Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?

2 Aralık 2019
Sinan Oypan

Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları, geçtiğimiz yıllarda da kullanılmakta olan özellikler olmaya devam edecekken, bazı ögeler ise 2019 yılı içerisinde popülerleşmeye başlayan ve 2020’de de web site tasarımları içerisinde sıkça göreceğimiz unsurlar olacak.

İlgili rehber: Site tasarımlarında kullanılabilecek ücretsiz kaynaklar

Web site tasarım trendleri 2020’de ne olacak?

Karanlık (Siyah) mod

2019’da popülerleşen tasarım ögelerinden biri de karanlık veya siyah mod olmaya başladı. Bilgisayar ve akıllı telefon ara yüzlerinin yanı sıra web sitelerinde de siyah arkaplanlı tasarımlar popülerleşmeye başladı. Twitter da bundan etkilenerek, kendi platformu üzerinde karanlık modu bir seçenek olarak sunmaya başladı.

Karanlık mod seçeneği, ya da web site üzerinde arkaplanı siyah yapmak, sayfa üzerindeki diğer ögelerin ve elementlerin daha fazla ön plana çıkmasını sağlarken, kullanıcıların gözünü de çok fazla yormadığı için iyi bir kullanıcı deneyimi sunar.

Mükemmel görünümden uzak görsellerle kendi kişiliğinizi yaratmak

Tasarım sürecinde kullanılan grafik ve fotoğraflarda mükemmellikten uzak çizimler de 2020’de web site tasarım trendleri arasında yer alacak. Bu tür çizimler ve grafikler, markanın kimliğini ortaya koyma açısından oldukça etkili olduğu gibi alışıla gelmiş görsel kullanımları ile tüketicilerin dikkatini de çekmek için kullanılabilir.

Özellikle el çizimi ikonlar kullanmak, önümüzdeki dönemlerde daha kişisel bir dokunuş sunmanın yanı sıra daha fazla görsellik olarak da kullanıcılara daha çok hitap edecek.

Yumuşak gölgeler ve havada duran ögeler

Yıllardır Flat Design ögeleri web sitelerinde öne çıkmakta. Flat Design ögeleri genellikle 2 boyutludur ve sade bir görünüme sahip unsurlardır. Ancak 2019 yılı içerisinde firmalar web site tasarımları yaparken, bu konseptten biraz daha çıkarak, 3 boyutlu ögeleri de tasarımlarına eklemeye başladılar.

2020 yılı hem Flat Design hem de 3 boyutlu ögeleri barından tasarımları beraberinde getirmeye başlayacak. Özellikle slider gibi sitenin açılma ekranında kullanılan görsellerde yumuşak geçiş gölgeleri bulunan ve havada asılı duruyor hissi veren görseller, markalar tarafından daha sık bir şekilde kullanılmaya başlanacak.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?

Fotoğraf ve grafik çizimlerin bir arada kullanılması

2019’da olduğu gibi 2020’de de web site tasarım trendleri arasında yer alacak olan konseptlerden biri de fotoğraf ve grafik çizimlerin bir arada kullanıldığı ögeler olacak. Görsel çalışmaları farklılaştırmak ve daha kişisel dokunuşlar için site üzerindeki görsellerde bu tür çalışmalar görüyor olacağız.

Tasarımlarda boş (beyaz) alan kullanımları

Boş (beyaz) alan kullanımı 2020’de de web site tasarımları arasında trend olmaya devam edecek konseptlerden biri. Boş alanlar kullanmak, tasarımın daha ferah olmasını sağlarken, kullanıcıların site içeriklerini daha rahat bir şekilde algılamasını sağlar. Aynı zamanda karmaşıklığı ortadan kaldırdığı için daha iyi bir kullanıcı deneyimi de sunarak, kullanıcıların site üzerinde geçirdikleri süreyi de artırır.

Sade navigasyon

Web sitelerinde navigasyon önemli bir unsurdur ve kullanıcıların kolay bir şekilde site üzerinde gezinebilmeleri gerekir. Karmaşık navigasyon sistemleri, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilediği için 2020 yılında web siteler üzerinde daha sade ve kullanımı kolay navigasyon ögeleri daha popüler bir hal almaya başlayacak.

Canlı ve çarpıcı renkler ile sadelik

Sadelik, Flat Design’ın temel prensiplerinden biri olarak öne çıkmakta ve son birkaç yıldır firmalar web site tasarımları üzerinde sadeliği ön plana çıkartıyor. 2020 yılında da bu sadelik devam ediyor olacak. Sadelikle beraber öne çıkacak olan unsurlardan biri de canlı renklerle, sade bir konsept üzerinde verilen mesaj yansıtılmaya çalışılacak.

Canlı ve çarpıcı renk kullanımları, kullanıcıların ilk bakışta dikkatlerini çekmeyi sağlarken, sadelik ile de kafa karışıklığının önüne geçilmesi hedeflenecektir. Karmaşık tasarımlar yerine 2020’de bu tür yaklaşımlar deneyerek, kullanıcı deneyimini artırabilirsiniz.

Web site tasarımları ile ilgili sık sorulan sorular

Web site tasarımlarının temel ögeleri nelerdir?

Web site tasarımlarında bazı temel ögeler, diğerlerinden ön plana çıkar. Güven, görsellik ve navigasyon temelde e-ticaret site tasarımlarında öncelikli olarak ön plana çıkması gereken konular olarak öne çıkıyor. E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge isimli rehberimizde bu konuya dair daha fazla detay bulabilirsiniz.

Web site tasarımı yaparken nelere dikkat etmek gerekiyor?

Web siteler, işletmelerin vitrini gibidir. Bu sebeple de ilgi çekici ve tüketiciyi içeri davet edici olmalıdır. Bunu sağlamak için de özellikle dikkat edeceğiniz unsurlar olması gerekiyor. Ziyaretçi odaklı olmak, sade ve anlaşılır bir tasarım yapmak, dikkat dağıtıcı detayları ortadan kaldırmak ve tüketicilere güven vermek bu süreçte öncelikle üzerinde durmanız gereken konular arasında yer alıyor.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular

Mobil uyumlu web site tasarımları neden önemli?

Günümüzde kullanıcılar, mobil cihazlarında masaüstü cihazlara kıyasla daha fazla vakit geçirdikleri için web sitelerini de mobil cihazlar üzerinden ziyaret ediyorlar. Mobil web site tasarımları da bu süreçte önem kazanıyor. Mobile uyumlu olmayan siteler kullanıcı deneyimi açısından yeterli olmadığı gibi Google arama sorgularında da alt sıralarda yer almaktadır. Mobile uyumlu site tasarımları, kullanıcıların sitede daha fazla vakit geçirmelerini sağladığı gibi organik arama sorgularında da daha yukarılarda indekslendiği için e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan