçmeniz de zor olur.

  5. Sadık Müşteriler Elde Edemezsiniz

  6. Tüketiciler, platform üzerinden ürün satın alırken doğrudan Amazon’dan alışveriş yapıyormuş gibi düşünürler. Aslında müşterileriniz ile aranızda bir köprü olan Amazon, müşterinin gözünde başroldedir. Bu nedenle tüketiciler ürüne ve Amazon’a odaklanır, sizin mağazanıza tekrar uğrama ihtimali de düşüktür. Müşterileriniz sizinle ilgili yeterli bilgi sahibi olamayacağı için sadık müşteriler elde edemezsiniz.

  7. Marka Kimliği Oluşturamazsınız

  8. Marka kimliği oluşturma konusunda da tüketiciler Amazon’a bakışı etkilidir. Ayrıca Amazon da her zaman baskın marka olmayı tercih eder. Platform üzerinde sadece mağazalar değil, Amazon’un kendisi de satış yapar. Satış yaptığınız kategoride daha uygun fiyatlı ürünleri bulunanlar da rahatlıkla sizin önünüze geçebilir. Bu ortamda markanız çok fazla ön planda kalmaz. Müşteriler de sizin markanız ile doğrudan ilgilenmez ve marka kimliğinizi oluşturamazsınız.

Amazon Komisyon Oranları

Amazon mağaza açma ücreti sabittir fakat yaptığınız her satış için ödeyeceğiniz komisyon tutarı farklıdır. Amazon’da komisyon oranları kategoriye göre belirlenir. Oran üzerinden hesaplama yapıldığı için ödeyeceğiniz komisyon, satışını yaptığınız ürünün fiyatına göre değişir. Platformda 2021 yılı için %6 ve %10 olmak üzere iki farklı komisyon oranı uygulanmaktadır.

Amazon’da %10 Komisyon Oranı Uygulanan Kategoriler
Gıda ÜrünleriSağlık ve Kişisel Bakım
GüzellikAyakkabılar ve Kol Çantaları
SporOfis Ürünleri
Giyim Hariç Bebek ÜrünleriKitaplar
Oyuncaklar ve OyunlarYapı Market, Mutfak ve Dekorasyon
Kişisel Bakım CihazlarıElektronik Aksesuarlar
GiyimDiğer
Amazon’da %6 Komisyon Oranı Uygulanan Kategoriler
Video Oyunu KonsollarıMutfak (Küçük Ev Aletleri)
ElektronikBilgisayar
Cep TelefonuFotograf Makinesi

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi
nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

Amazon Vergi ve Faturalandırma Süreçleri

“Amazon’da satış yapmak için şirket gerekli mi?” sorusunun cevabı, hem platformun hem de ilgili yasaların vergi konusundaki prosedürleri ile verilebilir. Mağazadaki işlemleriniz, Türkiye vergi sistemlerine göre vergilendirilir. Vergilendirilebilmek için fatura kesmeniz, fatura kesebilmek için ise şirket kurmanız gerekmektedir. Dolayısıyla Amazon mağaza açma şartları arasında şirket olma zorunluluğu da vardır.

Vergi Süreci Nasıldır?

Amazon mağazasından satış yaptığınızda, bir ticari faaliyet gerçekleştirdiğiniz ve gelir elde ettiğiniz için vergi ödemeniz gerekir. Türkiye’deki vergi sistemine göre, sattığınız ürünler için devlet adına KDV toplarsınız ve bunu vergi dairesine aktarmakla yükümlü olursunuz. Ayrıca gelir elde ettiğiniz için de kazancınız üzerinden Gelir Vergisi ödersiniz.

Faturalandırma Süreci Nasıl İlerler?

Platformda sattığınız ürünler ile ilgili faturalandırma süreci sizin sorumluluğunuzdadır. Elde ettiğiniz gelirlerin faturalandırılması ise Amazon tarafından yapılır. Mağazada yaptığınız satışlardan elde ettiğiniz gelirler, 14 günlük periyotlarla size ödenir. Her ödeme sonrası bu kazancınız Amazon tarafından faturalandırılır.

Amazon’da Satıcı Hesabı Açma

Amazon mağaza açmak için, mağazadan önce satıcı hesabı açmanız gerekir. Satıcı hesabı açma sürecinde Amazon’un güvenlik gerekçesiyle yaptığı kimlik doğrulama adımlarından geçmeniz gerekir. Ardından satıcı hesabınız ile birlikte Seller Central hesabınız da aktifleşir. Seller Central üzerinden satıcı hesabınız ile ilgili tüm süreçler için destek alabilir; envanterinizi, ürünlerinizi, satışlarınızı ve raporlarınızı yine buradan yönetebilirsiniz.

Amazon Satıcı Hesabı Nasıl Açılır?

Satıcı hesabı açmak Amazon.com.tr üzerindeki “Hesap Aç” butonuna tıklamanız yeterlidir. Ardından gelecek olan ekranlardaki bilgileri doldurmak ve yönergeleri takip etmek suretiyle satıcı hesabınızı açabilirsiniz. Satıcı hesabı açma işleminin ilk aşaması 4 adımda tamamlanır. Bu 4 adımda girilmesi gereken bilgiler şöyledir:

  1. İşletme bilgileri
  2. Kişisel bilgiler
  3. Ödeme bilgileri
  4. Mağaza bilgileri

Amazon'a Giriş Yapmak

Amazon Mağaza Girişi

Amazon mağaza açma talebiniz onaylandıktan sonra mağazanıza kolayca girebilirsiniz. Mağaza girişi, satıcı hesabı oluşturmadan önce aldığınız kullanıcı adı/e-posta ve şifre ile yapılır. Giriş yaptıktan sonra satıcı paneline ulaşabilirsiniz.

Amazon Satıcı Girişi

Amazon’da satıcı girişi, herhangi bir web servisine giriş yapmak gibidir. Hesabın kayıtlı olduğu e-mail adresi ve şifre girilir, ardından satıcı hesabı açılır. Satıcı hesabına giriş yapıldıktan sonra Seller Central erişimi de aktifleşir. Seller Central üzerinden her konuda destek alınabilir ve satıcı paneli yönetilebilir.

Amazon Satıcı Paneli

Amazon satıcı paneli; envanter takibi, ürün listeleme, ürün ekleme, rapor indirme, satışları görüntüleme gibi işlemleri yapabileceğiniz bir ekrandır. Amazon mağazınızı bu satıcı paneli üzerinden yönetirsiniz. Ayrıca Amazon Seller isimli mobil uygulamayı akıllı telefonunuza indirerek de satıcı panelini kullanabilirsiniz.

Amazon’da Satış Yapma

Amazon mağaza açma işleminden sonra satış yapmaya başlayabilmek için mağazanıza ürün eklemelisiniz. Bunun için bir ürün liste kaydı oluşturmalısınız. Eğer satacağınız ürün başka bir mağazada da varsa ve daha önce sisteme eklenmişse, ürününüzü bu liste kaydı ile eşleştirebilirsiniz. Ürünün Amazon’daki ilk ve tek satıcısı sizseniz, yeni bir liste kaydı oluşturmalısınız.

Amazon, eklenecek olan ürünleri eşleştirmek için EAN, ISBN, UPC gibi global ticaret ürün numaralarını kullanır. Numarası sistemde bulunan bir ürünün kimliğini yeniden tanımlamak gerekmez. Ürünün numarası ile birlikte aşağıdaki bilgiler de eklenerek ürün listelenebilir.

  • Ürün başlığı
  • Ürün resimleri
  • Ürün açıklaması
  • Stok kodu
  • Arama terimleri ve anahtar kelimeler

Müşterilerinizin göreceği ürün sayfasında ise şu detaylar yer alır:

  • Başlık
  • Resim
  • Varyasyon
  • Madde işaretleri
  • Öne çıkan teklif
  • Diğer teklifler
  • Açıklama

Amazon Türkiye’de Satış Nasıl Yapılır?

Amazon mağaza açmak, verimli ve kazançlı bir şekilde satış yapabilmek için tek başına yeterli değildir. Amazon Türkiye mağazanızı dijital pazarlama ve SEO stratejileri ile hareketlendirmelisiniz. Bu sayede internet ortamındaki görünürlüğünüz artar ve daha fazla satış yaparsınız. Amazon Türkiye’de kazançlı bir şekilde satış yapabilmek için uygulayabileceğiniz yöntemler şöyle sıralanabilir:

  • Google Ads Çalışmaları: Mağazanız ve ürünleriniz ile ilgili Google üzerinden reklam çalışmaları yürütebilirsiniz. Bu sayede arama motoru sonuçlarında ve alışveriş sekmesinde ürünlerinizin öne çıkmasını sağlayabilirsiniz.
  • SEO Çalışmaları: SEO çalışmaları, arama motoru sonuçlarında dikkat çekmek için olmazsa olmazdır. Ürün sayfalarınızda temel SEO çalışmaları yapmalı ve anahtar kelimeleri doğru seçmelisiniz.
  • Sosyal Medya Çalışmaları: Sosyal medya, Amazon’daki mağazanız için verimli bir müşteri kitlesi kaynağıdır. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızı sosyal medya üzerinden de yürütmelisiniz.
  • Amazon Reklamları: Amazon Türkiye platformu içerisinde de reklam hizmeti alabilirsiniz. Bu sayede platformda yer alan diğer mağazaların önüne geçme şansınız olur. Amazon’da kullanabileceğiniz reklam önerileri ise şunlardır:
    • Sponsorlu Ürünler
    • Sponsorlu Marka Programları
    • Amazon Demand Site Platform (DSP Platform)

Amazon Müşteri Hizmetleri

Amazon müşteri hizmetleri konusunda mükemmel deneyimler sunabilen bir e-ticaret markasıdır. Hem online alışveriş yapan kullanıcılara hem de satış yapan mağaza sahiplerine çözüm odaklı destek sunmaktadır. Amazon’daki satış serüveniniz ile ilgili herhangi bir probleminizin olması hâlinde doğrudan Amazon satıcı desteğine ulaşabilirsiniz.

Amazon Destek

Amazon, satıcılara özel bir “Bize Ulaşın” sayfasına sahiptir. Satıcılar için çeşitli rehber, yardım ve SSS sayfaları hazırlamış olan Amazon, sorularına bu sayfalarda cevap bulamayanlar için de Bize Ulaşın sayfasını hizmete sunmuştur. Sayfadaki form üzerinden sorununuzu açıklayan bir mesaj gönderebilir ve destek ekibinin size ulaşmasını bekleyebilirsiniz. Ayrıca destek ekibinin size hangi kanaldan ulaşacağını da seçebilirsiniz. Bu aşamada e-posta ve telefon opsiyonları sunulmaktadır.

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi
nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

Diğer Pazaryerlerinden Satış

Amazon sizin için kullanışlı değilse ya da Amazon ile birlikte farklı pazar yerlerinde de ürün satmak istiyorsanız, değerlendirebileceğiniz pek çok alternatif vardır. Türkiye’de aktif olarak hizmet veren e-ticaret sitelerinin çoğu mağaza açmanıza ve satış yapmanıza izin verir. Diğer pazar yerlerinde mağaza açma konusunda detaylı bilgiler bulabileceğiniz rehberler şöyle sıralanabilir:

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-İhracat Yapabileceğiniz Platformlar Nelerdir?  Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
E-İhracat Yapabileceğiniz Platformlar Nelerdir? Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Yurt dışına internet üzerinden satış yapma fikrine dayanan e-ihracat işlemleri, günümüzde pek çok farklı sebeple oldukça cazip bir ticari faaliyet kimliği kazanmıştır. Mikro ihracat gibi gümrük süreçlerini hızlandıran ve...
19 Mayıs 2022
Markethinkers
E-pazaryeri Platformları Sektör İncelemesi Raporu
E-pazaryeri Platformları Sektör İncelemesi Raporu
E-ticaret, günümüzde tüm dünyada geniş bir pazara hitap eder. Fiziki ortamda satın alınabilen hemen her ürünü online mecralardan edinmek mümkündür. E-ticaretin yaygınlaşması aynı zamanda lojistik sektörünün ve ödeme...
13 Mayıs 2022
Markethinkers
Tüketici Hakları Hakkında Bilinmesi Gerekenler Nelerdir?
Tüketici Hakları Hakkında Bilinmesi Gerekenler Nelerdir?
Müşteri ya da diğer bir ifade ile tüketici, her türden alışveriş sürecinin tek bir tarafıdır. Satıcı konumundakilerin sunduğu ürün ya da hizmetleri belirli bir ücret karşılığında alan bu kişiler, şirketler için büyük önem...
8 Nisan 2022
Markethinkers
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Proforma Fatura Nedir? Proforma Fatura Nasıl Düzenlenir?
Proforma Fatura Nedir? Proforma Fatura Nasıl Düzenlenir?
Ticaret hayatında, pek çok farklı fatura tipi kullanılır. Bu noktada akıllara ilk gelen örneğin satış faturaları olduğu rahatlıkla söylenebilir. İrsaliyeli faturalar ve iade işlemleri için düzenlenen de bu tip belgelerin diğer...
27 Nisan 2022
Markethinkers
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
İnternet ortamını ve dijital dünyayı en efektif biçimde zenginleştiren öğelerden biri hiç şüphesiz e-ticaret siteleridir. Hem dijital araçların kullanılması hem de sonuç olarak elle tutulabilir, fiziksel bir nesneye sahip olunması,...
14 Mayıs 2021
Markethinkers
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın