Marka imajı nedir ve neden önemlidir?

28 Ekim 2020
Sinan Oypan

Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının bu konuya özellikle dikkat etmeleri gerekmektedir. Bu rehberimizde de marka imajı nedir, neden önemlidir ve imajın nasıl daha iyi hale getirilebiliceğinden bahseceğiniz.

Marka imajı nedir?

Marka imajı, tüketicilerin bir marka hakkındaki düşünceleri, izlenimleri, fikirleri ve markaya olan karşı hislerini anlatan bir terimdir. Başka bir deyişle, tüketicilerin, markanın kimliğini nasıl algıladıkları ve yorumlarıdıklarıdır. Marka imajı aynı zamanda kişisel deneyimlere de bağlı olduğu için kimi tüketiciler için markanın imajı iyiyken, kötü deneyim yaşayan ve aldığı hizmetten memnun kalmayan tüketiciler için de marka imajı kötü olabilir. Bu nedenle de müşteri memuniyetini artıracak çalışmalar yapmanız, genel ortalamada marka imajının daha iyi olmasını sağlar.

Marka imajı ve kimliği de birbirinden farklı tanımlardır. Bunun ayrımını da iyi yapmak gerekir.

Marka kimliği, sizin markanızın diğerleri tarafından nasıl görünmesini istediğiniz üzerine yaptığınız çalışmalardır. Logo, slogan, estik ve görsel çalışmalar ve iletişim dili burada önemlidir.

Marka imajı ise yukarıda da belirttiğimiz gibi tüketicilerin sizi nasıl gördüğüdür. Logo, slogan, görsel ve iletişim dilinizin dışarıdan nasıl algılandığı imajınızı etkilemektedir.

Marka imajı neden önemlidir?

Markanızın tanınması açısından önemlidir

Markanızın tanınması ve tüketiciler arasında bilinmesi için imajınızın da iyi olması gerekir. Marka imajınızın iyi olduğunda tüketiciler sizin hakkınızda daha fazla konuşmaya başlar. Bunun yanı sıra yaptığınız pazarlama çalışmalarının verimliliği ve etkinliği de imajınızı geliştirmenize yardımcı olacağı için doğru pazarlama stratejileri geliştirerek, doğru kanallar üzerinden hedef kitlenize ulaşmalısınız.

İlgili rehber: Başarılı bir pazarlama kampanyası hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Kulaktan kulağa pazarlamada etkilidir

Marka imajı, müşteri memnuniyetiyle de iyileşen bir metrik ve bu ne kadar fazla mutlu müşteriniz olursa, sizi kendi çevrelerine tavsiye etme ihtimalleri de o kadar artar. Sosyal kanıt niteliğinin olması nedeniyle ve kulaktan kulağa pazarlama ile tüketicilerin sizi tavsiye etmelerini sağlamanız, marka imajınızı güçlendirecektir. İnsanlar, kendi çevrelerinden aldıkları tavsiyelere daha fazla güvendikleri için imajınızı geliştirecek çalışmalar yapmanız bir hayli önemlidir.

Satışlarınızı artırmanızı sağlar

Müşteri memnuniyetinin artması ile sadık müşteri kitleleri edinebileceğiniz gibi bu kişiler sizi çevrelerindeki kişilere de tavsiye ettikleri için yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Bunun yanı sıra sosyal mecralar üzerinde markanızla ilgili olumlu yorumların olması da marka imajınızı destekleyeceği için internet üzerinden de yeni tüketicilere ulaşarak, onların gözünde değerli bir firma olabilirsiniz. Bu da doğal olarak kullanıcıların, alışverişlerinde sizi tercih etmelerini sağlacağı için satışlarınızı da artırmanızı sağlar.

Marka imajı nasıl daha iyi hale getirilir?

Marka kimliğinizi oluşturun

Öncelikli olarak marka kimliğinizi oluşturmanız bu süreçte önemlidir. Tüketicilerin sizi nasıl görmelerini istediğinizi belirleyerek, kurumsal kimliğinizi oluşturmanız ve hazırlamanız gerekir. Böylelikle tüketicilerin dikkate alıp, değerlendireceği bir imajınız olmaya başlar. Marka kimliği hakkında daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Marka kimliği nasıl oluşturulur?

Marka olarak tüm platformlarda aynı mesajı verin

Marka imajı konusunda çalışırken, marka kimliğinizi tüm platformlarda aynı şekilde yansıtmanız gerekir. Mesajlarınız, sloganlarınız bir bütünlük içerisinde ve tutarlı olmalıdır. Böylelikle aynı mesajı farklı hedef kitlelere farklı platformlar üzerinde de verebilirsiniz.

Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bir tutarlılık olsun

Mesajlarınız gibi pazarlama ve reklam çalışmalarınızda da bir tutarlık olması gerekiyor. Tüketicilere aynı mesajları vermeniz, görsel olarak çalışmalarınızda bir bütünlük olması markanızın daha kolay tanınmasını sağlayacaktır. Görsel ögeleriniz ve tasarımlarınızın, görsel algı açısıdan bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları

Müşteri destek kalitenizi artırın

Marka imajı için yapmanız gerekenlerden biri de yazının başında da belirttiğimiz gibi müşteri destek kalitenizi artırmaktır. Satış öncesi ve sonrasında kaliteli destek sunmanız, müşteri memnuniyetini artırmanız ve hızlı bir şekilde tüketicilerin sorunlarını çözmeniz destek kalitesini artıracaktır. Satış öcnesi ve sonrada iyi hizmet alan tüketiciler de sadık müşteri kitlelerine dönüşerek, sizin hakkınızda olumlu yorumlar yapacaklardır. Bu da size referans olacakları anlamına gelir.

İlgili rehber: İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler

İnternet üzerindeki olumlu yorumları artırmaya çalışın

Marka imajı için çalışırken yapmanız gerekenlerden biri de internet üzerinde sizinle ilgili yapılan yorumları artırmaktır. Hem sosyal ağlarda hem de web siteniz üzerindeki ürün sayfaları üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmanız da sosyal kanıt açısından önemlidir. Markanızla ilgili olumlu yorumlar aldığınızda, tüketicilerin de size karşı güvenleri artmış olur. Bu sayede de marka imajınız olumlu olarak etkilenir.

İlgili rehber: E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan