Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?

2 Aralık 2019
Sinan Oypan

Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları, geçtiğimiz yıllarda da kullanılmakta olan özellikler olmaya devam edecekken, bazı ögeler ise 2019 yılı içerisinde popülerleşmeye başlayan ve 2020’de de web site tasarımları içerisinde sıkça göreceğimiz unsurlar olacak.

İlgili rehber: Site tasarımlarında kullanılabilecek ücretsiz kaynaklar

Web site tasarım trendleri 2020’de ne olacak?

Karanlık (Siyah) mod

2019’da popülerleşen tasarım ögelerinden biri de karanlık veya siyah mod olmaya başladı. Bilgisayar ve akıllı telefon ara yüzlerinin yanı sıra web sitelerinde de siyah arkaplanlı tasarımlar popülerleşmeye başladı. Twitter da bundan etkilenerek, kendi platformu üzerinde karanlık modu bir seçenek olarak sunmaya başladı.

Karanlık mod seçeneği, ya da web site üzerinde arkaplanı siyah yapmak, sayfa üzerindeki diğer ögelerin ve elementlerin daha fazla ön plana çıkmasını sağlarken, kullanıcıların gözünü de çok fazla yormadığı için iyi bir kullanıcı deneyimi sunar.

Mükemmel görünümden uzak görsellerle kendi kişiliğinizi yaratmak

Tasarım sürecinde kullanılan grafik ve fotoğraflarda mükemmellikten uzak çizimler de 2020’de web site tasarım trendleri arasında yer alacak. Bu tür çizimler ve grafikler, markanın kimliğini ortaya koyma açısından oldukça etkili olduğu gibi alışıla gelmiş görsel kullanımları ile tüketicilerin dikkatini de çekmek için kullanılabilir.

Özellikle el çizimi ikonlar kullanmak, önümüzdeki dönemlerde daha kişisel bir dokunuş sunmanın yanı sıra daha fazla görsellik olarak da kullanıcılara daha çok hitap edecek.

Yumuşak gölgeler ve havada duran ögeler

Yıllardır Flat Design ögeleri web sitelerinde öne çıkmakta. Flat Design ögeleri genellikle 2 boyutludur ve sade bir görünüme sahip unsurlardır. Ancak 2019 yılı içerisinde firmalar web site tasarımları yaparken, bu konseptten biraz daha çıkarak, 3 boyutlu ögeleri de tasarımlarına eklemeye başladılar.

2020 yılı hem Flat Design hem de 3 boyutlu ögeleri barından tasarımları beraberinde getirmeye başlayacak. Özellikle slider gibi sitenin açılma ekranında kullanılan görsellerde yumuşak geçiş gölgeleri bulunan ve havada asılı duruyor hissi veren görseller, markalar tarafından daha sık bir şekilde kullanılmaya başlanacak.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?

Fotoğraf ve grafik çizimlerin bir arada kullanılması

2019’da olduğu gibi 2020’de de web site tasarım trendleri arasında yer alacak olan konseptlerden biri de fotoğraf ve grafik çizimlerin bir arada kullanıldığı ögeler olacak. Görsel çalışmaları farklılaştırmak ve daha kişisel dokunuşlar için site üzerindeki görsellerde bu tür çalışmalar görüyor olacağız.

Tasarımlarda boş (beyaz) alan kullanımları

Boş (beyaz) alan kullanımı 2020’de de web site tasarımları arasında trend olmaya devam edecek konseptlerden biri. Boş alanlar kullanmak, tasarımın daha ferah olmasını sağlarken, kullanıcıların site içeriklerini daha rahat bir şekilde algılamasını sağlar. Aynı zamanda karmaşıklığı ortadan kaldırdığı için daha iyi bir kullanıcı deneyimi de sunarak, kullanıcıların site üzerinde geçirdikleri süreyi de artırır.

Sade navigasyon

Web sitelerinde navigasyon önemli bir unsurdur ve kullanıcıların kolay bir şekilde site üzerinde gezinebilmeleri gerekir. Karmaşık navigasyon sistemleri, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilediği için 2020 yılında web siteler üzerinde daha sade ve kullanımı kolay navigasyon ögeleri daha popüler bir hal almaya başlayacak.

Canlı ve çarpıcı renkler ile sadelik

Sadelik, Flat Design’ın temel prensiplerinden biri olarak öne çıkmakta ve son birkaç yıldır firmalar web site tasarımları üzerinde sadeliği ön plana çıkartıyor. 2020 yılında da bu sadelik devam ediyor olacak. Sadelikle beraber öne çıkacak olan unsurlardan biri de canlı renklerle, sade bir konsept üzerinde verilen mesaj yansıtılmaya çalışılacak.

Canlı ve çarpıcı renk kullanımları, kullanıcıların ilk bakışta dikkatlerini çekmeyi sağlarken, sadelik ile de kafa karışıklığının önüne geçilmesi hedeflenecektir. Karmaşık tasarımlar yerine 2020’de bu tür yaklaşımlar deneyerek, kullanıcı deneyimini artırabilirsiniz.

Web site tasarımları ile ilgili sık sorulan sorular

Web site tasarımlarının temel ögeleri nelerdir?

Web site tasarımlarında bazı temel ögeler, diğerlerinden ön plana çıkar. Güven, görsellik ve navigasyon temelde e-ticaret site tasarımlarında öncelikli olarak ön plana çıkması gereken konular olarak öne çıkıyor. E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge isimli rehberimizde bu konuya dair daha fazla detay bulabilirsiniz.

Web site tasarımı yaparken nelere dikkat etmek gerekiyor?

Web siteler, işletmelerin vitrini gibidir. Bu sebeple de ilgi çekici ve tüketiciyi içeri davet edici olmalıdır. Bunu sağlamak için de özellikle dikkat edeceğiniz unsurlar olması gerekiyor. Ziyaretçi odaklı olmak, sade ve anlaşılır bir tasarım yapmak, dikkat dağıtıcı detayları ortadan kaldırmak ve tüketicilere güven vermek bu süreçte öncelikle üzerinde durmanız gereken konular arasında yer alıyor.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular

Mobil uyumlu web site tasarımları neden önemli?

Günümüzde kullanıcılar, mobil cihazlarında masaüstü cihazlara kıyasla daha fazla vakit geçirdikleri için web sitelerini de mobil cihazlar üzerinden ziyaret ediyorlar. Mobil web site tasarımları da bu süreçte önem kazanıyor. Mobile uyumlu olmayan siteler kullanıcı deneyimi açısından yeterli olmadığı gibi Google arama sorgularında da alt sıralarda yer almaktadır. Mobile uyumlu site tasarımları, kullanıcıların sitede daha fazla vakit geçirmelerini sağladığı gibi organik arama sorgularında da daha yukarılarda indekslendiği için e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi