Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?

8 Mart 2020
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu çalışmaları yapmak için pazarlama iletişimine ihtiyacınız vardır.

Pazarlama iletişimi nedir?

Pazarlama iletişimi, hedeflenen pazarda marka ve ürüne yönelik bir talep yaratmak amacıyla, farklı kanallarda yapılan pazarlama çalışmalarının tümüne verilen isimdir. Pazarlama çalışmalarının genelini kapsar. Bunlar; pazarlama çalışmalarında hitap edilecek hedef kitleyi, stratejiyi, dili ve ürünlere nasıl ilgi yaratılacağıyla ilgili ön çalışmaları kapsamaktadır.

Pazarlama iletişimi stratejisi nedir?

Pazarlama iletişimi stratejisi ise, farklı kanallar üzerinde markanın tanıtımını yapmak için ne tür pazarlama faaliyetlerinin yapılacağının belirlenerek, bir plana oturtulmasıdır. Bu strateji oluşturulurken üç ana temel unsur üzerinde durulur: Markanın konumlandırılması: İletişim stratejinizi oluşturmak için öncelikle markanın, pazarda nasıl bir şekilde konumlandırılması gerektiğine karar vermeniz gerekir. Müşteri profilinin belirlenmesi: Müşteri profilinin belirlenmesi de pazarlama çalışmalarının hangi kanallar üzerinen nasıl yapılacağı konusunda fikirler verir. Hedef kitle belirlenmeden pazarlama çalışmalarının yapılması zordur ve aynı zamanda boşa para kaybına neden olabilir. İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları Bütçenin belirlenmesi: Yıllık pazarlama planları yapılırken, bu çalışmalar için gerekli olacak olan bütçenin de belirlenmesi gerekir. Burada pazarlama iletişimi sürecinde belli bir bütçe belirlenebileceği gibi şirket, pazarlama çalışmaları için önden bir bütçe de verebilir. Bu durumda da elde ki bütçenin verimli kullanılması için stratejilerin geliştirilmesi gerekir. İlgili rehber: Dijital pazarlama bütçenizi nasıl oluşturmalısınız?

Pazarlama iletişimi stratejisi nasıl oluşturulur

Hedef kitlenizi iyi tanıyın

Hedef kitle analizi pazarlama iletişimi sürecinde önemli bir yere sahiptir. Hedef kitlenin özelliklerine, alışveriş alışkanlıklarına, demografik yapısına, maddi gelir durumuna ve ilgi alanlarına göre pazarlama çalışmalarının yapısı değişir. Hangi kanallar üzerinde bu çalışmaları yapacağınıza, ne tür içerik ve reklam formatları kullanacağınıza, iletişim dilinizin nasıl olacağına ve hangi günlerde hangi zaman dilimleri içerisinde pazarlama çalışmalarınızı yapacağınıza hedef kitlenizi araştırarak karar vermeniz gerekir.

Ürün ve hizmetlerinizi eşsiz yapan yönleri belirleyin

Tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekerek, onları ürün ya da hizmetlerinize yönlendirmek için onlara bir sebep vermeniz gerekir. Bu durumda da sizi eşsiz kılan ve rakiplerinizden ayrıştıran özelliklerinizi belirlemeniz gerekir. Herbir ürün kategorisinde, tüketicilere neler sunduğunuzu, onların hangi sorunlarını çözdüğünüzü, rakiplerinizde olmayan ancak sizde olan özellikleri pazarlama çalışmalarınıza dahil ederek, marka ve ürünlerinize bu şekilde talep oluşturmaya çalışmalısınız.

Pazarlama kanallarınız belirleyin

Hedef kitlenizi tanımladıktan sonra pazarlama kanallarınızı belirlemeniz önemlidir. Tüketicilere en verimli şekilde nasıl ulaşacağınızı belirleyerek, stratejilerinizi bu platformlar üzerine kurgulamanız gerekir. Bu kanallar şöyle olabilir:
  • Online reklamlar: Adwords, sosyal medya reklamları, affilate vb.
  • Fiziki ve basılı reklamlar: Dergi, gazete, bilboard, TV, radyo reklamları vb.
  • Etkinlikler
  • Sponsorluklar
  • Influencer pazarlama çalışmaları
  • İçerik pazarlama çalışmaları
  • E-posta pazarlama çalışmaları

Pazarlama çalışmalarında gerekli olan marka ögelerini belirleyin

Pazarlama iletişimi yaparken, markanın hangi ögelerini ön plana çıkartacağınızı ve stratejilerinizde hangi unsurları kullanacağınızı da belirlemeniz gerekir. Bu unsurlar da şöyle olabilir:
  • Web site
  • Mobil uygulamalar
  • Sosyal platformlar
  • Reklam kampanyaları
  • Markanın basılı dökümanları (broşür, dergi vb.)

Pazarlama iletişimi neden önemli?

Bu iletişimi yapmanız, markanıza birçok fayda sağlayacaktır. Öncelikle marka kimliğinizi oluşturmanızı sağlar. Marka kimliğinizin olması, orijinal ve tanınmış bir marka olma yolundaki ilk adımınız olacaktır. Bunlara ek olarak marka bilinirliğinizi artırmak için de tek ve bütünleşik bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olur. Bunun için de pazarlama iletişimi yapmanız gerekir. Bu bütünleşik strateji, rekabette öne geçmenize yardımcı olurken, tüketiciler arasında bir komünite yaratmanıza da yardımcı olur. Belli bir topluluğa ulaşarak, hayran kitleleri edinmeniz de sadık müşteri kitlelerinizin olmasını sağlayarak, markanızı en iyi şekilde tanıtmanıza yardımcı olur.

Pazarlama iletişimi ile ilgili sık sorulan sorular

Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

Dijital pazarlama stratejisi, internet ortamındaki reklam ve tanıtım çalışmalarınızı kapsamaktadır. Bunun için öncelikle hedef kitlenizi analiz etmeniz gereklidir. Hedef kitle analizi ile onların ilgi alanlarını keşfederek, ürünlerinize nasıl yaklaşacaklarını görmenizi sağlar. Böylelikle dijital kanallar üzerinde yapacağınız çalışmalar için bir format belirleyerek sürece devam edebilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde konuya ilişkin daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Dijital pazarlamada hangi reklam türleri kullanılır?

Adwords, sosyal medya reklamları, influencer pazarlama, affilate pazarlama, e-posta pazarlama, banner (display) reklamlar dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türlerine örnek olarak gösterilebilir. İlgili rehber: Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri

Pazarlama iletişiminde ölçümlenmesi gereken metrikler

Metriklerin ölçümü de stratejilerinizin ne kadar başarılı olduğunu gösterir. Bunun için de öncelikli olarak ölçmeniz gereken metrikleri şöyle sıralayabiliriz:
  • Etkileşim oranları
  • Erişim sayısı
  • Geri dönüşüm oranı
  • Kazanılan müşteri oranı
  • Müşteri başına maliyetler
  • Yatırım getirisi
  • Toplam web site ziyaretçi sayısı
Yaptığınız çalışmaların kapsamına göre bu metriklerin sayısı artış gösterebilir. İlgili rehber: Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin