Marka imajı nedir ve neden önemlidir?

28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?

Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının bu konuya özellikle dikkat etmeleri gerekmektedir. Bu rehberimizde de marka imajı nedir, neden önemlidir ve imajın nasıl daha iyi hale getirilebiliceğinden bahseceğiniz.

Marka imajı nedir?

Marka imajı, tüketicilerin bir marka hakkındaki düşünceleri, izlenimleri, fikirleri ve markaya olan karşı hislerini anlatan bir terimdir. Başka bir deyişle, tüketicilerin, markanın kimliğini nasıl algıladıkları ve yorumlarıdıklarıdır. Marka imajı aynı zamanda kişisel deneyimlere de bağlı olduğu için kimi tüketiciler için markanın imajı iyiyken, kötü deneyim yaşayan ve aldığı hizmetten memnun kalmayan tüketiciler için de marka imajı kötü olabilir. Bu nedenle de müşteri memuniyetini artıracak çalışmalar yapmanız, genel ortalamada marka imajının daha iyi olmasını sağlar.

Marka imajı ve kimliği de birbirinden farklı tanımlardır. Bunun ayrımını da iyi yapmak gerekir.

Marka kimliği, sizin markanızın diğerleri tarafından nasıl görünmesini istediğiniz üzerine yaptığınız çalışmalardır. Logo, slogan, estik ve görsel çalışmalar ve iletişim dili burada önemlidir.

Marka imajı ise yukarıda da belirttiğimiz gibi tüketicilerin sizi nasıl gördüğüdür. Logo, slogan, görsel ve iletişim dilinizin dışarıdan nasıl algılandığı imajınızı etkilemektedir.

Marka imajı neden önemlidir?

Markanızın tanınması açısından önemlidir

Markanızın tanınması ve tüketiciler arasında bilinmesi için imajınızın da iyi olması gerekir. Marka imajınızın iyi olduğunda tüketiciler sizin hakkınızda daha fazla konuşmaya başlar. Bunun yanı sıra yaptığınız pazarlama çalışmalarının verimliliği ve etkinliği de imajınızı geliştirmenize yardımcı olacağı için doğru pazarlama stratejileri geliştirerek, doğru kanallar üzerinden hedef kitlenize ulaşmalısınız.

İlgili rehber: Başarılı bir pazarlama kampanyası hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Kulaktan kulağa pazarlamada etkilidir

Marka imajı, müşteri memnuniyetiyle de iyileşen bir metrik ve bu ne kadar fazla mutlu müşteriniz olursa, sizi kendi çevrelerine tavsiye etme ihtimalleri de o kadar artar. Sosyal kanıt niteliğinin olması nedeniyle ve kulaktan kulağa pazarlama ile tüketicilerin sizi tavsiye etmelerini sağlamanız, marka imajınızı güçlendirecektir. İnsanlar, kendi çevrelerinden aldıkları tavsiyelere daha fazla güvendikleri için imajınızı geliştirecek çalışmalar yapmanız bir hayli önemlidir.

Satışlarınızı artırmanızı sağlar

Müşteri memnuniyetinin artması ile sadık müşteri kitleleri edinebileceğiniz gibi bu kişiler sizi çevrelerindeki kişilere de tavsiye ettikleri için yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Bunun yanı sıra sosyal mecralar üzerinde markanızla ilgili olumlu yorumların olması da marka imajınızı destekleyeceği için internet üzerinden de yeni tüketicilere ulaşarak, onların gözünde değerli bir firma olabilirsiniz. Bu da doğal olarak kullanıcıların, alışverişlerinde sizi tercih etmelerini sağlacağı için satışlarınızı da artırmanızı sağlar.

Marka imajı nasıl daha iyi hale getirilir?

Marka kimliğinizi oluşturun

Öncelikli olarak marka kimliğinizi oluşturmanız bu süreçte önemlidir. Tüketicilerin sizi nasıl görmelerini istediğinizi belirleyerek, kurumsal kimliğinizi oluşturmanız ve hazırlamanız gerekir. Böylelikle tüketicilerin dikkate alıp, değerlendireceği bir imajınız olmaya başlar. Marka kimliği hakkında daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Marka kimliği nasıl oluşturulur?

Marka olarak tüm platformlarda aynı mesajı verin

Marka imajı konusunda çalışırken, marka kimliğinizi tüm platformlarda aynı şekilde yansıtmanız gerekir. Mesajlarınız, sloganlarınız bir bütünlük içerisinde ve tutarlı olmalıdır. Böylelikle aynı mesajı farklı hedef kitlelere farklı platformlar üzerinde de verebilirsiniz.

Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bir tutarlılık olsun

Mesajlarınız gibi pazarlama ve reklam çalışmalarınızda da bir tutarlık olması gerekiyor. Tüketicilere aynı mesajları vermeniz, görsel olarak çalışmalarınızda bir bütünlük olması markanızın daha kolay tanınmasını sağlayacaktır. Görsel ögeleriniz ve tasarımlarınızın, görsel algı açısıdan bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları

Müşteri destek kalitenizi artırın

Marka imajı için yapmanız gerekenlerden biri de yazının başında da belirttiğimiz gibi müşteri destek kalitenizi artırmaktır. Satış öncesi ve sonrasında kaliteli destek sunmanız, müşteri memnuniyetini artırmanız ve hızlı bir şekilde tüketicilerin sorunlarını çözmeniz destek kalitesini artıracaktır. Satış öcnesi ve sonrada iyi hizmet alan tüketiciler de sadık müşteri kitlelerine dönüşerek, sizin hakkınızda olumlu yorumlar yapacaklardır. Bu da size referans olacakları anlamına gelir.

İlgili rehber: İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler

İnternet üzerindeki olumlu yorumları artırmaya çalışın

Marka imajı için çalışırken yapmanız gerekenlerden biri de internet üzerinde sizinle ilgili yapılan yorumları artırmaktır. Hem sosyal ağlarda hem de web siteniz üzerindeki ürün sayfaları üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmanız da sosyal kanıt açısından önemlidir. Markanızla ilgili olumlu yorumlar aldığınızda, tüketicilerin de size karşı güvenleri artmış olur. Bu sayede de marka imajınız olumlu olarak etkilenir.

İlgili rehber: E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Web Tarayıcı Nedir?
Web Tarayıcı Nedir?
Dünyadaki toplam internet sitesi sayısı,internetlivestats.com'un sağladığı güncel verilere göre 1 milyar 850 milyonun üzerinde. Her saniye ortalama 4 ila 5 internet sitesi açıldığını düşünürsek, bu sayının yakında 2 milyarı...
7 Eylül 2021
Markethinkers
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın