Marka imajı nedir ve neden önemlidir?

28 Ekim 2020
Sinan Oypan

Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının bu konuya özellikle dikkat etmeleri gerekmektedir. Bu rehberimizde de marka imajı nedir, neden önemlidir ve imajın nasıl daha iyi hale getirilebiliceğinden bahseceğiniz.

Marka imajı nedir?

Marka imajı, tüketicilerin bir marka hakkındaki düşünceleri, izlenimleri, fikirleri ve markaya olan karşı hislerini anlatan bir terimdir. Başka bir deyişle, tüketicilerin, markanın kimliğini nasıl algıladıkları ve yorumlarıdıklarıdır. Marka imajı aynı zamanda kişisel deneyimlere de bağlı olduğu için kimi tüketiciler için markanın imajı iyiyken, kötü deneyim yaşayan ve aldığı hizmetten memnun kalmayan tüketiciler için de marka imajı kötü olabilir. Bu nedenle de müşteri memuniyetini artıracak çalışmalar yapmanız, genel ortalamada marka imajının daha iyi olmasını sağlar.

Marka imajı ve kimliği de birbirinden farklı tanımlardır. Bunun ayrımını da iyi yapmak gerekir.

Marka kimliği, sizin markanızın diğerleri tarafından nasıl görünmesini istediğiniz üzerine yaptığınız çalışmalardır. Logo, slogan, estik ve görsel çalışmalar ve iletişim dili burada önemlidir.

Marka imajı ise yukarıda da belirttiğimiz gibi tüketicilerin sizi nasıl gördüğüdür. Logo, slogan, görsel ve iletişim dilinizin dışarıdan nasıl algılandığı imajınızı etkilemektedir.

Marka imajı neden önemlidir?

Markanızın tanınması açısından önemlidir

Markanızın tanınması ve tüketiciler arasında bilinmesi için imajınızın da iyi olması gerekir. Marka imajınızın iyi olduğunda tüketiciler sizin hakkınızda daha fazla konuşmaya başlar. Bunun yanı sıra yaptığınız pazarlama çalışmalarının verimliliği ve etkinliği de imajınızı geliştirmenize yardımcı olacağı için doğru pazarlama stratejileri geliştirerek, doğru kanallar üzerinden hedef kitlenize ulaşmalısınız.

İlgili rehber: Başarılı bir pazarlama kampanyası hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Kulaktan kulağa pazarlamada etkilidir

Marka imajı, müşteri memnuniyetiyle de iyileşen bir metrik ve bu ne kadar fazla mutlu müşteriniz olursa, sizi kendi çevrelerine tavsiye etme ihtimalleri de o kadar artar. Sosyal kanıt niteliğinin olması nedeniyle ve kulaktan kulağa pazarlama ile tüketicilerin sizi tavsiye etmelerini sağlamanız, marka imajınızı güçlendirecektir. İnsanlar, kendi çevrelerinden aldıkları tavsiyelere daha fazla güvendikleri için imajınızı geliştirecek çalışmalar yapmanız bir hayli önemlidir.

Satışlarınızı artırmanızı sağlar

Müşteri memnuniyetinin artması ile sadık müşteri kitleleri edinebileceğiniz gibi bu kişiler sizi çevrelerindeki kişilere de tavsiye ettikleri için yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Bunun yanı sıra sosyal mecralar üzerinde markanızla ilgili olumlu yorumların olması da marka imajınızı destekleyeceği için internet üzerinden de yeni tüketicilere ulaşarak, onların gözünde değerli bir firma olabilirsiniz. Bu da doğal olarak kullanıcıların, alışverişlerinde sizi tercih etmelerini sağlacağı için satışlarınızı da artırmanızı sağlar.

Marka imajı nasıl daha iyi hale getirilir?

Marka kimliğinizi oluşturun

Öncelikli olarak marka kimliğinizi oluşturmanız bu süreçte önemlidir. Tüketicilerin sizi nasıl görmelerini istediğinizi belirleyerek, kurumsal kimliğinizi oluşturmanız ve hazırlamanız gerekir. Böylelikle tüketicilerin dikkate alıp, değerlendireceği bir imajınız olmaya başlar. Marka kimliği hakkında daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Marka kimliği nasıl oluşturulur?

Marka olarak tüm platformlarda aynı mesajı verin

Marka imajı konusunda çalışırken, marka kimliğinizi tüm platformlarda aynı şekilde yansıtmanız gerekir. Mesajlarınız, sloganlarınız bir bütünlük içerisinde ve tutarlı olmalıdır. Böylelikle aynı mesajı farklı hedef kitlelere farklı platformlar üzerinde de verebilirsiniz.

Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bir tutarlılık olsun

Mesajlarınız gibi pazarlama ve reklam çalışmalarınızda da bir tutarlık olması gerekiyor. Tüketicilere aynı mesajları vermeniz, görsel olarak çalışmalarınızda bir bütünlük olması markanızın daha kolay tanınmasını sağlayacaktır. Görsel ögeleriniz ve tasarımlarınızın, görsel algı açısıdan bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları

Müşteri destek kalitenizi artırın

Marka imajı için yapmanız gerekenlerden biri de yazının başında da belirttiğimiz gibi müşteri destek kalitenizi artırmaktır. Satış öncesi ve sonrasında kaliteli destek sunmanız, müşteri memnuniyetini artırmanız ve hızlı bir şekilde tüketicilerin sorunlarını çözmeniz destek kalitesini artıracaktır. Satış öcnesi ve sonrada iyi hizmet alan tüketiciler de sadık müşteri kitlelerine dönüşerek, sizin hakkınızda olumlu yorumlar yapacaklardır. Bu da size referans olacakları anlamına gelir.

İlgili rehber: İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler

İnternet üzerindeki olumlu yorumları artırmaya çalışın

Marka imajı için çalışırken yapmanız gerekenlerden biri de internet üzerinde sizinle ilgili yapılan yorumları artırmaktır. Hem sosyal ağlarda hem de web siteniz üzerindeki ürün sayfaları üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmanız da sosyal kanıt açısından önemlidir. Markanızla ilgili olumlu yorumlar aldığınızda, tüketicilerin de size karşı güvenleri artmış olur. Bu sayede de marka imajınız olumlu olarak etkilenir.

İlgili rehber: E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan