fbpx

Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?

2 Aralık 2019
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?

Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları, geçtiğimiz yıllarda da kullanılmakta olan özellikler olmaya devam edecekken, bazı ögeler ise 2019 yılı içerisinde popülerleşmeye başlayan ve 2020’de de web site tasarımları içerisinde sıkça göreceğimiz unsurlar olacak.

İlgili rehber: Site tasarımlarında kullanılabilecek ücretsiz kaynaklar

Web site tasarım trendleri 2020’de ne olacak?

Karanlık (Siyah) mod

2019’da popülerleşen tasarım ögelerinden biri de karanlık veya siyah mod olmaya başladı. Bilgisayar ve akıllı telefon ara yüzlerinin yanı sıra web sitelerinde de siyah arkaplanlı tasarımlar popülerleşmeye başladı. Twitter da bundan etkilenerek, kendi platformu üzerinde karanlık modu bir seçenek olarak sunmaya başladı.

Karanlık mod seçeneği, ya da web site üzerinde arkaplanı siyah yapmak, sayfa üzerindeki diğer ögelerin ve elementlerin daha fazla ön plana çıkmasını sağlarken, kullanıcıların gözünü de çok fazla yormadığı için iyi bir kullanıcı deneyimi sunar.

Mükemmel görünümden uzak görsellerle kendi kişiliğinizi yaratmak

Tasarım sürecinde kullanılan grafik ve fotoğraflarda mükemmellikten uzak çizimler de 2020’de web site tasarım trendleri arasında yer alacak. Bu tür çizimler ve grafikler, markanın kimliğini ortaya koyma açısından oldukça etkili olduğu gibi alışıla gelmiş görsel kullanımları ile tüketicilerin dikkatini de çekmek için kullanılabilir.

Özellikle el çizimi ikonlar kullanmak, önümüzdeki dönemlerde daha kişisel bir dokunuş sunmanın yanı sıra daha fazla görsellik olarak da kullanıcılara daha çok hitap edecek.

Yumuşak gölgeler ve havada duran ögeler

Yıllardır Flat Design ögeleri web sitelerinde öne çıkmakta. Flat Design ögeleri genellikle 2 boyutludur ve sade bir görünüme sahip unsurlardır. Ancak 2019 yılı içerisinde firmalar web site tasarımları yaparken, bu konseptten biraz daha çıkarak, 3 boyutlu ögeleri de tasarımlarına eklemeye başladılar.

2020 yılı hem Flat Design hem de 3 boyutlu ögeleri barından tasarımları beraberinde getirmeye başlayacak. Özellikle slider gibi sitenin açılma ekranında kullanılan görsellerde yumuşak geçiş gölgeleri bulunan ve havada asılı duruyor hissi veren görseller, markalar tarafından daha sık bir şekilde kullanılmaya başlanacak.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?

Fotoğraf ve grafik çizimlerin bir arada kullanılması

2019’da olduğu gibi 2020’de de web site tasarım trendleri arasında yer alacak olan konseptlerden biri de fotoğraf ve grafik çizimlerin bir arada kullanıldığı ögeler olacak. Görsel çalışmaları farklılaştırmak ve daha kişisel dokunuşlar için site üzerindeki görsellerde bu tür çalışmalar görüyor olacağız.

Tasarımlarda boş (beyaz) alan kullanımları

Boş (beyaz) alan kullanımı 2020’de de web site tasarımları arasında trend olmaya devam edecek konseptlerden biri. Boş alanlar kullanmak, tasarımın daha ferah olmasını sağlarken, kullanıcıların site içeriklerini daha rahat bir şekilde algılamasını sağlar. Aynı zamanda karmaşıklığı ortadan kaldırdığı için daha iyi bir kullanıcı deneyimi de sunarak, kullanıcıların site üzerinde geçirdikleri süreyi de artırır.

Sade navigasyon

Web sitelerinde navigasyon önemli bir unsurdur ve kullanıcıların kolay bir şekilde site üzerinde gezinebilmeleri gerekir. Karmaşık navigasyon sistemleri, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilediği için 2020 yılında web siteler üzerinde daha sade ve kullanımı kolay navigasyon ögeleri daha popüler bir hal almaya başlayacak.

Canlı ve çarpıcı renkler ile sadelik

Sadelik, Flat Design’ın temel prensiplerinden biri olarak öne çıkmakta ve son birkaç yıldır firmalar web site tasarımları üzerinde sadeliği ön plana çıkartıyor. 2020 yılında da bu sadelik devam ediyor olacak. Sadelikle beraber öne çıkacak olan unsurlardan biri de canlı renklerle, sade bir konsept üzerinde verilen mesaj yansıtılmaya çalışılacak.

Canlı ve çarpıcı renk kullanımları, kullanıcıların ilk bakışta dikkatlerini çekmeyi sağlarken, sadelik ile de kafa karışıklığının önüne geçilmesi hedeflenecektir. Karmaşık tasarımlar yerine 2020’de bu tür yaklaşımlar deneyerek, kullanıcı deneyimini artırabilirsiniz.

Web site tasarımları ile ilgili sık sorulan sorular

Web site tasarımlarının temel ögeleri nelerdir?

Web site tasarımlarında bazı temel ögeler, diğerlerinden ön plana çıkar. Güven, görsellik ve navigasyon temelde e-ticaret site tasarımlarında öncelikli olarak ön plana çıkması gereken konular olarak öne çıkıyor. E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge isimli rehberimizde bu konuya dair daha fazla detay bulabilirsiniz.

Web site tasarımı yaparken nelere dikkat etmek gerekiyor?

Web siteler, işletmelerin vitrini gibidir. Bu sebeple de ilgi çekici ve tüketiciyi içeri davet edici olmalıdır. Bunu sağlamak için de özellikle dikkat edeceğiniz unsurlar olması gerekiyor. Ziyaretçi odaklı olmak, sade ve anlaşılır bir tasarım yapmak, dikkat dağıtıcı detayları ortadan kaldırmak ve tüketicilere güven vermek bu süreçte öncelikle üzerinde durmanız gereken konular arasında yer alıyor.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular

Mobil uyumlu web site tasarımları neden önemli?

Günümüzde kullanıcılar, mobil cihazlarında masaüstü cihazlara kıyasla daha fazla vakit geçirdikleri için web sitelerini de mobil cihazlar üzerinden ziyaret ediyorlar. Mobil web site tasarımları da bu süreçte önem kazanıyor. Mobile uyumlu olmayan siteler kullanıcı deneyimi açısından yeterli olmadığı gibi Google arama sorgularında da alt sıralarda yer almaktadır. Mobile uyumlu site tasarımları, kullanıcıların sitede daha fazla vakit geçirmelerini sağladığı gibi organik arama sorgularında da daha yukarılarda indekslendiği için e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan