Marka imajı nedir ve neden önemlidir?

28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?

Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının bu konuya özellikle dikkat etmeleri gerekmektedir. Bu rehberimizde de marka imajı nedir, neden önemlidir ve imajın nasıl daha iyi hale getirilebiliceğinden bahseceğiniz.

Marka imajı nedir?

Marka imajı, tüketicilerin bir marka hakkındaki düşünceleri, izlenimleri, fikirleri ve markaya olan karşı hislerini anlatan bir terimdir. Başka bir deyişle, tüketicilerin, markanın kimliğini nasıl algıladıkları ve yorumlarıdıklarıdır. Marka imajı aynı zamanda kişisel deneyimlere de bağlı olduğu için kimi tüketiciler için markanın imajı iyiyken, kötü deneyim yaşayan ve aldığı hizmetten memnun kalmayan tüketiciler için de marka imajı kötü olabilir. Bu nedenle de müşteri memuniyetini artıracak çalışmalar yapmanız, genel ortalamada marka imajının daha iyi olmasını sağlar.

Marka imajı ve kimliği de birbirinden farklı tanımlardır. Bunun ayrımını da iyi yapmak gerekir.

Marka kimliği, sizin markanızın diğerleri tarafından nasıl görünmesini istediğiniz üzerine yaptığınız çalışmalardır. Logo, slogan, estik ve görsel çalışmalar ve iletişim dili burada önemlidir.

Marka imajı ise yukarıda da belirttiğimiz gibi tüketicilerin sizi nasıl gördüğüdür. Logo, slogan, görsel ve iletişim dilinizin dışarıdan nasıl algılandığı imajınızı etkilemektedir.

Marka imajı neden önemlidir?

Markanızın tanınması açısından önemlidir

Markanızın tanınması ve tüketiciler arasında bilinmesi için imajınızın da iyi olması gerekir. Marka imajınızın iyi olduğunda tüketiciler sizin hakkınızda daha fazla konuşmaya başlar. Bunun yanı sıra yaptığınız pazarlama çalışmalarının verimliliği ve etkinliği de imajınızı geliştirmenize yardımcı olacağı için doğru pazarlama stratejileri geliştirerek, doğru kanallar üzerinden hedef kitlenize ulaşmalısınız.

İlgili rehber: Başarılı bir pazarlama kampanyası hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Kulaktan kulağa pazarlamada etkilidir

Marka imajı, müşteri memnuniyetiyle de iyileşen bir metrik ve bu ne kadar fazla mutlu müşteriniz olursa, sizi kendi çevrelerine tavsiye etme ihtimalleri de o kadar artar. Sosyal kanıt niteliğinin olması nedeniyle ve kulaktan kulağa pazarlama ile tüketicilerin sizi tavsiye etmelerini sağlamanız, marka imajınızı güçlendirecektir. İnsanlar, kendi çevrelerinden aldıkları tavsiyelere daha fazla güvendikleri için imajınızı geliştirecek çalışmalar yapmanız bir hayli önemlidir.

Satışlarınızı artırmanızı sağlar

Müşteri memnuniyetinin artması ile sadık müşteri kitleleri edinebileceğiniz gibi bu kişiler sizi çevrelerindeki kişilere de tavsiye ettikleri için yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Bunun yanı sıra sosyal mecralar üzerinde markanızla ilgili olumlu yorumların olması da marka imajınızı destekleyeceği için internet üzerinden de yeni tüketicilere ulaşarak, onların gözünde değerli bir firma olabilirsiniz. Bu da doğal olarak kullanıcıların, alışverişlerinde sizi tercih etmelerini sağlacağı için satışlarınızı da artırmanızı sağlar.

Marka imajı nasıl daha iyi hale getirilir?

Marka kimliğinizi oluşturun

Öncelikli olarak marka kimliğinizi oluşturmanız bu süreçte önemlidir. Tüketicilerin sizi nasıl görmelerini istediğinizi belirleyerek, kurumsal kimliğinizi oluşturmanız ve hazırlamanız gerekir. Böylelikle tüketicilerin dikkate alıp, değerlendireceği bir imajınız olmaya başlar. Marka kimliği hakkında daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Marka kimliği nasıl oluşturulur?

Marka olarak tüm platformlarda aynı mesajı verin

Marka imajı konusunda çalışırken, marka kimliğinizi tüm platformlarda aynı şekilde yansıtmanız gerekir. Mesajlarınız, sloganlarınız bir bütünlük içerisinde ve tutarlı olmalıdır. Böylelikle aynı mesajı farklı hedef kitlelere farklı platformlar üzerinde de verebilirsiniz.

Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bir tutarlılık olsun

Mesajlarınız gibi pazarlama ve reklam çalışmalarınızda da bir tutarlık olması gerekiyor. Tüketicilere aynı mesajları vermeniz, görsel olarak çalışmalarınızda bir bütünlük olması markanızın daha kolay tanınmasını sağlayacaktır. Görsel ögeleriniz ve tasarımlarınızın, görsel algı açısıdan bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları

Müşteri destek kalitenizi artırın

Marka imajı için yapmanız gerekenlerden biri de yazının başında da belirttiğimiz gibi müşteri destek kalitenizi artırmaktır. Satış öncesi ve sonrasında kaliteli destek sunmanız, müşteri memnuniyetini artırmanız ve hızlı bir şekilde tüketicilerin sorunlarını çözmeniz destek kalitesini artıracaktır. Satış öcnesi ve sonrada iyi hizmet alan tüketiciler de sadık müşteri kitlelerine dönüşerek, sizin hakkınızda olumlu yorumlar yapacaklardır. Bu da size referans olacakları anlamına gelir.

İlgili rehber: İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler

İnternet üzerindeki olumlu yorumları artırmaya çalışın

Marka imajı için çalışırken yapmanız gerekenlerden biri de internet üzerinde sizinle ilgili yapılan yorumları artırmaktır. Hem sosyal ağlarda hem de web siteniz üzerindeki ürün sayfaları üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmanız da sosyal kanıt açısından önemlidir. Markanızla ilgili olumlu yorumlar aldığınızda, tüketicilerin de size karşı güvenleri artmış olur. Bu sayede de marka imajınız olumlu olarak etkilenir.

İlgili rehber: E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kişiselleştirme Nedir? Nasıl Yapılır?
Kişiselleştirme Nedir? Nasıl Yapılır?
Kişiselleştirme Nedir? Kişiselleştirme, bireylerin özelliklerine göre uygun hizmet ve ürünlerin sunulması anlamına gelir. Pazarlamada son derece önemli bir unsur olan reklam kişiselleştirme sayesinde her müşteriye özel teklifler...
11 Ağustos 2021
Markethinkers
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi, uzun vadede başarılı bir e-ticaret sitesi yönetmenin altın anahtarlarından biri. Stokların kontrolü, popüler ürünlerin beğenilmesi, ürünle ilgili talep yaratılması gibi birçok konu ürün yönetimi...
21 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin